“ကား” ကနဲ႔ “ဖုန္း” ဆုိ က်သြားေတာ့…

ၿမိဳ႕ေတာ္အသစ္အေဟာင္းမ်ားရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးဆီကုိ မျပန္မီေလးမွာတင္ပဲ Singtel က ဖုန္းဆက္ၿပီး mio TV နဲ႔ အင္တာနက္လုိင္းေတြ အဆင္ေျပရဲ႕လား၊ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ေယာက္ လာေရာက္ စစ္ေဆးၾကည့္ေပးဖုိ႔ လုိအပ္ပါသလားလုိ႔ ေမးပါတယ္။ ျပႆနာေတာ့ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိလွေၾကာင္း၊ လာေရာက္ ၾကည့္ရွဳမယ္ဆုိရင္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ လာေရာက္မလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ ေန႔ခင္း (၁၂) နာရီကေန (၃) နာရီအတြင္း လာမယ္လုိ႔ ေျဖၾကားတယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔မွာ သူေရာက္လာတယ္။ မီယုိတီဗြီနဲ႔ အင္တာနက္ (ဝက္ဘ္ဆုိက္) ႏွစ္မ်ိဳးစလုံး ေမာ္ဒန္းတစ္ခုထဲကေနပဲ သုံးေနေတာ့ တီဗြီမွာ အနည္းငယ္ထစ္တာမ်ိဳး၊ အင္တာနက္တက္တာ အနည္းငယ္ ေႏွးေနတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ေၾကာင္း သူက ရွင္းျပ တယ္။ သူကေျပာေပမယ့္ ႏွစ္ခုလုံး ျပႆနာ ႀကီးႀကီးမားမားေတာ့ မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ သူက ဆက္ေျပာျပတယ္။ mio တီဗြီမွာ ေမာ္ဒန္းတစ္လုံး၊ အင္တာနက္အတြက္ ေမာ္ဒန္းတစ္လုံး သီးသန္႔စီ ထားသင့္ေၾကာင္း၊ Singtel ကုိ ဖုန္းဆက္ရင္ ေမာ္ဒန္းအသစ္ အလကား လာေရာက္တပ္ဆင္ေပးမွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပရွာတယ္။

က်ေနာ္ကလည္း ဒီအတုိင္း အလုပ္ျဖစ္ေနေတာ့ သူတုိ႔က အလကား လာဆင္ေပးရင္ေတာင္ ေနာက္ထပ္ ေမာ္ဒန္းတစ္လုံး စားပြဲေပၚမွာ ရွဳတ္ေနတာမ်ိဳး မျဖစ္ခ်င္တာနဲ႔ “ကိစၥမရွိပါဘူး။ ေက်းဇူးပါ။ လုိအပ္ရင္ ဖုန္းဆက္ပါ့မယ္” လုိ႔ ေျပာေတာ့ “ဆင္းတဲ(လ္) က အေကာင္းဆုံး ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးခ်င္လုိ႔ပါ” လုိ႔ ေျပာသြားပါေသးရဲ႕။

ပထမဆုံး ကြ်န္ေတာ္ ေဆြးေႏြးခ်င္တာက ဒီကိစၥပါ။ မ်က္ေစ့နဲ႔ မျမင္ရေပမယ့္ အင္တာနက္လုိင္းေတြဟာလည္း လုိတာထက္ ပုိသုံးရင္ ရွဳတ္ေထြးၿပီး အဆင္မေျပမႈ မ်ားစြာ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။

ၿမိဳ႕ေတာ္အသစ္၊ အေဟာင္းေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးဆီ အလည္မျပန္မီ လပုိင္းေလးအတြင္းမွာပဲ (၂) သိန္းတန္ ဖုန္းေတြ ေရာင္းခ်ေပးခဲ့ပါတယ္။ ငါးေထာင္တန္ ဖုန္းေတြကေတာ့ ေျပာသာေျပာေနၾကေပမယ့္ လက္ေတြ႔ တကယ္ျဖစ္လာဖုိ႔ အခ်ိန္လုိလိမ့္ဦးမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ႏွစ္သိန္းတန္ ဖုန္းေတြ ထုတ္ေပးလုိက္တဲ့ေနာက္ ဖုန္းကုိင္ႏုိင္လာတဲ့ လူဦးေရ ဘယ္ႏွစ္သန္း တုိးလာသလဲဆုိတာ တိတိက်က် မသိရေပမယ့္ သန္းခ်ီၿပီး တုိးလာမယ္လုိ႔ေတာ့ ခန္႔မွန္းလုိ႔ ရတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ ျဖစ္လာ မယ့္ ျပႆနာက ကြန္နက္ရွင္းကိစၥပါ။ လုိင္းေတြ ပူးၾကပ္ေနေတာ့ ေစ်းခ်ိဳတဲ့ဖုန္းေတြ ဝင္လာ ရင္ ေစာေစာ က ေစ်းႀကီး ေပး ဝယ္ထား ရ တဲ့ ဖုန္းလုိင္းကုိပဲ လာေရာက္ ထိခုိက္ပါလိမ့္မယ္။ အဲ့သလုိျဖစ္လာရင္ “လူႀကီးမင္း ေခၚဆုိေသာ ဖုန္းနံပါတ္မွာ” ဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ပိုၿပီး အလုပ္မ်ားလာစရာ ရွိပါတယ္။

က်ေနာ့္အေတြးထဲမွာေတာ့ ငါးေထာင္တန္ေတြ ဖုန္းေတြမ်ား ထပ္ၿပီး ေရာင္းခ်ေပးခဲ့ရင္ဆုိတာနဲ႔ “လူႀကီးမင္း ေခၚ ဆုိေသာ”ဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးအသံ ထပ္တလဲလဲ ၾကားေနမိပါတယ္။

ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ဟန္းဖုန္းတစ္လုံး ပုိင္ဆုိင္မႈဆုိတာ အမွန္တကယ္ လုိအပ္တဲ့ကိစၥပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ ဖုန္းေတြ ေစ်းေပါေပါနဲ႔ မေရာင္းခင္ အစုိးရက အမွန္တကယ္ လုပ္ေပးရမွာက နည္းပညာအကူအညီနဲ႔ ကြန္နက္ရွင္းေတြ ပုိအားေကာင္းလာေအာင္ လုပ္ေပးဖုိ႔ပါ။ မယုံမရွိပါနဲ႔၊ က်ေနာ့္အေရွ႕မွာ ထုိင္ေနတဲ့ ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္က ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဖုန္းလုိင္း ဆက္သြယ္ခ်က္ကုိ သ႐ုပ္ျပတဲ့အေနနဲ႔ က်ေနာ့္ေရွ႕မွာ ထုိင္ရင္း တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖုန္းကုိ ေနာက္တစ္ေယာက္က ေခၚျပပါတယ္။ သူတုိ႔ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ ရဲ႕ အကြာအေဝးက တုိးတုိးေလး ေျပာတာေတာင္ ၾကားႏုိင္ပါတယ္။ ေခၚေနရင္း “လူႀကီးမင္း ေခၚဆုိေသာ ဖုန္းနံပါတ္မွာ” ဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ သနားစဖြယ္အသံကုိ ၾကားလုိက္ရလုိ႔ အားပါးတရ ရယ္မိၾကပါေသး တယ္။ ငါးေထာင္တန္ ဖုန္းေတြမ်ား ေပၚလာခဲ့ရင္ …။

မေတြးရဲေတာ့လုိ႔ ရပ္ထားလုိက္မိတယ္။

ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေရာက္ၿပီး ဒုတိယေန႔မွာ ေဟာ့တ္ျဖစ္ေနတဲ့ သတင္းက ကားပါမစ္သတင္းနဲ႔ ကားေစ်းေတြ ထုိးက်သြားတဲ့ သတင္းပါ။ ႏုိင္ငံျခားေငြတစ္ေသာင္း ဘဏ္ထဲမွာ ရွိရင္ ပါမစ္မလုိဘဲ ကားတင္သြင္းခြင့္စတာေတြနဲ႔ သတင္းတူဂ်ာနယ္ကြဲေတြ ဝဲပ်ံေနၾကတယ္။ ဒီသတင္းက လက္လုပ္လက္စား ဆင္းရဲသားေတြနဲ႔ေတာ့ သိပ္မဆုိင္လွပါဘူး။ သိန္းေထာင္ေက်ာ္တန္ ကားတစ္စီးကုိ သိန္း (၃၅၀) နဲ႔ ေရာင္းေနလည္း ဆင္းရဲသားတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဝယ္မစီးႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔လည္း ဒီသတင္းကုိ စိတ္ဝင္တစား ဖတ္ေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ကားတစ္စီးကုိ သိန္း (၅၀) ေလာက္နဲ႔ ရရင္ တုိ႔လည္း ကားစီးႏုိင္ၿပီလုိ႔ ႀကံဳးဝါးေနၾကတယ္။ သူတုိ႔ ႀကံဳးဝါးသံကုိ ၾကားၿပီး ကြ်န္ေတာ့္အေတြးက ၿမိဳ႕ေတာ္အဝင္ ဟြန္းသံေတြနဲ႔ ဆူညံေနတဲ့ ကားတန္းႀကီးဆီကုိ ေရာက္သြားျပန္ပါတယ္။


“ဂိတ္ကုိ ေရာက္ဖုိ႔ ဘယ္ေလာက္ ၾကာႏုိင္သလဲ အကုိ”
“ပုံမွန္ေတာ့ တစ္နာရီခြဲနဲ႔ ႏွစ္နာရီေလာက္ထိ ၾကာတယ္”
“လမ္းေၾကာရွင္းရင္ ဘယ္ေလာက္ ၾကာေအာင္ ေမာင္းရမလဲ”
“အလြန္ဆုံး မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ေပါ့ကြာ”


“ဖုန္း” ကိစၥတုန္းက အတုိင္းပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ (ကုိယ့္ကိစၥ မဟုတ္ပါဘဲ) ေခါင္းနည္းနည္း ကုိက္သြားျပန္တယ္။ ကားအေရအတြက္က အရွိန္အဟုန္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ တုိးေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အညာမျပန္ခင္ ေနာက္ဆုံးနံပါတ္ျဖစ္တဲ့ ၃ - ဃ ေတြက ရန္ကုန္လည္း ျပန္ေရာက္ေရာ ၄ - ဃ ေတြကုိ မ်က္ႏွာငယ္ေလးေတြနဲ႔ ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဦးေလး တစ္ေယာက္ က ေျပာတယ္။ လကုန္ပုိင္းေလာက္ဆုိရင္ ၅ - ဃ ေတြ ထြက္လာေတာ့မယ္ တဲ့။

ကားေတြက တုိးလာခ်ိန္မွာ လမ္းေတြ တုိးလာတာ မေတြ႔ရဘူး။ ဒါဆုိရင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔လာႏုိင္မႈက ေဗဒင္မလုိ၊ နတ္ဆရာမလုိဘဲ ထုတ္လုိ႔ရတဲ့ အေျဖ ျဖစ္သြားတယ္။

စကၤာပူကြ်န္းငယ္ေလးရဲ႕ သုံးပုံတစ္ပုံက ကားလမ္းေတြတဲ့။ ဒါေတာင္မွ ယဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ႕ေတြ မၾကာမၾကာ ျဖစ္ေနလုိ႔ အမ်ားသုံး ဘက္(စ္)ကား၊ MRT တုိ႔နဲ႔ ခရီးသြားၾကဖုိ႔ အစုိးရက အၿမဲတမ္း အားေပးေနရတယ္။ ကားအခြန္ေတြ အဆမတန္ တင္ထားရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကားဝယ္စီးသူဦးေရက သိသိသာသာ ေလ်ာ့မသြားဘူး။

ဆင္းရဲသားတုိင္း သိန္းငါးဆယ္ေလာက္နဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ကား ဝယ္စီးေစခ်င္ေပမယ့္ ၾကပ္လာမယ့္ ယာဥ္ေၾကာေတြကုိေတာ့ ရင္ေမာေမာနဲ႔ ခံစားေနမိတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ အစုိးရ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္က ကုိယ္ပုိင္ကားေတြ၊ ဇိမ္ခံကားေတြ တင္သြင္း ခြင့္ ေပ်ာ့ေလ်ာ့ေပး တာ မဟုတ္ဘဲ လမ္းေတြ ပုိက်ယ္လာေအာင္၊ ပုိေကာင္းလာေအာင္ လုပ္ေပးဖုိ႔၊ လူထုသုံး ဘက္(စ္)ကားေတြ အဆင့္မီမီ ေျပးဆြဲႏုိင္ဖုိ႔ေတြ လုပ္ေပးရမွာလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ကုိယ္ပုိင္ကားေစ်းေတြ က်ေလေလ၊ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ မ်ားေလေလဆုိတာ တုိးတက္တဲ့ႏုိင္ငံတုိင္း ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ လမ္းေပၚက ျပႆနာပါ။


ငါးေထာင္နဲ႔ ဖုန္းတစ္လုံးရရင္၊
သိန္းငါးဆယ္နဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ကား ဝယ္စီးႏုိင္ရင္၊

ေ႐ြ႕လုိ႔မရတဲ့ ကားတန္းႀကီးနဲ႔ “လူႀကီးမင္း ေခၚဆုိေသာ ဖုန္းနံပါတ္မွာ…” ဆုိတဲ့ အသံကုိ ေၾကကြဲစြာ ၾကားေယာင္ေနမိတယ္။ 


(ပံုကို ဤေနရာမွ ရယူပါသည္။)


နည္းပညာကမတုိး ဖုန္းကတုိး။ ကားလမ္းကမတုိး ကားကတုိး။ ဝင္ေငြကမတုိး စားဝတ္ေနေရး စရိတ္ကတုိး။ သမၼႀကီးတုိ႔ အစုိးရရဲ႕ တာဝန္ေတြကုိ စာနာစြာ နားလည္မိလုိက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ၿမိဳ႕ေတာ္အဝင္မွာ စုိင္းထီးဆုိင္ရဲ႕ သီခ်င္းေလးကုိ ညည္းလုိက္မိတယ္။  

“ရန္ကုန္ေတာ့ ျဖည္းျဖည္းေပါ့... ရန္ကုန္ေတာ့ ျဖည္းျဖည္းေပါ့...ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီး ထြက္မေျပးပါဘူး...”

“ဆက္သြယ္ေရး ဧရိယာသည္ လူႀကီးမင္း ေခၚဆုိေသာ ဖုန္းနံပါတ္ႏွင့္ မဆက္သြယိမိပါသျဖင့္ …”




ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အ၀န္းမညီေသာ အ၀ုိင္းမ်ား (၂)

ေျပာလိုေသာကိစၥမွာ ယဥ္ေက်းမႈ ခေရာ့ဇင္းကိစၥပင္ ျဖစ္သည္။ စကၤာပူမွ ဒကာ၊ ဒကာမ (၄၂) ေယာက္ႏွင့္အတူ ရြာ အထိေရာက္ေအာင္ သြားခဲ့ၾကသည္။ လြယ္ကူလွေသာ ခရီးကားမဟုတ္။ မုံရြာ၊ မႏၱေလးကားလမ္းမေပၚ အထိသာ တိုးရစ္ ကားမ်ားျဖင့္ ၀င္လို႕ရသည္။ က်န္တဲ့ (၇) မိုင္ေက်ာ္က ဒိုင္နာမ်ား (သူတို႕ အေခၚေလာ္ရီကားမ်ား) ျဖင့္ ရြာထဲေရာက္ေအာင္ ၀င္ၾက ရသည္။ အညာေဒသျဖစ္သည္ႏွင့္ အညီ တရုတ္အားလံုးလည္း တရုတ္ရုပ္ လံုး၀မထြက္ေတာ့၊ ဒီေတာ့မွ သူတို႕ ခံႏုိင္ရည္ကုိ ေတြ႕ရေတာ့သည္။ တစ္ေယာက္မွ မၿငီးမျငဴဘဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရြင္ ရွိခဲ့ၾကသည္။

အမွန္ဆိုရလွ်င္ မိမိတို႕ရြာက အနာဂါမ္ရြာျဖစ္သည္။ အနာဂါမ္ဟူသည္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္မလာေတာ့ ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ပင္ျဖစ္သည္။ ရြာကုိေရာက္ဖူးေသာ မိတ္ေဆြရဟန္း သာမေဏမ်ား ဒုတိယအႀကိမ္ ေခၚမရေတာ့။ တစ္ႀကိမ္သည္ လံုေလာက္ၿပီ ျဖစ္၏။



ဧည့္ခံမႈႏွင့္ စားေသာက္မႈ မတူျခင္း
ရြာကုိေရာက္ေတာ့ ေဆြမ်ိဳးမ်ား၊ ရြာသူရြာသားမ်ားက ေက်းလက္အစားအစာတို႕ျဖင့္ ဧည့္ခံၾက၏။ စလံုးတို႕ကလည္း အားရပါးရ အားေပးၾက၏။ အားေပးလို႕ ကုန္သြားၿပီ ဆုိလွ်င္ ရြာသားတို႕က ထပ္လိုက္ၾက၏။ ဤသုိ႕ျဖင့္ သံသရာလည္သြားလိုက္သည္မွာ စလံုးတစ္ခ်ဳိ႕ စားပုိးနင့္ၿပီး မသက္မသာ ျဖစ္သြားသည္အထိပင္။ အတန္ၾကာမွ သူတို႕ႏွင့္ စကား ေျပာၾကည့္ရာ -

“ဘေႏၱ၊ တပည့္ေတာ္တို႕ ယဥ္ေက်းမႈက ခ်ေကၽြးထားသမွ်ကုိ ကုန္ေအာင္ အားရပါးရ စားလိုက္မွ အိမ္ရွင္ေတြက ၀မ္းသာတာ၊ စကၤာပူမွာ ဒီယဥ္ေက်းမႈကုိ တိတိက်က်ႀကီး မလိုက္နာ ႏုိင္ေပမယ့္ ျပည္မႀကီးတို႕၊ မေလးရွားတို႕၊ မလကၠာတို႕မွာ ရွိတဲ့ ေဆြမ်ိဳးေတြဆီ အလည္အပတ္သြားရင္ေတာ့ သူတို႕ေကၽြးတာကုိ ကုန္ေအာင္ စားျပၾကရတယ္” ဟူသတည္း။

သူတို႕ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္းကုိ ေျပာေတာ့မွ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္းကုိလည္း ရွင္းျပဖုိ႕ လိုလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သတိ ရမိေတာ့သည္။ ဒါနဲ႕ပဲ -

”ဒကာ၊ ဒကာမတို႕ ၊ ငါတို႕ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရက အားရပါးရ စားတာကုိ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ျဖစ္ၾကေပမယ့္ ဧည့္သည္ေတြ ဧည့္ခံထားတာေတြ အားလံုးကုန္သြားၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္မေကာင္းၾကဘူး။ သူတို႕ လံုလံုေလာက္ေလာက္မွ စားၾကရရဲ႕လား ဆိုတဲ့ အေတြးေၾကာင့္ပါ။ မ၀တ၀ ျဖစ္သြားမွာကုိ စိုးရိမ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုန္တုိင္း ထပ္ျဖည့္ၾကတယ္။ ျဖည့္စရာ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ စိတ္မေကာင္းၾကဘူး။ အားလံုးလည္း ထပ္မစားႏုိင္ေတာ့ဘူး။ စားစရာေတြလည္း ပံုဂံေတြ ပုဂံျပားေတြထဲမွာ အလွ်ံအပယ္၊ ဒါမွ ေဘာင္းလန္ေအာင္ ေကၽြးလိုက္ရ၊ ဧည့္ခံလိုက္ရတာ ဆိုၿပီး ၀မ္းသာၾကတာ။ ေဆာရီးပဲ၊ ဒီယဥ္ေက်းမႈကုိ ရွင္းမျပမိခဲ့ဘူး။ အားလံုး က်န္းက်န္းမာမာေတာ့ ရွိၾကေသးရဲ႕ မဟုတ္လား” လို႕ ခပ္ေနာက္ေနာက္ အဆံုးသတ္လိုက္မွ သူတို႕ ရယ္ႏုိင္ၾကေတာ့သည္။

“မစိုးရိမ္ပါနဲ႕၊ အားလံုး အေကာင္းခ်ည္းပါဘဲ” ဟု တစ္ေယာက္က ေျဖသည္။

ဤသည္မွာ အလြန္မသက္မသာ ျဖစ္သြားႏုိင္သည့္ မတူညီေသာ ဧည့္ခံပံု၊ စားေသာက္ပံု ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္သည္။

တရုတ္အိမ္ရွင္က ေျပာင္ေနေအာင္စားမွ ၀မ္းသာသည္။
ျမန္မာအိမ္ရွင္က စားလို႔ပန္းကန္ပဲ က်န္ေနလွ်င္ စိတ္မေကာင္း။
တရုတ္အိမ္ရွင္က ဧည့္ခံထားတာ ကုန္လွ်င္ ထပ္မထည့္။ (လိုလွ်င္ေတာင္း)
ျမန္မာအိမ္ရွင္က ရွိေသးလွ်င္ ကုန္သြားတိုင္း ထပ္ျဖည့္သည္။
တရုတ္ဧည့္သည္က ကုန္ေအာင္စားပစ္မွ အိမ္ရွင္အေပၚ ၀တၱရားေက်သည္။
ျမန္မာဧည့္သဘ္က ေကၽြးထားသမွ် အကုန္စားပစ္လွ်င္ အိမ္ရွင္ကုိ အားမနာရာ ေရာက္သည္။ 
(ထပ္ထည့္စရာ မရွိလွ်င္ အားနာစရာ)

ထုိ႕ေၾကာင့္ တရုတ္ဧည့္သည္က အကုန္စားပစ္သည္။

ျမန္မာဧည့္သည္က စားေကာင္းရင္ေတာင္ ပန္းကန္ျပားထဲ မဆိုစေလာက္ခ်န္ထားသည္။ ထုိ မဆိုစေလာက္ေလး ခ်န္ထားျခင္းက တရုတ္ယဥ္ေက်းမႈအရ သိပ္မေကာင္းလွ။

၀က္သားတံုးႀကီး လက္သီးဆုပ္သ႑ာန္
ေနာက္ထပ္ၾကံဳေတြ႕လိုက္ရသည့္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈ ခေရာ့ဇင္းက ဘုရားဆြမ္းေတာ္ မကပ္မီ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ ဆြမ္းကပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ရြာမွာျဖစ္သည့္ အတြက္ အခ်ိဳ႕ရြာမွ ေျခလ်င္ၾကြလာေသာ သံဃာေတာ္ တို႕က   ေစာေစာေရာက္ႏွင့္ ၾက သည္။ ေက်ာင္း၏ ပံုမွန္ ဆြမ္းစားခ်ိန္က (၁၀) နာရီ ခြဲခန္႕ဟု ထင္သည္။

စကၤာပူမွာေတာ့ (၁၁) နာရီ ဘုရားဆြမ္းကပ္ၿပီးမွ သံဃာမ်ား ဆြမ္းကပ္ၾကသည္္။ ဘုရားဆြမ္း ကပ္ခ်ိန္ကုိ မေျပာင္းလိုက္မိ။ ထုိ႕ေၾကာင့္ “ဘုရား ဆြမ္းေတာ္မကပ္မီ သားေတာ္ရဟန္းမ်ားက ဆြမ္းစားဖို႕ သင့္၊ မသင့္ တရုတ္ဒကာမ တစ္ေယာက္က ေမးေလသည္။

ဤကိစၥကလည္း အေလးထားရမည့္ ကိစၥျဖစ္ေၾကာင္း သူမေျပာမွ သတိရမိသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ပံုမွန္အားျဖင့္မူ ဘုရားဆြမ္းမကပ္ပဲ ဆြမ္းမဘုန္းေပးၾကေၾကာင္း၊ ယေန႕ကား ရပ္ေ၀းမွ သံဃာမ်ားပင္ ၾကြေရာက္လာၾကသျဖင့္ ခၽြင္းခ်က္ထားရေၾကာင္း မယုတ္မလြန္သာ ေျဖလိုုက္ရသည္။

တစ္ေယာက္ေယာက္ကမွ မေမးေသာ္လည္း မိမိမ်က္စိထဲမွာပင္ တစ္မ်ိဳးေလး ျဖစ္ေန ေသာကိစၥက လက္သီးဆုပ္သ႑ာန္ ၀က္သားတံုးႀကီးမ်ားျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈက ထုိသုိ႕ဆက္ကပ္ႏုိင္မွ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္သည္။        ထုိယဥ္ေက်းမႈကုိ အေမရိက  ေရာက္ေနသည့္ ေဒၚေမဆြြိႏွင့္ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္တို႕ သားအမိက သီခ်င္းျဖင့္ အားေပး ထားျပန္သည္။

တရုတ္အမ်ားစုက ေဟာ္တယ္၊ ရက္စေတာ့ရင့္တို႕ ေရာက္လွ်င္ ႀကိဳက္သေလာက္၊ ႀကိဳက္သလို စားတတ္ၾကေသာ္လည္း၊ ဘာသာေရးႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ေနရာမ်ားသုိ႕ ေရာက္လွ်င္ သက္သတ္လြတ္ စားတတ္ၾကသည္။ သက္သတ္မလြတ္တန္ေစ မသိမသာသာ စားတတ္ၾကသည္။ ဤသည္မွာ ဘာသာေရးႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ယဥ္ေက်းမႈ ကြဲလြဲေနပံုေလးသာ ျဖစ္သည္။

တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားၾကား၌ သီတင္းသံုးရၿပီဆိုလွ်င္ မသိမသာ ၾကံဳသလို အသားစားရတတ္ ေသာ္လည္း အတံုးလိုက္ အခဲလိုက္ ျဖစ္မေနမႈသာ သူတို႕ မ်က္စိထဲ မွာ (ယဥ္ေက်းမႈမွာ) အ၀င္ေခ်ာႏုိင္သည္ဟု ထင္သည္။ အသားစားျခင္းကုိ ဘုရားက မတားျမစ္ခဲ့ပါဘူးဟု ဆုိရန္ ရွိပါသည္။ မွန္လည္း မွန္ပါသည္။ အမွန္မူ အသားတံုးႀကီးမ်ား မစားျခင္းသည္ ဘာသာေရးဆိုတာထက္ ယဥ္ေက်းမႈ သေဘာက ပုိ၍ ပတ္သက္ေနေပသည္။

ရြာမွာေတာ့ ဘာကိစၥမွ မရွိပါ။ စလံုး ဗုဒၵဘာသာမ်ားကလည္း ယဥ္ေက်းမႈ ကြဲလြဲတာကုိ နားလည္ၾက၊ လက္ခံၾက ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကသည္။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာေနသည္မဟုတ္။ ဤပတ္၀န္းက်င္၌ (၁၀) ႏွစ္ခန္႕ ၾကင္လည္ခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ အရင္က ဘာခံစားခ်က္မွ မရွိခဲ့သည့္ ၀က္သားတံုး လက္သီးဆုပ္ႀကီးမ်ား ဆြမ္း၀ိုင္းမွာ ေတြ႕ရေသာအခါ တစ္မ်ိဳးေလး ျဖစ္ၿပီး ၿပံဳးခဲ့မိသည္ကုိကား ျငင္းလို႕မရ၊ မျငင္းခ်င္ေတာ့ပါ။


ေက်ာက္ဖရံုသီးလို၊ ဘူးသီးလိုႏွင့္ေရာၿပီး ခ်က္ကပ္လိုက္ရလွ်င္ က်န္းမာေရးႏွင့္လည္း ညီညြတ္၊ ပုိလည္း ဘုန္းေပးႏုိင္၊ မ်က္စိထဲလည္း ပုိအဆင္ေျပႏုိင္သည္ဟု ေတြးမိေသာ္လည္း

“စကၤာပူမွာေနတဲ့ရြာကဘုန္းႀကီးနဲ႕ သူ႕ဒကာ၊ ဒကာမေတြ ကပ္တဲ့ဆြမ္းမွာ ၀က္သားဆီျပန္တံုး က လက္သီးဆုပ္ထက္ ငယ္ေနရင္ သိကၡာက်ေပေရာ့မည္။ နယ္က ဒကာ၊ ဒကာမေတြ ကလည္း စကၤာပူ ဆြမ္းကပ္ကလည္း ငါတို႕ ဆြမ္းကပ္လိုပါဘဲဟု ေျပာေပလိမ့္မည္” ဟူေသာ ရြာသားတို႕၏စကားကုိ စိတ္ကူးထဲမွ ၾကားေနမိ၏။

မွန္ပါ၏။
ရြာကုိေရာက္ခိုက္ လက္သီးဆုပ္ထက္ႀကီးေသာ ၀က္သားဆီျပန္တံုးႀကီးမ်ားျဖင့္ ဆြမ္းကပ္ဦးမည္ဟု ေတြးလိုက္မိ၏။
အင္း - စကၤာပူေရာက္ခုိက္ - သိသာသိေစ ၊ မျမင္ေစနဲ႕ ….. ။

ခက္သည္က
ဘုရားရွင္က သက္သတ္လြတ္ရန္မလိုဟု မိန္႕ေသာ္လည္း အသားေတြ နင္းကန္ ဘုန္းေပးဖုိ႕လည္း ၀ိနည္းေတာ္မွာ မမိန္႕ခဲ့။

သုိ႕ျဖင့္ အ၀န္းမညီေသာ အ၀ုိင္းမ်ားအေၾကာင္းစဥ္းစားမိရင္း ျပံဳးမိ၏။

ယဥ္ေက်းမႈကုိ adjust လုပ္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈတို႕ ရွင္သန္၏။
ျပင္ႏုိင္၊ ျဖည့္စြက္ႏုိင္ေသာ ဥပေဒတို႕သာ ရွင္သန္၏။ (ဘုရားဥပေဒမွလြဲလွ်င္)
ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈ ကြယ္ခဲ့ၿပီ။ ဒိုင္ႏုိင္ေဆာတို႕ မ်ိဳးတံုးခဲ့ၿပီ။
တစ္ယူသန္ ဥပေဒတို႕ အလုပ္မျဖစ္။ လူ႕ယဥ္ေက်းမႈက စီးဆင္းေန၏






သီဟနာဒ









Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

What is mindfulness meditation? (သတိပ႒ာန္တရားဟူသည္ ဘာလဲ)

ဒီနည္းစနစ္က လူနာ၏ နာက်င္မႈႏွင္႔ စိတ္ထိခိုက္မႈကို ေလ်ာ႔က်ေစႏိုင္သည္။ Tony Merrit ဆိုသည့္ စိတ္ပညာရွင္က ဆစ္ဒနီ႐ိွ Royal Prince Alfred ေဆး႐ုံ၊ Pain Management Centre ၌ လူနားမ်ားကို သတိပ႒ာန္တရားျပသေပးလ်က္ရွိသည္။

"ဒီနည္းစနစ္က သတိပိုေကာင္းေစၿပီး နာက်င္မႈကို ရင္ဆိုင္ရာမွာ အေထာက္အကူ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေစပါတယ္။ေဝဒနာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ ခြဲျခား႐ွဳမွတ္လိုက္ရင္ ျခားနားခ်က္ေတြ အမ်ာႀကီး႐ိွလာတယ္။

ဥပမာနဲ႔ေျပာရရင္ စိတ္ကသမုဒၵရာနဲ႔တူၿပီး လူက လႈိင္းနဲ႔တူတယ္။"

သတိပ႒ာန္တရားက လႈိင္းကိုရပ္လို႔မ႐ပါဘူး။ လိႈင္းၾကားထဲမွာ ဘယ္လိုရြက္လႊင္႔သြား႐မလဲ ဆိုတာကိုသာ သင္တာပါ။"သူကရွင္းျပပါတယ္။

နာက်င္မႈအေပၚမွာ႐ွဳမွတ္ေနလ်ွင္ ေဝဒနာပိုဆိုးဖြယ္ရာ႐ွိသည္ဟု လူအမ်ားက မွတ္ထင္တတ္ၾကသည္၊ သို႔ေသာ္ ဤပ႐ုိဂရမ္၏ အဆုံး၌ လူကို မသက္မသာျဖစ္ေစေသာ အရာသည္ နာက်င္မွဳထက္ ထိုနာက်င္မွဳအေပၚ၌ ၿငိ တြယ္ေနေသာ ေၾကာက္႐ြံ႕ထိတ္လန္႔မွဳ သာျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္သြားၾကသည္ ဟု သူက႐ွင္းျပသည္။

"ေဝဒနာကို အဆိုးအေကာင္း သုံးသပ္မေနပဲ လက္ခံ မွတ္သားထားၿပီး သူ႕သေဘာအတိုင္းထားလိုက္ရင္ နာက်င္တဲ႔ေဝဒနာက ေလ်ာ႔ပါးသြားပါတယ္"

သတိပ႒ာန္တရားကိုအားထုတ္ရန္ ႏွစ္ေပါင္း႐ွည္ၾကာ မလိုအပ္လွပါ။ "ေဝဒနာကို ႐ွဳမွတ္ႏိုင္တဲ႔ အစြမ္းကို အခ်ိန္ခပ္တိုတို အတြင္းမွာပဲ ရႏိုင္ပါတယ္။ ႏွစ္ရက္အတြင္းမွာကိုပဲ ထူးထူးျခားျခား အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရလာေနတာေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။ " ဟု Merritt က ထပ္မံ႐ွင္းျပခဲ႔သည္။

For more information,visit


ဆုထားမ်က္ခ်ယ္

















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေရေႏြးၾကမ္းစကားမ်ား

ေရေႏြးၾကမ္းသည္ တရားဘာ၀နာ၏ မိတ္ေဆြျဖစ္သည္။ အသည္းႏွလံုးကို ႀကီးထြားေစၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းမွဳ ကို ေလးနက္ေစ ၏။ ေရေႏြးၾကမ္းသည္အေတြးအေခၚ၏ ေတာင္ပံမ်ားျဖစ္ၿပီး လူသားကိုသာမန္ဘ၀ထက္ ပိုေအာင္ ပို႕ေဆာင္ေပးတတ္ ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ကမာၻ အေရွ႕ျခမ္းႏိုင္ငံတုိင္း၌ ေရေႏြးျခမ္းကို မက္မက္ေမာေမာ ေသာက္သံုးၾကေလ၏။

ထုတ္လုပ္ပံုနည္းပညာမတူသျဖင့္ ခ်ိဳင္းနီ(စ္)တီးဟု ေခၚေသာ ေရေႏြးၾကမ္းသည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေျခာက္မ်ိဳးကြဲျပားေလသည္။
  1. Green tea
  2. Black tea
  3. Oolong tea
  4. Dark tea
  5. Yellow tea ႏွင့္
  6. White tea တို႕ျဖစ္ေလသည္။

Green tea သည္တရုတ္ျပည္ေတာင္ပိုင္းမွထြက္ၿပီး ပညာရွင္မ်ားအႀကိဳက္ဟုဆိုၾကသည္။ Black tea ကား ျပန္လည္မြမ္းမံမွဳျဖင့္ စီရင္ထားၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ား အႀကိဳက္ဟုဆိုၾက၏ ။ အူးလံုးတီးကား ေႏြးေထြးၿပီးလူကိုတက္ၾကြေစသျဖင့္ အားကစားသမားမ်ား အႀကိဳက္ဟုဆိုၾကျပန္သည္။ Dark tea ကား လွ်ာေပၚ၌ အရသာစြဲထင္ရစ္သျဖင့္ ပညာရွင္ႏွင့္ သက္ႀကီးရြယ္အိုတို႕ အသဲစြဲတည္း။

တရုတ္ျပည္ကား ေရေႏြးၾကမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရွ႕ေဆာင္ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး ေရေႏြးၾကမ္းေပၚေပါက္လာပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏွစ္ေပါင္းေလး ငါးေထာင္ခန္႕ သမိုင္းရွိေလသည္။ အစပိုင္းတြင္လတ္ဆတ္ေသာ လက္ဖက္ရြက္ကို ေရေႏြးထဲကို ထည့္ေသာက္ ၾကၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ လက္ဖက္ရြက္ကို အေျခာက္လွမ္းျပဳျပင္ၿပီး ေသာက္သံုးလာၾကသည္။ ထိုမွေနာက္ ေျခာက္မ်ိဳးေသာ ေရေႏြး ၾကမ္း အမ်ိဳးအစား တို႕ တန္မင္းဆက္၌ (၆၁၁-၉၀၆) ဖြံ႕ၿဖိဳးလာခဲ့ေလေတာ့သည္။

မူလေရေႏြးၾကမ္းသမိုင္းကားေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ အၾကမ္းဖ်င္း မွတ္သားႏိုင္သည္ကား ေရေႏြးၾကမ္းယဥ္ေက်းမွဳသည္ တရုတ္ျပည္ အေနာက္ေတာင္ပိုင္းမွ စတင္ခံ့သည္ဟု ဆိုႏိုင္၏။ ယူနန္ႏွင့္ အျခားေသာေနရာမ်ား၌ သက္တမ္းေထာင္ခ်ီေသာ လက္ဖက္ပင္မ်ားရွိေန၏။ ယင္းေရေႏြးၾကမ္းကို စတင္ေတြ႕ရွိသူကား Shen Nong ဟုဆိုၾက၏။ (ျမန္မာလို ရွင္ေႏွာင္းလို႕ဆိုရလွ်င္ မွတ္သားရလြယ္ကူႏိုင္ပါသည္။)



ရွင္ေႏွာင္းကား သစ္ပင္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ သစ္ရြက္တို႕ကိုခူးကာ စားေသာက္လို႕ျဖစ္မျဖစ္ ၊ ေဆး၀ါးအတြက္ အသံုး၀င္ မ၀င္ အမ်ိဳးမ်ိဳးစမ္းသပ္ၾကည့္ခဲ့၏။ ကံေကာင္းသည္မွာ ရွင္ေႏွာင္း၌ ထူးျခားေသာ အစာအိမ္ရွိၿပီး ထိုသစ္ရြက္တို႕၏ တုန္ျပန္မွဳကို နားလည္ခံစားႏိုင္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ “ရွင္ေႏွာင္း သစ္ရြက္တစ္ရာကို ျမည္း၏ ” ဆိုေသာ စကားပံုေပၚေပါက္လာေလေတာ့သည္။

တေန႕၊ ခရီးအေ၀းႀကီးလမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ေမာပန္းဆာေလာင္ေနေသာ ရွင္ေႏွာင္းတစ္ေယာက္ သစ္ပင္ေအာက္၌ အနားယူေန၏။ ထို႕ေနာက္ေရေႏြးအိုးတည္၏။ ထိုစဥ္ေၾကြက်လာေသာ လက္ဖက္ရြက္တစ္ခ်ိဳ႕ ရွင္ေႏွာင္း၏ ေရေႏြးအိုး ထဲသို႕က်ေလသည္။ ထိုေရေႏြးကို ေသာက္ၾကည့္ေသာအခါ ခ်ိဳျမျမရွိယံုသာမက လြန္စြာအရသာရွိၿပီး လူကိုလန္းဆန္းသြားသည္ ကုိလည္း ရွင္ေႏွာင္းေတြ႕ခဲ့ရေတာ့သည္။ သူပင္ပန္းခဲ့သမွ် ယူပစ္လိုက္သလို ေပ်ာက္သြား၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ထိုေရေႏြးၾကမ္း အားလံုးကု ရွင္ေႏွာင္းေသာက္ပစ္လိုက္ေလေတာ့သည္။

ရွင္ေႏွာင္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေနာက္ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္က ပို၍ပင္ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းေသး၏။ ရွင္ေႏွာင္းက ၇၂ -မ်ိဳးေသာ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစသည့္ သစ္ရြက္တို႕ကို ျမည္း၏။ ၿပီး - ေျမျပင္၌ ေသလုေမ်ာပါးျဖစ္ေနရွာ၏။ ထိုအခါ သူ႕ေဘးသို႕ေၾကြ က်လာေသာ သစ္ရြက္တစ္ခ်ိဳ႕၏ အနံ႕ အသက္ကို ရွင္ေႏွာင္းရေလသည္။ စပ္စုေသာရွင္ေႏွာင္းက ထိုသစ္ရြက္တို႕ကို ပါးစပ္ထဲ ထည့္ၿပီး၀ါးေလေတာ့၏။ ခဏၾကာေသာအခါ ရွင္ေႏွာင္း၏ ကုန္ခမ္းသြားေသာ အားအင္မ်ား ျပန္လည္ျပည့္ၿဖိဳးလာသည္ဟု ဆို၏။ ထို႕ေနာက္ ထုိအရြက္တို႕ကို ေကာက္ယူစားလိုက္ေသာအခါ သူ႕ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ရွိေနေသာ အဆိပ္မ်ာအားလံုး ကင္းစင္သြာေလေတာ့၏။

ဇာတ္လမ္းမ်ားက မည္သို႕ပင္ဆိုေစ၊ ေရေႏြးၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ကား ရွင္ေႏွာင္း၏ အခန္းက႑ကို ပစ္ပယ္ထား၍ မရေတာ့ေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ တရုတ္ေရွးေဟာင္းေဆးပညာက်မ္းႀကီးကို ရွင္ေႏွာင္းကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ “Shen Nong Herbal” ဟုေခၚၾကေလေတာ့၏။

           “Tea tastes bitter. Drink it, 
                      one can think quicker, 
                                 Sleep less, move lighter, 
                                            And see clearer.”

ဟုေရေႏြးၾကမ္းကုိ ဂုဏ္ျပဳစပ္ဆိုထားၾကေလေတာ့သည္။

Zhou မင္းဆက္ေရာက္ေသာအခါ (၁၀၄၆ -၂၅၆ ဘီစီ) ေရေႏြးၾကမ္းသည္ ခႏၶာကိုယ္ကို ေပါ့ပါးေစၿပီး စိတ္ကိုၾကည္ လင္ေစသျဖင့္ ေဆးအရာသို႕ပင္ ထားခဲ့ၾကသည္။ လက္ဖက္ရြက္ကိုပို၍ေကာင္းမြန္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားျပဳျပင္လာခ့ဲၾကသည္။

Ham မင္းဆက္ (၂၀၆ ဘီစီ - ေအဒီ ၂၂၀) သို႕ေရာက္ေသာအခါ လက္ဖက္ရြက္ခူးျခင္း လက္ဖက္ျပဳလုပ္ျခင္း မ်ားစြာတိုးတက္ လာခဲ့သည္။ ေရေႏြးၾကမ္းသည္ အရသာရွိေသာ ေသာက္သံုးဖြယ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဂုဏ္သေရရိွလူတန္းစားမ်ားၾကား၌ မ်ားစြာေရပန္း စားလာေလေတာ့သည္။

Wei (၂၂၀ - ၂၆၅) ႏွင့္ Jin(၂၆၅ - ၄၂၀) မင္းဆက္မ်ားလက္ထက္တြင္မူ ေရေႏြးၾကမ္းသည္ ဧည့္ခံပြဲမ်ာ၌ မပါမျဖစ္ ေသာက္ဖြယ္ တစ္ခု ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ထိုအခါ လူအမ်ားက လူကိုလန္းဆန္းၿပီး သန္႔ရွင္းေသာ ေရေႏြးၾကမ္းကို မူးယစ္ေစတတ္ေသာ ၀ိုင္ထက္ ပင္ ပို၍လူႀကိဳက္မ်ားလာေလေတာ့သည္။

ထိုမင္းသံုးဆက္၏ ေနာက္ဆံုးမင္းမွာ Sun Hao(264-280) ျဖစ၏။ သူကပြဲေတာ္တည္တိုင္း သူ႕မူးမတ္မ်ားကို ၀ိုင္ ေျခာက္လီတာ ကုန္ေအာင္ ေသာက္ရမည္ဟု အမိန္႕ေပး၏။ ထိုမူးမတ္မ်ားတြင္ အမတ္တစ္ေယာက္က ၀ိုင္ကိုမႀကိဳက္၊ ထို႕ေၾကာင့္  ၀ိုင္ အစား ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ခြင့္ျပဳရန္ေတာင္းပန္၏။ အမွန္မူ ၀ိုင္ႏွင့္ ေရေႏြးၾကမ္းအစား ဆက္စပ္မွဳ တူညီမွဳ အခ်ိဳ႕ ရွိေလသည္။

၀ိုင္ကေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ၀န္းက်င္ႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္ၿပီး ေရေႏြးၾကမ္းကမူ တိတ္ဆိတ္ေသာ ၀န္းက်င္ႏွင့္ ပို၍စပ္ဟပ္သည္။ သူတို႕ၾကား၌ ကြဲျပားမွဳမ်ားစြာရွိေသာ္လည္း ေရေႏြးၾကမ္းႏွင့္၀ိုင္ကား အေကာင္းဆံုး ပါတနာမ်ားလည္းျဖစ္ေလသည္။ အေၾကာင္းကေရေႏြးၾကမ္းက မူးယစ္မွဳကို ေျပေပ်ာက္ေစျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ေရေႏြးၾကမ္း ယဥ္ေက်းမွဳ ပ်ံ႕ႏွံ႕ရာ၌ ဗုဒၶဘာသာႏွင္ ့ တာအိုဘာသာ တို႕ကလည္း ခြဲျခား၍ မရေအာင္ အေရးပါလွသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက ေရေႏြးၾကမ္းသည္ ငိုက္ျမည္းမွဳ ၊ ေႏွးေကြးေလးလံမွဳတို႕ကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္၏ ဟူေသာ အေၾကာင္းျပ ခ်က္ျဖင့္ ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကသလို တာအိုဘာသာ၀င္ တို႕ကလည္း ေရေႏြးၾကမ္းက လူကိုႏုပ်ိဳေစတယ္ ဆုိၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ ၿခိဳက္ၿခိဳက္  ေသာက္သံုးၾက၏။ ထိုအခါ လူအမ်ားက လက္ဖက္ရြက္ မ်ားကို ကိတ္မုန္႕သ႑ာန္ျပဳလုပ္ ၾက၏။ ေသာက္ လိုေသာ အခါမွ ဖဲ့ယူ၍ ေရေႏြးအိုးထဲသို႕ ထည့္ၿပီးေသာက္ၾက၏ ။


ထို႕ေၾကာင့္ေရေႏြးၾကမ္းသည္ “Tan မင္းဆက္မွာ အစျပဳခဲ့ၿပီး Song မင္းဆက္မွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးခဲ့သည္။” ဟု ဆိုစမွတ္ျပဳၾကရေတာ့သည္။

ယင္းလက္ဖက္ရြက္၊ ေရေႏြးၾကမ္း ၊ လက္ဖက္ရည္တို႕ကား ယေန႕ဆိုလွ်င္ ကမာၻသို႕ပင္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနၿပီျဖစ္၏ ။ ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး မ်ားက လက္ဖက္ေစ့၊ လက္ဖက္ေျခာက္ျပဳလုပ္နည္း ၊ ေရေႏြးၾကမ္း အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းတို႕ကို ဂ်ပန္သို႕ သယ္ယူသြားၾကသည္။ ယခုဆိုလွ်င္ ဂ်ပန္မွာ ေရေႏြးၾကမ္း ပြဲေတာ္ဟုပင္ ရွိေလသည္။

ဥေရာပတိုက္သို႕ လက္ဖက္ရြက္ ၊ လက္ဖက္ေျခာက္ ေရာက္ရွိျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရွးဦးအက်ဆံုး အေထာက္အထားကို ခရီးသြား အာရပ္တစ္ေယာက္၏ မွတ္စု၌ ေတြ႕ရ၏။ မာကိုပိုလို၏ မွတ္စုထဲ၌လည္း တရုတ္ဘ႑ာေရး အမတ္ႀကီးက လက္ဖက္ေျခာက္ ၊ လက္ဖက္ရြက္ အခြန္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အဆမတန္ ေတာင္းခံေၾကာင္း ေရးသားထားေလသည္။

(၁၆) ရာစုေရာက္ေသာအခါ ဒတ(ခ်္)တို႕က ကမာၻ႕အေရွ႕ပိုင္း၌ လြန္စြာထူးဆန္း၍ အရသာႏွင့္ျပည့္စံုလွေသာ သစ္ရြက္တစ္မ်ိဳး ရွိေၾကာင္း သတင္းကို ဥေရာပသို႕ သယ္ေဆာင္သြားခဲ့ၾက၏။ ထိုစကားသည္ ဥေရာပသားတို႕အတြက္ လက္ဖက္ရြက္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပထမဆံုးၾကားရေသာစကား ျဖစ္ေလသည္။

၁၆၁၀ ခုႏွစ္တြင္ အေရွ႕ အိႏၵိယ ကုမၸဏီက ဥေရာပသို႕ ပထမဆံုး လက္ဖက္တင္ပို႕ေလေတာ့သည္။ ထို႕ေနာက္ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ျခင္း အက်င့္ ဥေရာပ၌ အျမစ္တြယ္သြားေလေတာ့သည္။

ထို႕ေနာက္ ၁၆၃၆ ခုတြင္ ျပင္သစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ၾကာေသာအခါ ရွရွားသို႕ လက္ဖက္ပ်ံ႕သြားေတာ့သည္။ ယေန႕ လက္ဖက္ရည္ကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ေသာက္သံုးေနေသာ အဂၤလန္ကား ၁၆၅၀ ခုအထိ လက္ဖက္အေၾကာင္း ဘာမွ မသိခဲ့ရွာေပ။

လက္ဖက္ရြက္ထဲ၌ ၄၅၀ ေက်ာ္ ဓါတ္သဘာ၀မ်ား ပါ၀င္ေနၾကာင္း သိပၸံက ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ စြမ္းအင္မ်ားက လူကိုဒုကၡေပးႏိုင္သည့္ ေရာဂါတစ္ခ်ိဳ႕ကိုပင္ ကာကြယ္ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္ေၾကာင္းေတြ႕ရ၏။


Green tea ဆိုလွ်င္ ဗီတာမင္မ်ား ပါ၀င္သည့္အျပင္ ကင္ဆာဆဲ(လ္)မ်ားကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္သည့္ Hydroxybenzene ဓါတ္သဘာ၀ပါ၀င္ေလသည္။ အူလံုးတီး (Oolong tea) ဆိုလွ်င္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုက်ေစႏိုင္၏။ Black tea က သလိပ္ေပ်ာ္ေစၿပီး အစာေက်ညက္မွဳ အားေကာင္းေစကာ စားသံုးသမွ် ခံတြင္းေတြ႕ေစ၏ ။ အထူုးသျဖင့္ အစာအိမ္ေရာဂါရွိသူမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီ၏။ Duer tea ကႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါကို ကာကြယ္ၿပီး “Tea of longevity” ဟုပင္ ဆိုစမွတ္ျပဳထားၾကရသည္။

လက္ဖက္ရြက္မ်ားသည္ Rediation ကိုကာကြယ္မွဳေပးႏိုင္သည့္အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာအၿမဲတမ္းသံုးစြဲေနရသူမ်ားႏွင့္ အထူးသင့္ေတာ္ေလသည္။

(၂၁) ရာစုတြင္ ေရေႏြးၾကမ္းကို ေသာက္စရာဟု အသိအမွတ္ျပဳထားရသည့္ အျပင္ လက္ဖက္ရြက္၏ အဆီအႏွစ္ မ်ားကို ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ မ်ား ၊ သြားတိုက္ေဆးမ်ားႏွင့္ အျခားေန႕စဥ္သံုး ပစၥည္းမ်ားတြင္ပါ ေတြ႕ရွိလာရေတာ့သည္။ က်န္းမာေရး အတြက္ လိမ္းေဆးမ်ား တြင္လည္း လက္ဖက္ရြက္၏ အဆီအႏွစ္မ်ား ပါ၀င္ေနျပန္ေသး၏။

သို႕ျဖင့္ပင္ ေရေႏြးၾကမ္း၏ ဇတ္လမ္းကေတာ့ ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေတာင္ပင္ ရွိေနဆဲပင္။



ဆုထားမ်က္ခ်ယ္






(Chinese Tea by Lin Tong, Translated by Yue LiwenEternal Tea Fragrance ကို သင့္သလို ျပန္ဆိုထားပါသည္။)


Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ညွိရင္ ညီႏုိင္တယ္

အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္က ဘုရားဆင္းတုေတာ္တစ္ဆူကို ပင္႔လာၿပီး ေက်ာင္းမွာ ထားခဲ႔လို႔ ရမလားလို႔ေမးတယ္၊ ဘာေၾကာင္႔လဲ ေမးေတာ႔ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ၾကတဲ႔ မိဘေတြ ေသဆုံးေတာ႔ ဘုရားကိုေစာင္႔ေ႐ွာက္မဲ႔သူ မ႐ွိေတာ႔ လို႔ - လို႔ေျဖတယ္။ သူမကုိယ္တိုင္ကဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ေမယ္႔ ဘုရားတစ္ပါးတည္း အထီးက်န္ေနတာကို စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ သူမကို အကဲခတ္ေတာ႔လည္း တကယ္ စိတ္မေကာင္းတဲ႔ပံုေပၚပါတယ္၊ ဒါနဲ႔ ဆင္းတုေတြထားတဲ႔ေန႐ာကုိ လိုက္ျပေတာ႔ သူမက

"I'm very happy for you ,Buddha. Now you have many friends. Please stay here with your friends." လို႔ ဘုရားကို ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာေနရွာတယ္။

သူမေျပာတာကတစ္မ်ိဳးေလးျဖစ္ေနေတာ႔ၿပံဳးမိေသးတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕က ဘုရားဆင္းတုေတြ လက္ေဆာင္ေပးတတ္ၾကသတဲ့၊ ေရရွည္ကိုစဥ္းစားသင္႔တဲ႔ကိစၥလို႔ထင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား ဗုဒၶဘာသာဝန္းက်င္ေတြထဲမွာကိုပဲ သီတင္းသုံးဖို႔ ေက်ာင္းအခက္အခဲ႐ွိတဲ့ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။

သူမေျပာတဲ႔စကားကိုၿပဳံးမိၿပီး ေဗာဓိပင္ေအာက္က ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကို လွမ္းၾကည္႔မိေတာ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရေတာ႔မလိုလို ခံစားလိုက္ရေသးတယ္။ ေဗာဓိပင္ႀကီးပါ လဲက်သြားေတာ႔ အထီးက်န္သမွ တကယ္႔ကို ထီးထီးႀကီးက်န္ေနခဲ႔တာ။

ဒါနဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ေဒသနာအခ်ိဳ႕ဆီ အာရုံဆန္႔မိတယ္။

မိတ္ေဆြေကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးတစ္ဝက္ၿပီးတယ္ လို႔ေလ်ာက္ထားတဲ႔ အရွင္အာနႏၵာကို အနႏၵာ အဲသလိုမေျပာနဲ႔ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးအားလုံးၿပီးတယ္ လို႔ဘုရားရွင္က ခပ္မာမာမိန္႔ခဲ႔ဖူးတယ္။ မိတ္ေဆြေကာင္းကိစၥကို ဘုရားရွင္က ေတာ္ေတာ္တန္ဖိုးထားေတာ္မူတယ္။

ဒါေပမယ္႔ မိတ္ေဆြေကာင္းမႇ မရရင္ တစ္ေယာက္တည္းေနတာက ေကာင္းတယ္လို႔လည္း ပါလိေလယ်ကေတာထဲမွာ မိန္႔ေတာ္မူျပန္တယ္။

ဒီေတာ႔ တစ္ေယာက္ထဲပဲေနေန အေပါင္းအသင္းနဲ႔ပဲေနေန ေဒသနာနဲ႔ကေတာ႔အကိုက္ပဲ။ ကိုယ္လိုရာေတာ႔ ကိုယ္ဆြဲရမွာေပါ႕ေလ။

ေပးလႉျခင္းရဲ႕အက်ိဳးတရားေတြကို တစ္ဖက္ကေဟာေနသလို ေတာင္းလြန္းေတာ႔ တိရစၧာန္ေတာင္မႀကိဳက္ဘူး လို႔လည္းေဟာေတာ္မူျပန္ေရာ။

ဒီေတာ႔ ေပးခ်င္ရင္ေပး၊ မေပးခ်င္ ေဒသနာနဲ႔အညီ "ေတာင္းလြန္းေတာ႔ တိရစၧာန္ေတာင္မႀကိဳက္ဘူး" လို႔ ေျပာလည္းရသြားျပန္တယ္။ ကိုယ္လိုရာေတာ႔ ကိုယ္ဆြဲေပါ႕ေလ၊ ဟုတ္ဘူးလား။

ဦးဥကၠ႒တို႔ လူေသလူျဖစ္ေတာင္ ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေဝါ နဲ႔ ၿငိေနေသးတာမဟုတ္လား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတာ္လွန္ေရးကာလ စစ္တပ္ထဲေတာ႔ လူေသလူျဖစ္ေၾကာင္႔ လူငယ္ေတြေတာ္ေတာ္ဝင္လာၾကသတဲ႔၊ တိုက်ိဳႀကီးေသ တိုက်ိဳေလး ျဖစ္ ဆိုသလိုေပါ႕။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ႔ ဦးဥကၠ႒ကို ေတာ္ေတာ္ၾကည္ညိုသတဲ႔။(သတဲ႔ ဟူသည္ ၾကားဖူးနားဝဟူလို)။

ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ေဒသနာေတာ္ေတြက က်ယ္ဝန္းေတာ႔ ရေအာင္ညႇိရင္ ညီေနတတ္တယ္ ဆိုတာေလး စဥ္းစားမိလို႔ပါ။



သီဟနာဒ









Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.