သဲပုံေစတီ (တည္စဥ္ သဒၶါ၊ ဖ်က္စဥ္ ဝိပႆနာ)


"ဘုရားတည္တာေတာ႔ ေကာင္းတဲ႔အလုပ္ပါ၊ ဒါေပမဲ႔ သူမ်ားေျမေပၚ ဘုရား တည္တာကေတာ႔ ဘာညာ ဘာညာ" ဆိုသည့္စကားကို သတိရမိ၏။ ယေန႔ စကၤာပူေျမေပၚမွာ သဲပုံေစတီ(စတုတၳအႀကိမ္)တည္ၾကဖို႔လုပ္ေနၾကသည္။ ခြင္႔ျပဳခ်က္ရလ်င္ သူမ်ားေျမေပၚမွာလည္း တည္လို႕ရသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ သဲပုံေစတီ တည္ဖို႔ ဧရာဝတီကမ္းေျချဖစ္ေနဖို႔မလို။ သဲ ရွိဖို႔သာလိုသည္။
ဤယဥ္ေက်းမႈက တိဘက္ မ႑လ ယဥ္ေက်းမႈႏွင္႔ အႏွစ္သာရအားျဖင္႔ဆင္ သည္။ သူတို႔ကေရာင္စုံသဲမ်ားျဖင္႔ စၾကဝဠာပုံစံအထိ တည္ေဆာက္သည္။ အခ်ိန္ေတြ၊ ေငြေတြ၊ လုပ္အားေတြ ရင္းႏွီးသည္။ ၿပီးေတာ႔မွ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားေသာ မ႑လကို ဖ်က္ဆီးလိုက္ၾက၏။ အနိစၥ သေဘာကို သရုပ္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။
အခ်ိန္ေတြ၊ ေငြေတြ၊ လုပ္အားေတြ မည္မ်ွရင္းႏွီး ထားရသည္ျဖစ္ေစ တဒဂၤအတြင္း ပ်က္သုန္းသြားႏိုင္သည္ ဟု ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။

ျမန္မာတို႔က သဲပုံေစတီကိုတည္ၾက၏။ ဤ၌
၁။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္(သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္မွလြဲလ်င္) အနိစၥေနာက္ ကို လိုက္ေတာ္မူရ၏။ (႐ုပ္ဝတၳဳ သဲပုံေစတီကား ဆိုဖြယ္မရွိ)
၂။ အနိစၥသည္ သင္ေပးဆပ္ခဲ႔ရသည့္ အခ်ိန္ေတြ၊ ေငြေတြ၊ လုပ္အားေ တြေၾကာင္႔ ငဲ႔ညွာ ေနာက္ဆုပ္ေနမည္မဟုတ္။(အနိစၥသည္ ဘက္မလိုက္)
အခ်ိန္ေတြ၊ ေငြေတြ၊ လုပ္အားေတြမ်ားစြာျဖင္႔ တည္ထားေသာ ထိုေစတီ သည္ စကၤာပူပင္လယ္ကမ္းေျခမွာ ထာဝရရပ္တည္ခြင္႔ မရွိ။ ဝမ္းနည္းတတ္ လ်င္ ဝမ္းနည္းလို႔ရ၏။ သို႔ေသာ္ ဝမ္နည္းစရာ၊ ရန္ေထာင္ေနစရာ မလို။

အနိစၥသည္ စကၤာပူအစိုးရ၏ ေပၚလစီမဟုတ္၊ ဗုဒၶေဒသနာျဖစ္သည္။
ထိုေစတီကို ကိုယ္တိုင္မဖ်က္ဘူးဆိုလ်င္ပင္ ပင္လယ္လႈိင္းေၾကာင္႔ ပ်က္စီး သြားရမည္။ ေရွာင္လႊဲလို႔မရ။
သို႔ေသာ္ မပ်က္စီးေသးေသာ နာမ္သေဘာအခ်ိဳ႕ ရွိတန္ရာ၏။
ယင္းတို႔ကား
တည္ေဆာက္စဥ္ သဒၶါႏွင္႔ ဝိရိယစသည္......
ဖ်က္ဆီးရစဥ္ အနိစၥာႏုပႆနာတို႔ျဖစ္သည္။
ယင္း အနိစၥာႏုပႆနာသည္ ဝိပႆနာအစစ္ႀကီးမဟုတ္တန္ေသးေစ လူထု ၾကားက လူမႈ-ဝိပႆနာေတာ႔ ျဖစ္ႏိုင္၏။ လူမႈဝိပႆနာက နိဗၺာန္ေတာ႔ မပို႔ႏိုင္။ ရင္႔က်က္ယဥ္ေက်းသူေတာ႔ ျဖစ္ေစႏိုင္၏။
သူမ်ားေျမေပၚမွာလည္း ဘုရားတည္လို႔ရသည္။ အေၾကာင္းက ဘုရားသည္ လည္းေကာင္း၊ သူမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ သူမ်ားပိုင္သည္ဟုထင္ေနေသာ သညာဝိပၸလႅာသသည္လည္းေကာင္း အနိစၥမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ ၏။ သို႔ေသာ္ သဒၶါႏွင္႔ ဝိပႆနာက သဲပုံပ်က္ၿပီးေနာက္ နာမ္သတၱိအျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ႔၏။

http://www.abhidhammafoundation.org/index.php?option=com_content&view=article&id=184

ေျမး အဘိုး ဒိုင္ယာေလာ႔ဂ္


က်ေနာ္။ ။ အဘိုး၊ ဦးသိန္းစိန္၊ ေဒၚစု၊ ဦးေရႊမန္းတို႔ သုံးေယာက္ထဲမွာ ဘယ္သူက သမၼတ႐ုပ္ပိုေပါက္သလဲ။
အဘိုး။ ။ ဘယ္သူမွ မေပါက္ဘူး။
က်ေနာ္။ ။ ေဟာဗ်ာ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။
အဘိုး။ ။ ဘာျဖစ္ရမွာတုန္း ဦးသိန္းစိန္က ပေရာ္ဖက္ဆာရုပ္၊ ေဒၚစု က ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး႐ုပ္၊ ဦးေရႊမန္းက ကာကြယ္ေရးးဦးစီးခ်ဳပ္႐ုပ္ေလ။
က်ေနာ္။ ။ ဒါဆို ဘယ္သူက သမၼတ႐ုပ္ေပါက္ေနဦးမွာလဲ။
အဘိုး။ ။ ထြီး(သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းစတိုင္နဲ႔ ကြမ္းေသြးမ်ား ေထြးခံထဲေထြး ထည့္ရင္း) ငါေပါ႔ကြာ။

၂၀၁၅ ခု ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ ခ်ဴးဝင္းဂမ္း ပါတီအေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ၿပိဳင္လို႔ အဘိုးမ်ားႏိုင္သြားရင္ ကြမ္းေသြးမ်ား ႀကိဳက္တဲ႔ေနရာမွာ ေထြးလို႔ရစရာ ရွိေနပါတယ္။ "ဤေနရာတြင္ ကြမ္းေသြးမေထြးရ၊ ေတြ႔ရွိက ဒဏ္ေငြ ငါးရာ" (မေတြ႔႐ွိက တစ္ျပားမွ ေပးစရာမလို) စတဲ႔ ဥပေဒေတြကို ျပင္ဆင္ေရးဆြဲ လာႏိုင္စရာ ရွိပါေၾကာင္း

ေျမး ဇင္ေဝေသာ္
(စည္းရုံးေရးမႉး၊ ခ်ဴးဝင္းဂမ္းပါတီ)

လူဆိုတာအေၾကာက္တရားနဲ႔ မကင္းႏိုင္ၾကဘူး။


ပတ္မႀကီးေတြ ဝယ္စုထားရလ်င္


ပတ္မႀကီးေတြ ဝယ္စုထားရလ်င္ စီးပြားေရးအဆင္ေျပႏိုင္ပါသည္။ သိရ သေလာက္ ပတ္မႀကီးထိုးေဖာက္မယ္႔လူေတြ မ်ားႏိုင္ပါသည္။ ေနာက္ဆုံး ထိုးေဖာက္ ခံလိုက္ရေသာ ပတ္မကား ေဂါတမဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ျဖစ္သည္ ဟု မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ဖဘသတင္း ေပးပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္ ထိုးေဖာက္ ပုဂၢိဳလ္ႏွင္႔ ထိုသတင္းကို မသိပါ။ စိတ္လည္းမဝင္းစားပါ။
မင္းသားေနရာက တစ္ေယာက္စာပဲ ရွိသည္မဟုတ္ပါလား။ ထို႔ေၾကာင္႔ပတ္မ ခ႐ိုက္စစ္စ္ ႀကံဳေတြ႕ရေပေတာ႔မည္။ ပတ္မႀကီးေတြ ဝယ္သည္။ ေဈးႏႈန္း က နဂိုရွီယိတ္ေတဘယ္လ္ ျဖစ္ပါသည္။


img source

လူတိုင္းသာသနာျပဳ ျဖစ္ႏိုင္၏


မစၥတာေလ်ာင္းက သူ႕ေဘာစ္ မီရွယ္ကေက်ာင္းကို လာေရာက္ေတြ႔ ဆုံ လိုေၾကာင္း ေလ်ွာက္ထားၿပီး ရက္၊ အခ်ိန္ေတာင္း၊ ထိုေန႔မွာ သူ႕ေဘာစ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပး၊ သူကျပန္သြားသည္။ သူျပန္သြားအၿပီး မီရွယ္နဲ႔စကားေျပာ ရင္းသူမ လာေရာက္ေတြဆုံလိုျခင္းအေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္လိုက္ရ သည္။
သူမ ေက်ာင္းကိုေရာက္လာျခင္းက မစၥတာေလ်ာင္းေၾကာင္႔ပင္။ သူ၏ အလုပ္ ႀကိဳးစားမႈ၊ တာဝန္ေက်မႈတို႔အျပင္ သူ၏ ေအးေဆးေသာ႐ုပ္သြင္၊ ေဖာ္ေရြေ သာဆက္ဆံမႈ၊ အဆင္မေျပမႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေတြ႕ႀကဳံရာမွာလည္း သူမ်ားေ တြလိုမဟုတ္ ေအးေဆးညင္သာစြာဆက္ဆံ ေျဖရွင္းတတ္မႈ စသည္ တို႔ေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။

သူက ဗုဒၶဘာသာ၊ ထို႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ အေရးႀကီး၊ ေကာင္းမြန္တဲ႔ အဆုံးအမေတြ ရွိေနရမယ္ဆိုၿပီး ေက်ာင္းကို သူမကိုယ္တိုင္ လိုက္ လာျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုေတာ႔ သမက သင္တန္းေတြတက္ရင္း ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ပင္ ျဖစ္ေနေပၿပီ။
မစၥတာေလ်ာင္းက သာသနာျပဳအစစ္၊ ပါးစပ္နဲ႔ မေျပာ အလုပ္နဲ႔ သူ႔ေဘာ႔စ္ကို စည္းရုံးလိုက္သည္။
ဘာသာတရားမ်ား၏ အဆုံးအမမ်ားႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး သူသာ ငါသာ ညင္း ခုံျခင္းက မဆုံးႏိုင္သလို ပဋိပကၡအသြင္ပင္ေဆာင္သြားႏိုင္ေသးသည္။
အရွင္ အႆဇိမေထရ္ကို သတိတရ ၾကည္ညိုမိ၏။
လူတိုင္းသာသနာျပဳ ျဖစ္ႏိုင္၏။ ညင္းခုံေနျခင္းျဖင္႔ မဟုတ္၊ ျပဳမူျပျခင္းျဖင္႔ျဖစ္ သည္။
လူအမ်ားစု၏ အျပဳအမူသည္ ၎တို႔၏ ဘာသာတရားကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ေစ သည္။
ယေန႔ေခတ္ သာသနာျပဳဟူသည္ ဆံပယ္ရန္ပင္ မလိုေတာ႔။
ကိုယ္က်င္႔နဲ အျပဳအမူသာလိုေတာ႔သည္။