မနာပ ဒါနႏွင့္ ရတာမလုိ လိုတာမရ

"မနာပဒါယီ လကေတ မနာပံ"
ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ေပးသူသည္ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ျပန္ရ၏။
ကာလဒါနႏွင့္ အက်ိဳးေပးကာလ ေတ့လြဲမ်ား ကိုေရးၿပီး မနာပဒါနႏွင့္ ရတာမလို လိုတာမရကိုလည္း ေရးခ်င္သည္။

အမွန္မူ မိမိတို႔ဘဝ၌ မရွိ၊ မရဟုေျပာရန္ အေတာ္ခက္လွ၏။ ရွိၾက၊ ရၾက၏။ ပိုင္ဆိုင္မႈပစၥည္းတို႔ ရွိၾက၏။ သို႔ေသာ္ အမွန္တကယ္လိုေနတာကို ရရွိလာသည့္ အခိုက္အတန္႔ကေတာ့ သိပ္မမ်ားလွေပ။ ဤသည္မွာ မနာပဒါန ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းေၾကာင့္လားဟု ေဒသနာကိုကိုးကား၍ စဥ္းစားမိသည္။

မနာပဒါနဟူသည္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ေပးလွဴျခင္းဟု ဆိုရေပမည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဆက္လက္ ေမးျမန္းရန္ရွိလာျပန္သည္။

၁။ မိမိျမတ္ႏုိးေသာအရာကို ေပးလွဴျခင္းလား၊
၂။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ျမတ္ႏိုး (အလိုရွိ ) ေသာအရာကို ေပးလွဴျခင္းလား။

အေျဖႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို “Yes” ဟု ေျဖလိုက ေျဖလို႔ရ၏။ ပထမေမးခြန္းက ေစတနာကို ေရွ႕တန္းတင္၏။ ဒုတိယေမးခြန္းက အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကို ေရွ႕တန္းတင္၏။ ဗုဒၶဘာသာစာေပႏွင့္ ပို၍နီးစပ္သူမ်ားအဖို႔ ကမၼႏွင့္ ကမၼပထဟု မွတ္သားထားႏုိင္ပါ၏။

ရႈပ္သြားၿပီထင္၏။ ရွင္းဦးအံ့။
“ေစတနာ ဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံ ဝဒါမိ” ဟူေသာ ဘုရားရွင္၏ ဗုဒၶဘာသာ “အ” သံုးလံုးဖတ္စာအရ ေစတနာသည္ “ကံ” ဟု သိရ၏။ အဘိဓမၼာကို ဆက္ၾကည့္ေသာအခါ ထို“ကံ” ကမၼပထေျမာက္ဖို႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈလည္း လိုလာျပန္၏။ ဥပမာဆိုအံ့။ ကိုက္ေနေသာ ျခင္တစ္ေကာင္ကို ေသေစလိုေသာေစတနာျဖင့္ ရုိက္လိုက္မိ၏။ ပါးနပ္ေသာျခင္က ထိုအႏၱရာယ္ကို ရေအာင္ေရွာင္ထြက္သြား၏။ ေစတနာက ျဖစ္ၿပီးသြားၿပီ။ “ကံ”ဟုဆိုက ရသြားၿပီ။ ျခင္ေသျခင္းအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၼပထ မေျမာက္ဟု ဆံုးျဖတ္ရေတာ့၏။

အဘိဓမၼာဆုိ၍ ရႈပ္သြားႏိုင္၏။ ေန႔စဥ္ဘဝ၌လည္း ဤကိစၥမ်ိဳး အမ်ားအျပားရွိ၏။ လူဆိုးတစ္ေယာက္က သမၼတတစ္ေယာက္ကို ေခ်ာင္းေျမာင္းလုပ္ႀကံဖို႔ ႀကိဳးစား၏။ ျပင္ဆင္၏။ အေဝးမွ ရိုင္ဖယ္ျဖင့္ပစ္၏။ ထိုက်ည္ဆံက လြဲသြား၏။ မစ္(စ္) ဖုိင္းယား ျဖစ္သြား၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကုိ ႀကံစည္လုပ္ႀကံမႈျဖင့္သာ တရားစြဲ၍ရ၏။ သမၼတကို လုပ္ႀကံသူဟု စြပ္စြဲ၍မရ။ သမၼတက လြတ္ေျမာက္သြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။

စာလာေပလာအရ-
၁။ သက္ရွိသတၱဝါျဖစ္ျခင္း
၂။ သက္ရွိသတၱဝါဟု သိျခင္း
၃။ ေသေစလိုေသာ ေစတနာပါျခင္း
၄။ ေစတနာအားေလ်ာ္စြာ အားထုတ္ျခင္း
၅။ ထိုသတၱဝါ ေသဆံုးျခင္ဟု ငါးမ်ိဳးျပထား၏။

ငါးမ်ိဳးညီညြတ္လွ်င္ ကမၼပထေျမာက္ေတာ့၏။ အတန္ငယ္ရွင္းၿပီဟု ထင္၏။ မရွင္းလွ်င္လည္း ထပ္မရွင္းတတ္ေတာ့။ ယခင္စကားကို ဆက္ပါမည္။

၁။ မိမိျမတ္ႏိုးေသာအရာကို ေပးျခင္း-
၂။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ျမတ္ႏိုးေသာအရာကို ေပးျခင္း။

နံပါတ္တစ္သည္ (အေဟာင္း) ကိုယ္မလိုခ်င္ေသာအရာကို ေပးျခင္းမဟုတ္၊ မိမိအျမတ္တႏိုးထားေသာအရာကို ေပးျခင္းျဖစ္၏။ ခက္ခဲ၏။ ပထမတန္းစား ေစတနာျဖစ္၏။ တနည္းဆိုရေသာ္ ကိုယ္ေပးခ်င္တာကို ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။

မိမိအျမတ္တႏိုးထားေသာပစၥည္းကို ေပးတာမွန္ပါလ်က္ အလွဴခံ၊ အေပးခံက ထိုပစၥည္းကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးရွိပါရဲ့လားဟူေသာ ေမးခြန္းတက္လာျပန္သည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ ျမတ္ႏိုး၏။ တစ္ခ်ိဳ႕ မျမတ္ႏိုးေလာက္ေပ။

အေတြးေခ်ာ္သြားသည္ဟုထင္လွ်င္ ေတာင္းပန္ပါ၏။ သာသနာဖ်က္၊ မိစာၧဒိ႒ိစေသာ စကားလံုးၾကမ္းၾကမ္းႀကီးမ်ား သံုးစြဲဖို႔မလိုပါ။ ဆိုခ်င္၏။ ကိုယ္ေပးခ်င္တာကို ေပးလွဴျခင္းအေၾကာင္းေၾကာင့္ တစ္ခုခုျပန္ရေသာအက်ိဳးကို မေမွ်ာ္ကိုးေသာ္လည္း ရွိလာေပမည္။ ခက္သည္က ထိုရလာေသာ အက်ိဳးတရားကို ကိုယ္တကယ္ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏုိး ရွိပါ့မလားဟု စဥ္းစားစရာရွိ၏။ ကိုယ္က သူလိုတာေပးတာမဟုတ္ခဲ့ပဲ ကုိယ္ျမတ္ႏိုးတာကို ေပးလိုက္မိျခင္းကို သေဘာေပါက္ရမည္။ ကမၼပထ အနည္းငယ္ ေခ်ာ္သြားႏိုင္သည္။

ကိုယ္လည္းျမတ္ႏုိး၊ ကိုယ္ေပးတာကိုရၿပီး တဖက္သားလည္း ေပ်ာ္ရႊင္မည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးဟု ဆိုရေပမည္။ ထုိသို႔ေသာကံတို႔က အက်ိဳးေပးေသာအခါ ကုိယ္လည္းတစ္ခုခုရ၊ ထိုရတာကိုလည္း ကိုယ္ကအျမတ္တႏိုးရွိ ျဖစ္လာေပမည္။

ထို႔ေၾကာင့္ “ရတာမလို၊ လိုတာမရ” ကိစၥတို႔သည္ မနာပဒါန ခ်ိဳ႕တဲ့ရာမွျဖစ္လာေသာ အက်ိဳးတရားတို႔ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု စဥ္းစားမိျခင္းျဖစ္သည္။

“ျမတ္ႏိုး” ဟူေသာ စကားေအာက္၌ ေျပာရန္ရွိလာျပန္သည္။ ပစၥည္းေကာင္းတိုင္း၊ တန္ဖိုးႀကီးတုိင္းလည္း ျမတ္ႏိုးမႈမျဖစ္တတ္ေပ။ ကုိယ္ျမတ္ႏိုးတိုင္း သူမ်ားမျမတ္ႏိုးတတ္။ အိုင္ပက္ဝယ္ၿပီး လက္ေဆာင္ေပးလိုက္သျဖင့္ ေပ်ာ္သြားသူရွိႏိုင္၏။ ဒါႀကီး မလိုခ်င္ပါဘူး။ ေစ်းႀကီးမွန္းသိပါတယ္။ ဒီျပင္ဟာေလးလုပ္ပါဆိုသူလည္း ရွိႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ “ျမတ္ႏိုး” ဟူေသာ အေျဖသည္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္သာ ဆုိင္ေပေတာ့သည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားက်င့္ဝတ္၌ အေတာ္ေကာင္းေသာ ေဝါဟာရတစ္ခုေတြ႔ရသည္။ “ဥာတိ၊ ပဝါရိတ” ျဖစ္၏။ ေဆြမ်ိဳးႏွင့္ ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ဖိတ္ၾကားထားေသာ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ကို ဆိုလိုသည္။ မနာပဒါနကို ေပးလွဴသူမ်ားဟု ေသခ်ာေပါက္ေတြးလို႔ရသည္။ သူတို႔သေဘာအရ မလွဴ၊ ရဟန္းက " ဒါေတာ့လိုအပ္ေနပါတယ္” ဟု ဆိုမွသာ ထိုရဟန္းလိုအပ္ေသာပစၥည္းကို ေပးလွဴၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ား “ရတာမလို၊ လိုတာမရ” ေတာ္ေတာ္နည္းပါးၾကလိမ့္မည္ဟု သံုးသပ္စရာရွိသည္။

တစ္စံုတစ္ေယာက္က အမွန္တကယ္လိုေနတာ မိမိထံမွာ ေတြ႕ရသျဖင့္ ငါ့ကိုေပးလို႔ရရင္ ေပးစမ္းပါဟု ေတာင္းေသာအခါတို႔၌လည္း မနာပဒါန ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္၏။ သဘာဝေဘးဒဏ္ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ ဒုကၡသည္တို႔ကို အစားအစာ၊ ေဆးဝါးစသည္ ကူညီလွဴဒါန္းသူတို႔လည္း မနာပဒါယီမ်ား ျဖစ္ၾက၏။

“လိုတာ မရ” ဟူေသာစကား၌ ရွဳပ္ေနတာရွိလာျပန္သည္။ လူ႕အလိုကား အဆံုးမသတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ တဏွာ “လို” ထက္ လိုအပ္ခ်က္ “လို” ဟု ေျပာရမည္ထင္သည္။ လိုအပ္ခ်က္က ျဖည့္လို႔ရ၏။ တဏွာ“ လို” က ျဖည့္လို႔မရ။ “ကံ” ကျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္သည္မွာ လိုအပ္ခ်က္ကိုသာ ျဖစ္၏။ တဏွာ“လို” ကို ဘယ္ကံမွ မျဖည့္ႏိုင္။ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ကေလးေတြမွ မရွိေသာဘဝသည္ “ လိုတာမရ ” ျဖစ္၏။ ဇိမ္ခံ ပစၥည္းမ်ား အလွ်ံပယ္ မရွိျခင္းသည္ “လိုတာမရ” မဟုတ္၊ “ မရတာ လို ” ျဖစ္သြား၏။ ပိုဆိုးသြားေတာ့သည္။

ေတာင္းရမ္းရာ၌လည္း မေတာ္တေရာ္ ေတာင္းရမ္းတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏုိင္ျပန္သည္။ ေဝႆႏၱရာမွလြဲ၍ မည္သူမွ်မျဖည့္ဆည္းႏိုင္ေသာ ေတာင္းရမ္းျခင္းမ်ိဳးျဖစ္၏။

ထိုဇာတ္ေတာ္ထဲ၌ ပုဏၰားက မဒၵီေဒဝီကုိ လာေတာင္း၏။
ေဝႆႏၱရာမင္းႀကီးက ပါရမီျဖည့္ဖက္ေဒဝီကို လြန္စြာျမတ္ႏိုး၏။ အလွဴခံပုဏၰားကလည္း ဤမွ်လိမၼာေခ်ာေမာေသာ အမ်ိဳးသမီးကို (ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ မဟုတ္လွ်င္ပင္) ျမတ္ႏိုးေလာက္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအလွဴေပးမႈက မနာပဒါနျဖစ္သြားေတာ့၏။ ဇာတ္ေတာ္ထဲ၌ မင္းႀကီးကို ပါရမီျဖည့္ရန္ သိၾကားမင္းက ပုဏၰားေယာင္ေဆာင္၍ လာအလွဴခံသျဖင့္ ၿပီးသြား၏။ ျပႆနာမရွိလိုက္။

အမွန္လက္ေတြ႔ဘဝတြင္မူ လူမႈေရးျပႆနာ ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ျဖစ္သြားႏိုင္၏။ ပုဏၰားမွာ ဇနီးရွိေနခဲ့ေသာ္၊ မဒၵီက အျပစ္မရွိတဲ့သူမကို ေပးလွဴလိုက္သျဖင့္ တရားေတြ႔ေသာ္……။ …….ေသာ္။

ျမတ္ႏိုးရာကို လွဴရျခင္းသည္လည္း လြယ္ကူေသာကိစၥမဟုတ္ေပ။
ဤကိစၥမ်ိဳး ဤေလာက၌ မျဖစ္ဟုအတတ္ဆိုရန္ကား ခက္၏။ ဇနီးကိုေပါင္၍ ကမၻာ့ဖလားေဘာလံုးပြဲေလာင္းေသာ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ဖတ္ရဖူး၏။ သူ႔ဇနီးကို မခ်စ္၍မဟုတ္ဟု သူကဆိုေသး၏။ စဥ္းစားရေတာ့ ခက္၏။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ….
တဖက္သားလိုေနတာ၊ ျမတ္ႏိုးေနတာေလးေတြကို ေပးရလွ်င္ ကိုယ့္အလွည့္မွာလည္း လိုေနတာ၊ ျမတ္ႏိုးတာေတြျပန္ရႏိုင္၏ဟု ကမၼဝါဒ၏ အေျခခံေကာက္ခ်က္ ဆြဲလိုက္ႏိုင္၏။

သို႔ေသာ္ တဖက္သားလိုေနတာက ေပးဖို႔ခက္ေနတာလည္း ျဖစ္ရတတ္၏။
တစ္ခါက ရြာတစ္ရြာက လူတစ္ေယာက္သည္ ဘုရားဆုပန္ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ေျပာ၏။
ထိုအခါ ၾကည့္မရေသာလူတစ္ေယာက္က “ဘုရားဆုပန္ရိုးမွန္ရင္ ေဝႆႏၱရာမင္းႀကီးလို မင္းဇနီး ငါ့ေပး” ဟု အလွဴခံ၏။

ဘုရားဆုပန္ မင္းေယာက်္ားက ဓားဆြဲ၍လိုက္၏။ သူက ဆို၏ “ငါက ဘုရားဆုပန္ထားေပမယ့္ ဒါနပါရမီကို ျဖည့္တဲ့ဘဝမဟုတ္ဘူး။ ဝီရိယပါရမီကိုျဖည့္တဲ့ဘဝ။ မဟုတ္မဟတ္ နင့္လိုေကာင္ေတြကို အားႀကိဳးမာန္တက္ ရွင္းပစ္ရမယ့္ဘဝ” ဟု ျဖစ္၏။

ဘာပါရမီမွမျဖည့္ေသာ ဇနီးေတာင္းသည့္ေယာက်္ား ထြက္ေျပးခဲ့ရ၏။
လိုအပ္ခ်က္ “လို”ႏွင့္ တဏွာ “လို” ကြဲျပားၿပီး ေပးသူ၊ ယူသူမ်ား မနာပဒါယီ၊ မနာပလာဘီမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစဟု…….။

မနာပဒါယီ= ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ေပးသူ၊ လွဴသူ။
မနာပလာဘီ= ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ရသူ၊ အလွဴခံသူ။
မနာပဒါန= ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ေပးလွဴျခင္း။
( “ဘုရားျဖစ္ေရးပင္ ေအးဂ်င့္ကပါလာ၏” ဆက္ေရးပါမည္။)


ေမတၱာျဖင့္
သီဟနာဒ

စာအုပ္ ေပ်ာက္ဆုံးမႈ

သူမတုိ႔အိမ္နားက လမ္းအကူးမွာ အိန္ဂ်လာတစ္ေယာက္ ႐ိွဳက္ႀကီးတငင္ ငုိေနရွာတယ္။
ၾကင္နာတတ္တဲ့ အိမ္နီးခ်င္း အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကေတြ႔ၿပီး အိန္ဂ်လာကုိ ေခ်ာ့ေမာ့ဖုိ႔ ႀကိဳးစားတယ္။

“အိန္ဂ်လာ … ဘာျဖစ္လုိ႔ တစ္ေယာက္ထဲလာၿပီး ဒီမွာ ငုိေနတာလဲ”
“ကေလးျပဳစုပ်ိဳးေထာင္နည္းစာအုပ္ ေမေမ ေပ်ာက္ေနတယ္” လုိ႔ အန္ဂ်လာက ေျဖတယ္။

“သမီးရယ္ … ဒါမ်ား ငုိစရာ မဟုတ္ပါဘူး”
“ဟုတ္တာေပါ့။ အဲ့ဒီစာအုပ္ မရွိရင္ ေမေမက သူထင္ရာ သူလုပ္ေနတာ” တဲ့။


Ref: Wisdom from laughter 


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

နားဝင္မခ်ိဳတဲ့ အမွန္တရားတခ်ိဳ႕ ( ၂ )

လီကြမ္းယုရဲ့ Hard Truths (to keep Singapore going) ထဲက သင့္ေတာ္မယ့္ အပိုင္းေတြကို ေရြးၿပီးဘာသာျပန္ထားတာပါ။ သူ႔အေတြးအေခၚ၊ သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အရင့္အရင္ စာအုပ္ေတြမွာ တခ်ိဳ႕ပါခဲ့ေပမယ့္ ဒီစာအုပ္ကေတာ့ လူငယ္ဂ်ာနယ္လစ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးျဖစ္ၿပီး အေမးအေျဖပံုစံဆိုေတာ့ ပိုၿပီးသြက္ေနတယ္လို႔ ခံစားရလုိ႔ပါ။ တစ္စံုတစ္ရာ ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ့လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ဇင္ေ၀ေသာ္


ေမး။          ။ အရင္ စင္ကာပူခြဲထြက္ၿပီးစကနဲ႔ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ဒီေန႔ မေလးရွားက သူတို႔ျပည္တြင္းေရးကိုပဲ တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ဖို႔ အာရံုက်လာေတာ့ စင္ကာပူအေပၚမွာထားတဲ့ သူတို႔သေဘာထားေတြ ေျပာင္းလဲလာတယ္လို႔ မထင္မိဘူးလား။

ေျဖ။           ။ ဒါကို မင္းတို႔ယံုၾကည္သလား။ ငါတို႔ေလယာဥ္ကြင္းရဲ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ထိပ္တန္းအဆင့္ကို ေက်ာ္တက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ ကမာၻ႕ခံုရံုးရဲ့ အဆံုးအျဖတ္နဲ႔ စင္ကာပူက ပက္ဒရာ ဘရန္ကာကိုရလိုက္ၿပီး မေလးရွားက Middle Rocks ကို ရလိုက္တယ္။ ဒီႏွစ္ခုရဲ႕ နယ္ျခားစည္း မခတ္ရေသးဘူး။ ၁၉၄၁- ခု ရပ္ဖဲ(လ္) ေကာလိပ္မွာ တက္ေနတုန္းက ေကဒါက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေျပာတာကို ငါမေမ့ေသးဘူး။ မင္းတို႔ တရုတ္ေတြ သိပ္မ်ားလြန္းတယ္ တဲ့။ တကယ္က တရုတ္ေတြက ေစ်းဆိုင္ေတြကို ပိုင္ဆုိင္ၾကတယ္။ ေျပာမယ့္သာေျပာတာ၊ သူေနတဲ့ ေကဒါမွာ တရုတ္ကကနည္းနည္းေလးပဲရွိတယ္။

မေလးရွားနဲ႔ ပူးေပါင္းလိုက္ရင္ အဲသလုိ လူမ်ိဳးစြဲစိတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားမယ္လို႔ ငါထင္ခဲ့မိတယ္။ ငါမွားသြားတယ္။ တန္ကု က တရုတ္ဆို လံုးဝအလိုမရွိတာ။ သူက လူေကာင္းပဲ။ သူ႔မွာ တရုတ္မိတ္ေဆြေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔စိတ္ထဲမွာ မေလးရွားလူမ်ိဳးက အျမဲတမ္း နံပါတ္တစ္ဆိုတဲ့ဝါဒ။ အဲဒါ သူ႔ရဲ႕ လူမ်ိဳးေရးအျမင္ပဲ။

ေမး။          ။ ဒါဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးသေဘာထားေတြ မေျပာင္းေသးဘူးေပါ့။ တခ်ိဳ႕ေျပာေနၾကတာကေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြလက္ထက္မွာ ဒီလို စိတ္ဓာတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္တဲ့။

ေျဖ။           ။ မေလးရွားရဲ႕ ဘယ္မ်ိဳးဆက္က ဒီလိုအေျခခံေျပာင္းလဲမႈကို ေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကသလဲ။

ေမး။          ။ ဒါဆို ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာင္းလဲဘူးေပါ့။

ေျဖ။          ။ “ဘယ္ေတာ့မွ ” ဆိုတဲ့စကားက အခ်ိန္သိပ္ၾကာလြန္းေနမယ္။ လတ္တေလာ ေျပာင္းလဲဖို႔ အလားအလာေတာ့ မျမင္မိဘူး။ စင္ကာပူမွာ လံုးဝမတူညီတဲ့ အေျခခံသေဘာတရားေတြရွိတယ္။ ငါတို႔က လူမ်ိဳးေပါင္းစံု မဲရစ္တိုကေရစီ။ လူမ်ိဳးစုေတြရဲ့ၾကား၊ လူမႈေရးနဲ႔ စီးပြါးေရး မတူညီမႈေတြၾကားမွာ ညီမွ်ျခင္းတစ္ခု ငါတို႔ရွာေဖြႏိုင္ခဲ့တယ္။

ငါ့ေဆြမ်ိဳးေတြ ကြာလာလမ္ပူမွာရွိတယ္။ သူတို႔ မေလးရွားကေန အၿပီးအပိုင္ ထြက္သြားၿပီး ၾသစေတးလ်မွာ အေျခခ်ေနၾကေတာ့တယ္။ ငါတုိ႔မွာက စင္ကာပူရွိတယ္။ ဒီမွာ ရိုးေျမက်ေနထိုင္သြားၾကဖို႔လည္း ဆႏၵရွိၾကတယ္။ ငါတို႔ခိုင္မာေနသေရြ႕ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ေနသေရြ႕ စင္ကာပူက ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ေအးေဆးပဲ။

အခုဆိုလိုတာက မတူညီတဲ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ေတြေၾကာင့္ အတူလက္တြဲၿပီး အလုပ္လုပ္လို႔ မရဘူးလို႔ ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ မေလးရွားနဲ႔ အာဆီယံနဲ႔ အတူလက္တြဲ အလုပ္လုပ္လို႔ရတယ္။ မဟာသီယာနဲ႔ ငါနဲ႔ဆိုရင္ အခုထိ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ေတြ လက္မွတ္ထိုးေနၾကတုန္းပဲ။

အတူလက္တြဲ အလုပ္လုပ္ဖို႔ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ခ်စ္ေနစရာမလိုဘူး။ အက်ိဳးအျမတ္ရယူလိုမႈက ခံစားခ်က္ကိုေတာ့ ပယ္ဖ်က္မေပးႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အားပိုေကာင္းေအာင္ေတာ့ ေမာင္းႏွင္ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ နာဂ်စ္ ရာဇတ္ဆိုရင္လည္း ဆင္ျခင္သံုးသပ္ႏိုင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ပဲ။ သူက ငါတို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းအလုပ္လုပ္ခ်င္တယ္။ ဘာလို႔ထင္သလဲ။ မေလးရွား အက်ိဳးအျမတ္ရႏိုင္လို႔။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ႏိုင္ငံထဲက ႏိုင္ငံေရးသမားေတြလိုလူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔ ခံယူခ်က္ကို သူေကာင္းေကာင္း ကိုင္တြယ္ႏိုင္မွ ရလိမ့္မယ္။ မေလးရွားအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ရႏိုင္မယ့္ ပေရာ့ဂ်က္ေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ သူတို႔စိတ္လိုလက္ရရွိၾကသလဲဆိုတာနဲ႔ စင္ကာပူအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ကိုေရာ သူတို႔ဖက္က ကူညီဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကၿပီလား ဆိုတာကို မေလးရွားေခါင္းေဆာင္တိုင္း စဥ္းစားထားသင့္တယ္။ ဒီေမးခြန္းကို ငါတို႔က ေမ့သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။

ေမး။          ။ စင္ကာပူနဲ႔ မေလးရွားတို႔ ျခားနားခ်က္ ဒီထက္ပိုကြာသြားမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ပိုအားေကာင္းတဲ့ ေဆြရင္းမ်ိဳးရင္းေတြလိုျဖစ္လာၿပီး ဆက္ဆံေရး ပိုအဆင္ေျပမလာႏိုင္ဘူးလား။

ေျဖ။           ။ အေျဖက “ရက္စ္” နဲ႔ “ႏိုး” ပဲ။ ဒါဆို သူတို႔ ငါတို႔အေပၚ ဗိုလ္က်လုိ႔မရေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ပိုၿပီးခံရခက္ေနလိမ့္မယ္။ “စင္ကာပူကို ခြဲထြက္ခြင့္ မျပဳခဲ့သင့္ဘူး” ဆိုတာ သူတို႔အျမဲတမ္းေျပာေနက်စကား။ မေလးရွားသတင္းစာေတြကို ဖတ္ၾကည့္။ တန္ကုက စင္ကာပူကို ခြဲထြက္ခြင့္မျပဳခဲ့သင့္ဘူးဆိုတာ အခုအထိ ေရးေနၾကတုန္းပဲ။

အစက ဒါေတြကို ငါႀကိဳသိခဲ့တယ္ထင္သလား။ ၁၉၅၂- ခုႏွစ္တုန္းက ငါ့ရင္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးေပါ့သြားလို႔ ဟုတ္ၿပီ၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးထဲကို ငါဝင္ေတာ့မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ရွိတဲ့ေငြေလးေတြကို တရားေရးဘက္မွာ ရင္းႏွီးလိုက္တယ္။ အဲသလုိနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားေရာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သိလိုက္ရတာက ငါကိုယ္တိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒရဲ့ အက်ဥ္းသားျဖစ္ေနခဲ့ရၿပီဆိုတာပဲ။ ဒီေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ မႀကီးစိုးႏုိင္တဲ့ မေလးရွားဆီကို ငါေရာက္သြားတယ္။ မေလးရွားေရာက္ေတာ့ မေလးဗိုလ္က်စိုးမိုးေရးနဲ႔သြားၿပီး ထိပ္တိုက္တုိးေနျပန္ေရာ။ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ငါတိုု႔ကို ေမာင္းထုတ္လိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ ငါတို႔လုပ္စရာရွိတာက စင္ကာပူ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ပဲ။

ဒီျပႆနာေတြကို အစကတည္းက ႀကိဳသိခဲ့ရင္ ႏိုင္ငံေရးထဲကို ငါေရာက္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ၁၉၅၉- ခုကေနစလို႔ အသစ္ျပန္ႀကိဳးစားၾကည့္ပါလားလို႔ မင္းတို႔ကေျပာၾကည့္။ ငါကေတာ့ “လံုးဝ” ပဲ။ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒီလို ရလဒ္ေတြရဖို႔ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေတြေျပာရရင္ အမ်ားႀကီးပဲကြ။

၁၉၇၁- ခုႏွစ္မွာ ငါနဲ႔ ၿဗိတိသွ်ေလဘာအစိုးရရဲ့ ဆက္ဆံေရး၊ ၿပီးေတာ့ ၿဗိတိသွ်တပ္ေတြ ရုတ္သိမ္းသြားတဲ့ ၁၉၇၅- ခုအထိ ကြန္ဆာေဗးတစ္အစိုးရနဲ႔ ဆက္ဆံေရး၊ စံုလို႔ပဲ။ သတိရမိတယ္ကြာ။ အဲဒီေနာက္ သမၼတဆူဟာတိုနဲ႔လက္တြဲၿပီး စင္ကာပူကုိ အေျခက်ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ ဆူဟာတိုက ရွဥ့္လဲေလွ်ာက္၊ ပ်ားလဲစြဲဝါဒကို သေဘာေပါက္တယ္။ အင္ဒိုနီးရွားနဲ႔ စင္ကာပူ ပူးေပါင္းအလုပ္လုပ္ရင္ ပိုအဆင္ေျပႏိုင္မယ္။

အဲဒီေနာက္ ရာဇက္နဲ႔ေပါင္းခဲ့တယ္။ သူက ဆံုးသြားျပန္ေရာ။ ၿပီးေတာ့ ဟူစိန္ အုန္း။ သူလည္း ၾကာၾကာမခံျပန္ဘူး။ အဲဒီေနာက္ မဟာသီယာ။ သူက ငါဟာ ႏွိမ္လို႔မရဘူးဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ငါတို႔ မေလးရွားပါလီမန္ထဲမွာ အတူတူေတြ႔ၾကတုန္းက ငါက ဘာကိုမွ အေၾကာက္အလန္႔မရွိတဲ့ေကာင္ဆိုတာ သူသိထားတယ္။

ဂိုေခ်ာက္ေတာင္တက္လာေတာ့ မဟာသီယာက ငါနဲ႔သေဘာတူထားတာတစ္ခ်ိဳ႕ကို ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္လိုေၾကာင္း ေျပာလာတယ္။ ဒါနဲ႔ ဂိုေခ်ာက္ေတာင္ကို ငါေျပာတယ္။ သူေျပာင္းခ်င္တာေတြသာ ေျပာင္းေပးလုိက္ရင္ မင္းေတာ့ ဒုကၡေရာက္ၿပီသာ မွတ္ေပေတာ့လို႔။ သေဘာတူထားတယ္။ ဒါပဲ။ ၿပီးၿပီေပါ့။ မဟာသီယာက ဒါကိုလံုးလံုးမေက်နပ္ဘူး။ ဒါနဲ႔ ဂိုေခ်ာက္ေတာင္က ျပန္ေျပာတယ္။ “ခင္ဗ်ားက ဟုိဟာေျပာင္းခ်င္၊ ဒီဟာေျပာင္းခ်င္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဒါေတြကို လုပ္မေပးႏိုင္ဘူး” တဲ့။ ငါတို႔ NEWater ပေရာဂ်က္ မေအာင္ျမင္ခင္က ေရအေရာင္းအဝယ္အတြက္ ႏွစ္တစ္ရာတိုးၿပီး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ မဟာသီယာက ေရဂါလံတစ္ေထာင္ကို သံုးရင္းဂစ္ပိုေတာင္းတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ေဟာင္ေကာင္က တရုတ္ဆီက ေရဝယ္ရာမွာ ဂါလံတစ္ေထာင္ကို ႏွစ္ရူပီးေတာင္ေပးရလို႔တဲ့။

နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာတယ္။ ေသာက္ေရသန္႔ရရွိေရးအဖြဲ႔ကလည္း မေနမနား အားထုတ္ၾကတယ္။ အခု ငါတို႔ ေရေသာက္ဖို႔ အလံုအေလာက္ရွိေနၿပီ။ မဟာသီယာ ေတာ္ေတာ္စိတ္ညစ္သြားတယ္။ သူက ငါတို႔ကို ေရနဲ႔ၿခိမ္းေျခာက္ၿပီး ေငြပိုရႏိုင္သေလာက္ရေအာင္ ႀကိဳးစားေနခဲ့တာ။

ေမး။          ။ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ေတြ႔တဲ့ မေလးတိုင္းကေတာ့ စင္ကာပူက စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္စရာ၊ သူတို႔အစိုးရနဲ႔ မီဒီယာကလည္း ဘယ္ေတာ့မဆို မေလးဆိုရင္ ကန္ထုတ္ပစ္မွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေၾကာင့္ေတာ့ မေလးရွားနဲ႔ စင္ကာပူ စစ္ျဖစ္စရာမလိုပါဘူး- တဲ့။

ေျဖ။           ။ ေအး ဒါဆိုေကာင္းတာေပါ့။

ေမး။          ။ ဒါဆိုရင္ စိတ္ေအးစရာပဲေပါ့။

ေျဖ။           ။ တကယ္ေတာ့ စင္ကာပူက သူ႔ကိုယ္သူကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္- ။

ေမး။          ။ ဒီလိုမဟုတ္ဘူးထင္တယ္။ မေလးရွားရဲ့ ကမာၻ႔အျမင္မွာ စင္ကာပူက အက်ံဳးမဝင္ပါဘူး။ စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္စရာ အနည္းငယ္သေဘာေလာက္တင္ပါ။

ေျဖ။           ။ ဒါဆို မေလးရွားအလုပ္သမားဝန္ႀကီးေျပာတာကို နားေထာင္ၾကည့္။ “စင္ကာပူကေန ျပန္လႊတ္ခံလိုက္ရတဲ့ မေလးလူမ်ိဳးသံုးသိန္းအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အလုပ္အကိုင္ေတြ ဖန္တီးေပးထားၿပီးသားပါ” တဲ့။ ကဲ အလုပ္အကိုင္ေတြက ဘယ္မွာလဲ။ “ငါတို႔က ႏုိင္ငံႀကီး ျပႆနာမရွိ၊ ငါတို႔လူမ်ိဳးကုိ အခ်ိန္မေရြး ျပန္ေခၚႏိုင္တယ္” ဆိုတာ ျပခ်င္ရံုပဲ။ ဘာေၾကာင့္ သူတို႔က ႏိုင္ငံႀကီးဗိုလ္က်စိုးမိုးေရးဝါဒရွိေနရတာလဲ။

ေမး။          ။ သူတို႔အဆိုအရကေတာ့ မေလးရွားက စင္ကာပူအေၾကာင္း စဥ္းစားတာထက္ စင္ကာပူက မေလးရွားအေၾကာင္း စဥ္းစားေနတာက ပိုေနတယ္ဆိုလားပဲ။

ေျဖ။           ။ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအေၾကာင္း ငါတို႔မေျပာခဲ့၊ မႀကံစည္ခဲ့ပါဘူး။ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုုယ္ပဲ စဥ္းစားတယ္။ ဒါက သူတို႔ေျပာေနတာပါ။ မေလးဘာသာနဲ႔ သတင္းစာေတြကို ဖတ္ၾကည့္။ တစ္ခါတစ္ခါ အဂၤလိပ္လို သတင္းစာမွာေတာင္ပါေသးတယ္။


ဇင္ေ၀ေသာ္

နားဝင္မခ်ဳိတဲ့ အမွန္တရားတခ်ိဳ႕ (၁)

လီကြမ္းယုရဲ့ Hard Truths (to keep Singapore going) ထဲက သင့္ေတာ္မယ့္ အပိုင္းေတြကို ေရြးၿပီးဘာသာျပန္ထားတာပါ။ သူ႔အေတြးအေခၚ၊ သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အရင့္အရင္ စာအုပ္ေတြမွာ တခ်ိဳ႕ပါခဲ့ေပမယ့္ ဒီစာအုပ္ကေတာ့ လူငယ္ဂ်ာနယ္လစ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးျဖစ္ၿပီး အေမးအေျဖပံုစံဆိုေတာ့ ပိုၿပီးသြက္ေနတယ္လို႔ ခံစားရလုိ႔ပါ။ တစ္စံုတစ္ရာ ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ့လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ဇင္ေ၀ေသာ္


ေမး။          ။ ခင္ဗ်ားမွန္တယ္ထင္တဲ့ ပံုရိပ္အတိုင္း စင္ကာပူကို ပံုေဖာ္ခဲ့တာလို႔ တခ်ဳိ႕ေဝဖန္သူေတြက ဆိုၾကပါတယ္။ ဥပမာ အၿမဲတမ္းစိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ ေနရတာမ်ိဳးပါ။ ဘာေၾကာင့္မ်ား စင္ကာပူက်ရံွဳးသြားႏိုင္တယ္လို႔ အၿမဲစိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေနရတာလဲ။

ေျဖ။           ။ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ စင္ကာပူကိုလည္း တျခားႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ ဒိန္းမတ္၊ နယူးဇီလန္၊ လက္ခ်င္စတိန္း၊ လူဇင္ဘတ္တို႔လုိပဲ ျမင္ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စင္ကာပူဟာ အႏၱရာယ္ဇုန္ထဲမွာ ရွိေနပါတယ္။ တကယ္လို႔ စင္ကာပူအစိုးရနဲ႔ စင္ကာပူလူထုက အိမ္နီးခ်င္းေတြထက္ လံုးဝပိုမသာဘူးဆိုရင္၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မကာကြယ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ စင္ကာပူလည္း ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါက ငါတို႔မ်ိဳးဆက္ရဲ့ အျမင္သက္သက္မဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးဌာနကို ေရာက္လာသူေတြ၊
 ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးေတြ၊ စင္ကာပူရဲ့အေျခအေနကိုသိသူေတြ အားလံုးဒီလိုပဲ ျမင္ၾကပါတယ္။ ဒီအေျခအေနကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားမိရင္ အားလံုးဒုကၡေရာက္ကုန္မယ္။

စင္ကာပူတုိးတက္လာဖို႔ အကူအညီေပးခ်င္တဲ့ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမရွိဘူး။ အခုတိုးတက္လာခဲ့တာေတာင္မွ တစ္ခ်ိန္က သူတို႔ရဲ့ သယံဇာတကိုမွီၿပီး တိုးတက္လာတာလို႔ ထင္ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြကို ႀကိဳဆိုခဲ့တဲ့ေနာက္စီးပြါးေရးေပၚလစီကို ေတြ႔ျမင္သြားၾကတဲ့အခါမွသာသူတို႔အျမင္ေတြြ ေျပာင္းသြားၾကတာပါ။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔လည္း ဒီအတုိင္းလိုက္လုပ္လာၾကတယ္။ အခု ငါတို႔က အခ်ိန္အၾကာႀကီး မေသပဲ ရွင္က်န္ခဲ့ေတာ့ ေဒသတြင္းမွာ ေရွ႕ကေရာက္လာတယ္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဆက္ဆံေရး၊ အခြင့္အေရးေတြကိုအမိအရရယူႏိုင္တဲ့အားေကာင္းေမာင္းသန္မူဝါဒေတြလက္ကိုင္ထားမယ္ဆိုရင္
 ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ နဲ႔ တစ္ရာအထိ စင္ကာပူရွင္သန္သြားႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္မိပါတယ္။

ေမး။          ။ Strong System (အားေကာင္းေမာင္းသန္မူဝါဒ) ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုတာပါလဲ။ PAP ပါတီကပဲ အာဏာကို ဆုပ္ကိုင္ထားမယ္ဆိုတဲ့သေဘာလား။

ေျဖ။          ။ PAP ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျခားအစိုးရတစ္ခုပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါ့အေနနဲ႔ စိတ္မဝင္စားပါဘူး။ လက္ရွိအစိုးရ ပီေအပီကို အကဲျဖတ္ဖို႔ ဒီေနရာကိုေရာက္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေခါင္းေဆာင္မႈစြမ္းရည္နဲ႔ ျပည္သူလူထု၊ အဲဒီေခါင္းေဆာင္ပုိင္းနဲ႔ လူထုတစ္ခုလံုးရဲ့ ကိုယ္က်င့္တရား၊ အေတြးအေခၚနဲ႔ ယံုၾကည္မႈေတြ အထိေရာက္ေအာင္ ေတြးေစခ်င္ပါတယ္။

ေမး။          ။ စင္ကာပူဟာ ပံုမွန္ႏိုင္ငံ (a normal country) တစ္ခုမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက နားမလည္ၾကဘူး။

ေျဖ။           ။ ဒိန္းမတ္တို႔၊ ေနာ္ေဝတို႔မွာ အလယ္အလတ္အဆင့္ အစုိးရေလာက္နဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္တယ္။ စင္ကာပူက မရပ္တည္ႏိုင္ဘူး။ လူထုယႏၱရားႀကီးတစ္ခုလံုး ေလ်ာ့က်သြားမယ္။ အေရးပါတဲ့ဌာနေတြ ေလ်ာ့က်သြားရင္ အဖြဲ႔အစည္းတိုင္းရဲ့ အရည္အေသြးေတြလည္း က်သြားမယ္။ သူ႔ထက္သာေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို သူ႔ေလာက္မွ အဆင့္မရွိတဲ့လူက အကဲခတ္ရင္ မွန္ဖို႔မလြယ္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ့္ေလာက္အဆင့္မရွိတဲ့ သူေတြဆီက သတ္မွတ္ခ်က္ကို ေမးလည္းေမးမေနၾကေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ထက္သာေပမယ့္လို႔ “သူကေတာ့ ငါ့ထက္သာတယ္” လို႔ မွတ္ခ်က္ေပးသူလည္း ေတြ႔ရခဲပါတယ္။ ခပ္ညံ့ညံ့လူတစ္ေယာက္ ထိပ္တန္းေရာက္သြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ စစ္စတန္တစ္ခုလံုး ပံုက်ေတာ့တာပဲ။ ေရွာင္လြဲလို႔မရဘူး။

ေမး။          ။ လူႀကီးမင္းေျပာသလို စင္ကာပူကတကယ္ပဲ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ အေနအထားမွာ ဟုတ္ပါသလား။ တျခားႏိုင္ငံေသးေသးေလးေတြမွာလည္း ႏုိင္ငံေရးပါတီ အားၿပိဳင္မႈေတြ ရွိေနၿပီး စင္ကာပူမွာ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလိုအားၿပိဳင္မႈအားမေကာင္းရတာလဲ။ လူႀကီးမင္းက ပံုႀကီးခ်ဲ႕ေနရာမ်ား မေရာက္ဘူးလား။

ေျဖ။           ။ ႏိုင္ငံေရးအားၿပိဳင္မႈကို မတားျမစ္ပါဘူး။ ငါတို႔တားျမစ္တာက ပါလီမန္နဲ႔ အစုိးရထဲမွာ မစြံတဲ့လူေတြ ပါဝင္လာမွာကို တားဆီးတာပါ။ အရည္အေသြးရွိတဲ့လူတုိင္းကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ အမွန္တကယ္ အေလးအနက္ထားရမယ့္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ကထၿပီး စင္ၿပိဳင္အစိုးရေထာင္မယ္ဆိုရင္ သိပ္ေကာင္းတာေပါ့။ စင္ကာပူမွာ ေရြးစရာရွိသြားတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူေရွ႕တန္းတင္လိုုက္တဲ့ သူ႔လူေတြကိုေတာ့ ၾကည့္ၾကရပါလိမ့္ဦးမယ္။ စင္ကာပူဟာ အႏၱရာယ္မရွိဘူးလား။ ဒါဆို ဒီအစိုးရက ဘာေၾကာင့္ ဂ်ီဒီပီရဲ့ ငါးရာခိုင္ႏႈံးကေန ေျခာက္ရာခုိင္ႏံႈးအထိ ကာကြယ္ေရးအတြက္ သံုးေနရတာလဲ။ ငါတို႔က အရူးေတြလား။ မင္းတို႔ သိပါတယ္။ ဒီအစိုးရက ကပ္ေစးနဲတဲ့အစုိးရပါ။

NEWater ဆိုတဲ့ ေရရရွိေရးအတြက္ ေရဆက္သြယ္ဖို႔ ေျမေအာက္ေရပိုက္လိုင္းေတြမွာ ေဒၚလာ ၃.၆၅ ဘီလီယံ ကုန္က်ခံခဲ့ၾကတယ္။ ေရနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အားကိုးစရာ မလိုေအာင္လုိ႔ပဲ။

စင္ကာပူအႏၱရာယ္မရွိဘူးလား။ ဒါကို သူတို႔ အခြင့္အေရးယူလိုက္ရင္ အားလံုးေသၿပီ။ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းလိုင္းေတြ ျဖတ္ေတာက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ စီးပြါးေရးလည္း ရပ္သြားမယ္။ ဒီအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အေျဖက ဘာလဲ။ ကုလသမဂၢ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ၊ ၿပီးေတာ့ ကုိယ္ပိုင္ကာကြယ္ေရးစြမ္းရည္၊ ၿပီးေတာ့ အေမရိကန္နဲ႔ သေဘာတူလက္မွတ္ထိုးထားတဲ့ လံုၿခံဳေရးအေျခခံမူဝါဒ (Security Framework)။

ဘာ့ေၾကာင့္ ကာကြယ္ေရးမွာ ထိပ္တန္းဝန္ႀကီးကို ခန္႔ထားရသလဲ။ အေရးမႀကီးလွဘူးဆို။ သူဟာ ကက္ဘိနက္ထဲမွာ ဝန္ႀကီးၿပီးရင္ သူပါပဲ။ အမာဆံုး၊ စြမ္းရည္အရွိဆံုး ဝန္ႀကီးပဲ။ ငါတို႔ဟာ လူလားေျမာက္လာတဲ့ ကမၻာထဲေနေနၾကရတာပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ စင္ကာပူၿငိမ္းခ်မ္းတာလဲ။ စင္ကာပူကုိလာထိရင္ ျပန္ေပးရမွာလည္းရွိတယ္ဆိုတာ သိၾကလို႔ပဲ။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ငါတို႔ကိုလာတိုက္ရင္ ျပန္ေပးရမယ့္ေလ်ာ္ေၾကးက ပိုမ်ားသြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ထားၾကလို႔ပဲ။

ေမး။          ။ ဒီအေျဖက ပံုမွန္ႏိုင္ငံတစ္ခုမဟုတ္ဘူးဆိုတာရဲ့ အေျဖမဟုတ္ေသးဘူးလားလို႔။

ေျဖ။           ။ ဒါေတြကို ေျပာလိုက္မိတဲ့အတြက္ ခြင့္လႊတ္ပါ။ မင္းနဲ႔ငါ ဥာဏ္ရည္ခ်င္း တူတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ငါကေလာကႀကီးထဲမွာ ၈၅- ႏွစ္ေနခဲ့ၿပီး အတက္အက်ေတြ အားလံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရၿပီးၿပီ။ အသက္ ၃၂- ႏွစ္ကစလို႔ ဒီႏိုင္ငံအလုပ္ျဖစ္သြားေအာင္ ဘယ္လိုမ်ားလုပ္ရပါ့မလဲလို႔ တစ္သက္လံုးစဥ္းစားေနခဲ့ရတာပါ။

အစပထမတုန္းကေတာ့ ငါတို႔ရွင္သန္ဖို႔အတြက္ မေလးရွားနဲ႔ေပါင္းရမယ္။ ႏို႔မို႔ မရွင္သန္ႏိုင္ဘူးလို႔ ယံုၾကည္ခဲ့တယ္။ ငါတို႔ ေရ၊ ငါတို႔ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္း၊ ငါတို႔ ပို႔ကုန္၊ ၿပီးေတာ့ စင္ကာပူအတြက္ သြင္းကုန္ေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ မေလးရွားကပဲ။ အဲဒါက အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက။ ဒီကိစၥ မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး။ တန္ကုက တရုတ္လူမ်ိဳးေတြကို မႏွစ္ၿမိဳ႕လို႔။ ဒီေနာက္ နည္းလမ္းရွာၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုး မေလးရွားထဲကို ေပါင္းဝင္လိုက္ၾကတယ္။ ေနာက္မွ ငါတို႔သိလုိက္ရတာက မေလးအသာစီးယူတဲ့ မေလးရွားႏိုင္ငံထဲမွာ စင္ကာပူ ေျခခ်ဳပ္လက္ခ်ဳပ္မိလိုက္ရၿပီဆိုတာပဲ။ မေလးရွားေျပာင္းလဲလာခဲ့သလား။ သူတို႔ ဘယ္လိုေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသလဲ။

ၾသဂုတ္လ ကိုးရက္ေန႔ မေလးရွားကေန ခြဲထြက္ခဲ့ေတာ့ ဘာ့ေၾကာင့္ ငါငိုခဲ့ရသလဲဆိုတာ သိသလား။ ငါတို႔ ခ်ီတက္ပြဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ ေထာင္ေသာင္းမကတဲ့ လူထုႀကီးကို ခ်န္ထားခဲ့ရလုိ႔။ သူတို႔ ဒုကၡေရာက္ေနရစ္မွာကို ခံစားရလုိ႔၊ ၿပီးေတာ့ ေခါင္းေဆာင္မဲ့သြားတဲ့ လူနည္းစုလူမ်ိဳးကြဲေတြ။ စင္ကာပူမွာ ေခါင္းေဆာင္မႈစြမ္းရည္ ထပ္အားျဖည့္ခဲ့ရတယ္။ ဒီၾကားထဲ စင္ကာပူမွာ အႏၱရာယ္မရွိပါဘူးလို႔ မင္းကေျပာေတာ့ ငါ့မွာ ေျပာစရာကေတာ့ “ဘုရား၊ ဘုရား” ဆိုတာပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။

SAF (Singapore Armed Forces) က ကြန္မန္ဒါေတြကုိ သြားေမးၾကည့္။ လူငယ္တိုင္း ဘာ့ေၾကာင့္ ႏွစ္ႏွစ္ စစ္တာဝန္ထမ္းေနရသလဲ။ ကပ္ေစးနဲတဲ့အစိုးရက ဘာ့ေၾကာင့္ ဂ်ီဒီပီရဲ့ ၅/၆ ရာခိုင္ႏႈံး ကာကြယ္ေရးအတြက္ သံုးေနရတာလဲ။ ဂေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားနဲ႔ ေၾကာက္ေန ၾကတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒါဟာရွင္သန္ဖြ႔ံၿဖိဳးဖို႔ တစ္ခုတည္းေသာ ေရြးခ်ယ္စရာ ျဖစ္ေနလို႔လားလို႔ ေမးၾကည့္ပါ။

ဒီလို စိုးရိမ္မႈအေပၚမွာ ေလွ်ာ့မတြက္သင့္ဘူး။ ဒါေတြဟာ တကယ့္ျပႆနာေတြပဲ။ ကုုိယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္ႏိုင္ခဲ့လို႔ ဒီေန႔ ဒီလိုျဖစ္ေနတာ။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ ခံသြားရမယ္။

ငါတို႔ ေရျပႆနာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေနာက္ဆံုး ေရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စပယ္ရွယ္လစ္ မျဖစ္ခင္အထိ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ေငြေတြဒါေလာက္သံုးေနရတာလဲလို႔ မစဥ္းစားမိဘူးလား။ ငါတို႔ ဂ်ိဳဟုိးကေရကို လိုတယ္ဆိုတာ မဟာသီယာက သိတယ္။ ၂၀၁၁- ႏွစ္မွာ ေရအေရာင္းအဝယ္ စာခ်ဳပ္သက္တမ္း ကုန္ဆုံးေတာ့မွာဆိုေတာ့ ေရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အခက္အခဲေတြ႔ေတာ့မွာ ဆိုတာကိုလည္း ငါတို႔သေဘာေပါက္ထားတယ္။ ဒီေနာက္ ငါတို႔က NEWater ကို ရွာေတြ႔ခဲ႕တာပဲ။ သူက ငါတို႔ ေနာက္ေနတယ္ေတာင္ထင္တာ။ ကဲ- စင္ကာပူမွာ အႏၱရာယ္မရွိဘူးလား။

ဒီလုိ စုိးရိမ္မႈေတြကို ေလွ်ာ့မတြက္သင့္ဘူး။ တကယ့္ျပႆနာႀကီးေတြ။ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚမွာ ကိုယ္ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့လို႔ ဒီေန႔ ဒီလိုေနႏိုင္တာ။ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ ခံသြားရမယ္။ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီက ဝန္ခံကတိကဝတ္ေတြ ခ်ေပးခဲ့တယ္။ ကဲ ဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ။ ကူဝိတ္ကိုကယ္တင္ဖို႔ ဘယ္သူေတြသြားခ့ဲသလဲ။ အေမရိကန္ေတြ။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ။ ေရနံေၾကာင့္။ ၿပီးေတာ့ ကူဝိတ္ေဘးက ေဆာ္ဒီအာေရးဗ်။ ငါတို႔ ေရငတ္ေနရင္ ဘယ္သူလာ ေရတုိက္မွာလဲ။ အေမရိကန္ေတြလား။ ႏိုး။ ငါတို႔ေရ ငါတို႔ရေအာင္ ရွာေသာက္တယ္။ ငါတို႔ဘာသာ ငါတို႔ကယ္တင္တယ္။


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အသံရွင္ ဘယ္သူလဲ

ဆရာဝန္က စိတ္ေဝဒနာရွင္တစ္ေယာက္ကုိ ေမးေနတာပါ။

“ဘယ္သူ ေျပာေနတယ္ဆုိတာလည္း မသိ၊ ဘယ္ကလာတာလဲ မသိရတဲ့ အသံေတြ ၾကားရတာမ်ား ရွိသလား”

“ရွိတာေပါ့ ေဒါက္တာ”

“ဘယ္လုိ အခ်ိန္ေတြမွာ အဲ့ဒီလုိ ျဖစ္တတ္သလဲ”

“တယ္လီဖုန္းလာလုိ႔ ေကာက္ကုိင္ရင္ ဖုန္းေခၚတဲ့သူက သူဘယ္သူဆုိတာ မေျပာတဲ့အခါေတြမွာပါ ေဒါက္တာ”


Ref: Wisdom from laughter


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.