သီလနဲ႔အက္သစ္


၁။ ေတာင္တက္သမား အက္သစ္ (ပါဏာတိပါတ)။
ဥပမာ။ ေတာင္တက္သမား ငါးေယာက္ဟာ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ျဖစ္ၿပီး ႀကိဳးတန္း လန္းနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတယ္။ အဲဒီႀကိဳးရဲ႕ တာရွည္ခံႏိုင္မႈက ေလးေယာက္ပဲ။ ဒီေတာ႔ တစ္ခုတည္းေသာ ေျဖးရွင္းနည္းက ေအာက္ဆုံးမွာရွိေနတဲ႔လူကို သူ႔ အထက္မွာရွိေနတဲ႔ စတုတၳေျမာက္ ေတာင္တက္သမားက ႀကိဳး ျဖတ္ခ်ျခင္းပဲျဖစ္ ပါတယ္။ ျဖတ္မခ်ဘူးဆိုရင္ ငါးေယာက္စလုံး ႀကိဳးျပတ္က်ၿပီး ေသေတာ႔မယ္။ ဒီမွာ ေတာင္တက္သမား အက္သစ္က "စတုတၳေျမာက္ ေတာင္တက္သမားဟာ အက္သစ္အရ မွန္တယ္" လို႔ဆိုတယ္။

ကဲဒါဆို ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ငါးပါးသီလက ဘာေျပာမလဲ။
ဒါဟာ ပါဏာတိပါတလား။
ေစတနာမပါလို႔ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ျဖတ္ခ်လိုက္လို႔ေသမယ္ဆိုတာ သူ မသိဘူး လား။
ဒါကို ဗုဒၶဘာသာက ခ်ီးမြမ္းသလား၊ ကဲ႔ရဲ႕မလား။

တစ္ေန႔က (NUS) ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုပါ။ စနစ္တက် စဥ္းစားျခင္း (Critical thinking) ဆီက ထြက္လာတဲ႔ေမးခြန္းေပါ႔။ တစ္ခုသိထားရမွာက အဲဒီေက်ာင္သားဟာ ပါဏာတိပါတေျမာက္ဖို႔ အဂၤါေတြကို သိထားသူပါ။
သူ႔ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖေတြက ကြဲေနမွာျဖစ္သလို အမွား၊ အမွန္လည္း မရွိပါဘူး(ယူနီဗာဆယ္ စတန္းဒတ္နဲ႔ ဆုံးျဖတ္လို႔ မရဘူး)။
ဒီေမးခြန္းက ဘယ္္က်မ္းက ဘာဆိုတယ္ဆိုတာထက္ လက္ေတြ႔ ယုတၱိေဗဒကို ပို ေတာင္းဆိုပါတယ္။

စိတ္ဝင္စားရင္ (ကြန္မင္႔မေရးရင္ေတာင္) ကိုယ္တိုင္ ေျဖၾကည့္ၾကပါလား။ ဗုဒၶဘာသာက ငါးပါးသီလဟာ လူတိုင္းက်င္႔သုံးလို႔ရတယ္လို႔ ဆိုတတ္ၾကေတာ႔ ကမၻာထဲဝင္မယ္႔ ဗုဒၶဘာသာလည္း ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးေတြကို ေသခ်ာေပါက္ ရင္ဆိုင္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

==============================
"ေတာင္တက္တဲ႔အားကစားကိုေဝါင္ေဝါင္ေရွးပါ့မယ္ ဟီးးး"

ဘယ္လိုပဲေျဖေျဖ အမွားအမွန္ တိတိက်က် မရွိလွပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ အေျဖအားလုံးရဲ႕ အၿပီးမွာ အဆုံးသတ္သင္႔တာက Nyein KyawMaung ရဲ႕ အေျဖလို႔ထင္ပါတယ္။ "ေတာင္တက္တဲ႔အားကစားကိုေဝါင္ေဝါင္ေရွးပါ့မယ္ ဟီးးး"
သူ႔ဥပမာနဲ႔ သူ႔ျပန္ခ်ည္ၿပီး "ဗုဒၶဘာသာအဆုံးအမကေတာ႔ ႀကိဳးျဖတ္ရမယ္႔ေန ရာေရာ၊ အျဖတ္ခံရမယ္႔ေနရာကိုပါမေရာက္ရေအာင္ဆင္ျခင္ေနပါ"
ေျပာပါတယ္လို႔ေျဖရင္ ပရိသတ္ပါ ပြဲက်ၿပီး တေသာေသာ ျဖစ္သြားမွာပါ။ (မနက္ျဖန္ပို႔စ္ၿပီးရင္ သုံးသပ္မႈတခ်ိဳ႕ တင္ေပးပါမယ္)

Alphabet taught to kids nowadays


*****

ပဋိပကၡကို ခ်ဥ္းကပ္နည္း (ျပန္ခ်င္သည့္ ကြန္မင္႔မ်ား)


"လီကြမ္းယုလိုမဟုတ္ဘူး၊ မင္းစာအုပ္အသစ္ ႀကီး ကို ငါေတာ႔ သိပ္နားမလည္ ဘူးဗ်" ဆိုတဲ႔ ဆရာသမားကို
"ဦးဇင္း၊ လီကြမ္းယုက ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္တရားလိုပဲ၊ ဟန္တင္တန္ကေတာ႔ မင္းကြန္းဆရာႀကီးတရားနဲ႔တူမယ္" လို႔ သူသိတဲ႔ ဥပမာေပးလိုက္ေတာ႔
"ေအာ္ အဲလိုလား" တဲ႔။
မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ မႏႈိင္းအပ္ေပမဲ႔ ႏႈိင္းျပလိုက္ေတာ႔ ရွင္းသြားတေပါ႔။
"ကစ္ဆင္းဂ်ားက သူတို႔အလယ္မွာရွိေနၿပီး သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးတရားနဲ႔ တူမယ္" လို႔ ေျပာခ်င္တာ၊ သူထပ္ရွဳပ္သြားမွာစိုးလို႔ မေလ်ွာက္ျဖစ္ေတာ႔ပါဘူး။
(October 13 at 5:24pm )




ပဋိပကၡကို ခ်ဥ္းကပ္နည္း (ျပန္ခ်င္သည့္ ကြန္မင္႔မ်ား)

Ko Wun Tho "ဟုတ္တယ္ ဦးဇင္း (ပဋိပကၡကို) နားမလည္လို ့ ရပ္ထားရတယ္။
ခ်ည္းကပ္နည္းေလးေျပာပါဦး။
ေခါင္းကလည္း ျမန္မာျပည္းတုန္းကလို သိပ္ၾကည္တာမဟုတ္ေတာ့"

**************************************************************************
ေျပာမလို႔ပဲ။ မလိုဘူး ထင္လို႔။ ေက်းဇူးပဲ ကိုဝန္းသို။ အႀကံျပဳရရင္............
အခန္း ၁၊ ၂၊ ၃ ကို အမွာပဲ ဖတ္ပါ။ ဒါေတြက သူ႔ကို ေဝဖန္ၾကလို႔ မခံခ်င္လို႔ေရး တာမ်ိဳးမို႔ သူပညာျပထားတာေတြ မ်ားတယ္။
အခန္း ၄ ကေန စဖတ္ပါ။ က်န္တာ မခက္ေတာေတာ႔ဘူး။ ေကာက္ခ်က္ကို ဂရုစိုက္ဖို႔ပဲ၊ သီအိုရီေတြ မရွဳပ္ေတာ႔ဘူး။
(ဆရာႀကီးဂိုက္ ဖမ္းခ်င္ရင္ေတာ႔ အခန္း ၇ ၿပီးမွ ၁၊ ၂၊ ၃ ကို ျပန္ဖတ္ေပါ႔။ ဟန္တင္တန္က ေျပာတယ္ ဘာညာ ေပါ႔ဗ်ာ။
အခန္း ၁၊ ၂၊ ၃ မရွင္းရင္ေတာင္ ဒီစာအုပ္ရဲ႕ မက္ေဆ႔ဂ်္ မပ်က္ပါဘူး)

ေမာနင္း ပို႔စ္


မေလး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ အၾကမ္းဖက္သမားနဲ႔ လက္ထပ္ဖို႔ ဆီးရီးယားကို ထြက္ခြာတယ္ဆိုတဲ႔ သတင္းပါလာသလို မေလးတစ္ေယာက္ေရး ထားတဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈ ႏွိမ္ႏွင္းေရးေဆာင္းပါးကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးဝါက်ကလြဲရင္ အမ်ားစုသေဘာက်မယ္႔ ေဆာင္းပါးေကာင္းပါပဲ။
သူ႔ဦးတည္ခ်က္က....
အၾကမ္းဖက္မႈ ႏွိမ္ႏွင္းေရးမွာ အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ အေရးပါ။
အၾကမ္းဖက္မႈေတြနဲ႔ ရွာရီးယားဥပေဒဆီသြားလို႔မရေၾကာင္း ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ သိသင္႔။
မြတ္စလင္အၾကမ္းဖက္မႈက ေျဖရွင္းခ်က္မဟုတ္သလို အေနာက္ရဲ႕ စစ္ေရးအရ တုန္႔ျပန္မႈကလည္း ေျဖရွင္းခ်က္မဟုတ္။
ေဂါ႔ဒ္၊ အလႅာတို႔ အဆုံးအမအတိုင္းမွ ရမယ္၊
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑မပါဘဲ အၾကမ္းဖက္မႈကို ႏွိမ္ႏွင္းလို႔ မရႏိုင္(မဟာသီယာရဲ႕ စကားကို ကိုးကား)
ဒါေပမဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈက မဟာသီယာလက္ထက္ကတည္းက အစပ်ိဳးေနခဲ႔။ အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕မွာ တိုက္ရိုက္ တာဝန္ရွိ။
ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးအတြက္ အသုံးခ်မႈက မွားယြင္း။
အၾကမ္းဖက္မႈဆိုတာ အျပစ္မဲ႔သူကို သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ အေနာက္တိုင္းသား ကို ေခါင္းျဖတ္ျခင္းသာ မဟုတ္၊ သူတစ္ပါးရဲ႕ အခြင္႔ေရးကို တားျမစ္တာလည္း အၾကမ္းဖက္မႈ.......စသည္ သုံးသပ္ခဲ႔ၿပီး.....
ေနာက္ဆုံးမွာ ရွာရီးယားဥပေဒ တရားဝင္ျဖစ္ေစဖို႔ စစ္မွန္တဲ႔ ကရုဏာ၊ ေမတၱာ တရားကသာ ေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိုင္မယ္လို႔ အဆုံးသတ္ထားပါတယ္။



ဒီမွာ ေမးစရာရွိလာတာက.....
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ရွာရီးယား ဥပေဒက မရွိမျဖစ္လား၊
ရွာရီးယားဥပေဒကို ကမၻာထဲ မိတ္ဆက္ေနခ်င္သေရြ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ရေကာရႏိုင္ဦးမွာလား ဆိုတာပါပဲ။
ဒီလို မ်ွမ်ွတတေဆာင္းပါးေရးႏိုင္သူတစ္ေယာက္က ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ ေမးမသြား ခဲ႔ဘူး။

အေျမွာက္မခံတဲ႔ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ


အရင္လကပဲ အိမ္ေဖာ္ေတြရပ္ထားတယ္၊ ရသင္႔တဲ႔ အခြင္႔ေရးေတြ ရမွသေဘာ တူမယ္ ဆိုလို႔ တို႔အစိုးရ လူရည္လည္လာၿပီဆိုၿပီး အားရဝမ္းသာ ေဆာင္းပါးေကာက္ေရးမိပါတယ္၊ သူတို႔ယုံမိလို႔ ကိုယ္႔ေဖ႔စ္ ဘုတ္ေတာင္ နာမည္ပ်က္ေသးတယ္။ အဲဒီကတည္းက ေတြးေတြးဆဆကြန္မင္႔တခ်ိဳ႕က "ဟုတ္ၾကပါ႔မလား ကြယ္တို႔၊ ကေလးေတြ ပိုၿပီး ဒုကၡေရာက္ကုန္ပါ႔မယ္" လို႔ ဆိုခဲ႔ၾကတယ္။ သူတို႔သံသယက အမွန္ပဲ။ ေနာက္ပိုင္း သတင္းေတြအရ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျမန္မာအစိုးရ ဘာဥပေဒေတြထုတ္ထုတ္ အိမ္ေဖာ္ေတြက စကၤာပူထဲ ဝင္လာမစဲ ပဲလို႔ သိရျပန္တယ္။ ဒါက သတင္း၊ ကိုယ္ေတြ႔မဟုတ္ေသးဘူး။

ဒီေန႔မနက္ ဖုန္းဝင္လာတယ္။ ျမန္မာနဲ႔ဆိုင္တယ္ဆိုၿပီး အတြင္းေရးမႉးကေပး လို႔ ေျဖလိုက္ရတယ္။ စလုံးအမ်ိဳးသမီးကဆက္တာ။ သူမအိမ္ေဖာ္ အသစ္က ျမန္မာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဒီေန႔ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မို႔ (သတင္းကၽြတ္အၿပီး ပထမဆုံး တနဂၤေႏြေပါ႔) ပေရးယားလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ သူမအေနနဲ႔ ဘာ လုပ္ေပးသင္႔သလဲ လွမ္းေမးတာ။

သူမဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းေပးလိုရင္ (If you are kind enough) ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းေက်ာင္းကို လိုက္ပို႔ေပးလိုက္ပါ လို႔ အႀကံျပဳလိုက္ရတယ္။
ဥပေဒေလ်ွာက္ထုတ္ၿပီး တည္ေအာင္မကိုင္တြယ္ႏိုင္တဲ႔အစိုးရကို ဘယ္သူက ေလးစားမွာလဲ။
တကယ္႔ကို ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ပဲ။ လူရယ္စရာႀကီး။ အေတာ္အသုံးမက်တဲ႔ အစိုးရ။
ကုိဝန္းသိုေရ က်ဳပ္မွားပါတယ္ လို႔ပဲ ေျပာရေတာ႔မွာပဲ။