“ ဘုဥၹတု ဘဝံေဂါ တေမာ ကႆေကာ ဘဝံ၊ယံ ဟိ ဘဝံေဂါ တေမာ အမတပၺလမၸိ ကသိ ံ ကႆတိ။”
လယ္ထြန္တတ္ေသာ အရွင္ေဂါတမ၊ ဘုန္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မူပါ၊
အရွင္ေဂါတမသည္ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ အသီးကိုရရွိေအာင္ပင္ လယ္ထြန္ႏိုင္ေသာ လယ္သမားႀကီးျဖစ္ပါေပ၏။
(
ကသိဘာရဒြါဇပုဏၰား)
“ေကာက္စိုက္ေနေသာ ရဟန္းမ်ား” ကိုဖတ္ၿပီး
လယ္သမားႀကီးဗုဒၶအေၾကာင္းကိုလည္း ေရးခ်င္သည္။ ဘုရားရွင္လယ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္ေနေသာသုတ္ကား
ကသိဘာရဒြါဇသုတ္(သဂါထာဝဂၢသံယုဂ္၊ ဥပါသကာဝဂ္) ပင္ျဖစ္သည္။
ဆြမ္းရပ္လာေသာ ဘုရားရွင္ကို လယ္သမားႀကီး ဘာရဒြါဇက
ဆန္စပါးရလုိလွ်င္ ငါလိုလယ္လုပ္ေပါ႔ဟူေသာ ပုဏၰား၏စကားကို အေျခခံကာ လယ္ယာလုပ္ျခင္းႏွင့္စပ္ေသာ
ေဒသနာကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
သဒၶါတရားသည္ မ်ိဳးေစ့ျဖစ္ၿပီး ဣျႏၵိယသံဝရသီလဟူေသာ
မိုးေရျဖင့္ ရွင္သန္ႀကီးထြားေစသည္။
ဝိပႆနာပညာ၊ မဂ္ပညာတို႔သည္ ထမ္းပိုး၊ ထြန္တံုးမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး
ဟိရိၾသတၱပၸတရားႏွစ္ပါးကား ထြန္သန္ႏွစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ၾကသည္။
သမာဓိစိတ္သည္ ထိန္းေပးေသာႀကိဳးျဖစ္၍
ဝိပႆနာသတိ၊ မဂ္သတိတို႔သည္ ထြန္သြားႏွင့္ ႏွင္တံတို႔ျဖစ္ၾက၏။
ကာယသုစရိုက္သံုးပါး၊ ဝစီသုစရိုက္ေလးပါးတို႔ျဖင့္
စိုက္ခင္းကိုကာရံၿပီး ပစၥည္းေလးပါးအာဟာရ၌ စက္ဆုပ္မႈတရားတို႔ကို မျပတ္ေစာင့္ၾကပ္ေန၏။
မွန္ကန္ေသာသစၥာဟူသည့္ တံစဥ္ျဖင့္ ေကာက္ရိတ္သိမ္းမႈကို
ၿပဳ၏။
ကိုယ္စိတ္ ဝီရိယႏွစ္ပါးကား လယ္ထြန္ႏြားလားႀကီးႏွစ္ေကာင္တည္းဟု
လယ္သမားကို လယ္ေဒသနာျဖင့္ ညွိၿပီးေဟာလုိက္သည့္အခါ ဘာရဒြါဇ သည္းေျခခိုက္သြားေတာ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ပါ “ဘုဥၹတု ဘဝံေဂါ တေမာ….” စေသာ စကားကို ဝမ္းသာအားရေလွ်ာက္ထားျခင္း
ျဖစ္ေပသည္။ (အေသးစိတ္သိလိုသူမ်ား ထိုသုတ္ကို ရွာဖတ္ၾကပါ)။
ဘုရားရွင္၏ လယ္ယာႏွင့္စပ္ေသာေဒသနာကား ဤမွ်မကေသးပါ။
(ပံုကို ဤေနရာမွ ရယူခဲ့ပါသည္။)
ဗီဇသုတ္ ( ခႏၶဝဂၢသံယုဂ္၊ ဥပါယဝဂ္) ၌ မ်ိဳးေစ့ငါးပါးအေၾကာင္းကို
အေသးစိတ္ေဟာေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။
၁။ အျမစ္ မ်ိဳးေစ့
၂။ အဆစ္ မ်ိဳးေစ့
၃။ အေစ့ မ်ိဳးေစ့
၄။ ပင္စည္ မ်ိဳးေစ့
၅။ အညႊန္႔ မ်ိဳးေစ့
စည္ပင္ေၾကာင္း မ်ိဳးေစ့ငါးမ်ိဳးကိုျပကာ-
၁။ ဝိဥာဥ္သည္ မ်ိဳးေစ့ႏွင့္တူ၏။
၂။ ရူပကၡႏၶာ၊ ေဝဒနကၡႏၶာ၊ သညာ ၊ သခၤါရကၡႏၶာတို႔သည္
ေျမႏွင့္တူ၏။
၃။ တဏွာကား ေရႏွင့္တူသည္ဟု- စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ
ေဒသနာကို ေဟာေတာ္မူျပန္၏။
“ကပၸိယံ ကေရာဟိ၊ ကပၸိယံ ဘေႏၱ” ဟူေသာ
ပါဠိေဖာ္ျမဴလာကို ဘုန္းႀကီးမ်ားႏွင့္ နီးကပ္သူတိုင္း သိၾက၊ ၾကားဖူးၾကလိမ့္မည္ထင္သည္။
အပင္ေပါက္ေစႏိုင္ေသာ အသီး (မ်ိဳးေစ့) ကို ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုယ္တိုင္ လွီးျဖတ္ဘုန္းေပး၍
မရ၊ ကပၸိယက ကူညီမွသာ အဆင္ေျပႏိုင္သည္။
ထို႔အတူ သစ္ပင္၊ သစ္ကိုင္းမ်ားကို မခုတ္ျဖတ္ၾကရန္လည္း
တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္း၌ တံေတြးစေသာ အညစ္အေၾကးမ်ား
မစြန္႔ပစ္ရန္ တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဘာရဒြါဇသုတ္ႏွင့္ ဗီဇသုုတ္တို႔က ျမန္မာဗုဒၶဘာသားမ်ားႏွင့္
ပို၍ရင္းႏွီးေနေသာ္လည္း ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးကို ပို၍အာရံုစိုက္ၾကေသာ ကမၻာရွိဗုဒၶဘာသာမ်ား၌မူ
လွီးျဖတ္၍ မစားရ၊ သစ္ပင္ မခုတ္ရ၊ ျမက္ခင္းေပၚ တံေတြးမေထြးရဆိုေသာ အဆံုးအမမ်ားက ပို၍ေရပန္းစားလွ်က္ရွိသည္။
ဘုရားရွင္ကိုပင္ ေတာေတာင္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ကမ္ပိန္းကို ပထမဆံုးစတင္ခဲ့သူဟု
ဆိုစမွတ္ျပဳၾကသည္။ The Buddha is the first environmentalist ဟုျဖစ္ေလသည္။ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းပါ၏။
သံဃာ့ဂုဏ္ကိုးပါးကို ေဖာ္ျပရာ၌ပင္ လယ္လုပ္ျခင္းကိုေမြ႔ေတာ္မူေသာ
ဘုရားရွင္က “အႏုတၱရံ ပုညေခတၱံ ေလာကႆ” ဟု ဥပမာေပးေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။ လယ္မရွိေသာ
စကၤာပူကလူမ်ား အခက္ေတြ႔ႏုိင္ေသာ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ေလသည္။
ေနာက္ဆံုးေျပာလိုေသာကိစၥမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏
သကၤန္းခ်ဳပ္လုပ္ပံု ျဖစ္ေလသည္။
စိဝရကၡႏၶကအရ လယ္သမားတို႔၏ လယ္ကန္သင္းကိုၾကည့္ကာ
သကၤန္းခ်ဳပ္လုပ္ပံုကို ပံုေဖာ္ေတာ္မူခဲ့သည္ဟုဆို၏။ သို႔ေသာ္ ဤကိစၥကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
မသိခဲ့ရ။
ယခုႏွစ္ အိႏၵိယသို႔သြားမွသာ ဗာရာဏသီသို႔
ေလယာဥ္ဆင္းရန္ ဝဲပ်ံေနခိုက္ ေအာက္မွာရွိေနေသာ လယ္ႏွင့္ လယ္ကန္သင္းတို႔ကို ငံု႔ၾကည့္မိ၏။
ထို႔ေနာက္ မိမိဝတ္ရံုထားေသာ သကၤန္းကိုလည္း ၾကည့္မိ၏။ မွန္ေပသည္။ သကၤန္း၏ အစိတ္အစိတ္ေသာ
အကြက္္တို႔သည္ လယ္သမားတုိ႔ လက္ကြက္မ်ားႏွင့္ လံုးဝတူေနေတာ့သည္။
ထိုအခါ သကၤန္းရံုထားသည္ထက္ လယ္ကြက္ႀကီးမ်ားကို
ေကာက္ရံုထားသလိုပင္ ခံစားမိေပေတာ့သည္။
မွန္ပါသည္။ ဘုရားရွင္ကား လယ္သမားအစစ္ပင္ျဖစ္သည္။
လယ္လုပ္ျခင္းကိုသာမက လယ္ကြက္မ်ားကိုပင္
ဝတ္ရံုထားေတာ္မူေလသည္။
အမွာ။ ။ ေမြးျမဴေရးသမား ဗုဒၶ
ရြက္လႊင့္ေတာ္မူေနေသာ ဗုဒၶ တုိ႔ကို ဆက္ေဖာ္ျပပါမည္။
သီဟနာဒ
Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.