လူ႕အခြင္႔အေရး သို႔ေသာ္....သို႔ေသာ္

 လူ႕ အခြင္႔အေရး
လူ႕ အခြင္႔အေရးႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ အယူအဆ
၁၈ ရာစုကထဲက ဥေရာပ၌ စတင္အေျခပ်ိဳးၿပီး တစစတိုးတက္ခဲ႔သည္။
၁၉၄၅ ခု ေရာက္မွ ကမာၻ႕ကုလသမဂၢေၾကညာခ်က္စာတမ္း၌ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ခ႔ဲသည္။
လူ႕ အခြင္႔အေရး ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းမႇာ အဓိကအေျခခံ
အေၾကာင္းတရား သုံးခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

၁။ လူ႕ဖြဲ႔စည္းပံုတရားဥပေဒသည္ လူကျပ႒ာန္းေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုတရားဥပေဒျဖစ္သည္၊
    တစ္ေယာက္ေသာတန္ခုိး႐ွင္ ဖန္ဆင္း႐ွင္ႏွင္႔မဆုိင္။
၂။ လူသားတိုင္း၌ တန္းတူ အခြင္႔အေရး႐ွိသည္ ။
၃။ လူသားတိုင္း ကုိယ့္ၾကမၼာကို ကိုယ္တိုင္ဖန္တည္းခြင္႔ ရွိသည္။
    လူ႕ အခြင္႔အေရးက အေနာက္မွာ အစပ်ိဳးခဲ႔သည္ကားမွန္၏...

သို႔ေသာ္......
ဗုဒၶစာေပကို ေစာင္းငဲ႔ၾကည္႕ေသာအခါ........
၁။ နံပါတ္တစ္ အခ်က္ကို အဂၢညသုတ္ႏွင္႔ ဇာတ္ေတာ္အခ်ိဳ႕တြင္ေတြ႔ရ၏၊
    လူတန္းစား သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းျခင္းသည္ မဟာျဗဟၼာႏွင္႔ မဆိုင္
    လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အဆင္႔ဆင္႔ေျပာင္းလဲမႈ၊တိုးတက္လာမႈတို႔ႏွင္႔သာဆိုင္သည္။( D.III.92)

၂။ နံပါတ္ႏွစ္  အခ်က္ကို ဝါေသ႒သုတ္၌ေတြ႔ရသည္၊
    လူအခ်င္းခ်င္း အဆင္႔အတန္း ခြဲျခားမူကို ယင္းသုတ္၌
    ဘုရား႐ွင္က ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ႔သည္။     (Sn.594-611)

၃။ နံပါတ္သုံး အခ်က္ကိုမူ တို္က္႐ုိက္မေတြ႔ရ၊ သို႔ေသာ္ ေဒသနာအားျဖင္႔ထင္႐ွား၏။
    လူတိုင္း၊သတၱဝါတိုင္း မိမိအသက္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိး၏၊ ေဟာညႊန္သည႔္အတိုင္းလိုက္နာလွ်င္
    လူတိုင္း သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ႏုိင္၏။(ဤအခ်က္ကို မဟာသတိပ႒ာန သုတ္၌ ေတြ႔ရ၏။)

သို႔ေသာ္......
ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမ်ား၌ လူ႕အခြင္႔အေရးသမိုင္းႏွင္႔ပတ္သက္၍
သိပ္မစြံလွေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရ၏။
ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္လွသည္။    ။








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

♒ ေျမြဆိပ္၊ လူဆိပ္ ♒

အညာသိအန္ကယ္၊ တြံေတးသိန္းတန္( နာမည္ကို သုညတစ္လံုး တိုးေပးလိုက္သည္) တို႔က ေျမြဆိပ္ေျဖေဆးလွဴဖို႔ လုပ္ခဲ့ၾက၊ လုပ္ၾက၊ လုပ္ဆဲဟု သိခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အညာသိအန္ကယ္ကို လူဆိပ္ေျဖေဆးလည္း လုပ္ၾကဦးေလ၊ ေျမြေတြကို လွဴရေအာင္ဟု စမိ၏။ မွန္၏၊ ေျမြသားစားသူမ်ား ေပါလာကတည္းက ရြာ၌ေျမြမရွိေတာ့။ လြမ္းေတာ့ မလြမ္းမိ။ သို႔ျဖင့္……

          ဘာမွမဆိုင္ပဲ ေျမြကိစၥ ေခါင္းထဲေရာက္လာေတာ့၏။



          တစ္ခါက ထူးထူးျခားျခား ေျမြအေၾကာင္း အိပ္္မက္ မက္၏။ ထိုအိပ္မက္အေၾကာင္း ေျပာသည့္အခါ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ေျမြအိပ္မက္မက္လွ်င္ ေငြဝင္တတ္သည္ဟု ေျပာ၏။ သို႔ေသာ္ ဘာေငြမွေတာ့ ဝင္မလာခဲ့ေခ်။ ထိုမိတ္ေဆြကလည္း ငါ့စကားေတာ့ အမွားမခံ၊ ဒီေကာင့္ကို ေငြသြားေပးမည္ဟု သေဘာမထား( သူစကားကို သူအေလးမထားဟု ဆိုလိုသည္)၊ ေငြလာမေပးျခင္းေၾကာင့္ ဘာေငြမွ မဝင္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူေျပာသည့္စကားကုိ သူတန္ဖိုးထားလွ်င္ ဘယ္ကမွ ေငြမဝင္ေသာ္ သူကေပးရမည္ျဖစ္၏။ အူေၾကာင္ေၾကာင္ေတာ့ (အနည္းငယ္) ႏိုင္၏။

          မက္မိေသာ ေျမြြကိုလည္းေကာင္း၊ ဝင္မလာေသာ ေငြကိုလည္းေကာင္း၊ သူ႔စကားကို သူတန္ဖိုးမထားေသာ မိတ္ေဆြကိုလည္းေကာင္း အျပစ္တင္ေနျခင္းသည္လည္း အူေၾကာင္ေၾကာင္ ႏိုင္၏။

          တစ္ခါက ရြာကလူတစ္ေယာက္ ျမက္ရိတ္ရင္း ေျမြႀကီးတစ္ေကာင္ကို ေတြ႔ရ၏။ အေတာ္ႀကီးသည္ဟု ဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေျမြကို ျမင္လွ်င္ျမင္ျခင္း ေနာက္ကိုပင္ လွည့္မၾကည့္ေတာ့ပဲ တစ္ခ်ိဳးတည္း လစ္ေျပးေလေတာ့၏။ သူ႔အထင္က သူကထိလိုက္မိသျဖင့္ ထိုေျမြက သူ႔ေနာက္ လိုက္လာၿပီျဖစ္၏။

          ထိုသူ၏ အနီးအနား၌လည္း အျခားသူမ်ားရွိေန၏။ ထိုသူမ်ားက သူေျပးေနသည္ကို ေတြ႔ၾကရ၏။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္လို႔ေျပးေနတာလည္းဟုေမးရာ ေျမြႀကီးလိုက္လာလို႔ဟု ေျဖ၏။ ေမးသူတို႔ မ်က္လံုးမ်ား ျပာေဝသြားၾကရေတာ့၏။ သူ႔ေနာက္လိုက္ေနေသာ ေျမြကို မေတြ႔ၾကရ။ သူတစ္ေယာက္တည္းသာ ေျပးေနျခင္းျဖစ္၏။

          အမွန္မူ စားပိုးနင့္ေနေသာေျမြသည္ အေပၚကတက္နင္းတာေတာင္ အိပ္ယာကမႏိုးတတ္။ တစ္လံမွ်ေလာက္ေသာ ေျမြလိုက္လွ်င္လည္း လြတ္လမ္းသိပ္မျမင္။ ရွိေစ။ တစ္ခါတစ္ခါ လူဟူသည္ တစ္ေယာက္တည္း ေျပးေနတတ္ေသာ သတၱဝါတည္း။



          သိပ္ၿပီးအေရးမပါလွေသာ၊ မႈစရာမလိုေသာသူမ်ားကို ေရေျမြဟု ေခၚၾက၏။ တခ်ိဳ႕ေသာေဒသက လင္းေျမြဟုလည္း ေခၚၾက၏။ ေရေျမြက အဆိပ္မရွိ၊ ေရ၏ အေအးဓာတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ လင္းေျမြကမူ အဆိပ္ရွိ၏။ သူက လူကိုမကိုက္၊ ကိုက္ေသာ္လည္း ဘာမွမျဖစ္။ ထိုလင္းေျမြက ႏြားကို ကိုက္လွ်င္မူ တံုးကနဲ ခ်က္ခ်င္း ေသတတ္၏။ လူႏွင့္ ႏြား ခႏၶာကိုယ္ဓာတ္သဘာဝ ဖြဲ႔စည္းပံုတူဟန္ မတူေခ်။

          စာေပကေတာ့ အိပ္၊ စား၊ ကာမဂုဏ္မွီဝဲရာတို႔၌ လူႏွင့္ႏြား တူသည္ဟု ဆို၏။ ေျမြဆိပ္ခုခံရာ၌ တူသည္ဟုမဆို။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျပာရန္မလိုေတာ့။

          ေျပာရန္ရွိသည္က ရဟန္းတို႔မစားအပ္ေသာ အသားႀကီးဆယ္မ်ိဳးတြင္ ေျမြသားပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းတစ္ပါး ေျမြသားမစားအပ္။ ေစတနာရွိေသာ္ ေျမြဆိပ္ေျဖေဆးအတြက္ေတာ့ လွဴေကာင္း၏။

          ပူျပင္းေသာ ကုန္းေခါင္ေခါင္တြင္ေနေသာေျမြက ေရေျမြထက္ အဆိပ္ျပင္း၏။ လူသိနည္း ေသာကိစၥက အဆိပ္ျပင္းေသာေျမြပင္ျဖစ္ေစ အစာစားၿပီးခဏ၌ဆိုလွ်င္ အဆိပ္သိပ္မျပင္းေတာ့။ အျပန္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ အစာရွာထြက္လာေသာ ေျမြကိုက္လွ်င္ အဆိပ္အျပင္းဆံုး ျဖစ္ေတာ့၏။ မျမန္လ်င္ အသက္ဆံုးပါးတတ္၏။

          မွန္မမွန္ေတာ့ မသိေခ်။ က်န္စစ္သားလွံတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ထြက္ေျပးစဥ္က ပုန္းခိုခဲ့ေသာေနရာ၌ သူဘုရင္ျဖစ္ေသာအခါ ေစတီတည္သည္ဟု ဆို၏။ ထိုေစတီက စည္ဆံုေစတီ၊ ယခု စည္တုန္းဘုရားဟု ေခၚၾက၏။ ဗ်ဳပၸတ္ကား က်န္စစ္သားပုန္းေနစဥ္ ဟိုရြာ၊ ဒီရြာမွတီးေသာစည္မ်ားဆံု၍ ၾကားရေသာေနရာ၊ ရြာတိုင္း (သံုးရြာ) က စည္သံမ်ား ၾကားရေသာေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆို၏။ ထိုဘုရားက တန္ခိုးႀကီး၏။

          ဘုရားဝန္းက်င္၌ ညစ္ညမ္းေသာအမႈ၊ ညစ္ညမ္းေသာစကား မေျပာရ။ ထိုဘုရားေရွ့၌ မန္က်ည္းပင္ႀကီးရွိ၏။ တစ္ေန႔သ၌ လူတစ္ေယာက္က ထိုမန္က်ည္းပင္ေပၚတက္ၿပီး မန္က်ည္းရြက္ခူးစဥ္ ညစ္ညမ္းေသာစကားမ်ား ေျပာ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ သစ္ပင္ေပၚမွ ငံု႔ၾကည့္ေသာအခါ မန္က်ည္းပင္ေအာက္၌ ဧရာမေျမြႀကီးမ်ား ရစ္ေထြးျပည့္ႏွက္ေနေလ၏။ ထိုအခါမွစကာ ထိုပုဂၢိဳလ္ဦးေႏွာက္ေခ်ာင္သြား၏။ လူအမ်ားလည္း ထိုဘုရားကို ပို၍ေလးစားလာၾက၏။ ထိုေျမြမ်ား ဘာေျမြျဖစ္သည္ကုိ ထင္ေၾကးေပးရံုမွလြဲ၍ မည္သူမွ တိတိက်က် မေျပာႏိုင္ၾကေပ။

          ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္ ေျမြကိစၥၿပီးေသာအခါ စာလာေပလာေျမြတို႔ကို ဆက္ဦးအံ့။

          ပထဝီဓာတ္ပ်က္ျခင္းသည္ ထဒၶမုခေျမြကိုက္သည္ႏွင့္တူသည္ဟု ဆို၏။ ထိုေျမြကိုက္ေသာ္ ကိုယ္အလံုးခက္ထေရာ္ရွိျခင္း၊ ခိုင္မာျခင္းသို႔ေရာက္၍ ေကြးျခင္းဆန္႔ျခင္းကို မရမူ၍ေသရသကဲ့သို႔ ပထဝီဓာတ္ပ်က္ေသာ္ ကိုယ္အလံုးခိုင္မာျခင္း၊ ခက္ထေရာ္ရွိျခင္းသို႔ေရာက္၍ ေသခ်င္းသို႔ေရာက္၏။
          မုတိမုခေျမြခဲေသာသူအား ကိုယ္အလံုးပုပ္၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္ရသကဲ့သို႔၊ ထို႔အတူ အာေပါဓာတ္ပ်က္ေသာသူအား ကိုယ္အလံုးပုပ္၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္၏။

          အဂၢိမုခေျမြခဲသည္ရွိေသာ္ ကိုယ္အလံုးကို မီးျဖင့္တိုက္ဘိသကဲ့သို႔ လြန္စြာပူေလာင္ျခင္း ႏွိပ္စက္၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္ရသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ေတေဇာဓာတ္ပ်က္ေသာသူအား ျပင္းစြာပူပန္ုျခင္း ႏွိပ္စက္၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္၏။

          သတၱမုခေျမြခဲသည္ရွိေသာ္ ကိုယ္အလံုးကို သားလွီးဓားျဖင့္ လုိက္၍လိုက္၍ မႊန္းဘိသကဲ့သို႔ ျဖစ္၍ ေသခ်င္းသေဘာသို႔ ေရာက္ရသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ဝါေယာဓာတ္ပ်က္ေသာသူအား အလံုးစံုေသာ အရိုး၊ အဆစ္၊ အသား၊ အေၾကာတို႔ကို သားလွီးဓားငယ္ျဖင့္ ျဖတ္ျခင္းကိုျပဳဘိသကဲ့သို႔ျဖစ္၍ ေသခ်င္းသို႔ ေရာက္တတ္၏ (ဂမၻီရတၳေဒသနာ၊ သီးလံုးဆရာေတာ္ႀကီး၊ ႏွာ-၂၄၆) ဟု လာရွိေလ၏။

          သိပၸံနည္းက်၊ မက်ေတာ့ မသိေပ။

          လူကို ေျမြကိုက္ပါက ေဆးမမွွီလွ်င္ အကိုက္ခံရေသာလူူ ေသဆံုးတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျမြဆိပ္ျပင္းသည္ဟု ဆိုၾက၏။

          လူကိုကိုက္လိုက္မိေသာ ေျမြမ်ားသည္လည္း လူ႔ေသြးႏွင့္မတည့္သျဖင့္ ကိုက္မိသည့္ေနရာႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း၌ ေသဆံုးေနရွာၾကသည္ကို ေတြ႔ရတတ္၏။ ဤသို႔ဆိုေသာ္ လူမ်ားသည္ ေျမြမ်ားအတြက္ အဆိပ္ျပင္းေသာ သတၱဝါတို႔တည္း။ တဖက္သတ္ဆိုုျခင္းကား မတရားလွေပ။

မွတ္ခ်က္။        ။ရြာသားမ်ားမွတ္စုျဖစ္သျဖင့္ သိပၸံႏွင့္ ညီခ်င္မွ ညီပါလိမ့္မည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ေျမြေဆာင္းပါးသည္ အညာသိ အန္ကယ္ႏွင့္ တြံေတးေသာင္းတန္- တို႔အဖြဲ႔ကို မွတ္တမ္းျပဳပါ၏။



မွတ္တမ္းဓါတ္ပံုမ်ား  (အဘိဓမၼာ အသင္းႀကီး၏ Facebook မွ ရယူသည္။)

 

သီဟနာဒ

















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လူနဲ႔ေျမြ

ေႁမြဆိပ္ေျဖေဆး လူကိုလႉရင္ လူဆိပ္ေျဖေဆးေႁမြကိုလႉရအုံးမလား၊ မသိဘူး။
ေႁမြကိုအိပ္မက္မက္ရင္ ေငြဝင္သတဲ့ ၊ မက္ရက္နဲ႔ မဝင္ရင္ ဘယ္သူ႔ဆီသြားေတာင္းရမလဲ၊ မသိဘူး။
လင္းေႁမြက လူကိုက္ေတာ႔ လူဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ ႏြားကိုကိုက္ရင္ တုံးကနဲေသတတ္တယ္။
ႏြားက လင္းေႁမြဟာ ေႁမြဆိုးတဲ့။

ဗုဒၶစာေပက ေႁမြဆိုးေလးေကာင္အေၾကာင္း ထပ္႐ွင္းေတာ႔ ဓာတ္ေလးပါးေဖာက္ျပန္မႈက ေႁမြေလးေကာင္ အဆိပ္သင္႔ျခင္းနဲ႕တူသတဲ့။ ေႁမြကိုက္တဲ႔လူ ေဆးမမီရင္ေသတယ္၊ လူကိုကိုက္တဲ႔ေႁမြရဲ႕ အေလာင္းလည္း သိပ္ေဝးေဝး ရွာစရာမလိုပဲ ေတြ႔ရတတ္တယ္။

ရဟန္းတစ္ပါးက ေႁမြသားမစားေကာင္းေပမဲ႔ ေႁမြဆိပ္သင့္သူကို ကူညီတာေတာ႔ဝိနည္းလြတ္ေကာင္းထင္ပါရဲ႕။
ဒီစကားစုနဲ႔ အညာသိအန္ကယ္၊ ကိုေသာင္းတန္ တို႔အဖြဲ႔သားေတြရဲ႕ အားထုတ္မူေတြကို အျမတ္တႏိုးဂုဏ္ျပဳမိပါတယ္။








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Freedom Fighter


          မတ္လထုတ္၊ ရီးဒါးဒိုက္ဂ်က္ထဲက “The Lady” ကို ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ Michelle Yeoh ရဲ့ “The Role Of Life Time” ကို အဆင္ေျပသလို ဘာသာျပန္ထားတာပါ။


ရီးဒါးဒိုက္ဂ်က္(R-D)  စုၾကည္ဟာ ကမာၻ႕ရဲ႕အထင္ကရ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ့ ပံုရိပ္ႀကီးပဲ။ ဒီရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို ရိုက္ကူးဖို႔ ဘာေတြက ဆြဲေဆာင္ခဲ့လို႔လဲ။

M-Y                       ကြ်န္မက ေဒၚစုရဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ မေလးရွားမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့တာပါ။ သူမဟာ တကယ္အားက်စရာေကာင္းတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ပါ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အာရွတိုက္က အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ေပါ့။ ႏိုင္ငံနဲ႔ လူမ်ိဳးအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔တိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ သူမလို ကိုုယ္က်ိဳးစြန္႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ေနရာကေန သရုပ္ေဆာင္ခြင့္ရတယ္ဆိုတာ ကြ်န္မအတြက္ေတာ့ တကယ့္ကို အခြင့္ထူးတစ္ခုပါ။

R-D                       ဇာတ္ညႊန္းေရးဆရာ Rebecca Frayn က ခင္ဗ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အတူတူအလုပ္လုပ္ၾကဖို႔ ဒါရိုက္တာ Luc Besson ကို ခင္ဗ်ားကစၿပီးေတာင္းဆိုခဲ့တယ္ေနာ္။ ဒါက အဓိပၸါယ္တမ်ိဳး ေပါက္သြားႏိုင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီဇာတ္ကားကိုရိုက္ဖို႔ အဲသေလာက္ ဆႏၵျပင္းျပခဲ့တာလဲ။

M-Y                       ဒီဇာတ္ညႊန္းရရခ်င္းပဲ “အိုး- မိုင္ေဂါ့ ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီဇာတ္ကားကို လက္လြတ္ခံမလဲ။ ကြ်န္မတို႔ ဒီဇာတ္ကားကို ရိုက္ျဖစ္ေအာင္ ရိုက္ရမယ္လို႔” စိတ္ကူးမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚစုက တကယ္အသက္ရွိထင္ရွားႀကီး၊ အမ်ားႀကီး ဂရုစိုက္ရမယ္ဆိုတာေတာ့ သေဘာေပါက္မိပါတယ္။
                             ဒါေပမယ့္ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းဟာ ဖြင့္ကို ဖြင့္ေျပာရမယ့္ဇာတ္လမ္းဆိုတာလည္း ကြ်န္မသေဘာေပါက္ပါတယ္။ ဒီလို အာရွတိုက္ရဲ့ ဂုဏ္ထူးေဆာင္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝအေၾကာင္းကုိ ပံုေဖာ္ခြင့္ရဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ မလြယ္ကူတဲ့ ကိစၥပါ။ ကြ်န္မရိုက္ခြင့္ရတာကို အမ်ားႀကီး ေက်နပ္မိတယ္။ ကံအလြန္ေကာင္းလို႔ ရခဲ့တာလို႔လဲ ယူဆပါတယ္။ ကြ်န္မျဖင့္ေလ “ ဒါ ငါရိုက္ရမဲ့ဇာတ္ကား၊ ဒီဇာတ္ကားကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားမယ္” လုိ႔လည္း သႏိၶဌာန္ခ်ခဲ့တယ္။

R-D                       ဒါရိုက္တာ Besson က အက္ရွင္ကားေတြပဲ အရိုက္မ်ားတာ။ ဘာေၾကာင့္သူ႕ကို ဒါရိုက္တာလုပ္ဖို႔ ေရြးခဲ့တာလဲ။

M-Y                       ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကား ရိုက္ကူးရာမွာ ဒါရိုက္တာဟာ အေရးအႀကီးဆံုးလို႔ ကြ်န္မယံုၾကည္ပါတယ္။ သူက ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးရဲ့ ဝိဥာဥ္ပါ။ အားလံုးကို ေပါင္းစည္းေပးရတာက သူပါ။ အစကထဲက ကြ်န္မအမွန္တကယ္လက္တြဲၿပီး အလုပ္လုပ္သြားခ်င္တာက Luc ပါ။ သူက ကြ်န္မရဲ့ Mentor လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြက သူ႔ကို အက္ရွင္ဒါရိုက္တာလို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ ကြန္မအျမင္မွာေတာ့ သူဟာအလြန္ေတာ္တဲ့ ဒါရိုက္တာ တစ္ေယာက္ပါ။
                             တစ္ခါက သူကြ်န္မကို ေျပာဖူးတာရွိတယ္။ ဇာတ္ညႊန္းတစ္ခုက ရူးသြပ္ေလာက္ေအာင္ မဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဒီဇာတ္ကား မ်ိဳးကိုရိုက္ဖို႔ မိသားစုရဲ့ အခ်ိန္ေတြကုိ ဖဲ့မေပးႏိုင္ပါဘူးတဲ့။

R-D                       ဒီအခန္းကေန သရုပ္ေဆာင္ဖို႔ ဘယ္လိုျပင္ဆင္ခဲ့ရသလဲ။

M-Y                       ေဒၚစုက လူသိမ်ားၿပီး တမူထူးျခားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ပါ။ သူမ ေျပာပံုဆိုပံု၊ သူမလႈပ္ရွားပံု စတာေတြေပါ့။ ကြ်န္မတို႔မွာ အနီးကပ္ အကူအညီေပးေနၾကတဲ့ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ဒိုင္ယာေလာ့ နည္းျပႏွစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ရပါတယ္။ ကြ်န္မက စႏၵယားအတီး သင္ခဲ့ရတယ္။ ဝိတ္ေလွ်ာ့ခဲ့ရတယ္။ သူမကို စေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ၁၉၈၈-ခုႏွစ္ကေန သူမအမ်ိဳးသား ေသဆံုးသည္အထိ သူမဘဝရဲ့ ဆယ္ႏွစ္တာကာလကို ရိုက္ကူးၾကမွာပါ။ ကြ်န္မကိုယ္တိုင္ သူမဘဝထဲကို ႏွစ္လ၊ သံုးလၾကာေအာင္ ေနခဲ့ရပါတယ္။
                             အမ်ားနဲ႔မတူတဲ့ သူမရဲ့အမူအရာေတြကို အေသးစိတ္ ေလ့လာခဲ့ရပါတယ္။ သူမ ေခါင္းညိတ္ဟန္၊ သူမ လက္ရမ္းဟန္၊ သူမ ၿငီးျငဴဟန္၊ စိတ္မသက္မသာျဖစ္ဟန္ စတာေတြေပါ့။ အစပထမ တုန္းကေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာ သိပ္မေသခ်ာလွဘူး။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔မွ ယံုၾကည္မႈရလာတာပါ။ ဒါေတြဟာ ဒီရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းအတြက္ ကြ်န္မရဲ့ အႀကီးမားဆံုး စိန္ေခၚမႈေတြပါ။

R-D                       Besson က သူမအိမ္နဲ႔ တစ္ပံုစံတည္းတူတဲ့အိမ္ကို ဖန္တည္းခဲ့တယ္ေနာ္။ သူမတီးတဲ့ စႏၵယားတံဆိပ္ကစလုိ႔ေပါ့။ ဒီလို တစ္ပံုစံတည္းတူေနတာက အထူးအဆန္းႀကီးျဖစ္ေနၿပီး သူမနဲ႔ လူခ်င္းေတြ႔ရတဲ့အခါ ဘယ္လိုခံစားရပါသလဲ။

M-Y                       ေဒၚစုနဲ႔ေတြ႔ဖို႔ ပထမဆံုးသြားတဲ့အေခါက္ကို ကြ်န္မေကာင္းေကာင္းႀကီး မွတ္မိေနတယ္။ ကြ်န္မ အလြန္စိတ္လႈပ္ရွားေနခဲ့ပါတယ္။ သူမဘဝနဲ႔ ကြ်န္မေနခဲ့ရတယ္။ သူမေျပာတာေတြ နားေထာင္ခဲ့ရတယ္။ သူမကို ေန႔တိုင္း ၾကည့္ေနရတယ္။ အခု ကြ်န္မ သူနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႔ရေတာ့မယ္၊ သူမက ကြ်န္မကို စကားေျပာေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အေတြးေၾကာင့္ပါ။ သူမ ကြ်န္မကို ႏွစ္ၿခိဳက္လက္ခံပါေစလို႔လည္း အမွန္တကယ္ ဆႏၵရွိခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ငါ့ဘဝအေၾကာင္း ရိုက္မယ့္ရုပ္ရွင္ဟာ စိတ္ခ်ရတဲ့လူေတြရဲ့ လက္ထဲမွာလို႔လည္း သူမခံစားရေစခ်င္တယ္။
                             ေဒၚစုရဲ့ ပံုစံတူ ရက္ပေလကာ အိမ္ထဲကထြက္မလာခင္ေလးမွာ ကြ်န္မစိတ္ထဲ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာေလးရွိတယ္။ ကြ်န္မအိမ္ထဲက ထြက္အလာမွာ David (ဒၚစုရဲ့အမ်ိဳးသား အဲရစ္အျဖစ္နဲ႔ သရုပ္ေဆာင္သူ) န႔ဲ ကြ်န္မသားႏွစ္ေယာက္ ကြ်န္မဆီေျပးအလာ Luc က ခ်က္ခ်င္းႀကီးေပၚလာၿပီး “မလာၾကနဲ႔၊ ဒီအခန္းမွာ မင္းတို႔မပါဘူး” လို႔ ေျပာလိုက္တာမ်ိဳးေလး ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့မိတယ္။
                             ကြ်န္မလည္း အိမ္ထဲကထြက္လာေရာ သူမရဲ့ NLD အဖြဲ႔ဝင္ေတြက၊ ကြ်န္မရဲ့ NLD အဖြဲ႔ဝင္ေတြလိုပဲ တစ္ပံုစံတည္း ဝတ္စားထား ၾကတာေလ။ ကြ်န္မျဖင့္ တကယ့္ကို အရူးအမူးပါပဲ။

R-D                       ေဒၚစုကေရာ ဘယ္လိုအေနအထားရွိပါသလဲ။

M-Y                       ကြ်န္မလွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူမကို ေတြ႔ရေတာ့တာပါပဲ။ သူမက ကြ်န္မကို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ႀကီးဖက္တယ္။ ေဒၚစုက ေသးေသးသြယ္သြယ္ေပမယ့္ ေတာ္္ေတာ္သန္ပါတယ္။ တကယ္ ခမ္းနား၊ ရိုးသားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္လို႔ ခံစားမိပါတယ္။ ေပ်ာ္လည္း ေပ်ာ္တတ္ပါတယ္။
                              သူမကိုေတြ႔ၿပီး ခ်က္ခ်င္းပဲ သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ သူမက ဆိုဖာေပၚထိုင္ၿပီး “အိမ္က ရႈပ္ပြေနတာ စိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ ကြ်န္မလြတ္လာကတည္းက လူေတြက ဝင္လိုက္၊ ထြက္လိုက္၊ ၿပီးေတာ့ သားေလး Kim ကလည္းေရာက္ေန၊ သူ႔ပစၥည္းေတြကလည္း ေနရာတကာပဲ” လို႔ ေျပာတယ္။ ကြ်န္မကေတာ့ ကြ်န္မအန္တီအိမ္ ေရာက္သြားရသလိုပါပဲ။



                             အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြ်န္မက ကြ်န္မသရုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြကိုပဲ စိတ္စြဲေနတာေလ။ ဘုရား…ဘုရား…ငါသရုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြက သိပ္မ်ားရိုင္းသြားၿပီလား။ သူမက တကယ့္ကို အဇၥ်တၱအလွရွိသူပဲ- လို႔ေလ။ ေမ့လို႔မရႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္ေလးပါ။ ကြ်န္မတို႔ ရုပ္ရွင္အေၾကာင္း မေျပာျဖစ္ၾကပါဘူး။ တမင္မေျပာပဲ ကြ်န္မတို႔ ေရွာင္ခဲ့ၾကတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ Kim က ကြ်န္မတို႔လုပ္ေနတာေတြကို ျဖည့္စြက္ ေျပာျပပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ သူမနဲ႔အင္တာဗ်ဴးဖို႔ မလိုအပ္ေတာ့ပါဘူး-

                                                         
R-D                       ကြန္ဖူးကားေတြကိုမ႐ုိက္ေတာ႔ပဲနဲ႔ ဒီကေရွ႕ ဒရားမား ေတြကုိပဲ အာ႐ုံစိုက္ေတာမဲ႔ သေဘာလား။

M-Y                       မင္သမီး တစ္လက္အေနနဲ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က က်မဇာတ္ကားကို ၾကည္႔ၿပီး ဒီကားဟာ အက္႐ွင္လား ဒရားမားလုိ႔ မခြဲျခားႏုိင္တာမ်ိဳးကုိ သေဘာက်ပါတယ္။ ရွင္တို႔စိတ္ထဲမွာ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုလု႔ိ ထင္လိုက္ရင က်မ ေျဖာ္ေျဖမႈကိစၥ ေအာင္ျမင္တာေပါ႕။

R-D                       သူမလြတ္ေျမာက္တဲ႔ အခန္းလည္း႐ိုက္ၿပီးေရာ သူမလည္း တကယ္ လြတ္ေျမာက္သြားတယ္၊ဒီသတင္းကိုဖတ္ၿပီး အ႐ူးအမူး မခံစားရဘူးလား။

M-Y                       အဲဒီသတင္း တီဗြီကလာေနတုန္း Luc  ရဲမ်က္ႏႇာကို ရွင္တို႔ ျမင္ေစ႔ခ်င္တယ္၊ သူက တစ္ေယာက္ေယာက္ က်မတို႐ုပ္႐ွင္ထဲက သတင္းကိုမ်ား ခိုးယူသြား သလားေတာင္ ထင္ေနတာ။


R-D                       ေဒၚစု ဒီဇာတ္ကားကို ၾကည္ၿပီးၿပီလား၊ စိတ္ဝင္စားမႈေရာ ႐ွိသလား။

M-Y                       သူမဘယ္ေတာ႔မွ ျပန္မလာႏုိင္ေတာ႔မဲ႔ ေအာက္စဖို႔မွာရႇိတဲ႔မိသားစုကို ခြဲခြာရတဲ႔ အခန္းကုိ စိတ္ကူးနဲ႔ သာ မွန္းၾကည္႔လိုက္ပါ၊ အဲဒီေနာက္ အိမ္တြင္းေထာင္နန္းစံခရီးရွည္။ သူမပါတီ အႏုိင္ရေတာ႔   သူမအမ်ားႀကီး ေပ်ာ္ခဲ႔ရတယ္၊ ၿပီး သူမ အမ်ိဳးသား ဆုံးေတာ႔ ဝမ္းနည္းပက္လက္ ေက်ကြဲရျပန္ေရာ။ေသဆုံးတဲ႔အထိ သူမ အမ်ိဳးသားကို မေတြ႔လိုက္ရရွာဘူး။ ဒီဇာတ္ကားကိုၾကည္႔ရင္း က်မေတာ႔ငိုမိတယ္၊  က်မေတာ႔ငိုမိတယ္၊ သူ ဘယ္လိုေနမလဲေတာ႔ မေျပာတတ္ေတာ႔ဘူး။        

R-D                       ရွလူငယ္ေတြအတြက္ ေဒၚစုကလြဲရင္ ဘယ္သူစံျပျဖစ္ႏုိင္ဦးမလဲ။

M-Y                   ေဟာင္ေကာင္က မာဂရက္ခ်န္း ပါ၊ကမာၻ႕က်န္းမာေရးအဖြဲ႔ အႀကီးအကဲ ေပါ႕။ က်မတို႔ဘဝမွာ စံျပပုဂၢိဳလ္ေတြရွိေနဖို႔ အေရးႀကီး ပါတယ္၊ ဒါေပမယ္အေဝးႀကီးလိုက္႐ွာဖို႔ေတာ႔မလိုပါဘူး၊ သူတို႔က     က်မတို႔မိခင္ေတြပါ။ အခုက်မတို႔မွာ အမ်ိဳးသမီးႏုိဘယ္လ္ဆုရွင္ သံုးေယာက္ေတာင္ရွိေနပါၿပီ၊ဒါက အမ်ားႀကီးအေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္ေစႏုိင္လိမ္႔မယ္လို႔ က်မေမ်ႇာ္လင္႔မိပါတယ္။

ၿပီး။     ။ 



ဆုထားမ်က္ခ်ယ္







    






Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☥၂၁ ရာစု တိုင္တန္းနစ္ ☥

Look out!
Iceberg, Iceberg!

Bang!

Oh,no. The ship is sinking!
Lifeboats, lifeboats.
Women and children first!
(The chaotic situation on the 21st century Titanic.)

မိန္းမဆန္တဲ႔ ေယာက်္ားေတြ အလုအယက္
ေယာက်္ားဆန္တဲ႔ မိန္းမေတြ ၿငိမ္သက္။



ဇင္ေ၀ေသာ္









Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.