"အိမ္"


၁။ ငါပြင္႔လိုက္တဲ႔မနက္ခင္းမွာ မုန္တိုင္းရွည္ႀကီးမ်ား က်လာေလမလားဆိုတဲ႔ သံသယစိတ္နဲ႔ ပန္းေလးတစ္ပြင္႔ဟာ ပြင္႔ဖို႔ေၾကာက္အားပို ေျခလွမ္း ရြံ႕ေန ခဲ႔ပါသလား။
၂။ ဒါဆို ငါေဆာက္လိုက္တဲ႔အိမ္ကေလးအၿပီးမွာ ငါ႔အိမ္ကေလးရဲ႕အမိုးေတြကို ခိုးယူသြားမယ္႔ မုန္တိုင္းရွည္ႀကီးမ်ား က်လာေလမလားဆိုတဲ႔ သံသယစိတ္ နဲ႔ေကာ အိမ္ေဆာက္ဖို႔ စို႔ရြံ႕ေနသင္႔ပါသလား။
၃။ ေရာက္တဲ႔ကမ္းတိုင္းကို စြန္႔ခြာရမွာပဲဆိုတဲ႔အသိနဲ႔ ျမစ္တစ္စင္းဟာ ကမ္း အသစ္ဆီဆိုက္ရမွာကို စိုးရြံ႕ေနတတ္ပါသလား။
၄။ ဒါဆို" ေကြကြင္းေနာက္ဆုံးရွိေျခၿပီ" ဆိုၿပီး ဘာကိုမွ မခ်စ္ဘဲေနသြားသင္႔ပါ သလား။

ေလာကဓမၼကိုသင္ၾကားျခင္းသည္ အရွိတရားကို လက္ခံ၊ ခြင္႔လႊတ္၊ နားလည္ျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ေၾကာက္ရြံ႕ေနဖို႔မဟုတ္ဟုထင္ပါသည္။
အနားမွာ ဘာမွ၊ ဘယ္သူမွ မရွိဘူးဆိုေစ(သို႔) အရာခပ္သိမ္းမွ ထြက္ေျပးသည္ ဆိုေစ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ ခႏၶာအိမ္ေတာ႔ရွိေနပါလိမ္႔မည္။
ထိုအိမ္ကေလး အမိုးမကြာဖို႔ တတ္ႏိုင္သေရြ႕ ေစာင္႔ေရွာက္ထားရပါဦးမည္။
ေစာင္႔ေရွာက္ေနသည့္ၾကားမွလည္း အမိုးကြာေကာင္း ကြာသြားႏိုင္ပါေသးသည္။
ထိုကာလအတြင္း ခ်စ္စရာ လူ၊ အရာဝတၳဳတို႔ကိုလည္း ရိုးရိုးသားသား ခ်စ္သြား ၾကရပါလိမ္႔ဦးမည္။






မေရးျဖစ္တာၾကာၿပီျဖစ္တဲ႔ ရသကဲေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ကို "အိမ္" နဲ႔ ပတ္သက္ တဲ႔ ဂ်ာနယ္တစ္ေဆာင္အတြက္ ေရးျဖစ္ပါသည္။ အျပည့္အစုံကိုေတာ႔ သူတိုေဖာ္ျပေပးၿပီးမွပဲ တင္သင္႔သည္ဟု ယူဆပါသည္။

စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ ကီးပေလးယားမ်ား


၁။ အခန္းနားမႈး မေရႊဇင္မိုး(ေရႊျမန္မာမဂၢဇင္းအဖုံုးရွာၾကည့္ရင္ ေတြ႔ႏိုင္၊ ဒါဆို ျမန္မာဆန္ဆန္ လွသူမွန္း သိ)
၂။ ဆရာ သစၥာနီ (ပုၿပီး မပုသူ)
၃။ ဆရာ ေမာင္စိမ္းနီ (တစ္ခါတစ္ခါ ကေလးဆိုးႀကီးလို)
၄။ အရွင္ကဝိသရ(စာအုပ္ ဖီးဘက္ ပထမဆုံးေပးတဲ႔ ပဒတ္ထိုင္းသား၊ ၿမိဳ႕နယ္တူ)
ကိုျဖဴေဖြး၊ ကိုေအာင္ထိပ္(ေဒါက္တာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ပဲခူးသား၊ အစာအိမ္ အတြက္ ေဆးစာေရးေပးသူ၊ သိန္း ၂၀ နဲ႔ ပီယာႏိုဝယ္ၿပီး ဒို၊ ေရ၊ မီ ကေန မတက္ႏိုင္သူ)၊ ကိုေက်ာ္သာတို႔ကိုေတာ႔ တစ္ေယာက္ထဲပုံ မရွိလို႔ မတင္ေတာ႔ ဘူး။




ကစ္ဆင္းဂ်ားရဲ႕ စာအုပ္အသစ္


ကစ္ဆင္းဂ်ားရဲ႕ စာအုပ္အသစ္၊ အခန္း ၃ မွာလည္း "Islamism and the Middle East: A World in Disorder " တဲ႔။ ပက္ပက္စက္စက္ကို ေဝဖန္ထားတာ။

ေမြးစားျခင္း သီအိုရီ



စလုံး သီလရွင္တစ္ပါး၏ အခက္အခဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္းပါးေရးဖူးသည္။ ယင္းေဆာင္းပါးကို ေအာက္မွာ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးထားသည္။ အခု ေျပာခ်င္ သည္က သူမအေၾကာင္းမဟုတ္၊သူမ ပရိကၡရာအေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။
လူစကားျဖင္႔ဆိုလ်င္ ေက်ာင္းမွာ အစမ္းခန္႔ကာလအေနနဲ႔ သူမေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ ပါသည္။ ထိုအခါ သူမနဲ႔အတူ သူမ ပရိကၡရာလည္းပါလာသည္။ ပုံကိုၾကည့္ပါ။ ၿပဳံးမိသည္။
ေလးေထာင္႔စပ္စပ္ ယြန္းခြက္လိုခြက္က သူမ သပိတ္ျဖစ္ေလသည္။ ယခင္လို အဝိုင္းမဟုတ္ေတာ႔။ ၂၁ ရာစုမွာ သပိတ္လည္း ဝိုင္းရာမွ ေလးေထာင္႔ျဖစ္သြား ခဲ႔ၿပီ။
ဆြမ္း၊ ေခါက္ဆြဲ၊ ဟင္း၊ သစ္သီးထည့္စရာ ခြက္ေလးေတြ သီးသန္႔ပါသည္။
သူမ တစ္နပ္စာအတြက္ ကြက္တိျဖစ္ေလသည္။
ေခတ္မီလာတိုင္း အဆုံးအမနဲ႔ ေဝးသြားတာ မဟုတ္။
*******************************************************************

ႏိုင္ငံျခားမွာ ဒါေတြရွိတယ္ (၂)

မေန႔က တရုတ္၊ စလုံးသီလရွင္ မဒီပကၤရာေရာက္လာသည္။ သူမႀကံဳေတြ႔ေန ရသည့္ အေျခအေနကို ရွင္းျပရင္း အကူအညီေတာင္းခံရန္ ေရာက္ရွိလာျခင္း မ်ိဳးျဖစ္သည္။
သူမမွာ မိခင္ႀကီးရွိခဲ႔သည္။ ေထရဝါဒသီလရွင္ဘဝျဖင္႔ ဘယ္ေက်ာင္းမွာမွ မေန၊ သူမအိမ္ခန္းမွာပဲ မိခင္ႏွင္႔အတူေနရင္း သတိပ႒ာန္ ပြားေနသူဟု သိရသည္။ သူမကို သိသည္ကေတာ႔ ၅ႏွစ္ ၆ႏွစ္ရွိၿပီဟုထင္သည္။ ၁၉၉၆ မွာ သီလရွင္ ဝတ္ခဲ႔ သည္ဟု သိရသည္။
ယခု သူမ မိခင္ႀကီး မရွိရွာေတာ႔၊ ဆုံးပါးသြားေလၿပီ။ ထို႔ေနာက္ ဒုတိယျပသနာက သူမအဆိုအရ အိမ္မွာ သူမတစ္ေယာက္ထဲ ေနခြင္႔မရွိ။ အာဏာပိုင္မ်ားက အျခား တစ္ေယာက္နဲ႔ အတူေနရမည္ဟု ညႊန္ၾကားလာသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ဤကို ေထာက္ဆၿပီး အိမ္က သူမ အပိုင္မဟုတ္၊ အစိုးရအေထာက္အပံ႔ျဖင္႔ ငွားရမ္းေနေနေသာ အိမ္ဟု ယူဆရပါသည္။ မိခင္ႏွင္႔အတူေနရာမွာ ျပသနာ မရွိေသာ္လည္း သူစိမ္းတစ္ေယာက္နဲ႔ အတူေနဖို႔က်ေတာ႔ သီလရွင္ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္(အိပ္ခ်ိန္၊ စားခ်ိန္ မတူညီၾကျခင္း စသည္)အခက္ႀကဳံေနရေၾကာင္း ဆိုပါ သည္။
ယခု သူမ အိမ္အပိုင္ ဝယ္လိုသည္။ သို႔ေသာ္ သူမမွာ ေငြက လုံလုံေလာက္ေလာက္ မရွိ။ အစိုးရဆီက ေခ်းေငြရရန္ သူမမွာလက္ရွိ လစာရသည့္ အလုပ္ရွိေနရမည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ မိမိတို႔ေက်ာင္းအေနနဲ႔ သူမကို အလုပ္ခန္႔လို႔ ရ၊ မရ အကူအညီေတာင္းခံျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။

သူမနဲ႔ ဆင္ဆင္တူ ရဟန္းတစ္ပါးကိုေတာ႔ ရဟန္းျဖစ္ေနသျဖင္႔ အၿပီး လက္ခံထားဖို႔ သေဘာတူခဲ႔သည္။ ယခုဆိုလ်င္ သူ၏ မင္ဒရင္း(တရုတ္)ဘာသာနဲ႔ ေထရဝါဒသင္တန္းမ်ား အရွိန္အဟုန္ အေတာ္ႀကီး ေကာင္းေနေပၿပီ။ ေထရဝါဒအဆုံးအမကို စင္ကာပူမွာ တရုတ္လို ျဖန္႔ေဝႏိုင္သည့္ ပထမဆုံး သင္တန္းဟုပင္ ဆိုၾကသည္။ သာဓုေခၚဖြယ္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ႏိုင္ငံျခားသား(အမွန္မူ ဤႏိုင္ငံက သူတို႔ႏိုင္ငံသာ မဟုတ္ပါလား) ဝင္လာမွာ မေၾကာက္တတ္သည့္ မိမိ၏ မူရင္းစိတ္နဲ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွန္သည္ဟု ယူဆရပါသည္။ စရိုက္သဘာဝမ်ား ကြဲျပားေသာ္လည္း နားလည္မႈက ညႇိႏႈိင္းလို႔ ရပါသည္။
*********************************************************************

အသက္၊ အေတြ႔အႀကဳံငယ္ေသးသည့္ ညီငယ္၊ ညီမငယ္တို႔အတြက္ သခၤန္းစာ။ (ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ားအတြက္ မဟုတ္ဟုဆိုလိုသည္)
ဤသေဘာတရားကို ပါေမာကၡႀကီးမ်ားေရးသည့္ ကမၻာ႔ႏိုင္ငံေရး စာအုပ္ ထူထူႀကီးေတြထဲမွာ "ေမြးစားျခင္း သီအိုရီ(သို႔)သူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ္ပိုင္ျပဳျခင္း" လို႔ ဆိုၾကပါသည္။ ဘာမွမဟုတ္ပါ။ ေခတ္မွီပစၥည္းမ်ားကို မိမိတို႔မူလ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အည္ီ အသုံးျပဳျခင္း၊ မိမိယဥ္ေက်းမႈကို မကြယ္ေစဘဲ ေခတ္မွီေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္း သာျဖစ္ေပသည္။

ဒါက အၾကမ္းဖက္မႈမဟုတ္ေသးဘူး၊ လူပါးဝတာ


ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ႏိုင္ငံ၊ အက္သ္ၿမိဳ႕၊ စာသင္ေက်ာင္းတိုင္းရဲ႕ဆိုင္(ကင္းတင္း)တိုင္းမွာ ဝက္သားမေရာင္းဖို႔ မြတ္စလင္ေက်ာင္းသားမိဘေတြက ေတာင္းဆိုတယ္၊ ဒါကို ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္က ပယ္ခ်တယ္။
သူေျပာတာက ရွင္းပါတယ္၊ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ႏိုင္ငံထဲလာေနတယ္ဆိုရင္ ဘယ္လ္ဂ်ီ ယမ္ယဥ္ေက်းမႈကို လက္ခံေမြးစားႏိုင္ရမယ္။ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ေတြက သူတို႔ေနာက္ မလိုက္ႏိုင္ဘူး၊ သူတို႔ကသာ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ေတြေနာက္ လိုက္ရမယ္။ ဒါကိုမေက်နပ္ရင္ ရွာရီးယားဥပေဒက်င္႔သုံးတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြထဲသြားေနၾက၊ ကမၻာေပၚ မွာ အဲသလိုႏိုင္ငံ ၇၅ ႏိုင္ငံရွိတယ္၊ လူဦးေရကေတာ႔ ႃပြတ္သိပ္လို႔၊ အဲဒီကို သြားၾက။ အဲဒီမသြားဘဲ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ထဲ လာေနၾကတယ္ဆိုတာ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ က ပိုေကာင္းေနလို႔ တဲ႔။

သူ႔ေမးခြန္းက"ခင္ဗ်ားတို႔စြန္႔ခြာလာတဲ႔ႏိုင္ငံနဲ႔ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ႏိုင္ငံ ဘယ္ႏိုင္ငံက သာသလဲ" ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ျပန္ေမးၾက တဲ႔။
ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ႏိုင္ငံကသာတယ္ဆိုရင္ သာရတဲ႔အေၾကာင္းထဲမွာ ဝက္သားစား တာလည္း ပါတယ္တဲ႔။ ရွင္းကေရာ။
ဒီပုံကေတာ႔ ျပတ္သားတဲ႔ Ath ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ Marc Duvivier ရဲ႕ ပုံပါ။

ပဝါရဏာ ( သို႔ ) ဗုဒၶ၏ ဆိုရွယ္ ဆိုင္းယင္႔စ္

ပဝါရဏာ ဆိုသည္ ဝိနည္းေတာ္ထဲမွာ ေတြ႔ရသည္႔ ဆို႐ွယ္ ပညာရပ္ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ယေန႔ ေခတ္စကားျဖင္႔ဆိုလင္ ရဟန္းေတာ္ အခ်င္းခ်င္း ဖဲယားဝဲလ္ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း တစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶ၏ ဖဲယားဝဲလ္ ယဥ္ေက်းမႈက ကိုယ္က်င္႔တရား ေရးရာမ်ား ပါဝင္ေနသည္။ ဝါတြင္း သုံးလပတ္လုံး အတူတူ သီတင္းသုံးခဲ႔ၾကရျပီးေနာက္ တစ္ပါးကို တစ္ပါး၊ တစ္ပါးႏွင္႔ တစ္ပါး ပုထုဇဥ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ပီပီ စိတ္အျမင္မတူမႈမ်ား ေသခ်ာေပါက္ ရိွႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဝါလကၽြတ္၍ ကိုယ္႔ခရီးကို ေလွ်ာက္ၾကရာ ထိုထို စိတ္ အခန္႔မသင္႔မႈ၊ အျမင္မတူမႈမ်ား ပါမသြားရေလေအာင္ တစ္ပါးကိုတစ္ပါး ဝန္ခံၾက၊ ေတာင္းပန္ၾက၊ ခြင္႔လႊတ္ၾက၏။ ေနာက္ေနာင္ အျမင္မေတာ္မႈ ေတြ႔ပါက ႐ိုးသား ပြင္႔လင္းစြာ ေထာက္ျပ လမ္းၫႊန္ရန္ ဖိတ္မံၾကရသည္။

ဘုရားလက္ထက္ေတာ္တုန္းကမူ ဤသို႔ လမ္းခြဲျပီးေနာက္ တစ္ပါးႏွင္႔ တစ္ပါး ျပန္လည္ဆုံေတြ႔ရန္ ခက္ခဲေပမည္။ ယေန႔ေခတ္မွာေတာ႔ အမ်ားအားျဖင႔္ ႏွစ္ရွည္ လမ်ား အတူတကြ သီတင္းသုံးေနၾကသျဖင္႔ ရဟန္းေတာ္ခ်င္း ပိုမို အကၽြမ္းတဝင္ ရိွၾကသည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ " ပဝါရဏာ " ယဥ္ေက်းမႈက ရဟန္းအဖြဲ႔အစည္း ဥပေဒေတာ္သည္ အလြန္ေခတ္မီျပီး စီဗီလိုက္ေဇးရွင္း သက္တမ္းလည္း အရွည္ၾကဆုံး ျဖစ္တန္ရာေကာင္း၏ ဟု ဂုဏ္ေတာ္ကို မွန္း၍ ၾကည္ၫိုမိသည္။
(posted on 10/30/2012 and 19/10/2013 )

သီဟနာဒ

ဒီေဆာင္းပါးဘယ္မွာဆုံးမယ္မသိေပမဲ႔ စေတာ႔စလိုက္တယ္။ ဆုံးခ်င္တဲ႔ေနရာမွာ ဆုံးေတာ႔။


(တစ္) ရွားေနၿပီ

သူ႔ဘြဲ႔က ဦးပညာနႏၵ၊ ျပည္သား၊ ရန္ကုန္ နပသ ထြက္။ ၂၀၀၀ ဝန္းက်င္က မဟာသႏၳိသုခေနစဥ္မွာရင္းႏွီးခဲ႔တာ။ ရဟန္း ၂၁ ပါးမွာ လိုခ်င္မႈ၊ ပူပန္မႈ အနည္းဆုံးလို႔ သူ႔ကိုေျပာရင္ ဘယ္သူမွ ျငင္းခ်က္ထုတ္ေနမွာမဟုတ္ဘူး။
ေက်ာင္းပိုင္ဖို႔ မစဥ္းစားသလို အားစိုက္မႈလည္း ဘာမွမလုပ္ဘူး။ ဒီေန႔ ဒီ ကိုယ္ေတာ္က မဂၤလာဒုံမွာ ေက်ာင္းဝင္းႀကီးနဲ႔ ေက်ာင္းနဲ႔။ ပ်ံေတာ္မူသြားတဲ႔ဆရာေတာ္က ေသြးတစ္ဆက္မွမေတာ္တဲ႔ သူ႔ကို ဝိနည္းအစစ္အတိုင္း ေပးထားခဲ႔တာ။ ေငြတစ္ျပားမွမကုန္သလို ကုန္ရမယ္ဆိုရင္လည္း သူ႔မွာ ေငြဒီေလာက္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔ကံက ရွားသလို အဲဒီဆရာေတာ္မ်ိဳးကလည္း ဒီေခတ္မွာ မရွိသေလာက္ပဲ။
ဒီသတင္းၾကားေပမဲ႔ သူ႔ဆီမေရာက္ဖူးဘူး။ ဒါနဲဲ႔ ဒီႏွစ္ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲအေၾကာင္း သူ႔ကို မေျပာေတာ႔ဘူး။ ေျပာလို႔ သူေရာက္လာရင္ သူ႔ေနရာကို ကိုယ္ကသြားျဖစ္မွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။
သူ႔ကံအေၾကာင္း၊ ဘာေၾကာင္းညာေၾကာင္းေတြေျပာရင္း
"ကိုယ္႔လူလည္း စကၤာပူမွာ မေနေတာ႔ရင္(သို႔) ေနမရတဲ႔ အေနအထားေရာက္ရင္ (၂၀၀၇ တုံးက စကၤာပူ ဘလက္ခ္ စာရင္းထဲ ပါခဲ႔တာကို သူသိလို႔ျဖစ္မယ္) ဘယ္မွာ ေနမွာလဲ၊ ရန္ကုန္မွာ ေက်ာင္းေလးဘာေလး လုပ္ထားသလား" လို႔ေမးတယ္။
"တပည့္ေတာ္ျဖင္႔ ဒီကိစၥကို စဥ္းကိုမစဥ္းစားမိတာ" ေျဖလိုက္လို႔ စကားစ ဒီမွာျပတ္သြားတယ္။

(ႏွစ္) ဘိကၡဳ ဉာဏိႏၵလားဓမၼဂဂၤါလား

ညပိုင္းေရာက္ေတာ႔ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ပဲ ဘိကၡဳ ဉာဏိႏၵပါးစပ္က ပြင္႔ လာျပန္ေရာ။ သုံးဆယ္ေက်ာ္၊ ေလးဆယ္ေက်ာ္ တကယ္အလုပ္လုပ္ရမယ္႔ အခ်ိန္ေတြ မွာ ေက်ာင္းေဆာက္ဖို႔လုပ္ရ၊ အုတ္၊ ထုံး၊ သဲ၊ ေက်ာက္ေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ ရ ဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးပါ။
ဓမၼဂဂၤါလည္း ဒီအဓိပၸါယ္မ်ိဳးေဆာင္တဲ႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးဖူးတယ္မွတ္ပါတယ္။ သူကေတာ႔ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္စကားကို ကိုးကားထားတာလို႔ သတိရမိတယ္။
ဒါေပမဲ႔ ဒါက ျမန္မာျပည္ရဲ႕ လက္ရွိေရစီးျဖစ္ေနတယ္။ ရဟန္းျဖစ္ျဖစ္၊ လူျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္ထြားလာေလေလ ကပ္ေနဖို႔ ခက္ေလေလမဟုတ္လား။ သူတို႔စကားေတြေၾကာင္႔ အထက္က မိတ္ေဆြကိုေပးခဲ႔တဲ႔အေျဖက ပိုခိုင္မာ သြားတယ္။

(သုံး) အနာဂတ္

တကယ္လို႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ၿမိဳ႕ျပစနစ္က စကၤာပူလိုျဖစ္လာရင္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ တစ္ခုတည္းကို အားစိုက္လုပ္လိုတဲ႔ ေက်ာင္းပိုင္မရွိ၊ ပိုင္ဖို႔လည္းမႀကိဳးစားခ်င္တဲ႔ ရဟန္းလတ္ေတြအတြက္ အေျဖရသြားႏိုင္တယ္။
အခန္းတစ္ခန္း ငွား၊ သာသနာ႔အလံ ေထာင္၊ ဘုရားဆင္းတု တစ္ဆူထား ကိုးကြယ္၊ စာၾကည့္၊ စာေရး၊ ကြန္ပ်ဴတာစားပြဲ တစ္လုံးနဲ႔ ဝါသနာပါရာ၊ ယုံၾကည္ရာ လုပ္။ စာသင္တာ ဝါသနာပါရင္ ေဟာခန္းေတြ နာရီနဲ႔ငွား၊ ကေလးေတြကို အဂၤလိပ္စာလိုဟာေတြ သင္ေပး။ ဒါဆိုရင္ အုတ္၊ ထုံး၊ သဲ၊ ေက်ာက္ေတြနဲ႔လည္း အခ်ိန္ကုန္စရာ မလို၊ ေမတၱသုတ္ထဲကလို သေလႅခဝုတၱိ၊ ကုေလသြနႏုဂေဒၶါ လည္းျဖစ္၊ ေျပာင္းဆိုလည္း ေျပာင္းလိုက္ေပါ႔။

ေခတ္မွီလာတိုင္း ဘုရားအဆုံးအမနဲ႔ေဝးသြားတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေတြးမိလို႔ပါ။
စကၤာပူ တိုက္ခန္းေတြက သစ္တစ္ပင္၊ ဝါးတစ္ပင္နဲ႔ ပိုတူတယ္။ ဒီေန႔ရွိလို႔ မနက္ျဖန္ရွိမယ္ယူဆလို႔မရဘူး။ ေျပာင္းဆို ေျပာင္းရတာ။ သစ္တစ္ပင္၊ ဝါးတစ္ ပင္ဆိုတာေတြကို တစ္ေယာက္ေယာက္က လာခုတ္ယူသြားႏိုင္သလို မ်ိဳးေပါ႔။

တကယ္က ဘာမွမေရရာတဲ႔ အနတၱအခြံမာနဲ႔ဘဝထဲမွာ အဲသေလာက္ စဥ္းစားေနတာကကို လြန္ေနၿပီထင္တယ္။

စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံးေခါင္းစဥ္မွာ သတ္ပုံေလးတစ္ခ်က္မွားသြားလို႔


L နဲ႔ W
စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံးေခါင္းစဥ္မွာ သတ္ပုံေလးတစ္ခ်က္မွားသြားလို႔ ႏွစ္ရက္အတြင္း အုပ္ေရ သန္းခ်ီၿပီး ေရာင္းလိုက္ရသတဲ႔။

ဒီေန႔လည္း ဘာသာေရးဆိုင္တဲ႔ ခပ္စပ္စပ္ေမးခြန္းတစ္ခု တင္လိုက္ပါတယ္။


တေလာေလးက ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သြားတဲ႔ ကမၻာသိ၊ ကမၻာေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္ေတြကို စာရင္းျပဳထားတဲ႔ ပို႔စ္တစ္ခုတက္လာပါတယ္။
ဝမ္းသာစရာမို႔ ဝမ္းသာပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ေမးစရာေတြရွိေနပါတယ္။
၁။ သူတို႔ဟာ ဘယ္လိုဗုဒၶဘာသာေတြလဲ။
၂။ ဘယ္သူေတြရဲ႕ သာသနာျပဳမႈေၾကာင္႔ သူတို႔ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သြားတာလဲ။

လက္ရွိအခ်ိန္မွာ အေနာက္နဲ႔ဗုဒၶဘာသာကို မိတ္ဆက္ေပးေနတာက တိဗက္နဲ႔ဇင္ ဗုဒၶဘာသာေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
သူတို႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သြားမႈေတြအေပၚ ဂုဏ္ယူရဲရင္ သူတို႔ကို ေလးစား၊ ဂုဏ္ျပဳဖို႔လည္း မေမ႔အပ္ပါဘူး။
မဟာယာန၊ တႏၲရ၊ မႏၲရ၊ ဇင္ဆိုၿပီး ေဝဖန္၊ ပုတ္ခတ္တဲ႔ ( ႏိုင္ငံျဖန္႔) မဂၢဇင္းက လည္း ျမန္မာျပည္မွာပဲ ရွိမယ္ထင္ပါတယ္။ ပုဂံေခတ္က ပါလာတဲ႔ဒဏ္ရာကို မကုစားႏိုင္ေသးျခင္းေၾကာင္႔ အလြန္အမင္းကာကြယ္လိုရာကေန သူတစ္ပါးကို အထင္ေသးမိသြားျခင္း ျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။
အမ်ားစု အေျခခံလက္ခံမႈကလည္း ငါတိို႔ဟာမွငါတိုဟာ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
မိမိတို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈတန္ဖိုးကို ထိမ္းသိမ္းလိုတာနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈမတူသူေတြကို အထင္ေသးေနစရာမလိုပါဘူး။ ညီရင္းအကိုစိတ္ထားႏိုင္မွ သူတို႔ေအာင္ျမင္မႈက ကိုယ္႔မိသားစုရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဂုဏ္လည္း ယူသင္႔ပါတယ္။

သမိုင္းတန္ဖိုး
အာရွနဲ႔မြတ္စလင္ကမၻာထဲကို မဝင္ရေသးတဲ႔ အေမရိကန္ေတြက သူတို႔ဟာ ဥေရာပနဲ႔မတူဘူးလို႔ ဆိုၾကပါသတဲ႔။
အာရွနဲ႔မြတ္စလင္ကမၻာထဲကို ဝင္သြားၿပီးေတာ႔မွ ပိုၿပီးကြဲလြဲေနမႈေတြကို ေတြ႔ရ ရင္း သူတို႔နဲ႔ဥေရာပၾကားက ဘုံတူညီမႈေတြကို ရွာေတြ႔ၾကပါသတဲ႔။
ဘာသာစုံႏိုင္ငံေတြ၊ ဘယ္ဘာသာမွ အခြင္႔ထူးမရတဲ႔ႏိုင္ငံေတြမွာေနၿပီး ဘာသာ စုံ၊ ယဥ္ေက်းမႈစုံ အသည္းအသန္စည္းရုံးေနၾကရတဲ႔ အေျခအေနကိုႀကဳံေတြ႔ရမွ တိဗက္၊ ဇင္နဲ႔ေထရဝါဒရဲ႕ ဘုံတူညီမႈေတြကို ပိုၿပီးအေလးထားလာမွာမို႔ ခဏေတာ႔ ေစာင္႔ၾကရဦးမယ္႔သေဘာပါပဲ။

ဒါက အေရးႀကီးသလား၊ ဒီထက္အေရးပါတာေတြက ဘာလဲ။ ဉာဏ္မမီဘူး။
ေရႊစည္ဦးနဲ႔အိန္႔ျမတ္သူေရ
တန္ဖိုးသတ္မွတ္မႈ၊ အေရးႀကီး၊ မႀကီးဆုံးျဖတ္မႈေတြဟာ တစ္ဦးခ်င္းဆီရဲ႕ အယူ အဆသာျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ။
ဒီေန႔ ကမၻာ႔ဗုဒၶဘာသာကြန္ဖရင္႔ေတြမွာ မပါမၿပီးေခါင္းစဥ္ေတြက ေဂး၊ လက္စ္ဘီး ယန္းကိစၥေတြပါ။
ဒါမ်ိဳးေကာက္ေရးလု႔ိ ျမန္မာစာဖတ္ပရိသတ္က ဘေလာ႔ဂ္မွာ "မေရာင္ရာဆီလူး" လို႔ ကြန္မင္႔ေပးပါးတယ္။
"လုံးစုံမ်ားစြာ သတၱဝါလို႔" ဆိုၾကေပမဲ႔ ကိုယ္႔ဝန္းက်င္က သူတို႔ဘဝဒုကၡနဲ႔လူရာ မဝင္မႈေတြကို ေမ႔ေနၾကတယ္။
အခရာ မက်လွဘူးဆိုရင္လည္း အခရာက်တာကို မသိတဲ႔အတြက္ နားလည္ေပး ၾကပါ။

စကၤာပူက ျမသရဖူတစ္ဆိုင္ထဲပဲ စာအုပ္တင္ထားလို႔


စကၤာပူက ျမသရဖူတစ္ဆိုင္ထဲပဲ စာအုပ္တင္ထားလို႔ အျခားဆိုင္ေတြမွာ ဘာလို႔ မတင္တာလဲဆိုတဲ႔ အေမးေတြရွိပါတယ္။
အဓိက ကေတာ႔ ျမသရဖူဆိုင္နဲ႔ စာေရးသူၾကားမွာ ပုဂၢိဳလ္ေရး ရင္းႏွီးမႈကို အေျခခံထားလို႔ စီးပြားေရးကိစၥေတြ မပါဝင္ျခင္းေၾကာင္႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔က ေရာင္းလို႔ရသမ်ွ ဆိုင္ခမယူ အကုန္ေပးၿပီး သူတို႔ေပးသမ်ွကိုလည္း စာေရးသူဖက္က ေရေဘးအလႉအျဖစ္ အားလုံးျပန္လႉခဲ႔ပါတယ္။
အျခားစိတ္ရင္းေကာင္းတဲ႔ဆိုင္ေတြ ရွိေပမဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရးမရင္းႏွီးေတာ႔ မတင္ျဖစ္ တာပါ။ အဓိက,ကေတာ႔ စီးပြားေရးလုပ္ေနသလိုလို ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ အထင္ခံရမွာကို စိုးရိမ္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။