ၾကယ္ငါးပြင္႔အဆင္႔ရွိ အိမ္ေမြးတိရစၧာန္မ်ားအတြက္ ဘာကေလ ဟိုတယ္

ဒီလို ဝန္ေဆာင္မႈေတြ ေပးတယ္
Shuttle cars to pick up pets (ျမန္မာျပည္မွာ တစ္စီးတည္း ရွိတယ္ဆိုတဲ႔ ကားမ်ိဳး)
Cat’s suite
Dog’s suite
Indoor swimming pool (အပ်ံစားပဲ)
Air Condition, music, soft lights and hair salon (လိုတာ အကုန္ရွိ)

ကမၻာတစ္ျခမ္းက စားစရာမရွိ၊ ကမၻာတစ္ျခမ္းက ဒီလိုေတြ လုပ္ေနလို႔ဆိုၿပီး ပူညံပူညံေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။
စိတ္ဝင္စားရင္၊ အိမ္ေမြးတိရစၧာန္လည္းရွိ၊ အခ်ိန္လည္းရွိရင္ ဖတ္ၾကည္႔ ပါ။ ေနရာ လဲခ်င္စိတ္ေပါက္ရင္ေတာ႔ ထိမ္းထားေပါ႔။



Welcome to The Barkley Pet Hotel & Day Spa

The Barkley Pet Hotel & Day Spa family of animal care facilities provide resort-style vacations for dogs and cats (birds and exotics vary by location), by combining homelike amenities with recreational activity. Our state-of-the-art properties are custom designed to meet and exceed all kennel industry standards for boarding, grooming, doggie day care and more. Our trained and caring staff members are the best in the business - providing unparalleled customer service, animal expertise and peace-of-mind 24-hours per day, 365 days per year. The end result is always a comfortable, safe and fun-filled experience at an affordable price!

The Barkley Pet Hotel & Day Spa concept was created by Beverly Hills Pet Hotels, Inc., a pet hotel management and development firm. Since the flagship facility opened in Orange Village/Cleveland, Ohio, the award-winning Barkley pet care brand has quickly become one of the most recognized and trusted names in pet hospitality. Our newest Westlake Village / Los Angeles, California location continues to set national standards and is considered a second home to celebrity pets and their celebrity owners alike.

ေက်ာင္းတြင္းမွတ္စု

လိပ္နဲ႔ ယုန္  

ဝါဆိုလဆန္း ၆ ရက္ေန႔က သီဟိုဠ္ဆရာေတာ္ ဉာဏသီဟ၏ေက်ာင္း၊ သမာ ဓိ မက္ဒီေတးရွင္း စင္တာမွ သူတို႔ကထိန္ပြဲအတြက္ ပင္႔ေလ်ွာက္ လႊာေရာက္ လာသျဖင္႔ ၿပဳံးခဲ႔ရေသးသည္။ ဝါပင္ မဆိုရေသးေပ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ပင္ ေနာက္ ႏွစ္ရက္ၾကာေသာ္ ျမန္မာေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း ၏ ဝါဆိုသကၤန္းဆက္ကပ္ပြဲ ပင္႔ေလ်ွာက္လႊာ လက္ခံရရွိလိုက္ေတာ႔သည္။ စိုင္းထီးဆိုင္ႀကီး သီခ်င္းအလိုက္အတိုင္း ဆိုရေတာ႔မည္႔ ကိန္းဆိုက္ေနသည္။ "တရုတ္ကပဲ သြက္တာလား၊ ျမန္မာကပဲ ေႏွးတာလား"
သို႔ျဖစ္ေစ ကထိန္ပြဲ ပင္႔ေလ်ွာက္လႊာက ဝါဆိုသကၤန္းဆက္ကပ္ပြဲ ပင္႔ေ လ်ွာက္လႊာထက္ ေရွးက်ေနျခင္းကျဖင္႔ ၿပဳံးခ်င္စဖြယ္အစစ္ျဖစ္ေပေတာ႔သည္။

ပေဒသာပင္

ကေလးမ်ားကို ငယ္စဥ္ကတည္းက စည္းကမ္းရွိေအာင္ ထိမ္းေၾကာင္းေပး ရသည္ ဆိုသည္ကို မိဘတိုင္း သေဘာတူၾကမည္ထင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ျခားနားခ်က္ကေလးကိုေတာ႔ ေျပာခ်င္သည္။ ဓမၼာရုံထဲမွာ ကေလး မ်ားအတြက္ သၾကားလုံး၊ ဘီစကစ္စသည္ ထည္႔ထားသည္႔ လင္ပန္းေလး ရွိ သည္။ တနဂၤေႏြ ဓမၼသင္တန္းမွာ ကေလးမ်ားစြာ လာပါလ်က္ သၾကားလုံး၊ ဘီစကစ္တို႔ ကုန္မသြားတတ္ပါ။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ကေလးအမ်ားစု က တစ္လုံး၊ တစ္ခုထက္ ပိုမယူၾကေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ ကေလးက ပိုယူလ်ွင္လည္း မိဘက
"စားမေလာက္ပဲယူ၊ က်န္တာ ျပန္သြားထား"
ခိုင္းၾကသျဖင္႔ လာလာျပီး ျပန္ ထားတတ္ၾကသည္။
ဤအက်င္႔ ကေလးမ်ားဆီမွာ စြဲသြားလ်င္ စကၤာပူမွာ ပေဒသာပင္လည္း ႀကီး ထြားလာေပဦးမည္။ ေရွးေဟာင္း အဆိုအရ လူ႔ေလာဘေၾကာင္႔ ပေဒသာပင္ ကြယ္ခဲ႔သည္ မဟုတ္ပါလား။

တိုက္တိုက္ဆိုင္ပင္ ထိုေန႔က တစ္ဦးတစ္ဦးလ်င္ မတရား ရယူထားသည္႔ အမ္ယာပိုင္ဆိုင္မႈ ရာေက်ာ္ေအာင္ ရွိေနသည္၊ အခ်ိဳ႕က စာရင္းျပလို႔ပင္မရ ဟု ဆိုသည္႔ ျမန္မာျပည္က သတင္းကို အေထာက္အထားမ်ားႏွင္႔တကြ ဖတ္ လိုက္ရသည္။ ျဖစ္ႏိုင္လ်င္ ထိုလူႀကီးမ်ားကို ဖိတ္ၿပီး ဓမၼသင္တန္းမွ ကေလး တိုကို ေလ႔လာ ဖို အႀကံျပဳလိုက္ခ်င္သည္။
"ကေလးကပဲ လိမၼာတာလား၊ လူႀကီးကပဲ မိုက္တာလား"

ေမတၱာျဖင္႔
သီဟနာဒ

အီးေမးထဲက ဘုရင္မ

"စု" သူေတြေရာ "မစု" သူေတြပါ ဖတ္ရေအာင္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ခက္တာက ကေလာင္ရွင္အမည္ မသဲကြဲတာပါ။ အမွာေရးထား တဲ႔ ေမာင္ျမတ္ထင္ ကိုယ္တိုင္ကပဲ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးထားတာဆိုရင္ေတာ႔ ကိစၥၿပီးၿပီေပါ႔။ သူမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ႔ မူရင္း စာေရးသူကို က်ေနာ္ ေတာင္း ပန္ပါတယ္။ အီးေမးထဲမွာ ရွာလို႔ မေတြ႔မိပါ။
(ကမ္းလက္)


"သရဖူမေဆာင္းတဲ့ ဘုရင္မ"

The Economist အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္တစ္ခုမွာ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုအၾကမ္းဖက္မႈမ်ားနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းရင္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြကို ရပ္ဖို႔၊ ရႈံ႕ခ်ဖို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မေျပာ တဲ့အတြက္၊ ဖြဖြေလး အျပစ္တင္ထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ အဲသလို အၾကမ္း ဖက္မႈေတြကို ရႈံ႕ခ်ဖို႔ေႏွာင့္ေႏွးဆိုင္းတြေနတာက ေဒၚစုလို လူတစ္ေယာက္ အတြက္ အံ့ၾသစရာကိုး။အၾကမ္းမဖက္ျခင္းအေပၚရပ္ခံဖို႔က ႏိုင္ငံေရး အရေ ရာ ကိုယ္က်င့္တရားအရေရာ မလဲြမေသြ လုပ္ရမွာလို႔ ကာလရွည္လ်ား စြာေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ေနတုန္းက သူ႔အေရးအသားေတြထဲမွာ ပါခဲ့တာ ကိုး။
ဘီဘီစီရဲ႕ DesertIsland Discs (ကႏာၱရကၽြန္း ဓာတ္ျပားမ်ား) အစီအစဥ္ အတြက္ အင္တာဗ်ဴးႏွစ္ခု လုပ္တယ္။ တစ္ခုကအရင္ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ၊ ေနာက္တစ္ခုက ဒီဇင္ဘာမွာ။ သူက သာမန္ႏိုင္ ငံေရးသမားတစ္ေယက္လိုပ အဲသည္ကိစၥေတြကိုသတိႀကီးစြာနဲ႔ ေျဖတယ္။ ပထမ အင္တာဗ်ဴးတုန္းက လူ႔အခြင့္အေရးကေတာ့ လူတိုင္းရရွိရမွာေပါ့လို႔ ခပ္တိုတိုပဲ ေျပာၿပီး ရိုဟင္ဂ်ာေတြရဲ႕ မရွင္းေသးတဲ့ ႏိုင္ငံသား အဆင့္အတန္း ဆီ စကားကိုျမန္ျမန္ ေရႊ႕သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မ မေျပာတာက ကၽြန္မေျပာလို႔ အေျခအေနက ပိုေကာင္းလာမယ္လို႔မွကၽြန္မ မထင္တာ လို႔လည္း ေျပာတယ္။ “ကႏာၱရဓာတ္ျပား” အစီအစဥ္မွာ ႏွစ္ဖက္လံုးက အၾကမ္းဖက္ၾကတာပဲတဲ့။သည့္ေနာက္မွ သူ႔ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကို ရွင္းျပတယ္။ “တစ္ဖက္ဖက္မွာ ကၽြန္မရပ္ရင္ ရန္လိုမုန္းတီးျခင္းကပိုဆိုးမွာမို႔ပါ။”

သူ႔အေျဖ မွန္ေကာင္း မွန္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲသည္ေမးခြန္းကိုဆက္လက္စူးစမ္းဖို႔ အခြင့္အေရး မရခဲ့ဘူး။ ဒါေပတဲ့ အဲသည္အေၾကာင္းနဲ႔စပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ စကားေျပာတဲ့ လူတိုင္းေလာက္နီးနီး (ဘာေၾကာင့္ အဲသလို ေျပာတာလဲ ဆိုတာကို သိႏိုင္တဲ့ အေျခအေနရွိတဲ့လူတခ်ိဳ႕အပါအဝင္) က၊ ေဒၚစု သတိ ထားေနတာက ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ပဲလို႔ ဆံုးျဖတ္ၾကတာ။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ (စာေရးသူ) ကို အခံရခက္ေစပါတယ္။ ဗမာအမ်ားစုၾကားမွာ ဒီကိစၥက မဲရစရာေတာ့ မရွိဘူး၊မဲဆံုးရႈံးစရာပဲ ရွိလို႔တဲ့။ ၂၀၁၅ ပါလီမန္ေ ရြးေကာက္ပဲြမွာ ရႏိုင္သေလာက္ ဗမာမဲအားလံုးလိုတာကိုးတဲ့။ လူနည္းစု တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ၿပီးေတာ့ စစ္တပ္ရဲ႕ တစိတ္တပိုင္းနဲ႔ မဟာမိတ္ဖဲြ႔ ဖို႔ အျပင္ေပါ့တဲ့။ စစ္တပ္အတြက္ သီးသန္႔မဲ ၂၅ ရာႏႈန္းက ခ်န္ထားၿပီးသား၊ အေျခခံဥပေဒျပင္ဖို႔ကေအာက္လႊတ္ေတာ္မွာ ၇၅ ရာႏႈန္းထက္ပိုတဲ့မဲ ရရမွာ မဟုတ္လား။ ဒါမွသာ သမၼတ အေရြးခံရႏိုင္မွာ။ကႏာၱရကၽြန္းဓာတ္ျပား အစီအစဥ္ အင္တာဗ်ဴးမွာ ကၽြန္မ သမၼတ ျဖစ္ခ်င္တယ္လို႔ စုက ေျပာ ခဲ့တယ္။စု ဆိုလိုတဲဲ့ သမၼတက အေမရိကန္သမၼတလို လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ သမၼတမ်ိဳး။ ႏိုင္ငံရဲ႕ရုပ္ျပ အႀကီးအကဲသမၼတ မဟုတ္ဘူး။ “ရွင့္လက္ထဲမွာ အစိုးရအာဏာရဖို႔ လိုခ်င္သင့္တာေပါ့”လို႔ စုက ေျပာခဲ့တယ္။

ထိုင္းမွာ ဘုရားကိုးကြယ္သလို အဲသည္အတုိင္းအတာရဲ႕တစ္ဝက္ေလာက္ ကိုးကြယ္ၾကတဲ့ ဘုရင္ရွိတယ္ဆိုရင္၊ ျမန္မာမွာ သူက သရဖူမေဆာင္းတဲ့ ဘုရင္မပဲ။စာေပပြဲေတာ္တုန္းက သူက ခဏေပၚလာတာပဲ။ ဒါေပတဲ့ ၿဗိတိန္ ဘုရင္မႀကီး ၾကြခ်ီလာတာကို ကၽြန္ေတာ္သတိရတယ္။ လူတိုင္းက ရိုေသ က်ိဳးႏြံ စြာ စုနားမွာ ဝိုင္းရံ၊ ေထ့ေတ့ေတ့ေလး သူက ေျပာရင္ကိုပဲရယ္ၾက၊ မ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ အလိုအေလ်ာက္ မဟုတ္တဲ့ အၿပံဳးေတြ ဆင္ၾက (ကၽြန္ေတာ္ေရာပါပဲ)။သူက ဘုရင္မႀကီးတမွ်ပါပဲ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ပညာ တတ္ျခင္းနဲ႔ အာရံုကပ္ၿငိေစျခင္းနဲ႔ သူ႔ဟန္ပန္ဟာေလ။ဒါေပတဲ့ အဲသည္ နာမဝိေသသန သရဖူမေဆာင္းေသာဆိုတဲ့ စကားလံုးထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့ အျဖစ္မွန္ကလည္းရွိေနေသးတာ။ သူ႔အရွိန္အဝါရယ္ ဆဲြေဆာင္ႏိုင္မႈ ညွိဳ႕ ဓာတ္ရယ္ဟာ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကေတာ့မ်ိဳးရိုးက လာတာပဲ။ သူပဲျဖစ္ေစ ျမန္မာျပည္ထဲက ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ပေစ စုဟာ သည္တိုင္းျပည္ ရဲ႕သူရဲေကာင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ သမီးျဖစ္တယ္ဆိုတာကို တခဏေ လးေတာင္မွ ေမ့မွာမဟုတ္ဘူး။ေနာက္တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္တမူထူးတဲ့ ဘဝသမိုင္းေၾကာင္း၊ သူ႔ရဲ႕ သတၱိဗ်တၱိ သူ႔ တည္ရွိျခင္း ကိုယ္ႏႈိက္နဲ႔၊ သူ႔ဉာဏ္ပဋိဘာန္နဲ႔ အလွက လာတာ။

စုရဲ႕ ေက်ာ္ၾကားမႈက “ဖဲြ႔စည္းအုခ်ဳပ္ပံုထဲကေနရာ” ကိုေတာ့ စုကို ေရာက္ မသြားေစႏိုင္ေသးဘူး။ စစ္တပ္က ေရးဆဲြခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒအပိုဒ္ ၅၉ (စ) မွာ၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ႕ ဇနီးခင္ပြန္းျဖစ္ေစ၊ သူတို႔ႏွစ္ဦး ရဲဲ႕ကေလးေတြျဖစ္ေစ၊ တိုင္းတစ္ပါးနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးဉာတိေတာ္စပ္ေသာ္ သမၼတျဖစ္ခြင့္ မရွိေစရလို႔တားျမစ္ထားတာ။ စုၾကည္ရဲ႕ ခင္ပြန္း မိုက္ကယ္ အဲရစ္က ၿဗိတိသွ်လူမ်ိဳး။ သူတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ကေလးေတြျဖစ္တဲ့ အလက္ဇႏၵားနဲ႔ ကင္(မ)တို႔လည္းပဲ ၿဗိတိသွ်လူမ်ိဳးေတြေပါ့။ အဲသည္ ဥပေဒကိုျပင္ဖို႔ လိုေန တာပ။ ျပင္ဖို႔ကလည္း ေအာက္လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ မဲ ၇၅ ရာႏႈန္းေက်ာ္ ရရမယ္။ ၿပီးေတာ့လည္းျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပဲြမွာ မဲေပးခြင့္ရွိတဲ့ မဲအားလံုးရဲ႕ တစ္ဝက္ေက်ာ္ (တိုင္းရင္းသားေတြအပါအဝင္) ရရမယ္၊ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ဘယ္သူ႔ကို ဆီးတားဖို႔ ႀကိဳးစားေနသလဲဆိုတာကို။

အင္းယားကန္ဟုိတယ္၊ ဧရာဝတီပဲြေတာ္က်င္းပရာ စင္ျမင့္ေပၚ မွာ(အင္းယား ကန္ ဟုိဘက္မွာ သူရဲေကာင္းမို႔ အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ျဖတ္သန္းကုန္ဆံုးခဲ့ရတဲ့ စုရဲ႕အိမ္ရွိတယ္) စုက သူ႔ကို ၾကည္ညိဳေလးျမတ္တဲ့ပရိသတ္ကို သူ႔အႀကိဳက္ ဆံုး စာအုပ္ေတြအေၾကာင္းအလြယ္တကူနဲ႔ အာရံုကပ္ၿငိစဖြယ္ ေဟာ တယ္ ။ ေဂ်ာ့အဲလေယာ့၊ ဗစ္တာဟူးဂိုး၊ ၿပီးေတာ့ စံုေထာက္ဝတၳဳေတြ။ သူက ေထ့ေ တ့ေတ့ ေျပာတယ္။ စံုေထာက္ဝတၳဳေတြက သူ႔လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရးအလုပ္မွာ အလြန္အသံုးက်သတဲ့။လူေတြရဲ႕ ရည္ရြယ္ရင္းအေၾကာင္းခံဟာ ဘာလဲဆို တာ မွန္းႏိုင္ေအာင္ ကူညီလို႔တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးရယ္ၾကတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က၊ ၁၉၉၀ ႏွစ္ေတြ ခ်က္ကိုစလိုဗက္ကီးယားမွာ ဗက္ကလက္ ဟာဗယ္ သမၼတျဖစ္ၿပီး ေကာင္းစားေနတဲ့ အခ်ိန္ကာလေတြကို သတိမရဘဲ မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး။အဲသည္တုန္းကလည္း နတ္သမီးပံုျပင္လို အာရံုကပ္ၿငိ စဖြယ္ရာေတြ ျပည္တြင္းျပည္ပ မတန္တဆ ခ်ီးမြမ္းမႈေတြနဲ႔၊ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ မသက္မသာျဖစ္ၾကတာမို႔ ဟာဗယ္ကို ျမည္တြန္ေတာက္တီး သံေတြ ေရာေနခဲ့ဖူးတာကိုး။ စုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ (ဟာဗယ္တုန္းကလိုပဲ) မသက္မသာ ခံစားၾကရျခင္းဟာ ေနရာေပါင္းစံုက လာတယ္။ ဌာေန ပညာ တတ္ေတြရဲ႕ မေပ်ာ္ႏိုင္တာေတြ အပါအဝင္ပါပဲ။ ဒါေပတဲ့ အဲသလို မသက္မသာျဖစ္ရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းက၊ “ကိုယ္က်င့္တရား - စာေပ ပညာရွင္ - စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ဘက္ေတာ္သား မေန႔ကေတာ့ႏိုင္ငံေရး သမားရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သူ” ဟာ “မနက္ျဖန္က လက္ေတြ႔က်တဲ့ ႏိုင္ငံေ ရးသမား”(moral-literary-spiritual antipolitician of yesterday and the practicalpolitician of tomorrow) နဲ႔ ကဲြျပားေနလို႔ပါ။

ထူးျခားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ သလိုပဲ ထူးျခားတဲ့ဒီကာလမွာ ေမးခြန္း ၂ ခု ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ ပထမေမးခြန္းက အဲသည္ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ဘယ္လို နားလည္ၾကသတုန္း၊ ဘယ္ေနရာကမ်ား သူတို႔ ကျပမွာတုန္း။ ဒုတိယေမးခြန္းက တျခားသူေတြကေကာသူတို႔အေၾကာင္းကို ဘယ္လိုေရးၾက ေျပာၾကမွာတုန္း။

ႏိုင္ငံေရးသမား

၁၉၉၀ ေတြတုန္းက The New York Review မွာ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ အက္ေဆးေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပခဲ့ဖူးတဲ့ ျပဇာတ္ေရးဆရာကေန သမၼတျဖစ္လာတဲ့ ဟာဗယ္ကေတာ့သူ႔အေနနဲ႔ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း မွာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာခ်ည္းပဲ။ ပညာတတ္ပညာခၽြန္ေရာ ႏိုင္ငံေရးသမားေရာ (intellectual and politician) တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ သမၼတျဖစ္စ အေစာပိုင္းကာလေတြ မွာ “အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးသမားကေန ႏိုင္ငံေရးသမားအျဖစ္ဘဝေျပာင္းလာ သူ (dissidents-turned politicians) ဟာ သစၥာတရားနဲ႔အညီ ေနႏိုင္ေ သးရဲ႕လား”လို႔ ေမးတုန္းကလည္း သူက ေနႏိုင္တယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ၊ မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုလည္းျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ဒါေပတဲ့ မေနႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ရွားလာတယ္ဆိုရင္ သူကေတာ့ သစၥာတရားနဲ႔အညီမေနတဲ့လူေတာ့ အျဖစ္ခံမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျဖတယ္။ ဟာဗယ္က သမၼတ ၁၃ ႏွစ္လုပ္သြား တာ ၂၀၀၃က်မွ နားတယ္။ သူ႔အေျပာအတိုင္း သစၥာတရားနဲ႔ ညီခဲ့ပါတယ္ လို႔ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ သက္ေသမျပႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။

ပသို႔ဆိုေစ ဟာဗယ္ဟာ အၿမဲ သူ စဲြစြဲၿမဲၿမဲတည္ေနတဲ့အရာတစ္ခု ကိုေတာ့ ျပႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ႏွစ္ရွည္လမ်ားၾကာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ျပဇာတ္ေရးဆရာဘဝကို သူ ျပန္သြားႏိုင္တာပဲ။ အတုိက္အခံစိတ္က ရွိစၿမဲ၊ သူက ထက္တဲ့ျမတဲ့ ရႊင္ျမဴးတဲ့ ေနာက္ဆံုးျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ “ထြက္ခြာျခင္း (Leaving)” ဆိုတာကိုေရးခဲ့ႏိုင္ေသးတာ။ “ထြက္ခြာျခင္း”က အာဏာမွာ ေဆးစဲြျခင္း။ အဲသည္အာဏာ မူးယစ္ေဆးကို ျဖတ္ရခက္ျခင္း အေၾကာင္းေတြ။

၁၉၉၀ ေတြက ဘုိဟီးမီးယားက သရဖူမေဆာင္းတဲ့ဘုရင္ရဲ႕အေနအထားက ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ သရဖူမေဆာင္းတဲ့ ဘုရင္မႀကီးရဲ႕ အေနအထားထက္ အေျခအေနအရပ္ရပ္မွာသာတယ္။ ဟာဗယ္က သမၼတျဖစ္ၿပီးၿပီ။ သမၼတျဖစ္ လည္းပဲ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ရာမွာ စီးပြားေရးအပါအဝင္ေနရာတကာမွာ သူ တာဝန္မယူရဘူး။ ဟာဗယ္က သူဟာျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးသမား မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ဝန္ခံေသာ္လည္း၊ႏိုင္ငံေရးကၽြမ္းက်င္မႈေတြလည္း အထုိက္အေလ်ာက္ ရွိတယ္ဆိုတာကို ျပခဲ့တယ္။ သူ႔တိုင္းျပည္ကခ်မ္းသာၿပီး လႈပ္ရွားတက္ၾကြေန တဲ့ အီးယူႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ကပ္ေနတာ၊ က်ဆင္းေနေပတဲ့လည္း ဒီေန႔ျမန္မာျပည္ နဲ႔က မႏႈိင္းယွဥ္သာေအာင္ အေျခအေန ေကာင္းေသးတာ။ ခ်က္ကိုစလိုေဗးကီးယားက မၾကာမတင္မွာပဲႏွစ္ပိုင္းကဲြသြားေပတဲ့ ၿငိမ္းၿငိမ္း ခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ႏွစ္ခု (ခ်က္သမၼတႏိုင္ငံနဲ႔စလိုေဗးကီးယား) ကြဲသြားတာ။

စုကေတာ့ ယခုထိ သမၼတမျဖစ္ေသးဘူး။ ၂ ႏွစ္ၾကာဦးမယ္။ေနျပည္ေတာ္ မေရာက္ခင္ အေပးအယူေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ရဦးမယ္။ စုကေတာ့ ေျပာင္ေျပာင္ပဲ လုပ္မယ္လို႔ဆံုးျဖတ္ၿပီးၿပီ။ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး ဒါမွမဟုတ္ လူ႔အရင္းအျမစ္ တိုးတက္မႈနဲ႔စပ္လ်ဥ္းတဲ့ ဘယ္တိုင္း တာမႈမ်ိဳးနဲ႔ ၾကည့္ပေစ သူ႔တိုင္းျပည္က ေၾကာက္စရာ လန္႔စရာ အေျခအေန မွာ ရွိေနတဲ့၊ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အထီးက်န္၊ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက ေခါင္း ပံုျဖတ္ ျခယ္လွယ္ခံရတဲ့ႏိုင္ငံပဲ။ စုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးဉာဏ္အျမင္ (ဇဝန ဉာဏ္ ျဖတ္ ထိုးဉာဏ္ ဘာပဲေခၚေခၚ) ဟာ အတုိက္အခံကာလေတြမွာဟာဗယ္ေလာက္ အထင္အရွား မျပႏိုင္ခဲ့ဘူး။ စုရဲ႕ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ကလည္း တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔ လုိအပ္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈ ခ်ိဳ႕တဲ့ေနေသးတယ္။ ျမန္မာဟာ အာရွ ခ်က္ကို စလိုေဗးကီးယား မဟုတ္ဘူး၊အာရွ ယူဂိုစလားဗီးယားနဲ႔ ပိုတူတယ္။ “တိုင္းရင္းသား စပ္ထည္” တစ္ထည္ပဲ။ အာဏာကို ေရာက္ႏိုင္သေလက္ေရာက္ေအာင္အခ်ိန္လည္းမီေအာင္ တျဖည္းျဖည္း လႊဲေျပာင္းမွ အဲသည္စပ္ထည္ႀကီးကို တဲြထားႏိုင္ မယ့္ႏိုင္ ငံ။(အင္းယားကန္ စာေပပဲြေတာ္မွာ စုႀကိဳက္တဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္က ရီဘက္ကာဝက္စ္ရဲ႕ BlackLamb and Grey Falcon။ ၁၉၃၉ မတိုင္မီ ယူဂိုစလားဗီးယားအေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ စာအုပ္။)

စုကေတာ့ သူ ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ရွင္းေနေအာင္ ျမင္ပံုရတယ္။ “ကၽြန္မမွာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျမင္လဲြမွားတာ ထင္ေယာင္ဝိုးဝါးတာ ဘယ္တုန္းကမွမရွိဘူး။ I've never had illusions about politics” လို႔ ဘီဘီစီ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာသူေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ ဟာဗယ္ရဲ႕ ရႈျမင္ပံုမ်ိဳး မရွိဘူးေပါ့။ ဒါမ်ိဳးကေတာ့ သာရည္တစ္ခုပဲ။

ကၽြန္ေတာ့္အေတြ႔အႀကံဳအရေတာ့၊ အတုိက္အခံ လုပ္ခဲ့ၿပီး အာဏာရွင္ ျပဳတ္ က်ၿပီးေနာက္ပိုင္းႏိုင္ငံေရးမွာလည္း တြင္က်ယ္ႏိုင္တဲ့သူေတြ ဟာ ေအာက္ေ ဖာ္ျပသလိုပဲေျပာခဲ့သူေတြ။ “ေအး … အဲဒီတုန္းကေတာ့ က်ဳပ္က ပညာတတ္ (intellectual) အခုေတာ့ က်ဳပ္ကႏိုင္ငံေရးသမား။ တစ္ေန႔မွာ ပညာတတ္ ဘဝ ျပန္သြားေကာင္း သြားမယ္။ ဒါေပတဲ့ အခုအခါမေတာ့ သင့္တင့္ေလ်ာက္ ပတ္စြာသန္႔ရွင္းတဲ့ႏိုင္ငံေရး ဂိမ္းကစားဖို႔ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစားမွာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ဒီႏွစ္ခုဟာ မတူတဲ့ ကစားပဲြေတြ စည္းမ်ဥ္းေတြက လည္း တူမွ မတူပဲ။”

***

နာနာက်င္က်င္နဲ႔ပဲေစာင့္ၾကည့္ေနၾကရမွာ

ဒါေပတဲ့ လိုအပ္လို႔ အေလွ်ာ့အတင္း အေပးအယူ လုပ္ရတာေတြ ဟာေစာင့္ ၾကည့္သူေတြအဖို႔ နာက်င္စရာေတြ ျဖစ္မွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာျပည္က ျပန္ထြက္ခဲ့ေတာ့စုဟာ ေကာ္မရွင္တစ္ခုမွာ ဥကၠ႒ တာဝန္ယူရတယ္။ ျမန္မာစစ္တပ္နဲ႔ တရုတ္လက္နက္ကုမၸဏီ ႏိုရင္ကိုတို႔ ပူး တဲြပိုင္ဆိုင္တဲ့ ေၾကးနီမိုင္းအတြက္ အဆံုးအျဖတ္ေပးတဲ့ ေကာ္မရွင္။ ေတာင္ သူေတြရဲ႕ေျမေတြကို သိမ္းလို႔ ဆႏၵျပေနၾကလို႔ ဆက္တူးေဖာ္ခြင့္ ရွိသင့္ မရွိသင့္ ေကာ္မရွင္က ဆံုးျဖတ္ရတယ္။မြတ္စလင္ဆန္႔က်င္တဲ့ ဆူပူ သတ္ျဖတ္ မႈေတြ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ တခ်ိဳ႕အရပ္ေတြကို ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတုန္းစုက တပ္မေတာ္ေန႔ အခမ္းအနားမွာ ထိပ္တန္းဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြနဲ႔အတူ ေရွ႕တန္းမွာ ထုိင္လို႔ စစ္တပ္နဲ႔သပၸာယျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနခဲ့တယ္။ စုဟာ သက္ေသာင့္ သက္သာ ရွိပံုေတာ့ မေပၚပါဘူး။

သူ႔အေၾကာင္းကို ေရးေန ေျပာေနတဲ့ ျပည္တြင္းကေရာျပည္ပကပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို လူေတြအတြက္ ဒါေတြကို ဘယ္လိုစဥ္းစားရမွာလဲ။ သူကေတာ့ စိန္႔သူေတာ္စင္အျဖစ္ကိုစြန္႔လႊတ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ၿပီးပံုပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေရာ အဲသည္ဂုဏ္က်က္သေရကိုသူ စြန္႔ပါေစေတာ့ လို႔ ျပင္ ဆင္ၿပီးၾကၿပီလား။ ျမန္မာတိုင္း(မ) အပတ္စဥ္စာေစာင္မွာ စုနဲ႔ ဒီခ်ဳပ္ကိုေဝ ဖန္ဖို႔ လက္တြန္႔ၾကတဲ့ ျမန္မာသတင္းစာဆရာေတြ အေၾကာင္း ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ ဖတ္ဖူးတယ္။ထုိင္းမွာ ဘုရင္ကို ေဝဖန္ရင္ လိစ္ေမဂ်က္စတီဥပေဒက ပိတ္ဆို႔သလိုပဲ ဒီမွာလည္း ဘုရင္မႀကီးကိုမေဝဖန္ဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ပဲ ဆင္ဆာလုပ္ (self-censorship) ကတၱီပါႀကိဳးနဲ႔ ပိတ္လိုက္ၾကတာပဲ။ စာဖတ္သူပရိသတ္ေတြရဲ႕ တံု႔ျပန္မယ့္ရန္ကိုလည္း ေၾကာက္တာကိုး (ငါတို႔ရဲ႕ ဘုရင္မကို ေဝဖန္ရဲတာမင္းက ဘာေကာင္လဲ)။ လံုးဝ မေဝဖန္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပတဲ့ လူသူေလးပါးအတြက္ ေရးတာ ေျပာတာနဲ႔အသိုက္ အဝန္းတစ္ခုအတြင္း ေဝဖန္တာ ႏွစ္ခုၾကားမွာ ေတာ္ေတာ္ကြာတာ။

ကၽြန္ေတာ္သာ ျမန္မာ၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးတက္ၾကြလႈပ္ရွားသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ႏိုင္ငံအတြက္ အေကာင္းဆံုးကို လိုခ်င္ တယ္ဆိုရင္ကၽြန္ေတာ္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆင္ဆာလုပ္မွာပဲ။ တကယ္ေတာ့ တျခားႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြ၊ယခုထိ လႊမ္းမိုးေနဆဲ စစ္ တပ္နဲ႔ စစ္တပ္ထြက္တခ်ိဳ႕ေတြဟာ၊ စုၾကည္ အားေပးသူေတြ ယခုထိ မပိုင္ ဆုိင္ရေသးတဲ့အာဏာအေပၚမွာ ကေတာက္ကဆတ္ျဖစ္ၿပီး ၿပိဳကဲြ ကုန္မွာ ထက္ ပိုႀကိဳက္တဲ့အရာ ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ညီညြတ္ျခင္းဟာ အင္အား မဟုတ္ လား။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဒီမိုကရက္တစ္အင္အားစုေတြအဖို႔ ညီညြတ္ႏိုင္သမွ် ညီညြတ္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒါမွသာ ဒီတုိင္းျပည္ကို အတူထိန္းထားႏိုင္မွာ။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြကိုေတာင္ၿပိဳကမ္းၿပိဳႏိုင္၊ အစိုးရဖဲြ႔၊ စုကို သမၼတေျမွာက္၊ စု ျဖစ္ရမွာပဲေလ။

ကၽြန္ေတာ္သာ အေနာက္တိုင္းက ႏိုင္ငံေရးသမားဒါမွမဟုတ္ သံတမန္ျဖစ္ ရင္လည္း ဒီလို ဗ်ဴဟာေျမာက္တဲ့နည္း လုပ္မွာပဲ။ ဒါေပတဲ့ သတင္းစာဆရာတစ္ေယာက္အဖို႔၊စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အဖို႔ကေတာ့ … ဒီနည္းလမ္းဟာ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္း မဟုတ္ႏိုင္ဘူး။

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံက တာရွည္သျဖင့္ေရာ အလံုးစံုေရာလြတ္လပ္ဖို႔အတြက္ အဲသည္ႏိုင္ငံဟာ ျမန္မာျဖစ္ပေစ ထုိင္း၊ အိႏိၵယ ဒါမွမဟုတ္ အေမရိကျဖစ္ ပေစစာေရးဆရာေတြ လိုတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ကိစၥဟာျဖင့္ အခ်က္အလက္ေတြ ကို တူးဆြေဖာ္ထုတ္ဖို႔၊ တတ္ႏိုင္သေလာက္အမွန္တရားဆီ ေရာက္ဖို႔ ၿပီးေတာ့လည္း ထိုသစၥာကို ရိုးသားစြာ မွ်တစြာ ရွင္းလင္းစြာနဲ႔ တတ္ႏိုင္သေ လာက္ ေပၚလြင္ထင္ရွားစြာ တင္ျပဖို႔ပဲလို႔ ယူဆတဲ့ စာေရးဆရာေတြ။ အာဏာရွိသူေတြသရဖူေဆာင္းတဲ့ ဘုရင္၊ သရဖူမေဆာင္းတဲ့ ဘုရင္မ ဒါမွမဟုတ္ သမၼတမွ်၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မွ်၊ အားလံုးလည္းပဲအဲသလို အခ်က္ အ လက္ေတြကို အပန္းတႀကီး ရွာေဖြသူေတြ အမွန္ကို ေျပာသူေတြ လိုတာပ။ ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ေလး ထပ္ျဖည့္ခ်င္တာက အဲသလို အလုပ္ဟာ ႏိုင္ငံေရး သမား တစ္ေယာက္ရဲ႕ အလုပ္ထက္ ပိုၿပီးျမင့္တဲ့ျမတ္တဲ့ အလုပ္ ဒါမွမဟုတ္ ပိုၿပီးခက္ခဲတဲ့ အလုပ္လို႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဒါေပတဲ့ စု ယခု ေရြး ခ်ယ္တဲ့ ကိစၥႀကီးကို အလြန္႔အလြန္ အေရးပါ အရာေရာက္စြာ ျပည့္စံုေစ မွာမို႔ပါ။ကၽြန္ေတာ္တို႔အလုပ္က ထိုအရာဟာ ထိုအရာသာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္ လို႔ ေျပာရတာ။

***
ပရိသတ္ႀကီးခင္ဗ်ား…

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးမွာသမၼတႀကီး ျဖစ္ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ ပဲ ေလာေလာဆယ္မွာ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိသမၼတႀကီးကေတာ့သူ သမၼတ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူးလို႔ ေျပာတယ္လို႔ ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ ဖတ္ရတယ္။ သမၼတျဖစ္ခ်င္တဲ့လူႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ အမ်ားသိေတာ္မူၾကတဲ့အတိုင္း ဦးေရႊမန္းနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပါပဲ။သူတို႔က ဘယ္လိုလူေတြပါလိမ့္။ အကဲခတ္ရမွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လမ္းေပၚကလူေတြ ၂၀၁၅ မွာ မဲေပးရမွာကို။

ဦးေရႊမန္းကို အကဲခတ္ရတာမခက္ပါဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က သေဘာရတယ္။ သူက ဦးသန္းေရႊလက္ထက္မွာ နံပါတ္ ၃ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး။သူ႔မွာ ပုဂၢလိက အက်ိဳးစီးပြားေတြ ရွိတယ္။ အက်ိဳးစီးပြားေတြရွိေတာ့ အက်ိဳးစီးပြားေတြကို ကာကြယ္မွာပဲလို႔ ယူဆရင္ မမွားတန္ဘူး။

ဒါေပတဲ့ ေဒၚစုကိုဘယ္လို အကဲခတ္မွာလဲ။ အကဲခတ္ဖို႔ ၂ ႏွစ္ေတာ့ က်န္ေသးတယ္။ သို႔ေသာ္ ျမစ္ဆံုကိစၥ ထားဝယ္ကိစၥေတြမွာ မဆိုင္သလို ပဲ ေနခဲ့သလို လက္ပံေတာင္းေတာင္ကိစၥမွာ ေၾကးနီေလဒီလို႔ တခ်ိဳ႕က အမည္တပ္ခံခဲ့ရသူ၊လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး အေျခခံတဲ့ ကိစၥေတြမွာ ၿငိမ္ေနသူ၊ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လမ္းေပၚကလူေတြက ဘယ္လိုစဥ္းစားရမွာ လဲ။

တေလာက နယူးေရာက္စာအုပ္ရီဗ်ဴးမွာသူ႔အေၾကာင္း အေရးအသားတစ္ပုဒ္ ဖတ္ရတယ္။ အဲဒီအေရးအသားက ေဒၚစုကို တဖက္ေစာင္းနင္း မဟုတ္ဘဲ ဘက္ႏွစ္ဖက္က ၾကည့္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ သေဘာရတယ္။ ပရိသတ္ႀကီး ဆင္ျခင္ေတာ္မူႏိုင္ရန္ဖတ္ရႈေတာ္မူၾကပါ။

စာရႈသူတို႔ခင္ဗ်ား…

အင္တယ္လက္က်ဴရယ္နဲ႔ႏိုင္ငံေရးသမားဟာ တျခားစီတဲ့။ မတူဘူးတဲ့။ အဲသလို စဥ္းစားတာကို သတိထားမိၾကမွာပါ။

အင္တယ္လယ္က်ဴရယ္ဟာဘာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္က အင္တယ္ လက္က်ဴရယ္ ကို ပညာတတ္လို႔ပဲ ဘာသာျပန္ထားပါတယ္။ “အင္တယ္လက္က်ဴရယ္”ကို ဉာဏ္ရွိသူ၊ ဉာဏ္ၾကြယ္သူ၊ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္သြားကို အသံုးျပဳသူလို႔ အဘိဓာန္က လာရွိပါတယ္။ယိုးဒယားစကားလံုး “panyachon ပညာခၽြန္” ဆိုတာ အင္တယ္လက္က်ဴရယ္ဆိုပဲ။ ပညာခၽြန္ဆိုတဲ့အဲဒီစကားလံုးကို ပိုႀကိဳက္ပါတယ္။ စာတတ္ေပတတ္ဆိုရင္ေတာ့ literati ပဲလို႔ အဓိပၸာယ္ေပါက္သြားမွာပါ။

Intellectual ဟာintelligentsia ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ ဆက္ေနပါတယ္။ အိုက္ဆက္ ဘာလင္က အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈႏွင့္အသိအတတ္မ်ား တတ္ေသာ လူစု တဲ့။ အဲဒီလူစုဟာျဖင့္ သူတို႔ဟာ လူထုနဲ႔ မတူဘူးလို႔ ခံစားၾက သတဲ့။ အဲဒီထဲက လူတခ်ိဳ႕ကျဖင့္ သူတို႔မွာ သူတို႔ရဲ႕ အေတြးေတြ အျမင္ေတြကို လူသူေလးပါး သိေအာင္လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခ်ျပရမယ္။ အက်ိဳးနဲ႔အေၾကာင္းနဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး ခ်ျပတာမ်ိဳး တိုးတက္ဖို႔ ရည္သန္တာမ်ိဳး တဲ့။ ေကာင္းတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေပၚပဲ မူတည္ၿပီး ငါ့အတြက္ ငါႀကီးက်ယ္ဖို႔ ငါကိုျမွင့္တင္ဖို႔ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ဒီအေရးအသားထဲမွာ ပါတဲ့ intellectual ဟာအဲဒီသေဘာရွိတဲ့သူလို႔ အနက္ေကာက္ရမွာပါ။

ႏိုင္ငံေရးသမားကိုေတာ့ပရိသတ္ႀကီး နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ေနမွာပါ။ သူတို႔က ပရိယာယ္ေဝဝုစ္ ရွိမွာပဲ။ တစ္သမတ္တည္းဘယ္ဟုတ္မွာလဲ။ အဲ … ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္ေတြလည္း သံုးခ်င္ သံုးမလား မသိဘူး။

သစၥာတရားနဲ႔အညီ ေနတယ္(Live in Truth) ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ္မွန္ တယ္ထင္တဲ့အတိုင္း ကိုယ္ယံုၾကည္တဲ့အတုိင္း ေျပာတာဆိုတာေနတာ ထုိင္တာကို ဆိုလိုတာပါ။ ႏိုင္ငံေရးသမားဟာ အဲသလို မေနႏိုင္ဘူးတဲ့။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ေတာ့ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ ဉာဏ္နဲ႔ ကရုဏာ ရွိေစခ်င္တာပါပဲ။ ကရုဏာ … ကရုဏာဟာလည္း အင္မ တန္ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ထင္တာပါပဲ။ အဲဒါေတြ ရွိဖို႔က လူေတြနဲ႔ မေဝးဖို႔၊ လူေတြကို နက္နက္နားေထင္ဖို႔ လုပ္ရမွာပါ။ ၾသ … ခင္ဗ်ားတို႔က အဲသလို ခံစားေနရသကိုး၊ အဲသလိုကိုးလို႔သိဖို႔ပါပဲ။ ဒါေပတဲ့ စုကေတာ့ နားေထာင္ တဲ့ေနရာမွာ နာမည္မေက်ာ္ဘူးဗ်ာ။

ဆင္ျခင္ျခင္းမ်ား - သရဖူမေဆာင္းတဲ့ ဘုရင္မ
ခ်င္းတြင္းမဂၢဇင္း fb
July 26, 2013 at 7:59pm

ရိုေသစြာျဖင့္
ေမာင္ျမတ္ထင္

***လမ္းေလ်ွာက္ျခင္း အက်ိဳး***

ဒီေန႔မနက္ ၆ နာရီမွာ လမ္းထေလ်ွာက္ရင္း ဘဝအတြက္အလြန္အေရးႀကီးတဲ႔ အျမင္သစ္ သုံးခုရခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒါေလးေတြကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

၁။ မနက္ပိုင္း (ေဝလီေဝလင္းမွာ) လမ္းေလ်ွာက္ရင္ အရပ္ရွည္သူရဲ႕ေခါင္းမွာ ပိုးမ်ွင္ကပ္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႉံးပိုမ်ားတယ္။ ဒါကို ျမင္တဲ႔ လူအေရအတြက္က်ေတာ႔ နည္းတယ္။
အရပ္ပုရင္ ေခါင္းမွာ ပိုးမ်ွင္ကပ္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႉံးပိုနည္းတယ္၊ ဒါကို ျမင္တဲ႔ လူ အေရအတြက္က်ေတာ႔ ပိုမ်ားသြားတယ္။

၂။ လမ္းေလ်ွာက္ထြက္တယ္ဆိုၿပီး ျဖတ္လမ္းရွာတာဟာ (နည္းနည္း) အူေၾကာင္ေၾကာင္ႏိုင္တယ္။

၃။ လမ္းေလ်ွာက္ရင္း ညက ဆရာေတာ္ ဦးသဇၨနေဟာတဲ႔ တရားဆီ စိတ္ေ ရာက္သြားမိတယ္။ အာဠာဝကသုတၱန္ တရားေတာ္ပါ။ က်န္တာေတြေတာ႔ ဘာမွ မမွတ္မိဘူး။ မွတ္မိတာက.....
ဘုရင္က အာဠာဝကဘီလူးႀကီးဆီ သူခိုး၊ ဓားျပေတြကို ထမင္းထုပ္ အပို႔ခိုင္း တယ္။ ဘီလူးႀကီးက လာပို႔တဲ႔လူေရာ ထမင္းထုပ္ပါ အကုန္စားပစ္တယ္ တဲ႔။ ဒီမွာ ေကာင္းတဲ႔အခ်က္က အာဠာဝကဘီလူးႀကီးဆီ ထမင္းထုပ္ သြားပို႔ရ မွာေၾကာက္ေတာ႔ (ျပန္လမ္းမရွိဘူးေလ) လူေတြက မခိုးရဲ၊ မတိုက္ရဲေတာ႔ဘူး တဲ႔။ ဒါက မိုက္တာ။

အဲလို အာဠာဝကဘီလူးမ်ိဳး
လန္ဒန္မွာ တစ္ေကာင္
စကၤာပူမွာ တစ္ေကာင္
ျမန္မာျပည္ အႏွံ႔အျပားမွာ ၁၅ ေကာင္ေလာက္ရွိရင္ ေတာ္ေတာ္ရွင္းသြားမယ္။

အဲဒီ အုပ္စုႀကီးလည္းကုန္၊ အာဠာဝကလည္း ဘရားနဲ႔ေတြ႔၊ ကၽြတ္တန္းဝင္။ အသလိုေလ။
တစ္ေကာင္ထဲေတာ႔ မရေလာက္ဘူး။ ဒီဖက္ကလည္း အုပ္စုေတာင္႔တယ္။

မိုးႏွင္႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ (တနဂၤေႏြ အပ်င္းေျပ)

ခ်စ္သားတို႔......
ေလာက၌ "မိုး" ေလးမ်ိဳး ရွိေလရာ၏
၁။ ၿခိမ္းၿပီး မရြာေသာမိုး
၂။ မၿခိမ္းဘဲ ရြာေသာမိုး
၃။ ၿခိမ္းလည္းၿခိမ္း ရြာလည္းရြာေသာမိုး
၄။ ၿခိမ္းလည္း မၿခိမ္း ရြာလည္းမရြာေသာမိုး တို႔ျဖစ္ၾက၏။
(အဂၤုတၳိဳရ္၊ စတုကၠနိပါတ္)

ေရာင္းရင္းတို႔........
အြန္လိုင္းေလာက၌ ေဖ႔စ္ဘုတ္ ေလးမ်ိဳး ရွိေလရာ၏
၁။ ေျပာၿပီး မရွယ္ေသာ ေဖ႔စ္ဘုတ္
၂။ မေျပာဘဲ ရွယ္ေသာ ေဖ႔စ္ဘုတ္
၃။ ေျပာလည္းေျပာ ရွယ္လည္းရွယ္ေသာ ေဖ႔စ္ဘုတ္
၄။ ေျပာလည္း မေျပာ ရွယ္လည္းမရွယ္ေသာ ေဖ႔စ္ဘုတ္တို႔ျဖစ္ၾက၏။