၂၁ ရာစုပုံျပင္


ေရွးသေရာအခါ ၂၁ ရာစုခန္႔က လူတစ္ေယာက္မွာ တစ္ေန႔လ်င္ ေရႊဥတစ္လုံး ဥေပးေသာ ဘဲငန္းႀကီးတစ္ေကာင္ ရွိေလသည္။ တစ္ေန႔လ်င္ ေရႊဥတစ္လုံးသာ ဥေနျခင္း အေပၚ အားမလိုအားမရျဖစ္ျခင္း၊ ဝမ္းဗိုက္ထဲမွာ ေရႊဥမ်ားစြာရွိေနမည္ ထင္ျခင္းေၾကာင္႔ ထိုဘဲငန္းႀကီးကိုသတ္၊ ရင္ဘတ္မွ ခြဲခ်လိုက္ရာ ဘာေရႊဥမွ မေတြ႔ဘဲ ဘဲေခ်းေတြသာေတြ႔ရေလ၏။ထိုအခါ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ႏွင္႔ျပည့္စုံေသာ ၎ပညာရွိႀကီးက
"ကံေကာင္းေလစြ၊ မစူးစမ္းဘဲ ဘဲငန္းႀကီးကိုအသက္ရွင္လ်က္ဆက္ထားလ်င္ အစာကုန္တာပဲ ရွိေခ်မည္၊ သူ႔ ဝမ္းဗိုက္ထဲမွာ ေနာက္ထပ္ဥစရာ ဘာေရႊဥမွ မရွိေတာ႔"
ဟု ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ဥဒါန္းဆိုေလ၏။

My collection so far!


လွပတဲ႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈ


"အခ်ိဳ႕ပညာရွင္ေတြက အရွင္အာနႏၵာသည္ "More democratic than the Buddha" (ဘုရားရွင္ထက္ပင္ ဒီမိုကေရစီဆန္ေသးသည္) ဟု ဆိုတတ္ၾကပါ သည္။ သေဘာမတူလွပါ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္း ဒီမိုကေရစီကို ရာႏႈန္းျပည့္က်င္႔သုံးပါသည္"

ပထမ ေပၚလစီအၾကမ္း(Proposal)
ဗုဒၶ။ ။ အဒသေန အာနႏၵ။
အရွင္အာနႏၵာ။ ။ မျဖစ္သင္႔ပါ အရွင္၊ ဘာသာေရးပြဲလမ္းေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ က ေရွ႕ဆုံး၊ အမ်ိဳးသမီးေတြက အမ်ားစုပါ။ အမ်ိဳးသမီးေတြကို မၾကည့္နဲ႔ဆိုတဲ႔ေပၚ လစီဟာ ေရရွည္အနာဂတ္အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ အလုပ္မျဖစ္ႏိုင္ပါ အရွင္။ တစ္ဆင္႔ ေလ်ွာ႔ေတာ္မူပါဦး။
(မွန္လွပါ အရွင္အာနႏၵာဘုရား၊ ေထာက္ခံပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တို့ေန႔စဥ္ ၆ နာရီ ၄၅ ဝတ္ျပဳခ်ိန္၊ တနဂၤေႏြမနက္ဝတ္ျပဳခ်ိန္ေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြက အမ်ိဳးသားေတြရဲ႕ သုံးပုံႏွစ္ပုံေက်ာ္ပါတယ္ဘုရား)

ဒုတိယ ေပၚလစီအလတ္ (In that case)

ဗုဒၶ။ ။ အနာလာေပါ အာနႏၵ။
အရွင္အာနႏၵာ။ ။ မျဖစ္သင္႔ေသးပါ အရွင္၊ သူတို႔နဲ႔ စကားမေျပာဘဲေနလို႔ ရလိမ္႔ မည္ မဟုတ္ပါ။ အခ်ိဳ႕ေျပာဖြယ္ဆိုရာေတြဟာ သူတို႔နဲ႔ေျပာမွ ပိုအဆင္ေျပပါတယ္၊ ဒီေပၚလစီကို လက္ေတြ႔က်င္႔သုံးဖို႔ အနာဂတ္မွာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ႀကဳံေတြ႔ရဖြယ္ရွိပါတယ္အရွင္"
(မွန္လွပါ အရွင္အာနႏၵာဘုရား၊ ေထာက္ခံပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ ဒကာႀကီး တစ္ေယာက္ဆိုရင္ ဖုန္းဆက္လို႔သူေျဖတာေတာင္ "ေရာ႔ နင္ေျဖလိုက္၊ ငါ စကား မေျပာတတ္ဘူးဆိုၿပီး" သူ႔ဇနီးကို ထိုးေပးတတ္ပါတယ္၊ သူနဲ႔တပည့္ေတာ္ၾကား ဘာျပသနာမွ မရွိပါ။ သူကိုယ္တိုင္ဆြမ္းလာပို႔တတ္တဲ႔ ရွားရွားပါးပါး ဒကာႀကီး တစ္ေယာက္ပါ)

တတိယေပၚလစီ အႏု(အတည္ျပဳ)
ဗုဒၶ။ ။ Be mindful အာနႏၵ။
အရွင္အာနႏၵာ။ ။ သင္႔ေတာ္ေကာင္းျမတ္ပါ၏၊ အပ္ပလီေကဘယ္ျဖစ္ပါ၏အရွင္၊ ညီေတာ္မ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေပၚ အေမစိတ္၊ အမ၊ ညီမစိတ္တို႔ျဖင္႔ ၾကည့္ေစရ၊ ေျပာဆိုေစရပါမည္။
(မွန္လွပါ အရွင္အာနႏၵာဘုရား၊ ေထာက္ခံပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ အျပင္မွာသာမက အြန္လိုင္းမွာပါ အေမ၊ အမ၊ ႏွမေတြရွိေနၾကရပါတယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရား အဆိုျပဳခ်က္ေတြကို စူပါလိုက္ခ္၊ စူပါေထာက္ခံပါတယ္။ You got my vote ပါဘုရား)

ဗုဒၶက ဓမၼသာမိ၊ တရားအရွင္။
အရွင္အာနႏၵာက ဓမၼဘ႑ာဂါရိက၊ တရားဘ႑ာစိုး။
ဘုရားက ထည့္ေစဆိုတိုင္း အရွင္အာနႏၵာက ထည့္လိုက္မွာမဟုတ္သလို ထုတ္ခဲ႔ လို႔ မိန္႔မွာတိုင္း ေသာ႔တြဲကိုင္ထုတ္ယူလာမည္မဟုတ္ပါ။ သူ႔စည္းကိုယ္႔စည္း ရွိေတာ္မူၾက၏။ အရွင္အာနႏၵာမွာ ျပန္လည္ေလ်ွာက္ထားတင္ျပခြင္႔ ရွိကိုရွိ၏။

အခ်ိဳ႕ပညာရွင္ေတြက အရွင္အာနႏၵာသည္ "More democratic than the Buddha" (ဘုရားရွင္ထက္ပင္ ဒီမိုကေရစီဆန္ေသးသည္)ဟု ဆိုတတ္ၾကပါ သည္။ သေဘာမတူလွပါ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္း ဒီမိုကေရစီကို ရာႏႈန္းျပည့္က်င္႔သုံးပါသည္။ အထက္ပါ ေပၚလစီႏွစ္ခု ေလ်ွာ႔ေပါ႔ျပဌာန္းျခင္းကို သာဓကအျဖစ္ ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။

ေကာင္းလိုက္တာဆရာ (သစၥာနီ)ရယ္။ ကဗ်ာကို ရိုးရိုးေလးေရးရတယ္ဆိုတဲ႔


ကဗ်ာကို ရိုးရိုးေလးေရးရတယ္ဆိုတဲ႔ ကဗ်ာဆရာရဲ႕
(မျပီးေသးတဲ႔ကဗ်ာ) တဲ႔။

ကယ္တင္ရွင္ေတြေရးတဲ႔သမိုင္းဟာ
ေသြးတစ္စက္ မွင္တစ္စက္။
မုဆိုးစုိင္သင္နိဳင္ငံေရးတဲ့
ေတာ္လွန္ေရးကုိဗိုက္ခြဲေမြးခဲ႔

ဟြန္႔ အၿငိဳးၿငိဳးဘဲ


လြန္ခဲ႔တဲ႔ငါးႏွစ္က စကၤာပူမွာ...........
"အရွင္ဘုရားလည္း စာေရးေနတာဆိုေတာ႔ ႏိုင္ငံေရးေလးဘာေလး နည္းနည္း ပါးပါးသိရင္ ေကာင္းတာေပါ႔ဘုရား"
"ဟုတ္ကဲ႔ ဒကာႀကီး၊ လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ဖတ္ၾကည့္ပါဦးမယ္"
ဒါနဲ႔ ဆရာႀကီးသုံးေယာက္ျဖစ္တဲ႔ လီကြမ္းယု၊ ဆမ္ျမဴယယ္ ဟန္တင္တန္၊ ဟင္နရီ ကစ္ဆင္းဂ်ားတို႔ရဲ႕ နံမည္ႀကီးစာအုပ္ေတြ ဆက္တိုက္ဖတ္လိုက္တယ္။ နည္းနည္း ပါးပါးသိသြားေရာ။
အခု............
"ေတာင္ေရးေျမာက္ေရးနဲ႔ ဂရုစိုက္" တဲ႔။
"ေအာ္ ကိုယ္သိလိုက္တဲ႔ႏိုင္ငံေရးက သူတို႔သိေစခ်င္တဲ႔႔ႏိုင္ငံေရး ဟုတ္ပုံမရဘူး" လို႔သာ။
(ေဟာလီးေဒး မုဒ္မို႔ ပို႔စ္ေတြတက္တာမ်ားတယ္၊ စိတ္မရွိၾကပါနဲ႔။)