မတ္လထုတ္၊ ရီးဒါးဒိုက္ဂ်က္ထဲက “The Lady” ကို ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ Michelle Yeoh ရဲ့ “The Role Of Life Time”
ကို အဆင္ေျပသလို ဘာသာျပန္ထားတာပါ။
ရီးဒါးဒိုက္ဂ်က္(R-D) စုၾကည္ဟာ ကမာၻ႕ရဲ႕အထင္ကရ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ့ ပံုရိပ္ႀကီးပဲ။
ဒီရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို ရိုက္ကူးဖို႔ ဘာေတြက ဆြဲေဆာင္ခဲ့လို႔လဲ။
M-Y ကြ်န္မက ေဒၚစုရဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔
အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ မေလးရွားမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့တာပါ။ သူမဟာ တကယ္အားက်စရာေကာင္းတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ပါ။
အထူးသျဖင့္ေတာ့ အာရွတိုက္က အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ေပါ့။ ႏိုင္ငံနဲ႔ လူမ်ိဳးအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔တိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့
သူမလို ကိုုယ္က်ိဳးစြန္႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ေနရာကေန သရုပ္ေဆာင္ခြင့္ရတယ္ဆိုတာ ကြ်န္မအတြက္ေတာ့
တကယ့္ကို အခြင့္ထူးတစ္ခုပါ။
R-D ဇာတ္ညႊန္းေရးဆရာ Rebecca
Frayn က ခင္ဗ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အတူတူအလုပ္လုပ္ၾကဖို႔ ဒါရိုက္တာ Luc
Besson ကို ခင္ဗ်ားကစၿပီးေတာင္းဆိုခဲ့တယ္ေနာ္။ ဒါက အဓိပၸါယ္တမ်ိဳး ေပါက္သြားႏိုင္တယ္။
ဘာျဖစ္လို႔ ဒီဇာတ္ကားကိုရိုက္ဖို႔ အဲသေလာက္ ဆႏၵျပင္းျပခဲ့တာလဲ။
M-Y ဒီဇာတ္ညႊန္းရရခ်င္းပဲ “အိုး-
မိုင္ေဂါ့ ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီဇာတ္ကားကို လက္လြတ္ခံမလဲ။ ကြ်န္မတို႔ ဒီဇာတ္ကားကို ရိုက္ျဖစ္ေအာင္
ရိုက္ရမယ္လို႔” စိတ္ကူးမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚစုက တကယ္အသက္ရွိထင္ရွားႀကီး၊ အမ်ားႀကီး
ဂရုစိုက္ရမယ္ဆိုတာေတာ့ သေဘာေပါက္မိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္
လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းဟာ ဖြင့္ကို ဖြင့္ေျပာရမယ့္ဇာတ္လမ္းဆိုတာလည္း ကြ်န္မသေဘာေပါက္ပါတယ္။
ဒီလို အာရွတိုက္ရဲ့ ဂုဏ္ထူးေဆာင္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝအေၾကာင္းကုိ ပံုေဖာ္ခြင့္ရဖို႔ဆိုတာ
အင္မတန္ မလြယ္ကူတဲ့ ကိစၥပါ။ ကြ်န္မရိုက္ခြင့္ရတာကို အမ်ားႀကီး ေက်နပ္မိတယ္။ ကံအလြန္ေကာင္းလို႔
ရခဲ့တာလို႔လဲ ယူဆပါတယ္။ ကြ်န္မျဖင့္ေလ “ ဒါ ငါရိုက္ရမဲ့ဇာတ္ကား၊ ဒီဇာတ္ကားကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္
အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားမယ္” လုိ႔လည္း သႏိၶဌာန္ခ်ခဲ့တယ္။
R-D ဒါရိုက္တာ Besson က အက္ရွင္ကားေတြပဲ
အရိုက္မ်ားတာ။ ဘာေၾကာင့္သူ႕ကို ဒါရိုက္တာလုပ္ဖို႔ ေရြးခဲ့တာလဲ။
M-Y ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကား ရိုက္ကူးရာမွာ
ဒါရိုက္တာဟာ အေရးအႀကီးဆံုးလို႔ ကြ်န္မယံုၾကည္ပါတယ္။ သူက ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးရဲ့ ဝိဥာဥ္ပါ။
အားလံုးကို ေပါင္းစည္းေပးရတာက သူပါ။ အစကထဲက ကြ်န္မအမွန္တကယ္လက္တြဲၿပီး အလုပ္လုပ္သြားခ်င္တာက
Luc ပါ။ သူက ကြ်န္မရဲ့ Mentor
လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြက သူ႔ကို အက္ရွင္ဒါရိုက္တာလို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ ကြန္မအျမင္မွာေတာ့
သူဟာအလြန္ေတာ္တဲ့ ဒါရိုက္တာ တစ္ေယာက္ပါ။
တစ္ခါက
သူကြ်န္မကို ေျပာဖူးတာရွိတယ္။ ဇာတ္ညႊန္းတစ္ခုက ရူးသြပ္ေလာက္ေအာင္ မဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့
ဒီဇာတ္ကား မ်ိဳးကိုရိုက္ဖို႔ မိသားစုရဲ့ အခ်ိန္ေတြကုိ ဖဲ့မေပးႏိုင္ပါဘူးတဲ့။
R-D ဒီအခန္းကေန သရုပ္ေဆာင္ဖို႔
ဘယ္လိုျပင္ဆင္ခဲ့ရသလဲ။
M-Y ေဒၚစုက လူသိမ်ားၿပီး တမူထူးျခားတဲ့
အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ပါ။ သူမ ေျပာပံုဆိုပံု၊ သူမလႈပ္ရွားပံု စတာေတြေပါ့။ ကြ်န္မတို႔မွာ
အနီးကပ္ အကူအညီေပးေနၾကတဲ့ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ဒိုင္ယာေလာ့ နည္းျပႏွစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ရပါတယ္။
ကြ်န္မက စႏၵယားအတီး သင္ခဲ့ရတယ္။ ဝိတ္ေလွ်ာ့ခဲ့ရတယ္။ သူမကို စေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ၁၉၈၈-ခုႏွစ္ကေန
သူမအမ်ိဳးသား ေသဆံုးသည္အထိ သူမဘဝရဲ့ ဆယ္ႏွစ္တာကာလကို ရိုက္ကူးၾကမွာပါ။ ကြ်န္မကိုယ္တိုင္
သူမဘဝထဲကို ႏွစ္လ၊ သံုးလၾကာေအာင္ ေနခဲ့ရပါတယ္။
အမ်ားနဲ႔မတူတဲ့
သူမရဲ့အမူအရာေတြကို အေသးစိတ္ ေလ့လာခဲ့ရပါတယ္။ သူမ ေခါင္းညိတ္ဟန္၊ သူမ လက္ရမ္းဟန္၊ သူမ
ၿငီးျငဴဟန္၊ စိတ္မသက္မသာျဖစ္ဟန္ စတာေတြေပါ့။ အစပထမ တုန္းကေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာ
သိပ္မေသခ်ာလွဘူး။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔မွ ယံုၾကည္မႈရလာတာပါ။ ဒါေတြဟာ ဒီရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းအတြက္
ကြ်န္မရဲ့ အႀကီးမားဆံုး စိန္ေခၚမႈေတြပါ။
R-D Besson က သူမအိမ္နဲ႔ တစ္ပံုစံတည္းတူတဲ့အိမ္ကို
ဖန္တည္းခဲ့တယ္ေနာ္။ သူမတီးတဲ့ စႏၵယားတံဆိပ္ကစလုိ႔ေပါ့။ ဒီလို တစ္ပံုစံတည္းတူေနတာက အထူးအဆန္းႀကီးျဖစ္ေနၿပီး
သူမနဲ႔ လူခ်င္းေတြ႔ရတဲ့အခါ ဘယ္လိုခံစားရပါသလဲ။
M-Y ေဒၚစုနဲ႔ေတြ႔ဖို႔ ပထမဆံုးသြားတဲ့အေခါက္ကို
ကြ်န္မေကာင္းေကာင္းႀကီး မွတ္မိေနတယ္။ ကြ်န္မ အလြန္စိတ္လႈပ္ရွားေနခဲ့ပါတယ္။ သူမဘဝနဲ႔
ကြ်န္မေနခဲ့ရတယ္။ သူမေျပာတာေတြ နားေထာင္ခဲ့ရတယ္။ သူမကို ေန႔တိုင္း ၾကည့္ေနရတယ္။ အခု
ကြ်န္မ သူနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႔ရေတာ့မယ္၊ သူမက ကြ်န္မကို စကားေျပာေတာ့မယ္ဆိုတဲ့
အေတြးေၾကာင့္ပါ။ သူမ ကြ်န္မကို ႏွစ္ၿခိဳက္လက္ခံပါေစလို႔လည္း အမွန္တကယ္ ဆႏၵရွိခဲ့တယ္။
ၿပီးေတာ့ ငါ့ဘဝအေၾကာင္း ရိုက္မယ့္ရုပ္ရွင္ဟာ စိတ္ခ်ရတဲ့လူေတြရဲ့ လက္ထဲမွာလို႔လည္း သူမခံစားရေစခ်င္တယ္။
ေဒၚစုရဲ့
ပံုစံတူ ရက္ပေလကာ အိမ္ထဲကထြက္မလာခင္ေလးမွာ ကြ်န္မစိတ္ထဲ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာေလးရွိတယ္။
ကြ်န္မအိမ္ထဲက ထြက္အလာမွာ David (ေဒၚစုရဲ့အမ်ိဳးသား အဲရစ္အျဖစ္နဲ႔ သရုပ္ေဆာင္သူ) န႔ဲ
ကြ်န္မသားႏွစ္ေယာက္ ကြ်န္မဆီေျပးအလာ Luc က ခ်က္ခ်င္းႀကီးေပၚလာၿပီး “မလာၾကနဲ႔၊ ဒီအခန္းမွာ
မင္းတို႔မပါဘူး” လို႔ ေျပာလိုက္တာမ်ိဳးေလး ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့မိတယ္။
ကြ်န္မလည္း
အိမ္ထဲကထြက္လာေရာ သူမရဲ့ NLD အဖြဲ႔ဝင္ေတြက၊ ကြ်န္မရဲ့ NLD အဖြဲ႔ဝင္ေတြလိုပဲ တစ္ပံုစံတည္း
ဝတ္စားထား ၾကတာေလ။ ကြ်န္မျဖင့္ တကယ့္ကို အရူးအမူးပါပဲ။
R-D ေဒၚစုကေရာ ဘယ္လိုအေနအထားရွိပါသလဲ။
M-Y ကြ်န္မလွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့
သူမကို ေတြ႔ရေတာ့တာပါပဲ။ သူမက ကြ်န္မကို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ႀကီးဖက္တယ္။ ေဒၚစုက ေသးေသးသြယ္သြယ္ေပမယ့္
ေတာ္္ေတာ္သန္ပါတယ္။ တကယ္ ခမ္းနား၊ ရိုးသားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္လို႔ ခံစားမိပါတယ္။
ေပ်ာ္လည္း ေပ်ာ္တတ္ပါတယ္။
သူမကိုေတြ႔ၿပီး
ခ်က္ခ်င္းပဲ သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ သူမက ဆိုဖာေပၚထိုင္ၿပီး “အိမ္က ရႈပ္ပြေနတာ
စိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ ကြ်န္မလြတ္လာကတည္းက လူေတြက ဝင္လိုက္၊ ထြက္လိုက္၊ ၿပီးေတာ့ သားေလး
Kim ကလည္းေရာက္ေန၊ သူ႔ပစၥည္းေတြကလည္း ေနရာတကာပဲ” လို႔ ေျပာတယ္။ ကြ်န္မကေတာ့ ကြ်န္မအန္တီအိမ္
ေရာက္သြားရသလိုပါပဲ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ကြ်န္မက ကြ်န္မသရုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြကိုပဲ စိတ္စြဲေနတာေလ။ ဘုရား…ဘုရား…ငါသရုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြက
သိပ္မ်ားရိုင္းသြားၿပီလား။ သူမက တကယ့္ကို အဇၥ်တၱအလွရွိသူပဲ- လို႔ေလ။ ေမ့လို႔မရႏိုင္တဲ့
အခ်ိန္ေလးပါ။ ကြ်န္မတို႔ ရုပ္ရွင္အေၾကာင္း မေျပာျဖစ္ၾကပါဘူး။ တမင္မေျပာပဲ ကြ်န္မတို႔
ေရွာင္ခဲ့ၾကတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ Kim က ကြ်န္မတို႔လုပ္ေနတာေတြကို ျဖည့္စြက္ ေျပာျပပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ သူမနဲ႔အင္တာဗ်ဴးဖို႔ မလိုအပ္ေတာ့ပါဘူး-
R-D ကြန္ဖူးကားေတြကိုမ႐ုိက္ေတာ႔ပဲနဲ႔ ဒီကေရွ႕႕ ဒရားမား ေတြကုိပဲ
အာ႐ုံစိုက္ေတာ့မဲ႔ သေဘာလား။
M-Y မင္သမီး တစ္လက္အေနနဲ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က
က်မဇာတ္ကားကို ၾကည္႔ၿပီး ဒီကားဟာ
အက္႐ွင္လား ဒရားမားလုိ႔ မခြဲျခားႏုိင္တာမ်ိဳးကုိ သေဘာက်ပါတယ္။ ရွင္တို႔စိတ္ထဲမွာ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုလု႔ိ ထင္လိုက္ရင္ က်မ ေျဖာ္ေျဖမႈကိစၥ ေအာင္ျမင္တာေပါ႕။
R-D သူမလြတ္ေျမာက္တဲ႔ အခန္းလည္း႐ိုက္ၿပီးေရာ
သူမလည္း တကယ္ လြတ္ေျမာက္သြားတယ္၊ဒီသတင္းကိုဖတ္ၿပီး အ႐ူးအမူး မခံစားရဘူးလား။
M-Y အဲဒီသတင္း တီဗြီကလာေနတုန္း Luc ရဲ႕မ်က္ႏႇာကို ရွင္တို႔ ျမင္ေစ႔ခ်င္တယ္၊ သူက တစ္ေယာက္ေယာက္ က်မတို႐ုပ္႐ွင္ထဲက
သတင္းကိုမ်ား ခိုးယူသြား သလားေတာင္ ထင္ေနတာ။
R-D ေဒၚစု ဒီဇာတ္ကားကို ၾကည့္ၿပီးၿပီလား၊ စိတ္ဝင္စားမႈေရာ ႐ွိသလား။
M-Y သူမဘယ္ေတာ႔မွ ျပန္မလာႏုိင္ေတာ႔မဲ႔ ေအာက္စဖို႔မွာရႇိတဲ႔မိသားစုကို ခြဲခြာရတဲ႔
အခန္းကုိ စိတ္ကူးနဲ႔ သာ မွန္းၾကည္႔လိုက္ပါ၊
အဲဒီေနာက္ အိမ္တြင္းေထာင္နန္းစံခရီးရွည္။
သူမပါတီ အႏုိင္ရေတာ႔
သူမအမ်ားႀကီး ေပ်ာ္ခဲ႔ရတယ္၊ ၿပီး သူမ အမ်ိဳးသား ဆုံးေတာ႔ ဝမ္းနည္းပက္လက္ ေက်ကြဲရျပန္ေရာ။ေသဆုံးတဲ႔အထိ သူမ
အမ်ိဳးသားကို မေတြ႔လိုက္ရရွာဘူး။ ဒီဇာတ္ကားကိုၾကည္႔ရင္း
က်မေတာ႔ငိုမိတယ္၊ က်မေတာ႔ငိုမိတယ္၊
သူ ဘယ္လိုေနမလဲေတာ႔ မေျပာတတ္ေတာ႔ဘူး။
R-D အာရွလူငယ္ေတြအတြက္ ေဒၚစုကလြဲရင္
ဘယ္သူစံျပျဖစ္ႏုိင္ဦးမလဲ။
M-Y ေဟာင္ေကာင္က မာဂရက္ခ်န္း ပါ၊ကမာၻ႕က်န္းမာေရးအဖြဲ႔ အႀကီးအကဲ ေပါ႕။ က်မတို႔ဘဝမွာ စံျပပုဂၢိဳလ္ေတြရွိေနဖို႔ အေရးႀကီး ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အေဝးႀကီးလိုက္႐ွာဖို႔ေတာ႔မလိုပါဘူး၊ သူတို႔က က်မတို႔မိခင္ေတြပါ။ အခုက်မတို႔မွာ အမ်ိဳးသမီးႏုိဘယ္လ္ဆုရွင္
သံုးေယာက္ေတာင္ရွိေနပါၿပီ၊ဒါက အမ်ားႀကီးအေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္ေစႏုိင္လိမ္႔မယ္လို႔
က်မေမ်ႇာ္လင္႔မိပါတယ္။
ဆုထားမ်က္ခ်ယ္
Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.
Post a Comment