ဂလိုဆို ဂလိုဘယ္ျဖစ္တာၾကာပါၿပီ

ဒီေဆာင္းပါးက အဆက္လိုျဖစ္ေနေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ အစကိုေဖာ္ျပဖို႔ လိုလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ “The World is truly a global village” ဆိုတဲ့ စင္ကာပူက ဆရာႀကီးလီကြမ္းယုရဲ့ေဆာင္းပါးကို ဖတ္မိၿပီး တတိယႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ ခံစားရတာေလးေတြကိုေရးဖို႔ အေတြးေပၚလာပါတယ္။

ကမၻာႀကီးဟာ တကယ့္ကို ဂလိုဘယ္ရြာျဖစ္ေနၿပီဆိုတာကို သက္ေသျပဖုိ႔ သူက အေၾကာင္းသံုးခ်က္ ဆြဲထုတ္ျပပါတယ္။

      ၁။ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ စီးပြါးေရးဆက္စပ္ေနၿပီး တစ္ႏုိင္္ငံ အၾကပ္ရိုက္တာနဲ႔ အျခားႏိုင္ငံေတြကိုပါ ထိခိုက္ေစႏိုင္တယ္။
      ၂။ ကူးသန္းသြားလာေရးနဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးဟာ ကမၻာကို တိုးလွ်ိဳေပါက္ေနၿပီ။
      ၃။ ဆင္းရဲတဲ့ႏိုင္ငံသားေတြက ခ်မ္းသာတဲ့ႏိုင္ငံေတြဆီ ခိုလႈံေနထိုင္မႈ မ်ားသထက္မ်ားလာၿပီျဖစ္တယ္-
            ဆိုတဲ့ အခ်က္သံုးခ်က္ကို ေထာက္ျပခဲ့တယ္။


နံပါတ္တစ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဂရိႏိုင္ငံမွာ လတ္တေလာႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ကပ္ဆိုက္မႈက အီးယူ၊ အေမရိကတို႔ကို ထိခိုက္ေစၿပီး၊ အီးယူ၊ အေမရိက ကေနတဆင့္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားအထိ ထိခိုက္မႈရွိေၾကာင္း ဝါရင့္ႏုိင္ငံေရးဆရာႀကီး ပီပီ ေထာက္ျပေဆြးေႏြးသြားခဲ့တယ္။

နံပါတ္ႏွစ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ သူငယ္စဥ္ဘဝနဲ႔ ဒီေခတ္ကေလးေတြရဲ႕ဘဝကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပသြားတာပါ။ သူ႔တုန္းက အဂၤလိပ္မဂၢဇင္း၊ စာအုပ္အေဟာင္းေလးတစ္အုပ္ဖတ္ရဖို႔ ႏွစ္လေလာက္ေစာင့္ၿပီး အေဟာင္းဆိုင္ကေန ဝယ္ယူဖတ္ခဲ့ရပံု၊ ဒီေခတ္ကေလးေတြက်ေတာ့ အဂၤလိပ္စာအုပ္တစ္အုပ္ကို အဂၤလန္နဲ႔ အခ်ိန္တူ ရယူဖတ္ရွဳႏိုင္ၾကေၾကာင္း၊ စာပို႔မယ္ဆိုရင္လည္း အနည္းဆံုးငါးရက္ၾကာၿပီး ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အိုင္ဖုန္း၊ အိုင္ပက္၊ စကိုက္(ပ္)၊ ဂူးဂဲလ္ခ်က္တင္ကေန ခ်က္ခ်င္းမက္ေဆ့ခ်္ေတြ ပို႔ႏိုင္၊ လက္ခံႏုိင္ေၾကာင္း ရွင္းျပေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။

            ဒီအထိ သိပ္မထူးဆန္းလွပါဘူး၊ လူတိုင္းသိေနတဲ့ကိစၥပါ။

            သူေနာက္ဆံုးေထာက္ျပသြားတဲ့အခ်က္က ဒီေဆာင္းပါးရဲ့အသက္လို႔ ေျပာရင္ရပါတယ္။

အာရွနဲ႔ အာဖရိကမွာရွိတဲ့ ဆင္းရဲသားႏိုင္ငံေတြကလူေတြဟာ အေမရိကနဲ႔ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြဆီ မရ ရတဲ့နည္းနဲ႔ ဝင္ေရာက္အေျခခ်ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကေၾကာင္း၊ ႀကိဳးစားၾကရာမွာလည္း တရားဝင္ေသာနည္း၊ မဝင္ေသာနည္းတို႔ကို သံုးစြဲေနၾကေၾကာင္း ေထာက္ျပခဲ့တယ္။

            သူအဓိကထားေျပာသြားခဲ့တာကေတာ့ တရုတ္ျပည္မႀကီးပါ။

ဒီလို လူကုန္ကူးသူေတြကို ေျမြဦးေခါင္း (Snakeheads) လို႔ တရုတ္ျပည္ႀကီးထဲမွာ ေခၚၾကပါသတဲ့။ အီးယူနဲ႔ အေမရိကထဲကိုေရာက္ဖို႔ ကြန္တိန္နာထဲမွာ ေလွာင္ပိတ္လို႔ပင္ လူကုန္သြင္းၾကေၾကာင္း ေထာက္ျပခဲ့ျပန္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ ဒီကိစၥကို တားျမစ္လို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတဲ့ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ လူမ်ိဳးစုေတြအမ်ားႀကီး ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ႏိုင္ငံထဲမွာ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးစုေတြ အမ်ားႀကီး ကြဲျပားေနထိုင္ေနၾကျခင္းေၾကာင့္ပင္ ကမၻာဟာပိုၿပီး ဂလိုဘယ္ဆန္လာတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။

သူက တရားမဝင္ေနထိုင္သူေတြကို အဓိကေထာက္ျပခဲ့ေပမယ့္ တရားဝင္ေတြကိုေတာ့ ေထာက္မျပခဲ့ပါဘူး။ သိရသေလာက္ကေတာ့ ဂ်ာမဏီေဘာလံုးအသင္းမွာ ဂ်ာမန္နာမည္နဲ႔ ေဘာလံုးသမားစစ္စစ္ တစ္ဝက္မရွိဘူးတဲ့။ တူရကီနဲ႔ အေရွ႕ဥေရာပကလူမ်ိဳးေတြ အေျခခ်ေနထိုင္ရာကေန လက္ေရြးစဥ္ေဘာလံုးသမားေတြ ျဖစ္လာလို႔တဲ့။

အဂၤလန္က စာေရးဆရာေတြ ေရးေနတာလည္းၾကာပါၿပီ။ အဂၤလိပ္ေဘာလံုးသမားတစ္ခ်ိဳ႕ရဲ့ နာမည္ေတြကို အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေတြ အသံမထြက္တတ္ေတာ့လုို႔တဲ့။ ဒါက ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲ။ ဘယ္ကစ ျဖစ္လာရတာလဲ။ ဒါေတြကိုလည္း တြက္ခ်က္ဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။

            ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဒီကိစၥပါ။

ဆင္းရဲတဲ့ႏိုင္ငံသားေတြက ခ်မ္းသာတဲ့ႏိုင္ငံေတြထဲကို ရိုက်ိဳးစြာ ဝင္ေရာက္ေနထုိင္တာကိုေျပာရင္ လူခ်မ္းသာေတြက ဆင္းရဲတဲ့ႏိုင္ငံေတြထဲ အင္အားသံုးဝင္ေရာက္ေနထိုင္ခဲ့တာေတြကိုလည္း ေမ့ထားလို႔ မရပါဘူး။ ဆိုလိုတာက ကိုလုိနီ နယ္ခ်ဲ႕ခဲ့တာေတြပါ။ အဂၤလိပ္ေတြ အိႏၵိယကိုသိမ္းတယ္။ ျမန္မာျပည္ကုိ သိမ္းတယ္။ သိမ္းပိုက္ၿပီး အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေတြ အိႏိၵယထဲကို ဝင္ေရာက္ေနထိုင္ရင္း ျမန္မာျပည္ထဲကို ဝင္ေရာက္ေနထိုင္ၾကတယ္။ ဝင္ေရာက္ေနထိုင္ရင္းနဲ႔ အဂၤလိပ္ေတြနဲ႔ အင္ဒီးယန္းေတြ၊ ျမန္မာေတြ အိမ္ေထာင္ေတြက်ၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကျပားကုလားေတြ၊ ကျပားျမန္မာေတြ ျဖစ္လာခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။




အခု ဆင္းရဲသားေတြက ခ်မ္းသာတဲ့ႏိုင္ငံေတြဆီ ဝင္ေရာက္ေနထိုင္ေပမယ့္ သူတို႔က်င္လည္ေနတာက သူတို႔လူမ်ိဳးစုေလးထဲမွာပဲ ျဖစ္ေနတတ္သလို ဟိုတုန္းက ၿဗိတိသွ်ေတြလည္း ကိုလိုနီခ်ဲ႕ခဲ့ၾကေပမယ့္ သူတုိ႔ေနထိုင္တာကေတာ့ သူတို႔အျဖဴအုပ္စုေလးထဲမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာမွ မထူးဆန္းပါဘူူး။

ျပင္သစ္တို႔၊ အဂၤလန္တို႔က အာဖရိကစပ္တဲ့လူေတြဆိုတာ သူတို႔ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ရင္းနဲ႔ ပါလာတဲ့ သူတို႔ မ်ိဳးဆက္ေတြပါ။

ဒါေတြကို ထည့္မစဥ္းစားပဲ ခပ္က်ိဳ႕က်ိဳ႕ဝင္သူေတြကို ေထာက္ျပၿပီး အေပၚစီးကေန ဝင္လာၾကတဲ့ ဥေရာပက လူလည္ႀကီးေတြကို မေထာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးလီကြမ္ယု ေဆာင္းပါးက သိပ္ၿပီးမဟုတ္လွဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံထဲမွာ လူမ်ိဳးစုမ်ားစြာေနထိုင္လို႔ ဂလိုဘယ္လို႔ေခၚရင္ေတာ့ ဒီကမၻာဂလိုဘယ္ျဖစ္ေနတာက (၁၉) ရာစုကတည္းကပါ။ ဘယ္သူလုပ္တာလဲဆိုရင္ လူခ်မ္းသာႀကီးေတြပါ။ လူဆင္းရဲေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။

            ဂလိုဆိုေတာ့လည္း ဂလိုဘယ္က ၾကာလွေပါ့။

ဇင္ေဝေသာ္
 
 







Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လူဝင္စား


လူငယ္။      ။ အဘ၊ လူဝင္စားဆိုတာ တကယ္ရွိသလား။

အဘ  ။      ။ ဟ ေမာင္ရင္ရ - ႐ိွႏိုင္တာေပါ႕ကြာ၊ ဒါေပမယ္႔ေလာကႀကီးထဲမွာ လူဝင္စားေတြထက္
                   ဝင္ ဝင္စားတဲ႔လူေတြက ပိုမ်ားတယ္ကြဲ႔။

လူငယ္။      ။ က်ေနာ္ လူဝင္စားကို မေတြ႔ဖူးေသးဘူး။

အဘ   ။      ။ ဝင္စားတဲ႔လူေတြကမ်ားေတာ႔ လူဝင္စားေတြ ရွားသြားလို႔ေနမွာေပါ႕ကြယ္။





ဦးကိုေမာင္

 
















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လယ္သမားႀကီး ဗုဒၶ

 
              “ ဘုဥၹတု ဘဝံေဂါ တေမာ ကႆေကာ ဘဝံ၊
            ယံ ဟိ ဘဝံေဂါ တေမာ အမတပၺလမၸိ ကသိ ံ ကႆတိ။
            လယ္ထြန္တတ္ေသာ အရွင္ေဂါတမ၊ ဘုန္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မူပါ၊ အရွင္ေဂါတမသည္ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ အသီးကိုရရွိေအာင္ပင္ လယ္ထြန္ႏိုင္ေသာ လယ္သမားႀကီးျဖစ္ပါေပ၏။
                                                                                       ( ကသိဘာရဒြါဇပုဏၰား)

            “ေကာက္စိုက္ေနေသာ ရဟန္းမ်ား” ကိုဖတ္ၿပီး လယ္သမားႀကီးဗုဒၶအေၾကာင္းကိုလည္း ေရးခ်င္သည္။ ဘုရားရွင္လယ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္ေနေသာသုတ္ကား ကသိဘာရဒြါဇသုတ္(သဂါထာဝဂၢသံယုဂ္၊ ဥပါသကာဝဂ္) ပင္ျဖစ္သည္။

             ဆြမ္းရပ္လာေသာ ဘုရားရွင္ကို လယ္သမားႀကီး ဘာရဒြါဇက ဆန္စပါးရလုိလွ်င္ ငါလိုလယ္လုပ္ေပါ႔ဟူေသာ ပုဏၰား၏စကားကို အေျခခံကာ လယ္ယာလုပ္ျခင္းႏွင့္စပ္ေသာ ေဒသနာကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

            သဒၶါတရားသည္ မ်ိဳးေစ့ျဖစ္ၿပီး ဣျႏၵိယသံဝရသီလဟူေသာ မိုးေရျဖင့္ ရွင္သန္ႀကီးထြားေစသည္။
          ဝိပႆနာပညာ၊ မဂ္ပညာတို႔သည္ ထမ္းပိုး၊ ထြန္တံုးမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ဟိရိၾသတၱပၸတရားႏွစ္ပါးကား ထြန္သန္ႏွစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ၾကသည္။

            သမာဓိစိတ္သည္ ထိန္းေပးေသာႀကိဳးျဖစ္၍ ဝိပႆနာသတိ၊ မဂ္သတိတို႔သည္ ထြန္သြားႏွင့္ ႏွင္တံတို႔ျဖစ္ၾက၏။

            ကာယသုစရိုက္သံုးပါး၊ ဝစီသုစရိုက္ေလးပါးတို႔ျဖင့္ စိုက္ခင္းကိုကာရံၿပီး ပစၥည္းေလးပါးအာဟာရ၌ စက္ဆုပ္မႈတရားတို႔ကို မျပတ္ေစာင့္ၾကပ္ေန၏။

            မွန္ကန္ေသာသစၥာဟူသည့္ တံစဥ္ျဖင့္ ေကာက္ရိတ္သိမ္းမႈကို ၿပဳ၏။

            ကိုယ္စိတ္ ဝီရိယႏွစ္ပါးကား လယ္ထြန္ႏြားလားႀကီးႏွစ္ေကာင္တည္းဟု လယ္သမားကို လယ္ေဒသနာျဖင့္ ညွိၿပီးေဟာလုိက္သည့္အခါ ဘာရဒြါဇ သည္းေျခခိုက္သြားေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ပါ “ဘုဥၹတု ဘဝံေဂါ တေမာ….” စေသာ စကားကို ဝမ္းသာအားရေလွ်ာက္ထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ (အေသးစိတ္သိလိုသူမ်ား ထိုသုတ္ကို ရွာဖတ္ၾကပါ)။

            ဘုရားရွင္၏ လယ္ယာႏွင့္စပ္ေသာေဒသနာကား ဤမွ်မကေသးပါ။

 (ပံုကို ဤေနရာမွ ရယူခဲ့ပါသည္။)

            ဗီဇသုတ္ ( ခႏၶဝဂၢသံယုဂ္၊ ဥပါယဝဂ္) ၌ မ်ိဳးေစ့ငါးပါးအေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ေဟာေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။
           
၁။ အျမစ္ မ်ိဳးေစ့
            ၂။ အဆစ္ မ်ိဳးေစ့
            ၃။ အေစ့ မ်ိဳးေစ့
            ၄။ ပင္စည္ မ်ိဳးေစ့
            ၅။ အညႊန္႔ မ်ိဳးေစ့

            စည္ပင္ေၾကာင္း မ်ိဳးေစ့ငါးမ်ိဳးကိုျပကာ-
            ၁။ ဝိဥာဥ္သည္ မ်ိဳးေစ့ႏွင့္တူ၏။
            ၂။ ရူပကၡႏၶာ၊ ေဝဒနကၡႏၶာ၊ သညာ ၊ သခၤါရကၡႏၶာတို႔သည္ ေျမႏွင့္တူ၏။
            ၃။ တဏွာကား ေရႏွင့္တူသည္ဟု- စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ ေဒသနာကို ေဟာေတာ္မူျပန္၏။

            “ကပၸိယံ ကေရာဟိ၊ ကပၸိယံ ဘေႏၱ” ဟူေသာ ပါဠိေဖာ္ျမဴလာကို ဘုန္းႀကီးမ်ားႏွင့္ နီးကပ္သူတိုင္း သိၾက၊ ၾကားဖူးၾကလိမ့္မည္ထင္သည္။ အပင္ေပါက္ေစႏိုင္ေသာ အသီး (မ်ိဳးေစ့) ကို ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုယ္တိုင္ လွီးျဖတ္ဘုန္းေပး၍ မရ၊ ကပၸိယက ကူညီမွသာ အဆင္ေျပႏိုင္သည္။

            ထို႔အတူ သစ္ပင္၊ သစ္ကိုင္းမ်ားကို မခုတ္ျဖတ္ၾကရန္လည္း တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
            ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္း၌ တံေတြးစေသာ အညစ္အေၾကးမ်ား မစြန္႔ပစ္ရန္ တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။

            ဘာရဒြါဇသုတ္ႏွင့္ ဗီဇသုုတ္တို႔က ျမန္မာဗုဒၶဘာသားမ်ားႏွင့္ ပို၍ရင္းႏွီးေနေသာ္လည္း ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးကို ပို၍အာရံုစိုက္ၾကေသာ ကမၻာရွိဗုဒၶဘာသာမ်ား၌မူ လွီးျဖတ္၍ မစားရ၊ သစ္ပင္ မခုတ္ရ၊ ျမက္ခင္းေပၚ တံေတြးမေထြးရဆိုေသာ အဆံုးအမမ်ားက ပို၍ေရပန္းစားလွ်က္ရွိသည္။ ဘုရားရွင္ကိုပင္ ေတာေတာင္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ကမ္ပိန္းကို ပထမဆံုးစတင္ခဲ့သူဟု ဆိုစမွတ္ျပဳၾကသည္။ The Buddha is the first environmentalist ဟုျဖစ္ေလသည္။ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းပါ၏။


            သံဃာ့ဂုဏ္ကိုးပါးကို ေဖာ္ျပရာ၌ပင္ လယ္လုပ္ျခင္းကိုေမြ႔ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္က “အႏုတၱရံ ပုညေခတၱံ ေလာကႆ” ဟု ဥပမာေပးေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။ လယ္မရွိေသာ စကၤာပူကလူမ်ား အခက္ေတြ႔ႏုိင္ေသာ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ေလသည္။           

            ေနာက္ဆံုးေျပာလိုေသာကိစၥမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ သကၤန္းခ်ဳပ္လုပ္ပံု ျဖစ္ေလသည္။

            စိဝရကၡႏၶကအရ လယ္သမားတို႔၏ လယ္ကန္သင္းကိုၾကည့္ကာ သကၤန္းခ်ဳပ္လုပ္ပံုကို ပံုေဖာ္ေတာ္မူခဲ့သည္ဟုဆို၏။ သို႔ေသာ္ ဤကိစၥကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိခဲ့ရ။

            ယခုႏွစ္ အိႏၵိယသို႔သြားမွသာ ဗာရာဏသီသို႔ ေလယာဥ္ဆင္းရန္ ဝဲပ်ံေနခိုက္ ေအာက္မွာရွိေနေသာ လယ္ႏွင့္ လယ္ကန္သင္းတို႔ကို ငံု႔ၾကည့္မိ၏။ ထို႔ေနာက္ မိမိဝတ္ရံုထားေသာ သကၤန္းကိုလည္း ၾကည့္မိ၏။ မွန္ေပသည္။ သကၤန္း၏ အစိတ္အစိတ္ေသာ အကြက္္တို႔သည္ လယ္သမားတုိ႔ လက္ကြက္မ်ားႏွင့္ လံုးဝတူေနေတာ့သည္။

            ထိုအခါ သကၤန္းရံုထားသည္ထက္ လယ္ကြက္ႀကီးမ်ားကို ေကာက္ရံုထားသလိုပင္ ခံစားမိေပေတာ့သည္။

            မွန္ပါသည္။ ဘုရားရွင္ကား လယ္သမားအစစ္ပင္ျဖစ္သည္။
            လယ္လုပ္ျခင္းကိုသာမက လယ္ကြက္မ်ားကိုပင္ ဝတ္ရံုထားေတာ္မူေလသည္။

အမွာ။                ။ ေမြးျမဴေရးသမား ဗုဒၶ
                     ရြက္လႊင့္ေတာ္မူေနေသာ ဗုဒၶ တုိ႔ကို ဆက္ေဖာ္ျပပါမည္။


သီဟနာဒ







Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေကာင္းကင္လွံစိုက္

လူငယ္ ။       ။ အဘ ...
အဘ    ။        ။ ေဟ ..

လူငယ္ ။       ။ လူေတြက ေျမနိမ္႔ရာ လွံစိုက္တတ္ၾကတယ္၊ ဘာေၾကာင္႔လဲဗ်။

အဘ   ။        ။ လွံစိုက္ၾကတာပါကြာ၊ ေျမနိမ္႔ရာရယ္ ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး၊
                       လူေလးက ကုန္းေပၚမွာစိုက္ထားတဲ႔လွံေတြကို မေတြ႔ဖူးေသးလို႔။
                       သစ္ပင္ႀကီးေတြ႐ဲ႕ ပင္စည္ေတြထဲလည္း လွံစိုက္ၾကပါတယ္။

လူငယ္ ။       ။ အဲဒါ ဘာေၾကာင႔္လဲဗ်။

အဘ   ။        ။ ေကာင္းကင္ေပၚတက္ၿပီးလွံစိုက္မရလို႔ျဖစ္မွာေပါ့။
                       ေက်ာက္တုံးေပၚမွာလည္း လွံကစိုက္ထားလို႔မရဘူးေလကြယ့္။


ဦးကိုေမာင္














Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ၾကြက္ေသတစ္ေကာင္ႏွင္႔ေခတ္သစ္စီးပြားေရးမူ(၇)ခ်က္

 ၁။ (က)ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္တို႔၏စကားကို မွတ္သားတတ္ျခင္း။
    (ခ)အက်ိဳးအျမတ္မ႐ွိလွဟု ထင္ရေသာ္လည္း ရဲရဲဝံ႔၀ံ႔လုပ္ကိုင္ရဲျခင္း။
ဇာတ္ေတာ္ထဲလာလူငယ္သည္ "ဤႂကြက္ေသကို အရင္းအႏွီးျပဳ၍ စီးပြားေရးလုပ္စားတတ္လ်ႇင္ ေကာင္းစြာခ်မ္းသာလိမ္႔မည္" ဟူေသာဘုရင္႔ ဘ႑ာေတာ္ထိမ္း၏ စကားကုိ မွတ္သားခဲ႔သည္။(က)
ထို႔ေနာက္ ႂကြက္ေသကိုေကာက္ယူကာ ေမးျမန္းစုံစမ္းျခင္းအနည္းငယ္ျပဳက ေၾကာင္စာေကၽြးသူမ်ားထံ တစ္ျပားျဖင္႔ ေရာင္းၿပီး သူ႕စီးပြားေရးကိုစတင္ခဲ႔သည္။(ခ)




၂။(က) သုံးသပ္ဆင္ျခင္မႈ၌ ပါးနပ္ျခင္း။
    (ခ)  အရွံဳးခံရင္းႏွီးမႈကိုျပဳလုပ္ၿပီး ဆားဗစ္တန္ဖိုးကို ျမႇင္႔တင္ျခင္း။
ႂကြက္ေသေရာင္း၍ရေသာ တစ္သျပာေသာေငြျဖင္႔ အိုးတစ္လုံးကိုဝယ္ယူခဲ႔သည္။ အိုးကိုေရျဖည့္ၿပီး ပန္းခူးရာမွ ေမာေမာပန္းပန္းျပန္လာၾကေသာပန္းခူးသမားတို႕ကို ေအးခ်မ္းေသာေရျဖင္႔ ဧည့္ဝတ္ျပဳခဲ႔သည္။(က)
ပန္းခူးသမားတို႔က ေက်းဇူးဆပ္သ္႔အေနျဖင္႔ သူ႕ကိုပန္းမ်ားျပန္ေပးၾကသည္။ ထိုပန္းမ်ားကိုျပန္ေရာင္းၿပီး ရွစ္ဆပိုေသာဝင္ေငြကုိ ထပ္႐ွာခဲ႔ျပန္သည္။(ခ)




၃။(က) အျခားသူမ်ားက ျပႆနာထင္ေနေသာ အေျခအေနကို အခြင္႔အေရးတစ္ခုဟု သုံးသပ္ႏိုင္ျခင္း။
    (ခ) သူတစ္ပါးတို႔ကိ႔ု စည္း႐ုံးသိမ္းသြင္းႏိုင္ျခင္း။