ကာရန္ညီ သီေစမယ္႔ ( ၫွိရမယ္႔ ကာရန္ )

၁ ။ ျပည္တြင္း ကာရန္
ေဒၚစုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘဲဥရုံးထဲက ထြက္လာတဲ႔ ခ်ိဳျမ လက္ခုပ္သံေတြကို လြမ္းၿခံဳဖို႔ ပီကင္းေရာက္ေနတဲ႔ သမၼတႀကီးရဲ႕ သိုသိပ္သိပ္ ေဆြးေႏြးစကားသံက မစြမ္းႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဒါသည္ပင္ ေခါင္းေဆာင္ ႏွစ္ဦးၾကားက ညီလာတဲ႔ ကာရန္လု႔ိ ယုံၾကည္ မိပါတယ္။

၂။ ျပည္ပ ကာရန္
အေမရိကရဲ႕ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကေရစီက ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ ေဆးထိုးမွည္႔ သစ္သီးတစ္လုံး ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး ေခတ္ကုန္ၿပီျဖစ္တဲ႔ တရုတ္ ကြန္ျမဴနစ္ အစြန္းအထင္းေတြကလည္း ၂၁ ရာစု ဖက္ရွင္အေပၚမွာေတာ႔ အက်ည္းတန္လွပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ၫွိရမယ္႔ ကာရန္ တစ္ခု။

၁ ။ ျပည္တြင္း ကာရန္
ျပည္တြင္း ကာရန္ ေအာက္မွာ အသံတူလာတဲ႔ လက္ရိွ အစိုးရနဲ႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္တ႔ုိရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္၊ အတၱ အစြန္းအထင္း နည္းလာတဲ႔ သေဘာတရားေတြ ေတြ႔လာရပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ ႏွစ္ဦးခြဲထြက္ခဲ႔တဲ႔ ခရီးစဥ္ ႏွစ္ခုဟာ တိုက္ဆိုင္မႈလို႔ ထင္ရင္ ၫံ႔လြန္းရာ ေရာက္ပါလိမ္႔မယ္။

တရုတ္နဲ႔ ေဒၚစုက မူအားျဖင္႔ ဆန္႔က်င္ေနသလို စစ္အစိုးရ နဲ႔ အေမရိက ကလည္း အေသအလဲ ၫႇိႏႈိင္းရဆဲပါ။ ပုဂၢလိက အျမင္နဲ႔ ဒီ ခရီးစဥ္ ႏွစ္ခုကို လက္ခုပ္ တီးေနမိတယ္။ သူႏိုင္တာ သူလုပ္။ ႏိုင္ငံအတြက္ ျဖစ္ပါေစ။ ျမစ္ဆုံ စီမံကိန္းကို ဆုံခြင္႔ မေပးလိုက္တဲ႔ အတြက္ တ႐ုတ္နဲ႔ စကားေျပာဖို႔ ဦးသိန္းစိန္မွာ ကေလးေခ်ာ႔ေတး ဆိုဖို႔ တာဝန္ ရိွေကာင္း ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။

အေနာက္ လက္ကို ဖမ္းဆုပ္ခ်ိန္ အေ႐ွ႕ကလက္ကို မပုတ္မိဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါသည္ပင္ သမၼတႀကီး ကုလသမဂၢ အႀကိဳ ( low profile ) လိုး ပ႐ိုဖိုင္ ခရီးစဥ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္လို႔ ဖြင္႔ဆိုလိ႔ု ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အေမရိကန္တို႔ သမၼတႀကီးနဲ႔ သူရ ဦးေ႐ႊမန္းကို ျပထားတဲ႔ အဝါကတ္ေတြ ႐ုတ္သိမ္း ေပးလိုက္တာဟာ ကစားသမားေတြအတြက္ အားတစ္ခု ျဖစ္ေစသလို ႏိုင္ငံ အတြက္၊ ေပၚလစီအတြက္လည္း ဗီတာမင္ပဲ မဟုတ္လား။ " ျပင္သာျပင္၊ တံခါးေပါက္တိ႔ု ဟင္းလင္း ပြင္႔ေစရမယ္ " ဆိုတဲ႔ သေဘာပါ။

ေဒၚစုကိုယ္တိုင္ကလည္း သူမအတြက္ တီးတဲ႔ လုပ္ခုပ္သံေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကုိ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရး အတြက္ အားစိုက္ေနရတဲ႔ ဦးေအာင္မင္းဆီ ရက္ရက္ ေရာေရာ ထိုးေပးခဲ႔ပါေသးတယ္။

ဒါေတြေၾကာင္႔ ျပည္တြင္းက ပါတီႀကီး ႏွစ္ခုဟာ ေဒသတြင္း ( အာ႐ွနဲ႔ အေရွ႕ေတာင္ အာ႐ွ ) ပါတီကြဲေတြထက္ေတာင္ ပိုၿပီး ညီၫြတ္ေနပါတယ္။ စင္ကာပူမွာ ဒါမ်ိဳး ရင႔္က်က္မႈ မ႐ိွေသးပါဘူး။ အေကာင္းျမင္လြန္းတယ္ ထင္ရင္လည္း မတတ္ႏိုင္ပါ။ ( destructive criticism ) ဒစ္စထရပ္တစ္ ခရစ္တစ္စစ္ဇင္ ေတာ႔ ခံတြင္းမေတြ႔လွပါဘူး။

၂။ ျပည္ပ ကာရန္
၂၁ ရာစုထဲ အျမင္ ကပ္ကပ္နဲ႔ ေပါင္းရမယ္႔ ပါတနာေတြထဲမွာ တရုတ္က နံပါတ္တစ္ပါ။ တရုတ္ ( သု႔ိ ) မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင္႔ ကာ နမ္း ။ အေမရိကန္ေတြ ဝင္လာေစဦးေတာ႔ ရင္းႏႇီးျမွတ္ႏွံမႈမွာ တရုတ္ေလာက္ မ်ားဦးမယ္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဒီေတာ႔ အေမရိကန္ေတြ ရိွေနျခင္းအားျဖင္႔ အားပိုရိွေစတာ မွန္ေပမယ္႔ သူတို႕ ရိွေနျခင္းအားျဖင္႔ တ႐ုတ္တို႔ ထင္ရာ မစိုင္းႏိုင္ေအာင္ တားထားႏိုင္ျခင္း ဆိုတာက ပိုၿပီးလက္ေတြ႔က်တဲ႔ ရလဒ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး အား႐ိွစရာက အေမရိကရဲ႕ အစိုးရ အသစ္ဟာ ဒီမိုကရက္တစ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရီပတ္လင္ကန္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာ႔အေရးကို စိတ္ဝင္စားမႈျခင္း တူေနတာပါပဲ။ လာမယ္႔ ႏွစ္ေတြထဲမွာ အေနာက္နဲ႔ စကားေျပာရင္ ေဒၚစု စကားက ပိုထိေရာက္ၿပီး အေ႐ွ႕ကေတာ႔ ဦးသိန္းစိန္ စကားကို ပိုၿပီး အာ႐ံုစိုက္ၾကပါလိမ္႔ဦးမယ္။ ဒါကလည္း အေနာက္ဆန္တဲ႔ ေဒၚစုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ခံယူခ်က္နဲ႔ အေ႐ွ႕ဆန္တဲ႔ ( အာ႐ွ အစိုးရေတြရဲ႕ သုံးသပ္ခ်က္ ) ဦးသိန္းစိန္႐ဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ခံယူခ်က္ေၾကာင္႔ပါ။

ဂ်ပန္နဲ႔ ကိုရီယားတို႔ကေတာ႔ ဘယ္သူနဲ႔ မဆို အလုပ္ လုပ္သြားပါလိမ္႔မယ္။ အေမရိကန္ေတြ တရုတ္ေတြ ရဲ႕ အားကို ရရင္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွအားက အလိုလို ပါလာမွာပါ။ ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ ေဒၚစု တို႔က ျမန္မာျပည္အတြက္ အေ႐ွ႕ အေနာက္ ဟန္ခ်က္ကို ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ၫႇိေပးႏိုင္ရင္ အနာဂတ္ လွႏိုင္ပါတယ္။

တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕နဲ႔ တေန႔ေန႔ဆီ...................။
စကားပုံကိုေတာ႔ ျပင္လိုက္ပါရေစ။ ေရာမက ေခတ္ကုန္ေနၿပီ။ " New York was not built in a day. " နယူးေယာက္ ၿမိဳ႕ႀကီးကို တစ္ရက္တည္းနဲ႔ တည္ေဆာက္လို႔ ေတာ႔မရဘူးေပါ႔။


ဇင္ေ၀ေသာ္

တရားခံ

ကေလးရဲ႕ မိဘေတြဟာ သူ႔ခပ္ဆုိးဆုိးစ႐ုိတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ အႀကံအုိက္ေနၾကတယ္။ ေနာက္ဆုံး တရားေဟာဆရာဆီ အပ္ႏွံၿပီး ထိမ္းသိမ္းေပးဖုိ႔ အကူအညီ ေတာင္းၾကတယ္။

ကေလးေရာက္လာေတာ့ တရားေဟာဆရာက အထုိင္ခုိင္းၿပီး

“Where is God?” လုိ႔ ေမးတယ္။

ကေလးက ဘာမွ မေျဖဘူး။ ဒါနဲ႔ တရားေဟာဆရာက အသံမာမာနဲ႔ “Where is God?” လုိ႔ ထပ္ေမးတယ္။

ကေလးကေတာ့ တုဏွိဘာေဝပါပဲ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ တရားေဟာဆရာက ေဒါသသံ ပါလာၿပီး ကေလးမ်က္ႏွာကုိ လက္ညွိဳးေငါက္ေငါက္ထုိးရင္း “Where is God?” လုိ႔ ထပ္ေမးျပန္တယ္။

ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္သြားတဲ့ ကေလးဟာ ႐ုတ္တရက္ အိမ္ကုိ ထေျပးသြားေတာ့တယ္။ သားကုိ ျမင္လုိက္ရေတာ့ သူ႔အေမက အံ့ဩတႀကီးနဲ႔ ေမးရွာတယ္။

“သား … ဘာျဖစ္လာလုိ႔လဲ”
“က်ေနာ္ေတာ့ ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ ေရာက္ၿပီ။ ဘုရားသခင္ ေပ်ာက္ေနတယ္။ အဲ့ဒါ က်ေနာ့္လက္ခ်က္ မကင္းဘူးထင္ၿပီး ဇြတ္အတင္းႀကီး ေမးေနတယ္”

(Wisdom from laughter)


ကမ္းလက္

ဓမၼဇာလ ( ဓမၼနက္ )

One : " ပထမ ေဒသနာ၊ ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ " share link by the ဗုဒၶ။

ဒုကၡ ၊ ဒုကၡ သမုဒယ၊ ဒုကၡ နိေရာဓ၊ ဒုကၡ နိေရာဓ ဂါမိနိ ပဋိပဒါ။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္။ ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘာဝါ။ သိ၊ ပယ္၊ ဆိုက္၊ ပြား။



 
5 people like this ေကာ႑ည ၊ ဝပၸ ၊ ဘဒၵိယ ၊ အႆဇိ ၊ မဟာနာမ       share 1 အႆဇိ


Two : အႆဇိ share ပထမ ေဒသနာ၊ ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ via the ဗုဒၶ။
ဥပတိႆ likes this                                                           share 1 ဥပတိႆ


Three : ဥပတိႆ share ပထမ ေဒသနာ၊ ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ via အႆဇိ
ေကာလိတ likes this                                                         share 1 အာနႏၵ


Four : အာနႏၵ share ပထမ ေဒသနာ၊ ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ via ပထမ သဂၤါယနာ
လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာမ်ား ( too many to show here ) like this.    share ( too many to show here )

သီဟနာဒ like this.


သီဟနာဒ

လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစကားနဲ႔ ဘာသာတရား ( ၆ း ၁ )

လီကြမ္းယု ရဲ႕ " Hard Truths ( to keep Singapore going " စာအုပ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းလို႔ အမ်ားအားျဖင္႔ ထင္စရာ ရွိေပမယ္႔ ဧရိယာေပါင္း မ်ားစြာ ပါဝင္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အခန္းအားျဖင္႔ ၁၁ ခန္းရွိပါတယ္။ ဒီေန႔ က်ေနာ္တို႔ တင္လိုက္တဲ႔ " လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစကားနဲ႔ ဘာသာတရား " ဟာ ၆ ခုေျမာက္ အခန္း ျဖစ္ပါတယ္။လတ္တေလာ ကမၻာ႔ အေျခအေနနဲ႔ လီကြမ္းယု စိုးရိမ္တဲ႔ ဘာသာ တစ္ခုအေၾကာင္းလည္း က်ေနာ္တို႔ စပ္ဟပ္ၾကည္႕ႏိုင္တာေပါ႔။ ေကာင္းႏိုးရာရာလို႔ က်ေနာ္ဝန္ခံခဲ႔ေပမယ္႔ ႏိုကီးယား ( ဆဲလ္ ဖုန္း ကုမၸဏီႀကီး ) ကို ဂ်ပန္ ( သို႔ ) ကိုရီးယားဆဲလ္ ဖုန္း ကုမၸဏီႀကီးေတြ က ေက်ာ္တက္လိမ္႔မယ္ စတဲ႔ အနာဂတ္ တြက္ကိန္းေတြေၾကာင္႔ ( ဒီေန႔ ဆမ္ေဆာင္းက လီကြမ္းယု မွန္တယ္ဆိုတာကို အျပည္႔ အဝ ေထာက္ခံေနပါတယ္ ) လီကြမ္းယု ေခၚရာကို ေျခဒ႐ြတ္ဆြဲ ပါေနရတယ္ ဆိုတာကိုလည္း ဝန္ခံရမွာပါ။ အတိတ္ကို စားၿမဳံ႕ျပန္ေန႐ုံမက သူဖတ္ျပတဲ႔ အနာဂတ္ စာမ်က္ႏွာ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေက်ာ္လႊားသြားဖို႔ လက္မရဲစရာပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ရာသီစာ ျဖစ္ေနတဲ႔ " လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစကားနဲ႔ ဘာသာတရား " အခန္း ၆ ကို ေက်ာ္လိုက္မိၾကပါတယ္။

ကမ္းလက္

ေမး ။     ။ မစၥတာလီရဲ့ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု စုေပါင္းညီညြတ္စြာ ေနထိုင္ေရးမူဝါဒဟာ (၄၅) ႏွစ္အတြင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာတဲ့ စင္ကာပူရဲ့ အေျခခံအုတ္ျမစ္ပါပဲ။ စင္ကာပူရဲ့ လြတ္လပ္ေရးရတဲ့ေန႔ ၁၉၆၅- ခု၊ ၾသဂုတ္လ ၉ ရက္ေန႔က ေျပာခဲ့တဲ့မိန္႔ခြန္းထဲမွာ စင္ကာပူဟာ မေလးရွားမဟုတ္၊ ခ်ိဳင္းနား (တရုတ္) မဟုတ္၊ အိႏၵိယမဟုတ္လို႔ ေၾကျငာအသိေပးခဲ့တယ္ေနာ္။ ေနာက္ကို ျပန္လွည့္ၾကည့္ရင္ ဒီလမ္းစဥ္ေပၚမွာ ေအာင္ျမင္မႈရေအာင္ ဘယ္လိုအစခ်ီခဲ့ရသလဲဆိုတာ ေျပာျပေပးပါလား။

ေျဖ ။    ။ မြတ္ဆလင္အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ အတုိက္အခံမျဖစ္ခ်င္ေပမယ့္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ေျပာခဲ့ရတယ္။ အစ္စလမ္ေတြ မမ်ားလာခင္အထိ ငါတို႔ႏိုင္ငံဟာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပဲ တိုးတက္လာခဲ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္မ်ားလဲလို႔ ငါ့အျမင္ကိုေမးရင္- ဒီျပင္လူေတြက အခ်င္းခ်င္းေရာေႏွာလို႔ရတယ္။ မိတ္ေဆြဖြဲ႔လို႔ရတယ္။ အျပန္အလွန္ အိမ္ေထာင္ျပဳလို႔ရတယ္။ အိႏၵိယန္းနဲ႔ တရုတ္၊ တရုတ္နဲ႔ အိႏၵိယန္း သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံႏွီးေႏွာရတာ ပိုလြယ္တယ္။ မြတ္ဆလင္ေတြနဲ႔က်ေတာ့ အဲသလိုမဟုတ္ဘူး။ အဲဒါ အာရပ္ႏိုင္ငံေတြက မြတ္စလင္ေတြေၾကာင့္ပဲ။

မင္းက မြတ္ဆလင္ကို လက္ထပ္ခ်င္ရင္ မင္းကိုယ္တိုင္လည္း မြတ္ဆလင္လုပ္ရ၊ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါႀကီးက မြတ္ဆလင္ဘာသာဝင္မဟုတ္သူတစ္ေယာက္အတြက္ အေတာ္ခက္တဲ့ ကိစၥႀကီးပဲ။ ဆိုလုိတာက လိုက္(ဖ္) စတိုင္ေတြ အကုန္လံုးေျပာင္းရတာ။ မင္းဗလီတက္မယ္ဆိုရင္ အာရပ္ဘာသာ သင္ရတယ္။ ရြတ္ရ၊ ဖတ္ရတာကလည္း အာရပ္လို။ အစားအစာေတာင္မွ အာရပ္ပံုစံ။ ဒါက ေက်ာ္လႊားဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္တဲ့ကိစၥလို႔ ငါျမင္တယ္။

ရာဇာရတနန္ရဲ့ အိုင္ဒီယိုေလာ္ဂ်ီကို ငါေမြးစားခဲ့တာ။ ဒီအခက္အခဲက ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာၾကာတာေတာင္ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ကူလွဘူးဆိုတာ ငါေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ခဲ့တယ္။ အခုလက္ရွိအဖြဲ႔ကို မရရေအာင္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ငါတို႔စည္းရံုးယူခဲ့ရတာ။

လက္ရွိအေျခအေနအရ ငါေျပာမယ္။ ဘယ္လူမ်ိဳး၊ ဘယ္ဘာသာဝင္္မဆို အလြယ္တကူ ႏွီးေႏွာေနထိုင္လို႔ရတယ္။ အစ္စလမ္ကလြဲရင္။

ေမး ။     ။ စင္ကာပူမွာ မြတ္ဆလင္ေတြရွိေနတာက စင္ကာပူရဲ့ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ညီညြတ္စြာေနထိုင္ေရးအတြက္ အဟန္႔အတားျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုလုိတာလား။

ေျဖ ။    ။ ငါ ဒီလိုမဆိုလိုပါဘူး။ မြတ္ဆလင္ေတြေၾကာင့္ လူမႈေရးျပႆနာေတြတက္တာမ်ိဳး မရွိပါဘူး။ သူတို႔က သီးသန္႔ခပ္ေဝးေဝးက ေနတတ္ၾကတယ္။

ငါ့ေခတ္တုန္းက ငါနဲ႔အတူလက္တြဲၿပီးလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ Othman Wok တို႔ Rahim Ishak တို႔ရွိတယ္။ သူတို႔ ဘာသာေရးျပႆနာေတြ ဆြဲသြင္းမလာခင္အထိ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။ ဘီယာအတူတူေသာက္ၾကတယ္။ စည္းရံုးေရးေတြ အတူတူဆင္းၾကတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ အတူတူဝင္ၾကတယ္။ အတူတူစားၾကတယ္။

အဲဒီမွာ သူတို႔ကေမးတယ္ “ ပန္းကန္ျပားက သန္႔ရွင္းသလား” တဲ့။ ငါကေျပာတယ္။ အားလံုးအတူတူ ေဆးေၾကာထားတာပဲလို႔။ ငါဆိုလိုတာက သူတို႔ကစၿပီး ခြဲျခားလာတာ။ ငါတို႔က ဒါကိုယံုၾကည္ကိုးကြယ္တယ္။ မင္းက မယံုၾကည္၊ မကိုးကြယ္ဘူး။ ဒါမ်ိဳး။ ေရာဂါပိုးမႊားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ သူတို႔ေမးတဲ့ သန္႔ရွင္းသလားဆိုတာက ေရာဂါပိုးမႊားကိစၥကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဝန္ခံကတိျပဳခ်က္ေတြကို ေျပာတာ။ ဒါမ်ိဳးေတြက ငါလိုက္လုပ္လို႔မရတဲ့ကိစၥေတြ။

ေမး ။     ။ အတူတကြ လက္တြဲသြားၾကဖို႔ မြတ္ဆလင္ေတြဖက္က ဘာေတြလုိက္ေလ်ာဖို႔လိုမလဲ။

ေျဖ ။    ။ ဘာသာေရး အယူသီးတာေတြကို ေလွ်ာ့။ “ အိုေက၊ ငါတို႔ အတူတူပဲစားမယ္” ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါေစေပါ့။

ေမး ။     ။ ထမင္းအတူတူမစားဘဲ တျခားေပါင္းစည္းလို႔ ရႏိုင္တဲ့နည္းေတြ ရွိေနတာပဲ မဟုတ္လား။

ေျဖ ။    ။ မေလးမဟုတ္သူ၊ မြတ္ဆလင္မဟုတ္သူေတြရဲ့ တုန္႔ျပန္မႈေတြကို ငါေျပာျပမယ္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အနားယူသြားတဲ့ ဝန္ႀကီးေတြအတြက္ ဂုဏ္ျပဳႏွဳတ္ဆက္ညစာ ငါေကြ်းတယ္။ ဝန္ႀကီးဘဝကေန အနားယူၿပီးျဖစ္တဲ့ Othman Wok ကိုလည္း ဖိတ္တယ္။ သူက ငါ့စားပြဲမွာ။ အထူးစီစဥ္ထားတဲ့ စားစရာေတြ သူ႔အတြက္လာခ်တာကို ငါေတြ႔လိုက္တယ္။ ဒါနဲ႔ ငါက “Othman မင္းက အထူးစီစဥ္ေပးဖို႔ မွာထားတာလား” လို႔ေမးေတာ့ သူက “ မဟုတ္ပါဘူး” တဲ့။

ဒါနဲ႔ ငါက ထမင္းပြဲလာခ်တဲ့လူကို “မင္းက ဘာေၾကာင့္ သူ႔အတြက္ အထူးစီစဥ္ေပးတာလဲ၊ သူက ငါစားသလို မစားႏုိင္ဘူးလား။ ဒီမွာ ဝက္သားမွ မပါတာပဲ” လုိ႔ေမးတယ္။

“ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ခင္ဗ်ား၊ မြတ္ဆလင္ေတြဟာ မြတ္ဆလင္အစားအစာပဲ စားရပါတယ္။ အဲသလိုမဟုတ္ရင္ မေက်မခ်မ္းျဖစ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္” တဲ့။

ေမး ။     ။ သူ႔ထမင္းကိုပဲ သူစားတဲ့အတြက္ မစၥတာလီကို အတိုက္အခံလုပ္တယ္လို႔ ထင္မိလို႔လား။

ေျဖ ။    ။ မထင္ပါဘူး။ ငါခံစားလိုက္ရတာက ကမၻာႀကီးက ေျပာင္းလဲေနတယ္။ ငါ့သူငယ္ခ်င္းလည္း ေျပာင္းလဲသြားၿပီ။ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ သူနဲ႔ငါက မိတ္ေဆြရင္းေတြ။ သူက ၁၉၅၀၊ ၆၀ ၊ ၇၀- ခုေတြမွာ ငါနဲ႔အတူတူ လက္တြဲၿပီး စည္းရံုးေရးဆင္းလာတဲ့လူ၊ အခု သူေျပာင္းလဲသြားၿပီ။ ဒါေလာက္ပါပဲ။ ေကာင္းမေကာင္းကို ငါေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ ငါဆိုလိုတာက လူထုေရွ႕မွာဆို သူ႔မွာ ဖိအားေတြက အမ်ားႀကီးပဲလို႔ေျပာတာ။

ငါက Telok Kurau အဂၤလိပ္ေက်ာင္းမွာ တက္ခဲ့တာ။ မေလးသူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္။ ရပ္ဖဲ(လ္) ေက်ာင္းမွာလည္း အတူတူပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕မေလးသူငယ္ခ်င္းေတြက ရပ္ဖဲ(လ္) ကို ဆက္တက္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဒီလိုပဲျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကတာပဲ။ မေလးအစားအစာေတြ ငါတို႔အတူတူ ေက်ာင္းေဘးကဆိုင္ကေန ဒီလိုပဲဝယ္စားလာၾကတာ။

အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းကဖြင့္တဲ့ဆိုင္ေတြ မရွိေသးဘူး။ အိမ္ကေန ႏွစ္ဆင့္ယူလာၿပီး nasi lemak ဝယ္စားၾကရတာ။ အဲဒီမွာ ေကြ႔ေတ်ာင္(Kway teow) ေရာင္းတဲ့လူလည္းရွိတယ္။
*** (Nasi lemak- မေလးအစားအစာတစ္မ်ိဳး ၊ Kway teow- တရုတ္အစားအစာတစ္မ်ိဳး)

အခုဆို ေက်ာင္းေတြ၊ တကၠသိုလ္ေတြကိုသြားၾကည့္၊ မြတ္ဆလင္ေတြ စားလို႔ရတဲ့အသား၊ စားလို႔မရတဲ့အသားေတြ ကြဲေနၿပီး (halal and non-halal) စားရင္လည္း အတူတူတြဲထိုင္ၿပီး မစားၾကဘူး။ ဒါေတြေၾကာင့္ လူမႈေရးအကြဲအျပဲေတြ ျဖစ္ကုန္မွာ။ ဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အမွားအမွန္ကို ေဝဖန္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ငါဆိုလုိတာက ဘာသာေရးကိုလိုက္နာတယ္ဆိုေပမယ့္ ျပန္ေပးရမယ့္ကိစၥေတြက အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္ဟာ သီးသန္႔ႀကီးျဖစ္ေနတယ္လို႔ ေျပာတာ။

ေမး ။     ။ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ရာမွာ တကယ့္အဟန္႔အတားႀကီး ျဖစ္ေနသလား။

ေျဖ ။    ။ SAF ထဲမွာ အစားအစာႏွစ္မ်ိဳး စီစဥ္ေပးေနရတယ္။ ဆိုပါေတာ့၊ စစ္ပြဲကိုထြက္မယ္၊ ထမင္းခြဲၿပီးစား၊ က်ည္ဆန္ေတြက ေဘးမွာ ပလူပ်ံ။ ဘယ္လိုလဲ။ တို႔ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ၾကည့္စီစဥ္ႏုိင္ပါတယ္။ အခုပဲ မင္းက ေမးခြန္းေမးတယ္။ သီအိုရီဆန္တဲ့ ေမးခြန္း။ ငါက လက္ေတြ႔ဦးေဆာင္ခဲ့ရတဲ့ ေကာင္။ ေနာက္လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြဆိုရင္ ဒီထက္ကြဲျပားတဲ့ လူမႈေရးေတြကို ေျဖရွင္းၾကရဦးမွာ။ ထမင္းႏွစ္မ်ိဳး၊ ဘာႏွစ္မ်ိဳး၊ ညာႏွစ္မ်ိဳး စသျဖင့္ေပါ့။ ဘာတတ္ႏိုင္မွာတုန္း။ အဲဒါက ဘဝပဲဟာကို။

စင္ကာပူထဲဝင္လာတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကိုၾကည့္။ မေလးလူမ်ိဳး၊ အင္ဒုိနီးရွားလူမ်ိဳးေတြ သိပ္မရွိဘူး။ သူတို႔က စင္ကာပူဟာ အစၥလာမ္ဘာသာမဟုတ္တဲ့ ႏိုင္ငံလို႔ျမင္ထားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ အထူးအခြင့္အေရးေတြလည္း မရေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါနဲ႔ တို႔က အာရပ္ေတြ လာေအာင္လုပ္တယ္။ ဒီေကာင္ေတြက လူခ်မ္းသာေတြ။ သူတို႔ ဒီလုိေရာက္လာရင္ မေလးမိန္းကေလးေတြကို လက္ထပ္ၾကတယ္။ သိပ္ေတာ့ မမ်ားလွဘူး။

ဒီေတာ့ ရလဒ္က အိႏၵိယန္းေတြက မေလးလူဦးေရကို လိုက္လာေနတယ္။ (၇) ရာခိုင္ႏွဳံးကေန (၉) ရာခိုင္ႏွဳန္းအထိရွိလာတယ္။ မေလးက (၁၄- ၁၅) ရာခိုင္ႏွဳန္းလာက္ရွိမယ္။

ေမး ။     ။ မေလးေတြရဲ့ ကေလးေမြးဖြားႏွဳန္း ဒီေလာက္ျမင့္ေနတာေတာင္ စင္ကာပူမွာ အဲသလိုျဖစ္ေနသလား။

ေျဖ ။    ။ ဝင္ေရာက္ေနထိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားဦးေရက ကေလးေမြးဖြားႏွံဳးကို ေက်ာ္တက္ေနတယ္။ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ အိႏၵိယန္းေတြ တို႔ဆီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္လာေနတယ္။ အိႏၵိယေတာင္ပုိင္းက လူငယ္ပညာတတ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ သူတို႔က အမ်ားအားျဖင့္ အဆင့္ရွိတဲ့ တကၠသိုလ္၊ အင္စတီက်ဳေတြကေန ဘြဲ႔ရသူေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီကိစၥက အေလးထားကိုင္တြယ္ရမယ့္ကိစၥေတာ့ ျဖစ္တာေပါ့။ အားလံုးကို မွ်မွ်တတ ဆက္ဆံမွရမယ္။

မြတ္ဆလင္ေတြရဲ့ ဘာသာေရး၊ သူတို႔အစားအစာ၊ သူတို႔ ဗလီေတြရဲ့ ဘာသာေရးလုပ္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမွ ငါဝင္မစြက္ခဲ့ဘူးပါဘူး။ က်ဴရွင္သင္တန္းေတြ ေပးေနၾကတာအပါအဝင္ပဲ။

ေမး ။     ။ စင္ကာပူက မြတ္ဆလင္ႏိုင္ငံႀကီးေတြ ၾကားထဲမွာဆိုေတာ့ ဒီအခ်က္ကလည္း အေရးႀကီးတာပဲမဟုတ္လား။

ေျဖ ။    ။ ေဒသတြင္းက မြတ္ဆလင္ေတြနဲ႔ တို႔ႏိုင္ငံရဲ့ မြတ္ဆလင္ေတြ ဆက္ဆံေရးက လက္ေတြ႔ဆန္ပါတယ္။ ေတြ႔ၾက၊ ဆံုၾက၊ တီဗြီၾကည့္ၾက။ ေက်ာင္းေတြမွာ သူတို႔ေခါင္းစြပ္ေတြက ေျပာစရာကိစၥေတြျဖစ္ေနတယ္။ မေလးရွားရဲေတြေတာင္ ေခါင္းစြပ္ေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ သူတို႔လည္း စြပ္ရမယ္လို႔ေျပာၾကတယ္။ အင္ဒိုနီးရွားေတြကလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေခါင္းေတြဖံုးလာၾကၿပီ။ အကုန္လံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြ မလုပ္ၾကပါဘူး။

ငါတို႔ဘက္ကလည္း ရပ္တည္ခ်က္က ခိုင္မာမွရမယ္။ ငါကေျပာတယ္။ “ ဒါက ေက်ာင္းဝတ္စံုမဟုတ္ဘူး။ စာသင္ခန္းေရွ႕ပိုင္းမွာ ေနခ်င္ရင္ ေခါင္းမစြတ္ရဘူး။ ေနာက္ေဖးမွာဆိုရင္ေတာ့ ေခါင္းစြပ္ဝတ္ခ်င္ဝတ္” လို႔။

အဆင္ေျပေအာင္ေတာ့ တတ္ႏုိင္သ၍ ႀကိဳးစားၾကတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူထုနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကိုေတာ့ တို႔ေက်ာင္းဝတ္စံုက ဒါပဲဆိုတာ သိသြားေစခ်င္တယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြ လာလုပ္လို႔မရဘူး။ ဒီမွာ အလုပ္လုပ္မယ္။ ဒါဆိုရင္ သူမ်ားဝတ္သလိုပဲ ဝတ္၊ သူမ်ားလို မဝတ္ႏိုင္ရင္ ေနာက္ေဖးက ကြန္ျပဴတာမွာ သြားလုပ္။ ဟုိတုန္းက မရွိခဲ့ဘူးတဲ့ျပႆနာေတြ အခုဒီမွာ အမ်ားႀကီးပဲ။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့၊ ငါတို႔က သူတို႔အေၾကာင္းပိုသိေနလို႔။
ဟိုးႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီစဥ္က အစၥလာမ္ဆိုတာ အာရပ္ကုန္သည္ေတြသယ္လာလို႔ ဒီကိုေရာက္လာတာ။ ဒီေရာက္ဖို႔ သံုးေလးလၾကာေကာင္းၾကာမယ္။ ဒီေရာက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္ သူတို႔အေလ့အက်င့္ေတြကို ဟုိမွာထားခဲ့ၿပီး ဒီမွာရွိတဲ့လူေတြနဲ႔ အတူတူေပါင္းၿပီး ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတာ။

ေမး ။     ။ အစီအစဥ္တစ္ခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ အစုိးရကစၿပီး က်င့္သံုးေနတယ္။ ဆိုပါေတာ့ HDB တိုက္မွာ လူမ်ိဳးစုအလိုက္ ကိုတာခြဲေရာင္းေပးတာတို႔၊ အဖြဲ႕လိုက္ မဲဆႏၵနယ္ေတြကို ဆင္းတာတို႔ေပါ့။ အနာဂတ္မွာ အကြဲအၿပဲေတြ ျဖစ္လာမယ္လို႔ျမင္မိသလား။ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွာ ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။

ေျဖ ။    ။ လာမယ့္ ၁၀ ႏွစ္၊ အႏွစ္ ၂၀- ကို ႀကိဳမေျပာတတ္ဘူး။ ျဖစ္မယ္လို႔ေတာ့ မထင္ဘူး။


ဇင္ေ၀ေသာ္

ဂ်ဴး လူမ်ိဳးမ်ား ႏွင္႔ ဗုဒၶဘာသာ

ကမၻာ႔ ဗုဒၶဘာသာကို ၾကည္႔ရင္ ဗုဒၶဘာသာ ျပန္႔ပြားေရးမွာ အဓိက က်တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတာတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဂ်ဴးဗုဒၶဘာသာပညာ႐ွင္ေတြ။ ဂ်ဴးရဟန္းေတာ္ေတြ ဂ်ဴးသီလရွင္ေတြ၊ မက္ဒီေတး႐ွင္း သင္တန္း ေပးေနသူေတြ၊ အမ်ား အျပား႐ိွၿပီး ဒီေန႔ ေခတ္မီတဲ႔ ပါဠိ သဒၵါေတြဟာ ( ဂ်ာမန္ ) ဂ်ဴးဗုဒၶဘာသာပညာ႐ွင္ေတြ အမ်ားစု ေရးခဲ႔တာေတြပါ။ သူတို႔ ဘာေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာကို ကူးေျပာင္းလာတတ္ၾကတာလဲ လိ႔ု အေျဖ႐ွာၾကည္႔ရာမွာ..................

ဆရာႀကီး အိုင္းစတိုင္း႐ဲ႕ ဗုဒၶဘာသာ အေပၚ ထားတဲ႔ အျမင္ေၾကာင္႔ ျဖစ္ႏိုင္သလို အျခားအေၾကာင္းတရားေတြလည္း ရိွႏိုင္ေသးေၾကာင္း ပညာ႐ွင္ေတြ ယူဆၾကပါတယ္။ အရင္ဆံုး အသိအမွတ္ ျပဳရမွာကေတာ႔ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးေတြဟာ အသိပညာကို အာသာ ငန္းငန္း ႐ွာေဖြတတ္ၾကတယ္ ဆိုတာပါ။ ဘာသာေရး အရ ၾကည္႔ျပန္ေတာ႔ ဂ်ဴးဘာသာက ခရစ္ယန္ မဟုတ္သလို မြတ္စလင္ ဘာသာနဲ႔လည္း ဆက္စပ္လို႔ မရျပန္ပါဘူး။

ဒီေတာ႔ ေရြးမယ္ဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာကို ေ႐ြးလိုက္႐ံုပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာကလည္း လူမ်ိဳ၊ဘာသာစကား။ အသားအေရ၊ ဘယ္သူ႕ကို မဆို တံခါးဖြင္႔ေပးထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ဂ်ဴး အမ်ားစုဟာ ထိတ္ထိတ္က်ဲ ပညာတတ္ေတြပါ။ အေတြးအေခၚကလည္း လြတ္လပ္ၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ႐ဲ႕ လူ ပဓာန ဝါဒကလည္း ဂ်ဴးတို႔႐ဲ႕ ေ႐ွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ထပ္တူက်ေနျပန္တယ္။

အထူးသျဖင္ေတာ႔ ဗုဒၶဘာသာ႐ဲ႕ ဝိဘဇၨဝါဒဟာ ဂ်ဴး ပညာရွင္ေတြကို အသည္းခိုက္သြားေစတာ ျဖစ္မယ္ လို႔ ပညာ႐ွင္ေတြ ယူဆၾကပါသတဲ႔။ ဘာပဲေျပာေျပာ ( ကမၻာမွာ ) ပါဠိဘာသာ အေၾကာင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ အေၾကာင္း ေျပာရင္ ဂ်ဴးပညာ႐ွင္ေတြ႐ဲ႕ လက္ရာေတြ မပါဘဲ ေျပာလို႔ကို မရပါဘူး။

မွတ္ခ်က္။ ကစၥည္း သဒၵါပဲ ပါဠိ သဒၵါ လို႔ ထင္သူေတြ အတြက္ မရည္ရြယ္ပါ။
Ref: The Jew in the Lotus, Rodger Kamenetz,1995.


သီဟနာဒ