လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားေရာက္သြားလွ်င္ ငရဲျပည္လည္း တိုးတက္လာႏိုင္ သည္

(Jul ,25,2012 ရက္ ေဆာင္းပါးကိုအနည္းငယ္ ျဖည္႔စြက္ ျပန္တင္ထားသည္)

အိမ္ၿခံေျမေရာင္းဝယ္ေရးလုပ္လိုသူမ်ား ငရဲဘံု၌ ဝင္းၿခံမ်ားဝယ္ယူထားရန္ အေကာင္းဆံုးဟု ဆိုရေပမည္။

ျဖစ္ပံုက ဤသို႔တည္း။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဘဏ္သူေ႒းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ Ryuho Okawa ဆိုသူက သူသည္ ဗုဒၶကို ဝင္စားသူျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခဲ့သည္။ သူသာမက သူ႔ ဇနီး ကလည္း အက္ဖရိုဒီေတး (Aphrodite) ကို ဝင္စားသူဟု ဆိုခဲ့ျပန္သည္။

အာရွတိုက္ကား အယံုလြယ္၏။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ျမန္မာ (သို႔) ဘားမီးစ္ တို႔က လူမ်ား ပို၍အယံုလြယ္၏။ ရွိေစ။ ဤကိစၥက ေရးလုိေသာကိစၥမဟုတ္။

ဗုဒၶကို လူဝင္စားခဲ့သည္ဟု ေၾကာ္ျငာခဲ့ေသာ ထိုဘဏ္သူေ႒း အိုကာဝါႏွင့္ သူ႔ဇနီးတို႔ အရင္လက ကြာရွင္းခဲ့ၾကသည္ဟု သိရျပန္သည္။ သုိ႔ဆိုေသာ္ ထိုအိုကာဝါသည္ လူပ်ိဳလူလြတ္ျဖစ္ေနျပန္သည္။ ဤကိစၥကလည္း ေရး လုိေသာအေၾကာင္းမဟုတ္။

အဓိကေရးလိုေသာအေၾကာင္းကား အိုကာဝါ၏ ျပန္လည္ေျပာျပျခင္း ဇာတ္ လမ္းမ်ားသာျဖစ္၏။ သူ႔အဆိုအရ-

၁။ ဆရာႀကီး ဗီသိုဗင္ (Beethoven) သည္ ဘုရားအေလာင္းတို႔ စံေပ်ာ္ရာ ေ ကာင္းကင္ဘံု၏ ခုႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဘံု၌စံျမန္းေန၏။

၂။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွဟု ဆိုရေပမည္။ ရီေဗာ္လူးရွင္း သီအိုရီ၏ ဖ ခင္ႀကီး ခ်ား(စ္) ဒါဝင္ခမ်ာမွာေတာ့ အလြန္နက္ေသာ ငရဲ (Abysmal Hell) မွာ က်ေရာက္ခံစားေနရသည္။
၃။ ဒါဝင္ကမွ ေတာ္ေသးသည္ဟု ဆုိရေပမည္။ သူ႔ထက္ အေျခအေန ပို၍ ဆိုးဝါးေသာ ပုဂၢိဳလ္္ကား ဂရိတ္ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ ဖရက္ဒရစ္(ခ္) နစ္ေရွး (Frederic Neitzche) ျဖစ္ေပ၏။ သူ႔ခမ်ာကား ေအာက္ဆံုးငရဲ၌ (Deepest Hell) ခ်ိဳးကပ္ေနရသည္ဟု ဆိုေလ၏။
(ဂရိတ္ (Great) ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ ဟု ေရးထားသည္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ မဖတ္ဘဲ နစ္ေရွး က "ဂရိ" လူမ်ိဳးမဟုတ္ဟု ေရးလာေသာ ကြန္မင္႔လည္း ရွိခဲ႔ဖူး၏)

မစၥတာ ဒါဝင္ႏွင့္ မစၥတာ နစ္ေရွးတုိ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ငရဲဘံု၌ ခံစားေနၾကရသည္ ဟူ၍ကား ရွင္းျပထားမႈမရွိေပ။ ေနာက္ေတာက္ေတာက္ မစၥတာ ဂ်င္း(မ္) ကေတာ့ နစ္ေရွးက “ေဂါ့ဒ္ အစ္ဇ္ ဒက္(ဒ္) (God is dead)” ဟု ဆိုခဲ့ေသာေ ၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္တူေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ေပးထားသည္။

ဂ်ပန္၌ပင္ျဖစ္၏။
လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ (၂၀) ခန္႔က ပန္းကန္ျပားပ်ံ ဘာသာ ေတာ္ေတာ္ေရပန္း စားခဲ့ေသး၏။ UFO- ဟုေခၚသည္။ ထိုဘာသာေခါင္းေဆာင္က ဆြစ္ဇာ လန္ႏိုင္ငံသား(ထင္သည္) ျဖစ္ၿပီး သူ႔နာမည္ကို မမွတ္မိေတာ့။ သူ၏အဆိုအရ သူသည္ ပန္းကန္ျပားပ်ံမွ ဆင္းလာေသာ ၿဂိဳလ္သားႏွစ္ေယာ က္ႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ရေၾကာင္း၊ သူ႔ကို ဤကမာၻ၏ တမန္ေတာ္အျဖစ္ အျခားၿဂိဳလ္ ကမၻာေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေရြးခ်ယ္ထားၾကေၾကာင္းဆို၏။ ဤကမၻာမွ လူ သားမ်ား၏ အသိဥာဏ္သည္ အျခားၿဂိဳလ္မ်ားက ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္က မ်ားစြာနိမ့္ပါးေနၾကေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသားမ်ား၏ အသိဥာဏ္ မွ်ေ လာက္ျဖင့္ အျခားၿဂိဳလ္ကမာၻမွာ ရပ္တည္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ဆိုျပန္၏။

သူ႔အဆိုအရ
ဗုဒၶ၊
ဂ်ီးဇက္ခရိုက္စ္၊
မိုဟာမက္တို႔သည္လည္း ထိုၿဂိဳလ္က ေစလႊတ္ျခင္းခံရေသာ တမန္ေတာ္မ်ား သာျဖစ္ၿပီး တာဝန္ၿပီးဆံုးေသာအခါ ထိုၿဂိဳလ္က ျပန္လည္ေခၚယူထားသည္။ ယခုအခါ သူတို႔သံုးဦးသည္ ထိုၿဂိဳလ္ကမာၻ၌ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ရွိေနၾကသည္္ဟု ဆိုေလ၏။
လူပုဂၢိဳလ္မ်ား တာဝန္မွ အနားယူၿပီး ေအးေအးေဆးေဆးေနျခင္းႏွင္႔ ဆင္ဆင္ တူေပမည္။

ယေန႔ေတာ့ ယင္းပန္းကန္ျပားပ်ံဘာသာအေၾကာင္း မၾကားရေတာ့။
ဆိုးေတာ့ မဆိုးေပ။ သူ႔အဆိုအရ ငရဲက်ေနေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ မရွိ။

ေနာက္ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ အယူအဆေပၚလာျပန္သည္။ ထို ယံု ၾကည္မႈအရ ထာဝရဘုရားကို မယံုၾကည္သူတိုင္း ငရဲကိုက်ေရာက္ၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးဦးစြာ ေဂါတမဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ငရဲေရာက္ေနသည္ဟု ဆိုၾကျပန္ ၏။ ဗုဒၶသာမကပါ၊ ထိုဝါဒကို လံုးဝအယံုအၾကည္မရွိေသာ သိပၸံဖခင္ႀကီး အိုင္း စတိုင္းခမ်ာမွာလည္း ငရဲေရာက္ခဲ့ရျပန္၏။

အေတြးအေခၚပညာရွင္ နစ္ေရွး၊
ဗာထရန္ ရပ္ဆဲလ္။
စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့(ခ်္) ဘားနတ္ေရွာ။
အီေဗာ္လူရွင္းဆရာႀကီး ဒါဝင္ႏွင့္တကြ သိပၸံပညာရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ငရဲေရာက္ေနၾကသည္ဟု ေျပာဆိုလာႀကကုန္၏။

ထိုအခါ စကားခပ္ဆတ္ဆတ္ေျပာတတ္ေသာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္က ဤသို႔ မွတ္ခ်က္ခ် ေရးသားဖူး၏။

“ေကာင္းကင္ဘံုပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ေဂါတမဗုဒၶလို၊ အိုင္းစတိုင္းလို၊ ဘာထရန္ ရပ္ဆဲလ္လုိ၊ ေဂ်ာ့ခ်္ ဘားနတ္ေရွာလို၊ ခ်ား(စ္) ဒါဝင္လို လူေတာ္ လူေကာင္း မ်ား မရွိဘူးဆိုလွ်င္ အသိပညာမ်ား နိမ့္ပါးကာ အလြန္မႏွစ္ၿမိဳ႕ ဖြယ္ေကာင္းေ သာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
ထို႔အတူ ငရဲပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အထက္ပါပုဂၢိဳလ္မ်ား ရွိေနမည္ဆိုလွ်င္ အသိ ဉာဏ္မ်ား လင္းလက္ကာ ေနခ်င့္စဖြယ္ ဘံုဌာနတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္ ဘယ္ဘံုကုိ သြားခ်င္ပါသလဲဟုေမးပါက ေဂါတမဗုဒၶတို႔၊ အိုင္းစတိုင္း တို႔ရွိေနေသာ ငရဲကို သြားလိုပါသည္”
ဟု သေရာ္သံစြက္စြက္ျဖင့္ ခပ္နာနာႏွက္ခဲ့ေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္၏ လူသားအရင္းအျမစ္ မူဝါဒကိုၾကည့္ကာ အထက္ပါ အဆိုတို႔ကို ေထာက္ဆရင္း ကြန္ကလူးရွင္း ဆြဲလိုက္မိျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ဘာ သာေရးပုတ္ခတ္လိုေသာ စကားတို႔ျဖင့္ မည္သူငရဲေရာက္ေနသည္ဟုဆိုေစ၊ ဤမွ်ေတာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေရာက္ရွိသြားမည္ဆိုလွ်င္ ငရဲျပည္လည္း တိုး တက္လာမွာမလြဲေပ။ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ား ေနထုိင္ေသာေနရာသည္ တိုး တက္လာမည္မုခ် မဟုတ္ပါေလာ။

ထိုထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စကားမ်ားမွန္လွ်င္ စၾကာဝဠာတစ္ခုလံုး ပါဝါရွစ္ဖ္ (Shift) ျဖစ္ေတာ့မည့္သေဘာ ရွိေနသည္။ ငရဲျပည္သည္ အမွန္တကယ္ တိုးတက္လာမည့္ေနရာျဖစ္ၿပီး အိမ္ယာေျမေစ်းမ်ား တဟုန္ထိုး ထိုးတက္ လာစရာသာရွိေတာ့သည္။ ေကာင္းကင္ဘံုက ေျမကိုေရာင္း၍ ငရဲဘံု၌ ဝယ္ထားသင့္၏။

စိတ္ကူးမလြဲၾကပါေလႏွင့္။

ဘာသာေရးစြပ္စြဲမႈမ်ား ကင္းရွင္းၾကပါေစ။

ဘယ္ေျမေခြးကို အစာေကၽြးမလဲ

ပါဠိေကာလိပ္ထဲမွ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္က အီးေမးပို႔တာ အလြန္ဝါသနာ ပါသည္။ သူမ ဖတ္မိသမ်ွထဲမွ ေကာင္းႏိုးရာရာေလးမ်ားကို မိတ္ေဆြမ်ား (ေက်ာင္းသားမ်ားအုပ္စု အီးေမး) ထံ မ်ွေဝျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔လ်ွင္ သူမ အီးေမးက ဆယ္ေစာင္မ်ွ ရွိသည္။ ဂ်ဳတ္ပါသည္၊ ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ယူက်ဳ၊ ဗြီဒီယို အစုံ ပါသည္။ အတန္ၾကာေသာအခါ ေက်ာင္းသား တစ္ဝက္ေ လာက္က သူတို႔အီးေမးထဲ မပို႔ဖို႔ အေၾကာင္းျပန္လာၾကေတာ႔သည္။
ထိုသို႔ မေျပာေသးသမ်ွ သူမကေတာ႔ ပုိ႔ၿမဲ ပို႔ေနဆဲပင္။ အထူးသျဖင္႔ လူအ မ်ား မႀကိဳက္သည္က ႏိုင္ငံေရးဆန္သည္႔ အီးေမးမ်ားျဖစ္သည္။

အမွန္ေတာ႔ ကြန္ျပဴတာေရွ႕ထိုင္ၿပီး အြန္လိုင္းေပၚ တက္လိုက္သည္ႏွင္႔ တၿပိဳင္နက္ လို၊ မလို၊ ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား မ်ားျပားလြန္းလွသည္။ ကိုယ္ဘာယူမလဲ ဆိုသည္ကသာ ကိုယ္႔ေရြးခ်ယ္ မႈ ျဖစ္သည္။ အင္ေဖာ္ေမးရွင္းမ်ားျဖင္႔ ျပည္႔ႏွက္ေနသည္႔ ကြန္ျပဴတာေပၚ၌ သူမ၏ အီးေမးမ်ားေၾကာင္႔ေတာ႔ ေထြေထြထူးထူး ပိုၿပီးေလးလံလာစရာ မရွိ ဟု ယုံၾကည္မိသည္။

ဒါျဖင္႔ ဒီျပႆနာက အြန္လိုင္းေပၚမွာပဲ ရွိတာလား။ မဟုတ္ပါ။ ဘဝ ဆိုတာ က ပင္လို  မလို၊ ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ေသာ အရာမ်ားျဖင္႔ ျပည္႔ႏွက္ေန၏။ ဘဝထဲ မွ ယူသင္႔သည္ထင္တာမ်ားကို (ဤ၌ တစ္ေယာက္ႏွင္႔ တစ္ေယာက္ မတူႏိုင္ သလို တူဖို႔လည္း မလိုအပ္လွပါ) ယူၿပီး ထြက္သြားၾကရမည္။ ထို အမ်ိဳးသမီး ၏ အီးေမးမ်ားစြာထဲမွ သေဘာက်မိသည္႔ အီးေမးေလး ပါလာသည္။ သူမလို ပဲ ထပ္ရွယ္လိုက္မိသည္။

အဇၩတၱရွိ အေကာင္း အဆိုး (အေကာင္း အဆိုးေျမေခြးႏွစ္ေကာင္) အားၿပိဳင္ မႈမွာဘယ္သူႏိုင္မလဲ ဆိုေတာ႔ "ငါ႔ေျမး၊ မင္း ေကၽြးတဲ႔ ေျမေခြးႏိုင္မယ္" တဲ႔။
ဘယ္ေျမေခြးကို အစာေကၽြးမလဲက အြန္လိုင္း၊ အီးေမးနဲ႔ မဆိုင္လွဟု ထင္ သည္။
(ဘာသာျပန္ ေပးမထားပါ)

TWO WOLVES

One evening an old Cherokee told his grandson about a battle
that goes on inside people.
He said, "My son, the battle is between two wolves inside us all.

"One is Evil - It is anger, envy, jealousy, sorrow, regret, greed, arrogance, self-pity, guilt,
resentment, inferiority, lies, false pride, superiority, & ego.

"The other is Good - It is joy, peace, love, hope, serenity, humility, kindness, benevolence,
empathy, generosity, truth, compassion & faith."

The grandson thought about it for a minute & then asked his grandfather:
"Which wolf wins?"

The old Cherokee simply replied,
"The one you feed."

**တစ္မူး၊ တစ္မတ္၊ မူး၊ မတ္**

(ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ဘ႑ာေရးအေၾကာင္း ႏႈိက္ႏႈိက္ ခၽြတ္ခၽြတ္)

ဘာရယ္မဟုတ္ဘူး၊ ပိုက္ဆံအေႂကြေစ႔ ေရတြက္တာနဲ႔ အစိုးရ ရာထူးေတြ သတ္မွတ္တာ တူေနပုံေလး စဥ္းစားမိလို႔ပါ။ ဆက္စပ္မႈ ရွိသလား၊ မရွိဘူး လားလည္း မသိဘူး။
အခုေတာ႔ အေႂကြေစ႔ေတြ ေပ်ာက္ကုန္လို႔ ေတာ္ေတာ္ငယ္တဲ႔ လူငယ္ေတြဆို သိခ်င္မွေတာင္ သိေတာ႔မယ္။
ငါးျပား ေစ႔၊ ဆယ္ျပား ေစ႔၊ တစ္မတ္ ေစ႔၊ ငါးမူး ေစ႔၊ ၿပီးေတာ႔ က်ပ္ေစ႔ တဲ႔။
မတ္ေစ႔ၿပီးေတာ႔မွ မူးေစ႔ လာေပမဲ႔ သူက ၁ မူး မဟုတ္ဘဲ ၅ မူးျဖစ္ေနတယ္။
၅ မူးက ျပား ၅၀ ဆိုေတာ႔ တစ္မူးက ဆယ္ျပား ေပါ႔။

အစိုးရ ရာထူးေတြသတ္မွတ္ရာမွာ ေရွးတုံးကတည္းက မူးႀကီး၊ မတ္ရာ ေသ နာပတိ ဆိုတာရွိခဲ႔တယ္။ ( ေသနာပတိ က ပါဠိျဖစ္ေနလို႔ (ဦး) သီဟနာဒကို အဓိပၸါယ္ေမးေတာ႔ ေသနာ က ပါဠိမဟုတ္ေတာ႔၊ ျမန္မာစကားျဖစ္ သြားၿပီ ၊ ေသနာ က ေသနာ ပဲတဲ႔၊ ရွင္းေရာ။ ပတိ ကေတာ႔ ပါဠိ၊ အဓိပၸါယ္က ဘုရင္၊ အစိုးရ၊ အႀကီးအမႈး၊ လင္သား တဲ႔။ စိတ္မၾကည္လို႔ ေကာင္းေကာင္းေျဖေပး တာ မဟုတ္ရင္ေတာ႔ က်ေနာ္လည္း မတတ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး)

ထားပါေတာ႔။ မူး၊ မတ္။ မူးၿပီးမွ မတ္လာတယ္။ ဒါေပမဲ႔ မတ္ ကို အခုေခတ္မွာ အမတ္လို႔ (ဘာ လီမန္အမတ္၊ ညာ လီမန္အမတ္ စသည္) ေခၚၿပီး မူးကိုေ တာ႔ အမူး လို႔ မေခၚၾကဘူး။ တကယ္က ဘာ လီမန္အမူး၊ ညာ လီမန္ အမူး စတာေတြလည္း ရွိေနရမယ္။

ပိုက္ဆံအေႂကြေစ႔ ေရတြက္ရာမွာ မူး၊ မတ္၊ က်ပ္။
ဒါဆို ႏွစ္ခါ ခြဲ မူးမွ တစ္မတ္၊ ဆယ္ခါျပန္မူးမွ က်ပ္ျပည္႔မယ္။ မတ္ကလည္း ေလးမတ္ေပါင္းမွ က်ပ္ျပည္႔မယ္။ ဒီလိုလား။ ဘယ္လိုႀကီးလဲ မသိဘူး။ သိပ္ေတာ႔ မမိုက္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ဘ႑ာေရးကိစၥေတြက ရွဳပ္ေထြး လြန္းတယ္။ ဉာဏ္မမီဘူး။

တို႔ လူငယ္ေတြ မဆိုးပါ

ေခတ္လူငယ္ေတြက ဘယ္လို ဘယ္ညာ စသျဖင္႔ ေျပာတတ္တဲ႔ မိဘေတြ ဒီသတင္းမ်ိဳးဖတ္သင္႔တယ္။ သူတို႔ ပ်င္းလို႔ လမ္းေဘးမွာ ဂီတာတီး၊ သီခ်င္း ဆိုတာ၊ ကြန္ျပဴတာေရွ႕က မထတာ၊ ခ်တ္ရုမ္းက မျပန္လာတာ ဒါေတြအား လုံးဟာ ဘာမွ မေျပာပေလာက္ဘူး။
မယုံရင္ၾကည္႔။
အေမရိကန္လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ႔ ဂ်ိမ္းစ္ အက္ဒဝါ႔ဒ္ (၁၅) ႏွစ္နဲ႔ ခ်န္စီ လူနား ၁၆ ႏွစ္တို႔က အလုပ္မရွိ ပ်င္းလို႔ဆိုၿပီး အေျပးေလ႔က်င္႔ေနတ႔ဲ ေအာ္ဇီ က ေဘ႔စ္ေဘာသမား ခ်ဲရစ္ လိန္းကို ေသနပ္နဲ႔ ပစ္လိုက္တာ ေသေရာ။ ဥကၠ လာဟိုးမားက ဒြန္ကန္ၿမိဳ႕မွာ။
သူတို႔ ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္ရျခင္းအေၾကာင္း ရဲအရာရွိ ရွင္းျပတာကို ဖတ္ ၾကည္႔ပါအုံး။

"They were bored and just wanted to see someone die."
ပ်င္းလြန္းလို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ေသတာျမင္ရရင္ ေကာင္းမွာဆိုၿပီး ေဆာ္ ထည္႔လိုက္တာဆိုပဲ။
(ABCNews.com)

ဆရာေမာင္သာရ ေျပာတာကို အမွတ္ရတယ္။ လူငယ္ေတြ လမ္းေပၚမွာ ဆူတာ ဆူပါေစ၊ အဲ႔ဒါ လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႕ သေကၤတ တဲ႔။ ဂ်ပန္ေခတ္မွာဆို ဆူဖို႔မေျပာနဲ႔ အသံေတာင္ မထြက္ဝံ႔ဘူး (ဒီ အဓိပၸါယ္မ်ိဳး) တဲ႔။

သရဲႀကီးလ ႏွင္႔ နံရံ၏ အျခားတစ္ဖက္ (တိေရာကု႗) သုတၱန္

(မေန႔က ၿပီးခဲသည္႔ General Transferring of Merits ပြဲအတြက္ ေဆာင္း ပါးေဟာင္းကို အနည္းငယ္ ျပင္ဆင္၊ ျဖည္႔စြက္ၿပီး ျပန္တင္လိုက္ပါသည္။)

သရဲႀကီးလ ဟူသည္ တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ား လူနာ ( လ ကို အေျခခံ တြက္ခ်က္ေ သာ ) ျပကၡဒိန္၏ ၇ လေျမာက္ လ ျဖစ္သည္။ ( ယခု ႏွစ္အတြက္ စက္တင္ ဘာ ၂၁ ရက္ ျဖစ္သည္ ) နံရံ၏ အျခားတစ္ဖက္ သုတၱန္ ဟူသည္ တိေရာ ကု႗ သုတ္တည္း။ ( တီရ ဟိုမွာဖက္၊ ကုဋ တံတိုင္း၊ နံရံ ) ဘုရင္ ဗိမၺိသာရ ၏ ေဆြမ်ိဳး ၿပိတၱာမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာခဲ႔ေသာ သုတ္ ( သို႔ ) ဆာေ နေသာ ၿပိတၱာ သရဲမ်ား ( Hungry ghosts ) ႐ိွသည္ဟု ေထာက္ခံထားေသာ သုတ္လည္း ျဖစ္သည္။

စာေပ၌ တိုက္႐ိုက္ မလာေသာ္လည္း သရဲႀကီးလ ရိွႏိုင္၏ ဟု ယုံၾကည္လိုက ယုံၾကည္လို႔ရသည္၊ မယုံၾကည္က မယုံဘဲလည္း ေနလို႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ လူ႕ ဘဝ ကတည္းက ဤ ( ၇ လေျမာက္ သရဲႀကီးလ ) သညာကို စြဲစြဲ ၿမဲၿမဲ ယူ ထားလွ်င္ သရဲ ျဖစ္ရာ၌လည္း အခ်ိန္ သိပ္မၾကာေသးလွ်င္ ဤသညာက မေပ်ာက္ေလာက္ေသး ေပ။ ထို႔ေၾကာင္႔ မယုတ္ မလြန္ ရိွတန္ရာ၏ ဟုသာ ဆိုခ်င္သည္။ ကိစၥ မ႐ိွ။ ေဆြးေႏြးလိုသည္က လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳ ကိစၥ ျဖစ္သည္။ သေဘာ မတူလ်ႇင္ ခြင္႔လႊတ္ၾကပါေလာ႔။

လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳဟူသည္ မိမိယဥ္ေက်းမႉကို ဇြတ္အတင္း မိတ္ ဆက္ျ ခင္း ထက္ သူ႕ ယဥ္ေက်းမႉထဲသို႔ ဘုရား အဆုံးအမ ထိုးထည္ ႔ေပးျခင္းျဖစ္ သည္။ ႐ွင္းရန္လိုလမ္႔မည္။ လူမ်ိဳးတိုင္း၌ ယဥ္ေက်းမႉရိွ၏၊ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔ က ယဥ္ေက်းမႉကို မလို ဘုရား အဆုံးအမသာ လို၏။ ဤအခ်က္ကို သေဘာ ေပါက္လ်ွင္ လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳရာ၌ ပို၍ ခရီးေပါက္မည္ ထင္ သည္။ ( ကိုယ္တိုင္လည္း ဘာမွေတာ႔ မဟုတ္ )
ဤ၌ ျပည္ပ သာသနာျပဳ ႏွင္႔ လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳ မတူေၾကာင္း သတိ ထားသင္႔သည္။ ျပည္ပ သာသနာျပဳ ေအာက္၌ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ား ပါဝင္၏။ လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳဟူသည္ တိုင္းတပါးသား၊ ယဥ္ေက်းမႈကြဲ လူမ်ိဳးမ်ားကို သာသနာႏွင္႔ မိတ္ဆက္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။

ပုဂံ သမိုင္းကို ၾကည္ရာ ရွင္ အရဟံေၾကာင္႔ ေထရဝါဒ သာသနာ ေရာက္ သြားေသာ္လည္း ေ႐ွး႐ိုးစြဲ နတ္၊ တႏၱရ၊ မႏၱရ တို႔ မေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ႔။ ဘုရင္ အေနာ္ရထာက အတင္း အက်ပ္ မကိုင္တြယ္ေသာေၾကာင္႔ဟု သမိုင္း ပညာ ႐ွင္တို႔ ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဩဝါဒကမၽားက ရွင္အရဟံ ထံမွ ရသည္၊ ရွင္အရဟံက လမ္းၫႊန္လ်ွင္ ေထရဝါဒ သာသနာအေပၚ သည္းေခ်ခိုက္ေနေသာ ဘုရင္ အေနာ္ရထာက ရွင္အရဟံ၏ ဩဝါဒကို မေ သြ ဖီ တန္ရာ။ သို႔ေသာ္ ( သို႔ေသာ္ေတြမ်ားေနၿပီ၊ သို႔ေသာ္ လိုေန၍ သုံးဦးအံ႔ ) ပညာျမင္႔လာလွ်င္ ကိုးကြယ္မႈလည္း ျမင္႔လာမည္ ဟု ၂၁ ရာစုဆန္ဆန္ ဘုရင္ အေနာ္ရထာသုံးသပ္ခဲ႔သည္။ ယုံၾကည္မႈဟူသည္ အင္အားသုံးၿပီး ယုံ ၾကည္ေစ၍လည္း မရတတ္။

ဆိုလိုသည္မွာ ေရွး႐ိုးစြဲ အသည္းခိုက္ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို ေဒသနာႏွင္႔ လုံးလုံး လ်ားလ်ား မဆန္႔က်င္လ်ွင္ သာသနာျပဳတို႔ ကိုယ္တိုင္ကပင္ သူတို႔ ယဥ္ေက်း မႈကို ေဝဖန္ ပုတ္ခတ္ေနမည္႔အစား ေဒသနာႏွင္႔ ၫွိကာ ပို၍ အဓိပၸါယ္ ရွိေ သာ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ေအာင္ လမ္းၫႊန္တတ္ၾကသည္။ တ႐ုတ္တို႔ သရဲႀကီး ကိစၥ ဆိုလွ်င္ အေနာ္ရထာ မဆိုထားႏွင္႔ အလြန္ ရက္စက္ေသာ တ႐ုတ္ ကြန္ျမဴနစ္ပင္ လက္ေျမွာက္ရသည္။ မရပါ။
ထို႔ေၾကာင္႔ အေနာ္ရထာမွန္သည္။ လူထု ႏွလုံးသားထဲက အစိမ္း အက်က္ နတ္တို႔ကို အေနာ္ရထာလည္း ဆြဲမထုတ္ႏိုင္။ သူတို႔ အသိဉာဏ္ကသာ ဆြဲထုတ္ ႏိုင္ေပမည္။ အတုယူလိုက ယူလို႔ရသည္။

တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ား လူနား ျပကၡဒိန္၏ ၇ လေျမာက္ လ ျဖစ္သည္႔ သရဲႀကီးလ ကိို သီဟိုဠ္ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက " စုေပါင္း ေရစက္ခ်ပြဲေတာ္- General Transferring of Merits " ဟု သုံးလိုက္သည္။ ဘာကိုမွ မီး႐ွိဳ႕ရန္မလို၊ ဘုရားဆြမ္းကပ္၊ သံဃာမ်ားကို ဆြမ္းကပ္ သကၤန္းလႉ၊ ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳ၊ ထိုထို ၿပိတၱာတို႔ကို ေရစက္ခ် အမွ်ေဝေပးၾက။ သံဃာေတာ္တို႔ႏွင္ (ရြတ္ဖတ္ႏိုင္ေသာ ဒကာ၊ ဒကာမအားလုံးတို႔) က တိေရာကု႗ သုတ္ကို ႐ြတ္ဘတ္ သရဇၩာယ္ၾကသည္။
တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားလည္း ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင္႔ ပ်က္ရယ္ျပဳ မခံရ၊ လူသားမ်ား လည္း ေဒသနာႏွင္႔အညီ ကုသိုလ္ ျပဳခြင္႔ရ၊ စာအုပ္ထဲမွာ ေလွာင္ပိတ္ မိေ နေသာ တိေရာကု႗ သုတ္လည္း သံဃာေတာ္တို႔ ႏႈတ္၊ ႏွလုံးသားထဲေရာက္၊ လူတို႔လည္း ပါဠိေတာ္ စစ္စစ္ နာၾကားခြင္႔ရ ( ႐ဟန္းစီ၊ လူစီေသာ ဂါထာ မ ဟုတ္၊ ဘုရားသီခဲ႔ေသာ ဂါထာ အစစ္မ်ား ဟု ဆိုလိုသည္။ ဘုရားေဟာ ဂါထာေတာ္မ်ား အထင္အရွားရိွေနပါေသးလ်က္ ရွားရွားပါးပါး အခ်ိန္ေလး မ်ား အတြင္း လူသီ၊ ရဟန္းသီဂါထာမ်ားကို သင္၊ ရြတ္ေနၾကသည္ကို စိတ္ မေကာင္းျဖစ္မိသျဖင္႔ ဤ အမွာကို ထည္႔သည္။ )။
အလြန္ ပညာပါၿပီး အလြန္လည္း ေက်းဇူးမ်ား၏။ တရုတ္မွာ၊ဂ်ပန္မွာ၊ အေမရိ ကန္မွာ၊ ျမန္မာမွာ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈမ်ားရိွၾက၏။ မတူၾက။သို႔ေသာ္ ေဒ သနာက တူ၏။

လူမ်ိဳးျခား သာသနာျပဳဟူသည္ အဆုံးအမ က ေရွ႕က သြားမွ ခရီးတြင္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားက ေရွ႕ကသြားေနလွ်င္ ထိုဝန္ေၾကာင္႔ ေဒသနာပင္ တိုး အား ေလ်ာ႔သြားေတာ႔သည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက ငါးပါးသီလပဲ ယူမည္။ ဩကာသ ကိုေတာ႔ လိုက္ဆိုေနမည္ မဟုတ္ ဟူလို။

ဤစာျဖင္႔ ေက်းဇူ႐ွင္ ဆရာေတာ္ မဟာဝီရ အား ဦးၫြတ္ပါ၏။ တရုတ္သရဲ၊ ျမန္မာသရဲ၊ သူရဲေပါင္းစုံ တိေရာကု႗ သုတ္ကို နာၾကားခြင္႔ရၿပီး ကၽြတ္ လြတ္ၾကပါေစသတည္း။

ကၽြဲအုပ္နဲ႔ ဘီယာ ဒႆန

ကၽြဲအုပ္ႀကီး တစ္အုပ္လုံး သြားႏိုင္တဲ႔ အျမန္ႏႈန္းဟာ အေႏွးဆုံး ကၽြဲေပါက္စ၊ ကၽြဲအိုႀကီးေတြ အေပၚမွာ မူတည္တယ္ (အုပ္စု မကြဲေအာင္ သူတို႔ကို ေစာင္႔ေခၚေနရလို႔)
ျခေသၤ႔၊ က်ား စတဲ႔ သတၱဝါႀကီးေတြ အလိုက္ခံရရင္ အဲဒီ အေႏွးဆုံး ကၽြဲေတြပဲ အစားခံရတယ္။
ဒါေပမဲ႔ ကၽြဲအုပ္ႀကီး တစ္ခုလုံးရဲ႕ အျမန္ႏႈန္းကို ၾကည္႔ေတာ႔ ဒါဟာ အားသာ ခ်က္ပဲ။
အေႏွးဆုံး ကၽြဲေတြကို ေစာင္႔ေခၚေနစရာ မလိုေတာ႔လို႔ ျမန္ျမန္သြားလို႔ ရသြား တယ္။

လူ႕ဦးေႏွာက္ဆိုတာ ဦးေႏွာက္ ဆဲလ္ ေတြ စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္ တယ္။
ဘီယာကိုု ေသာက္သုံးျခင္းအားျဖင္႔ ဦးေႏွာက္ ဆဲလ္ တခ်ိဳ႕ကို အယ္လ္ကိုေဟာက အႏၱရာယ္ေပးတယ္၊ (ဆဲလ္ေတြ ေသေစတယ္)
ဒါေပမဲ႔ အယ္လ္ကိုုေဟာက ေသေစတဲ႔ ဆဲလ္ေတြဟာ အား အနည္းဆုံး ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ေတြသာ ျဖစ္တယ္။
အားနည္းတဲ႔ ဆဲလ္ေတြကို ဘီယာက သတ္လိုက္ေတာ႔ အျခားအားေကာင္း တဲ႔ ဆဲလ္ေတြ ျမန္ျမန္အလုပ္ လုပ္လို႔ရသြားတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဘီယာ ပုံမွန္ေသာက္သူဟာ မေသာက္သူထက္ ေခါင္းပိုေျပးတယ္ ။ ဘရိုက္ ပိုျဖစ္တယ္။





ဘီယာေသာက္သုံးျခင္းအားျဖင္႔ သင္႔ ဦးေႏွာက္ အလုပ္လုပ္ႏႈန္းကို ျမွင္႔တင္ ပါ။
(ကိုးကား။ ။ ၾကားဖူးနားဝ က်မ္းစာ။)

ဘယ္ဟာက ပိုရယ္စရာေကာင္းသလဲ (ေမာနင္းပို႔စ္)

အစိုးရတိုင္းမွာ ရယ္စရာေကာင္းတဲ႔ လူႀကီးေတြ ပါပါလာတတ္တယ္။
စုမတၱရားက ပညာေရး ဥပေဒအသစ္ကို ဖတ္မိလို႔ပါ။
အထက္တန္းေက်ာင္းသူေတြ ေက်ာင္းဝင္ခြင္႔အတြက္ အပ်ိဳ စစ္ မစစ္ပါ စစ္ေဆးရမယ္ တဲ႔။
အေမရိကန္ေတြက တိုဖယ္။ သူတို႔က တိုဖယ္ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။ မပ်ိဳဖယ္။

ဒါၿပီးရင္ Tommy Cooper ရဲ႕ ဟာသကို ဖတ္ၾကည္႔ၾကပါအုံး။ ဘယ္ဟာက ပိုရယ္ရသလဲ လို႔။
Apparently, 1 in 5 people in the world are Chinese. There are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my Dad, or my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu. But I think it's Colin.

ေသမင္း - ခင္ဗ်ားႀကီးကုိတင္းေနတာႀကာျပီ (ဒဂုန္တာရာ အတြက္)

တုိင္းျပည္အဝွမ္းေပ်ာ္မယ့္
ေနပူေတာ္ကၽြဲက မေသ
ေစာင္းတီးသူေတြ ေသႀက
ေသမင္း ခင္ဗ်ားႀကီးကုိတင္းေနတာႀကာျပီ။

( ကဗ်ာဆရာ-ေစာေ၀ )

ဆဲဆိုျခင္း သမိုင္းနဲ႔ တန္ဖိုး သတ္မွတ္ခ်က္

စိတ္ဝင္စားစရာ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေအာက္စ္ဖို႔ တကၠသိုလ္က ထြက္လာပါ တယ္။ ဆဲဆိုျခင္း သမိုင္းအက်ဥ္း တဲ႔။
ဆဲဆိုျခင္းဟာ မယဥ္ေက်းဘူး၊ ကိုယ္႔ရဲ႕ လူမႈေရးအဆင္႔ကို ထိခိုက္ေစတယ္ ဆိုတဲ႔ အခ်က္ကို သမိုင္းအဆက္ဆက္က လူေတြ လက္ခံသလို သမိုင္း အ ဆက္ဆက္မွာလည္း ဆဲဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရေတြ ရွိေနခဲ႔တယ္။ လူေတြဘာေၾကာင္႔ ဆဲဆိုၾကသလဲဆိုရင္ေတာ႔ စိတ္တင္းက်ပ္မႈကို ေျပေ လ်ာ႔ေစလို႔၊ တခါတခါ စိတ္ေက်နပ္မႈကိုေတာင္ ရေစလို႔လို႔ ဆိုပါတယ္။

ပါေမာကၡက သူမရဲ႕ ဆဲဆိုျခင္း သမိုင္းအက်ဥ္းကို ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ က ေရာမေခတ္ လက္တင္လို ဆဲသံဆိုသေတြနဲ႔ စတင္ခ်ီလာခဲ႔တယ္။
လူ႕ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ေဝါဟာရေတြဟာ အလြန္ ရိုင္းစိုင္းတဲ႔ ေဝါဟာရေတြအျဖစ္ ေရာမေခတ္မွာ လက္ခံၾကပါသတဲ႔။ ဒါေပမဲ႔ ဒီ ေဝါဟာရေတြဟာ ဒီေခတ္မွာ မရိုင္းဆိုင္းေတာ႔ပါဘူး။ အထူးသျဖင္႔ ေဆးပညာရပ္ သခၤန္းစာ၊ က်န္းမာေရးသင္တန္းေတြမွာ ဆို ေဖာ္မယ္ ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ ေရာမေခတ္မွာဆို အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး အဂၤါေတြရဲ႕ အမည္ကို ဘယ္လိုေနရာမ်ိဳးမွာမွ သုံးစြဲဖို႔ မအပ္ တဲ႔ ေဝါဟာရေ တြပါ။

ေနာက္ၿပီး God နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ႔ ေဝါဟာရတိုင္းဟာ ဘာသာေရး ေစာ္ကားမႈ တစ္ခုလို႔ ယူဆၾကပါသတဲ႔။ ဥပမာ Oh,my God လို စကားမ်ိဳးပါ။ ဒါေပမဲ႔ ဒီေခတ္မွာ ဒီေဝါဟာရ ဘယ္ေလာက္တြင္က်ယ္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ ယဥ္ေက်း တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိႏိုင္ပါတယ္။
၁၉ ရာစုနဲ႔ ၂၁ ရာစု ေဝါဟာရ သတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ႔ အင္တာနက္ မေပၚ ခင္အထိ ထူးထူးျခားျခား ကြာဟမႈ မရွိခဲ႔ပါဘူး။ လူ႕ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္ အ ပိုင္းေတြရဲ႕ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ပုံေတြကို ပုံေဖာ္ျပတဲ႔ စကားေတြဟာ ရိုင္ဆိုင္း ဆဲပါ။ "F**k " လို ေဝါဟာရေတြကို ေထာက္ျပတယ္။ ဒါေပမဲ႔ အဂၤလိပ္ စကားေျပာႏိုင္ငံေတြမွာ (အထူးသျဖင္႔ အေမရိကန္ေတြ) "Sh*t" "D**k" "Holly D**k" "P**s" စတဲ႔ ေဝာဟာရေတြဟာ ပုံမွန္ ေဝါဟာရေတြျဖစ္ေ န တာၾကာပါၿပီ။
အင္တာနက္က တဆင္႔ ဒီ စကားလုံးေတြ ျပန္႔သြားလိုက္တာ တစ္ကမၻာလုံး က ခ်တ္တင္း ရုမ္းေတြထဲမွာ ဒီ စကားလုံးေတြျမင္လို႔ အံ႔ဩတႀကီး မျဖစ္ၾက ရေတာ႔ဘူး တဲ႔။

ဒီေခတ္မွာ လူထုလက္မခံႏိုင္တဲ႔ အဆိုးဆုံးေဝါဟာေတြက "nigger" "retards" "cripple" "black people" "monkey" စတာေတြ ျဖစ္လာခဲ႔ ပါျပီ။ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္က F**k ဆိုတဲ႔ စကားလုံးကို လူထုေ ရွ႕သုံးလို႔ ဘာမွ မျဖစ္ေပမဲ႔ "nigger" "retards" "cripple" "black people" စတဲ႔ စကားလုံးေတြကို လူထုေရွ႕မွာ သုံးလိုက္ရင္ေတာ႔ သူ႕ရဲ႕ ဘဝနဲ႔ အလုပ္ပါ ကေမာက္ကမ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္လို႔ ေဆြးေႏြးျပထားပါတယ္။

သူေျပာမွ ငယ္ငယ္က ရြာက လူႀကီးတခ်ိဳ႕ ပုံေျပာသံကို ၾကားေယာင္မိ ပါ တယ္။
"ေခြးမသားေလးေတြ၊ နင္တို႔က ေျပာရင္ယုံမွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ ဟိုတုံးက တို႔ရြာမွာ ကမ်င္းမ မိေအးဆိုတဲ႔ ေကာင္မ ရွိဖူးတယ္။ သူ႕ကို ေသနာေကာင္ ငမူးက မရ ပန္းေသ အရူးအမူးကို ႀကိဳက္ေနတာ။ ျပႆနာက လူလြန္မသား၊ သူႀကီးသား ငထြားပဲ "
က်ေနာ္တို႔က ဆဲေနတယ္လို႔ကို မခံစားရဘူး။ အားလုံး ေပ်ာ္လို႔ ရႊင္လို႔ပဲ။

စိတ္ဝင္စားရင္
Brief History of Swearing
Mellisa Mohr, Oxford University Press, 2013

လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ႔အျမင္ (လီကြမ္းယု)

အေရွ႕အလယ္ပိုင္း၊ ေႏြ ေရာက္မလာတဲ႔ ေႏြဦး

ေမး။ ။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မစၥတာလီမွာ အေကာင္းျမင္ဝါဒ မရွိဘူး ေနာ္။ တူရကီဆိုရင္ ဘယ္လိုေျပာမလဲ၊ အစၥလမ္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ႏွစ္ခုစလုံး ထြန္းကားေနတာပဲ။

ေျဖ။ ။ အစၥလမ္ႏိုင္ငံေတြက ႏိုင္ငံကို မအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေအာ႔တိုမန္ (Ottoman) အင္ပါယာဆို တကယ္ေအာင္ျမင္ခဲ႔တာ ပဲ။ ဒါေပမဲ႔ တူရကီက အာရပ္ႏိုင္ငံေတြထဲ မပါဘူး။ သူတို႔က တူရကီေတြ၊ တျခားစီပဲ။ တူရကီေတြက သူတု႔ိဟာ အာရပ္ကမၻာကို ေအာင္ႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ ေအာ႔ တိုမန္ မ်ိဳးဆက္ေတြလို႔ သူတို႔ကို သူတို႔ ယုံၾကည္ၾကတယ္။ သူတို႔ အျခား အစၥလမ္ဘာသာဝင္ေတြထက္ သာေနတဲ႔ အဓိကအခ်က္က ပညာအမ်ားႀကီး ပိုတတ္ေနလို႔။

ေမး။ ။ အာရပ္ေႏြဦး လႈပ္ရွားမႈဟာ အေရးပါတဲ႔ ပထဝီႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈ တစ္ခုပဲ။ ေဝဖန္သူတခ်ိဳ႕ ေျပာေနတာက အီဂ်စ္က မူဘာရက္ကို အေမရိကန္ေတြ လက္လြတ္ခံလိုက္တာ ေစာသြားတယ္၊ သူဆို အေမရိကန္ေတြ နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ ရင္းရင္းနီွးႏွီးရွိတယ္။ ဒီေတာ႔ သူတို႔ သုံးသပ္တာက အေရး ရယ္ အေၾကာင္းရယ္ဆို မဟာမိတ္ ဖြဲ႔ထားလည္း အေမရိကန္ေတြကို အားကိုးလို႔ မရဘူး တဲ႔။

ေျဖ။ ။ မူဘာရက္ကို အေမရိကန္ေတြက ဘယ္လိုလုပ္ ကယ္တင္လို႔ ရမွာ လဲ၊ အေမရိကန္စစ္သားေတြ အီဂ်စ္ကုိ လႊတ္မွာလား။ ဒါက ျပည္တြင္းေရး သက္သက္ေလ။ အေမရိကန္ေတြ ၾကားဝင္လည္း အေမရိကန္ အလံေတြ မီးရွိဳ႕ခံရတာပဲ ရွိမယ္။ အေမရိကန္ေတြနဲ႔ေပါင္းလို႔၊ သူတို႔က ေထာက္ခံလို႔ အႏၱရာယ္မရွိေတာ႔ဘူး တြက္ထားလို႔ မရဘူး။ အင္း ထိုင္ဝမ္ကေတာ႔ ခၽြင္း ခ်က္ေပါ႔။ တရုတ္က ျပန္သိမ္းခ်င္ေနတာ။ အေမရိကန္ရဲ႕ သတၱမ ေရတပ္က ထိုင္ဝမ္ေရလက္ၾကားမွာ ေက်ာက္ခ်ထားတယ္။ ဒါေတာင္ ထာဝရေတာ႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

ေမး။ ။ အာရပ္ေႏြဦး ပထဝီႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအရ အေမရိကန္ေတြဟာ ေအာင္ျမင္သူေတြလား ဒါမွမဟုတ္ အရွဳံးသမားေတြ လား။

ေျဖ။ ။ ဒီကိစၥက ဘာမွေျပာလို႔မရဘူး။ သူတို႔ ေထာက္ခံထားတဲ႔ အစိုးရ ရဲ႕ ေျခလက္ေတြ အျဖတ္ခံလိုက္ရေတာ႔ သူတို႔ဩဇာလည္း ဘယ္ ရွိႏိုင္ ပါေတာ႔မလဲ။ အေမရိကန္ဆီက ဘီလီယံခ်ီတဲ႔ ေဒၚလာေတြ အကူအညီ ယူၿပီး ႏိုင္ငံကို လည္ပတ္မယ္႔ လူစြမ္းေကာင္းေခါင္ေဆာင္တစ္ေယာက္ေပၚ လာရင္ သူတို႔ ျပန္ဝင္လာၾကဦးမွာပဲ။ အကူအညီဆိုတာ တကယ္ေတာ႔ အလြန္ အေရးပါတဲ႔ ကိစၥပဲ။