ၿပံဳးစိစိ ကဗ်ာ

ပိေတာက္ ပြင္႔သစ္ မဂၢဇင္း ႏွစ္ ၂၀ ျပၫ္႔ထဲက ၿပဳံးစရာ ကဗ်ာ ႏွစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္မိလို႔ ရဲွ လိုက္တာပါ။ ဝိုင္ခ်ိဳရဲ႕ စိန္ပန္း တမာ ႏွင္႔ ကဗ်ာ ေက်ာပိုးအိတ္ ေဆာင္းပါး ထဲကပါ။

ပထမ ကဗ်ာက

"ဘြေႏၲာ"
သတင္းစာစကၠဴေပၚ
သံပုရာရည္ ၫွစ္လိုက္ေတာ႔
ေမေမ ေပးလိုက္တဲ႔ မီးျခစ္ေလးက ၿပဳံးျပတယ္။ ။


မီးျခစ္က တကယ္ ၿပဳံး မၿပဳံး မသိေပမယ္႔ စာဖတ္သူကေတာ႔ တကယ္ ၿပံဳးလို္က္ရပါတယ္။ အၿပဳံးကိုေတာ႔ အမည္ေပးဖို႔ ခပ္ ခက္ခက္ပဲ။ ဒါကို မၿပဳံး လိုက္ရရင္ ဆက္ဖတ္ၾကည့္ပါ။


"တမာ နဲ႔ စိန္ပန္း"
တမာ စိန္ပန္း ေရာယွက္သန္း၍
စိန္ပန္း တမာ ေရာယွက္ ျဖာေသာ္
ဪ တမာ စိန္ပန္း ပါတကား။ ။

ေမာင္စိန္ပန္း ( တမာေျမ )


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေဖးဘရိတ္ဆင္ေျခမ်ား

ကားေမာင္းရင္း အျမန္ႏႈန္း ပုိေနစဥ္၊ ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းေျပာေနစဥ္ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္နဲ႔ ေတြ႔ရင္ လူေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ခရီေယးတစ္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ သူ႔အေတြ႔အႀကံဳေတြကို ျပင္သစ္က ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ အဲလက္ဇန္းဒါးက မွတ္တမ္းတစ္ခု လုပ္ၿပီး ေရးထည့္ထားပါသတဲ့။ အဲ့ဒီအထဲက ေဖးဘရိတ္ (၁၀) ကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။

၁။ မဆုံးႏုိင္တဲ့ မိတ္ေဆြ (Undying Friendship)
ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းေျပာေနတဲ့ ကားသမားကုိ ရဲက တားလုိက္တယ္။ ဒီမွာ သူရွင္းျပတာက “က်ေနာ့္မိတ္ေဆြဟာ သူ႔ကုိယ္သူ အဆုံးစီရင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။ သူ႔ဖုန္းကို က်ေနာ္ မေျဖလုိ႔ မျဖစ္ဘူး” တဲ့။

၂။ အိမ္သာ သြားခ်င္လုိ႔ပါ (Urgent call of nature)
သူလည္း အျမန္ႏႈန္း ပုိေနတာပဲ။ သူေျပာတာက “ေဆာရီးပါဗ်ာ၊ နည္းနည္း ပုိျမန္ေနတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကန္ေတာ့ပါရဲ႕... အေပါက္မွာ ပိတ္ေနၿပီဗ်ာ (ကိစၥက ထိပ္၀ ေရာက္ေနၿပီဗ်ာ)” တဲ့။

၃။ ယုတၱိေဗဒ (Question of logic)
“က်ေနာ္ မီးနီကို ျဖတ္လုိက္မိတာက ေရွ႕မွန္သုတ္တဲ့ ၀ုိက္ပါက အလုပ္ မလုပ္လုိ႔ပါ”။

၄။ ကေလး ညွင္းဆဲမႈ (Child torture)
ကေလးက သူ႔အေမရဲ႕ ေပါင္ေပၚမွာ ထုိင္ေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကားေနာက္ခန္းမွာ ကေလးထုိင္တဲ့ ခုံပါတယ္။ ဒီလုိ ျပဳမူတာဟာ ကေလးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အႏၲရာယ္ရွိတယ္ဆုိတာ ရွင္းျပေတာ့ ကားေမာင္းတဲ့ ေယာက်္ားလုပ္သူက “သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ကေလးက ေခါင္းမာပါတယ္” တဲ့။

၅။ လက္ေပါက္ကပ္ (Quibbling)
“လူႀကီးမင္း အျဖဴေရာင္ မ်ဥ္းၾကားကုိ ေက်ာ္ေနၿပီ”
“ဘယ္ကလာ အျဖဴေရာင္ရမွာတုန္း။ မီးခုိးေရာင္ပါ”

၆။ တုိက္ဆုိင္မႈ (What a coincidence!)
“ခင္ဗ်ား လုိင္စင္ကုိ ျပပါဦး”
“လုိင္စင္ရဖုိ႔ ကားေမာင္းက်င့္ေနတုန္း”

၇။ စုိးရိမ္ေရမွတ္ (Feverish concern)
“က်ေနာ္ အေရးႀကီးေနလုိ႔ပါ။ က်ေနာ့္သားက ဖ်ားေနတယ္။ အန္ေတာင္အန္တယ္။ ကုိယ္အပူကလည္း သိပ္ ျမင့္လြန္းေနတယ္”

၈။ ေျပာင္လိမ္ (Drawing a blank)
“လူႀကီးမင္း ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းေျပာေနပါလား”
“႐ုိး႐ုိးသားသား ၀န္ခံရရင္ ဖုန္းေျပာေနမိမွန္းေတာင္ သတိ မထားလုိက္မိပါဘူးဗ်ာ”

၉။ ျမင္လြယ္တဲ့ အေထာက္အထား (Visual navigation)
“ကားအျမန္ေမာင္းတာကုိ က်ေနာ္ သေဘာက်တယ္။ က်ေနာ့္ မ်က္စိတစ္ဖတ္ အက္ဆီးဒင့္ျဖစ္ၿပီး ဆုံးၿပီးကတည္းက ထုိင္ခုံခါးပတ္လည္း မပတ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး”

၁၀။ အေႏြးဓာတ္ လုိတယ္
“လူႀကီးမင္း ကားေမာင္းတာ သိပ္ျမန္ေနတယ္လုိ႔ မထင္ဘူးလား”
“က်ေနာ္ သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ႈးဖိနပ္ထဲက ေျခေထာက္က ေအးခဲေနလုိ႔ပါ”

လူေတြ ဆင္ေျခေပးတတ္ၾကရာမွာ အမ်ိဳးသားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီး မတူတတ္ဘူး။ အဲလက္ဇန္းဒါးရဲ႕ ေတာ့(ပ္)တင္းမွာေတာ့ အမ်ိဳးသားက နံပါတ္တစ္ စြဲသြားတယ္။

အမ်ိဳးသား ဆင္ေျခ

၁) အျဖဴေရာင္လုိင္းကုိ ေက်ာ္ျခင္း
“အျဖဴေရာင္လုိင္းကို ျဖတ္မိတာက မေန႔က ေလာ္ရီကားႀကီး ျဖတ္တာကုိ ျမင္လုိက္ရလုိ႔ပါ”

၂) မီးနီကုိ ျဖတ္ျခင္း
“မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။ မီးနီေနတာကုိ မျမင္ဘူးလား”
“မီးနီတာကို ျမင္ပါတယ္။ မျမင္မိတာက ခင္ဗ်ားကုိ”

၃) ထုိင္ခုံ ခါးပတ္ မပတ္ျခင္း
“ကားေနာက္ခန္းမွာ ထုိင္ေနတဲ့ ကေလးမွာ ထုိင္ခုံခါးပတ္ ပတ္ေပးမထားပါလား”
“ဘာ... အဲ့ဒါ က်ေနာ့္ကေလးမွ မဟုတ္တာ။ ပတ္ေပးစရာ မလုိပါဘူး”

၄) ကားေမာင္းလုိင္စင္ မရွိ
“က်ေနာ့္မွာ လုိင္စင္ ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါက အသိမ္းခံထားရလုိ႔။ ထပ္ၿပီး စာေမးပြဲ ေျဖပါေသးတယ္။ အမွားက ငါးခုေက်ာ္ေနလုိ႔ မရဘူး။ ကိစၥမရွိပါဘူး။ အေႏွးနဲ႔အျမန္ လုိင္စင္ ျပန္ရမွာပါ”

အမ်ိဳးသမီးဆင္ေျခ

၅) အျဖဴေရာင္လုိင္းကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ျခင္း
“အျဖဴလုိင္းကုိ ေက်ာ္ေနပါလား”
“က်မကားေမာင္းေနတယ္။ ေျမျပင္ကုိ ၾကည့္မေနအားဘူး”

၆) မီးနီကုိ ျဖတ္ျခင္း
ရဲကတားေတာ့ အမ်ိဳးသမီးက မွန္းတံခါးကို ဆြဲခ်ရင္း ေျပာတယ္။ “ေက်းဇူးျပဳၿပီး က်မကုိ အေရးမယူပါနဲ႔။ အခု က်မ ငုိေနတယ္ဆုိတာ ရွင္တုိ႔ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ႏုိင္ပါတယ္”

၇) အက်င့္
ကားေပၚမွာ ထုိင္ရင္း ဖုန္းေျပာေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ကင္းလွည့္လာတဲ့ ရဲကားကုိလည္း ေတြ႔ေရာ ေျပာေနတဲ့ ဖုန္းကို ခ်က္ခ်င္း လႊင့္ပစ္လုိက္တယ္။
“ခင္ဗ်ားက ကားေမာင္းေနတာမွ မဟုတ္ဘဲ”
“ရွင္တုိ႔ ျမင္ရင္ ေၾကာက္လြန္းလုိ႔ပါ။ အက်င့္ျဖစ္ေနလုိ႔”

၈) ျမန္ရတဲ့အေၾကာင္း
“ကား အျမန္ေမာင္းေနရတာက အိမ္နီးခ်င္းက တပူဆာဆာ လုပ္ေနလုိ႔ပါ”
သူ႔ကား ေနာက္ခန္းမွာ ထုိင္ေနတဲ့ အိမ္းနီးခ်င္း အမ်ိဳးသမီးက ေထာက္ခံတယ္။
“ဟုတ္ပါတယ္ရွင္။ သူမေျပာတာ အမွန္ပါ” တဲ့။

၉) ထုိင္ခုံခါးပတ္ မရွိျခင္းအေၾကာင္း
ကားေနာက္ခန္းမွာ ထုိင္ေနတဲ့ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကုိလည္း ထုိင္ခုံခါးပတ္ ပတ္ေပးဖုိ႔ လုိအပ္ေၾကာင္း ကားေမာင္းေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကုိ ရွင္းျပေတာ့ သူမက
“စိတ္မပူပါနဲ႔။ မၾကာခင္ ႏွစ္ေတြမွာ သူတုိ႔ ဒဏ္ေငြကုိ သူတုိ႔ ေဆာင္ၾကပါလိမ့္မယ္”

၁၀) လ်ပ္စစ္ မုတ္ဆိတ္ရိတ္စက္
အဲ့ဒီဆင္ေျခေတြထဲမွာ ရီစရာ အေကာင္းဆုံးကေတာ့
“ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းေျပာေနတဲ့ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိလည္း ေတြ႔ေရာ ဖုန္းေျပာေနတာကုိ ရပ္ၿပီး သူ႔ဟန္းဖုန္းကုိ မုတ္ဆိတ္ရိတ္စက္လုိ ဟန္ေဆာင္ၿပီး မုတ္ဆိတ္ရိတ္သလုိ ပြတ္ေနပါေရာလားဗ်ာ”


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ကမၻာေက်ာ္ အင္တာဗ်ဴး ၂

♡ ဘလိုင္း ခ်စ္ ♡
ဘလိုင္း ခ်စ္။     ။ဗုဒၶ ေရ။ က်ဳပ္ကေတာ႔ "Love is blind" ကို သေဘာက်သဗ်၊ ဗုဒၶက ဘယ္လိုထင္တုန္း။
ဗုဒၶ ။     ။မွန္တာေပါ႔ဗ်ာ။ ဒါေပမယ္႔ Love တစ္ခုတည္း ခြဲေျပာရင္ေတာ႔ တစ္မ်ိဳးေလး ပဲ ဗ်။ ဗုဒၶ ကေတာ႔ Hatred ေရာ Ignorance ပါ ဘလိုင္း လို႔ ထင္တယ္ ဗ်။ ဒါေၾကာင္႔ "ေလာေဘာ အတၳံ န ဇာနာတိ၊ ေဒါေသာ အတၳံ န ဇာနာတိ၊ ေမာေဟာ အတၳံ န ဇာနာတိ" လို႔ ဆိုခဲ႔သဗ်ာ။ ခင္ဗ်ား စကားငွားေျပာရရင္ "Love is blind, Hatred is blind, Ignorance is blind" ေပါ႔ေလ။
♡ ရိုမက္တစ္ ခ်စ္ ♡
ရိုမက္တစ္ ခ်စ္။     ။က်ဳပ္ကေတာ႔ "Love at first sight" ကိုပဲ ယံုၾကည္တယ္ ဗ်ာ။
ဗုဒၶ ။     ။မွန္တာေပါ႔ဗ်ာ ။ က်ဳပ္ ေျပာခဲ႔သားပဲ "ပုေဗၺဝ သႏၷိဝါေသန" ဆိုတာေလ။ ေရွး ေရစက္ေၾကာင္႔ ျမင္ ျမင္ခ်င္း ခ်စ္တတ္ မုန္းတတ္ၾကပါတယ္။ မျမင္ရေပမယ္႔ ဒါေတြ ရိွတယ္။
♡ ကက္ကူေလးတစ္ (Calculative) ခ်စ္ ♡
ဘလိုင္း ခ်စ္။     ။က်ဳပ္ကေတာ႔ "Love is nothing but responsibility." ပဲဗ်ိဳ႕။ စီးပြားေရး ဆန္တယ္ပဲ ဆိုဆို။
ဗုဒၶ ။     ။မဆန္ပါဘူး ဗ်ာ။ ဗုဒၶ ကေတာ႔ "ပစၥဳႏၷ ဟိေတနဝါ" လို႔ ဆိုခဲ႔သဗ်ာ။ ပစၥဳန္ မွာလည္း တစ္ေယာက္ အက်ိဳး တစ္ေယာက္ သယ္ပိုးမွ ေ႐ွး ေရစက္ အခ်စ္က ၿမဲတာပါ။ ဒါကလည္း ဝတၱရား ေက်မႈပဲ မဟုတ္ လား။
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ၁။     ။က်ဳပ္ရဲ႕ အဓိက အဆုံးအမ ကလည္း လူ အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာ ထားၾကဖို႔ပါ။
ဗုဒၶ ။     ။ေကာင္းတယ္ဗ်ာ၊ ဒါေပသည့္ အဟိတ္ တိရိစၧာန္ေတြလည္း က်ဳပ္တို႔ ေမတၱာကို ခံယူထိုက္ပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာထားၿပီး ငါးမွ်ား အတူတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ထြက္ၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ တစ္မ်ိဳးေလး ထင္တယ္ ဗ်ိဳ႕။
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ၂။     ။က်ဳပ္ကေတာ႔ ေထာက္ပံ႔ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ မိန္းမ သုံး ေလး ေယာက္ ယူခြင္႔ ျပဳထား တယ္ဗ်။
ဗုဒၶ ။     ။ေကာင္းတယ္ဗ်ာ၊ က်ဳပ္လည္း "ပုတၱဒါရႆ သဂၤေဟာ" ေျပာခဲ႔ပါတယ္။ ေထာက္ပံ႔ ဆိုရာမွ
Emotional support
Financial support လို႔ ႐ွိရဲ႕ မဟုတ္လား ။
ခ်မ္းသာတဲ႔ လူမို႔ ဇနီး သုံး ေလးေယာက္ကို Financial support အျပည့္ အဝ ေပးႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာင္ Emotional support ကိုအျပည့္ အဝ ေပးႏိုင္ဖိုေတာ႔ စဥ္းစားစရာ ပဲ ထင္တယ္ ေနာ္ ။
ဒါက ဗုဒၶရဲ႕ အယူအဆ သက္သက္ပါ။ စိတ္မ႐ိွပါနဲ႔ ဗ်ာ။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

¿ ဘူေလး လဲ ¿

ေမးမေနနဲ႔၊ ဘူမွ မသိဘူး။
အဲဒါ ေျမာက္ ကိုရီယား ေခါင္းေဆာင္ ကင္ဂၽြန္အန္ နဲ႔ အတူ ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာကေန တီဗြီမွာ မိတ္ဆက္ေပး လိုက္တဲ႔ ေကာင္မေလး။

သူမ နာမည္ ဘူလဲ၊ ဘူမွ မသိဘူး၊ သူမ နဲ႔ သူ နဲ႕ ဘာေတာ္လဲ၊ ဘူမွ မသိဘူး။ လူေတြ သိတာဆိုလို႔ သူမကို တီဗြီထဲမွာ သုံးခါ ျမင္ဖူးတယ္၊ ဒါပဲ။

တနဂၤေႏြေန႔က ကင္ဂၽြန္အန္မူႀကိဳေက်ာင္းကို သြားလည္ပတ္တဲ႔ အေၾကာင္း ေဖာ္ျပတဲ႔ အခါ သူမကို ျမင္ရျပန္တာ တဲ႔။
ခက္တာက ဘယ္တုန္းက သြားေရာက္ လည္ပတ္ခဲ႔တယ္ဆိုတာ ေျပာမထားေတာ႔ ဘာမွ သိလို႔ မရျပန္ဘူး။
ထိပ္တန္း အရာရိွႀကီးေတြေတာင္ သူ႕ အနား မကပ္ရဲဘဲ ေကာင္မေလးက သူ႕ေဘးမွာ ေတြ႔ရေတာ႔ သူ႕ ဇနီးမ်ား ျဖစ္ေနမလား လို႔ေတြးစရာေတာ႔ ရွိတာေပါ႔။

ေျမာက္ ကိုရီယား ယဥ္ေက်းမႈအရ သူမအတြက္ ထိုင္ရမယ္႔ ေနရာ ခ်ထားစီစဥ္မႈေတြၾကည့္ရင္ သူ႕ ဇနီးျဖစ္ဖို႔ မ်ား သတဲ႔။
သူမ မွလားဆိုေတာ႔ မဟုတ္ဘူး။ ေျမာက္ ကိုရီယား ႏိုင္ငံသားေတြဟာ သူတို႔ ႏိုင္ငံ႔ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ အသက္ကုိေတာင္ တိတိက်က် မသိၾကရ ရွာဘူး။ လိတ္ တြမ္တီး ဆိုတာေလာက္ပဲ သိရတယ္။ အဲဒါ ေျမာက္ ကိုရီယား မီဒီယာပဲ။

ကေမၺာဒီးယာမွာ က်င္းပခဲ႔တဲ႔ အာစီယံ အစည္း အေဝး မွာ ကင္ဂၽြန္အန္ လက္ထပ္လိုက္ၿပီလား ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္း ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးကိုေမးေတာ႔ သူက ေျဖမသြားဘူးတဲ့။ သတင္းစာ ႐ွင္းလင္းပြဲကိုလည္း ပယ္ဖ်က္ သတဲ့။ ဒီေမးခြန္း ထပ္ေမးမွာ ေၾကာက္လို႔ ေနမွာေပါ႔။

ေတာင္ကိုရီယား မီဒီယာကေတာ႔ နည္းနည္း ပိုသိ သလိုလိုပဲ၊ အဲဒါ ဆြစ္ဇာလန္မွာ ေက်ာင္းတက္စဥ္ သူနဲ႔ ရင္းႏွီးဖူးတဲ႔ အဆိုေတာ္ ဟၽြန္ေဆာင္ဝူး ျဖစ္မယ္။ သူတို႔ လက္ထပ္လိုက္တာ ျဖစ္မယ္ တဲ႔။

ဒါကို လက္ မခံ ႏိုင္တဲ႔သူေတြကေတာ႔ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီ ေကာင္မေလးဟာ အသက္ ၂၄ ႏွစ္ရွိ(ခန္႕မွန္းေျခ) ေျမာက္ ကိုရီယား ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ ညီမေလး ျဖစ္ရမယ္ တဲ႔။

ဘာမွ မဟုတ္ဘူး၊ ေျမာက္ကိုရီယား နဲ႔ ေခါင္ခ်င္း ဝင္တိုက္မိရင္ ကိုယ္ပဲ ကြဲမွာ ဆိုတာ စဥ္းစားမိလို႔ပါ။
သူတို႔က ပိုမာတယ္။ သတင္း မီဒီယာက အစ ဘာမွရွင္းရွင္း လင္းလင္း မရွိဘူး။

ဘူလဲ၊ ဘာလဲ၊ ေဘာက္ ရိွၿပီလဲ၊ ဘိုလဲ၊ ဘူမွ မသိဘူး။ ေပ်ာ္စရာ ႀကီး။


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အယ္ဒီဆင္ကို ေဟာခဲ့သည့္ အရွည္သံုးပါးတရားေတာ္

(ဓမၼပဒ၊ ဗာလဝဂ္လာ ပထမဆုံး ဤ ဂါထာကိုၾကည့္ကာ လတ္တေလာ ႀကဳံေတြ႔ေနရေသာ အျဖစ္ အပ်က္ႏွင္႔ တိုက္ဆိုင္ေနသျဖင္႔ ဂါထာတစ္ပုဒ္ ပံုစံတူ ကူးၿပီး ဤ စာကို ေရးလိုက္ မိပါသည္။ စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ေတြးက ဘုရား႐ွင္ႏွင္႔ ေဒသနာ ေတာ္ကို မေလးမစားလုပ္သည္ ဟူေသာ အျခား အဓိပၸါယ္ တစ္ခုလည္း ႐ိွေကာင္း ႐ိွသြားႏိုင္ျပန္ပါသည္။ ဤသိ႔ု ေတြးမိသူမ်ား စိတ္ မခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ခ့ဲေသာ္ ေတာင္းပန္ပါ၏။ သီဟနာဒ။)

~~~~~

အိပ္မေပ်ာ္သူအတြက္ ညတာသည္ရွည္၏။
ခရီးပန္းလာသူအတြက္ တစ္ယူဇနာခရီးသည္ ရွည္၏။
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို နားမလည္ေသာ သူမိုက္အတြက္ သံသရာသည္ရွည္၏။
“Long is the night to one who is wakeful;
Long is (the journey of) one yojana to the traveler who is tired;
Long is Samsara to the fool who is the ignorant of the true of Dhamma.”

"New Version"
“မီးပ်က္၊ မီးမရွိသူမ်ားအတြက္ ညတာသည္ရွည္၏။
သယံဇာတကို ေရာင္းစားသူမ်ားအတြက္ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရး ခရီးသည္ရွည္၏။
မိမိတိုင္းျပည္၏လိုအပ္ခ်က္ကို မသိနားမလည္ေသာ သူမိုက္တို႔အတြက္ ေနာင္တတရားသည္ရွည္၏။
“Long is the night to those who have no light;
Long is the journey of having light to those who sell their oil and gas;
Long is the regret to the fools who are ignorant of their country’s need!”

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ နံနက္ေစာေစာ သမာပတ္မွထေတာ္မူၿပီး မည္သူ႔ကို ေခ်ခ်ြတ္ရအံ့နည္းဟု ၾကည့္ရွဳဆင္ျခင္ေတာ္မူလတ္ေသာ္ စိတ္လက္မသာ ညိွဳးမိႈင္ကာေနရွာေသာ ေသာမတ္(စ္) အယ္(လ္) ဘာ အယ္ဒီဆင္ကို ျမင္ေတာ္မူေလ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္အေကြ်းရဟန္းမပါ၊ တစ္ကိုယ္တည္းသာလွ်င္ ပရိကၡရာတို႔ကို ယူေဆာင္ေတာ္မူၿပီး ေသာမတ္အယ္ဒီဆင္ရွိရာ နယူးဂ်ာဆီၿမိဳ႕ရွိ မင္လိုပါ႔ခ္ (Menlo Park) အလုပ္ရံုဆီသို႔ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ၾကြေတာ္မူေလ၏။ ထိုေနရာသို႔ေရာက္ေသာ္လည္း အပိြဳင့္မန္႔ႀကိဳတင္လုပ္ထားျခင္း မရွိသျဖင့္ သူ႔အလုပ္ထဲသူအာရံုနစ္ေနေသာ အက္ဒီဆင္က ဘုရားရွင္ကို မျမင္မိေပ။ ဘုရားရွင္က ေခ်ာင္းဟန္႔ေသာ္လည္း နားေလးေသာ အက္ဒီဆင္က မၾကားရွိေလ၏။

ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား ျဖန္႔လႊတ္ရန္ကိုမူ ကမာၻကို အလင္းေပးခဲ့ေသာ ဒကာႀကီးအေရွ႕၌ မျပဳအပ္ဟု ဘုရားရွင္က ယူဆေတာ္မူေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္သည္ မိနစ္ (၂၀) ခန္႔ မတ္တပ္ပင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ရ၏။ ထိုအခါ ေဆးျပင္းလိပ္တစ္လိပ္ကုန္ဆံုးၿပီး ေနာက္တစ္လိပ္ မီးညွိဖို႔လုပ္စဥ္ ဒကာေတာ္ အယ္ဒီဆင္သည္ ဘုရားရွင္ကို ေတြ႔ျမင္သြားေလေတာ့၏။

ဘုရားရွင္ကို ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း အယ္ဒီဆင္၏မ်က္ႏွာေပၚ၌ အနည္းငယ္ ေက်နပ္သည့္အသြင္မ်ား ေရာက္သြားၿပီး-

“ေဂါတမ ဗုဒၶ ထင္ပါရဲ့၊ ၾကြေရာက္ေတာ္မူပါ။ အလုပ္ရံုျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ခမ္းခမ္းနားနား ေနရာထိုင္ခင္းမေပးႏိုင္တာ ခြင့္လႊတ္ပါ” ဟု ခပ္က်ယ္က်ယ္ဆိုေလ၏။ ဘုရားရွင္ထိုင္လွ်င္ထိုင္ခ်င္း သူသိလိုေသာေမးခြန္းကို ေမးေလေတာ့၏။

“ေဂါတမ ဗုဒၶေရ၊ က်ဳပ္လွ်ပ္စစ္မီးတည္ထြင္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း (၁၃၀) ရွိေပါ့။ က်ဳပ္စိတ္ကူးထဲမွာေတာ့ သကၠရာဇ္ (၂၀၀၀) ဆိုရင္ တစ္ကမာၻလံုး လွ်ပ္စစ္မီးေတြ ထိန္ထိန္လင္းေနလိမ့္မယ္လို႔ တြက္ဆထားခဲ့တာ။ မွားသဗ်ာ။ က်ဳပ္ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါရဲ့ ေဂါတမဗုဒၶရယ္။

သဗၺညဳတ ဉာဏ္ရွင္ ဘုရားရွင္သည္ အယ္ဒီဆင္၏ ေသာကအေၾကာင္းတရားကို သိျမင္ေတာ္မူေသာ္လည္း သူ႔ရင္မွာစိုက္ေနေသာ ေသာကဆူးေျငွာင့္ကို ႏႈတ္ရန္အလို႔ငွာ-

“ဒကာႀကီး အယ္ဒီဆင္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္မ်ား စိတ္လက္မသာရွိေနရပါသနည္း”

“အခု သကၠရာဇ္ ၂၀၁၂- ခု ေရာက္ေနတာေတာင္ အာရွတိုက္ အေရွ႕ေတာင္အရပ္က နာမည္ႏွစ္ခုနဲ႔ႏိုင္ငံဟာ မီးမရေသးဘူးတဲ့ ေဂါတမဗုဒၶရယ္။ က်ဳပ္အဲဒီအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနရတာပါ။ ေလာင္စာဆီမရွိလို႔မ်ားလားလို႔ ေတြးမိပါရဲ့။ ဒါလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ သူတုိ႔က ေလာင္စာဆီကို သူမ်ားကိုေတာင္ ျပန္ေရာင္းစားေနၾကသတဲ့။ ဗုဒၶကေတာ့ လိမ္ေျပာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ဳပ္ၾကားထားတဲ့ သတင္းေတြက အမွန္ေတြပဲလား။ မယံုႏိုင္လြန္းလို႔ပါ ေဂါတမ ဗုဒၶရယ္”

“ဒကာႀကီးၾကားတဲ့ သတင္းေတြဟာ အမွန္ေတြပါပဲ။ ဒကာႀကီးတီထြင္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း (၁၃၀) ေက်ာ္ေပသည့္ ထိုႏိုင္ငံေလးခမ်ာမွာေတာ့ မီးပံုမွန္မရၾကေသးပါ။ ထို႔အတြက္ သင့္ထံ ဗုဒၶၾကြေရာက္လာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻႀကီးကို လွ်ပ္စစ္မီးနဲ႔လင္းေစဖုိ႔ သင္အခ်ိန္ေတြ၊ ခြန္အားေတြ ဘယ္ေလာက္စိုက္ခဲ့ရသည္ကုိ ဗုဒၶသိသည္။ ထို႔အတူ ဗုဒၶ၏ကိုယ္ေတြ႔ အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို ဒကာႀကီးကို ေျပာျပခ်င္သည္။

ေဂါတမ ဗုဒၶကုိယ္တိုင္ပင္ ကမာၻႀကီးကို သစၥာအလင္းမ်ားျဖင့္ လင္းေစအံ့ဟု ႏွလံုးပိုက္ၿပီး ထိုအလင္းကို ရရွိေစဖို႔ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမာၻတစ္သိန္းၾကာေအာင္ ရီဆာ့ခ်္ (Research) လုပ္ခ့ဲရသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသစၥာအလင္းသည္လည္း သကၠရာဇ္ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္သည့္တိုင္ ကမာၻ႕ေဒသအမ်ားစု၌ မေရာက္ရွိ၊ မျဖန္႔က်က္ေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ပ်က္ရမည္ဆိုလွ်င္ ေဂါတမ ဗုဒၶကုိယ္တိုင္လည္း စိတ္ပ်က္ရေပေတာ့မည္။ ဒကာႀကီးမွ မဟုတ္ပါ။

“ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏ Very First ေဒသနာေတာ္၌ ယံပိစၧံ န လဘတိ၊ တမၸိ ဒုကၡံ ဟု မိန္႔ခဲ့သည္။ အဓိပၸါယ္ကား - This is suffering when dreams do not come true.’ ျဖစ္ေပသည္” ဟု ရွည္လ်ားစြာ မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို ၾကားလိုက္ရေသာ အယ္ဒီဆင္သည္ ဘုရားရွင္၏ သစၥာေလးပါးရွာေဖြေရးကား မိမိထက္ အဆမ်ားစြာရွည္ၾကာ၊ အဆမ်ားစြာ ပိုမိုပင္ပန္းခဲ့ရေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္ၿပီး စိတ္သက္သာရာ အတန္ငယ္ရရွိေလ၏။

အယ္ဒီဆင္၏စိတ္သည္ ယခုအခါ တရားနာရန္အသင့္ေတာ္ဆံုုးျဖစ္ၿပီဆိုသည္ကို သိျမင္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္သည္ ဓမၼပဒ ဗာလဝဂ္လာ မူရင္းဂါထာေတာ္ႏွင့္အတူ ဂါထာတစ္ပုဒ္ပါျဖည့္စြက္၍ မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူသည္။

ဒကာႀကီး

အိပ္မေပ်ာ္သူအတြက္ ညတာသည္ရွည္၏။
ခရီးပန္းလာသူအတြက္ တစ္ယူဇနာခရီးသည္ ရွည္၏။
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို နားမလည္ေသာ သူမိုက္အတြက္ သံသရာသည္ရွည္၏။

ဒကာႀကီး ပိုရွင္းလင္းေစရန္-

“Long is the night to one who is wakeful;
Long is (the journey of) one yojana to the traveler who is tired;
Long is Samsara to the fool who is the ignorant of the true of Dhamma.”

ပထမဂါထာေတာ္အၿပီးတြင္ အယ္ဒီဆင္သည္ စိတ္ေက်နပ္မႈရရွိယံုသာမက အသိ ဉာဏ္မ်ားပင္ လင္းလက္လာေလေတာ့သည္။ ထိုအခြင့္အေရးကို လက္လြတ္မခံေသာ ဘုရားရွင္သည္ အယ္ဒီဆင္ကို တိုက္ရိုက္ရည္ညႊန္းၿပီး ဂါထာအသစ္တစ္ပုဒ္ ထပ္ေဟာေလသည္။

“မီးပ်က္၊ မီးမရွိသူမ်ားအတြက္ ညတာသည္ရွည္၏။
သယံဇာတကို ေရာင္းစားသူမ်ားအတြက္ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရး ခရီးသည္ရွည္၏။
မိမိတိုင္းျပည္၏လိုအပ္ခ်က္ကို မသိနားမလည္ေသာ သူမိုက္တို႔အတြက္ ေနာင္တတရားသည္ရွည္၏။

“Long is the night to those who have no light;
Long is the journey of having light to those who sell their oil and gas;
Long is the regret to the fools who are ignorant of their country’s need!”

ဒုတိယဂါထာ နယူးဗားရွင္း၏အဆံုး၌ အယ္ဒီဆင္သည္ ကမာၻ႕အလင္းသာမက အဇၥ်တၱအလင္းပါ ရရွိသြားေလေတာ့သည္။
ေလးသိန္းရွစ္ေသာင္းကုန္ေသာ အေမရိကန္တို႔လည္း ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူၾကေလကုန္၏။

အမွာ- ပထမဂါထာ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္သည္ ေဒၚျမတင္၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္မွ ယူထားျခင္းျဖစ္သည္။


သီဟနာဒ






Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☁ ေနမင္းၿပံဳးမယ့္ ေန႕ ☼

သင္႔ မွာ ခ်စ္တတ္တဲ႔ ႏွလုံးသား႐ိွရင္
ႏွလုံးသား တစ္ခုစီ
သူေသ ကုိယ္ေသ ေလာင္းေၾကးထပ္ဖို႔
ပိတုန္း တစ္ေကာင္က
"လက္ေရွာင္၊ ေပါက္ေကာင္ ေဖာ္မယ္" တဲ႔။

အဲဒါ
ကိုေနဝင္း၊ကုိခင္ဝမ္း တို႔ရဲ႕" ေနမင္းၿပဳံးမယ့္ေန႔" မ်ား ျဖစ္ခဲ႔ရင္
တိုက္ဆိုင္မႈ မ်ားစြာထဲက
အေသးမႊားဆုံး တိုက္ဆိုင္မႈ တစ္ခုထက္
အဓိပၸါယ္ တစ္စုံတစ္ရာ မ႐ိွပါ။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☺ ကိုယ္႔ အထာနဲ႔ကိုယ္ကေတာ႔ ကိုယ္လည္း ဘေလာ႔ဂါပဲ ☺

မသိဘဲ ရမ္း မေျပာနဲ႔
အတင္ အသ မတတ္လို႔ကေတာ႔
ကဗ်ာနတ္ကလည္း ႀကီးမွႀကီး ရယ္။

ေက်ာင္းပိတ္တဲ႔ ရက္မွ
ကေလးေတြရဲ႕ ဉာဏ္ရည္က
သိသိ သာသာ တက္လာၾက သတဲ႔
ေက်ာင္းဆရာလုပ္ရတာ လြယ္မွတ္လု႔ိ။

အသား မေရွာင္ဘူး ေျပာလို႔
"သစ္သား"ေတာ႔ ခ်က္မေကၽြး နဲ႔ ဗ်ာ
ဝါးရတာ တကယ္ မေခ်ာင္ဘူး။

သစ္ပင္ စိုက္တယ္
ပန္းပင္ စိုက္တယ္
ထိပ္ေျပာင္ေနတဲ႔ ေခါင္းေတြ ျမင္တိုင္း
"ဆံပင္" တူး တူး ၿပီး စိုက္ခ်င္စိတ္ေတြ ေပါက္လာလို႔
မနည္း ထိန္း ထိန္း ထားရတာ။

ယုံခ်င္မွသာ ယုံ
အသက္ သုံးဆယ္ ေက်ာ္ကတည္းက
အျဖဴေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး စစ္စစ္ ပဲ

ဆံပင္ျဖဴ ေတြ႔လို႔ကေတာ႔
ခ်က္ခ်င္း ႏႈတ္ႏႈတ္ပစ္တာ။

ကိုယ္ သစ္ တိုင္း မသစ္တဲ႔ အထဲမွာ
ကိုယ္႔ မ်က္ႏွာက စၿပီး သစၥာေဖာက္တယ္
ဘယ္ေလာက္သစ္သစ္ ဒီ မ်က္ႏွာအေဟာင္းနဲ႔။


ၿငိသေလာက္ ေလး ေရးတယ္
သိသေလာက္ ေလး ေရးတယ္
ရွင္းေအာင္ ေရးတယ္
မ႐ွင္းေအာင္လည္း ေရးတယ္
ေျပာခ်င္ရာသာ ေျပာၾက
(တင္ေပး ရုိက္ေပးသူ ရိွရင္)
ကိုယ္႔ အထာနဲ႔ကိုယ္ကေတာ႔ ကိုယ္လည္း ဘေလာ႔ဂါပဲ။ ။


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လူေကာင္းမ်ားပင္ လိုက္မိတတ္သည့္ အဂတိ

အဂတိတရားေလးပါးကို ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာတိုင္းသိၾကသည္။ ခ်စ္၍ အဂတိလိုက္၏၊ မုန္း၍အဂတိလိုက္၏။
ေၾကာက္၍ အဂတိလိုက္၏။ မသိ၍ အဂတိလိုက္၏။ ေရွ႕ သုံးပါးေသာ အဂတိကို သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ရေအာင္ ေရွာင္ႏိုင္ၾက၏၊
ေနာက္ဆုံး အဂတိ ကမူ သူေတာ္ေကာင္း႐ုံမွ်ျဖင္႔ မလုံေလာက္ေတာ႔ေပ။

ဤ၌ မသိျခင္းဟူသည္ သစၥာေလးပါးႏွင္႔ မဆိုင္ေတာ့၊ အမႈ အခင္း ေရးရာကို က်က် နန မသိျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ စိတ္ရင္း ေကာင္းသူမ်ားပင္ လြန္က်ဴးမိတတ္ေတာ႔၏။ မသိ ဆိုရာ၌ သတင္း အခ်က္ အလက္၊ အေထာက္ အထား မျပည့္စုံျခင္း၊
ျပည့္စုံပါေသာ္လည္း သုံးသပ္မႈ လြဲေခ်ာ္တတ္ျခင္း တို႔ ျဖစ္ႏိုင္ျပန္သည္။ မည္သို႔ ဆိုေစ မတရားမႈ ျဖစ္လွ်င္ အဂတိ သာျဖစ္ေတာ႔၏။

ကိုယ္တိုင္ မ႐ိုးသားသျဖင္႔ ျဖစ္ရေသာ အဂတိ က ကိုယ္တိုင္သိေသာ္လည္း အခ်က္ အလက္ မမီ၊
ဉာဏ္ မမီ၍ ျဖစ္ရေသာ အဂတိ က ကိုယ္တိုင္ပင္ မသိတတ္။ နစ္နာလွ၏၊ ရိုးသားေသာ အဂတိ ျဖစ္၏။

ေလာက၌ "မသိလို႔ မွားမိတာပါ" ဟု ခြင္႔လႊတ္လို႔ရ၏။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာ ၌မူ မသိျခင္းကို "မသိရွာ လု႔ိပါ" ဟု မေျပာ မေဟာခဲ႔။
ဘဝ သံသရာ၊ ဘဝ ဒုကၡ၏ ပင္မ ေၾကာ႐ိုးဟု မွာတမ္း႐ွိခဲ႔သည္။

ရိုးသားလ်က္ မွားတတ္ေသာ ေမာဟာဂတိသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အေကာင္းဆုံးဟု ၾကည့္မိသည္။
အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ကိုယ္တိုင္ အဂတိ လိုက္ေနမွန္း မသိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။
ကိုယ္တိုင္ မွန္သည္ဟု ထင္ေနေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။

ရိုးသားေသာ အဂတိ။ ရိုးသားမႈက ရိုးသားမႈ၊ အဂတိက အဂတိ။
သတိ၊ ပညာမွ လြဲ၍ ကုစားထုံး မ႐ိွ။ တိေလာက ဂုရု ကို ဦးၫႊတ္မိပါ၏။ ။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ပြင္႔သြားတဲ႔ စြမ္းအင္ တံခါး န႔ဲ လူေျပာ သူေျပာ အသံမ်ား

"မည္းေမွာင္ေနတဲ႔ အတိတ္က လာခဲ႔ရေတာ႔
ခပ္မွိန္မွိန္ ပစၥဳပၸန္ကိုပဲ
ေတာက္ပ လွတဲ႔ အနာဂတ္ လိုလို..."

Ref: Thein Sein meets US business leaders.
A delicate balance with deft move.
S.T. 14,July,2012

မေန႔က သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ နဲ႔ အေမရိကန္ ထိပ္တန္း စီးပြါးေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး ဟယ္လာရီ ကလင္တန္ က ကေမၺာဒီးယား ႏိုင္ငံ၊ ရွမ္းမ္ ၿမိဳ႕မွာ ေတြ႔ဆုံ မိတ္ဆက္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ "ႏိုင္ငံ နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ အနာဂတ္ အစီအစဥ္ေတြ အားလုံး သူတို႔ကို ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္"လို႔ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး က ဆိုပါတယ္။ ဒီ အဖြဲ႔ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ရက္ ပိုင္း အတြင္း သြားေရာက္ၾကပါလိမ္႔မယ္။

အိုဗားမား အစိုးရ ရဲ႕ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ မက်ခင္မွာ
၁။ အေမရိကန္ စီးပြားေရးသမားမ်ား႐ဲ႕ ျမန္မာ႔ ေဈးကြက္ထဲ လက္ဦးမႈ ရယူလိုျခင္း၊ ဆံုးရွံဳးမွာ စိုးရိမ္ျခင္း။
၂။ လူ႕ အခြင္႔ အေရး အဖြဲ႔မ်ားရဲ႕အထပ္ထပ္ စိုးရိမ္ သတိေပးျခင္း။
၃။ ျမန္မာ အစိုးရ ရဲ႕ အေမရိကန္ စီးပြားေရး လက္ေတြ႔ က်က် ပါဝင္လာဖို႔ အထပ္ထပ္ ဖိတ္ေခၚေန ျခင္း ေတြနဲ႔ ဗ်ာမ်ားေနခဲ႔ရပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ ဗုဒၶဟူးေန႔ ကေတာ႔ စည္းကမ္းခ်က္ အသစ္ေတြနဲ႔ အတူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ေရနံ နဲ႔ စြမ္းအင္ ကိစၥမွာ အေမရိကန္ စီးပြားေရး ပါဝင္လာတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၾကားရတဲ႔ အသံေတြကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ စုံလင္လွပါတယ္။

ဆစ္ဒနီမွာရိွတဲ႔ Macquarie တကၠသိုလ္၊ျမန္မာ႔ စီးပြားေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ေဒါက္တာ Sean Turnell ကေတာ႔ "The United States has moved very adroitly. Everyone gets something I think, hopefully to the benefit of Myanmar's reform process." အေမရိကန္ က ေတာ္ေတာ္ ျမန္ျမန္ လႈပ္႐ွားလိုက္ၿပီး ဒီ လႈပ္႐ွားမႈက ျမန္မာ႔ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး အတြက္ လူတိုင္းကုိ တစ္ခုခုေတာ႔ ရေစႏိုင္လိမ္႔မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင္႔ပါတယ္ လို႔ ဆိုထားပါတယ္။



အခြင္႔ အေရး ဆိုင္ရာအဖြဲ႔မ်ားထဲက အေမရိကန္ ျမန္မာ႔ ကမ္ပိန္း အဖြဲ႔ကေတာ႔ ဒီ လႈပ္႐ွားမႈဟာ "a betrayal of human rights groups" လူ႕ အခြင္႔ အေရး အဖြဲ႔ေတြကို သစၥာေဖာက္မႈ လို႔ စြပ္စြဲ ထားျပန္ပါတယ္။ အေမရိကန္အစိုးရ ဟာ စီးပြားေရးကိုပဲ အာရံုစိုက္ၿပီး လူ႕ အခြင္႔ အေရး ကိုေတာ႔ မ်က္ကြယ္ျပဳထားတယ္ဆိုၿပီး လူ႕ အခြင္႔ အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈ၊ ေျမယာမ်ား ျပည္သူပိုင္သိမ္းမႈ စတာေတြကိုေထာက္ျပၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္က ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သတိေပးခဲ႔တာကိုေရာ ခ်ိဳးေဖာက္ရာ ေရာက္မသြားဘူးလား လို႔ ေမးစရာလည္း ရိွလာျပန္ပါတယ္။

ဒါကိုေတာ႔ ေဒါက္တာ တန္နယ္ကပဲ "သူမ စိုးရိမ္တာေတြ မျဖစ္ေစဖို႔အေမရိကန္အစိုးရ ဟာ သူတိ႔ု ကုမၸဏီေတြကို လိုအပ္တဲ႔ လမ္းၫႊန္မႈေတြ ေပးထားပါတယ္ " လို႔ ရွင္းျပခဲ႔ျပန္ပါတယ္။

အေမရိကန္အစိုးရ အေနနဲ႔ ေဝဖန္ေနသူေတြၾကားက စီးပြားေရးတံခါးကို အျမန္ဖြင္႔လုိက္ရတယ္ ဆိုေပမယ္႔ ျမန္မာ အစိုးရ အတြက္က်ေတာ႔ ဒါက နည္း လည္းနည္း၊ ေႏွးလည္းေႏွး ျဖစ္ႏိုင္ျပန္ပါေရာ၊ ျမန္မာ အစိုးရ အမွန္ ေမွ်ာ္လင္႔ထားတာက ျမန္မာ႔ ထုတ္ကုန္ေတြေတြ အေမရိကန္ထဲကို တင္သြင္းခြင္႔ ျပဳဖို႔ လို႔ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ေလ႔လာသူ Mr Murray Hiebert က ဆိုထားျပန္ပါတယ္။

ဘာပဲေျပာေျပာ အေမရိကန္ေတြ တကယ္ဝင္လာရင္ေတာ႔ က်န္တဲ႔ ႏိုင္ငံေတြကိုလည္း တပ္လွန္႔ၿပီးသားပါ။ ျမန္မာ႔ ဆင္းရဲတြင္းက ေတာ္ေတာ္ နက္ေလေတာ႔ စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕ "အေပး အကမ္း ကပဲ နည္းတာလား၊ အစား အေသာက္ကပဲ ႀကီးတာလား " ဆိုတာေလးကို မဆီမဆိုင္ သတိရ မိေသးတယ္။ "မည္းေမွာင္ေနတဲ႔ အတိတ္က လာခဲ႔ရေတာ႔ ခပ္မွိန္မွိန္ ပစၥဳပၸန္ကိုပဲ ေတာက္ပ လွတဲ႔ အနာဂတ္ လိုလို" တဲ႔။

ဘာ ေျပာေျပာ မႏွစ္ကထက္သာတယ္။ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာၾက။


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

"သမၼတႀကီး ဆြဲတဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ ေကာက္ေၾကာင္း"

Interview by Nirmal Ghosh
The Straits Times (13-Jul-2012)

၁။ ကက္ဘိနိတ္ အေျပာင္း အလဲ
"It is not the case that there are hardliners in the Cabinet who are actively resisting or against changes or reforms, but there are some in the Cabinet who may be slower or who may not be performing as well in terns of trying to realise the objectives the government set out. Because of that ,there may need to be changes."

"ပါလီမန္အမတ္ေတြထဲမွာ ေျပာင္းလဲေရးကို မလိုလား ဒါမွမဟုတ္ ေျပာင္းလဲေရးကို အတိုက္အခံ လုပ္ေနသူေတြ ရိွေနတယ္ ဆိုတာက ျပႆနာမဟုတ္၊ ေျပာင္းလဲေရးကို ေႏွးေကြးေစသူ၊ အစိုးရ ခ်မွတ္ထားတဲ႔ မူဝါဒ အတိုင္း နားလည္မႈ ရိွရိွနဲ႔ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္သူေတြေတာ႔ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင႔္ ကက္ဘိနိတ္ထဲမွာ အေျပာင္း အလဲ ေတြ ရွိလာႏိုင္တယ္" လို႔ဆိုထားပါတယ္။

အင္တာဗ်ဴးက စကားျပန္နဲ႔ ဗ်ဴးခဲ႔ရေပမယ္႔ သတင္းေထာက္ကေတာ႔ သမၼတႀကီးဟာ Relax, chatty ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တျဖစ္လဲ သမၼတႀကီးဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ လက္ရွိ အေျခအေနကို က်က် နန သေဘာေပါက္ ထားၿပီး ဒီအေပၚမွာလည္း ရိုးသားမႈ အျပည့္႐ွိတယ္ လို႔ မွတ္ခ်က္ ျပဳထားပါတယ္။

၂။ ျပည္သူရဲ႕အသံကို နားစိုက္
ဒီ ဆယ္စုႏွစ္ေတြၾကားမွာ ျပည္သူရဲ႕အသံကိုလည္း နားေထာင္ရမယ္ ဆိုတဲ႔စကား မၾကားရတာ ၾကာပါၿပီ။
"We also have to listen to and understand the desires of ordinary people and respond to their wishes."

လက္ေတြ႔ ဒီမိုကေရစီ က်က် က်င္႔သုံးႏိုင္ေရးမွာေတာ႔ အားနည္းမႈေတြ ႐ိွေနသလို ျပည္သူရဲ႕အသံကို နားေထာင္ၿပီး သူတို႔ ဆႏၵကိုလည္း လိုက္ေလ်ာရမယ္ ဆိုတဲ႔ စကားကိုလည္း ေျပာထားခဲ႔ပါတယ္။

ျပည္သူရဲ႕ အသံဆိုရာမွာလည္း သန္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ လူထုႀကီးဆီက မတူညီတဲ႔ အသံေတြ၊ လိုအင္ ဆႏၵေတြ ကြဲျပားေနပါလိမ္႔မယ္၊ ဒါကိုလည္း ေမ႔ မထားဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းဖို႔၊ စီးပြားေရး တိုးတက္လာေစဖို႔ အတြက္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားရမွာပါ လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

၃။ ဦးသန္းေ႐ႊရဲ႕ အခန္းက႑။
ပါးနပ္တယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ္႔မယ္၊မကင္းရာမကင္းၾကာင္း
" is someone who has been my boss in the past, someone I respect".
တစ္ခ်ိန္က က်ေနာ္႔ ေဘာ႔စ္၊ က်ေနာ္ ေလးစား႐သူ လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

ျပည္သူရဲ႕ ေမတၱာ နဲ႔ ယုံၾကည္ အားကိုးမႈကို ရယူလိုရင္ ဒီ နာမည္ကို ထပ္တလဲလဲ ႐ြတ္ေနလိုေတာ႔႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

၄။ ဘဝ နာခဲ႔သူ
သမၼတ ႀကီး ကိုယ္တိုင္က ဆင္းရဲသား လူတန္းစား ဘဝကေန တက္လာခဲ႔ရတာမို႔ အေရာင္ တဖိတ္ဖိတ္ ေနျပည္ေတာ္က သမၼတ အိမ္ေတာ္မွာ စံေနရေပမယ္႔ အေျခခံ လူတန္းစားရဲ႕ ဘဝ နဲ႔ အခက္အခဲ ကိုလည္း မေမ႔ဘူး ဆိုတာကို
"I experienced poverty, and that is not unrelated to my start, as President, to look at ways to reduce poverty "
နဲ႔ ေဖာ္ျပထားခဲ႔ပါတယ္။

၅။ ေဒၚစုရဲ႕ အခန္းက႑
စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈေတြဟာ ႏိုင္ငံေရး နဲ႔ ဆက္စပ္ေနၿပီး ႏိုင္ငံေရးက ေဒၚစု နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ ဒီ ပိတ္ဆို႔မႈေတြကေနလြတ္ေအာင္ ေဒၚစုနဲ႔ နားလည္မႈရေအာင္ရယူၿပီး အတူတကြ ပူးေပါင္းေရး စတင္ခဲ႔ရတဲ႔ အေၾကာင္း ေျပာသြားခဲ႔တယ္။

ဒီ စကားဟာ တာဝန္ တစ္ဝက္ကို ေဒၚစုဆီ မွ်ေပးလိုက္တာလို႔ စစ္စစ္ ေပါက္ေပါက္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲရင္ ရႏိုင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံ ရဲ႕ လက္ရိွ ကံၾကမၼာ သူတို႔ အေပၚမွာ လုံးလုံး လ်ားလ်ား ရိုေနပါတယ္။ ဆင္းရဲသား ဘဝက လာခဲ႔ၾကတာခ်င္း တူေပမယ္႔ ဒီ ဘဝ ေတြ အေပၚ နားလည္မႈမွာေတာ႔ အျခား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြနဲ႔ လုံးဝ မတူတာကို ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ေဒၚစုက အဖိႏိွပ္ခံ အၾကည္ညိဳခံ ဘဝကေန ႏိုင္ငံေရးထဲ ေရာက္လာၿပီး သမၼႀကီးကေတာ႔ ျပည္သူ႕ ခ်ဥ္ဖတ္ အသိုင္း အဝိုင္းကေန ေရာက္လာခဲ႔တာမို႔ မတူညီတဲ႔ အခက္အခဲေတြ ကိုယ္စီ ရိွၾကတယ္ဆိုတာ ျငင္းဖို႔ ခက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ဆဲ ကာလမွာ ပါတီ ႏွစ္ပါတီ တင္ မကပဲ ျပည္သူလူထု႐ဲ႕ အခန္းက႑လည္း အေရးႀကီးေၾကာင္း ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။

ေဆာင္းပါးေနာက္ပုိင္းကေတာ႔ မေန႔ကကိစၥ ကို ထပ္ဆြထားတာပါ၊ ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ေရးမွာ စီးပြားေရး အဓိက က်ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈ မွာလည္း တားျမစ္ ပိတ္ဆို႔ထားတာေတြ မ႐ွိမွ ထိထိေရာက္ေရာက္ အလုပ္ လုပ္သြားႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ ေျပာသြားခဲ႔ပါတယ္။

ဒီလို ဒီပလိုမက္တစ္ ဆန္ဆန္လည္း ေျပာ၊ လက္ေတြ႔လည္း အလုပ္လုပ္သြားႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ၂၀၁၅ ခု ေလာက္ဆိုရင္ ေဒၚစုနဲ႔ နားလည္မႈေတြ၊ တာဝန္ေတြ ခြဲေဝယူ႐ုံတင္ မကဘဲ ျပည္သူ႕ ေမတၱာကိုေတာင္ ခြဲယူသြားၾကလိမ္႔မယ္လု႔ိ အေကာင္းၾကည့္ ၾကည့္ လိုက္မိပါတယ္။


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.