ေနာက္တာပါ ဆရာတို႔


စာအုပ္ပါးပါးေလးေတြလည္း ထုတ္ထားဦးမွ။
စာအုပ္ အထူႀကီးေတြပဲဆိုရင္ စားေရးသူအခ်င္းခ်င္း စာအုပ္ အျပန္အလွန္ လက္ေဆာင္ေပးရင္ အေတာ္အရႈံးေပၚတယ္။

ေနျပည္ေတာ္က ဒကာႀကီး သို႔


ဒီမနက္ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးေဆာင္းပါး အရွည္ႀကီး စထရိတ္တိုင္းမ္းမွာ ပါလာတယ္။
အေၾကာင္းအရာလည္း ေတာ္ေတာ္စုံတယ္။ ဘာသာေရး သည္းခံစိတ္နည္းမႈကို ခပ္ဖိဖိေျပာသြားတယ္။
ရြာကျပန္ေရာက္စမို႔ အမွတ္တရရွိေနဆဲ မိုဗိုင္းဖုန္းကိစၥေလးကိုပဲ ဆြဲထုတ္လိုက္ ပါတယ္။
သူတို႔ တာဝန္ယူစဥ္က မိုဗိုင္းဖုန္းသုံးစြဲသူ သုံးရာခိုင္ႏႈန္း၊ အခု သုံးဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္း။ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား ေက်းလက္ကလူေတြအထိ အခု မိုဗိုင္းဖုန္း သုံးစြဲ လာႏိုင္၊ အဲလို။

တကယ္က ဖုန္းကတ္ သူမ်ားဝယ္ေပးလို႔ အိုင္ပက္ေလးထဲထည့္ၿပီး ေဖ႔စ္ဘုတ္သုံး တယ္။ သုံးရက္အၾကာ ပို႔စ္တိုနံ႔နံ႔ နည္းနည္းတင္အၿပီး ငါးေထာင္ဖိုးေခ်ာသြား တယ္။ အဝိုင္းလည္ခက ေဈးႀကီးတာကိုး။
"နယ္စြန္နယ္ဖ်ား ေက်းလက္ကလူေတြအထိ အခု မိုဗိုင္းဖုန္း သုံးစြဲလာႏိုင္" သုံးႏိုင္တာက ဟုတ္တယ္။ ရြာမွာ ဘယ္လိုင္းမွ မတက္ဘူး။ ဖုန္းကတ္အလႉရွင္ေတြက စိတ္ပူလို႔။
ဒါနဲ႔ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ေတာ႔ တစ္ေသာင္းဖိုး ထပ္ထည့္တယ္။ ခါးေတာင္းက်ိဳက္ၿပီးတင္ေတာ႔ ပုံတခ်ိဳ႕လည္း တက္သြားတယ္။ ရြာမွာတက္သြားတဲ႔ပို႔စ္ေလးေတြက တစ္ေသာင္းခြဲဖိုး။

စတက္တစ္စတစ္ကို ကြာလတီနဲ႔ကပ္ထားမွ အဆင္ေျပမယ္ ထင္တယ္ ေနျပည္ေတာ္က ဒကာႀကီးရယ္။

ဆားကိုင္သူမ်ား


(တစ္) ကိုရင္ ဥာဏ

၂၀၁၅ အိပ္မက္အတြက္ ခရီးတစ္ခု ထပ္ထြက္ဖို႔ ကိုရင္ဥာဏ ျပင္ဆင္ေနမိသည္။ သူ ဘာေတြလုပ္ေနတယ္ဆိုတာကို ခပ္ပါးပါးသေဘာေပါက္တာကလြဲလို႔ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ ေလးေလးလံလံ ရွိမေနဖို႔လည္း သူ႔ကိုယ္သူ ထိန္းကြပ္ထားလိုက္သည္။ အမွန္ေတာ့ ၂၀၁၄ သည္ သူ႔အတြက္ ႏွစ္ေကာင္းႏွစ္ျမတ္ျဖစ္သည္။ သူ႔က်ိဳးစားမႈအတြက္ က်ိဳးစားခ ၆၃ သိန္းခန္႔ ရရွိသည္။ ထိုပမာဏက သူ႔ဖခင္ လူ႔ဘ၀မွာ ေနထိုင္သြားရသည့္ ႏွစ္ အေရအတြက္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဖခင္အတြက္ ၂၀၁၄ လက္က်န္စာရင္းရွင္းလႉဒါန္းလိုက္ၿပီး ပိုင္ဆိုင္မႈ သုညျဖင့္ ခရီးတစ္ခု ထပ္ထြက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုရင္ဥာဏ ေပါ့ပါးေနသည္။

(ႏွစ္) ကိုရင္ဝါသ၀

သူ႔မွာ ရင္ဖြင့္ေပါင္းလို႔ရသည့္ ကိုရင္ဝါသ၀လည္း ရွိသည္။ ကိုရင္ဝါသ၀ မွာ ေဆာက္လက္စ သုံးထပ္ေက်ာင္းေဆာင္ရွိသည္။ ပိုက္ဆံမရွိဘဲ ေဆာက္လုပ္ခ်င္သည့္ ငါးထပ္ေက်ာင္းေဆာင္လည္း ရွိေနဟန္တူသည္။
သို႔ေသာ္ ကိုရင္ဝါသ၀ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေလးေလးလံလံႀကီး မဟုတ္၊ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးျဖင့္ သူယုံၾကည္ရာ သူလုပ္ေနတတ္သည္။
"ဒီေခတ္မွာ ေလယာဥ္စီးၿပီး ခရီးသြားရတယ္ဆိုကတည္းက ေသျခင္းတရားနဲ႔ သူေသကိုယ္ေသ တိုက္ခိုက္ေနရတာ၊ တကယ္လို႔မ်ား၊ တစ္ခုခုဆိုရင္......"
သူ႔ေက်ာင္း သူ႔ေျမ သူစာခ်ဳပ္ေတြကို ေသတန္းစာနဲ႔အတူ က်န္ေနရစ္ခဲ့သူေတြထံ လႊဲေျပာင္းေပးထားတတ္ေလသည္။
လည္ပင္းမွာ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ ခ်ိတ္ဆြဲမထားသည့္အတြက္ ကိုရင္ဝါသ၀လည္း ေပါ့ပါးေနတတ္သည္။

(သုံး)

ေရေပၚမွာ ေရေဖာ့ထားတတ္လ်င္ ေရဘယ္ေလာက္နစ္သလဲဆိုတာသည္ အေရးမႀကီးလွပါ။
လက္ၫွိုးမွာ ဒဏ္ရာမရွိလ်င္ ဆားကိုကိုင္ေသာ္လည္း မစပ္ ဟု ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာခဲ့ဖူးသည္။
၂၁ ရာစုထဲမွာ ဆားကိုင္တတ္ဖို႔ ကၽြႏုပ္တို႔ ေလ့လာရပါဦးမည္။

သီဟနာဒ

ေသြးသစၥာ


သမိုင္းထဲက သစြာတရားကလည္း
လက္ေမာင္းေသြးေတြ ကုန္လိုက္တာ။

သပိတ္ေလးတစ္လုံး


(တစ္)

"ရပ္ေတာ္မူပါအုံးဘုရား"
လက္ထဲက သပိတ္ရဲ႕ ေလးလံဆကို ကိုရင္ဥာဏ ခန္႔မွန္းၾကည့္လိုက္သည္။ သူ႔ ၀မ္းတစ္ခါးအတြက္ ေသခ်ာေပါက္ လံုေလာက္ျပီ။ ဒါနဲ႔
ထိုအသံကို ပီပီျပင္ျပင္ႀကီး ၾကားလိုက္ရေသာ္လည္း ကိုရင္ ဥာဏ မရပ္ျဖစ္ေတာ့။ ၀မ္းတစ္ခါးစာ မရေသးသည့္ ညီေနာင္တို႔ ၀မ္းစာကို သူယူေနဖို႔ မသင့္ေတာ့။ ေနာက္မွ
"ဘယ္လိို ကိုရင္ေလးလဲ မသိဘူး၊ ရပ္ေတာ္မူပါအုံးေလ်ာက္တာေတာင္ မရပ္ဘူး"
ကိုရင္ဥာဏ ေလးေလးနက္နက္ေလး ျပံဳးလိုက္မိသည္။

(ႏွစ္)

အရာရာတို႔ ေျပာင္းလဲ သြားၾကၿပီ။
ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ကာလသည္ ကိုရင္ဥာဏကို (. )ဆရာေတာ္ ဥာဏျဖစ္ေစခဲ့ၿပီ။ အာဏာရွင္၊ ဓနရွင္တို႔ ကိုးကြယ္ေသာဆရာေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ကိုယ္တိုင္သီတင္းမသုံးႏိုင္၊ အၿမဲသီတင္းသုံးမည့္ သံဃာလည္း မ်ားမ်ားစားစား မရွိ၊ ဘာသာေရး အက္တီဗီတီမ်ား အပတ္စဥ္၊ လစဥ္ မရွိႏိုင္သည့္တိုင္ သိန္းေပါင္း ေထာင္ႀကီးဂဏန္းကုန္က်သည့္ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးေပါင္းမ်ားစြာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။

နန္းေတာ္ႀကီးေတြတမ်ွ ခန္းနားသည့္ ဆရာေတာ္ ဥာဏ၏ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား။

ထိုထိုေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေတြေဘးမွ ၾကယ္ျမင္လျမင္ ဘာသာ၀င္တို႔ တဲအိမ္ကေလးမ်ား။

တစ္ခါတစ္ခါမွာ ရွိတတ္သည့္ သင္တန္းႀကီးေတြကို တက္ေရာက္ရန္ ေရာက္လာတတ္ေသာ ကားႀကီးကားငယ္ထဲက လူခ်မ္းသာေလးေတြကို အားက်စြာ ေငးေမာၾကည့္ေနတတ္သည့္ ၀န္းက်င္ရွိ ဖိနပ္မဲ့ လူဆင္းရဲေလးမ်ား။

(သုံး)

ဆရာေတာ္ဥာဏသည္ ကိုရင္ဥာဏဘ၀ႏွင့္ သူ႔၀မ္းတစ္ခါး ၀ မ၀ ဆဆၾကည့္မိသည့္ သပိတ္ေလးတစ္လုံးကို ဒီမနက္ ထူးထူးျခားျခား သတိရေနမိသည္။

သီဟနာဒ