အယ္ဒီဆင္ကို ေဟာခဲ့သည့္ အရွည္သံုးပါးတရားေတာ္

(ဓမၼပဒ၊ ဗာလဝဂ္လာ ပထမဆုံး ဤ ဂါထာကိုၾကည့္ကာ လတ္တေလာ ႀကဳံေတြ႔ေနရေသာ အျဖစ္ အပ်က္ႏွင္႔ တိုက္ဆိုင္ေနသျဖင္႔ ဂါထာတစ္ပုဒ္ ပံုစံတူ ကူးၿပီး ဤ စာကို ေရးလိုက္ မိပါသည္။ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ေတြးက ဘုရား႐ွင္ႏွင္႔ ေဒသနာ ေတာ္ကို မေလးမစားလုပ္သည္ ဟူေသာ အျခား အဓိပၸါယ္ တစ္ခုလည္း ႐ိွေကာင္း ႐ိွသြားႏိုင္ျပန္ပါသည္။ ဤသိ႔ု ေတြးမိသူမ်ား စိတ္ မခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ခ့ဲေသာ္ ေတာင္းပန္ပါ၏။ သီဟနာဒ။)

~~~~~

အိပ္မေပ်ာ္သူအတြက္ ညတာသည္ရွည္၏။
ခရီးပန္းလာသူအတြက္ တစ္ယူဇနာခရီးသည္ ရွည္၏။
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို နားမလည္ေသာ သူမိုက္အတြက္ သံသရာသည္ရွည္၏။
“Long is the night to one who is wakeful;
Long is (the journey of) one yojana to the traveler who is tired;
Long is Samsara to the fool who is the ignorant of the true of Dhamma.”

"New Version"
“မီးပ်က္၊ မီးမရွိသူမ်ားအတြက္ ညတာသည္ရွည္၏။
သယံဇာတကို ေရာင္းစားသူမ်ားအတြက္ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရး ခရီးသည္ရွည္၏။
မိမိတိုင္းျပည္၏လိုအပ္ခ်က္ကို မသိနားမလည္ေသာ သူမိုက္တို႔အတြက္ ေနာင္တတရားသည္ရွည္၏။
“Long is the night to those who have no light;
Long is the journey of having light to those who sell their oil and gas;
Long is the regret to the fools who are ignorant of their country’s need!”

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ နံနက္ေစာေစာ သမာပတ္မွထေတာ္မူၿပီး မည္သူ႔ကို ေခ်ခ်ြတ္ရအံ့နည္းဟု ၾကည့္ရွဳဆင္ျခင္ေတာ္မူလတ္ေသာ္ စိတ္လက္မသာ ညိွဳးမိႈင္ကာေနရွာေသာ ေသာမတ္(စ္) အယ္(လ္) ဘာ အယ္ဒီဆင္ကို ျမင္ေတာ္မူေလ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္အေကြ်းရဟန္းမပါ၊ တစ္ကိုယ္တည္းသာလွ်င္ ပရိကၡရာတို႔ကို ယူေဆာင္ေတာ္မူၿပီး ေသာမတ္အယ္ဒီဆင္ရွိရာ နယူးဂ်ာဆီၿမိဳ႕ရွိ မင္လိုပါ႔ခ္ (Menlo Park) အလုပ္ရံုဆီသို႔ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ၾကြေတာ္မူေလ၏။ ထိုေနရာသို႔ေရာက္ေသာ္လည္း အပိြဳင့္မန္႔ႀကိဳတင္လုပ္ထားျခင္း မရွိသျဖင့္ သူ႔အလုပ္ထဲသူအာရံုနစ္ေနေသာ အက္ဒီဆင္က ဘုရားရွင္ကို မျမင္မိေပ။ ဘုရားရွင္က ေခ်ာင္းဟန္႔ေသာ္လည္း နားေလးေသာ အက္ဒီဆင္က မၾကားရွိေလ၏။

ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား ျဖန္႔လႊတ္ရန္ကိုမူ ကမာၻကို အလင္းေပးခဲ့ေသာ ဒကာႀကီးအေရွ႕၌ မျပဳအပ္ဟု ဘုရားရွင္က ယူဆေတာ္မူေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္သည္ မိနစ္ (၂၀) ခန္႔ မတ္တပ္ပင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ရ၏။ ထိုအခါ ေဆးျပင္းလိပ္တစ္လိပ္ကုန္ဆံုးၿပီး ေနာက္တစ္လိပ္ မီးညွိဖို႔လုပ္စဥ္ ဒကာေတာ္ အယ္ဒီဆင္သည္ ဘုရားရွင္ကို ေတြ႔ျမင္သြားေလေတာ့၏။

ဘုရားရွင္ကို ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း အယ္ဒီဆင္၏မ်က္ႏွာေပၚ၌ အနည္းငယ္ ေက်နပ္သည့္အသြင္မ်ား ေရာက္သြားၿပီး-

“ေဂါတမ ဗုဒၶ ထင္ပါရဲ့၊ ၾကြေရာက္ေတာ္မူပါ။ အလုပ္ရံုျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ခမ္းခမ္းနားနား ေနရာထိုင္ခင္းမေပးႏိုင္တာ ခြင့္လႊတ္ပါ” ဟု ခပ္က်ယ္က်ယ္ဆိုေလ၏။ ဘုရားရွင္ထိုင္လွ်င္ထိုင္ခ်င္း သူသိလိုေသာေမးခြန္းကို ေမးေလေတာ့၏။

“ေဂါတမ ဗုဒၶေရ၊ က်ဳပ္လွ်ပ္စစ္မီးတည္ထြင္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း (၁၃၀) ရွိေပါ့။ က်ဳပ္စိတ္ကူးထဲမွာေတာ့ သကၠရာဇ္ (၂၀၀၀) ဆိုရင္ တစ္ကမာၻလံုး လွ်ပ္စစ္မီးေတြ ထိန္ထိန္လင္းေနလိမ့္မယ္လို႔ တြက္ဆထားခဲ့တာ။ မွားသဗ်ာ။ က်ဳပ္ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါရဲ့ ေဂါတမဗုဒၶရယ္။

သဗၺညဳတ ဉာဏ္ရွင္ ဘုရားရွင္သည္ အယ္ဒီဆင္၏ ေသာကအေၾကာင္းတရားကို သိျမင္ေတာ္မူေသာ္လည္း သူ႔ရင္မွာစိုက္ေနေသာ ေသာကဆူးေျငွာင့္ကို ႏႈတ္ရန္အလို႔ငွာ-

“ဒကာႀကီး အယ္ဒီဆင္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္မ်ား စိတ္လက္မသာရွိေနရပါသနည္း”

“အခု သကၠရာဇ္ ၂၀၁၂- ခု ေရာက္ေနတာေတာင္ အာရွတိုက္ အေရွ႕ေတာင္အရပ္က နာမည္ႏွစ္ခုနဲ႔ႏိုင္ငံဟာ မီးမရေသးဘူးတဲ့ ေဂါတမဗုဒၶရယ္။ က်ဳပ္အဲဒီအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနရတာပါ။ ေလာင္စာဆီမရွိလို႔မ်ားလားလို႔ ေတြးမိပါရဲ့။ ဒါလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ သူတုိ႔က ေလာင္စာဆီကို သူမ်ားကိုေတာင္ ျပန္ေရာင္းစားေနၾကသတဲ့။ ဗုဒၶကေတာ့ လိမ္ေျပာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ဳပ္ၾကားထားတဲ့ သတင္းေတြက အမွန္ေတြပဲလား။ မယံုႏိုင္လြန္းလို႔ပါ ေဂါတမ ဗုဒၶရယ္”

“ဒကာႀကီးၾကားတဲ့ သတင္းေတြဟာ အမွန္ေတြပါပဲ။ ဒကာႀကီးတီထြင္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း (၁၃၀) ေက်ာ္ေပသည့္ ထိုႏိုင္ငံေလးခမ်ာမွာေတာ့ မီးပံုမွန္မရၾကေသးပါ။ ထို႔အတြက္ သင့္ထံ ဗုဒၶၾကြေရာက္လာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻႀကီးကို လွ်ပ္စစ္မီးနဲ႔လင္းေစဖုိ႔ သင္အခ်ိန္ေတြ၊ ခြန္အားေတြ ဘယ္ေလာက္စိုက္ခဲ့ရသည္ကုိ ဗုဒၶသိသည္။ ထို႔အတူ ဗုဒၶ၏ကိုယ္ေတြ႔ အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို ဒကာႀကီးကို ေျပာျပခ်င္သည္။

ေဂါတမ ဗုဒၶကုိယ္တိုင္ပင္ ကမာၻႀကီးကို သစၥာအလင္းမ်ားျဖင့္ လင္းေစအံ့ဟု ႏွလံုးပိုက္ၿပီး ထိုအလင္းကို ရရွိေစဖို႔ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမာၻတစ္သိန္းၾကာေအာင္ ရီဆာ့ခ်္ (Research) လုပ္ခ့ဲရသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသစၥာအလင္းသည္လည္း သကၠရာဇ္ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္သည့္တိုင္ ကမာၻ႕ေဒသအမ်ားစု၌ မေရာက္ရွိ၊ မျဖန္႔က်က္ေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ပ်က္ရမည္ဆိုလွ်င္ ေဂါတမ ဗုဒၶကုိယ္တိုင္လည္း စိတ္ပ်က္ရေပေတာ့မည္။ ဒကာႀကီးမွ မဟုတ္ပါ။

“ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏ Very First ေဒသနာေတာ္၌ ယံပိစၧံ န လဘတိ၊ တမၸိ ဒုကၡံ ဟု မိန္႔ခဲ့သည္။ အဓိပၸါယ္ကား - This is suffering when dreams do not come true.’ ျဖစ္ေပသည္” ဟု ရွည္လ်ားစြာ မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို ၾကားလိုက္ရေသာ အယ္ဒီဆင္သည္ ဘုရားရွင္၏ သစၥာေလးပါးရွာေဖြေရးကား မိမိထက္ အဆမ်ားစြာရွည္ၾကာ၊ အဆမ်ားစြာ ပိုမိုပင္ပန္းခဲ့ရေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္ၿပီး စိတ္သက္သာရာ အတန္ငယ္ရရွိေလ၏။

အယ္ဒီဆင္၏စိတ္သည္ ယခုအခါ တရားနာရန္အသင့္ေတာ္ဆံုုးျဖစ္ၿပီဆိုသည္ကို သိျမင္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္သည္ ဓမၼပဒ ဗာလဝဂ္လာ မူရင္းဂါထာေတာ္ႏွင့္အတူ ဂါထာတစ္ပုဒ္ပါျဖည့္စြက္၍ မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူသည္။

ဒကာႀကီး

အိပ္မေပ်ာ္သူအတြက္ ညတာသည္ရွည္၏။
ခရီးပန္းလာသူအတြက္ တစ္ယူဇနာခရီးသည္ ရွည္၏။
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို နားမလည္ေသာ သူမိုက္အတြက္ သံသရာသည္ရွည္၏။

ဒကာႀကီး ပိုရွင္းလင္းေစရန္-

“Long is the night to one who is wakeful;
Long is (the journey of) one yojana to the traveler who is tired;
Long is Samsara to the fool who is the ignorant of the true of Dhamma.”

ပထမဂါထာေတာ္အၿပီးတြင္ အယ္ဒီဆင္သည္ စိတ္ေက်နပ္မႈရရွိယံုသာမက အသိ ဉာဏ္မ်ားပင္ လင္းလက္လာေလေတာ့သည္။ ထိုအခြင့္အေရးကို လက္လြတ္မခံေသာ ဘုရားရွင္သည္ အယ္ဒီဆင္ကို တိုက္ရိုက္ရည္ညႊန္းၿပီး ဂါထာအသစ္တစ္ပုဒ္ ထပ္ေဟာေလသည္။

“မီးပ်က္၊ မီးမရွိသူမ်ားအတြက္ ညတာသည္ရွည္၏။
သယံဇာတကို ေရာင္းစားသူမ်ားအတြက္ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရး ခရီးသည္ရွည္၏။
မိမိတိုင္းျပည္၏လိုအပ္ခ်က္ကို မသိနားမလည္ေသာ သူမိုက္တို႔အတြက္ ေနာင္တတရားသည္ရွည္၏။

“Long is the night to those who have no light;
Long is the journey of having light to those who sell their oil and gas;
Long is the regret to the fools who are ignorant of their country’s need!”

ဒုတိယဂါထာ နယူးဗားရွင္း၏အဆံုး၌ အယ္ဒီဆင္သည္ ကမာၻ႕အလင္းသာမက အဇၥ်တၱအလင္းပါ ရရွိသြားေလေတာ့သည္။
ေလးသိန္းရွစ္ေသာင္းကုန္ေသာ အေမရိကန္တို႔လည္း ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူၾကေလကုန္၏။

အမွာ- ပထမဂါထာ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္သည္ ေဒၚျမတင္၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္မွ ယူထားျခင္းျဖစ္သည္။


သီဟနာဒ






Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☁ ေနမင္းၿပံဳးမယ့္ ေန႕ ☼

သင္႔ မွာ ခ်စ္တတ္တဲ႔ ႏွလုံးသား႐ိွရင္
ႏွလုံးသား တစ္ခုစီ
သူေသ ကုိယ္ေသ ေလာင္းေၾကးထပ္ဖို႔
ပိတုန္း တစ္ေကာင္က
"လက္ေရွာင္၊ ေပါက္ေကာင္ ေဖာ္မယ္" တဲ႔။

အဲဒါ
ကိုေနဝင္း၊ကုိခင္ဝမ္း တို႔ရဲ႕" ေနမင္းၿပဳံးမယ့္ေန႔" မ်ား ျဖစ္ခဲ႔ရင္
တိုက္ဆိုင္မႈ မ်ားစြာထဲက
အေသးမႊားဆုံး တိုက္ဆိုင္မႈ တစ္ခုထက္
အဓိပၸါယ္ တစ္စုံတစ္ရာ မ႐ိွပါ။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☺ ကိုယ္႔ အထာနဲ႔ကိုယ္ကေတာ႔ ကိုယ္လည္း ဘေလာ႔ဂါပဲ ☺

မသိဘဲ ရမ္း မေျပာနဲ႔
အတင္ အသ မတတ္လို႔ကေတာ႔
ကဗ်ာနတ္ကလည္း ႀကီးမွႀကီး ရယ္။

ေက်ာင္းပိတ္တဲ႔ ရက္မွ
ကေလးေတြရဲ႕ ဉာဏ္ရည္က
သိသိ သာသာ တက္လာၾက သတဲ႔
ေက်ာင္းဆရာလုပ္ရတာ လြယ္မွတ္လု႔ိ။

အသား မေရွာင္ဘူး ေျပာလို႔
"သစ္သား"ေတာ႔ ခ်က္မေကၽြး နဲ႔ ဗ်ာ
ဝါးရတာ တကယ္ မေခ်ာင္ဘူး။

သစ္ပင္ စိုက္တယ္
ပန္းပင္ စိုက္တယ္
ထိပ္ေျပာင္ေနတဲ႔ ေခါင္းေတြ ျမင္တိုင္း
"ဆံပင္" တူး တူး ၿပီး စိုက္ခ်င္စိတ္ေတြ ေပါက္လာလို႔
မနည္း ထိန္း ထိန္း ထားရတာ။

ယုံခ်င္မွသာ ယုံ
အသက္ သုံးဆယ္ ေက်ာ္ကတည္းက
အျဖဴေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး စစ္စစ္ ပဲ

ဆံပင္ျဖဴ ေတြ႔လို႔ကေတာ႔
ခ်က္ခ်င္း ႏႈတ္ႏႈတ္ပစ္တာ။

ကိုယ္ သစ္ တိုင္း မသစ္တဲ႔ အထဲမွာ
ကိုယ္႔ မ်က္ႏွာက စၿပီး သစၥာေဖာက္တယ္
ဘယ္ေလာက္သစ္သစ္ ဒီ မ်က္ႏွာအေဟာင္းနဲ႔။


ၿငိသေလာက္ ေလး ေရးတယ္
သိသေလာက္ ေလး ေရးတယ္
ရွင္းေအာင္ ေရးတယ္
မ႐ွင္းေအာင္လည္း ေရးတယ္
ေျပာခ်င္ရာသာ ေျပာၾက
(တင္ေပး ရုိက္ေပးသူ ရိွရင္)
ကိုယ္႔ အထာနဲ႔ကိုယ္ကေတာ႔ ကိုယ္လည္း ဘေလာ႔ဂါပဲ။ ။


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လူေကာင္းမ်ားပင္ လိုက္မိတတ္သည့္ အဂတိ

အဂတိတရားေလးပါးကို ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာတိုင္းသိၾကသည္။ ခ်စ္၍ အဂတိလိုက္၏၊ မုန္း၍အဂတိလိုက္၏။
ေၾကာက္၍ အဂတိလိုက္၏။ မသိ၍ အဂတိလိုက္၏။ ေရွ႕ သုံးပါးေသာ အဂတိကို သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ရေအာင္ ေရွာင္ႏိုင္ၾက၏၊
ေနာက္ဆုံး အဂတိ ကမူ သူေတာ္ေကာင္း႐ုံမွ်ျဖင္႔ မလုံေလာက္ေတာ႔ေပ။

ဤ၌ မသိျခင္းဟူသည္ သစၥာေလးပါးႏွင္႔ မဆိုင္ေတာ့၊ အမႈ အခင္း ေရးရာကို က်က် နန မသိျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ စိတ္ရင္း ေကာင္းသူမ်ားပင္ လြန္က်ဴးမိတတ္ေတာ႔၏။ မသိ ဆိုရာ၌ သတင္း အခ်က္ အလက္၊ အေထာက္ အထား မျပည့္စုံျခင္း၊
ျပည့္စုံပါေသာ္လည္း သုံးသပ္မႈ လြဲေခ်ာ္တတ္ျခင္း တို႔ ျဖစ္ႏိုင္ျပန္သည္။ မည္သို႔ ဆိုေစ မတရားမႈ ျဖစ္လွ်င္ အဂတိ သာျဖစ္ေတာ႔၏။

ကိုယ္တိုင္ မ႐ိုးသားသျဖင္႔ ျဖစ္ရေသာ အဂတိ က ကိုယ္တိုင္သိေသာ္လည္း အခ်က္ အလက္ မမီ၊
ဉာဏ္ မမီ၍ ျဖစ္ရေသာ အဂတိ က ကိုယ္တိုင္ပင္ မသိတတ္။ နစ္နာလွ၏၊ ရိုးသားေသာ အဂတိ ျဖစ္၏။

ေလာက၌ "မသိလို႔ မွားမိတာပါ" ဟု ခြင္႔လႊတ္လို႔ရ၏။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာ ၌မူ မသိျခင္းကို "မသိရွာ လု႔ိပါ" ဟု မေျပာ မေဟာခဲ႔။
ဘဝ သံသရာ၊ ဘဝ ဒုကၡ၏ ပင္မ ေၾကာ႐ိုးဟု မွာတမ္း႐ွိခဲ႔သည္။

ရိုးသားလ်က္ မွားတတ္ေသာ ေမာဟာဂတိသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အေကာင္းဆုံးဟု ၾကည့္မိသည္။
အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ကိုယ္တိုင္ အဂတိ လိုက္ေနမွန္း မသိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။
ကိုယ္တိုင္ မွန္သည္ဟု ထင္ေနေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။

ရိုးသားေသာ အဂတိ။ ရိုးသားမႈက ရိုးသားမႈ၊ အဂတိက အဂတိ။
သတိ၊ ပညာမွ လြဲ၍ ကုစားထုံး မ႐ိွ။ တိေလာက ဂုရု ကို ဦးၫႊတ္မိပါ၏။ ။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ပြင္႔သြားတဲ႔ စြမ္းအင္ တံခါး န႔ဲ လူေျပာ သူေျပာ အသံမ်ား

"မည္းေမွာင္ေနတဲ႔ အတိတ္က လာခဲ႔ရေတာ႔
ခပ္မွိန္မွိန္ ပစၥဳပၸန္ကိုပဲ
ေတာက္ပ လွတဲ႔ အနာဂတ္ လိုလို..."

Ref: Thein Sein meets US business leaders.
A delicate balance with deft move.
S.T. 14,July,2012

မေန႔က သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ နဲ႔ အေမရိကန္ ထိပ္တန္း စီးပြါးေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး ဟယ္လာရီ ကလင္တန္ က ကေမၺာဒီးယား ႏိုင္ငံ၊ ရွမ္းမ္ ၿမိဳ႕မွာ ေတြ႔ဆုံ မိတ္ဆက္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ "ႏိုင္ငံ နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ အနာဂတ္ အစီအစဥ္ေတြ အားလုံး သူတို႔ကို ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္"လို႔ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး က ဆိုပါတယ္။ ဒီ အဖြဲ႔ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ရက္ ပိုင္း အတြင္း သြားေရာက္ၾကပါလိမ္႔မယ္။

အိုဗားမား အစိုးရ ရဲ႕ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ မက်ခင္မွာ
၁။ အေမရိကန္ စီးပြားေရးသမားမ်ား႐ဲ႕ ျမန္မာ႔ ေဈးကြက္ထဲ လက္ဦးမႈ ရယူလိုျခင္း၊ ဆံုးရွံဳးမွာ စိုးရိမ္ျခင္း။
၂။ လူ႕ အခြင္႔ အေရး အဖြဲ႔မ်ားရဲ႕အထပ္ထပ္ စိုးရိမ္ သတိေပးျခင္း။
၃။ ျမန္မာ အစိုးရ ရဲ႕ အေမရိကန္ စီးပြားေရး လက္ေတြ႔ က်က် ပါဝင္လာဖို႔ အထပ္ထပ္ ဖိတ္ေခၚေန ျခင္း ေတြနဲ႔ ဗ်ာမ်ားေနခဲ႔ရပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ ဗုဒၶဟူးေန႔ ကေတာ႔ စည္းကမ္းခ်က္ အသစ္ေတြနဲ႔ အတူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ေရနံ နဲ႔ စြမ္းအင္ ကိစၥမွာ အေမရိကန္ စီးပြားေရး ပါဝင္လာတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၾကားရတဲ႔ အသံေတြကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ စုံလင္လွပါတယ္။

ဆစ္ဒနီမွာရိွတဲ႔ Macquarie တကၠသိုလ္၊ျမန္မာ႔ စီးပြားေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ေဒါက္တာ Sean Turnell ကေတာ႔ "The United States has moved very adroitly. Everyone gets something I think, hopefully to the benefit of Myanmar's reform process." အေမရိကန္ က ေတာ္ေတာ္ ျမန္ျမန္ လႈပ္႐ွားလိုက္ၿပီး ဒီ လႈပ္႐ွားမႈက ျမန္မာ႔ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး အတြက္ လူတိုင္းကုိ တစ္ခုခုေတာ႔ ရေစႏိုင္လိမ္႔မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင္႔ပါတယ္ လို႔ ဆိုထားပါတယ္။



အခြင္႔ အေရး ဆိုင္ရာအဖြဲ႔မ်ားထဲက အေမရိကန္ ျမန္မာ႔ ကမ္ပိန္း အဖြဲ႔ကေတာ႔ ဒီ လႈပ္႐ွားမႈဟာ "a betrayal of human rights groups" လူ႕ အခြင္႔ အေရး အဖြဲ႔ေတြကို သစၥာေဖာက္မႈ လို႔ စြပ္စြဲ ထားျပန္ပါတယ္။ အေမရိကန္အစိုးရ ဟာ စီးပြားေရးကိုပဲ အာရံုစိုက္ၿပီး လူ႕ အခြင္႔ အေရး ကိုေတာ႔ မ်က္ကြယ္ျပဳထားတယ္ဆိုၿပီး လူ႕ အခြင္႔ အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈ၊ ေျမယာမ်ား ျပည္သူပိုင္သိမ္းမႈ စတာေတြကိုေထာက္ျပၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္က ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သတိေပးခဲ႔တာကိုေရာ ခ်ိဳးေဖာက္ရာ ေရာက္မသြားဘူးလား လို႔ ေမးစရာလည္း ရိွလာျပန္ပါတယ္။

ဒါကိုေတာ႔ ေဒါက္တာ တန္နယ္ကပဲ "သူမ စိုးရိမ္တာေတြ မျဖစ္ေစဖို႔အေမရိကန္အစိုးရ ဟာ သူတိ႔ု ကုမၸဏီေတြကို လိုအပ္တဲ႔ လမ္းၫႊန္မႈေတြ ေပးထားပါတယ္ " လို႔ ရွင္းျပခဲ႔ျပန္ပါတယ္။

အေမရိကန္အစိုးရ အေနနဲ႔ ေဝဖန္ေနသူေတြၾကားက စီးပြားေရးတံခါးကို အျမန္ဖြင္႔လုိက္ရတယ္ ဆိုေပမယ္႔ ျမန္မာ အစိုးရ အတြက္က်ေတာ႔ ဒါက နည္း လည္းနည္း၊ ေႏွးလည္းေႏွး ျဖစ္ႏိုင္ျပန္ပါေရာ၊ ျမန္မာ အစိုးရ အမွန္ ေမွ်ာ္လင္႔ထားတာက ျမန္မာ႔ ထုတ္ကုန္ေတြေတြ အေမရိကန္ထဲကို တင္သြင္းခြင္႔ ျပဳဖို႔ လို႔ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ေလ႔လာသူ Mr Murray Hiebert က ဆိုထားျပန္ပါတယ္။

ဘာပဲေျပာေျပာ အေမရိကန္ေတြ တကယ္ဝင္လာရင္ေတာ႔ က်န္တဲ႔ ႏိုင္ငံေတြကိုလည္း တပ္လွန္႔ၿပီးသားပါ။ ျမန္မာ႔ ဆင္းရဲတြင္းက ေတာ္ေတာ္ နက္ေလေတာ႔ စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕ "အေပး အကမ္း ကပဲ နည္းတာလား၊ အစား အေသာက္ကပဲ ႀကီးတာလား " ဆိုတာေလးကို မဆီမဆိုင္ သတိရ မိေသးတယ္။ "မည္းေမွာင္ေနတဲ႔ အတိတ္က လာခဲ႔ရေတာ႔ ခပ္မွိန္မွိန္ ပစၥဳပၸန္ကိုပဲ ေတာက္ပ လွတဲ႔ အနာဂတ္ လိုလို" တဲ႔။

ဘာ ေျပာေျပာ မႏွစ္ကထက္သာတယ္။ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာၾက။


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.