လူဝင္မႈႏွင္႔ ဦးေစာ (၂ ) - ေမာင္သန္ ့

(အီးေမးထဲက စာ။ နည္းနည္းေတာ႔ ရွည္တယ္)

၁၉၃၅ ခုႏွစ္မွာ ၾသဂုတ္လမွာ ၿဗိတိသွ်အစိုးရက ျမန္မာႏိုင္ငံ စီရင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အက္ဥပေဒ (၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရး) ကို ထုတ္ျပန္ခဲ႔တယ္။ စက္တင္ဘာလမွာ အိႏၵိယအစိုးရ အက္ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ႔တယ္။ စတင္အာ ဏာ တည္တာကေတာ႔ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အိႏၵိယႏိုင္ငံရဲ႕ ျပည္နယ္တစ္ခု မဟုတ္ေတာ႔ ဘဲ ၿဗိတိသွ် အင္ပါယာအတြင္းက သီးျခားႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္လာတယ္ေပါ႔။ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလို႔ ေခၚရျခင္း ကေတာ႔ ဌာနေပါင္း ၉၈ ခုရွိရာမွာ ဘုရင္ခံက ၇ ခုကိုကိုင္ၿပီး က်န္တဲ႔ ၉၁ ခုကို ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ္ အမတ္ေတြလက္ထဲ ထည့္တယ္ဆိုတဲ႔ သေဘာပါ။

ဒါကလည္း အမည္ခံ ဟန္ျပ သက္သက္လို႔ပဲ ဆိုရမွာပါပဲ။ ဘုရင္ခံလက္ထဲမွာ ဗီတိုအာဏာကို ကိုင္ထားၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း ရုတ္သိမ္းႏိုင္တယ္၊ ကက္ ဘိနက္ကိုလည္း ျဖဳတ္ပစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ဒီ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုေတာ႔ တို႔ဗ မာ အစည္းအရံုးႀကီးနဲ႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြက အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ႔ တာေပါ႔။ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြ အတြင္းမွာလည္း ပူးသတ္မယ္တို႔၊ ခြာသတ္ မယ္တို႔ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ကြဲၾကတာပါပဲ။

ဒါေၾကာင္႔ ၁၉၃၈ ဒုတိယ ကုလား-ဗမာ အဓိကရုဏ္း ျဖစ္ခ်ိန္ဟာ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ႔။ ဒါတင္မက ေရနံေျမသပိတ္နဲ႔ တတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးဟာလည္း ဒီကာလမွာ ျဖစ္တာပါပဲ။ ေရ နံေျမသပိတ္ကို အာရံုလႊဲလို၍ ကုလား-ဗမာ အဓိကရုဏ္း ဖန္တီးတယ္လို႔ လည္း အဆိုရွိပါတယ္။

၁၉၃၇ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔မွာ ဒီစနစ္ကို စတင္က်င္႔သံုးဖို႔အတြက္ ေအာက္လႊတ္ေ တာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ကိုေတာ႔ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာမွာလုပ္ခဲ႔တယ္။ ၁၉၃၇ မတ္လ ၁၁ ရက္ေန႔မွာေတာ႔ အစိုးရအဖြဲ႕ စာရင္းကို အတည္ျပဳတယ္။
ဒီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မွာ ပထမဆံုး အမတ္ခ်ဳပ္ (နန္းရင္းဝန္) ကေတာ႔ ေဒါက္ တာ ဘေမာ္ေပါ႔။ ေျပာရဦးမယ္ က်ဳပ္တို႔ လူမ်ိဳးေတြအေၾကာင္း။ အစိုးရအဖြဲ႔ အတည္ျပဳၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွာပဲ ဦးဘေဘတို႔ ငါးပြင္႔ဆိုင္အဖြဲ႕က ၫြန္ေ ပါင္း အစိုးရတစ္ဖြဲ႕လံုးကို အယံုအၾကည္မရွိ အဆိုတင္သြင္းပါေလေရာဗ်ာ။ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခ်စ္လိႈင္က ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ရမွာျဖစ္လို႔ ေဘာင္မဝင္ဘူးဆိုၿပီး ပယ္ခ်ခဲ႔တယ္။ ျဖစ္ပံု ေျပာပါတယ္ အစိုးရ တာဝန္ျဖင္႔ မယူရေသးဘူး အယံုအၾကည္မရွိအဆိုက စတင္ေတာ႔တာပဲ။

ဒါတင္လားဗ်ာ ဒီၾကားထဲမွာ သူတစ္ျပန္ ငါတစ္ျပန္ အယံုအၾကည္မရွိ အဆို တင္ ၿပီး ျဖဳတ္ခ် ေနလိုက္ၾကတာ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉၃၉ မွာေတာ႔ နန္းရင္း ဝန္ ေဒါက္တာဘေမာ္ အစိုးရျပဳတ္က်ၿပီး နန္းရင္းဝန္ဦးပု ဦးေဆာင္တဲ႔အစိုးရ တက္၊ ေနာက္တစ္ခါ ၁၉၄၀ စက္တင္ဘာမွာ နန္းရင္းဝန္ ဦးပုအစိုးရ ျပဳတ္ က်ၿပီး နန္းရင္းဝန္ဂဠဳန္ဦးေစာ ဦးေဆာင္တဲ႔ အစိုးရတက္ေပါ႔။ (ဘုရင္ခံႀကီး ခမ်ာေတာ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုၾကည့္ၿပီး သေဘာေတြက်ေနမွာပဲဗ်ာ။)

အစိုးရတစ္ရပ္ကို ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ဆိုတာလည္း လံုေလာက္တဲ႔ ျပႆနာေတြ ဖန္ တီးႏိုင္ဦးမွကိုး။ ဒါေပမယ္႔ ဒီေနရာမွာ ျပႆနာကို ဖန္တီးသူလို႔ မစြပ္စြဲလိုပါ။ ဆက္စပ္၍သာ စဥ္းစားၾက ပါေလ။ ျမန္မာျပည္မွာ ျပႆနာျဖစ္ေစမယ္႔ ေ လာင္စာေတြက အဆင္သင္႔ပါ ေသာက္လက္စ ေဆးလိပ္တိုေလးကို တစ္ ခ်က္ေတာက္လိုက္ရံုနဲ႔ မီးဟုန္းဟုန္းထေတာက္မယ္႔ ေကာက္ရိုးပံု ေတြက အမ်ားသားလားဗ်ာ။
ကုလား-ဗမာ အဓိကရုဏ္း အၿပီးမွာ ေဒါက္တာဘေမာ္ အစိုးရကို ျဖဳတ္ခ် ဖို႔ လုပ္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေထာက္ခံမဲ ၆၁ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၆၆ မဲနဲ႔ မေအာင္ျမင္ ခဲ႔ဘူး။

အလုပ္သမားသပိတ္ေတြ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္က်တယ္။
ဒါနဲ႔ ေဒါက္တာဘေမာ္အစိုးရကို ထပ္ျဖဳတ္ခ်တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ႔ ေထာက္ခံမဲ ၇၀ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၃၇ မဲနဲ႔ ေဒါက္တာ ဘေမာ္ အစိုးရ ျပဳတ္က်တယ္။ ဦးပု အစိုးရတက္တယ္။ ဦးပု အစိုးရကိုလည္း အႀကိမ္ ႀကိမ္ျဖဳတ္ခ်ၾကတာပဲ။
ဒီၾကားထဲ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္း ေတြေတာ႔ မေျပာေတာ႔ ပါ ဘူး။ ေနာက္ဆံုး ဦးပုအစိုးရလည္း ေထာက္ခံမဲ ၈၁ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၃၂ မဲ နဲ႔ ျပဳတ္ၾကတာပဲ။ ဦးေစာအစိုးရ တက္တယ္။ ဦးေစာအစိုးရကိုလည္း ျဖဳတ္ ခ်ဖို႔လုပ္တာပဲ။

၉၁ ဌာနေခတ္ လႊတ္ေတာ္တြင္းက အိႏၵိယအမ်ိဳးသားေတြနဲ႔ဆိုင္တဲ႔ ဥပေဒ ၾကမ္းေတြအေၾကာင္း မေျပာခင္ ဒိုင္အာခီေခတ္က ဥပေဒၾကမ္းေလးႏွစ္ခု အေၾကာင္း ေျပာဦးမယ္။ ဘာလို႔လဲဆို အဲဒီဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုကလည္း အိႏၵိ ယ အမ်ိဳးသားေတြၾကားမွာ အေတာ္ေလး လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္သြားလို႔ပါ။ အဲဒါက ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားအေပၚ အခြန္ေကာက္ခံေရး ဥပေ ဒၾကမ္းနဲ႔ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူမ်ား ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးေရး ဥပေဒၾကမ္းတို႔ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခု ဥပေဒျပဳေကာင္စီမွာ တင္တယ္ၾကားရင္ပဲ အိႏၵိယ အမ်ိဳးသားေတြဟာ ကုလားသိုက္ က်ားဝင္ကိုက္ ဆိုသလို ပြက္ေလာရိုက္ ကုန္တာေပါ႔။

ပထမ ဥပေဒၾကမ္းဟာ ၁၉၂၂ မတ္လမွာ တင္တာပါ။ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း မွ ျမန္မာျပည္ကို ဝင္လာသူတိုင္း တစ္ဦးလွ်င္ အခြန္ေတာ္ေငြ ငါးက်ပ္ ေပးေ ဆာင္ေစဖို႔ပါ။ (ငါးက်ပ္ကေတာ႔ မ်ားတာေပါ႔ေနာ္ အခုေတာင္ မွတ္ပံုတင္ က ေျခာက္က်ပ္ပဲ ရွိတာ။)
ဥပေဒႏွစ္ခုလံုးကို အိႏၵိယ အမ်ိဳးသားေတြက အႀကီးအက်ယ္ ကန္႔ကြက္ ၾက တာေပါ႔။ ေနာက္ဆံုး ဥပေဒျပဳေကာင္စီက အတည္ျပဳေပမယ္႔ အခြန္ေကာက္ ယူမယ္႔ ဥပေဒကို ဘုရင္ခံက ဗီတိုအာဏာသံုးၿပီး ပယ္ခ် လိုက္ပါေတာ႔တယ္ ။ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ဥပေဒဟာလည္း ၾသဇာရွိတဲ႔ အိႏၵိယ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားနဲ႔ အိႏၵိ ယ အမတ္ေတြက သူတို႔လိုခ်င္သလို ျပင္ဆင္ၿပီးမွ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္မွာမွ ဥပေဒ အျဖစ္ ထြက္လာ ပါေတာ႔တယ္။

၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္ဟာ ငါးႏွစ္ေတာင္မခံပါဘူး။ တိတိက်က်ေျပာ မယ္ဆိုရင္ ေလးႏွစ္ ရွစ္လနဲ႔ ခုနစ္ရက္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။
ဒီေနာက္ပိုင္း ဂ်ပန္ဝင္တာေပါ႔ေလ။ ဒီၾကားထဲ လႊတ္ေတာ္ထဲ တင္သြင္းတဲ႔ ဥပေဒၾကမ္းေတြမွာ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ဆိုင္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကိုပဲအဓိက ေျပာ ပါမယ္။

ပထမ ေျပာခ်င္တဲ႔ ဥပေဒၾကမ္းက ေနထိုင္မႈ ဥပေဒၾကမ္းေပါ႔။ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္မွာ ဦးဘေဖက ျမန္မာျပည္တြင္ ေနထိုင္မႈ ဥပေဒၾကမ္းကို တင္သြင္းတယ္။

ဒီဥပေဒအရ ျမန္မာျပည္တြင္ေနထိုင္ေသာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား၏ အေျခအေန အရပ္ရပ္ ခြဲျခမ္း စီစစ္ရန္ႏွင္႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ေနထိုင္ခြင္႔အတြက္ အခေၾကးေ ငြေပးရန္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဥပေဒဟာ အိႏၵိယ အမ်ိဳးသားမ်ား အစိုးရအမႈထမ္းခြင္႔နဲ႔ အျခား အခြင္႔ အေရးေတြကိုေတာ႔ ကန္႔သတ္တာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔လည္း အိႏၵိယ အမတ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ခံၾကပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ ဒါကို အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္သူကေတာ႔ အိႏၵိယအမ်ိဳးသား မူဆ လင္အမတ္ အက္စ္အင္ ဟာဂ်ီေပါ႔။ သူက “၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဥပေဒအရ အမ်ိဳး မ်ိဳးေသာ လူနည္းစု အမ်ိဳးသားမ်ား၏ (အဲဒီ လူနည္းစု လူနည္းစုနဲ႔ပဲ အခု အခ်ိန္အထိ လုပ္စားေနတုန္းပဲ) လံုျခံဳမႈကို အကာအကြယ္ ေပးထားခ်က္မ်ား လံုးဝပ်က္စီးသြားေစမည့္ ဥပေဒျဖစ္သည္။

မေကာင္းဆိုးဝါးမ်ား ဆက္ကာ ဆက္ကာ လာေစရန္ သေႏၶတည္ျခင္း သာျ ဖစ္သည္။ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဥပေဒကို ခ်ိဳးဖ်က္သည့္ ဥပေဒျဖစ္၍ ဤ လႊတ္ေတာ္ က အတည္မျပဳႏိုင္။
ဘိလပ္ ပါလီမန္ကသာ အတည္ျပဳႏိုင္ သည္” ဆိုၿပီး ေျပာပါေတာ႔တယ္။

ဒါ႔ျပင္ အမတ္ျဖစ္တဲ႔ လြယ္အိပ္ႀကီး ဦးဘလိႈင္ကိုလည္း ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုတဲ႔ အတြက္ ဦးဘလိႈင္က “အိႏၵိယသားတို႔သည္ ျမန္မာျပည္သို႔လည္း လာေ ရာက္ေငြရွာေသးသည္။ျမန္မာ႔အေရးအခင္း မ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ ရန္လည္း ဘယ္ေတာ႔မွ လက္မေႏွး။ ဒီလိုသာ ဆက္လုပ္ေနဦးမည္ ဆိုလွ်င္ အဓိကရုဏ္းမ်ားျဖစ္၍ ဆံုးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း သတိေပးပါသည္။
အကယ္၍ အဓိကရုဏ္းသာ စတင္ျဖစ္ပြားမည္ ဆိုလွ်င္ တစ္တိုင္းျပည္လံုး အုပ္ထိန္းမရ ငရဲျပည္ကဲ႔သို႔ တစ္ျပည္လံုး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေပလိမ္႔မည္” ဆိုၿပီး ျပန္ လည္ ေခ်ပေျပာဆိုပါတယ္တဲ႔။ ဦးဘလိႈင္ သတိေပးၿပီး တစ္ႏွစ္မျပည္မီမွာပဲ ဒုတိယ ကုလား-ဗမာ အဓိကရုဏ္းႀကီး ျဖစ္ခဲ႔တာပါပဲ။

ထူးျခားတာက ဟာဂ်ီရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္ကို အဲဒီအခ်ိန္က လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခ်စ္လိႈင္က လက္ခံခဲ႔တယ္တဲ႔။ ဘာေၾကာင္႔လက္ခံလည္း ဆိုတာေတာ႔ မသိပါ။ ဒီဥပေဒၾကမ္းကေတာ႔ ေခ်ာင္ထိုး ခံလိုက္ရေတာ႔တာပါပဲ။

လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာ ႏိုင္ငံေရးမတည္ၿငိမ္မႈေတြ အားေကာင္းေနတုန္း လႊတ္ေ တာ္တြင္းမွာလည္း အစိုးရကို အားစမ္းတဲ႔နည္းကေတာ႔ ဥပေဒၾကမ္းေတြ တင္ သြင္းတာေပါ႔ ဦးေစာဟာ လယ္ယာေျမ ဥပေဒၾကမ္းေတြ တင္ခဲ႔တယ္။ သူ႕ကိုေထာက္ခံသူေတြကေတာ႔ ငါးပြင္႔ဆိုင္ အမတ္ေတြေပါ႔။ ဦးေစာက မ်ိဳး ခ်စ္ ပါတီကို ၁၉၃၇ ၾသဂုတ္ ၁၄ မွာ တည္ေထာင္ခဲ႔တာ။ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ တုန္းက မ်ိဳးခ်စ္ပါတီ မရွိေသးဘူး။
ဒီေနရာမွာ ငါးပြင္႔ဆိုင္ဆိုတာဘာလဲ ဆိုတာ တစ္ခ်ိဳ႕ မသိတဲ႔လူလည္း ရွိမွာ မို႔ ေျပာပါ႔မယ္။
(လိုရင္းကို မေရာက္ႏိုင္ေတာ႔ဘူးေနာ္။ သည္းခံပါဗ်ာ။)

ငါးပြင္႔ဆိုင္အဖြဲ႕ဆိုတာ အဖြဲ႕ငါးဖြဲ႕ ေပါင္းထားတဲ႔ အဖြဲ႕ပါ။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၃၀ ကေန ေမ ၂ ရက္ထိ မႏၲေလးမွာ ညီၫြတ္ေရး အစည္းအေဝး က်င္းပတဲ႔ အခါ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕ ေတြျဖစ္တဲ႔ ျပည္သူျပည္သားအဖြဲ႔၊ အမ္ေအေမာင္ႀကီး ဦးစီးတဲ႔ ခြဲခြာေရးအသင္းႀကီးကို အမည္ ေျပာင္းထားတဲ႔ ျမန္မာျပည္ လြတ္ လပ္ေရးအဖြဲ႕ (Free Burma)၊ ေရဦးဆရာေတာ္ ႀကီးမႈးတဲ႔ ဗဟို ဂ်ီစီဘီေအ အဖြဲ႕၊ ဦးဘစီ ဦးစီးတဲ႔ သပိတ္ေမွာက္ ဂ်ီစီဘီေအအဖြဲ႕၊ ဦးဘဦး ဦးစီးတဲ႔ မႏၲေလး ၂၁ ဦး အဖြဲ႕ေတြကိုေပါင္းၿပီး ညီၫြတ္ေရး မူလဂ်ီစီဘီေအ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဆိုၿပီး ဖြဲ႕ထားတာပါ။

Five Flowers Party လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ အဖြဲ႕ေတြကလည္း အမ်ား သားေနာ္။ အလ်ဥ္းသင္႔ ရင္ေတာ႔ ဒီအေၾကာင္းေတြ သတ္သတ္ေရးေပး ပါ႔ မယ္။
ဒီအဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕ အႀကီးအမွဴးကေတာ႔ ေရဦးဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသပါ။
ဥကၠ႒ကေတာ႔ မကၡရာမင္းသားနဲ႔ ေဒၚခင္ေလးတို႔ရဲ႕ သားငယ္ ထိပ္တင္ဝ မင္းသားေပါ႔။ ေရြးေကာက္ပြဲမွာလည္း ဒီအဖြဲ႕ႀကီးက အမတ္ေနရာ ၄၆ ေန ရာနဲ႔ အမ်ားဆံုးႏိုင္ထားတာပါ။

ခုနကေျပာခဲ႔တဲ႔ လႊတ္ေတာ္တြင္း အားစမ္းတဲ႔ လယ္ယာေျမ ဥပေဒေတြထဲက တစ္ခုကေတာ႔ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္မွာ ဦးေစာတင္သြင္းတဲ႔ လယ္ယာေျမ ဥပေဒ ၾကမ္းေပါ႔။ ဒီဥပေဒၾကမ္းအရ လယ္ယာေျမအားလံုးကို ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ေၾက ညာၿပီး လယ္လုပ္သူမ်ားကို လယ္ယာေျမမ်ား ေဝျခမ္းေပးရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ လယ္လုပ္သူသာ လယ္ပိုင္ရမည္ဆိုတဲ႔ စနစ္ေပါ႔ေနာ္။ အဲဒီမွာ အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္သူကေတာ႔ ဘယ္သူရွိမလဲ ခ်စ္တီးကိုယ္စားလွယ္ ဗယ္လယန္ ခ်စ္တီးယားေပါ႔။ ေဒါက္တာဘေမာ္ အစိုးရကလည္း ဒီဥပေဒၾကမ္းကို ပယ္ခ် ခဲ႔ ပါတယ္။
အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ႔ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဥပေဒနဲ႔ လြန္စြာ ဆန္႔က်င္ေနလို႔ပါတဲ႔။

ဒါကိုမေက်နပ္တဲ႔ ဦးေစာက ေနာက္တစ္ခါ သီးစားခ ထိန္းသိမ္းေရး ဥပေဒ ၾကမ္းကို ေနာက္ထပ္ တင္ျပန္ပါတယ္။
(ေတာင္သူလယ္သမားအေရး အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ႀကီးေပါ႔ဗ်ာ။)
ဒီဥပေဒၾကမ္းအရ လယ္တစ္ကြက္မွ ထြက္ရွိတဲ႔ စပါးရဲ႕ ေလးပံုတစ္ပံုကိုသာ လယ္ခအျဖစ္ ပိုင္ရွင္ကိုေပးရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းကိုလက္ခံေဆြးေႏြး ဖို႔လည္း လက္မခံပါဘူး။
မေက်နပ္လို႔ ၁၉၃၇ စက္တင္ဘာမွာ လႊတ္ေတာ္ကို ထပ္တင္ျပန္ပါတယ္။ ဒီ တစ္ခါေတာ႔ လယ္ရွင္ႀကီးေတြရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ အမတ္ေတြက အျပင္း အထန္ ကန္႔ကြက္ၾကပါေတာ႔တယ္။
ဘယ္ေလာက္ထိလဲ ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ႔ အိႏၵိယကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္းက ဘိလပ္ အစိုးရ ျမန္မာျပည္ဆိုင္ရာ အတြင္းဝန္ထံကို စာေရးသား ကန္႔ကြက္တဲ႔ အထိပါပဲ။

အမတ္ဟာဂ်ီကလည္း ဒီဥပေဒၾကမ္း တင္သြင္းတာဟာ ဦးေစာအေနနဲ႔ ကိုယ္ က်ိဳးအတြက္ စတန္႔ထြင္တာဆိုၿပီး ေျပာဆိုတိုက္ခိုက္ တာေပါ႔။ ဦးေစာ က လည္း ဒီဥပေဒၾကမ္းကို မရုတ္သိမ္းေပးႏိုင္တဲ႔အျပင္ အိႏၵိယအမ်ိဳးသား အ သင္း အဖြဲ႕မွာ ဟာဂ်ီလိုလူမ်ိဳး ေခါင္းေဆာင္ မလုပ္သင္႔ေၾကာင္း၊ ဟာဂ်ီေ ၾကာင္႔ ဒီတိုင္းျပည္တြင္းမွာ အျပန္အလွန္ ရန္ၿငိွဳးထား မုန္းတီးမႈေတြ ျဖစ္ လာႏိုင္တယ္ေပါ႔။ ဘိလပ္သား အမတ္ေတြကိုလည္း လိုတစ္မ်ိဳး မလိုတစ္မ်ိဳး လုပ္တဲ႔ သူေတြလို႔ ေျပာၿပီး လႊတ္ေတာ္ ထဲမွာ အျပန္အလွန္ ၿဖဲၾကတာေပါ႔ဗ်ာ။
(မ်ိဳးခ်စ္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေပကိုး။)

အစိုးရအေနနဲ႔လည္း ၁၉၃၈ သီးစားခ်ထားေရး ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းေပးခဲ႔ ပါေသးတယ္။
ဒါကိုလည္း ခ်စ္တီးေတြနဲ႔ နတ္တူကြတ္တိုင္ ခ်စ္တီးယားအသင္းက အျပင္း အထန္ကန္႔ကြက္ၿပီး ဟိုက္ကုတ္ တရားလႊတ္ေတာ္ကို ေလွ်ာက္ထားၾကရာမွာ တရားလႊတ္ေတာ္က ေငြမ်က္ႏွာ ၾကည့္ၿပီး ေျမရွင္ေတြကို အႏိုင္ေပးလိုက္ တယ္တဲ႔ဗ်ား။

ဒီေလာက္ဆိုေတာ္ပါၿပီ။ ေခါင္းစဥ္နဲ႔လည္း ေတာ္ေတာ္လြဲသြားၿပီလားမသိ။
ေျပာခ်င္တာက ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္က ႏိုင္ငံေရးအားၿပိဳင္မႈေတြမွာ ဘာကို အသံုးခ်လည္းဆိုတာ နည္းနည္းေလာက္ သိေစခ်င္လို႔ပါ။ အဓိကက လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးျပႆနာ ေကာက္ရိုးပံု၊လယ္ယာေျမျပႆနာ ေကာ က္ရိုးပံု၊ အလုပ္သမားျပႆနာ ေကာက္ရိုးပံု၊ ေက်ာင္း သား ျပႆနာ ေ ကာက္ ရိုးပံုေတြပါပဲ။
ဒီျပႆနာေတြကို မီးထိုးေပးတာကေတာ႔ သတင္းစာေတြ ေပါ႔ဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္က ဦးေစာဟာ သူရိယ သတင္းစာႀကီးရဲ႕ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ျဖစ္သလို အျခား ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာလည္း လက္ကိုင္တုတ္ သတင္းစာေတြ အသီးသီး ရွိၾကပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကိုလည္း ႏုတ္သပ္သပ္ ေရးပါဦးမယ္။ (ခုေခတ္နဲ႔ ဘာ ကြာ လဲဟင္၊ က်ဳပ္ကေတာ႔ မသိ။)

ကဲ အခုေတာ႔ လိုရင္းကို သြားၾကရေအာင္။ ေနဦးဗ် တစ္ခုေတာ႔ ေျပာ ခ်င္ေသးတယ္။
အခု ေခတ္စားေနတဲ႔ မ်ိဳးေစာင္႔ဥပေဒ ဆိုတာကိုပါ။ အဲဒါေလးလည္း ထည့္ေျပာဦးမွေပါ႔ေနာ္။

နားဦးမယ္ဗ်ာ။
ေနာက္တစ္ပုဒ္ဆိုရင္ေတာ႔ ၿပီးပါၿပီ။

ေမာင္သန္ ့

ခ်န္ပီယံလိဂ္ အုပ္စုဇယား

မန္ယူ၊ ခ်ဲလ္ဆီးက အာဆင္နယ္၊ မန္စီးတီးနဲ႔ယွဥ္ရင္ အုပ္စုေခ်ာင္သလိုိလို ရွိတယ္။
စာနယ္ဇင္းေတြက အာဆင္နယ္ အုပ္စုအက်ပ္ဆုံးဆိုေပမဲ႔ တကယ္က်ပ္တာ က အုပ္စု GROUP H: ထင္ပါတယ္။ သူတို႔ေလးသင္းကမွ ဥေရာပ အစဥ္ အ လာ ရွိသူေတြခ်ည္းပဲ။

GROUP A:
1) Manchester United,
2) Shakhtar Donetsk,
3) Bayer Leverkusen,
4) Real Sociedad

GROUP B:
1) Real Madrid,
2) Juventus,
3) Galatasaray,
4) FC Copenhagen

GROUP C:
1) Benfica,
2) Paris Saint-Germain,
3) Olympiacos,
4) Anderlecht

GROUP D:
1) Bayern Munich,
2) CSKA Moscow,
3) Manchester City,
4) Viktoria Plzen

GROUP E:
1) Chelsea,
2) Schalke,
3) FC Basel,
4) Steaua Bucharest

GROUP F:
1) Arsenal,
2) Marseille,
3) Borussia Dortmund,
4) Napoli

GROUP G:
1) Porto,
2) Atletico Madrid,
3) Zenit Saint Petersburg,
4) Austria Vienna

GROUP H:
1) Barcelona,
2) AC Milan,
3) Ajax,
4) Celtic

စာဖတ္သူသို႔ျပန္စာ

"စကႍာပူေရာက္ ၿမန္မာ အဘိဓာန္ ေလးလဲ သိခ်င္လိုက္တာ" Hnin Wai Aung
5 Hs

1) HDB
2) Hope for high pay
3) High land price in home (Myanmar)
4) High blood blood pressure (Job stress)
5) ဟူး ......
အခုေတာ႔ ဒါပဲ စဥ္းစားလို႔ရတယ္ ဗ်ာ။

ကမ္းလက္ လပတ္လည္ (NUSBS ႏွစ္ပတ္လည္)

စကၤာပူ အမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္ (NUS) ဗုဒၶဘာာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ (Buddhist Society) ႏွစ္ပတ္လည္ "Wise Up!" မဂၢဇင္းအတြက္ ထိုအဖြဲ႔႕ခ်ဳပ္၏ Spiritual Adviser ျဖစ္သည္႔ ဦးစိတၱရ ေရးသားသည္႔ စာလုံးေရ (၃၀၀) ရွိ (ဘုန္းႀကီးပဲ ေရးခ်င္ရာေရးပါေစဟူေသာ အထူးအခြင္႔အေရး ရဟန္၊ ယူထား ဟန္ မတူပါ) အမွာစာကို အမွတ္တရအျဖစ္ ဘာသာျပန္ေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ သူတို႔မဂၢဇင္းအတြက္ျဖစ္ၿပီး ေစာင္႔စည္းသင္႔သည္ဟု ယုံၾကည္သျဖင္႔ အဂၤလိပ္လိုေတာ႔ ေဖာ္ျပမထားေတာ႔ပါ။

Wise Up!
Dhamma Sisters and Brothers
ကၽြႏ္ုပ္လူငယ္ဘဝက လက္ေဝွ႔ပြဲ တစ္ပြဲၾကည္႔ဖူးသည္။ လက္ေဝွ႔သမား ႏွစ္ေ ယာက္စလုံးက ပညာလည္းေကာင္း သတၱိလည္းရွိၾကသျဖင္႔ ဘက္ညီၿပီး ၾကည္႔လို႔ေကာင္းေသာပြဲ တစ္ပြဲျဖစ္ခဲ႔၏။ ဆိုင္းသံဗုံသံမ်ားကလည္း စီညံ ၍ေနေလသည္။
ထိုစဥ္ ေနာက္ခုံမွာ ထိုင္ေနသူတစ္ေယာက္က ဆိုင္းသံ၏ စည္းခ်က္နဲ႔အညီ ကၽြႏ္ုပ္ေခါင္းကို ရိုက္ေနေတာ႔သည္။ ေဒါသတႀကီးျဖင္႔ ေနာက္လွည္႔ၾကည္႔စဥ္ သူက သူတပါးကို ရိုက္ေနမွန္းပင္မသိရွာသည္႔ ကေလးငယ္၏ အျပစ္ ကင္း စင္ေသာမ်က္ႏွာေလးကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။ တုန္႔ျပန္လိုေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ ေဒါ သ လည္း သူ႕ကိုျမင္ၿပီး ေအးၿငိမ္းသြားခဲ႕ေတာ႔သည္။ ဤသို႔ သာမန္ျဖစ္စဥ္ေ လးမ်ားမွာပင္ အေၾကာင္းရင္းမွန္ကို သေဘာေပါက္လိုက္ပါက ေဒါသျဖင္႔ ေ လာင္ႂကြမ္းေနရေသာအျဖစ္မွ ကင္းလြတ္ခြင္႔ရေလသည္။

Wise Up!
Dhamma Sisters and Brothers
ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလုံး ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာေဖြေနၾကသည္။ လိုအပ္မႈ ကို ရသူတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကရသည္ဟု ဆိုၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာစိတ္ပညာအရ သမာ ဓိ၊ ပညာေၾကာင္႔ ရရွိေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ စြန္႔လႊတ္ေပးလႉရမႈေၾကာင္႔ ရရွိေသာ ေ ပ်ာ္ရႊင္မႈတို႔အျပင္ ေလာဘေၾကာင္႔လည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။ တခ်ိဳ႕ ေပ်ာ္ရႊင္မႈက အျပစ္ကင္းၿပီး တခ်ိဳ႕ ေပ်ာ္ရႊင္မႈက အျပစ္ရွိသည္။ မိမိ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာေဖြရင္း သူတစ္ပါးကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ မသိ မသာ ျပဳမူတတ္ၾကေလသည္၊ သတိ၊ ပညာ အထူး ထားသင္႔ၾက၏။

Wise Up!
Dhamma Sisters and Brothers
အေကာင္းအဆိုး ေလာကဓံမ်ားႏွင္႔ ႀကဳံရခိုက္ အေပ်ာ္လြန္၊ ဝမ္းနည္းလြန္ သည္႔ ခံစားမႈမ်ား ရွိတတ္ၾက၏။ သတိထားသင္႔သည္မွာ ဘုရားရွင္သည္ ေဒ သနာအားလုံးကို ဒုကၡသစၥာျဖင္႔ မိတ္ဆက္ထားေလသည္။ ထိုေၾကာင္႔ သမၼာ ဒိ႒ိ ဦးေဆာင္သည္႔ မဂၢသစၥာကို ပြားမ်ားဖို႔ ႀကိဳးစားၾကသလို ႀကဳံေတြ႔ရမည္႔ ဒုကၡသစၥာကိုလည္း ေမ႔မထားသင္႔။ ဒုကၡအစုမွ လြတ္ေျမာက္မႈေပးႏိုင္ေသာ အရာသည္လည္း ပညာမွလြဲ၍ ဘာမွ်မရွိေပ။

Wise Up!
Dhamma Sisters and Brothers
ေနာက္ဆုံးစကားဆိုခ်င္ပါ၏။ အခါတပါး၌ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ပညာ ရွိဘုရင္တစ္ပါးအား အႀကံဉာဏ္ေပးဖူး၏။ ထို ပညာရွိဘုရင္က ဘုရား အေလာင္းေတာ္ကို ဆုအေနျဖင္႔ တစ္ဂါထာကို အသျပာ တစ္ေထာင္ ေပးခဲ႔ ၏။
ထို အႀကံဉာဏ္ကိုပင္ ေလွထိုးသားအားေပးလိုက္မိရာ ေလွာ္တက္ျဖင္႔ အရိုက္ ခံ ရေလသည္။ သတိ၊ ပညာ မူသင္႔၏။

စာႂကြင္း။ ။ စကၤာပူ အမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္ (NUS) ဗုဒၶဘာာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ လြန္ ခဲ႔ေသာ ေလးငါးႏွစ္ခန္႔ က ေဆာင္ပုဒ္သည္ Wake Up! ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ Light Up! ျဖစ္လာၿပီး ယခု Wise Up! ျဖစ္လာသည္။ သတိ၊ ပညာကို ရည္ၫႊန္းသည္။ ေနာင္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဘယ္ေဆာင္ပုဒ္ကို သုံးၾကမည္ နည္းဟု ေက်ာင္းသားတို႔က ေလ်ွာက္ထားရာ Shut Up! လည္းမဆိုး ဟု ျမန္မာဘုန္းႀကီးက ခပ္ေနာက္ေနာက္ ဩဝါဒေပးထားေၾကာင္းလည္း သိရပါသည္။ ကံအလြန္ဆိုးလ်ွင္ Shut Up! လည္း ျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္ ရွိ ပါေၾကာင္း...။
Shut Up! ကို Noble silence ဟု ဘာသာျပန္လ်ွင္ ရႏိုင္သည္ဟု ျမန္မာ ဘုန္းႀကီးက ဆက္လက္အႀကံေပးသည္ဟု သိရပါသည္။

**ေနရာအမွန္ ျပန္ေရာက္သည္႔ ဘာသာေရး**

ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရးကို ၾကည္႔မည္ဆိုလ်ွင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ ဘုရားမပြင္႔မီႏွင္႔ ဘု႐ားရွင္လက္ထက္ကာလကိုပါ အနည္းငယ္ ေစာင္းငဲ ႔ၾကည္႔ႏိုင္သည္။ ဘုရားမပြင္႔မီကာလမွာ ႏိုင္ငံေရးသည္ ဘာသာေရးဩဇာ လႊမ္းမိုးမႈေအာက္မွာ က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း ရွိခဲ႔သည္။ ခတၱိယတို႔က အာဏာ ရွိေသာ္လည္း ျဗဟၼဏတို႔ကို လြန္ဆန္ရန္ အလြန္ခက္ခဲသည္။
ဘု႐ားရွင္လက္ထက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဘုရင္မ်ားျဖစ္လာၾကသည္႔ ဗိမၺိသာရ မင္း တို႔လက္ထက္မွာ ျဗဟၼဏတို႔လႊမ္းမိုးမႈ အတန္ငယ္ရွိခဲ႔ေသာ္လည္း ရိုး စင္း သည္႔ ဗုဒၶဘာသာဓေလ႔ထုံးစံမ်ားကို ပို၍ လိုက္နာခဲ႔ၾကသည္။ မ်ားျပားလွသည္႔ ပိဋကတ္ေတာ္အားလုံးကို ႏိႈင္းစာၾကည္႔လ်ွင္ ရွင္ဘုရင္တို႔ကို တိုက္႐ိုုက္ေဟၾကားသည္႔ ႏိုင္ငံေရးတရားက အေတာ္ရွားပါးသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါ သည္။ သုတ္ထဲမွာ ရာေဇာဝါဒ သုတ္ကို တစ္လုံးတစ္ခဲလိုက္ေတြ႔ရေသာ္ လည္း ရာေဇာဝါဒ သုတ္ကိုယ္တိုင္ကပင္ ႏိုင္ငံေရးစစ္စစ္ဟု ေျပာရန္ ခက္ေန ဆဲပင္ျဖစ္သည္။ အက်ဥ္းအားျဖင္႔ ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးရွက္ တင္ မရွိဟု ဆိုရေပမည္။

ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးရွက္တင္ရွိလာသည္႔ကာလက အေသာ ကေခတ္ဟု ဆိုရမည္။ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္သူမ်ား ေယာနိေသာ မနသိ ကာရျဖင္႔ ဖတ္ရွဳၾကရန္ ေမတၱာရပ္ခံလိုသည္။ အေသာက အေၾကာင္းကၽြႏ္ုပ္ တို႔သိထားသမ်ွက အလြန္နည္းပါးလွသည္၊ တစ္ဖက္အျမင္မ်ွသာ ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုခဲ႔ဖူးပါသည္။ မွန္သည္ဟုလည္း ယုံၾကည္ဆဲျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သိ ထား၊ ဖတ္ထားရသမ်ွေတြကလည္း ရွာေဖြရင္း ေတြ႔ေတြ႔လာေသာအေထာက္ အထားမ်ား အရ မခိုင္မပိုင္ ျဖစ္ျဖစ္လာေလသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းက အေသာကမင္းႀကီးႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ပထမဆုံး သာသနာျပဳမင္း၊ မစ္ရွင္နရီ စနစ္ကို ပထမဆုံးက်င္႔သုံးေသာမင္းဟု ဂုဏ္ယူတတ္ၾကသည္။ မွန္ပါသည္၊ အျငင္းပြားဖြယ္မရွိပါ။
သို႔ေသာ္ ထို မစ္ရွင္နရီက ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ နီးပါးတြင္ ဥေရာပတိုက္က က်င္႔သုံးလာသည္႔ သာသနာျပဳခရီးစဥ္မ်ားႏွင္႔ တူညီေသာ အခ်က္မ်ားရွိပါ သည္။ ဘာသာေရးကို ေရွ႕ကလာေစၿပီး တျဖည္းျဖည္း ႏိုင္ငံေရး သေဘာ တ ရားမ်ား ပါလာသည္။ မယုံၾကည္လ်ွင္ အေသာက ေက်ာက္စာမ်ားကိုၾကည္႔ပါ၊ ဗုဒၶဘာသာ အေငြ႔အသက္မ်ားပါဝင္ေသာ္လည္း ဘုရားေဟာမ်ားကို ေရး ထိုးျခင္း ထက္ ဘုရားေဟာမ်ားႏွင္႔ ဆက္ႏြယ္ေနသည္႔ သူပိုင္ ႏို္င္ငံေရး အ ယူအဆမ်ား ပိုမ်ားေနသည္ကို ေတြ႔ၾကရပါမည္။ ဤသို႔ဆိုသျဖင္႔ အေသာက မင္းႀကီးကို ေဝဖန္ေနသည္ဟု အထင္လြဲစရာရွိ၏။
မဟုတ္ပါ။ လူ႕သမိုင္း ေခတ္ဦးမွာ ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးရွက္ တင္ ရွိေနသည္ ဆိုသည္႔ အခ်က္ကို ဆိုလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။

ထို႔အျပင္ ေရွးေခတ္၊ အလယ္ေခတ္ ဥေရာပသမိုင္းကိုလည္း ၾကည္႔ႏိုင္ပါ သည္။ အိႏၵိယႏွင္႔ ဆင္ဆင္တူသည္။ ခရစ္ယန္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ မ်ားက ႏိုယ္ငံေရးမွာ အႀကီးအက်ယ္ လြမ္းမိုးမႈရွိခဲ႔သည္။ ကိုလိုနီေခတ္အထိ သူတို႔ဩဇာ ေျငာင္းခဲ႔သည္႔။ သို႔ေသာ္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအေပၚမွာ ဘာသာေရးဩဇာ သက္ေရာက္မႈ ေလ်ာ႔ပါးလာခဲ႔သည္။ ယေန႔ ဥေရာပႏွင္႔ အေမရိကကို ၾကည္႔လ်ွင္ ခရစ္ယန္ဩဇာ ရွိေနေသးသည္မွန္ေသာ္လည္း ပုံစံတစ္မ်ိဳးျဖင္႔သာ ရွိေနေတာ႔သည္။
ဆိုလိုသည္မွာ ပရိုတက္စတင္႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက အစိုရ၏ ဥပေဒနဲ႔ပတ္ သက္ ၿပီး အိမ္ျဖဴေတာ္အေရာက္သြားၿပီး ဩဝါဒေပးလို႔မရ၊ ေပးလို႔ရသည္ဆိုေစ အိုဘားမားက လိုက္နာခ်င္မွ လိုက္နာမည္။ သီးသန္႔ ကြဲထြက္လာသည္။ လူ႕ ကိုယ္က်င္႔ႏွင္႔ ပတ္သက္၍ကား ဘာသာေရးက ေျပာၿမဲ ေျပာေနမည္သာျဖစ္ သည္။
ဥေရာပမွာလည္း ယေန႔ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီးသည္ အလယ္ေခတ္ ဥေရာပ ပုတ္ရဟန္းမင္းေလာက္ ႏိုင္ငံေရးထဲ ဝင္စြက္ခြင္႔ မရွိေတာ႔ပါ။ ေခတ္မီေသာ လူ႕အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက အစိုးရမ်ား အရြယ္ေရာက္လာသည္။ ဘာသာေရး ႀကိဳးကိုင္မႈက လြတ္လာသည္။

အာရွမွာလည္း ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားစေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ဤ လကၡဏာမ်ား ေတြ႔ ရသည္။ ခရစ္ယန္ႏိုင္ငံ အမ်ားစုက ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး ကြဲျပားလာေန သည္။
မကြဲေသးသည္က မြတ္စလင္ႏို္င္ငံအမ်ားစုႏွင္႔ ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕ သာျဖစ္သည္။ ေခတ္သစ္ယုံၾကည္မႈ လူ႕သမိုင္းအရ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ေတာ႔ ဒီလမ္းကို သြားေနသည္ဟု ယူဆရန္ရွိသည္။ ဤကိစၥက အခ်ိန္ယူရသည္ ထင္ပါသည္။ လူထုေရာ အစိုးရ ဤ၌ အႀကဳံးဝင္ၾက၏။

အျခားဘာသာမ်ားကိုေတာ႔ မဆိုလို၊ ဗုဒၶဘာသာအရကေတာ႔ ဘာသာေရးႏွ င္႔ ႏိုင္ငံေရး သီးသီးျခားျခာရွိေနျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ ေနရာ အမွန္ ကို ျပန္ေရာက္တာျဖစ္ၿပီး ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က အတိုင္း ျပန္ျဖစ္သြား သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
ေရာဟိနီျမစ္ပဋိပကၡကို ႏိုင္ငံေရးဟု အခ်ိဳ႕ကဆိုခ်င္ၾကေသာ္လည္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ မသတ္ၾကဖို႔ေပးေသာ ဩဝါဒမ်ွ သာ ျဖစ္ေၾကာင္းသတိမူသင္႔၏။

ငရဲထင္သြားမွာ စိုးလို႔

အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာတဲ႔ ေမဂ်ာ ေအာ္ပေရးရွင္း (ခြဲစိပ္ကုသမႈ) ကို ခံယူရတယ္။ သူမ သတိျပန္လည္လာလို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဂ႐ုစိုက္မိေတာ႔ ျပဴ တြင္းေပါက္ေတြမွာ လိုက္ကာ အထူႀကီးေတြနဲ႔ ဖုံးကာထား သလို သူမ မ်က္ေစ႔ေတြကိုလည္း အဝတ္နဲ႔စည္းထားတာကို ေတြ႔ရတယ္။
ခြဲစိပ္မႈနဲ႔ မ်က္ေစ႔ အဝတ္စည္းတာကလည္း ဘာမွမဆိုင္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလို စီ စဥ္ထားရတာလဲလို႔ အနီးမွာရွိတဲ႔ ဆရာဝန္ကို ေမးေတာ႔ ဆရာဝန္က

"ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလုံး ဆိုင္ေတြ၊ အိမ္ေတြ မီးရွိဳ႕ခံေနရေတာ႔ (မီးေလာင္ေနေတာ႔) တကယ္လို႔ သမီးမ်ား ေမ႔ေဆးအရွိန္ျပယ္၊ သတိျပန္လည္လာၿပီး ဒါေတြကို ႐ုတ္တရက္ျမင္လိုက္ရင္ ငါေတာ႔ ေသၿပီး ငရဲျပည္ ေရာက္ေနၿပီလို႔ ထင္သြားမွာစိုးလို႔ ဒီလို စီစဥ္ထားရတာ သမီးရယ္"
ေဒါက္တာက ရွင္းျပရင္း အားေပး သတဲ႔။

ေသြးေပါင္၊ သတိပ႒ာန္ ႏွင္႔ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္စဥ္

စေနေန႔က တရားထိုင္အၿပီး ေယာဂီအခ်ူိ႕ႏွင္႔ စကားေျပာျဖစ္ခဲ႔သည္၊ အင္ တာဗ်ဴးဟု ေခၚလ်ွင္လည္း ရေပမည္။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပင္ ေယာဂီႏွစ္ေယာက္က အိပ္ယာမဝင္မီ ႏွင္႔ အိပ္ယာ ထ ထခ်င္းအခ်ိန္မ်ားတြင္ တရား ရွဴမွတ္ရတာပိုေကာင္းသည္ဟု ေျပာၿပီး တက္ တက္ေနတတ္သည္႔ ေသြးေပါင္မ်ား က်သြားၿပီး ယခုဆိုလ်ွင္ ေသြးေ ပါင္ခ်ိန္လိုက္တိုင္း ပုံမွန္ ၇၅ ႏွင္႔ ၁၂၀ သာရွိေနေၾကာင္း ေျပာၾကသျဖင္႔ ဝမ္းသာရသည္။
ဒကာမ၏ အမ်ိဳးသားက ဗုဒၶဘာသာ ဟုတ္ဟန္မတူ၊ သို႔ေသာ္ တရားပုံမွန္ ထိုင္ၿပီးေနာက္ ေသြးေပါင္က ပါဖက္ျဖစ္သြားသည္႔ ကိစၥကိုမူ အထူးအ ဆန္း ျဖစ္ေနဟန္တူသည္။ တရားပုံမွန္မထိုင္ခင္ကဆိုလ်င္ ေသြးတက္တတ္ေသာျပႆနာက သူ႕ထက္ သူ႔ဇနီးက ပိုဆိုးသည္ဟု သူက ဆိုေသးသည္။ အခုေတာ႔ တစ္ေနလ်င္ နာရီ ဝက္ခန္႔ ပုံမွန္ထိုင္သည္ဟု ဆိုေလသည္။ နိဗၺာန္ကို ေဘးမွာ အသာထားၿပီး တရားရွဴမွတ္ျခင္းက ပစၥကၡက်န္းမာေရးကို တိုးတက္ေစသည္ဆိုလ်င္လည္း ဝမ္းသာစရာ မဟုတ္ပါလား။

တေလာကပင္ တရားရွဴမွတ္ျခင္းႏွင္႔ ဆက္စပ္သည္႔ သိပၸံေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရသည္။ သူတို႔က မဟာသတိပ႒ာန္သုတ္မွာ ဘုရားရွင္ မိန္႔ထား သည္႔ နိဗၺာနံ သစၦိကရိယာယ ကို စမ္းသပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ တရားရွဴမွတ္ျခင္း က လူ၏ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဘယ္လိုဆက္စပ္ေနသလဲ ဆိုသည္႔ အ ခ်က္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ထင္ထင္ရွားရွား ရလိုက္သည္႔ အေျဖက လစ္ ဘေရးရွင္းမဟုတ္ဘဲ ကြန္ပက္ရွင္း (Compassion) ေခၚ ကရုဏာျဖစ္ေနေ လသည္။
တရားပုံမွန္ထိုင္သူတို႔မွာ အတြင္း ဦးေႏွာက္ ဖြဲ႔စည္းမႈမွာေရာ အျပင္ပိုင္း အမူ အက်င္႔မွာပါ က႐ုဏာ သေဘာတရားမ်ား ပိုမိုအားေကာင္းလာသည္ဟု ဆို ထားသည္။

အေနာက္က သတိပ႒ာန္ကို ေလ႔လာရာမွာ တမလြန္ဆိုသည္ထက္ လက္ ရွိေနေရးထိုင္ေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး စသည္႔ အက်ိဳးတို႔ကို ပို၍ ေရွး ရွဳ ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင္႔ အက်ိဳးဆက္က ျမင္သာထင္သာရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင္႔ပင္ လူသိပိုမ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္။
ဖရီးသင္႔ကား တစ္ေယာက္က နိဗၺာန္ကို မယုံပါ။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိဘဝ အ က်ိဳး အတြက္ တရားေတာ႔ ထိုင္တတ္ၾကသည္။ ၂၀၀၃ ခုက မိမိထံ ပထမ ဆုံးေရာက္လာၿပီး တရားထိုင္သူ သုံးေယာက္တြင္ ႏွစ္ေယာက္က ဘာသာ မရွိသူမ်ာျဖစ္ၾကသည္။ ဤကိစၥ ရွိေစ။

အထက္က အေၾကာင္းကို ျပန္ဆက္ရလ်ွင္ ေယာဂီက ေသြးေပါင္ေတြ ပုံ မွန္ျဖစ္သြားၿပီဆိုခိုက္ ျမန္မာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအိမ္သို႔ ဆြမ္းစားသြားရာ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ ခ်က္/ ၫႊန္းဟင္းမ်ားကို (ဘုန္းႀကီးကို ဘုန္းေပး လိုေ သာေစတနာျဖင္႔ ငရုပ္သီး သိပ္မစပ္ပါ ဟု ေလ်ွာက္တတ္ၾက၏၊ အမွန္မူ စပ္၏ စသည္) ဘုန္းေပးၿပီး ေသြးတက္သလိုလို ခံစားရသည္႔ ကိုယ္႔အျဖစ္ကို စဥ္းစားမိရင္း ၿပဳံးမိေသး၏။
တကယ္ ခ်ိန္ၾကည္႔ေတာ႔ ေသြးေပါင္က ပုံမွန္ပင္ျဖစ္၏။ ေတာ္ေသးသည္၊ သို႔ မဟုတ္လ်င္.............

ကိုဝင္းေဇာ္ဦး က်န္းမာပါေစ

မႏွစ္က ထင္တယ္၊ အသက္အရွည္ဆုံးအဖြား ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတယ္ဆို ၿပီး ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚမွာ ဖတ္ၾက၊ ရွယ္ၾက ေတာ္ေတာ္လုပ္လိုက္ၾကေသး တယ္ ။ ျပႆနာက ယုံၾကည္ေလာက္တဲ႔ မွတ္တန္းမွတ္ရာမွာ ျမန္မာက ႏိုင္ငံ အ လိုက္ကို အားနည္းတယ္။ တကယ္လို႔ အဲဒီ အဖြားက ၁၂၆ ႏွစ္ အမွန္ ဆို ရင္ေတာ႔ ေဘာလုံးပြဲကအစ အၿမဲတန္း အသက္လိမ္ညာလာတဲ႔ အက်င္႔ ဆိုးေၾကာင္႔ ကမၻာက အသိအမွတ္မျပဳတာလို႔ ဆိုရလိမ္႔မယ္ ထင္တယ္။ ၿပီးေတာ႔ ျမင္ရတဲ႔ အရာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အခု ျမင္ရတဲ႔ ကိစၥေပၚလာတယ္။ ဘယ္သူမွ ျငင္းလို႔မရေတာ႔ဘူး။

Photo from The Straits Times

စကၤာပူကို လာၿပီး ခြဲစိပ္မႈခံယူရရွာတဲ႔ ကိုဝင္းေဇာ္ဦး အေၾကာင္းပါ။ သူ႕ ဟို မုန္း ဓာတ္ကလည္း ထူးထူးျခားျခား အရပ္ကို မနားတန္း ရွည္ေစတယ္ တဲ႔။ က်န္းမာေရးကို မထိခိုက္ဘူးဆိုရင္လည္း ဒီ အတိုင္း ထားရရင္ မဆိုးဘူး ။ ေလွာင္ ေျပာင္လိုစိတ္ရွိသူေတြကေတာ႔ ရွည္လို႔ေျပာင္၊ ပုလို႔ေျပာင္ ေျ ပာင္ေလွာင္ေနၾကမွာပဲ။
သူ႔အရပ္က ၇ ေပ ခြဲေလာက္ေတာင္ ရွိေနၿပီ၊ အႀကိတ္ကို ခြဲမထုတ္ရင္ အရပ္ ရွည္လာဦးမွာျဖစ္ၿပီး အသက္က်ေတာ႔ တိုသြားမယ္တဲ႔။

ဒါက မေန႔က စထရိတ္တိုင္းမ္ ေပးထားတဲ႔ ရက္ေကာ႔ေတြပါ။
Tallest man ever Robert Wadlow 272cm
Tallest man alive Sultan Kosen 31, Turkey, 251cm
ကိုဝင္းေဇာ္ဦး ၊ ျမန္မာ၊ 36, 233cm
Yao Ming 33, China, 229cm

နာမည္နဲ႔မလိုက္တာက ကမၻာ႔အရပ္ အရွည္ဆုံး အေမရိကန္ပါပဲ။ Wad low ရယ္လို႔။
ကမၻာ႔အရပ္ အရွည္ဆုံးလူသား မပိုင္ရရင္ ေနပါေစ၊ ကိုဝင္းေဇာ္ဦးရဲ႕ ခြဲစိပ္ မႈ ေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။

news from  The Straits Times: Myanmar's 'tallest man' seeks medical aid in Singapore

မႀကဳံဖူးသျဖင္႔ ထူးသည္ ၂ (ေက်ာင္းတြင္းမွတ္စု)

ယေန႔ အသက္ ၁၀၃ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္ အိမ္ ကို ဒကာ၊ ဒကာမသုံးေယာက္ႏွင္႔အတူ ေရာက္ျဖစ္သည္။ ေဒၚ ကြမ္ ဟု သိရ သည္။ ေျပာသံသာ ၾကားဖူးေသာ္လည္း အသက္ ရာေက်ာ္ရွည္သူမ်ားႏွင္႔ လူ ခ်င္း မေတြ႔ဖူးပါ။ ကိုးဆယ္ေက်ာ္မ်ားႏွင္႔ကား မၾကာမၾကာ ေတြ႔ဖူးသည္။ အသက္ ၈၆ ႏွစ္ရွိ ဒကာမႀကီး နယ္လီ တန္ ဆိုလ်ွင္လည္း ေက်ာင္းကို သူမ ဘာသာ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီး လာတတ္သည္။ အသက္ ၈၀ ႏွင္႔ ၉၀ ဆယ္ အ တြင္း တက္တက္ႂကြႂကြရွိသည္႔ ဒကာ၊ ဒကာမႀကီးမ်ား ေက်ာင္းဝန္းက်င္ မွာ ေတာ္ေတာ္ေတြ႔ရသည္။ စလုံးမ်ား သက္တန္းပိုရွည္လာသည္႔ သာဓက ဟု ဆိုရမည္။

ယေန႔ သြားသာ သၸားခဲ႔ရသည္ ၁၀၃ ႏွစ္ ရွိၿပီဆိုမွေတာ႔ ဘုန္းႀကီးမွန္းမသိ၊ ဘာမွန္းမသိသာျဖစ္လိမ္႔မည္ဟု ထင္မွတ္ထားသမ်ွ လုံးဝ လြဲမွားသြားသည္။
သူမအတြက္ ကႆပေဗာဇၩဂၤသုတ္ကို စုေပါင္း ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ေပးၾက သည္။ ဤသို႔ ေခါင္းေဆာင္ ရဟန္းတစ္ပါး၊ ေနာက္လိုက္ ဒကာ၊ ဒကာမ ႏွ စ္ေယာက္ သုံးေယာက္ႏွင္႔အတူ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုမ်ားထံ သြားေရာက္ၿပီး ပရိတ္ရြတ္၊ ေမတၱာပို႔ေပးျခင္းကို ဤမွာ "ဓမၼဓူတ" ခရီး ဟုေခၚသည္။ လူနာ က ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္လ်င္ေတာ႔ ရဟန္း ပါစရာ မလိုအပ္ေပ ၊ ေဆးေၾကာ င္႔ ေဘးပင္ ျဖစ္တန္ရာ၏။
(ဤ၌ ကႆပေဗာဇၩဂၤသုတ္ ဟူသည္ ျမန္မာ ပရိတ္ႀကီး ၁၁ သုတ္ စာအုပ္ မွာ ပါသည္႔ ဆင္ဆာျဖတ္ခံထားရသည္႔ တိုတိတိ သုတ္ မဟုတ္၊ ဘုရား မုခ ပတ္ေတာ္အစစ္၊ ဆင္ဆာျဖတ္ မခံရသည္႔ ပထမ ဂိလာနသုတ္ဟုေခၚသည္႔ သုတ္ ျဖစ္သည္)

ဘုန္းႀကီးကို မေတြ႔ မျမင္ရတာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီဟု သူမက မ်က္ရည္ျဖင္႔ ဆိုေလသည္။ သားသမီးတို႔က ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ၾကေလေသာေၾကာင္႔လား စဥ္းစားစရာ ရွိသည္၊ သူတို႔ ကိစၥမို႔ မေမးျဖစ္။
မိမိႏွင္႔အတူ ပါလာသည္႔ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ မိခင္ႏွင္႔ အလြန္ရင္းႏွီးၿပီး သူတို႔ ကို လည္း ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိေနသည္။ အသံကလည္း အေတာ္ "မာ" ေလ သည္။
ထို အေၾကာင္း အျပန္ ကားေပၚမွာ ေျပာခိုက္ ဒကာက ကားေမာင္းရင္း ဒီလ က ၇ လ ေျမာက္ (သရဲႀကီးလကို ဆိုလိုသည္) လ ျဖစ္သျဖင္႔ အတြင္းမွာ "အပ" ဝင္ေနသျဖင္႔ ဤမ်ွ သန္မာဟန္တူေျကာင္း အဆိုျပဳသည္။
ထိုစဥ္ တနဂၤေႏြ ဓမၼေက်ာင္းဆရာမ၊ သူ႕ဇနီးက ဘယ္ကလာ အပ ဝင္ေနရ မွာလဲ၊ ဝင္ေနရင္ေတာင္ ဒီလို ဘုရား မုခပတ္ေတာ္မ်ား ရြတ္ဖတ္ရာမွာဘယ္ လို ပူးကပ္ေနႏိုင္မွာလဲ ဟု ယုတၱိရွိရွိ ဆိုေလသည္။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ အသက္ကလည္း ရာေက်ာ္၊ သတိလည္း မလြတ္သည္ကေ တာ႔ အံ႔ဖြယ္တစ္ခု ျဖစ္သလို သူမထံ မၾကာမၾကာ သြားေရာက္ၿပီး ေဗာဇၩဂၤ သုတ္ ရြတ္ဖတ္ေပးဖို႔လည္း ဆုံးျဖတ္လိုက္မိသည္။

စာႂကြင္း။ ။ျမန္မာ ဒကာ၊ ဒကာမအခ်ိဳ႕က သူတို႔ ေဗာဇၩဂၤသုတ္ က ျမန္ မာ ေဗာဇၩဂၤသုတ္နဲ႔လည္း မတူဘူး ဆိုတတ္ၾကေသး၏။
မတူဆို ျမန္မာတို႔က ဘုရားေဟာကို ျဖဳတ္၊ ျဖတ္၊ ကပ္ (Cut and paste) ကတ္ အင္ ေပ႔စ္ လုပ္ထားသည္ကိုးဟုသာ.......။
အေၾကာင္း ညီၫြတ္မွ ေရးၿပီးသား " ေပ်ာက္ဆုံးေနသည္႔ ဘုရားရွင္၏ ေဆး ဝါးမ်ား" ေဆာင္းပါး တင္ပါဦးမည္။ 

ဆရာမနဲ႔ ညီညီ

ဆရာမ။ ။ ညီညီေရ၊ အထက္လူႀကီးနဲ႔ ေမာင္း(ခလုပ္) က်ိဳးေနတဲ႔ ေသနတ္ ရဲ႕ တူညီတဲ႔အခ်က္က ဘာလဲ ေျပာျပႏိုင္မလား။

ညီညီ ။ ။ ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္ ဆရာမ။ "Both don't work but you can't fire them." ပါ။

ဆရာမ။ ။ ဒါျဖင္႔ ေအာက္လမ္းဆရာနဲ႔ ေဂါက္သီးရိုက္ သမားကေရာကြယ္။

ညီညီ ။ ။ ေျမႀကီးကို ေတာင္ေဝွးနဲ႔ရိုက္ရင္ ေရွးတုံးက ေအာက္လမ္းဆရာ လို႔ေခၚၿပီး ဒီေန႔ေတာ႔ ေဂါက္သီးရိုက္သမားလို႔ေခၚပါတယ္ ဆရာမ။ ေျမႀကီး ကို ေတာင္ေဝွးနဲ႔ရိုက္ရင္ ျမန္မာျပည္မွာေတာ႔ အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး လို႔ လည္းေခၚပါတယ္ ဆရာမ။