ဘာသာေရးလား ႏိုင္ငံေရးလား

 
တစ္ခါက အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ေျပာေရးဆိုခြင္႔႐ွိသူ ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ စကၤာပူလာ၍ ေဆးကုသမႈခံယူ၏။ ၾကားသိရသမ်ွသတင္းမ်ာအရ သူ႕ေရာဂါက လြန္ေနၿပီျဖစ္သည္။ေထာင္ထဲ၌ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေနခဲ႔ရၿပီး ဟုတ္တိပတ္တိ ေဆးကုသမႉလည္း ခံယူခဲ႔ရဟန္မတူေပ။႐ိွေစေတာ႔၊ဤကိစၥ။ စကၤာပူေရာက္ၿပီး ရက္ အနည္းငယ္အၾကာတြင္ ထိုဒကာႀကီး ဆုံးပါးသြား႐ွာေလေတာ႔သည္။ ေရးလိုေသာအေၾကာင္း အခုမွ စ ရေတာ႔ မည္။

ထိုဒကာႀကီး ၏ ဈာပန၌ အသုဘ႐ွဳႂကြေရာက္ေရးကိစၥျဖစ္သည္။ ေစာေစာကေတာ႔ ဘာသိဘာသာပင္၊ ေနာက္မွ ရင္းႏွီးေသာဒကာ၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ အသုဘ႐ွဳႂကြ႐န္ ရဟန္းေတာ္ အခက္အခဲ႐ွိေနေၾကာင္း သိခဲ႔ရ ေတာ႔သည္။ ထိုဒကာကလည္း လူရင္းေတြျဖစ္သျဖင္႔ "အရွင္ဘုရားကေတာ႔ ႂကြမွကိုျဖစ္မယ္" ဟု ေလသံျပင္းျပင္း ပင္႔ဖိတ္ေလေတာ႔သည္။

အမွန္ပင္စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိ၏။ ထို႔ေၾကာင္႔ မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ႂကြခဲ႔မည္ဟု အာမခံလိုက္သည္။ ထိုေနာက္  မတ္ေဆြရဟန္းကို  ဖုန္းဆက္ရာ မင္းသြားရင္ ငါလည္းလိုက္ရမွာေပါ႔ ဟူေသာ ေသေဖာ္ေသဖက္စကား ျပန္ရခဲ႔သည္။ အဆင္ေျပသြား၏၊ အနည္ဆုံး ႏွစ္ပါးေတာ႔ရၿပီ။ ခက္သည္က ဤကိစၥမ်ိဳးက တိုင္ပင္၍မေကာင္း၊ အေဖာ္ညႇိ၍မေကာင္းျဖစ္သည္။

"အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္" ဟုဆိုလိုက္သည္ႏွင္႔ "အသုဘ" ကိစၥေျပာက္ခါ "ႏိုင္ငံေရး" ဟူေသာအသြင္ ေျပာင္းသြားတတ္ျပန္သည္။ မတတ္ႏိုင္၊ သြားေတာ႔သြားရမည္။ အမွန္မူ ထိုေန႔က ပါဠိေကာလိပ္ သင္တန္း ႐ိွသည္။ သို႔ေသာ္ သင္တန္းတစ္နာရီႏွင္႔ လူတစ္ေယာက္၏ ေနာက္ဆုံးခရီး ဘယ္ဟာကပိုအေရးႀကီသည္ကို လူတိုင္းသိ၏

စဥ္းစားမိသည္၊ ေသဆုံးသူသည္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ေျပာေရးဆိုခြင္႔႐ွိသူျဖစ္သည္။ သူသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္သည္။ အသုဘ႐ွဳရန္ သံဃာတစ္ပါးမွမႂကြေသာ္ (မည္သည့္အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင္႔ျဖစ္ေစ)  အ႐ုပ္ဆိုး၏၊ရင္နင္႔ဖြယ္ေကာင္း၏။ သံဃာမ်ားလည္း သိကၡာက်၏၊ ႐ွက္ဖြယ္ျဖစ္၏။ (သေဘာမတူက အျငင္းမပြားလို)ထို႔ေၾကာင္႔ မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ႂကြခဲ႔မည္ဟု အာမခံလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

မိတ္ေဆြရဟန္း၊ အျခားအာဂႏၱဳတစ္ပါးႏွင္႔ သုံးပါး ပင္နီဆူလာမွ မန္ဒိုင္းသုိ႔ ထြက္ခဲ႔ၾကသည္။ မဆိုးပါ၊ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား႐ွိသၫ္။ တရားေဟာ ေရစက္ခ်ရန္ အခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါ ကင္မရာမီး၊ ဗြီဒီယိုမီးမ်ား တလက္လက္ရိွေနေတာ႔သည္။ ဓာတ္ပံုႏွင့္ ဗြီဒီယိုမ်ားယေန႔ည မီဒီယာေပၚသို႔ေရာက္ေပေတာ႔မည္။ ဤေခတ္က  မီဒီယာေခတ္၊ မီဒီယာကိုတားမရ။

ေစာေစာက ေျပာခဲ႔သလိုပင္ "အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္" ဟူေသာအမည္ေၾကာင္႔ "အသုဘ" တစ္ခုသည္  "ႏိုင္ငံေရး" ဟူေသာ ေခါင္စဥ္ေအာက္၌ မ႐ိုးမယဥ္ ျပန္႔ႏွ႔ံသြားေလေတာ႔၏။ တို႔ေတာ႔ ႐ွင္းစရာေလးေတြရလာေတာ႔မယ္ ဟု ရယ္စရာေျပာမိၾကေသး၏။

အမွန္ပင္ရခဲ႔ပါ၏၊ ေနာက္မွဆက္ပါမည္။
ဒုတိယကိစၥက ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ သံ႐ံုး၌ မဲေပးၾကေသာေန႔ကျဖစ္သည္။ ညေန သုံးနာရီေလာက္ေရာက္ေသာ္ ထို ဒကာကပင္အေလာတႀကီးဖုန္းဆက္ျပန္၏။ ျမန္မာလူငယ္(၂၀၀၀)ခန္႔ သံ႐ံုးေ႐ွ႕၌ မဲေပးရန္ေစာင္႔ေနၾကသည္၊ သို႔ေသာ္ လူတစ္ေယာက္ မဲေပးလ်ႇင္(၁၅)မိနစ္ခန္႔ၾကာသျဖင္႔ တစ္နာရီၾကာမွ ေလးေယာက္၊ အလြန္ဆုံး ငါးေယာက္သာ  မဲေပးလို႔ရသည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ လူငယ္အမ်ားစုက အရမ္းေဒါသျဖစ္ေနၾကသည္။ စကၤာပူ ရဲသား၊ ရဲကားမ်ာကလည္း အဆင္သင္႔ေစာင္ဆိုင္းေနၾကသည္။ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္လ်ႇင္ ထိန္းမရ သိမ္းမရျဖစ္ကာ အားလုံးဒုကၡေရာက္ကုန္ၾကလိမ္႔မည္ဟု အေလာတႀကီးေျပာလာျပန္သည္။ ဦးဇင္းတို႔က ဘာလုပ္ေပးႏိုင္မွာမို႔လဲ ဟုေမးရာ ဘာမွလုပ္စရာမလိုပါ၊ အရွင္ဘုရားနဲ႔ အျခားဆရာေတာ္တစ္ပါးႂကြလာၿပီး မ်က္ႏွာျပေပး႐ုံပါ။ လူငယ္မ်ားကိုဒီနည္းဲ႔နဲ႕လာထိန္းေပးပါ။ အရွင္ဘုရားတို႔ကိုျမင္ရလ်င္ သူ႕တို႔ေဒါသအတန္ငယ္ေျပႏိုင္ပါသည္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသားမ်ား ဒုကၡမေရာက္မီ ႀကိဳတင္၍ ကာကြယ္ေပးပါ ဟု သူကဆိုသည္။

စဥ္းစားစရာရွိေသာကိစၥျဖစ္သည္။ ယမန္ေန႔ကမွ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၌ ဂ်ပန္႐ဲမ်ားႏွင္႔ မဲေပးလာေသာျမန္မာမ်ား ႐ိုက္ၾကႏွက္ၾကျဖစ္သျဖင္႔ ေခါင္းေပါက္သူေပါက္၊ ေဆး႐ံုေရာက္သူေရာက္၊အခ်ဳပ္ခန္းထဲေရာက္သူေရာက္ ဝမ္းနည္းဖြယ္သတင္းဖတ္ခဲ႔ရသည္။ ဤကိစၥမ်ိဳး စကၤာပူမွာျဖစ္လ်ွင္စကၤာပူဥပေဒအရ ပိုအထိနာႏိုင္သည္။ စကၤာပူဥပေဒက ပို၍လက္သံေျပာင္သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ ၾကြလိုကၾကြ ၊မၾကြလိုကေန ၊ စကၤာပူအေျခစိုက္ သံဃာအားလံုးကို ပင့္သင့္ေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ထို(သူတို႕ညႊန္းဆို ပင့္ဖိတ္ေသာ) ဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ ၾကြမည္ဟု ကတိေပးလိုက္သည္။

စကၤာပူရဲလည္း ေခါင္းမကြဲေစလို၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးလည္း အခ်ဳပ္က် ႀကိမ္ အရိုက္ခံ မျဖစ္ေစလို၊ ျမန္မာသံရံုးလည္း ခဲအထိမခံေစလို။

သို႕ျဖင့္ပင္ ေရာက္သြားခဲ့ၾကရျပန္၏။

ရဟန္းသံုးပါးကို ျမင္ခိုက္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားက လက္အုပ္ခ်ီၾက ၊ ထိုင္၀တ္ခ်ၾက၏။ မဆိုးဟုထင္သည္။ လူအုပ္ႀကီး အတန္ငယ္ ၿငိမ္သက္ေနသည္။

အဆိုးဆံုးက ေစာေစာကေျပာခဲ့ေသာ မီဒီယာတည္း။

ခ်င္နယ္ နယူးေအးရွားမွ လူမ်ားေရာက္လာၿပီး ေမးၾကေတာ့၏။ ျမန္မာလူထုအေပၚ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ၾသဇာသက္ေရာက္မွဳ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ဤမဲေပးရာၾကြလာၾကသနည္း ၊ စေသာ ေမးခြန္းမ်ားတည္း။ ေျပာေသာစကားက အဂၤလိပ္ျဖစ္ေန၍ ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္မ်ားက ခ်စ္ျခင္းတရားႀကီးစြာ မိမိကို ေရွ႕တင္ၾကေတာ့သည္။

မတတ္ႏိုင္၊ ေျဖရေတာ့သည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားေရာက္လာျခင္းက လူအုပ္ႀကီးကို အနည္းငယ္ၿငိမ္သက္ေစရန္၊ စကၤာပူ၏ တည္ဆဲဥပေဒတို႕ကို ေလးေလးစားစား လိုက္နာၾကဖို႕ သတိေပးရန္၊ မေန႕ကဂ်ပန္မွာျဖစ္ေသာ ကိစၥမ်ိဳး စကၤာပူမွာ မျဖစ္ေစရန္၊ မိမိျမန္မာႏိုင္ငံေရးအတြက္စကၤာပူ၏ ျပည္ထဲေရးကို မထိပါးမိၾကေစရန္ စသည္တို႕ကို ေျပာဆိုဖို႕ ေရာက္လာရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပရသည္။

ကိုယ္က ႏိုင္ငံေရးမပါေအာင္ ေျဖသည္ကိုပင္ ထိုမီဒီယာက ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ဆိုင္ေသာ ေမးခြန္းကို ေမးျဖစ္ေအာင္ ေမးသည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ရွိသလား။ (ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ မရွိ)
ဘယ္ပါတီကို ႀကိဳက္သလဲဟူေသာ ေမးခြန္းႏွစ္ခုေမးသည္။

မခက္လွပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုကို တိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္ေသာ ပါတီကို ႀကိဳက္ပါသည္။ နာမည္မ်ားကို မႀကိဳက္ပါ - ဟုေျပာလိုက္သည္ ။ ဘာမွ ျပႆနာ မဟုတ္ပါ။

ျပႆနာက ညမွ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ထိုခ်င္နယ္နယူးေအးရွားက ၎သတင္းကို ဗြီဒီယိုမ်ားျဖင့္ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ထုတ္လႊင့္ေလေတာ့သည္။

ထိုသတင္းကိုၾကည့္မိေသာ ေက်ာင္းမွ တရုတ္ ဒကာ ဒကာမမ်ားက ဖုန္းတဂြမ္ဂြမ္ဆက္ကာ ေျပာၾက ၊ အျပစ္တင္ၾကေတာ့၏။ သူတို႕ကိုလည္း အျပစ္မဆိုသာ၊ ထိုေနရာကား ရဟန္းသြားသင့္သည့္ ေနရာမဟုတ္။ သို႕ေသာ္သြားသင့္ေသာ အေၾကာင္းရွိသည္ဟုထင္ကာ ရဟန္းၾကြခဲ့၏ ။ လျပည့္ေန႕ည ဒကာ၊ ဒကာမ်ား စံုေသာ အခါမွသာ ထိုကိစၥကို တရားေဟာရင္းရွင္းျပရသည္။ သူတို႕နားလည္ သေဘာေပါက္သြားၾကသည္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သြားကိုသြားရမယ္၊ ေထာက္ခံတယ္ ဟုပင္ဆိုလာၾကေသးသည္။

ျပႆနာၿပီးၿပီဟုထင္ခိုက္ ထို႕ထက္ႀကီးေသာ ျပႆနာေပၚလာျပန္သည္။
စကၤာပူ လူ၀င္မွဳႀကီးၾကပ္ေရးက ေခၚေလေတာ့သည္။

ထိုဗီြဒီယို သတင္းကို အေျခခဲၿပီး ေမးျမန္းသင့္သည္တို႕ကို ေမးျမန္းၾကသည္။ စစ္ေဆးၾကသည္။ ျပႆနာမရွိပါ။ မွန္တာေတြ ေျဖစရာ အမ်ားႀကီးရွိသည္။ အခ်ိန္ ႏွစ္နာရီခြဲခန္႕ၾကာေသာ အင္တာဗ်ဴးျဖစ္ေလသည္။

ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ဘာသာေရးကိစၥကို သူတို႕နားလည္ၾကသည္။

လက္ရွိအစိုးရက လူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကလူပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသဆံုး၍ အသုဘရွဳပင့္ေသာ္ ထိုပင့္ခံရေသာရဟန္းသည္ ၾကြရမည္။ ဤသည္မွာ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္၊ ဘာသာေရးသာ ျဖစ္သည္။ "Your government is smart enough to know that's not politic" ဟုေျပာရာ သူတို႕ၿပံဳးၾကသည္။

သံရံုးကိစၥကိုလည္း ေရွ႕ကေျပာခဲ့သည့္ အတိုင္းရွင္းျပခဲ့သည္။

သူတို႕လက္ခံၾကသည္။ (လက္ခံသည္ဟုထင္သည္။) ထို႕ေၾကာင့္ဆက္ေန၍ရျခင္းဟု မွတ္ရေပေတာ့သည္။

မည္သူ႕ကိုမွ မထိခိုက္ေစခ်င္သလို ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွလည္း ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မရွိပါ။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမွဳေရး ၊ ဘာသာေရး ဟူေသာကိစၥရပ္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ႏွီးႏြယ္ေနရကား တစ္ခါတစ္ခါ ခြဲျခားရ အေတာ္ခက္လွသည္။

မည္သို႕ျဖစ္ေစ ၊ လုပ္သင့္သည္ ထင္တာကို လုပ္လိုက္တာပဲေကာင္းပါသည္။ အျမင္ဟူသည္ ညွိရခက္ေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ ညိွစရာလည္းလိုေတာ့ မလိုပါ။ ထိုျပႆနာၿငိမ္သက္ေအာင္ကား တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႕ အခ်ိန္ယူကာ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရသည္။ သို႕ေသာ္ တန္သည္ဟုထင္သည္။       ။


သီဟနာဒ
 










Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဉာဏ္ေတာ္ သက္ေတာ္

ဘုရားကပညာေတာ္ၿပီး မုတ္ဆိတ္ေမႊး၊ ပါးသိုင္းေမႊးေတြမ႐ွိဘူး။
တစ္ခ်ိဳ႕ကမၻာေက်ာ္ႀကီးေတြဆိုမုတ္ဆိတ္ေမႊး၊ ပါးသိုင္းေမႊးေတြမရိတ္ၾကဘူး။
ဘုရားက သီလသာရွိတာ သြားေလရာ ေတာင္ေဝွးလည္းမေဆာင္ဘူး။
တစ္ခ်ိဳ႕သူေတာ္စဥ္ေတြဆို  ေတာင္ေဝွးလက္ကမခ်ၾကဘူး။
ဘုရားကသမာဓိသာရွိတာ ပုတီးကိုင္ထားတာလည္းမေတြ႔ရဘူး၊
တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ပုတီးကိုေ႐ႊခ်ၿပီးစိပ္ၾကတာ။ ေ႐ႊသမာဓိ။

သဗၺညုတဉာဏ္ဆုိတာဘာလဲလို႔ ေသေသခ်ာခ်ာမသိဘူး။
ဒါေပမယ္႔ ဘာပဲေမးေမး ဘုရားရွင္ ေခါင္းကုတ္စဥ္းစားရတယ္ဆိုတာမ႐ွိဘူး။
"အင္း၊ အဲ၊ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ၊ ဟိုလိုေပါ႔ေနာ္" ဆိုတာေတြလည္းမေတြ႔ရဘူး။

သေဘာမေပါက္တာက
ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ၊ ပန္းခ်ီေတြကို
ဘုရား႐ွင္ရဲ႕သက္ေတာ္ကို ခန္းမႇန္းလို႔ရေအာင္
ဘာလို႔မထုၾက မဆြဲၾကတာလဲ။

ေက်ာက္ဆင္းတုေတြဆို အသက္ကိုမႇန္းလု႔ိမရဘူး။
ဓမၼစၾကာေဟာေတာ္မူတဲ႔ဘုရားရွင္နဲ႔
မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ထဲက ဘုရားရွင္ တူလို႔ကိုမရဘူး။
ငရဲႀကီးမွာေၾကာက္လို႔ဆိုရင္ေတာ႔ မဆိုင္လွဘူးထင္တယ္။
ဘုရားက အရွင္ျမတ္ကို္ေတာ္တိုင္ လွည္းအိုႀကီးႏဲ႔ တူေနၿပီလို႔မိန္႔ခဲ႔တာပဲ။

ဗုဒၶဘာသာေတြက မရဏကိုလက္ခံၿပီး
ဘုရားရဲ႕ဗ်ာဓိကို ပံုမေဖာ္ရဲၾကေသးဘူး။
အိႏၵိယကလာတဲ႔  ေၾကးဆင္းတုဘုရားတစ္ဆူ ဖူးခဲ႔ရဖူးတယ္။
အဲဒီဆင္းတုကိုၾကည္႔ရင္ သက္ေတာ္ ၅၀ နဲ႔ ၆၀ ၾကားလို႔ ခန္းမွန္းလို႔ရတယ္။
ေတာ္ေတာ္ေက်နပ္မိတယ္၊ ဒီလိုမႇေပါ႔။


ဇင္ေဝေသာ္








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Harvard တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ Francis Bowen က သံသရာဝါဒကိုလက္ခံယံုၾကည္ၾကရန္ ခရစ္ယာန္ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားထံ ေရးေသာစာ

ယခုလက္ရွိရထားေသာဘဝသည္ ပို၍ျမင္႔ျမတ္ေသာေနာက္ဘဝသို႔ တက္လွမ္းရန္ ထိန္းေက်ာင္းဖို႔ႏွင္႔ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ဖို႔ျဖစ္သည္။ အလြန္ျမင္႔ျမတ္ေသာဘဝသို႔ ေရာက္ရွိရန္
တစ္ခုတည္းေသာဘဝကအခ်ိန္ အလြန္ပင္ တိုေတာင္းေနသည္။


ထာဝရေကာင္းကင္ဘံုသို႔ေရာက္ရွိရန္ သံုးႏွစ္၊ ငါးႏွစ္ဆိုေသာကာလက
လုံးဝမလုံေလာက္ႏိုင္ေပ။ ဝိဉာဥ္ကိုထိမ္းသိမ္းေလ႔က်င္႔ရန္
ဤမ်ွတိုေတာင္းေသာ အခ်ိ္န္အကန္႔အသပ္ေလးထဲ၌ ဘယ္လိုျဖစ္ႏုိင္ပါမည္နည္း။

တူညီေသာကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ပါရမီတုိ႔ျဖင္႔ တစ္ဘဝၿပီးတစ္ဘဝခရီးဆက္ၾကရင္း
က်င္႔စဥ္မ်ားအားျဖည့္၊ ကိုယ္က်င္႔တရားမ်ားျဖည္းဆည္း၊ စရဏႏွင္႔လူ႕ကာရိုက္တာတို႔ကို
ထူေထာင္ၾကရန္ အဘယ္႕ေၾကာင္႔အဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနမည့္ ဘဝမ်ားစြာ ႐ွိမေနရပါသနည္း။

လက္ရိွဘဝမွာ အတိတ္ကအေၾကာင္းတရားေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြ ရိွေနေပမယ္႔
အတိတ္ကို မႇတ္မိေနရန္ေတာ႔မလိုအပ္ေပ။ လူတစ္ေယာက္ႏွင္႔တစ္ေယာက္မတူညီေအာင္
ခြဲျခားေပးေနသည္႔ စာနာနားလည္မႈႏွင္႔ သိျမင္သေဘာေပါက္မႈတို႔ကို တည္ေဆာက္ရန္
အမ်ားႀကီး အေထာ္အပံ႔ ျပဳခဲေသာ အတိတ္စာမ်က္ႏွာေပါင္း မည္မွ် ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေမ႔ေလ်ာ႔ပစ္ခဲ႔ၾကၿပီနည္း။

ဒါေတြအားလုံးကို သတိမ႐ျခင္းေၾကာင္႔ေတာ႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ဝတၱရားမ်ား ေလ်ာ႔ပါးမသြားပါ။
ဘာေတြကို ဘယ္လို ျဖဳန္းတီးခဲ႔ၾကတယ္ဆိုတာကို ေမ႔ေလ်ာ႔ေနၾကရင္ေတာင္ အခ်ိန္ကို အလြဲသုံးစားလုပ္ခဲ႔ၾတယ္ဆိုတာကေတာ႔ ထင္ရွားပါတယ္။

ယခုလတ္တေလာမွာပင္ ေမ႔ေလ်ာ႔ေနသည့္ အတၱအေျခခံေသာ အတိတ္ကအကုသိုလ္တရားတို႔၏ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္ၾကေသာ က်န္းမာေရး မျပည္႔စုံျခင္း၊ သမၼာဆႏၵႏွင္႔စြမ္းရည္သတၲိမ်ား မလုံေလာက္ျခင္း
စတဲ႔ ခါးသီတဲ႔အက်ိဳးဆက္မ်ားကို ခံစားေနၾကရဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအကုသိုလ္မ်ားက အလြန္မ်ားျပားေနသည့္အတြက္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ မွတ္သားမထားႏိုင္ခဲ႔ၾကေပ။

လူတစ္ေယာက္အတြက္ ထာဝရ ေကာင္းကင္ဘံုကို ခ်ီးျမွင့္ဖို႔ မိတ္ဆက္အေနနဲ႔ေပးထားတဲ႔
ဒီဘဝဟာ ထာဝရဘုရားရွင္၏ ဖန္ဆင္းေပးမႈသက္သက္ေၾကာင္႔သာဆိုလ်ွင္ ဘာေၾကာင္႔
ဝိဉာဥ္ေတြ႐ဲ႕ ျပင္ပပုံသဏၭာန္ျခားနားခ်က္က ဒီေလာက္ႀကီးမားေနရတာလဲ လို႔
ကၽြႏု္ပ္တု႔ိေမးစရာရွိေနပါတယ္။

အကယ္၍ မီတန္ဆိုက္ကိုစစ္သာ တံခိုးရွင္အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အစီအမံထဲ ပါသြားၿပီလ်ွင္ ယင္းျပႆနာပါ အတူတတကြေပ်ာက္ကြယ္သြားေပေတာ႔မည္။ လူတစ္ေယာက္၏ လက္ရိွအေျခေနသည္ သူ၏အတိတ္ကံေၾကာင္႔ျဖစ္သည္ဆိုတဲ႔ အျမင္ကေနၾကည့္ပါ၊ အကုသိုလ္ကံႏႇင္႔ ထိုကံ၏အက်ိဳးဆက္ဟူေသာေဒသနာသည္ ခက္ခဲစြာေလ႔လာရသည့္သခၤန္းစာျဖစ္သြားႏိုင္သည္။

သို႔ေသာ္ သူကိုယ္တိုင္အတိတ္ကအေၾကာင္းတရားေတြ႐ဲ႔႕အက်ိဳးကိုလက္ခံေနရသည္ဆိုသည္႔အခ်က္ကိုမူ မည္သူကမွ ေစာဒကတက္၍မရႏုိင္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေခၚေနၾကသည့္  ေသျခင္းတရားသည္
ေနာက္ဘဝတစ္ခုဆက္ရန္ အစျပဳျခင္းသာျဖစ္သည္။

ေနာက္လာမဲ႔ဘဝမွာ ဒီဘဝထက္ပိုၿပီးျမင္႔ ျမတ္မလာဘူးဆိုလွ်င္ျဖင္႔
ကၽြႏု္ပ္တို႕ ကိုယ္တိုင္ကိုသာ အျပစ္တင္ရန္ရွိေတာ႔သည္။


ဆုထားမ်က္ခ်ယ္












Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

က်ေနာ့္ အျမင္ (Bertrand Russel)

"ပညာအားျဖင္႔ျဖစ္ေစ ကိုယ္က်င္႔တရားအားျဖင္႔ျဖစ္ေစ
သမိုင္းအရ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြျမင္ေနၾကသလို
ဂ်ီးဇက္ခရိုက္ဟာ သိပ္အျမင္႔ႀကီးမွာ႐ွိတယ္လို႔ မထင္မိဘူး။

 ပညာနဲ႔ သီလ အေၾကာင္းေျပာရင္
ဗုဒၶ ကုိ ဂ်ီးဇက္ခရိုက္႐ဲ႕ အထက္မွာ က်ေနာ္ေတာ႔ထားမိမယ္"

"I can not myself feel that either in the matter of wisdom
or in the matter of virtue Christ stands quite as high as
some other people know to history.

I think I should put Buddha above him in those respects."
(Bertrand Russel, Why I am not a Christian.)






Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေဘာလံုး၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ အာဏာရွင္(သို႕) Men-management

By- Matthew Syed
THE TIMES, LONDON.
            (ဒီေဆာင္းပါးေလးက ေဘာလံုးအေၾကာင္းေျပာတာေပမယ့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈတစ္ခ်ိဳ႕ကို ခပ္ပါးပါးလွစ္ျပသြားလို႔ စိတ္ဝင္စားၿပီး ဘာသာျပန္မိတာပါ။ စာေရးသူကေတာ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုေအာင္ျမင္ဖို႔ ဒီမိုကေရစီလိုသလား၊ အာဏာရွင္စနစ္လိုသလား ဆိုတာကိုေျဖမသြားပဲ ေမးခြန္းတစ္ခ်ိဳ႕ကိုသာ ခ်န္ထားခဲ့တယ္။)

            ဂရိပညာရွင္ႀကီး ပေလတိုက ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ေဖာ္ေရြတဲ့အစိုးရရဲ႕ ပံုသ႑ာန္လို႔ ဖြင့္ဆိုခဲ့တယ္။ ၂၁- ရာစု ေဘာလံုးေလာကႀကီးရဲ့ က်ားကုတ္က်ားခဲ ရုန္းကန္ေနရပံုကို သိသြားခဲ့ဟန္ မတူဘူး။

            အားလံုးတစ္စုတစ္ေဝးတည္းထိုင္၊ ဘာေတြျဖစ္တယ္၊ ဘာေတြလုပ္ၾကမယ္လို႔ အေျဖရွာၾကတာဟာ အလြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အယူအဆပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိပြင့္လင္းမႈကပဲ ကိုယ့္ကိုျပန္ၿပီး ဒုကၡျပန္ေပးႏိုင္ေသးရဲ့။ အထူးသျဖင့္ အတၱအႀကီးစား အားကစားသမားေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ေနရတဲ့ (၃၄) ႏွစ္သား ေပၚတူဂီ ခ်ယ္ဆီးနည္းျပ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ေပါ႔။

            သီအိုရီအရကေတာ့ Andre Villas-Boas ရဲ့ နည္းပညာက နားလည္လို႔ရပါတယ္။ “ကြ်န္ေတာ္႔ အသက္အရြယ္ရယ္၊ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ေဘာလံုးသမားဘဝနဲ႔ မက်င္လည္ခဲ့ဘူးတဲ့ ကြ်န္ေတာ္ ေနာက္ေၾကာင္းရယ္ေၾကာင့္ အာဏာရွင္ဆန္တဲ့စနစ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ က်င့္သံုးမွာမဟုတ္ပါဘူး။” ဒါက ဒီလ ဥေရာပေဘာလံုးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ့ နည္းျပမ်ားအတြက္ထုတ္ျပန္တဲ့ The Technician မွာ သူေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြပါ။

            “ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုကစားမယ္၊ အသင္းရဲ့ ကစားကြက္ကို ဘယ္လိုပံုေဖာ္မယ္ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အားကစားသမားေတြကို တစ္ခ်ိဳ႕လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးထားပါတယ္”

            ဒါက ျပႆနာပါ။ ဒီေန႔ ေဘာလံုးသမားအမ်ားစုဟာ ေလးစားမႈဆိုတဲ့ တစ္လမ္းသြားစနစ္ က်င့္သံုးေနၾကပါတယ္။ ဒါကပဲ သူ႔ကို ခ်ယ္ဆီးအသင္းပိုင္ရွင္ ရိုမန္ ေအဗရာမိုဗစ္ေရွ႕မွာ အရူးတစ္ေယာက္လို ျဖစ္သြားေစေတာ့တာပါ။ ေဘာလံုးသမားေတြက သူ႔ရဲ့နည္းစနစ္ပိုင္းကိုသာမက အသင္းလူေရြးမႈကိစၥကိုပါ ဒီမိုကေရစီဆန္ဆန္ ေမးခြန္းေတြထုတ္ၾကတယ္။ အဲဒါ ေဘာလံုးေလာကရဲ့ ဒီမိုကေရစီ ျပႆနာပါ။

            သူ႔ရဲ႕ ရွက္စရာအေကာင္းဆံုးအခ်က္ကို မီးေမာင္းထိုးျပသြားတာက ခ်ယ္ဆီးေဘာလံုးသမားေတြက နည္းျပေဟာင္း ေမာ္ရင္ညိဳဆီ တက္(စ္) မက္ေဆ့ခ်္ေတြ ပို႔ေနဆဲဆိုတာျဖစ္ၿပီး အဲဒီမက္ေဆ့ေတြက သူ႔ကိုသေရာ္တာ၊ သူ႔ရဲ႕ အူေၾကာင္ေၾကာင္ႏိုင္မႈေတြကိုေျပာတာဆိုတာ သံသယရွိစရာ မရွိျပန္ဘူး။

            “သူ႔အသင္းကို သူတည္ေဆာက္ရမယ္။ တည္ေဆာက္ရာမွာလည္း ေမာ္ရင္ညိဳဆီ မက္ေဆ့ေတြပို႔ေနဆဲ ဆိုတဲ့ ကစားသမားေတြရွိေနသမွ်ေတာ့ အလုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး” လုိ႔ ေပၚတုိအသင္း ဥကၠ႒ ပင္တိုကေျပာပါတယ္။
            AVB (ခ်ယ္ဆီးနည္းျပ) ရဲ့စကားက တင္းက်ပ္တဲ့ အာဏာရွင္စနစ္ ေဘာလံုးအသင္းမွာ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေဘာလံုးေၾကျငာသူေတြအတြက္ ေထာက္ျပစရာေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ခ်ယ္ဆီး ကစားသမားေဟာင္း တိုနီက “နည္းျပလုပ္ေနတာေတြ မွားသလား၊ မွန္သလားဆိုတာ နည္းျပက အားကစားသမားေတြကို ေမးေနရၿပီဆိုရင္ အဲဒီနည္းျပရဲ့ဘဝကလည္း အဆံုးသတ္ပါၿပီ” လို႔ အေအာင္ျမင္ဆံုးနည္းျပဘဝရဲ့ အခိုက္အတန္႔ဟာ တင္းက်ပ္တဲ့ အာဏာနဲ႔ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့အခ်ိန္လို႔ ေထာက္ျပသြားခဲ့တယ္။

            စီမံခန္႔ခြဲမႈမွာ ေအာ္ေသာ္ရတီက အေရးပါတာမွန္ေပမယ့္ သိပ္ၿပီးရိုးရွင္းလွတဲ့ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ထင္ရွားတဲ့ ဥပမာကိုျပပါမယ္။ လူးဝစ္ဆြာရက္(စ္) ျပႆနာမွာ လီဗာပူးနည္းျပ Kenny Dalglish က ပါဝါသံုးၿပီး ကာကြယ္ေပးခဲ့တယ္။ (ဖာဂူဆန္ဆိုရင္လည္း ဒီအတိုင္းပဲ က်င့္သံုးမွာပါ)။ ဒီေတာ့လူေတြက ဒီကိစၥကို လီဗာပူးအသင္းပိုင္ရွင္ဆီ ထိုးပို႔ေပးၾကတယ္။ အသင္းပိုင္ရွင္က ဖိအားေပးလာေတာ့ Dalglish တစ္ေယာက္ လက္ေလွ်ာ့ေတာင္းပန္ခဲ့ရတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒါ့ဂလစ္(ရွ္) ပါဝါေလ်ာ့က်သြားပါေတာ့တယ္။

            ဒီျပႆနာက ခ်ယ္ဆီးမွာေတာ့ လံုးဝဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ယ္ဆီးပိုင္ရွင္က သူ႔အာဏာျပဖို႔ အခ်ိန္ယူတာမဟုတ္ဘူး။ မန္ေနဂ်ာရဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို ဝင္စြက္တတ္တယ္။ ကစားသမားေတြက မန္ေနဂ်ာကို အာခံဖို႔ေတာင္ ဖရီးဒန္းေပးထားတာမ်ိဳးပဲ။ နည္းျပခန္႔ဖို႔၊ ျဖဳတ္ဖို႔ေတာင္ ဂြ်န္တယ္ရီ (အသင္းေခါင္းေဆာင္) နဲ႔ တိုင္ပင္ေၾကာင္း မၾကာခဏ ေျပာတတ္ၾကတယ္။

            တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ၾကားခံလူလိုတယ္လို႔ ဆိုၾကျပန္တယ္။ မန္ေနဂ်ာကို ေဘာလံုးပြဲနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အာဏာကုန္ေပးၿပီး တျခားကိစၥေတြမွာေတာ့ အုံနာ (သို႔) စီအီးအိုတို႔က စီမံဖို႔ေပါ႔ေလ။ ဒါကလည္း ဟုတ္သလိုလိုနဲ႔ မေရရာမႈေတြ ျပည့္သိပ္ေနတာပါ။

            နည္းပညာဆိုင္ရာ ဒါရိုက္တာေတြအသာထားလို႔ အုံနာေတြကိုယ္တိုင္ကေတာင္ လံုးဝမထိတဲ့ ေဘာလံုးအသင္းႏွစ္သင္း ဥေရာပမွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္နဲ႔ အာဆင္နယ္ပါ။ အဲဒီကလပ္ေတြမွာ ပံုစံကြဲ အာဏာရွင္ဆန္မႈ ရွိေနျပန္ပါတယ္။ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္ကိုၾကည့္ပါ။ ဘီဘီစီကို သပိတ္ေမွာက္ထားတဲ့ ဖာဂူဆန္ကို ဘီဘီစီနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ဖို႔ တဖြဖြတိုက္တြန္းခဲ့ေပမယ့္ မရခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္မွ သူကိုယ္တိုင္ သပိတ္ျပန္လွန္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီလိုပါပဲ။ ေဘာလံုးသမား အေရာင္းအဝယ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အာဆင္ဝင္းဂါးရဲ့ ေခါင္းမာမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ထိပ္တန္းအဖြဲ႔လူႀကီးေတြ မေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါဘူး။

            ဒါ႔ေၾကာင့္ ပထမေဘာလံုးအသင္းကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမယ္ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တိက်တဲ့အေျဖ မရွိဘူး။ ေဘာလံုးအသင္းေတြကလည္း တျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြလိုပါပဲ။ မတူညီတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အီကိုစစ္စတန္တစ္ခုပါ။ ေအာင္ျမင္တဲ့အသင္းတိုင္းဟာ မတူညီတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနၾကရတာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕က အံုနာကအာဏာရွိ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က အားကစားဒါရိုက္တာက အာဏာရွိ၊ တစ္ခ်ိဳ႕မန္ေနဂ်ာက အာဏာရွိပါ။

            အာဏာရွင္ဆိုတာကို ဖြင့္ဆိုဖို႔ဆိုတာကေတာင္ သိပ္လြယ္ကူရွင္းလင္းတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။ ဥပမာ ဖာဂူဆန္ကို ၾကည့္ပါ။ အဲရစ္ကန္တိုနာနဲ႔က်ေတာ့ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေျပာင္းေျပာင္း ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။ အလားတူပါပဲ။ ေမာ္ရင္ညိဳနဲ႔ ဘရိုင္ယန္ဂေလာ့(ဖ္) တို႔လည္း- တစ္ခ်ိဳ႕ကစားသမားေတြအေပၚမွာ ဥပေဒကို သက္ညွာရမယ္ဆိုတာ လက္ခံထားၾကတယ္။ ေရာဘတ္တို မန္ခ်ိနီလည္း ကာရိုက္တာ အမာစားထဲကပါပဲ။ သူလည္း ကားလို႔(စ္) တက္ဗက္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အေလွ်ာ့ေပးခဲ့ရတာပါ။ ေဘာလံုးအသင္းတစ္သင္းကို စီမံခန္႔ခြဲဖို႔ဆိုတာ ပံုေသေဖာ္ျမဴလာနဲ႔ မရပါဘူး။ ကလိန္ဆန္ျခင္း၊ သိနားလည္ျခင္း၊ ရွင္းလင္းတဲ့အျမင္ရွိျခင္း၊ စည္းရံုးဆြဲေဆာင္ႏိုင္ျခင္းေတြ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒါကိုပဲ Men-management လို႔ ေခၚမလားေပါ့။

            AVB မွာ ဒါေတြရွိသလားဆိုတာကေတာ့ သံသယေတြနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ၾကရဦးမွာပါပဲ။


ဇင္ေ၀ေသာ္












ျဖည့္စြက္ခ်က္။ ။စာေရးသူကေစာင္႔ၾကည္႔ရဦးမယ္လို႔ဆုိေပမယ္႔ ေစာင္႔ၾကည့္ဖို႔သူ႕ေလာက္စိတ္မရွည္တဲ႔ ခ်ယ္လ္ဆီးအသင္းပိုင္ရွင္ ေအဗရာမိုဗစ္က AVB ကို ထုတ္ပစ္လိုက္ၿပီျဖစ္ပါတယ္။




Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.