တနဂၤေႏြ အပ်င္းေျပ (10,000 Auto Parts )


ကေလးအေဖေလာင္း သုံးေယာက္ဟာ သားဖြားခန္းေရွ႕မွာ စိတ္လႈပ္ရွားစြာ သတင္းထိုင္ေစာင္႔ေနၾကတယ္။ ခဏေနေတာ႔ နာ႔စ္မေလးက ထြက္လာျပီး ပထမလူကို ဂုဏ္ျပဳစကားေျပာတယ္
" ဂုဏ္ယူပါတယ္ရွင္၊ ရွင္ဟာ ကေလးအမႊာပူးေလးရဲ႕ ဖခင္ျဖစ္သြားပါျပီ " ဒီေတာ႔ အဲဒီ ကေလးအေဖက
" တိုက္ဆိုင္လိုက္တာဗ်ာ၊ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ေနတာကလည္း Twin Towers Bank မွာပါ၊ ေက်းဇူးပါဗ်ာ "

ခဏေနေတာ႔ နာ႔စ္မေလး ထြက္လာျပန္ျပီး ဒုတိယလူကို ဂုဏ္ျပဳ စကား ေျပာျပန္တယ္
" ရွင္႔အတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္ရွင္၊ ရွင္ဟာ ကေလး သုံးေယာက္အမႊာရဲ႕ ဖခင္ျဖစ္သြားပါျပီ"
" တိုက္ပဲ တိုက္ဆုိင္လြန္းလွတယ္၊ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီက ေအသုံးလုံး ( AAA ) ေလ "

သူတို႔ေျပာသံေတြၾကားျပီး တတိယလူက မ်က္ႏွာ မသာမယာနဲ႔ အျပင္ ထြက္ သြားတယ္။ နာ႔စ္မေလးက
" ရွင္ ဘယ္ထြက္သြားမလို႔လဲ၊ ေစာင္႔ဦးေလ " ဆုိေတာ႔ အဲဒီလူက
" က်ေနာ္အလုပ္လုပ္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီက 10,000 Auto Parts တဲ႔ဗ်ာ၊ ဒုကၡပါပဲ " တဲ႔။

(RD, Apr, 2005)

 ဇင္ေဝေသာ္

၅၃ ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ ( ကိုယ္႔ရင္ဘတ္ကို ခ်ိန္တဲ႔ ဓား )


ေက်ာင္းေတာ္၏ သာသနာျပဳခရီး ယေန႔ ၅၃ ႏွစ္ ျပည္႔ခဲ႔ၿပီ။ ကၽြႏ္ုပ္ထက္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႔ ႀကီး၏။
သမိုင္းရွည္လ်ားသည္႔ ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ ၅၃ ႏွစ္သည္ မဆိုစေလာက္ သမိုင္းျဖစ္ေသာ္လည္း မေန႔တေန႔က စကၤာပူအတြက္ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္။

ဒုတိယ ေရွးအက်ဆုံး ေထရဝါဒေက်ာင္းဟု သမိုင္းက ဆိုသည္။ သီရိလကၤာ ရဟန္းေတာ္တို႔ ျပည္ပသာသနာျပဳခရီး ေျခေစာသည္။
ထိုထက္ ေလးစားစရာေကာင္းသည္က ထိုစဥ္ စကၤာပူသည္ လြတ္လပ္ေရး ပင္မရေသး။ ဤေက်ာင္းေျမေနရာသည္ ေရဗြက္ထူထူ လယ္ကြက္သာ ရွိေသး၏။

ယေန႔ေခတ္ ျပည္ပသာသာနာျပဳဟု ဆိုၾကရာ၌ ခ်မ္းသာေသာႏိုင္ငံႀကီးမ်ား သို႔သာ သာသနာျပဳတို႔ ( မိမိအပါအဝင္ ) အာရုံက်တတ္ရာ လယ္ေတာထဲ လာေနသြားေသာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ႔သည္႔ သီရိလကၤာ ဆရာေတာ္ႀကီးအေပၚ ပို၍ အထင္ႀကီးေလးစားမိ၏။ ၾကည္ၫိုမိ၏။

လယ္ကြက္ထဲမွာ သာသနာ စိုက္ခဲ႔သည္႔ အရွင္။ ကၽြႏု္ပ္လက္ထက္မွာ ထို စိုက္ခင္းက ဂလိုဘယ္စီးတီး အမည္ပင္ ခံယူစ ျပဳေနေလၿပီ။

" လြန္ခဲ႔သည္႔ ၅၃ ႏွစ္က အေျခအေနမ်ိဳးဆိုလ်င္ မင္း ဘယ္ေလာက္ ၾကာ ၾကာေနမလဲ " ဟု ကိုယ္တိုင္ ေမးခြန္းထုတ္မိရာ ရွက္ႏိုးစြာျဖင္႔ ....
" ငါ အတတ္ႏိုင္ဆုံးေတာ႔ ဤေက်ာင္းတိုးတက္ဖို႔ လုပ္ေနတာပဲ " ဟု ထမင္းရည္ပူ လ်ွာလႊဲ ေျဖလိုက္မိ၏။

ဗုဒၶသာသနံ စိရံ တိ႒တု။



သီဟနာဒ 

ေဆးလိပ္တစ္ဖြာႏွင္႔ ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္


စကၤာပူအစိုးရႏွင္႔ ဆက္စပ္မႈရိွသည္႔ ကုမၸဏီတစ္ခုက ကခုလ ၂၆ ရက္ေန႔က ပႏၷက္ခ်၊ ဂေရာင္း ဘရိတ္ကင္းပြဲအတြက္ ဖိတ္ၾကားလာသည္။ ထိုပြဲအတြက္ ခရစၥယန္၊ အစၥလမ္ႏွင္႔ ဗုဒၶဘာသာ သုံးဘာသာစလုံးမွ ဘာသာေရးေခါင္းေ ဆာင္မ်ားကို ဖိတ္ၾကားထားေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ဘာသာတရားႏွင္႔အညီ ကုမၸ ဏီႏွင္႔ အလုပ္သမားမ်ား ေဘးရန္မရွိၾကရန္ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သေပးေစ လိုေၾကာင္း ဦးစြာ ႀကိဳတင္ေလ်ွာက္ထားသည္။ (ထို ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္၏ ပထမ ဥပေဒသည္ ေဘးရန္မရွိေရး ( ေဆ႔ဖ္တီး ) ျဖစ္၏။)
သို႔ ဆိုသျဖင္႔ ထိုကုမၸဏီရွယ္ယာပိုရွင္င္မ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ားတြင္လည္း ဘာသာဝင္အမ်ိဳးမ်ိးရွိေနေၾကာင္း ေျပာစရာမလိုေတာ႔။
ဤ၌ ပထမ ေကာက္ခ်က္ကို ဆြဲလိုက္သည္။
အတူတကြ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဘာသာ၊ ယုံၾကည္မႈ တူေန စရာ မလို။

ထိုကၽြန္းငယ္ေလးက စကၤာပူ၏ အနာဂတ္ဟုလည္းဆိုၾကသည္၊ ဓာတ္ေငြ ႔၊ ေရနံ စေသာ ေပါက္ကြဲေစႏိုင္ေသာ ဓာတုပစၥည္းမ်ားျဖင္႔ ျပည္႔ႏွက္ေနသည္။ မိမိသြားခဲ႔ေသာ ေနရာက ရွဲလ္ ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္ဟုေခၚသည္။ ရွဲလ္ ေရနံကုမၸဏီႏွင္႔ ဆက္စပ္မႈရိွႏိုင္သည္ဟုလည္း ေတြးလို႔ရသည္။
ထိုကၽြန္းေပၚ မဝင္မီ ပထမဆုံး ခ်က္ပြိဳင္႔မွာ ပါလာသမ်ွ အိုင္ဒင္တတီ ကတ္ဒ္ မ်ား ခ်န္ထားခဲ႔ရၿပီး သူတို႔ေပးလိုက္ေသာ ကတ္ဒ္ေလးကို ယူၿပီး ခရီးဆက္ရ သည္။ ေနာက္ တစ္ေနရာ ေရာက္ေသာအခါ ပါလာေသာ ထို ကတ္ဒ္ေလးကို ခ်န္ထားခဲရျပန္ၿပီး ဒုတိယခ်က္ပြိဳင္႔က ထပ္မံေပးလိုက္ေသာ ကတ္ဒ္ကိုယူၿပီး ခရီးဆက္ခဲ႔ရျပန္သည္။
ထိုမွတဆင္႔ သြားရမည္႔ေနရာ မသြားမီ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ေနတတ္ေရး အတြက္ ၁၀ မိန္ခန္႔ၾကာ အဂၤလိပ္လို ဗြီဒီယိုလမ္းၫႊန္ခ်က္ကို ၾကည္႔ရျပန္ သည္။ မၾကည္႔မေနရ ( ကြန္ပတ္စရီ ) ျဖစ္သည္။ ကတ္ဒ္သုံးကတ္ဒ္ေျပာင္း၊ လက္မွတ္သုံးႀကိမ္ထိုးၿပီးမွ လိုရာခရီး ေရာက္ေတာ႔သည္။ ေရာက္ၿပီ ဆို
သည္ႏွင္႔ သူတို႔ ဘာေၾကာင္႔ ဒီေလာက္ တင္းၾကပ္ပါလိမ္႔ဆိုေသာ အေျဖ ကိုလည္း ရလိုက္သည္။ မီးျခစ္ဆံ တစ္ဆံေၾကာင္႔ ဤ ဂ်ဴေရာင္းကၽြန္းငယ္ တစ္ကၽြန္းလုံး ငါးမိန္အတြင္း ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည္။

၁၀ နာရီမွာ အခန္းအနားစမည္ျဖစ္သည္။ မိမိေရာက္ၿပီး သိပ္မၾကာမီ ခရစၥယန္၊ အစၥလမ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ေရာက္လာၾကသည္။ ထိုစဥ္ ကၽြနု္ႏွင္႔ ပထမဆုံး မ်က္လုံးခ်င္းဆုံမိသည္က အစၥလမ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးျဖစ္ သည္၊ သီဟနာဒ ဆိုေသာ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းသည္ ျမန္မာ ရဟန္းတစ္ ပါးျဖစ္သည္ဆိုတာကိုလည္း သကၤန္းအေရာင္ျဖင္႔ပင္ သိသာႏိုင္၏။
မွန္ မမွန္ေတာ႔ မေသခ်ာပါ။ မိမိ၏ ထိုအစၥလမ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ၾကည္႔ေသာ အၾကည္႔တြင္ အားနာမႈတခ်ိဳ႕ ပါေနမည္ထင္၏။

ထိုစဥ္ ခရစၥယန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက မိမိတို႔ကို ပြဲၾကည္႔ပရိသတ္က ပြဲကိုေစာင္ ႔ၾကည္႔သလို ၾကည္႔ေနသည္ဟုလည္း ခံစားလိုက္ရ၏။ ခံစားမႈဟူသည္ အ ခ်က္အလက္( Fact ) မဟုတ္ ခံစားမႈ ( Feeling ) သက္သက္သာ ျဖစ္ သည္။ အရြယ္ကိုၾကည္ရာမွာလည္း သူတို႔က ပုိႀကီးမည္ဟုထင္သည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ ထိုင္ရာမွထကာ အရိုအေသေပးဖို႔ အသြားတြင္ အစၥလမ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကပင္ သူ႕လက္ကို ဦးစြာကမ္းေပးသည္၊ ကိုယ္တိုင္ကလည္း မိမိတို႔ ယဥ္ေက်းမႈ လက္အုပ္ခ်ီျခင္းကို ဖ်က္ကာ သူ႕လက္ကို တင္းတင္းျပန္ ဆုတ္ လက္ဆြဲႏႉတ္ဆက္လိုက္သည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင္႔ ကၽြႏု္ပ္၏ ရဟန္းသိကၡာ တစ္ျပားသားမွေလ်ာ႔မသြားဟုထင္သည္၊ သူ႕လက္မွ နားလည္မႈ၊ ေႏြးေထြးမႈတို႔ပင္ ရလိုက္သည္ဟု ခံစားလိုက္ရမိသည္။
ၿပီးမွ ခရစၥယန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္လိုက္မိ၏။ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ သုံးေယာက္စလုံးအတြက္ ယုံၾကည္မႈ မတူသည္႔ၾကားက တူေနသည္႔အခ်က္ တစ္ခ်က္ရိွသည္။ ထိုအခ်က္က ကုမၸဏီႏွင္႔ အလုပ္သမားမ်ား ေဘးရန္ မရွိ ၾကေရး ေမတၱာတရားပင္ျဖစ္သည္။
ဤ၌ ဒုတိယေကာက္ခ်က္ကို ဆြဲလိုက္သည္။
သတၱဝါေတြအေပၚ ေမတၱာထားဖို႔ ဘာသာယံုၾကည္မႈ တူစရာမလို။

ဆြဲမိေသာ တတိယေကာက္ခ်က္က ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ဒ္ပင္ျဖစ္သည္။ စည္း ကမ္းမဲ႔ေသာ လူတစ္ေယာက္ေၾကာင္႔ ၅ မိနစ္အတြင္း ထိုကၽြန္းငယ္ ေပ်ာက္ သြားႏိုင္သည္။ ေဆးလိပ္းေလး တစ္ဖြာ ဖြာမိတာမ်ား ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ လုပ္ လို႔ကြာ ဆိုသည္႔ ျဖစ္ကတတ္ဆန္းဆင္ေျခသည္ ထိုကၽြန္း၏ က်ိန္စာ သာ ျဖစ္ေတာ႔သည္။
ထိုမွတဆင္႔ အၿငိမ္မေနတတ္ေသာစိတ္က ငါတို႔ ဒီမိုကေရစီကလည္း ဒီ ဂ်ဴေရာင္း အိုင္းလန္႔ ေလးလိုပါပဲလားဟု ေတြးမိေလေသာအခါ..... ။
......အခါ။
.......အခါ။
.........အခါ။


ေမတၱာျဖင္႔


သီဟနာဒ 

၉၆၉ ကို ဘယ္လို ဂလိုဘယ္ၾကမလဲ


အၾကမ္းဖက္မႈသည္ ၉၆၉ မဟုတ္သလို ၉၆၉ သည္လည္း အၾကမ္းဖက္မႈ မဟုတ္ပါ။ ဘာသာတရား၏ သေကၤတ တစ္ခုမ်ွသာျဖစ္သည္။ ဤ လႈပ္ရွားမႈ သည္ အသစ္အဆန္း တစ္ခုမဟုတ္ေၾကာင္း သာသနာ႔အလံေတာ္ႏွင္႔ ဗိုလ္ မႉး ေအာ္လ္ေကာ႔တို႔က သက္ေသခံသည္။
စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ေျပာစတမ္းဆိုလ်ွင္ ေျခာက္ေရာင္စုံ အလံေတာ္ကမွ အ ဆုံးအမထဲမွာ အဖ်ားက်ေနေသးသည္။ ဤ ၉၆၉ က သာသနာ႔ေသြးေၾကာ ႀကီးသုံးခုကို ကိုယ္စားျပဳေနသည္။
သာသနာ႔အလံေတာ္ႏွင္႔ ဆက္စပ္၍ တခ်ိန္က ဗိုလ္မႉး ေအာ္လ္ေကာ႔ကို မူလ တည္ထြင္သူဟု ထင္မွတ္ေနမိသည္၊ အမွန္က မဟုတ္ပါ။ ဗိုလ္မႉး ေအာ္လ္ေကာ႔ ဗုဒၶဘာသာမျဖစ္မီကတည္းကပင္ ေျခာက္ေရာင္စုံ သာသနာ႔ အလံေတာ္က သီရိလကၤာမွာ တည္ထြင္ၿပီးသားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဤမ်ွ မတြင္က်ယ္ခဲ႔။ ေထရဝါဒ ႏိုင္ငံတိုင္း အတည္ျပဳခံရသည္အထိ မေရာက္ခဲ႔။ အဓီက အေၾကာင္းက ဒီဇိုင္းပညာ မေကာင္းလွေသာေၾကာင္႔ဟု ဆိုရမည္ ထင္သည္၊ အလံက အထက္ ေအာက္ ရွည္လ်ားၿပီး အသုံးျပဳရန္ အခက္အခဲရိွသည္။ ဤတြင္ ဗိုလ္မႉး ေအာ္လ္ေကာ႔က ယေန႔ ျမင္ေတြ႔ေနရ သည္႔ သာသနာ႔ အလံေတာ္ပံုစံကို မိတ္ဆက္ေပးလိုက္သည္။
ေခတ္ စကားျဖင္႔ ေပါက္သြားသည္ဟု ဆိုရေပမည္။

ေျခာက္ေရာင္စုံ သာသနာ႔ အလံေတာ္ကို ေထရဝါဒႏိုင္ငံတိုင္း သေဘာတူ သုံးစြဲၾကသလို ဤ ၉၆၉ ကိုလည္း အားလုံးသေဘာတူသုံးစြဲလာေအာင္ ၿငိမ္း ခ်မ္းေသာနည္းျဖင္႔ စတင္လႈပ္ရွားလ်င္ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ထင္သည္။
ဤ လႈပ္ရွား မႈမ်ိဳးက ႏိုင္ငံေတာ္အဆင္႔က စလ်င္ ပို၍ထိေရာက္ႏိုင္သည္။ ဤ၌ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင္႔ဟူသည္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႔လိုမ်ိဳးကို ဆိုလို သည္။ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႔က စိတ္မဝင္စား (သို႔) ပါဝင္ပတ္သက္သည္ ဟု မထင္မွသာ အျခား အဖြဲ႔မ်ားကလႉပ္ရွားတာ ပိုေကာင္းသည္ဟု ထင္မိပါ သည္။

ပထမဆုံး ေျခလွမ္းအေနျဖင္႔ ၉၆၉ ကိစၥႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး အျခား ေထရဝါ ဒႏိုင္ငံတို႔၏ သေဘာထားကို ေတာင္းခံသင္႔သည္။ ရာခိုင္ႏႈန္းအားေကာင္းလ်င္ စြမ္းႏိုင္ေသာ ( စြမ္းႏိုင္ေသာဟူသည္ ဩဇာႏွင္႔ ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ားျခင္ကုိ ဆိုလိုပါသည္ ) ဆရာေတာ္ တစ္ပါးပါးက ဦးေဆာင္ၿပီး ေထရဝါဒ ကြန္ဖရင္႔လိုမ်ိဳး က်င္းပၿပီး ကြန္ဖရင္႔ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ ၉၆၉ ကို စတင္ရလ်င္ ပို၍ထိေရာက္ႏိုင္သည္။ သာသနာ႔ အလံေတာ္ ကိုလည္း ဤသို႔ပင္ စတင္ခဲ႔ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုလည္း ယုံၾကည္မိသည္၊ ထိုင္း၊ သီရိလကၤာတို႔မွာလည္း ဘာသာေရးျပႆနာက ရွိေနၾကေသာေၾကာင္႔ ဤသို႔ ယုံၾကည္မိျခင္းျဖစ္၏။

ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ ကမၻာကို အရင္ဆုံး ျပရမည္က ၉၆၉ သည္ အၾကမ္းဖက္ မႈႏွင္႔ လုံးဝမဆိုင္၊ ဘာသာေရးသေကၤတ တစ္ခု အသုံးျပဳကာမ်ွ ျဖစ္သည္ ဆို သည္႔ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ဝမ္းနည္းစရာက ယေန႔ အနည္းငယ္ ေရာေထြးရွက္ တင္ျဖစ္ေန၏။ ဤသို႔ဆိုသျဖင္႔ အမွား အမွန္ကို ေဝဖန္ေနျခင္းမဟုတ္ေၾကာ င္း သိေစခ်င္ပါသည္။ ၉၆၉ ပုံရိပ္ ကမၻာ႔အျမင္ လွေစလိုျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ခရစၥယန္တို႔က ခေရာ႔စ္ကိုသုံးသည္။ မြတ္စလင္တို႔က ၇၈၆ ကိုသုံးသည္၊ သို႔ဆိုလ်င္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ကိုေရာ ဘာေၾကာင္႔ ၉၆၉ မသုံးသင္႔ဟု ဆိုႏိုင္ မည္နည္း။

မိမိတို႔ဘာသာ လႈပ္ရွားမႈ စတင္ၿပီး ယင္း လႈပ္ရွားမႈမွာ အျခား ေထရဝါဒႏိုင္ငံ တို႔ပါ ပါလာေအာင္ စည္းရုံးႏိုင္မည္ဆိုလ်င္ အလြန္သင္႔ေတာ္ေသာ ကိစၥဟု ထင္မိ၏၊ သို႔ေသာ္ ထိုလႈပ္ရွားမႈသည္ ၿငိမ္ခ်မ္းေရးသေကၤတႏွင္႔ တြဲစပ္ေနမွ အမ်ား၏ ေထာက္ခံမႈရမည္။ အမ်ားပါလာမွလည္း လႈပ္ရွားမႈက ထိေရာက္ သည္။ ထိုအခါ ၉၆၉ သည္ ျမန္မာကိုသာ ကိုယ္စားမျပဳေတာ႔၊ ကမၻာမွာ ျပန္ ႔ေနေသာ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုယ္စားျပဳေတာ႔၏။



 သီဟနာဒ

Precious Mirror Samadhi Song (သမာဓိ အျမဳေတ မွန္ေတး)


Such is the hidden Dhamma. transmitted by Buddhas.
Today you have obtained it,ensure that it is protected well.
ငုတ္လ်ွိဳးဓမၼ ဗုဒၶအရွင္တို႔ ဖြင္႔ျပခဲ႔
ဒီေန႔ အသင္ရခဲ႔ရင္ ေကာင္းေကာင္းကြယ္ဖို႔ ျပင္။

Snow in a silver bowl, a (white)heron in the moonlight.
Different species are not the same;this is known when they mix.
ေငြခြက္ထဲက စႏိုး၊ လေရာင္ေအာက္က ငွက္ခ်ိဳးျဖဴ
မတူတာေတြဟာ မတူဘူး၊ မတူမွန္းလည္း ေပါင္းမိမွသိ။


Its meaning is not found in words,but it responds when sought.
Obscured truth creates problems,non-attention leads to error.
စကားလုံးထဲ သူ႕အဓိပၸါယ္မရွိ ေတြ႔မိေတာ႔မွ ရိွေၾကာင္းျပ
ေဝဝါးသစၥာ ျပႆနာရွာ၊ သတိ မထားမိရာက အမွားဆီ။


Repulsion and attraction are both wrong,like a great fire.
When expressed in flowery words,this is a case of pollution.
ျငင္းဆန္ျခင္း ဖ်ာေယာင္ျခင္း ႏွစ္ခုစလုံး မီးလို ပူျပင္း
မာယာစကားလုံးမ်ား သုံးလာရင္ အဲ႔ဒါ ပိုလူးရွင္း။


Ultimate principle shrine at midnight,but is not seen a down.
A guiding law for life ,it extracts all from worldly misery.
ပရမတၳဥပေဒေတာ္ ညလယ္မွာလင္း၊ နံနက္ခင္းမွာက် မေတြ႔ရျပန္
ဘဝအတြက္ လမ္းျပမဂၢင္၊ ေလာက ဒုကၡ ဖဲ႔ထြက္ယာဥ္။


Although non-existence, it is not without language.
Facing a precious mirror, one's reflection is seen.
သုညတ အမွန္ျဖစ္ေပမဲ႔ ဘာသာစကားနဲ႔ ကင္းမေန
ဓမၼမွန္မွာ သင္ရွာၾကည္ သင္႔ပုံရိပ္ဟာ မွန္ေပၚမွာ။


You (on your own) are not great, but ultimate principle is great within you.
Like a baby born into the world, complete with five characteristics.
သင္ကိုယ္တိုင္ပဲဆို ဘာမွမဟုတ္ ဒါေပမဲ႔ အဟုတ္ ပရမ သင္႔ထဲမွာ
ေမးကင္းစ ကေလးလို လကၡဏာ ငါးပါးနဲ႔။


It does not go, it does not stay, it does not arrive, it does not leave.
Unsure words are uttered, about "existence" and "non-existence".
သူ မသြား၊ သူ မေန၊ သူ မေရာက္၊ သူ မစြန္႔
သူ မပီမသ စကားေတြရြတ္" ေလာက" နဲ႔ "သုညတ" အေၾကာင္း။


They do not achieve their objective, language has not real meaning.
လိုရင္းကိုေတာ႔ မေရာက္ၾက စကားလုံးမွာ အဓိပၸါယ္စစ္ မရိွလို႔။


(ယခုလထုတ္ The Middle Way ဗုဒၶဘာသာ ဂ်ာနယ္မွ ယူထားပါသည္၊ အျပည္႔အစုံ မဟုတ္ပါ။)


 သီဟနာဒ

သမီးေလးရဲ႕ ေမာင္ေလး (ကမ္းလက္ လပတ္လည္)


Dear Sir or Madam,

ရာထူးတစ္ခုအတြက္ေလ်ွာက္ထားရန္ ဤစာကို ေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဤ ရာထူးအတြက္ေလ်ွာက္ထားရန္ အသက္အရြယ္အားျဖင္႔ အေတာ္ေနာက္ က်ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အရည္အခ်င္းကို ေထာက္ဆလ်ွင္ အခြင္႔အေရး ရွိႏိုင္သည္ဟု ယုံၾကည္ၿပီး ေလ်ွာက္ထားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

1 ) သမီးေလးႏွင္႔အတူ လမ္ျဖတ္ကူးရင္း စုတ္ျပတ္ေနေသာ သူေတာင္းစား တစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ရၿပီး ႏွာေခါင္းပိတ္ ေဝးေဝးကေရွာင္သြားဖို႔ ႀကိဳးစားေန စဥ္ က်ေနာ္႔သမီးေလး ထို သူေတာင္းစားႀကီးကို ဂ႐ုဏာ မ်က္ေစ႔ျဖင္႔ၾကည္ ႔ၿပီး သူမ မုန္႔ဖိုးရတာေလးထဲမွ အေႂကြတခ်ိဳ႕ သူေတာင္း စားႀကီးခြက္ထဲ ထည္႔ေနရွာသည္

2 ) ထိုမွတဆင္႔ ကားပါကင္ကိုေရာက္ရာ မိုးရြာၿပီး မိုးေရတခ်ိဳ႕ စက္ဆီ တ ခ်ိဳ႕ျဖင္႔ ညစ္ေပေနေသာ ေျမျပင္ကို ေတြ႔ရၿပီး က်ေနာ္က ေအာ္ဂလီဆန္ေန စဥ္ က်ေနာ္႔သမီးေလးကေတာ႔ ဒါကိုပင္ သက္တန္႔ေရာင္စုံတစ္ခု ေတြ႔ရသည္႔ အလား ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ၾကည္႔ေနရွာသည္

3 ) အဲဒီမွတဆင္႔ ကားလမ္းျပင္ေနေသာ အလုပ္ၾကမ္းသမားမ်ား အနား ေရာက္ရာ ဖုန္မ်ား၊ အႏၱရာယ္မ်ား ဝိုင္းရံေနသည္႔ ထိုေနရာအနီးသို မသြားရန္ သတိေပးမလို႔ လုပ္ေနစဥ္မွာ က်ေနာ္႔သမီးေလးကေတာ႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ သာယာေရးအတြက္ ပင္ပင္ပမ္းပမ္း အလုပ္လုပ္ေနေသာ အလုပ္ၾကမ္း သမားမ်ားကို ဂုဏ္ယူေသာအၾကည္႔ျဖင္႔ ရွစ္မိနစ္ၾကာေအာင္ ရပ္ၾကည္႔ေန ခဲ႔သည္

4 ) ေန႔ခင္းမွာ တစ္ခုခုစားၾကဖို႔ တိုင္ပင္စဥ္ က်ေနာ္က Starbucks ဆိုင္သြား ရန္ အႀကံျပဳသည္။ က်ေနာ္႔သမီးေလးက က်ေနာ္႔လက္ကိုဆြဲၿပီး ေခါက္ဆြဲ ဆိုင္ထဲ ေခၚသြားခဲ႔သည္။ အလြန္ အရသာရွိတဲ႔ ေန႔လည္စာျဖစ္ခဲ႔ေၾကာင္း ဝန္ခံရပါလမ္႔မည္။ အကုန္အက်အားျဖင္႔ က်ေနာ္တို႔စားသမ်ွ အားလုံး၏ က်သင္႔ေငြသည္ ဒီဇိုင္းလွလွ ျပင္ဆင္ထားသည္႔ cappuccino.ေကာ္ဖီ တစ္ ခြက္၏ တစ္ဝက္မ်ွပင္ မရွိပါ။


5 ) ဒီေနာက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးပင္ အိမ္ျပန္လာခဲ႔ၾကသည္။ အိမ္မွာရိွ ခိုက္ က်ေနာ္က စိတ္မပါ႔တပါ ( မွင္ေသေသျဖင္႔ ) စာအုပ္ထူထူ မ်ား ကို ဖတ္ေနစဥ္ က်ေနာ္႔သမီးေလးကေတာ႔ ဟန္မလုပ္ဘဲ သူမႀကိဳက္သည္႔ ကာတြန္းကားကိုၾကည္႔ၿပီး ရယ္ရႊယ္မဆုံး ျဖစ္ေနရွာသည္

6 ) ေနာက္ဆုံး က်ေနာ္တင္ျပလိုသည္မွာမီးဖိုထဲမွာ အသီးလွီးရင္း သမီးေလး ရဲ႕လက္ကို ဓားရွမိသည္

" ဒါေတြကို မလုပ္ပါနဲ႔၊ မကိုင္ပါနဲ႔ေျပာတာ ဘယ္ေတာ႔မွ နားမေထာင္ဘူး " စသျဖင္႔ က်ေနာ္က ဆူမိ ေငါက္မိရာ က်ေနာ္႔သမီးေလးက မ်က္ရည္မ်ားျဖင္႔
" ဟုတ္ကဲ႔ ဒယ္ဒီ၊ သမီး ေနာက္မလုပ္ေတာ႔ပါဘူး " လို႔ ဝန္ခံရွာသည္

7 ) ေနာက္ ေဒါသမေျပေသးေတာ႔ ဟင္းခ်က္ဖို႔ လွီးရင္းျဖတ္ရင္း က်ေနာ္႔ လက္ ကိုလည္း ဓားအနည္းငယ္ ရွမိျပန္သည္။ ဒီအခါ က်ေနာ္႔သမီးေလးက

" ေဖႀကီးလက္ ဓားရွတာ ဘယ္ေလာက္မ်ားသြားသလဲ၊ ေဖႀကီး လက္ ကိုေရေဆး၊ သမီး အနာကပ္ ပလာစတာသြားယူေပးမယ္ "
ဆိုၿပီး က်ေနာ္႔ကို အားေပးေနရွာသည္။ နာေနသူကို ဆူဖို႔ ေငါက္ဖို႔ ေဝးေရာ


က်ေနာ္ေလ်ွာက္ထားခ်င္တဲ႔ရာထူးက သမီးေလးရဲ႕ ေမာင္ငယ္ရာထူးပါ။ က်ေနာ္ဟာ သမီးေလးေလာက္ မရင္႔က်က္၊ သမီးေလးေလာက္ မရိုးသား တာ အမွန္ပါ။
ျဖစ္ႏိုင္လ်င္ က်ေနာ္႔အသက္ ( ၄၂ ) ႏွစ္ကို ေလ်ွာ႔ေပါ႔ စဥ္းစားေပး ပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။


( ေရွ႕ပိုင္း က မစၥတာဂ်င္းမ္ ကို မွီးၿပီး အဆုံး 5,6,7သာ က်ေနာ္႔ အေတြးျဖစ္ပါတယ္ )

မစၥတာဂ်င္းမ္  ရဲ႕ ေဆာင္းပါး


 ဇင္ေဝေသာ္

၁၀။ ရြက္ၾကမ္းေရက်ိဳ အဘိုး မဟုတ္


လီကြမ္းယုစာကို ေစာင္႔ဖတ္သူခ်ိဳ႕ စိတ္ဝင္စားၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ မေန႔က ပဲ စထရိတ္တိုင္းမ္က အိတ္စက္ကူးတစ္ ဒါ႐ိုက္တာ ရွယ္လီ ဟ်ဴး၊ မားကက္ တင္း နဲ႔ ေအာ္ပေရးရွင္း ဒါရိုက္တာ ကလဲရာ ဝမ္း တို႔နဲ႔ေတြ႔ၿပီး ဒီ Hard Truths ( to keep Singapore going) စာအုပ္ ဘာသာျပန္ဖို႔ကိစၥ ေဆြးေႏြးျ ဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ အားလုံး အားတက္သေရာ အားေပးၾကလို႔ ေက်နပ္ရပါတယ္။ ဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူညီမႈရလိုက္တာက ( ဖြင္႔ေျပာလို႔လည္း ရတာက ) စကၤာပူရီးယန္းကို ဦးတည္ၿပီးေရးတဲ႔ အယ္ဒီတာမွတ္ခ်က္ကို ဘာသာမျပန္ဘဲ ျမန္မာေတြရဲ႕ ဓေလ႔ထုံးစံ၊ လိုက္ဖ္စတိုင္၊ ကိုယ္က်င္႔တရား၊ ယုံၾကည္မႈေတြနဲ႔ စံထိုးၿပီး က်ေနာ္႔အျမင္ကို အခန္းတိုင္းမွာ မိတ္ဆက္ ( သို႔ ) ေဝဖန္ခ်က္ ေရးရမယ္ဆိုတာပါ။

ဒီေန႔ ( Part 2, Insights for the young and curious ) ထဲက ေခါင္းစဥ္ ငယ္ ( ၁၀ ) Not your average grandad ကို
" ရြက္ၾကမ္းေရက်ိဳ အဘိုးမဟုတ္ " အမည္နဲ႔ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ မတူသည္ျဖစ္ေစ လီကြမ္းယုဟာ လီကြမ္းယုကေန တစ္ျပားသားမွ ေလ်ာ႔သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဂး ကိစၥ၊ လိင္ တူမဂၤလာေဆာင္ကိစၥေတြကို ေျဖေပးေနေတာ႔ အထင္ႀကီးမိတယ္။ ျမန္မာလူႀကီး အမ်ားစုဆိုရင္ အခ်ိန္ျဖဳန္း ကေလးကလား ေမးခြန္းေတြလို႔ တြက္ ထားၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကမၻာ႔ရြာသားအေနနဲ႔ ကမၻာက ဒါကို သိခ်င္ေနတယ္ဆိုတာ ျငင္းလို႔မရပါဘူး။ သူေျပာတာေတြကို လက္ခံ၊ မခံ အသာထားၿပီး ဒီကိစၥမ်ိဳးေတြ ေျဖေပးတာကို ေလးစားမိပါတယ္။ မျမင္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္မထားၾကရင္ ျမန္မာေတြမွာလည္း ေတာင္ၿပဳံးပြဲ ရိွပါတယ္။

တီဟီရန္ က မိခင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ ၾကည့္တာခ်င္း မတူရင္ေတာင္ လီကြမ္းယုကို လက္ခုပ္တီးလို႔ အားမရခဲ႔ပါဘူး။
တီဟီရန္ က ဆိုေတာ႔ ဘယ္ဘာသာဝင္ဆိုတာ ေျပာဖို႔ မလိုေတာပါဘူး။ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးေလး ကိုယ္ဝန္ရွိလာတယ္။ မိသားစု တစ္စုလုံးက သေဘာမတူဘူး။ ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ဖို႔ ေျပာတယ္။ သူမကလည္း ဖ်က္ဖို႔ပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔ အယ္ထရာေဆာင္းထဲမွာ လႈပ္ရွားေနတဲ႔ မေမြးရေသးတဲ႔ ကေလးကို ျမင္လိုက္ရၿပီး ဒီကေလးကို ေမြးဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ႔တယ္။ အက်ိဳးဆက္က သူမကို အေမြျပတ္စြန္႔တယ္။ ဘာသာျခား ဖခင္ရဲ႕ကေလးကိုအသိအမွတ္မျပဳဘူး ။ ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးတဲ႔ ေဘဘီ ေဘာနပ္ေတာင္ မရဘူး။

အဲဒီ ကေလးမိခင္ကို လိကြမ္းယုက ေထာက္ခံတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ လူဦးေရ ေလ်ာ႔ပါးလာခ်ိန္မွာ ကေလးယူလို႔ တဲ႔။ အဲ ၿပီးေတာ႔ အဲဒီ မိန္းကေလးက ပညာတတ္၊ ရဲရင္႔သူျဖစ္ေတာ႔ သူမကေလးကလည္း ပညာတတ္ေလး ျဖစ္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္း မ်ားလို႔တဲ႔။

ကဲ ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစု ျမန္မာေတြအျမင္နဲ႔ ၾကည္႔လိုက္ပါ။ အဲဒီ ကေလး အေမနဲ႔ လီကြမ္းယုကို လက္ခုပ္တီးတာ က်ေနာ္တစ္ေယာက္တည္း မျဖစ္ႏိုင္တာ ေသခ်ာပါတယ္။

.................................................................................................

ေမး ။ ။ အေျခာက္ (gay) ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ မစၥတာလီ ဘယ္လုိ ျမင္ပါ သလဲ။ လုိက္(ဖ္)စတုိင္လား၊ ဗီဇလား။

ေျဖ ။ ။ လုိက္(ဖ္)စတုိင္ မဟုတ္ဘူး။ ဗီဇ။ သိခ်င္ရင္ စာအုပ္ေတြ၊ ေဆာင္း ပါးေတြကုိ ဖတ္ၾကည့္။ ဗီဇ ကတည္းက ပါလာတာ။ သူတုိ႔ ေရြးခ်ယ္ထားၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ေမြးကတည္းက ပါလာတာ။ ေယာက္်ားႏွစ္ေယာက္ အခ်င္း ခ်င္း၊ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ အခ်င္းခ်င္း အတူေနၾကမယ္ဆုိရင္ လႊတ္သာ ထား လုိက္။
သူတုိ႔ ကေလးေမြးစားခြင့္ ျပဳသင့္သလား။ မျပဳသင့္ဘူးလားဆုိတာ ကေတာ့ ေျပာစရာ ရွိသြားၿပီ။ ေမြးစားတဲ့ ကေလးကုိ ဘယ္သူက ေစာင့္ေရွာက္မွာ လဲ။ သူတုိ႔ကုိသာ မသိမသာ မဟုတ္ဘဲ တရားဝင္ လက္ထပ္ခြင့္ ျပဳလုိက္ရင္ သူတုိ႔လည္း ကေလးေမြးစားခြင့္ ရွိတယ္၊ ဘာညာေတြ ရွိလာေတာ့မွာ။ ဗီဗီယံ ဗလကရစ္ရွနန္ ကေတာ့ ဗီဇကိစၥက သက္ေသျပဳေလာက္ေအာင္ မထင္ရွား ဘူးလုိ႔ (ေဆးပညာအရ) ေျပာတယ္။ ငါကေတာ့ ဗီဇလုိ႔ပဲ ခုိင္ခုိင္မာမာ ယုံ ၾကည္တယ္။ ေလာကႀကီးထဲမွာ သာဓကေတြ အလုံအေလာက္ ရွိေနတာပဲ။ သူတုိ႔က ေမြးရာပါ။ ဒီအတုိင္းပဲ လႊတ္ထားလုိက္၊ ၿပီးေရာ။

ေမး ။ ။ ဒီေမးခြန္းက ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ နည္းနည္းဆန္ပါတယ္။ မစၥတာ လီရဲ႕ ေျမးတစ္ေယာက္ေယာက္က သူ (သူမ) ဟာ ေဂးပါ ( လက္စဘီယမ္းပါ ) လုိ႔ ေျပာရင္ ဘယ္လုိ ခံစားရမလဲ။

ေျဖ ။ ။ ဘာ ခံစားေနရမွာလဲ။ ေမြးရာပါ ဗီဇပါဆုိ။ Dick Cheney ဆုိ ရင္ ေဂးေတြကုိ ၾကည့္လုိ႔ မရဘူး။ သူ႔သမီးက်ေတာ့ ေမြးရာပါ လက္စဘီး ယန္းေလး (Lesbian) ျဖစ္ေနေရာ။ သူက ေျပာတယ္
“ကြ်န္ေတာ့သမီးကုိ အခ်စ္ မေလ်ာ့ပါဘူး” တဲ့။
ကဲ … ။ (အေမရိကန္ ဒုတိယသမၼတေဟာင္း ဒစ္ေခ်နီရဲ႕ ဒုတိယသမီး Mary Cheney က လက္စဘီးယန္းပါ)။ မူဝါဒအားျဖင့္ သူက ေဂး၊ လက္စဘီးယန္း ကုိ ဆန္႔က်င္တယ္။ သူ႔သမီးက လက္စဘီးယန္း လာျဖစ္ေနတယ္။

သူ႔သမီးကို သူ စြန္႔ပစ္ရမွာလား။ အဲ့ဒါ ဘဝပဲ။ ငါ ဆုိလုိတာက ငါ့ေျမးေတြ အားလုံး တစ္ေယာက္မွ ဒီလုိ မဟုတ္ပါဘူး။ ျဖစ္လာေတာ့လည္း ဘာ တတ္ႏုိင္မွာတုန္း။

ေမး ။ ။ ေယာက္်ားခ်င္း၊ မိန္းမခ်င္း အတြဲက ကေလးေမြးစားရင္ ဘာျပႆ နာရွိႏုိင္လုိ႔လဲ။ မစၥတာလီ ေျပာခဲ့တာက ဘယ္သူက ကေလးကုိ ေစာင့္ေ ရွာက္မလဲ … အဲ့သလုိလား။

ေျဖ ။ ။ ေယာက္်ားႏွစ္ေယာက္မွာ ဘယ္သူက ကေလးကုိ ျပဳစုမွာလဲ။ အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေလာက္တယ္။ ဒါေတာင္ သူတုိ႔ဝမ္းနဲ႔ လြယ္ထားရတဲ့ ကေလးမဟုတ္ေတာ့ မေသခ်ာလွေသးဘူး။ အမ်ိဳးသားဖက္ ကမ်ိဳးေစ့လုိဟာမ်ိဳးကုိ အတုလုပ္ၿပီး ထည့္ေပးထားႏုိင္ရင္ေတာ့ ကုိယ္ဝန္ရ တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ မိခင္စိတ္ ေပါက္လာစရာ ရွိတယ္။ ေယာက္်ားႏွစ္ေယာက္ ကေတာ့ ေယာက္်ားေလးပဲ ေမြးစားေမြးစား၊ မိန္းကေလးပဲ ေမြးစားေမြးစား အဓိပၸါယ္ သိပ္မရွိလွပါဘူး။ ျပႆနာေတြက ဂြင္းဆက္ႀကီးလုိက္ တက္လာ မွာ။

ဆုံးျဖတ္ရေတာ့မယ့္ အေနအထား ေရာက္လာရင္ေတာ့ ဆုံးျဖတ္ရမွာေပါ့။ အခု အေျခအေနက အဲသေလာက္အထိ မေရာက္ေသးပါဘူး။ လူေတြက လည္း လက္မခံႏုိင္ေသးဘူး။ ကုန္ကုန္ ေျပာရရင္ ဝန္ႀကီးတခ်ိဳ႕ကကုိ လက္မ ခံႏုိင္ေသးတာ။ ငါကေတာ့ လက္ေတြ႔အျမင္နဲ႔ပဲ ၾကည့္တယ္။ ဒီကိစၥက တကယ္ႀကီး ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ ငါတုိ႔လည္း ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး။ ဒါက အသစ္အဆန္းလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေရွးပေဝသနီ ကတည္းက ရွိလာတာပါ။ ငါကေတာ့ မ်ိဳး႐ုိးဗီဇေၾကာင့္လုိ႔ပဲ ထင္တယ္။


ေမး ။ ။ အိမ္ေထာင္မရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ ပါလီမန္အမတ္အျဖစ္ အသိ အမွတ္ျပဳဖုိ႔ကုိပဲ စကၤာပူမွာ အခ်ိန္ အေတာ္ယူခဲ့ရတယ္ေနာ္။ စကၤာပူမွာ ေဂးတစ္ေယာက္ ပါလီမန္မွာ အမတ္ျဖစ္လာႏုိင္ေျခ ရွိသလား။ ဥေရာပမွာေတာ့ ဒီကိစၥက ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၿပီ။

ေျဖ ။ ။ ငါ့သေဘာအရကေတာ့ ပါလီမန္အမတ္တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ အလုပ္ကုိ သူ တာဝန္ေက်ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရင္၊ သူ႔မဲဆႏၵနယ္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ရင္၊ အစုိးရကုိ အေထာက္အကူ ျပဳႏုိင္ရင္ ဘာမွ ေျပာစရာ မရွိဘူး။ က်န္တာက သူ႔ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ကိစၥပဲ။

ၿဗိတိန္မွာ အဲ့သလုိ အမတ္တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ နာမည္ေတာ့ ထုတ္ေျပာလုိ႔ မေကာင္းဘူး။ ကြန္ဆာေဗးတစ္ပါတီက။ သူက ပါတီေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ဖုိ႔ မွန္း ထားတာ။ မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႕နဲ႔ရယ္၊ သူရယ္နဲ႔အတူ ငါတုိ႔ ညစာ စားဖူးတယ္။ (သူ ရည္ညႊန္းေသာ ပုဂၢဳိလ္မွာ Michael Portillo ျဖစ္ၿပီး (၁၉၉၄ - ၁၉၉၅) က အလုပ္သမားဝန္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ၁၉၉၅ မွ ၁၉၉၇ အထိ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။)

ေအာက္စဖုိ႔(ဒ္) တကၠသုိလ္မွာ တက္ေနစဥ္က လိင္တူဆက္ဆံမႈ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အဲ့ဒီကိစၥအတြက္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း လူေရွ႕ခ်ျပဖုိ႔အထိ စိတ္ကူးရွိခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက ေနာက္ပုိင္းမွာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကုိ လက္ထပ္လုိက္ၿပီး ကေလးႏွစ္ေယာက္ေတာင္ ရွိတယ္။ ပါတီရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ေတာ့ သူ ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး။

သူ႔ဘာသာသူ ဖြင့္ခ်လုိက္ရင္ ေလ့လာစုံစမ္းမႈေတြ ရွိမလာႏုိင္ေတာ့ဘူးလုိ႔ သူ ထင္တယ္။ ဖြင့္ေျပာေတာ့လည္း အေျခအေနကေတာ့ သိပ္မေကာင္းလွဘူး။ ဖြင့္မေျပာဘူးဆုိရင္လည္း အတုိက္အခံေတြက ဒီကိစၥကို မေပၚေပၚေအာင္ အနံ႔ခံလုိက္ၾကမွာပဲ။ ဒါဆုိရင္ အေျခအေနက ပုိဆုိးသြားမယ္။

လူတစ္ေယာက္ေပမဲ့ အေျခအေနက ႏွစ္မ်ိဳးေလ။ သာမန္လူတစ္ေယာက္ ဆုိ ရင္ေတာ့ ဒါက ျပႆနာ မဟုတ္ဘူး။ ဝန္ႀကီးလုိ၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္လုိ ပုဂၢဳိလ္က အဲ့ သလုိ ဆုိရင္ေတာ့ အေျခအေနက တမ်ိဳး ျဖစ္သြားၿပီေလ။

Ted Heath ဆုိရင္ လူလြတ္ပဲ (၁၉၇၀ မွ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္အထိ ၿဗိတိသ်ဝန္ႀကီး ခ်ဳပ္)။ သူလည္း လိပ္တူ ဆက္ဆံသူပဲလုိ႔ ေျပာၾကတဲ့ ဝန္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ သူတုိ႔ နာမည္ေတြကုိလည္း ငါ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အတုိက္အခံ ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြက ေတာ္ေတာ္ ထူးဆန္းတဲ့အေၾကာင္း ငါ့ကုိ ေျပာၾက တယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက သူဟာ အရြယ္ေကာင္းပဲ။ ၄၅ နဲ႔ ၅၀ ၾကားမွာ။ လူလြတ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အဲ့ဒါ … ေအာက္စဖုိ႔(ဒ္) မွာေလ။ အတုိက္အခံ ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြက ဒီကိစၥကုိ အႀကီးအက်ယ္လုပ္ၿပီး ငါ့ကုိ ေျပာေနၾက တာ။ အမွန္ပဲေပါ့။ ကုိယ္က်င့္တရား ႐ွဳ႕ေထာင့္ကၾကည့္ရင္ သိပ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ မျဖစ္ထုိက္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ဒါေတြ ျဖစ္ခဲ့ တာက ၁၉၇၀ - ခုႏွစ္ေတြတုန္းက။


 ဇင္ေဝေသာ္

'ထား' တို႔ စတိုရီမ်ား


( 1 )
Siti ။ ။ နင္တို႔အိမ္ရွင္က တစ္ခါတစ္ခါ သူကိုယ္တိုင္ ထမင္းဟင္း ခ်က္တယ္ဆို
Maribet ။ ။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာပါပဲ၊ ဟုတ္တယ္။
Siti ။ ။ ဒါနဲ႔မ်ား ဘာေၾကာင္႔ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွ ျဖစ္ေန ရတာလဲ
Maribet ။ ။ သူက အဝတ္အစားတင္ " dresses to kill " မဟုတ္ဘူး၊ ခ်က္ရာ ျပဳတ္ရာမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။

( 2 )
Siti ။ ။ အစားမစားခင္ ဆုေတာင္းစာေတြ ရြတ္တတ္သလား။
Maribet ။ ။ အိမ္ရွင္မကိုယ္တိုင္ ဝင္ခ်က္တဲ႔ ေန႔ေတြမွပါ။

(3 )
အလုပ္နားတဲ႔ေန႔မွာ Maribet နဲ႔ Teresita တို႔ အျပင္ထြက္ လည္ပတ္ၾက ရင္း ေန႔ခင္းေရာက္ေတာ႔ စားေသာက္ဆိုင္ထဲဝင္ၿပီး သူတို႔မွာ ပါလာတဲ႔ ေန႔ လည္စာေတြ ထုတ္စားေနလိုက္ၾကတယ္။
ခဏေနေတာ႔ စားပြဲထိုးေရာက္လာၿပီး ဒီဆိုင္ထဲမွာ ကိုယ္ယူလာတဲ႔ အစား အစာေတြ ကိုယ္ ျပန္မစားရဘူး လို႔လာေျပာတယ္။
ဒီေတာ႔ Maribet.က “No problem,” ဆိုၿပီး သူယူလာတာကို Teresita ကို ေကၽြးၿပီး Teresita ပါလာတာကို သူ ယူစားလိုက္တယ္။



 ဇင္ေဝေသာ္

ကိုယ္႔ ႏိုင္ငံသား ပဓာနဝါဒ (သုိ႔) ႏုိင္ငံတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေဖာရိန္းအလုပ္သမား ကန္႔သက္ခ်က္မ်ား(၂)


၂။ ဩစေတးလ်

ႏုိင္ငံျခား အလုပ္သမားဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ဩစေတးလ်က အတင္းၾကပ္ဆုံး ႏုိင္ငံလုိ႔ ေျပာရမွာပါပဲ။ ပထမဆုံး ဩစေတးလ်အစုိးရ အလုိရွိတာက ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမား ငွါးေတာ့မယ္ဆုိရင္ ဗီဇာယူစဥ္ကကုိ မားကတ္ေစ်းႏႈန္း ေပးထားရပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီလုိ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ေဒသခံေတြကုိ လစာျမွင့္ေပး မယ့္အစား ေစ်းခ်ိဳတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားကုိ ေခၚခုိင္းမွာကုိ တပ္လွန္႔ၿပီးသား ျဖစ္ တယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ထားလုိ႔ပါ။
ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားကုိ လစာေပးရာမွာလည္း ဒီလစာကုိ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီေလာက္ ေပးရတယ္၊ ေဒသခံကုိ လစာေပးရာမွာလည္း ဘာေၾကာင့္ ဒီလ စာ ေပးရတယ္ဆုိတာ အစုိးရကုိ ရွင္းျပရပါတယ္။ သက္မွတ္ခ်က္အရ အ နည္းဆုံး အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏွစ္စဥ္ဝင္ေငြဟာ ဩစေတးလ်ေဒၚ လာ (၅၁၄၀၀) ရွိေနရတယ္။

ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားသားကုိ အလြယ္တကူ ေခၚခုိင္းတာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ေဒသခံ အလုပ္သမားေတြကုိလည္း ကြ်မ္းက်င္လာေအာင္ ေလ့က်င့္ ခန္းသင္တန္းေတြ ေပးေၾကာင္း အလုပ္ရွင္ေတြက အစုိးရကုိ ရွင္းျပၾကရတယ္။ ဒီလမ္းညႊန္ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ သူတုိ႔ ငွါးရမ္းထားတဲ့ အလုပ္သမားရဲ႕ ဝင္ေငြ (၂) ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ေပးေဆာင္ရတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လစာအား လုံးရဲ႕ (၁) ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ အလုပ္သမား ေလ့က်င့္ေပးေရး သင္တန္းေတြ အ တြက္ သုံးစြဲရတယ္။
အလုပ္ရွင္ေတြက ဩစေတးလ်န္းေတြကုိ မငွါးရမ္းဘဲ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ အမ်ားႀကီးကုိ ငွါးရမ္းလာၾကမွာ စုိးရိမ္လို႔ အစုိးရက ဒီဥပေဒကုိ ၂၀၀၉ - ခုႏွစ္ ကတည္းက စတင္ က်င့္သုံးလာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

" ေစ်းႏႈန္းသက္မွတ္ခ်က္ကုိလည္း အလုပ္ရွင္က ေပးကုိေပးရပါမယ္။ ဒါမွ လည္း ႏုိင္ငံျခားက အလုပ္သမားေတြကုိ လုိက္မရွာေတာ့ဘဲ ဩစေတး လ်န္းေတြကုိ ငွါးရမ္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားလာၾကမွာပါ” လုိ႔ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ဝန္ ႀကီးေဟာင္း ခရစ္ဘေရာင္းက ဘီဘီစီကုိ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။

တတိယအခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ ငွါးရမ္းမယ့္ ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားဟာ ဩစေတးလ်မွာ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနတဲ့ အရည္အေသြးေတြနဲ႔ ျပည့္ စုံေနသလားဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ အစုိးရကုိယ္တုိင္က စိစစ္တာပါ။ဩစေတးလ်မွာ လုိအပ္ေနတဲ့ အလုပ္အေရအတြက္ကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း အစုိး ရက ထုတ္ျပန္ ေၾကညာတတ္ပါတယ္။ လတ္တေလာမွာေတာ့ အလုပ္အကုိင္ ႏွစ္ရာေလာက္ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဗိသုကာပညာရွင္ေတြ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ပေရာဂ်က္ မန္ေနဂ်ာေတြ၊ အင္ဂ်င္ နီယာ၊ ေရွ႕ေန၊ လက္သမားစတာေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေဆးဝါး၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြ ပါပဲ။ အလုပ္အကုိင္ ေခၚယူတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြ သတင္းစာမွာ ထည့္ဖုိ႔ မျဖစ္မေန လုိအပ္တာမ်ိဳး မဟုတ္ေပမဲ့ ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားကုိ ေခၚယူဖုိ႔ အမွန္ တကယ္ လုိအပ္ေနပါတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိေတာ့ အလုပ္ရွင္ေတြဘက္က လုံးဝ ေသခ်ာေနရပါမယ္။

ဩစေတးလ်မွာ အမ်ားဆုံးရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားေတြကေတာ့ အရည္ အခ်င္းရွိတဲ့ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္သူေတြ ပါပဲ။ ဒီႏွစ္မွာပဲ အဲသလုိ ပညာရွင္ေတြ အတြက္ အၿမဲေနထုိင္ခြင့္ ဗီဇာ (၁၂၉၂၅၀) ခြင့္ျပဳမယ္လုိ႔ ဆုိထားပါတယ္။ လတ္တေလာမွာေတာ့ အဲဒီ ႏုိင္ငံျခားသား ပညာရွင္ေတြေၾကာင့္ပဲ လူထုက မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒီလူေတြက သူတုိ႔ အလုပ္ေတြကုိ လုယူေန ၾကတယ္လုိ႔ လူထုက ခံယူထားလုိ႔ပါ။

သူတုိ႔ကို ခြင့္ျပဳတဲ့ ဗီဇာသက္တမ္းက သုံးလကေန ေလးႏွစ္အထိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေတြက အစုိးရဖက္ကေန သူတုိ႔လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ အက်ိဳး စီးပြား အတြက္ ႏုိင္ငံျခားသားေတြအေပၚ ကန္႔သတ္တားျမစ္မႈေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ အစုိးရ က ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳးစားႀကိဳးစား အလုပ္ရွင္ေတြဖက္ကလည္း သူတုိ႔ကမ္း လွမ္းတဲ့ အလုပ္ကုိ လိမ္လည္တာ၊ လစာကုိ လိမ္လည္တာမ်ိဳးေတြေတာ့ ရွိေနဆဲပါပဲလုိ႔ သိရပါတယ္။

၃။ ေဟာင္ေကာင္

ေဟာင္ေကာင္မွာရွိတဲ့ အလုပ္ရွင္ေတြအေနနဲ႔ သူနာျပဳဌာန စတာေတြ မွာ ႏုိင္ငံျခားသားကုိ ေခၚယူေတာ့မယ္ဆုိရင္ အခက္အခဲ သုံးမ်ိဳးကုိ ေက်ာ္ လႊားဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အရင္ဆုံး အလုပ္သမား ခန္႔ေတာ့မယ္ဆုိရင္ အလုပ္သမားသစ္ ခန္႔အပ္ထားဖုိ႔ တစ္လၾကာေအာင္ ေစာင့္ဆုိင္းရပါတယ္။ ခန္႔အပ္မယ့္ အလုပ္သမားက နည္းပညာရွင္အဆင့္နဲ႔ ဒီေအာက္ နိမ့္တဲ့အဆင့္ဆုိရင္ ျပည္တြင္း သတင္းစာ ကေန ႏွစ္ပတ္ၾကာေအာင္ အလုပ္ေခၚယူေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာ ထည့္ရပါတယ္ ။ ေပးမယ့္လစာ အပါအဝင္ ေဖာ္ျပရပါတယ္။

ၿပီးရင္ အစုိးရရဲ႕ အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာနက အလုပ္ရွာေဖြေနသူေတြနဲ႔ လစ္ လပ္ေနတဲ့ရာထူးကုိ ၾကားကေန ေတြ႔ဆုံညွိႏႈိင္းေပးတယ္။ အလုပ္ခန္႔အပ္ခံရမယ့္ အလုပ္သမားေတြမွာ အရည္အခ်င္း လုိေနမယ္ဆုိရင္ အလုပ္ရွင္ကေန သင္တန္းေတြ ထပ္ေပးရပါတယ္။ ဒီသင္တန္း ျဖစ္ေျမာက္ဖုိ႔ကုိေတာ့ အစုိးရရဲ႕ အလုပ္သမား ေလ့က်င့္ေပးေရး ဘုတ္အဖြဲ႔ (Employees Training Board) က ပူးေပါင္းကူညီပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးအခက္အခဲကေတာ့ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ပါ။ အလုပ္သမားသစ္ ရွာေဖြေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူတုိ႔ ဘယ္ေလာက္ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္ဆုိတာကုိ အလုပ္သမားေရးရာဦးစီးဌာန (Labour Department) ကုိ တင္ျပရပါတယ္။ ဒီေလာက္ ႀကိဳးစားပါလ်က္ ဒီအလုပ္အတြက္ ေဒသခံေတြထဲက ရွာလုိ႔ မရေတာ့တဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားကုိ ခန္႔အပ္ခြင့္ျပဳဖုိ႔ ေလွ်ာက္ ထားရျပန္ပါတယ္။ ဒီေလွ်ာက္လႊာကုိ အလုပ္သမားေရးရာ အႀကံေပးအဖြဲ႔ (Labour Advisory Board) က စစ္ေဆးၿပီး အလုပ္သမားေရးရာ ဦးစီးဌာန ကေန ခြင့္ျပဳပါတယ္။

ဒီလုိ ဥေပဒ ထုံးတမ္းစဥ္လာကုိေတာ့ အပုိအလုပ္သမား ခန္႔အပ္ျခင္း အစီအစဥ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီဥပေဒက ၁၉၉၆ - ခုႏွစ္ ကတည္းက အတည္ျပဳ ခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္က ေဟာင္ေကာင္ဟာ ျပည္ပလုပ္အား မျဖစ္မေန လုိအပ္ေနတဲ့ ကာလလည္း ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဒီဥပေဒက ျပည္တြင္း အလုပ္သမားေတြ အလုပ္ရရွိေရး၊ လစာ တူတူတန္တန္ ရရွိေရးကုိ အကာအကြယ္ ေပးထားပါတယ္။ (Supplementary Labour Scheme ကုိ S.L.S. လုိ႔ ေခၚပါ တယ္။)

ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အဆင့္ ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားကုိ ငွါးယူခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အလုပ္ရွင္က ဒီေလာက္ တင္းၾကပ္မႈ မရွိတဲ့ General Employment Scheme ေအာက္ကေန လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနကုိ တင္ျပ ေတာင္းဆုိရပါတယ္။ေဟာင္ေကာင္မွာလည္း ေဆာက္လုပ္ေရးပုိင္းက အလုပ္သမားေတြ အလုပ္ လက္မဲ့ေတြ မ်ားျပားလာေနတဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ ေခၚယူၿပီး ငွါးရမ္းေနလုိ႔ ဒီလုိ ျဖစ္ရတာဆုိတဲ့ ယုံၾကည္မႈမ်ိဳး လူထုၾကားထဲမွာ ရွိေနလုိ႔ ဒီေလာက္ ထိန္းကြပ္ထားတဲ့ ၾကားက အစုိးရလည္း ေဝဖန္ခံေနရတာေတာ့ မလြတ္ခဲ့ပါဘူး။

( ဆက္ရန္ )

 ဇင္ေဝေသာ္

ပ႐ိုမိုးရွင္း ပေဟဠိိ


စီဒီပေလယားေလး တစ္လုံးလိုခ်င္လို႔ ပ႐ိုမိုးရွင္းေပးေနတယ္ဆိုတဲ႔ စူပါမား ကက္ ဆီကို ေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႔ ေမာ္ဒယ္မွာ သူတို႔ေရးထားတဲ႔ စာေတြကို နားမလည္လို႔ အေရာင္းစာေရးကို ေခၚေမးရတယ္။

" ဒါနဲ႔ စီဒီပေလယားေဘးမွာ ေရးထားတဲ႔ ' Hybrid pulse D/A converter' ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ" ေမးေတာ႔...

" ဆိုလိုတာက ဒီ စီဒီပေလယားဟာ စီဒီျပားေပၚမွာ ေရးထားတဲ႔ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ အမွတ္အသားေတြကို ဖတ္ႏိုင္တယ္၊ ဖတ္ၿပီး ေအာ္ဒီယို ( အသံျဖစ္ေအာင္ ) ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္တယ္၊ ဒီလိုပါ " အေရာင္းစာေရးက ရွင္းျပတယ္။

" ရွင္းရွင္းေျပာရင္ ဒီ စီဒီပေလယားက စီဒီဖြင္႔လို႔ရတယ္၊ ဒီလိုမဟုတ္လား " ဆိုေတာ႔မွ
" အတိအက်ပဲ " တဲ႔။
(R.D, March,2005 )

ဇင္ေဝေသာ္