ေသနတ္အေၾကာင္း ေျပာၾကည့္မယ္

အရင္ဆုံး ဂလိုဘယ္ ပိုလိစ္ အေမရိကန္ေတြနဲ႔ စ ခ်င္ပါတယ္။
အေမရိကန္ လက္နက္သိုေလွာင္႐ုံေတြ႐ဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္က "When guns are outlawed, only outlaws will have guns."   တဲ႔။

၁။ နယူး မကၠစီကိုျပည္နယ္ Vaughn  ၿမိဳ႕မွာ လူဦးေရ ငါးရာေလာက္ ရိွပါတယ္။ သူတို႔အားလုံးဟာ ( ရဲ အရာရိွ ႏွစ္ေယာက္က လြဲရင္ ) လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ တရားဝင္ ေသနတ္ ကိုင္ေဆာင္ခြင္႔ ႐ွိၾကပါ သတဲ႔။
အဲ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီ ရဲ အရာရိွ ႏွစ္ေယာက္ကေတာ႔ အၾကမ္းဖက္မႈ သမိုင္းရွိေနေတာ႔  ေသနတ္ ကိုင္ေဆာင္ခြင္႔ မရိွၾကပါဘူး။
အမႈ အခင္းျဖစ္လို႔ ရဲေတြက သတိေပးတဲ႔ အခါ
" လက္ထဲက လက္နက္ကို ခ်လိုက္ပါ၊ မဟုတ္ရင္ က်ေနာ္တို႔က ပက္ပက္ စက္စက္ ဆဲရပါလိမ့္မယ္ " တဲ႔။

၂။ ဖိလ္ပိုင္ ႏိုင္ငံ ရဲ႕ ေသနတ္ကိုင္ ပစ္သတ္မႈက ဥေရာပတိုက္ထက္ ပိုမ်ားပါ သတဲ႔၊ ၿပီးေတာ႔ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ မူႀကိဳေက်ာင္းေတြက  ေသနတ္ကိုင္ ပစ္သတ္မႈ ထက္လည္း  ပိုမ်ားပါ သတဲ႔။
သူတို႔ရဲ႕ ခရစၥမတ္ လက္ေဆာင္ကကို " Give your loved one a Handgun this Christmas. "  (ဟန္းဖုန္း မေပးၾကပါ၊ ဟန္းဂန္းပဲ ေပးၾကတယ္ )

၃။ အိႏၵိယ မွာလည္း ႏိုင္ငံေရး သမားေတြက လြဲရင္  ေသနတ္ကိုင္ေဆာင္ခြင္႔ မရႇိပါဘူး။
ကိုင္ေဆာင္ခြင႔္ ရလုိ႔ ကိုင္ေဆာင္သူေတြရဲ႕ ေနာက္ေၾကာင္းကို ျပန္ၾကည့္ေတာ႔ ရာဇဝတ္မႈေတြ စုံေနပါတယ္။ လုယက္မႈ၊ ဓားျပတိုက္မႈ၊ သတ္ျဖတ္မႈ စတဲ႔ အမႈ ၁၈ မႈ ႐ိွပါသတဲ႔။
အဲဒီ ၁၈ မႈ ထဲမွာ ဆံပင္ပုံစံ ကိုးယို႔ ကားယား ၫႇပ္ထားလို႔ ဆိုၿပီး ပစ္သတ္လိုက္မႈေတာင္ ပါဝင္ေနပါတယ္။

၄။ တ႐ုတ္ျပည္ မွာလည္း ေသနတ္နဲ႔ အျခားလူကို ပစ္ရင္ ေသဒဏ္ပါ။ ဒါေပမယ္႔ အစိုးရအတြက္ ပစ္ေပးတာဆိုရင္ေတာ႔ ရာထူး ႏွစ္ဆင္႔ ခုန္ တက္ သြားပါတယ္။
(မစၥတာ ဂ်င္းမ္ )

၅။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အကူအညီေတာင္းခ်င္လို႔ပါ။
ေ႐ႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးတုန္းက လက္ကိုင္ဖုန္းနဲ႔ ေသနတ္ အၾကမ္းဖက္သမားေတာ႔ ျမန္မာ ပါလီမန္ေတြထဲ မွာ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။
ဂ်ပန္ သတင္းေထာက္ကို ပစ္သတ္ခဲ႔တဲ႔  ေသနတ္ အၾကမ္းဖက္သမား ဘယ္ေရာက္ေနသလဲ သိခ်င္လို႔ပါ။ ေက်းဇူးဆပ္ပါမယ္။
ျမန္မာအေၾကာင္း ေလ႔လာသူေတြက " အစိုးရအတြက္ ပစ္ေပးတာဆိုရင္  ျမန္မာျပည္မွာက  တ႐ုတ္ျပည္လို ရာထူး ႏွစ္ဆင္႔ မဟုတ္၊ ရာထူး ႐ွစ္ဆင္႔ တက္သြားတယ္ " လို႔ ေျပာေနၾကလို႔ပါ။
ဘာပဲေျပာေျပာ ေနာက္ဆုးံေတာ႔ " When guns are outlawed, only outlaws will have guns." ပဲ မဟုတ္လား။


ဇင္ေ၀ေသာ္

နားဝင္မခ်ိဳ ( ၃ ) "စင္ကာပူ ( သို႔ ) ႐ႊံ႕ေျမေပၚေဆာက္တ႔ဲ အထပ္ ( ၈၀ ) တိုက္တစ္လုံး"

လီကြမ္းယုရဲ့ Hard Truths (to keep Singapore going) ထဲက သင့္ေတာ္မယ့္ အပိုင္းေတြကို ေရြးၿပီးဘာသာျပန္ထားတာပါ။ သူ႔အေတြးအေခၚ၊ သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အရင့္အရင္ စာအုပ္ေတြမွာ တခ်ိဳ႕ပါခဲ့ေပမယ့္ ဒီစာအုပ္ကေတာ့ လူငယ္ဂ်ာနယ္လစ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးျဖစ္ၿပီး အေမးအေျဖပံုစံဆိုေတာ့ ပိုၿပီးသြက္ေနတယ္လို႔ ခံစားရလုိ႔ပါ။ တစ္စံုတစ္ရာ ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ့လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ဇင္ေ၀ေသာ္


ေမး။          ။ ကြ်န္ေတာ္ထင္တာကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းႀကီးတိုးတက္လာတဲ့ စီးပြါးေရးကသာ အႏၱရာယ္ရွိၿပီး ႏိုင္ငံေရးကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြက အဓိကအေရးပါတဲ့အခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ေျဖ။           ။ ေမးခြန္းကကို အဓိပၸါယ္ႏွစ္ခြျဖစ္ေနတယ္။ ဘ႑ာေရးမေတာင့္တင္းရင္ ကာကြယ္ေရးလည္း မေတာင့္တင္းဘူး။ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ အတူတကြလုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ပညာတတ္ျပည္သူေတြမရွိဘဲ ဒီႏွစ္ခုစလံုးကလည္း မျဖစ္ႏုိင္ျပန္ဘူး။ ဘ႑ာေရးကို ေတာင့္တင္းေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။ လူသားအရင္းအျမစ္ကေန ရႏိုင္သမွ် ပိုရေအာင္လုပ္ယူရတယ္။ လူထုကိုေလ့က်င့္ထိန္းေက်ာင္းေပး၊ စုစည္းပညာေပး၊ အျခားကမာၻ႕ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ သူတို႔ကို ဆက္သြယ္ေပး၊ အဲသလို အင္တာေနရွင္နယ္ျဖစ္လာ တာဟာ ႏိုင္ငံအတြက္ အဓိကတန္ဖိုးေတြျဖစ္လာတယ္။

ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို ငါတို႔က ေက်ာ္တက္လာႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒါကလည္း သူတို႔က ငါတို႔ကုိ ႀကိဳးကိုင္ဖို႔ႀကိဳးစားလို႔။ စင္ကာပူမွာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုရွိတယ္။

၁၉၆၈- ခုတုန္းက အေမရိကကိုေရာက္ၿပီး ငါေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ဥေရာပတစ္တိုက္လံုးက ေအးေအးေဆးေဆးလုပ္ေနခ်ိန္မွာ အေမရိကန္ေတြက သူတို႔စက္ရံုေတြ ကမာၻအႏွံ႔ တိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ေနၾကတယ္။ လမ္းတစ္ဝက္အထိ အေမရိကန္ေတြအတိုင္း ငါတို႔စတင္ ခဲ့ၾကတယ္။ တရုတ္၊ ထိုင္ဝမ္နဲ႔ ေဟာင္ေကာင္မွာ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ေနတယ္။ သိပ္အႏၱရာယ္မကင္းဘူး။ ဒီေတာ့ သူတို႔က စင္ကာပူကို အေျခခ်ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ၾကတယ္။ သူတို႔လိုအပ္တဲ့ အေနအထားေတြျဖစ္ေအာင္ တို႔ဖက္က ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ စင္ကာပူဟာ ကြန္ပ်ဴတာစင္တာတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္မွ ပက္ထရုိခဲမိကယ္ ဘက္ကို ငါတို႔ဦးျပန္လွည့္ၾကတယ္။

အခု ငါတို႔ရေနတဲ့ စီးပြါးေရးအေနအထားဟာ မဟာသီယာ မက္မက္ေမာေမာ လိုခ်င္ေနတဲ့ အေနအထားပဲ။ ဥပမာ- ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္း။ တုိ႔ဆီကေန သေဘၤာေတြျဖတ္ယူဖို႔ တန္ဂြ်န္ပီလီပ ဆိပ္ကမ္း သူတည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ ရထားလမ္းေၾကာင္းျဖတ္ေတာက္ဖို႔ သူဆႏၵရွိလာျပန္တယ္။ ဒီရထားလမ္းက ဂ်ဴေရာင္းဆိပ္ကမ္းနဲ႔ တန္ဂြ်န္ပါဂါကို ဆက္သြယ္ ထားတာ။ တာရင္ဂႏူက ေက်ာက္သံပစၥည္းေတြ အိတ္စပို႔လုပ္ၾကဖို႔ပဲ။ ၁၉၉၂- ခုေနာက္မွာ ရထားလမ္းလည္းပိတ္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကလန္းဆိပ္ကမ္းဖက္ ဦးလွည့္ၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အခု တန္ဂြ်န္းပီလီပ ဆိပ္ကမ္းေပါ့။ သူတို႔သေဘာထားက “ I win, you lose” ပဲ။ အင္ဒိုနီးရွားကလည္း သိပ္မကြာလွဘူး။ ဂ်ကာတာဆိပ္ကမ္းနားက Tanjung Priok ဆိပ္ကမ္းကို ပုဂၢလိကပိုင္ခ်ေပးေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔ဘာေျပာတယ္ထင္လဲ။ ႏိုး စင္ကာပူတဲ့။ အဲဒီဆိပ္ကမ္းကုိ ေဟာင္ေကာင္က ဟူခ်ီဆန္ကိုေပးလိုက္တယ္။ ဘာတန္ ဆိပ္ကမ္းကိုလည္း သူတို႔ တိုးခ်ဲ႕ၾကတယ္။ တို႔ဆီက ကာစတန္မာေတြကို ျဖတ္ယူဖို႔ပဲ။

ငါတို႔ကို သူတို႔ၾကည့္မရတာက ငါတို႔က ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ဆက္ဆံေနသူေတြျဖစ္လို႔ပဲ။ ဒီလိုႏိုင္ငံေတြက တကမာၻလံုးမွာရွိေနတာ။ လူျဖဴေတြကို ၾကည့္။ ေတာင္အာဖရိက၊ အာဖရိက၊ ၾသစေတးလ်၊ နယူးဇီလန္၊ ကေနဒါ တကမာၻလံုးမွာရွိတယ္။ တကယ္ေတာ့ လူ႕ယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္းကကိုပဲ မဆံုးႏိုင္တဲ့လူေတြ ေရြ႕ေျပာင္းအေျခခ် ေနထိုင္ေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုပဲ။

ေနာက္ဆံုး တတိယအခ်က္ကေတာ့ စင္ကာပူလူထုပဲ။ တို႔က တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ထိုင္ၿပီးျငင္းခံုေနၾကရင္ ဘယ္လိုလုပ္တိုးတက္လာမလဲ။ တို႔လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘာျဖစ္လို႔အဂၤလိပ္စာကို ရံုးသံုးအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္ထင္သလဲ။ ငါ့ရဲ့ မီမ္မြား(ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္း) ထဲမွာ ဒီအေၾကာင္း ထည့္ေရးခဲ့ၿပီးၿပီ။ တရုတ္ဘာသာစကားကို ရံုးသံုးထားဖို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဆႏၵရွိၾကတယ္။ သူတုိ႔ ေထာက္ျပတာက တရုတ္ျပည္ဟာ စူပါပါဝါျဖစ္လာၿပီး တရုတ္စကားဟာလည္း အေရးပါတဲ့ ဘာသာစကားတစ္ခု ျဖစ္လာေတာ့ မယ္ေပါ့။ သူတို႔ကို ငါစိုက္ၾကည့္လိုက္တယ္။ မင္းတို႔မွာ ဒီျပႆနာမ်ိဳး ရွိေနသကိုး။ မင္းတို႔နဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး လုပ္ရလိမ့္မယ္။ စင္ကာပူကို သီရိလကၤာပံုစံျဖစ္သြားမွာကို မလိုလားဘူး။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးတဲ့ေနာက္ အဂၤလိပ္ရံုးသံုးကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး ဆင္ဟလီဘာသာ ရံုးသံုး လုပ္လိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္စာေကာင္းေကာင္းတတ္ထားတဲ့ တမီး(လ္) ေတြ ဘာမွ အသံုးမက်ျဖစ္သြားေရာ။ အဲဒီေနာက္ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ဆက္တက္ေတာ့တာပဲ။

ငါ့အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြက ရွင္းပါတယ္။ နံပါတ္တစ္- ျပည္တြင္းေရး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းရမယ္။ လူတိုင္းတန္းတူအခြင့္အေရးရမယ္။ လူတိုင္းအဂၤလိပ္စာ သင္ရမယ္။ ဘယ္သူမွ အဂၤလိပ္မဟုတ္ေတာ့ ဘယ္သူမွ အခြင့္အေရး ပိုမရဘူး။

ဒုတိယက- ကမာၻ႕စီးပြါးေရးေလာက သံုးစြဲတဲ့ဘာသာစကား။ ၁၉၆၀- ခုေတြမွာ တရုတ္က ဘာစီးပြါးေရးေတြမ်ား ရွိေနလို႔လဲ။ တရုတ္ပစၥည္း၊ တရုတ္ေဆး၊ တရုတ္ဗိေႏၶာေဆး၊ ဒါပဲ။ အေမရိကန္ေတြ TV ကေန လုပ္ခ်လိုက္ေတာ့ အဂၤလိပ္စကားက ကမာၻကိုျပန္႔သြားေရာ။ အခု အင္တာနက္။ တကမာၻလံုးကို ၿခံဳမိေနၿပီ။ အခုငါတို႔က ပညာေရးဌာနခ်ဳပ္ျဖစ္ေနၿပီ။ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြက အဂၤလိပ္စာသင္ရမယ္လို႔ သိလာၾကၿပီ။ ဒါဆို ငါတို႔က ေရွ႕ကေရာက္ေနႏွင့္ၿပီးသားပဲ။

ဘယ္အခ်က္က ငါ့ကိုေမာင္းႏွင္ခဲ့တာလဲ။
ျပည္တြင္းတည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးပဲ။ လူတိုင္းကို တန္းတူရည္တူဆက္ဆံတယ္။ မင္းလုပ္ႏိုင္တာေတြေပၚ အေျခခံၿပီး ငါတို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တယ္။ ဒါဟာ တန္းတူရည္တူ အခြင့္အေရးပဲ။ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစကား၊ ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာေတြကို ၾကည့္မေနဘူး။ မင္းအလုပ္လုပ္ႏုိင္ရင္ မင္းအလုပ္ရမယ္။ ဒါပဲ။

ဒါက ငါတို႔ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရတာ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္က Gallup က ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ့ တိုးတက္မႈအတြက္ သုေတသနလုပ္ၿပီး ေလ့လာၾကတယ္။ အဓိကအခ်က္က အရည္အေသြးလို႔ သူတို႔ဆိုတယ္။ ၁၉၈၀- ခုေတြက သူတို႔ေျပာခဲ့တာရွိတယ္။ ဂ်ပန္နဲ႔ ဂ်ာမဏီက စီးပြါးေရးမွာ အေမရိကကို ေက်ာ္တက္ေတာ့မယ္တဲ့။ မေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ အေမရိက က တစ္ကမာၻလံုးက ပညာရွင္ေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တယ္။ တရုတ္ျပည္ဟာ စူပါပါဝါျဖစ္လာႏုိင္ သလားဆိုတာ တရုတ္ျပည္ဟာ ကမာၻ႕ပညာရွင္ေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သလားဆိုတာေပၚမွာ မူတည္ေနတယ္။

စင္ကာပူက လက္ရွိအရည္အခ်င္းရွိသူေတြကို ရေအာင္ထိန္းၿပီး အရည္အခ်င္း အသစ္ေတြကို ရေအာင္ဆြဲေဆာင္ရမယ္။ အရည္အခ်င္းဆိုရာမွာ ပညာေရးတစ္ခုတည္းကို ေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေဘာလံုးသမားေတြ၊ တင္းနစ္သမားေတြ၊ အဆိုေက်ာ္ေတြ၊ အားလံုးအကုန္ပဲ။ ဒီေတာ့မွ ႏိုင္ငံက လႈပ္ရွားတက္ၾကြေနမယ္။ ၿမိဳ႕ကိုတည္ေဆာက္ရင္း တခ်ိန္တည္းမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ကိုပါ တည္ေဆာက္ၿပီးသား ျဖစ္ေနရမယ္။

အရည္အခ်င္းဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ေလးမ်ိဳးခြဲၾကည့္ၾကတယ္။

၁။ တည္ထြင္ၾကံဆသူ
၂။ စီးပြါးေရး ကြ်မ္းက်င္သူ
၃။ ဦးေဆာင္သူ
၄။ ဦးေဆာင္သူကို လမ္းျပသူ- တဲ့။

အေမရိကန္ေတြက အားလံုးကို အႏိုင္ရလုိက္တယ္ဆိုတာက သူတို႔မွာ အဲဒီေလးမ်ိဳးစလံုး ရွိေနလို႔ပဲ။ ဒီယဥ္ေက်းမႈကို သူတို႔က စနစ္တက် ေမြးျမဴၿပီး အရည္အခ်င္းကို ပ်ိဳးေထာင္ယူၾကတယ္။

အစတုန္းကေတာ့ ဒါေတြကို ငါလည္းနားမလည္ခဲ့ဘူး။ ငါတို႔ ၿဗိတိန္မွာ ေက်ာင္းၿပီးခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ၿဗိတိသွ်ေတြက အေမရိကန္ေတြနဲ႔ မတူဘူး။ သူတို႔က အေျပာင္းအလဲ လုပ္ဖို႔ လက္ေႏွးတယ္။ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ သူပဲေနၾကတယ္။ အေမရိကန္ေတြကမွ တကယ့္စူးစမ္းေရးသမားေတြ။ ဒီကေန႔ ဘာေလ့လာမိသလဲဆိုရင္ စင္ကာပူဟာ အက်ိဳးအျမတ္ရေအာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ႏုိင္ငံ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါမွ ႏိုင္ငံလည္း တိုးတက္ခ်မ္းသာ လာမယ္။ ဒါမွလည္း ကာကြယ္ေရးေတာင့္တင္းၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနလို႔ရမယ္။ စင္ကာပူဟာ ေနာ္ေဝလို၊ ဆြီဒင္လို၊ ဒိန္းမတ္လို အတူတူပဲလို႔သာ သေဘာထားလို႔ကေတာ့ စင္ကာပူလည္း ေပ်ာက္သြားမယ္။ စင္ကာပူဆိုတာ ရြံ႕ေျမေပၚမွာ ေဆာက္ထားတဲ့ အထပ္ရွစ္ဆယ္ရွိ တိုက္တစ္လံုးပဲ။ ဘယ္နည္းနဲ႔ ျဖစ္ႏုိင္သလဲဆိုတာ တို႔ခက္ခက္ခဲခဲ စဥ္းစားအႀကံထုတ္ခဲ့ရတယ္။ အခုဆို ေနာက္ထပ္ အထပ္(၂၀) တိုးၿပီး အထပ္တရာရွိတဲ့ တိုက္ေတြေဆာက္ႏိုင္ၿပီ။ ဒါက ငါတို႔ေဖာင္ေဒးရွင္း ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေနၿပီလဲဆိုတာ မင္းတို႔သေဘာေပါက္ဖို႔ သာဓကထုတ္ျပတာ။ စင္ကာပူရဲ႕ အဓိက အေရးအႀကီးဆံုးအခ်က္က လူမ်ိဳးေပါင္းစံုတာ၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ အခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈရွိတာပဲ။ ဒါမရွိဘဲ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တိုက္ခိုက္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ စင္ကာပူေတာ့သြားၿပီ။

ေမး။          ။ အခ်င္းခ်င္း ၿငင္းခံုေနၾကရင္ဆိုတာက ႏိုင္ငံေရးအယူအဆ မတူသူေတြကို ထိန္းသိမ္းတတ္တာရဲ႕ ဆင္ေျခမ်ားျဖစ္မေနဘူးလား။

ေျဖ။           ။ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ လူမ်ိဳးစုျခင္း၊ ယံုၾကည့္မႈျခင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈျခင္း၊ ဘာသာစကားျခင္းျဖစ္တတ္တဲ့ ပဋိပကၡေတြကို ေျပာတာ။ ႏိုင္ငံေရးသေဘာထား မတူညီမႈက တျခားသပ္သပ္။ တကယ္လို႔ ငါတို႔မွာသာ လူမ်ိဳးစုျခင္း၊ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈျခင္း၊ ပဋိပကၡေတြျဖစ္ၾကည့္ စင္ကာပူလည္း Beirut လို ၿပိဳကြဲသြားမယ္။ စင္ကာပူထဲမွာရွိတဲ့ မေလးေတြ၊ ပညာသိပ္မတတ္ရွာတဲ့ အိႏၵိယန္းေတြကို သူတို႔လည္း ဒီအဖြဲ႔အစည္းထဲမွာပါတယ္၊ သူတို႔လည္း ကိုယ္ပိုင္တိုက္ခန္းေတြရွိတယ္၊ အလုပ္အကိုင္ေတြရွိတယ္၊ သူတို႔ ကေလးေတြ လည္း အားလံုးရဲ႕ကေလးေတြနဲ႔အတူတူ ေက်ာင္းမွာပညာသင္ၾကားခြင့္ရတယ္ဆိုတဲ့ အသိသာ ေပးမထားႏုိင္ဘူးဆိုရင္ ငါတို႔လည္း Beirut လို ျဖစ္သြားမွာပဲ။ ဗံုးေတြ တစ္လံုးၿပီးတစ္လံုး ေပါက္ထြက္လာမယ္။ (Beirut ဆိုတာ လက္ဘႏြန္ႏိုင္ငံထဲက ခရစ္ယာန္နဲ႔ မြတ္ဆလင္တို႔ၾကား ျဖစ္ပြါးခဲ့တဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ပါ။ ၁၉၇၅- ခုႏွစ္ကေန ၁၉၉၀- အထိ ၾကာျမင့္ခဲ့ပါတယ္။)

ေမး။          ။ ဒီလုိ ထိလြယ္ရွလြယ္တဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုက ႏိုင္ငံေရးအယူအဆ ကြဲျပားမႈကို လက္ခံက်င့္သံုးသြားႏိုုင္ပါသလား။

မင္းတို႔က ႏိုင္ငံေရးသေဘာထားေတြ ေပ်ာ့ေျပာင္းသင့္ၿပီ၊ အတိုက္အခံပါတီကို ခြင့္ျပဳသင့္ၿပီလို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဒါဆိုရင္ မင္းတို႔ပတ္ဝန္းက်င္ကို ခဏေလာက္လွည့္ၿပီး ၾကည့္လိုက္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေရွ႕အာရွမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အစုိးရအေျပာင္းအလဲ လုပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ႏိုင္ငံေရးတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ပံုမွန္ခရီးဆက္ႏုိင္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြ႔မိရင္ ငါ့ကုိေျပာျပစမ္းပါ။

ငါ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ပီေအပီပါတီကို အမႊမ္းတင္ဖို႔၊ ငါ့ကိုယ္ငါအမႊမ္းတင္ဖို႔၊ ဘယ္ေခါင္းေဆာင္ကိုမွ အမႊမ္းတင္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ စင္ကာပူရဲ့အနာဂတ္ လံုၿခံဳေကာင္းမြန္ဖို႔၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ပံုမွန္တိုးတက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုျဖစ္ဖို႔ပဲ။ ငါက လုပ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ စင္ကာပူ အတြက္ ဘာမွ ငါထပ္လုပ္မေပးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

အခု ငါလုပ္ႏိုင္ေသးတာကေတာ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ျပန္လည္ေလ့လာ သံုးသပ္ၿပီး စင္ကာပူေရွ႕ခရီး ေျဖာင့္ေျဖာင့္ဆက္ဖို႔ အေတြ႔အႀကံဳ ျဖန္႔ေဝေပးခဲ့ဖို႔ပါပဲ။ စင္ကာပူ ဒီအတိုင္းပဲ အျမဲရွိေနမလား။ ဒါကို ငါမသိဘူး။ စင္ကာပူဟာ တျခားအာဆီယံႏိုင္ငံေတြနဲ႔ မတူျခားနားသလား။ အခုထိေတာ့ မတူျခားနားဆဲပဲ။ ေဒသတြင္းမွာ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈရွိဖို႔ ေနရာေကာင္းမွာရွိေနၾကတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လွဳပ္ရွားလို႔ရတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာဆိုလို႔ရတယ္။

ဒါဆိုရင္ ငါတို႔က နယူးဇီလန္လို အႏၱရာယ္ရွင္း ေဘးကင္းတဲ့အေနအထားမွာလား။ ငါတို႔ေလတပ္ေတြ ဖ်က္သိမ္းၿပီး နယူးဇီလန္လို ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ေနၾကေတာ့မွာလား။

ငါေတာ့ နယူးဇီလန္လို မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ စီးပြါးေရးအရ အလုပ္ျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္လွဳပ္ရွားစရာ မေကာင္းဘူး။ ဟုတ္တယ္။ သူတို႔က ကမာၻမွာ အေကာင္းဆံုးျမက္ေတြ စိုက္ပ်ိဳးႏိုင္တယ္။ ျမင္းေတြ၊ ႏို႔စားႏြားေတြ၊ သိုးဆိတ္ေတြ ေမြးျမဴရာမွာေတာ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘဝက ပ်င္းစရာႀကီးလို႔ ငါထင္တယ္။ ငါတို႔က ကမာၻမွာ တိုးတက္မႈအျမန္ဆံုး တရုတ္ႏွင့္ အိႏၵိယၾကားမွာ ေနေနၾကရတာ။ ငါတို႔ပါေရာၿပီး တိုးတက္မလာဘူးဆိုရင္ ငါတို႔ရူးေနလို႕ပဲ။

ေမး။          ။ မစၥတာလီ စင္ကာပူရပ္တည္ေရးအတြက္ အဓိကအခ်က္ေတြအေၾကာင္း ေျပာစဥ္မွာ ကြ်န္႔ေတာ့္ေခါင္းထဲမွာ စြဲသြားတာကေတာ့ ဒီလိုအျမင္ေတြ လူထုထဲမွာ သိပ္မေတြ႔ရဘူး ဆိုတာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဒီလိုအေတြးအေခၚေတြ ကိုယ့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ဆီေရာက္ သြားေအာင္ ဘယ္လိုျဖန္႔ေဝရမလဲ ဆိုတာပါ။

ေျဖ။           ။ အမွန္ပဲ။

ေမး။          ။ လူထုႀကီးရဲ့အျမင္ကေရာ ဘယ္လုိရွိမလဲ။

ေျဖ။           ။ တို႔ႏိုင္ငံဟာ ထုထည္မခိုင္မာလွဘူး။ ထိလြယ္ရွလြယ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ လူထုကို ဘယ္လိုေျပာျပမလဲ၊ ဘယ္အခါ ေျပာရမလဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ရတယ္။ ဒါက လူထုရဲ့ ေမာ္ရယ္လ္ ကို ထိခိုက္ႏိုင္တယ္။ ဒါေတြက ငါစုိးရိမ္မိတာေတြ၊ ဒါေတြ ဆယ္ႏွစ္အတြင္းျဖစ္လာႏိုင္သလား။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ငါေတာ့ေျဖမယ္။ ႏွစ္ ၂၀ ဆိုလည္း မျဖစ္ႏိုင္ေသးဘူးလို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ဒီကိုေရာက္လာၿပီး မိသားစုအျမစ္ပါတြယ္ေနၾကတဲ့ လူေတြက ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ လာေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ထာဝရေနဖို႔ ေရာက္လာၾကတာ။ ဟုတ္လား၊ မဟုတ္ဘူးလား။ ဆိုပါစုိ႔၊ ငါက အားအားရွိတိုင္း စင္ကာပူဟာ အိမ္နီးခ်င္းေတြနဲ႔ ဖုိက္တင္ခ်ေနရမယ္လို႔ ေျပာၾကည့္၊ တရုတ္၊ အိႏၵိယက လာေရာက္အေျခခ်တဲ့လူေတြက “ျပန္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ အေမရိက (သို႔) ၾသစေတးလ်ကိုလွမ္းကူးမွ။ ၾသစေတးလ်က ဒီအႏၱရာယ္ဇုန္နဲ႔ ေဝးတယ္။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ အေမရိကပဲ” လို႔ အေတြးဝင္သြားၾကလိမ့္မယ္။

စင္ကာပူးရီးယန္းတစ္ခ်ိဳ႕ေတာင္ အခုဒီအတုိင္း ေတြးေနၾကၿပီ။



ဇင္ေ၀ေသာ္

မနာပ ဒါနႏွင့္ ရတာမလုိ လိုတာမရ

"မနာပဒါယီ လကေတ မနာပံ"
ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ေပးသူသည္ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ျပန္ရ၏။
ကာလဒါနႏွင့္ အက်ိဳးေပးကာလ ေတ့လြဲမ်ား ကိုေရးၿပီး မနာပဒါနႏွင့္ ရတာမလို လိုတာမရကိုလည္း ေရးခ်င္သည္။

အမွန္မူ မိမိတို႔ဘဝ၌ မရွိ၊ မရဟုေျပာရန္ အေတာ္ခက္လွ၏။ ရွိၾက၊ ရၾက၏။ ပိုင္ဆိုင္မႈပစၥည္းတို႔ ရွိၾက၏။ သို႔ေသာ္ အမွန္တကယ္လိုေနတာကို ရရွိလာသည့္ အခိုက္အတန္႔ကေတာ့ သိပ္မမ်ားလွေပ။ ဤသည္မွာ မနာပဒါန ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းေၾကာင့္လားဟု ေဒသနာကိုကိုးကား၍ စဥ္းစားမိသည္။

မနာပဒါနဟူသည္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ေပးလွဴျခင္းဟု ဆိုရေပမည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဆက္လက္ ေမးျမန္းရန္ရွိလာျပန္သည္။

၁။ မိမိျမတ္ႏုိးေသာအရာကို ေပးလွဴျခင္းလား၊
၂။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ျမတ္ႏိုး (အလိုရွိ ) ေသာအရာကို ေပးလွဴျခင္းလား။

အေျဖႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို “Yes” ဟု ေျဖလိုက ေျဖလို႔ရ၏။ ပထမေမးခြန္းက ေစတနာကို ေရွ႕တန္းတင္၏။ ဒုတိယေမးခြန္းက အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကို ေရွ႕တန္းတင္၏။ ဗုဒၶဘာသာစာေပႏွင့္ ပို၍နီးစပ္သူမ်ားအဖို႔ ကမၼႏွင့္ ကမၼပထဟု မွတ္သားထားႏုိင္ပါ၏။

ရႈပ္သြားၿပီထင္၏။ ရွင္းဦးအံ့။
“ေစတနာ ဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံ ဝဒါမိ” ဟူေသာ ဘုရားရွင္၏ ဗုဒၶဘာသာ “အ” သံုးလံုးဖတ္စာအရ ေစတနာသည္ “ကံ” ဟု သိရ၏။ အဘိဓမၼာကို ဆက္ၾကည့္ေသာအခါ ထို“ကံ” ကမၼပထေျမာက္ဖို႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈလည္း လိုလာျပန္၏။ ဥပမာဆိုအံ့။ ကိုက္ေနေသာ ျခင္တစ္ေကာင္ကို ေသေစလိုေသာေစတနာျဖင့္ ရုိက္လိုက္မိ၏။ ပါးနပ္ေသာျခင္က ထိုအႏၱရာယ္ကို ရေအာင္ေရွာင္ထြက္သြား၏။ ေစတနာက ျဖစ္ၿပီးသြားၿပီ။ “ကံ”ဟုဆိုက ရသြားၿပီ။ ျခင္ေသျခင္းအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၼပထ မေျမာက္ဟု ဆံုးျဖတ္ရေတာ့၏။

အဘိဓမၼာဆုိ၍ ရႈပ္သြားႏိုင္၏။ ေန႔စဥ္ဘဝ၌လည္း ဤကိစၥမ်ိဳး အမ်ားအျပားရွိ၏။ လူဆိုးတစ္ေယာက္က သမၼတတစ္ေယာက္ကို ေခ်ာင္းေျမာင္းလုပ္ႀကံဖို႔ ႀကိဳးစား၏။ ျပင္ဆင္၏။ အေဝးမွ ရိုင္ဖယ္ျဖင့္ပစ္၏။ ထိုက်ည္ဆံက လြဲသြား၏။ မစ္(စ္) ဖုိင္းယား ျဖစ္သြား၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကုိ ႀကံစည္လုပ္ႀကံမႈျဖင့္သာ တရားစြဲ၍ရ၏။ သမၼတကို လုပ္ႀကံသူဟု စြပ္စြဲ၍မရ။ သမၼတက လြတ္ေျမာက္သြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။

စာလာေပလာအရ-
၁။ သက္ရွိသတၱဝါျဖစ္ျခင္း
၂။ သက္ရွိသတၱဝါဟု သိျခင္း
၃။ ေသေစလိုေသာ ေစတနာပါျခင္း
၄။ ေစတနာအားေလ်ာ္စြာ အားထုတ္ျခင္း
၅။ ထိုသတၱဝါ ေသဆံုးျခင္ဟု ငါးမ်ိဳးျပထား၏။

ငါးမ်ိဳးညီညြတ္လွ်င္ ကမၼပထေျမာက္ေတာ့၏။ အတန္ငယ္ရွင္းၿပီဟု ထင္၏။ မရွင္းလွ်င္လည္း ထပ္မရွင္းတတ္ေတာ့။ ယခင္စကားကို ဆက္ပါမည္။

၁။ မိမိျမတ္ႏိုးေသာအရာကို ေပးျခင္း-
၂။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ျမတ္ႏိုးေသာအရာကို ေပးျခင္း။

နံပါတ္တစ္သည္ (အေဟာင္း) ကိုယ္မလိုခ်င္ေသာအရာကို ေပးျခင္းမဟုတ္၊ မိမိအျမတ္တႏိုးထားေသာအရာကို ေပးျခင္းျဖစ္၏။ ခက္ခဲ၏။ ပထမတန္းစား ေစတနာျဖစ္၏။ တနည္းဆိုရေသာ္ ကိုယ္ေပးခ်င္တာကို ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။

မိမိအျမတ္တႏိုးထားေသာပစၥည္းကို ေပးတာမွန္ပါလ်က္ အလွဴခံ၊ အေပးခံက ထိုပစၥည္းကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးရွိပါရဲ့လားဟူေသာ ေမးခြန္းတက္လာျပန္သည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ ျမတ္ႏိုး၏။ တစ္ခ်ိဳ႕ မျမတ္ႏိုးေလာက္ေပ။

အေတြးေခ်ာ္သြားသည္ဟုထင္လွ်င္ ေတာင္းပန္ပါ၏။ သာသနာဖ်က္၊ မိစာၧဒိ႒ိစေသာ စကားလံုးၾကမ္းၾကမ္းႀကီးမ်ား သံုးစြဲဖို႔မလိုပါ။ ဆိုခ်င္၏။ ကိုယ္ေပးခ်င္တာကို ေပးလွဴျခင္းအေၾကာင္းေၾကာင့္ တစ္ခုခုျပန္ရေသာအက်ိဳးကို မေမွ်ာ္ကိုးေသာ္လည္း ရွိလာေပမည္။ ခက္သည္က ထိုရလာေသာ အက်ိဳးတရားကို ကိုယ္တကယ္ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏုိး ရွိပါ့မလားဟု စဥ္းစားစရာရွိ၏။ ကိုယ္က သူလိုတာေပးတာမဟုတ္ခဲ့ပဲ ကုိယ္ျမတ္ႏိုးတာကို ေပးလိုက္မိျခင္းကို သေဘာေပါက္ရမည္။ ကမၼပထ အနည္းငယ္ ေခ်ာ္သြားႏိုင္သည္။

ကိုယ္လည္းျမတ္ႏုိး၊ ကိုယ္ေပးတာကိုရၿပီး တဖက္သားလည္း ေပ်ာ္ရႊင္မည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးဟု ဆိုရေပမည္။ ထုိသို႔ေသာကံတို႔က အက်ိဳးေပးေသာအခါ ကုိယ္လည္းတစ္ခုခုရ၊ ထိုရတာကိုလည္း ကိုယ္ကအျမတ္တႏိုးရွိ ျဖစ္လာေပမည္။

ထို႔ေၾကာင့္ “ရတာမလို၊ လိုတာမရ” ကိစၥတို႔သည္ မနာပဒါန ခ်ိဳ႕တဲ့ရာမွျဖစ္လာေသာ အက်ိဳးတရားတို႔ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု စဥ္းစားမိျခင္းျဖစ္သည္။

“ျမတ္ႏိုး” ဟူေသာ စကားေအာက္၌ ေျပာရန္ရွိလာျပန္သည္။ ပစၥည္းေကာင္းတိုင္း၊ တန္ဖိုးႀကီးတုိင္းလည္း ျမတ္ႏိုးမႈမျဖစ္တတ္ေပ။ ကုိယ္ျမတ္ႏိုးတိုင္း သူမ်ားမျမတ္ႏိုးတတ္။ အိုင္ပက္ဝယ္ၿပီး လက္ေဆာင္ေပးလိုက္သျဖင့္ ေပ်ာ္သြားသူရွိႏိုင္၏။ ဒါႀကီး မလိုခ်င္ပါဘူး။ ေစ်းႀကီးမွန္းသိပါတယ္။ ဒီျပင္ဟာေလးလုပ္ပါဆိုသူလည္း ရွိႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ “ျမတ္ႏိုး” ဟူေသာ အေျဖသည္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္သာ ဆုိင္ေပေတာ့သည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားက်င့္ဝတ္၌ အေတာ္ေကာင္းေသာ ေဝါဟာရတစ္ခုေတြ႔ရသည္။ “ဥာတိ၊ ပဝါရိတ” ျဖစ္၏။ ေဆြမ်ိဳးႏွင့္ ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ဖိတ္ၾကားထားေသာ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ကို ဆိုလိုသည္။ မနာပဒါနကို ေပးလွဴသူမ်ားဟု ေသခ်ာေပါက္ေတြးလို႔ရသည္။ သူတို႔သေဘာအရ မလွဴ၊ ရဟန္းက " ဒါေတာ့လိုအပ္ေနပါတယ္” ဟု ဆိုမွသာ ထိုရဟန္းလိုအပ္ေသာပစၥည္းကို ေပးလွဴၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ား “ရတာမလို၊ လိုတာမရ” ေတာ္ေတာ္နည္းပါးၾကလိမ့္မည္ဟု သံုးသပ္စရာရွိသည္။

တစ္စံုတစ္ေယာက္က အမွန္တကယ္လိုေနတာ မိမိထံမွာ ေတြ႕ရသျဖင့္ ငါ့ကိုေပးလို႔ရရင္ ေပးစမ္းပါဟု ေတာင္းေသာအခါတို႔၌လည္း မနာပဒါန ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္၏။ သဘာဝေဘးဒဏ္ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ ဒုကၡသည္တို႔ကို အစားအစာ၊ ေဆးဝါးစသည္ ကူညီလွဴဒါန္းသူတို႔လည္း မနာပဒါယီမ်ား ျဖစ္ၾက၏။

“လိုတာ မရ” ဟူေသာစကား၌ ရွဳပ္ေနတာရွိလာျပန္သည္။ လူ႕အလိုကား အဆံုးမသတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ တဏွာ “လို” ထက္ လိုအပ္ခ်က္ “လို” ဟု ေျပာရမည္ထင္သည္။ လိုအပ္ခ်က္က ျဖည့္လို႔ရ၏။ တဏွာ“ လို” က ျဖည့္လို႔မရ။ “ကံ” ကျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္သည္မွာ လိုအပ္ခ်က္ကိုသာ ျဖစ္၏။ တဏွာ“လို” ကို ဘယ္ကံမွ မျဖည့္ႏိုင္။ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ကေလးေတြမွ မရွိေသာဘဝသည္ “ လိုတာမရ ” ျဖစ္၏။ ဇိမ္ခံ ပစၥည္းမ်ား အလွ်ံပယ္ မရွိျခင္းသည္ “လိုတာမရ” မဟုတ္၊ “ မရတာ လို ” ျဖစ္သြား၏။ ပိုဆိုးသြားေတာ့သည္။

ေတာင္းရမ္းရာ၌လည္း မေတာ္တေရာ္ ေတာင္းရမ္းတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏုိင္ျပန္သည္။ ေဝႆႏၱရာမွလြဲ၍ မည္သူမွ်မျဖည့္ဆည္းႏိုင္ေသာ ေတာင္းရမ္းျခင္းမ်ိဳးျဖစ္၏။

ထိုဇာတ္ေတာ္ထဲ၌ ပုဏၰားက မဒၵီေဒဝီကုိ လာေတာင္း၏။
ေဝႆႏၱရာမင္းႀကီးက ပါရမီျဖည့္ဖက္ေဒဝီကို လြန္စြာျမတ္ႏိုး၏။ အလွဴခံပုဏၰားကလည္း ဤမွ်လိမၼာေခ်ာေမာေသာ အမ်ိဳးသမီးကို (ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ မဟုတ္လွ်င္ပင္) ျမတ္ႏိုးေလာက္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအလွဴေပးမႈက မနာပဒါနျဖစ္သြားေတာ့၏။ ဇာတ္ေတာ္ထဲ၌ မင္းႀကီးကို ပါရမီျဖည့္ရန္ သိၾကားမင္းက ပုဏၰားေယာင္ေဆာင္၍ လာအလွဴခံသျဖင့္ ၿပီးသြား၏။ ျပႆနာမရွိလိုက္။

အမွန္လက္ေတြ႔ဘဝတြင္မူ လူမႈေရးျပႆနာ ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ျဖစ္သြားႏိုင္၏။ ပုဏၰားမွာ ဇနီးရွိေနခဲ့ေသာ္၊ မဒၵီက အျပစ္မရွိတဲ့သူမကို ေပးလွဴလိုက္သျဖင့္ တရားေတြ႔ေသာ္……။ …….ေသာ္။

ျမတ္ႏိုးရာကို လွဴရျခင္းသည္လည္း လြယ္ကူေသာကိစၥမဟုတ္ေပ။
ဤကိစၥမ်ိဳး ဤေလာက၌ မျဖစ္ဟုအတတ္ဆိုရန္ကား ခက္၏။ ဇနီးကိုေပါင္၍ ကမၻာ့ဖလားေဘာလံုးပြဲေလာင္းေသာ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ဖတ္ရဖူး၏။ သူ႔ဇနီးကို မခ်စ္၍မဟုတ္ဟု သူကဆိုေသး၏။ စဥ္းစားရေတာ့ ခက္၏။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ….
တဖက္သားလိုေနတာ၊ ျမတ္ႏိုးေနတာေလးေတြကို ေပးရလွ်င္ ကိုယ့္အလွည့္မွာလည္း လိုေနတာ၊ ျမတ္ႏိုးတာေတြျပန္ရႏိုင္၏ဟု ကမၼဝါဒ၏ အေျခခံေကာက္ခ်က္ ဆြဲလိုက္ႏိုင္၏။

သို႔ေသာ္ တဖက္သားလိုေနတာက ေပးဖို႔ခက္ေနတာလည္း ျဖစ္ရတတ္၏။
တစ္ခါက ရြာတစ္ရြာက လူတစ္ေယာက္သည္ ဘုရားဆုပန္ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ေျပာ၏။
ထိုအခါ ၾကည့္မရေသာလူတစ္ေယာက္က “ဘုရားဆုပန္ရိုးမွန္ရင္ ေဝႆႏၱရာမင္းႀကီးလို မင္းဇနီး ငါ့ေပး” ဟု အလွဴခံ၏။

ဘုရားဆုပန္ မင္းေယာက်္ားက ဓားဆြဲ၍လိုက္၏။ သူက ဆို၏ “ငါက ဘုရားဆုပန္ထားေပမယ့္ ဒါနပါရမီကို ျဖည့္တဲ့ဘဝမဟုတ္ဘူး။ ဝီရိယပါရမီကိုျဖည့္တဲ့ဘဝ။ မဟုတ္မဟတ္ နင့္လိုေကာင္ေတြကို အားႀကိဳးမာန္တက္ ရွင္းပစ္ရမယ့္ဘဝ” ဟု ျဖစ္၏။

ဘာပါရမီမွမျဖည့္ေသာ ဇနီးေတာင္းသည့္ေယာက်္ား ထြက္ေျပးခဲ့ရ၏။
လိုအပ္ခ်က္ “လို”ႏွင့္ တဏွာ “လို” ကြဲျပားၿပီး ေပးသူ၊ ယူသူမ်ား မနာပဒါယီ၊ မနာပလာဘီမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစဟု…….။

မနာပဒါယီ= ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ေပးသူ၊ လွဴသူ။
မနာပလာဘီ= ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ရသူ၊ အလွဴခံသူ။
မနာပဒါန= ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကို ေပးလွဴျခင္း။
( “ဘုရားျဖစ္ေရးပင္ ေအးဂ်င့္ကပါလာ၏” ဆက္ေရးပါမည္။)


ေမတၱာျဖင့္
သီဟနာဒ

စာအုပ္ ေပ်ာက္ဆုံးမႈ

သူမတုိ႔အိမ္နားက လမ္းအကူးမွာ အိန္ဂ်လာတစ္ေယာက္ ႐ိွဳက္ႀကီးတငင္ ငုိေနရွာတယ္။
ၾကင္နာတတ္တဲ့ အိမ္နီးခ်င္း အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကေတြ႔ၿပီး အိန္ဂ်လာကုိ ေခ်ာ့ေမာ့ဖုိ႔ ႀကိဳးစားတယ္။

“အိန္ဂ်လာ … ဘာျဖစ္လုိ႔ တစ္ေယာက္ထဲလာၿပီး ဒီမွာ ငုိေနတာလဲ”
“ကေလးျပဳစုပ်ိဳးေထာင္နည္းစာအုပ္ ေမေမ ေပ်ာက္ေနတယ္” လုိ႔ အန္ဂ်လာက ေျဖတယ္။

“သမီးရယ္ … ဒါမ်ား ငုိစရာ မဟုတ္ပါဘူး”
“ဟုတ္တာေပါ့။ အဲ့ဒီစာအုပ္ မရွိရင္ ေမေမက သူထင္ရာ သူလုပ္ေနတာ” တဲ့။


Ref: Wisdom from laughter 


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

နားဝင္မခ်ိဳတဲ့ အမွန္တရားတခ်ိဳ႕ ( ၂ )

လီကြမ္းယုရဲ့ Hard Truths (to keep Singapore going) ထဲက သင့္ေတာ္မယ့္ အပိုင္းေတြကို ေရြးၿပီးဘာသာျပန္ထားတာပါ။ သူ႔အေတြးအေခၚ၊ သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အရင့္အရင္ စာအုပ္ေတြမွာ တခ်ိဳ႕ပါခဲ့ေပမယ့္ ဒီစာအုပ္ကေတာ့ လူငယ္ဂ်ာနယ္လစ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးျဖစ္ၿပီး အေမးအေျဖပံုစံဆိုေတာ့ ပိုၿပီးသြက္ေနတယ္လို႔ ခံစားရလုိ႔ပါ။ တစ္စံုတစ္ရာ ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ့လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ဇင္ေ၀ေသာ္


ေမး။          ။ အရင္ စင္ကာပူခြဲထြက္ၿပီးစကနဲ႔ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ဒီေန႔ မေလးရွားက သူတို႔ျပည္တြင္းေရးကိုပဲ တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ဖို႔ အာရံုက်လာေတာ့ စင္ကာပူအေပၚမွာထားတဲ့ သူတို႔သေဘာထားေတြ ေျပာင္းလဲလာတယ္လို႔ မထင္မိဘူးလား။

ေျဖ။           ။ ဒါကို မင္းတို႔ယံုၾကည္သလား။ ငါတို႔ေလယာဥ္ကြင္းရဲ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ထိပ္တန္းအဆင့္ကို ေက်ာ္တက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ ကမာၻ႕ခံုရံုးရဲ့ အဆံုးအျဖတ္နဲ႔ စင္ကာပူက ပက္ဒရာ ဘရန္ကာကိုရလိုက္ၿပီး မေလးရွားက Middle Rocks ကို ရလိုက္တယ္။ ဒီႏွစ္ခုရဲ႕ နယ္ျခားစည္း မခတ္ရေသးဘူး။ ၁၉၄၁- ခု ရပ္ဖဲ(လ္) ေကာလိပ္မွာ တက္ေနတုန္းက ေကဒါက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေျပာတာကို ငါမေမ့ေသးဘူး။ မင္းတို႔ တရုတ္ေတြ သိပ္မ်ားလြန္းတယ္ တဲ့။ တကယ္က တရုတ္ေတြက ေစ်းဆိုင္ေတြကို ပိုင္ဆုိင္ၾကတယ္။ ေျပာမယ့္သာေျပာတာ၊ သူေနတဲ့ ေကဒါမွာ တရုတ္ကကနည္းနည္းေလးပဲရွိတယ္။

မေလးရွားနဲ႔ ပူးေပါင္းလိုက္ရင္ အဲသလုိ လူမ်ိဳးစြဲစိတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားမယ္လို႔ ငါထင္ခဲ့မိတယ္။ ငါမွားသြားတယ္။ တန္ကု က တရုတ္ဆို လံုးဝအလိုမရွိတာ။ သူက လူေကာင္းပဲ။ သူ႔မွာ တရုတ္မိတ္ေဆြေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔စိတ္ထဲမွာ မေလးရွားလူမ်ိဳးက အျမဲတမ္း နံပါတ္တစ္ဆိုတဲ့ဝါဒ။ အဲဒါ သူ႔ရဲ႕ လူမ်ိဳးေရးအျမင္ပဲ။

ေမး။          ။ ဒါဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးသေဘာထားေတြ မေျပာင္းေသးဘူးေပါ့။ တခ်ိဳ႕ေျပာေနၾကတာကေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြလက္ထက္မွာ ဒီလို စိတ္ဓာတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္တဲ့။

ေျဖ။           ။ မေလးရွားရဲ႕ ဘယ္မ်ိဳးဆက္က ဒီလိုအေျခခံေျပာင္းလဲမႈကို ေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကသလဲ။

ေမး။          ။ ဒါဆို ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာင္းလဲဘူးေပါ့။

ေျဖ။          ။ “ဘယ္ေတာ့မွ ” ဆိုတဲ့စကားက အခ်ိန္သိပ္ၾကာလြန္းေနမယ္။ လတ္တေလာ ေျပာင္းလဲဖို႔ အလားအလာေတာ့ မျမင္မိဘူး။ စင္ကာပူမွာ လံုးဝမတူညီတဲ့ အေျခခံသေဘာတရားေတြရွိတယ္။ ငါတို႔က လူမ်ိဳးေပါင္းစံု မဲရစ္တိုကေရစီ။ လူမ်ိဳးစုေတြရဲ့ၾကား၊ လူမႈေရးနဲ႔ စီးပြါးေရး မတူညီမႈေတြၾကားမွာ ညီမွ်ျခင္းတစ္ခု ငါတို႔ရွာေဖြႏိုင္ခဲ့တယ္။

ငါ့ေဆြမ်ိဳးေတြ ကြာလာလမ္ပူမွာရွိတယ္။ သူတို႔ မေလးရွားကေန အၿပီးအပိုင္ ထြက္သြားၿပီး ၾသစေတးလ်မွာ အေျခခ်ေနၾကေတာ့တယ္။ ငါတုိ႔မွာက စင္ကာပူရွိတယ္။ ဒီမွာ ရိုးေျမက်ေနထိုင္သြားၾကဖို႔လည္း ဆႏၵရွိၾကတယ္။ ငါတို႔ခိုင္မာေနသေရြ႕ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ေနသေရြ႕ စင္ကာပူက ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ေအးေဆးပဲ။

အခုဆိုလိုတာက မတူညီတဲ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ေတြေၾကာင့္ အတူလက္တြဲၿပီး အလုပ္လုပ္လို႔ မရဘူးလို႔ ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ မေလးရွားနဲ႔ အာဆီယံနဲ႔ အတူလက္တြဲ အလုပ္လုပ္လို႔ရတယ္။ မဟာသီယာနဲ႔ ငါနဲ႔ဆိုရင္ အခုထိ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ေတြ လက္မွတ္ထိုးေနၾကတုန္းပဲ။

အတူလက္တြဲ အလုပ္လုပ္ဖို႔ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ခ်စ္ေနစရာမလိုဘူး။ အက်ိဳးအျမတ္ရယူလိုမႈက ခံစားခ်က္ကိုေတာ့ ပယ္ဖ်က္မေပးႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အားပိုေကာင္းေအာင္ေတာ့ ေမာင္းႏွင္ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ နာဂ်စ္ ရာဇတ္ဆိုရင္လည္း ဆင္ျခင္သံုးသပ္ႏိုင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ပဲ။ သူက ငါတို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းအလုပ္လုပ္ခ်င္တယ္။ ဘာလို႔ထင္သလဲ။ မေလးရွား အက်ိဳးအျမတ္ရႏိုင္လို႔။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ႏိုင္ငံထဲက ႏိုင္ငံေရးသမားေတြလိုလူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔ ခံယူခ်က္ကို သူေကာင္းေကာင္း ကိုင္တြယ္ႏိုင္မွ ရလိမ့္မယ္။ မေလးရွားအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ရႏိုင္မယ့္ ပေရာ့ဂ်က္ေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ သူတို႔စိတ္လိုလက္ရရွိၾကသလဲဆိုတာနဲ႔ စင္ကာပူအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ကိုေရာ သူတို႔ဖက္က ကူညီဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကၿပီလား ဆိုတာကို မေလးရွားေခါင္းေဆာင္တိုင္း စဥ္းစားထားသင့္တယ္။ ဒီေမးခြန္းကို ငါတို႔က ေမ့သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။

ေမး။          ။ စင္ကာပူနဲ႔ မေလးရွားတို႔ ျခားနားခ်က္ ဒီထက္ပိုကြာသြားမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ပိုအားေကာင္းတဲ့ ေဆြရင္းမ်ိဳးရင္းေတြလိုျဖစ္လာၿပီး ဆက္ဆံေရး ပိုအဆင္ေျပမလာႏိုင္ဘူးလား။

ေျဖ။           ။ အေျဖက “ရက္စ္” နဲ႔ “ႏိုး” ပဲ။ ဒါဆို သူတို႔ ငါတို႔အေပၚ ဗိုလ္က်လုိ႔မရေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ပိုၿပီးခံရခက္ေနလိမ့္မယ္။ “စင္ကာပူကို ခြဲထြက္ခြင့္ မျပဳခဲ့သင့္ဘူး” ဆိုတာ သူတို႔အျမဲတမ္းေျပာေနက်စကား။ မေလးရွားသတင္းစာေတြကို ဖတ္ၾကည့္။ တန္ကုက စင္ကာပူကို ခြဲထြက္ခြင့္မျပဳခဲ့သင့္ဘူးဆိုတာ အခုအထိ ေရးေနၾကတုန္းပဲ။

အစက ဒါေတြကို ငါႀကိဳသိခဲ့တယ္ထင္သလား။ ၁၉၅၂- ခုႏွစ္တုန္းက ငါ့ရင္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးေပါ့သြားလို႔ ဟုတ္ၿပီ၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးထဲကို ငါဝင္ေတာ့မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ရွိတဲ့ေငြေလးေတြကို တရားေရးဘက္မွာ ရင္းႏွီးလိုက္တယ္။ အဲသလုိနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားေရာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သိလိုက္ရတာက ငါကိုယ္တိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒရဲ့ အက်ဥ္းသားျဖစ္ေနခဲ့ရၿပီဆိုတာပဲ။ ဒီေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ မႀကီးစိုးႏုိင္တဲ့ မေလးရွားဆီကို ငါေရာက္သြားတယ္။ မေလးရွားေရာက္ေတာ့ မေလးဗိုလ္က်စိုးမိုးေရးနဲ႔သြားၿပီး ထိပ္တိုက္တုိးေနျပန္ေရာ။ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ငါတိုု႔ကို ေမာင္းထုတ္လိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ ငါတို႔လုပ္စရာရွိတာက စင္ကာပူ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚကိုယ္ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ပဲ။

ဒီျပႆနာေတြကို အစကတည္းက ႀကိဳသိခဲ့ရင္ ႏိုင္ငံေရးထဲကို ငါေရာက္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ၁၉၅၉- ခုကေနစလို႔ အသစ္ျပန္ႀကိဳးစားၾကည့္ပါလားလို႔ မင္းတို႔ကေျပာၾကည့္။ ငါကေတာ့ “လံုးဝ” ပဲ။ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒီလို ရလဒ္ေတြရဖို႔ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေတြေျပာရရင္ အမ်ားႀကီးပဲကြ။

၁၉၇၁- ခုႏွစ္မွာ ငါနဲ႔ ၿဗိတိသွ်ေလဘာအစိုးရရဲ့ ဆက္ဆံေရး၊ ၿပီးေတာ့ ၿဗိတိသွ်တပ္ေတြ ရုတ္သိမ္းသြားတဲ့ ၁၉၇၅- ခုအထိ ကြန္ဆာေဗးတစ္အစိုးရနဲ႔ ဆက္ဆံေရး၊ စံုလို႔ပဲ။ သတိရမိတယ္ကြာ။ အဲဒီေနာက္ သမၼတဆူဟာတိုနဲ႔လက္တြဲၿပီး စင္ကာပူကုိ အေျခက်ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ ဆူဟာတိုက ရွဥ့္လဲေလွ်ာက္၊ ပ်ားလဲစြဲဝါဒကို သေဘာေပါက္တယ္။ အင္ဒိုနီးရွားနဲ႔ စင္ကာပူ ပူးေပါင္းအလုပ္လုပ္ရင္ ပိုအဆင္ေျပႏိုင္မယ္။

အဲဒီေနာက္ ရာဇက္နဲ႔ေပါင္းခဲ့တယ္။ သူက ဆံုးသြားျပန္ေရာ။ ၿပီးေတာ့ ဟူစိန္ အုန္း။ သူလည္း ၾကာၾကာမခံျပန္ဘူး။ အဲဒီေနာက္ မဟာသီယာ။ သူက ငါဟာ ႏွိမ္လို႔မရဘူးဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ငါတို႔ မေလးရွားပါလီမန္ထဲမွာ အတူတူေတြ႔ၾကတုန္းက ငါက ဘာကိုမွ အေၾကာက္အလန္႔မရွိတဲ့ေကာင္ဆိုတာ သူသိထားတယ္။

ဂိုေခ်ာက္ေတာင္တက္လာေတာ့ မဟာသီယာက ငါနဲ႔သေဘာတူထားတာတစ္ခ်ိဳ႕ကို ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္လိုေၾကာင္း ေျပာလာတယ္။ ဒါနဲ႔ ဂိုေခ်ာက္ေတာင္ကို ငါေျပာတယ္။ သူေျပာင္းခ်င္တာေတြသာ ေျပာင္းေပးလုိက္ရင္ မင္းေတာ့ ဒုကၡေရာက္ၿပီသာ မွတ္ေပေတာ့လို႔။ သေဘာတူထားတယ္။ ဒါပဲ။ ၿပီးၿပီေပါ့။ မဟာသီယာက ဒါကိုလံုးလံုးမေက်နပ္ဘူး။ ဒါနဲ႔ ဂိုေခ်ာက္ေတာင္က ျပန္ေျပာတယ္။ “ခင္ဗ်ားက ဟုိဟာေျပာင္းခ်င္၊ ဒီဟာေျပာင္းခ်င္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဒါေတြကို လုပ္မေပးႏိုင္ဘူး” တဲ့။ ငါတို႔ NEWater ပေရာဂ်က္ မေအာင္ျမင္ခင္က ေရအေရာင္းအဝယ္အတြက္ ႏွစ္တစ္ရာတိုးၿပီး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ မဟာသီယာက ေရဂါလံတစ္ေထာင္ကို သံုးရင္းဂစ္ပိုေတာင္းတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ေဟာင္ေကာင္က တရုတ္ဆီက ေရဝယ္ရာမွာ ဂါလံတစ္ေထာင္ကို ႏွစ္ရူပီးေတာင္ေပးရလို႔တဲ့။

နည္းပညာေတြ တိုးတက္လာတယ္။ ေသာက္ေရသန္႔ရရွိေရးအဖြဲ႔ကလည္း မေနမနား အားထုတ္ၾကတယ္။ အခု ငါတို႔ ေရေသာက္ဖို႔ အလံုအေလာက္ရွိေနၿပီ။ မဟာသီယာ ေတာ္ေတာ္စိတ္ညစ္သြားတယ္။ သူက ငါတို႔ကို ေရနဲ႔ၿခိမ္းေျခာက္ၿပီး ေငြပိုရႏိုင္သေလာက္ရေအာင္ ႀကိဳးစားေနခဲ့တာ။

ေမး။          ။ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ေတြ႔တဲ့ မေလးတိုင္းကေတာ့ စင္ကာပူက စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္စရာ၊ သူတို႔အစိုးရနဲ႔ မီဒီယာကလည္း ဘယ္ေတာ့မဆို မေလးဆိုရင္ ကန္ထုတ္ပစ္မွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေၾကာင့္ေတာ့ မေလးရွားနဲ႔ စင္ကာပူ စစ္ျဖစ္စရာမလိုပါဘူး- တဲ့။

ေျဖ။           ။ ေအး ဒါဆိုေကာင္းတာေပါ့။

ေမး။          ။ ဒါဆိုရင္ စိတ္ေအးစရာပဲေပါ့။

ေျဖ။           ။ တကယ္ေတာ့ စင္ကာပူက သူ႔ကိုယ္သူကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္- ။

ေမး။          ။ ဒီလိုမဟုတ္ဘူးထင္တယ္။ မေလးရွားရဲ့ ကမာၻ႔အျမင္မွာ စင္ကာပူက အက်ံဳးမဝင္ပါဘူး။ စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္စရာ အနည္းငယ္သေဘာေလာက္တင္ပါ။

ေျဖ။           ။ ဒါဆို မေလးရွားအလုပ္သမားဝန္ႀကီးေျပာတာကို နားေထာင္ၾကည့္။ “စင္ကာပူကေန ျပန္လႊတ္ခံလိုက္ရတဲ့ မေလးလူမ်ိဳးသံုးသိန္းအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အလုပ္အကိုင္ေတြ ဖန္တီးေပးထားၿပီးသားပါ” တဲ့။ ကဲ အလုပ္အကိုင္ေတြက ဘယ္မွာလဲ။ “ငါတို႔က ႏုိင္ငံႀကီး ျပႆနာမရွိ၊ ငါတို႔လူမ်ိဳးကုိ အခ်ိန္မေရြး ျပန္ေခၚႏိုင္တယ္” ဆိုတာ ျပခ်င္ရံုပဲ။ ဘာေၾကာင့္ သူတို႔က ႏိုင္ငံႀကီးဗိုလ္က်စိုးမိုးေရးဝါဒရွိေနရတာလဲ။

ေမး။          ။ သူတို႔အဆိုအရကေတာ့ မေလးရွားက စင္ကာပူအေၾကာင္း စဥ္းစားတာထက္ စင္ကာပူက မေလးရွားအေၾကာင္း စဥ္းစားေနတာက ပိုေနတယ္ဆိုလားပဲ။

ေျဖ။           ။ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအေၾကာင္း ငါတို႔မေျပာခဲ့၊ မႀကံစည္ခဲ့ပါဘူး။ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုုယ္ပဲ စဥ္းစားတယ္။ ဒါက သူတို႔ေျပာေနတာပါ။ မေလးဘာသာနဲ႔ သတင္းစာေတြကို ဖတ္ၾကည့္။ တစ္ခါတစ္ခါ အဂၤလိပ္လို သတင္းစာမွာေတာင္ပါေသးတယ္။


ဇင္ေ၀ေသာ္