ပရိတ္ကူ ေရပင္ မဆူျငားေသာ္လည္း


ဆရာေတာ္ တစ္ပါးကို တရုတ္ ဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္က လူနာအတြက္ ပရိတ္ရြတ္ဖတ္ေပးရန္း လာပင္႔သျဖင္႔ ႂကြေရာက္ခ်ီးျမွင္႔ခဲ႔သည္ဆို၏။

ယင္း ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းသု႔ိ ေျခေတာ္ မခ်မီ ထိုလူနာ၏ ဇိဝိတ နဝက ကလာပ္လည္း လူနာကုဋင္ထက္၌ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေလေတာ႔၏။ သတၱဝါတစ္ခု၊ကံတစ္ခု ျဖစ္၏၊

သို႔ေသာ္ ယင္း ဆရာေတာ္ကား တရုတ္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအလယ္ ေရပန္းစားသြားေလေတာ႔သည္။ ပရိတ္ အားႀကီးစြမ္း၏ ဟူသတတ္။ သူတို႔ အဆိုအရ "ဆရာေတာ္ေပါင္း မ်ားစြာ ပင္႔၍ ပရိတ္ခ်ီးျမွင္႔ေစခဲ႔ဖူးၿပီ၊ မည္သည္႔ဆရာေတာ္၏ ပရိတ္ကမွ ဤမွ် ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္ အက်ဳိးမေပး "ဟု သိခဲ႔ရ၏။

ပရိတ္ရြတ္ဖတ္ရာမွ လူနာျပန္လည္ က်န္းမာလာျခင္း အျပင္ အျခား အျခာေသာ ေတာင္႔တ အသီသမ်ားလည္း ရိွတတ္ၾကျပန္၏။

ဤေခတ္၌ (အထူးသျဖင္႔ စင္ကာပူ၌) ေရဆူရန္ မလိုေတာ႔။


 သီဟနာဒ

ကမာၻ႕ဒုကၡျဖင္႔ ခရီးမ်ား ထြက္ခဲ႔ရသူ ( သို႔ ) က႐ုဏာ ေျခဖဝါး အနားမရ ရွာခဲ႔ေလသူ

အယႏၱိမာ ဇာတိ၊ နတၳိ ဒါနိ ပုနဗ ၻေဝါတိ။

ဇာတိကုန္၊ ဘဝကုန္၊ ခႏၶာအစု ျပာပုံသာ ရိွရစ္ေစ။
အရွင္႔ ဒုကၡ အေပါင္း ၿမံဳေနတာပင္ မက်န္ေတာ႔။
သို႔ ဆိုေသာ္ ကမာၻ႕ဒုကၡကား အဘယ္သို႔နည္း။

အခ်ိန္တရားက အရွင္႔ ဘက္ေတာ္သား မဟုတ္ခဲ႔ေလဘူး။
ေလးသေခ်ၤေက်ာ္ ရွာထားရသမွ် ၄၅ ႏွစ္ အတြင္း အၿပီး ျဖန္႔ေဝရမယ္ တဲ႔။
မတရားတဲ႔ သဘာဝ။ တိ႔ု ဗုဒၶ လည္စင္းလို႔ေတာ႔ မခံခဲ႔ဘူး။

ဘယ္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မွ ဒီ အရွင္ျမတ္ေလာက္ ခရီး မထြက္ခဲ႔ရဘူး။
လယ္ဂ်င္ဒရီဆန္တဲ႔ ဈာန္ပ်ံ ခရီးေတြ ကၽြႏု္ပ္ မကိုးကား လိုဘူး။
ရာစုသစ္ ရင္ခုန္သံနဲ႔ သမိုင္းလက္တံ မီသမွ် တေလးတစား ကိုးကားမယ္။
မယံုလိ႔ု မဟုတ္သလို ယုံသူကိုလည္း အျငင္းမထားခဲ႔လိုဘူး။


"က႑ကရဲ႕ အသက္
ဆႏၷရဲ႕မ်က္ရည္
ပဥၥဝဂၢီ ရဲ႕ ပီတိ
မိဘရဲ႕ ငိုေၾကြးၿငီးတြားသံ
ျပန္လာႏိုး သားနဲ႕ ၾကင္ယာ
ဒါေတြကုိ မဖယ္ခြာရင္
ဘယ္မွာ ငါ သစၥာသိေတာ့မလဲ လို႔
အေနာ္မာရဲ႕ ရင္ခြင္ဦးမွာ
တို႔အရႇင္ ဥဒါန္းက်ဴးေတာ႔
အိပ္ေနတဲ႔ အေနာ္မာေတာင္ ကုန္းထလာတယ္။"


ကပိလ နဲ႔ အေနာ္မာ နည္းတဲ႔ ခရီး အကြားလား။
နတ္ေတြက ခြာေတြကို မ ထားသလား။ မသိဘူး။
ဒီ ခရီးရွည္အတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးက ေမာပမ္း႐ွာတဲ႔ က႑ကရဲ႕ အသက္။

ဘုရားျဖစ္လု႔ိ ၁၂ လမျပည္႔ေသးဘူး။
ထြက္လိုက္ရတဲ႔ ခရီးက ဥ႐ုေဝဠ ကေန ဆာနာ႔သ္။
ဆာနာ႔သ္ ကေန ဥ႐ုေဝဠ။ အဲဒီေနာက္ ဂယာကို ျဖတ္
ရာဇဂဟ ကို ဆက္လိုက္တာ ကီလိုမီတာနဲ႔ဆို သုံးတစ္ငါး။( ၃၁၅ )

သမိုင္းဝင္ အရွင္ရဲ႕ အရွည္ဆုံး ခရီးက ရာဇဂဟ ကေန သာဝတၳိ။
ေဝသာလီမွာ တစ္ေထာက္နား လို႔။ ဒီကမွ ရာဇဂဟ ကို ျပနႂ္ကြဖို အျပန္ခရီးက
ကီဋာဂိရိ မွတဆင္႔ အာဠဝီ။ ရာဇဂဟ ျပည္ေတာ္ျပန္ ခရီးကို တြက္ေတာ႔ ကီလိုမီတာ ကိုး ႏွစ္ သုည။ ( ၉၂၀ )

အသက္ေတာ္ ၈၀။ အရွင္႔ စကားေတာ္ ကိုးရရင္ လွည္းအိုႀကီး တစ္စီးရဲ႕
ေနာက္ဆုံး ခရီးက မေဝးလွ ဘူး ဆိုေပမယ္႔ ေရဆာေတာ္မူလု႔ိ နားခဲ႔ရ။
ေနပူေတာ္ မူလို႔ အရိပ္ခိုခဲ႔ရ။

လူပ်ိဳဗုဒၶကို လူအိုဗုဒၶ က သမာပတ္ေတြနဲ႔ မလွည္႔စားခဲ႔ဘူး။
အိုတတ္တယ္။ အိုလိမ္႔မယ္။ ငါ အိုေနၿပီ။ ဒါပဲ။

ရာဇဂဟ ကေန ပါဋလိဂါမ၊ ေဝသာလီ၊ ရြာ ၿမိဳ႕ အလီလီျဖတ္ရင္း
ေနာက္ဆုံးမွာ ကုသိနာရ။ ႏွစ္ ခြန္ ငါး ကီလိုမီတာေဝးကြာတယ္။

တစ္ခါတစ္ခါ ရဟန္း ငါးရာ နဲ႔။
တစ္ခါတစ္ခါ ရဟန္း ၁၂၅၀ နဲ႔။
တစ္ခါတစ္ခါ အေရအတြက္ မပါ သမၻဟုလာ ရဟန္းမ်ားစြာနဲ႔။
တစ္ခါတစ္ခါ အေဖာ္မမွီး တစ္ပါးတည္း။

ၫႇပ္ဖိနပ္ေတာ္ စီးတာ တစ္ခါပဲ ရွာေတြ႔ေတာ႔
အခါတိုင္းမွာ ေျခ ဗလာ ေလ်ွာက္ေတာ္မူခဲ႔ဟန္ တူပါရဲ႕။
ေဒသနာကို ေဖာင္ေတာ္ မဂၢင္နဲ႔ အမြမ္းတင္ခဲ႔ေပမယ္႔
တကယ္ ေဖာင္န႔ဲ ျမစ္ျပင္ကို ကူးေတာ္မူခဲ႔တာကေတာ႔
ပါယာဂ (ဒီေန႔ အလာဟာဘတ္) နဲ႔ ပါဋလိဂါမ (ဒီေန႔ ပတၲနား) ျမစ္အကူးမွာ။

စာေပမွာ ဒီတစ္ေနရာပဲ အခိုင္အမာ ေတြ႔ရတယ္။
ဒါဆို ခရီးစဥ္ အားလုံး ေျခေတာ္လ်င္ ေတြခ်ည္းလို႔ မွတ္သားရေတာ႔မယ္။

ပေလတို လို အကယ္ဒမီ ေထာင္ၿပီး သင္ၾကားခဲ႔တာ မဟုတ္သလို
အကြီနပ္စ္ လို တကၠသိုလ္မႇာ လက္ခ်ာေပးခဲ႔တာ မဟုတ္ေလေတာ႔
အ႐ွင္မက္ေဆ႔ ေဝခဲ႔တဲ႔ ေနရာေတြက လမ္းေဘးမွာ၊ ႏြားၿခံေဘးမွာ၊
သရက္ေတာမွာ၊ ရြာစြန္မွာ၊ ဓမၼာရုံမွာ၊ ေနရာေတြ စုံလွတယ္။

ေနရာက အဓိက မဟုတ္၊ မက္ေဆ႔ ေရာက္ၿပီး အလုပ္ျဖစ္ သြားဖို႔ပဲျပီး
အရွင္ရဲ႕ တစ္သက္လုံးေလ်ွာက္ခဲ႔တဲ႔ ခရီးစဥ္ေတြကို သခ်ၤာပညာရွင္ေတြ တြက္ၾကည္႕ေတာ႔
၂၃၅ , ၀၀၀ စကြဲယား ကီလိုမီတာေတာင္ ရိွသတဲ႔။

ဒါကိုၾကည္႔ေတာ႔ ဂ်ီးဆက္အရွင္ရဲ႕ ၉၀၀ စကြဲယား ကီလိုမီတာသာ ရိွတဲ႔ခရီးက
အေတာ္ႀကီး တိုေနတာေပါ႔။

ဒီခရီးရွည္ ဘာေၾကာင္႔မ်ား ထြက္ေတာ္မူခဲရတာပါလိမ္႔။
ရွာေနရင္ ေမာတယ္။ မဟာကရုဏာ တဲ႔။
ဒါေတြၾကား လယ္ဂ်င္ဒရီကိစၥေတြ ဝင္လာရင္
အရွင္ရဲ႕ ပင္ကိုယ္ဂုဏ္ရည္ေတြ ေလ်ာ႔ေလ်ာ႔ သြားတတ္တယ္။
မညီဘူး၊ မၫွိဘူး။ ဒါ ပိဋကတ္ အစစ္က ေျပာတာေတြ။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

* မခု႔ိတရို႕လမ္း *

ေရာင္းရင္း တုိ႔
ေယာနိေသာမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ၾက
တို႔ ေလွ်ာက္ရမယ့္လမ္းတို႕ မခို႔တရို႕ ။

တု႔ိ ကမာၻ က အပ်ိဳေဖာ္ဝင္စ
တို႔ မက္ရမယ့္ အိပ္မက္တို႔ အသံၾသစ
တို႕ စီးရမယ့္ ရထား ဆယ္ေက်ာ္သက္
တို႕ လက္ထဲက အေဝးေျပးလမ္းမ
လမ္း ဆိုတာ လြမ္းေနဖို႕ထက္ လွမ္းမိဖို႔ပါ။


ဇင္ေ၀ေသာ္









Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ရွင္းသန္႔စိမ္းလဲ့ကြ်န္း (၉ း ၅)

ငါ သုံးစြဲလုိ႔ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိေသးတဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ လႊင့္ပစ္ရမွာတုန္း။ သူမ်ား အထင္ႀကီး၊ မႀကီးကုိ ငါက စိတ္ဝင္စားတာ မဟုတ္ဘူး။

ငါ့ကုိ ရာဇဝတ္မႈဥပေဒ သင္ေပးခဲ့တဲ့ စူပါဗုိက္စာ တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ သူက လက္ခ်ာလည္း ဝင္ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသက္ေထာက္လာေတာ့ စူပါဗုိက္လုပ္တာေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ သူ႔အိမ္မွာ ပထမကမၻာစစ္ လက္က်န္ မီးဖုိရွိတယ္။ သူ႔အကၤ်ီတံေတာင္ဆစ္ေနရာက စုတ္ေနၿပီး သူ႔ေဘာင္းဘီ ဒူးဆစ္မွာလည္း စုတ္ၿပဲေနတာပဲ။ ငါတုိ႔ထဲက ရဲတဲ့ေက်ာင္းသားက ဆရာ့မွာ အဝတ္အစား ခ်ိဳ႕တဲ့လုိ႔လားလုိ႔ ေမးတယ္။ သူက ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ပဲ ျပန္ေျဖတယ္။ ရီေတာင္ ရီလုိက္ေသး။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းက ဂိတ္ေစာင့္ဆုိရင္ေတာ့ လူေလးစားဖုိ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ဝတ္ဖုိ႔ လုိတာေပါ့။ ငါက လူ အထင္ႀကီးေအာင္ အဲ့သလုိ ဝတ္ျပစရာ မလုိပါဘူးတဲ့။

ဒါနဲ႔ ငါက “ဒါက တန္ျပန္လူတန္းစား ခြဲျခားမႈပဲ” လုိ႔ ျပန္ေျပာမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူေျပာတာက အဓိပၸါယ္ ရွိတယ္ကြ။ ေနာက္ဆုံးေပၚ ဖက္ရွင္ေတြေနာက္ လုိက္ၿပီး အဝတ္အစားေတြ ေပၚတိုင္း ဝယ္ဝတ္၊ ကားေတြ တစ္စီးၿပီးတစ္စီး ေျပာင္းစီးနဲ႔ လူအထင္ႀကီးေအာင္ ဘာလုိ႔မ်ား လုပ္ေနရမွာလဲကြာ။ အေၾကာင္းရွာလို႔ကုိ မရဘူး။

ေမး ။   ။ အင္ဒုိနီးရွားက ေတာမီး႐ႈိ႕တာေတြကေန စၿပီး ဒီပတ္ဝန္းက်င္မ်ား မၾကည္မလင္ ျဖစ္ရတာ၊ ျမဴေငြ႔ေတြ အုံ႔ဆုိင္းေနတာေတြ မၾကာမၾကာ ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။ ဒီျပႆနာကို ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္း မရွိဘူးလား။
ေျဖ ။    ။ ဂ်ကာတာၿမိဳ႕ကုိယ္တုိင္ ျမဴမႈန္ေတြနဲ႔ အုံ႔ဆုိင္းၿပီး ဂ်ကာတာေလယာဥ္ကြင္း ပိတ္လုိက္ရၿပီ ဆုိေတာ့မွ သူတုိ႔ တစ္ခုခု လုပ္လာၾကမွာပါ။ Gambi တုိ႔၊ Riau ကြ်န္းဆြယ္ေတြတုိ႔၊ Balikpapan တုိ႔မွာ မီးခုိးမႊန္ေန႐ုံေတာ့ ဂ႐ုကုိ မစုိက္ဘူး။ ႏွာေခါင္းပိတ္ၿပီး ဒီအတုိင္းပဲ ဆက္သြားေနၾကမွာ။

ေမး ။   ။ ဒီျပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ တုိးတက္လာမႈ ေႏွးေကြးေနတာအေပၚမွာ စိတ္မပ်က္မိဘူးလား။
ေျဖ ။    ။ မပ်က္ပါဘူး။ လက္ေတြ႔က်က်ပဲ စဥ္းစားၿပီး ေနလုိက္တယ္။ သူတုိ႔လယ္ေတြ၊ ေတာင္ယာ စုိက္ခုိင္းတာေတြအတြက္ သစ္ပင္ေတြခုတ္၊ မီးမ႐ႈိ႕ပဲ လုပ္လုိ႔မွ မရၾကတာပဲ။

ေမး ။   ။ မစၥတာလီရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္လုိက္(ဖ္)စတုိင္က ဘယ္လုိလဲ။ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ဝင္စားမႈ ရွိပါသလဲ။ ကုိယ့္အတြက္ ကာဘြန္ေလွ်ာ့ခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနပါသလား။ အိပ္တဲ့အခါမွာေရာ အဲယားကြန္း ဖြင့္ပါသလား။
ေျဖ ။    ။ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေလာက္ လုပ္လုိ႔ ရမွာလဲ။ အဲယားကြန္း မပါရင္ ေကာင္းေကာင္း အိပ္လုိ႔ ဘယ္ရေတာ့မလဲ။

ေမး ။   ။ ရီဆုိက္ကယ္ (Recycle) စနစ္ကုိေရာ သုံးသလား။
ေျဖ ။    ။ ငါတုိ႔ဆီမွာ အမႈိက္သုံးမ်ိဳး ထည့္ဖုိ႔ အမႈိက္ပုံး သုံးပုံးလုိတယ္ဆုိတာ မသိေသး၊ မရွိေသးဘူး။ (အခုေတာ့ ရွိေနပါၿပီ - စာျပန္သူ)။ ဒါေတြ လုပ္လုိ႔ရတယ္ဆုိတာ တုိ႔လူေတြကုိ ပညာေပးၾကရမယ္။ ပုလင္းခြန္ေတြရယ္၊ သံဗူးေတြရယ္၊ စားၾကြင္းစားက်န္ေတြရယ္ကုိ သီးသန္႔အမႈိက္ပုံးေတြထဲမွာ ထည့္ၾကရမယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျဖစ္လာမွာပါ။

ေမး ။   ။ ေနာက္ထပ္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဆုိင္ရာ အသိစိတ္က ကုိယ့္အတြက္ အလြန္အကြ်ံ မသုံးစြဲျခင္းလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ မစၥတာလီက အလြန္အကြ်ံ သုံးစြဲသူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ေျဖ ။    ။ မွန္တယ္။ ငါက စားတာ နည္းတယ္။ ခရီးထြက္တာ နည္းတယ္။ ငါ့အတြက္ ကားေတာင္မွ ဝယ္သင့္၊ မဝယ္သင့္ စဥ္းစားမိေသးတယ္။ အျပင္သြားတုိင္း မာစီးဒီးတကၠစီကားကုိ ေခၚၿပီး သြားတာေတာင္မွ ကားတစ္စီး ေမာင္းသြားတာထက္ အကုန္အက် အမ်ားႀကီး သက္သာတယ္။ အိပ္ရာထ ေနာက္မက်ဘူးဆုိရင္ အိမ္ကေန ႐ုံးကုိ လမ္းေလ်ာက္၊ တစ္ကီလုိမီတာ ေဝးတယ္။ ႐ုံးကေန အိမ္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ပဲ။ ငါ့ကားဝယ္ထားတာ ငါးႏွစ္ရွိၿပီ။ အခု ကားနဲ႔ ခရီးသြားထားတဲ့ ခရီးအကြာအေဝးက ကီလုိမီတာ ႏွစ္ေသာင္းပဲ ရွိေသးတယ္။

ေမး ။ ဓာတ္ပုံထဲမွာ အဝတ္တန္းမွာ လွန္းထားတဲ့ မစၥတာလီရဲ႕ ရွပ္အကၤ်ီကုိ ေတြ႔ရတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာၿပီလုိ႔ ထင္တယ္။ ပစၥည္းေဟာင္းေတြကုိ လႊင့္မပစ္ဘူးလား။
ေျဖ ။    ။ ငါ သုံးစြဲလုိ႔ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိေသးတဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ လႊင့္ပစ္ရမွာတုန္း။ သူမ်ား အထင္ႀကီး၊ မႀကီးကုိ ငါက စိတ္ဝင္စားတာ မဟုတ္ဘူး။

ငါ့ကုိ ရာဇဝတ္မႈဥပေဒ သင္ေပးခဲ့တဲ့ စူပါဗုိက္စာ တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ သူက လက္ခ်ာလည္း ဝင္ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသက္ေထာက္လာေတာ့ စူပါဗုိက္လုပ္တာေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ သူ႔အိမ္မွာ ပထမကမၻာစစ္ လက္က်န္ မီးဖုိရွိတယ္။ သူ႔အကၤ်ီတံေတာင္ဆစ္ေနရာက စုတ္ေနၿပီး သူ႔ေဘာင္းဘီ ဒူးဆစ္မွာလည္း စုတ္ၿပဲေနတာပဲ။ ငါတုိ႔ထဲက ရဲတဲ့ေက်ာင္းသားက ဆရာ့မွာ အဝတ္အစား ခ်ိဳ႕တဲ့လုိ႔လားလုိ႔ ေမးတယ္။ သူက ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ပဲ ျပန္ေျဖတယ္။ ရီေတာင္ ရီလုိက္ေသး။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းက ဂိတ္ေစာင့္ဆုိရင္ေတာ့ လူေလးစားဖုိ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ဝတ္ဖုိ႔ လုိတာေပါ့။ ငါက လူ အထင္ႀကီးေအာင္ အဲ့သလုိ ဝတ္ျပစရာ မလုိပါဘူးတဲ့။

ဒါနဲ႔ ငါက “ဒါက တန္ျပန္လူတန္းစား ခြဲျခားမႈပဲ” လုိ႔ ျပန္ေျပာမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူေျပာတာက အဓိပၸါယ္ ရွိတယ္ကြ။ ေနာက္ဆုံးေပၚ ဖက္ရွင္ေတြေနာက္ လုိက္ၿပီး အဝတ္အစားေတြ ေပၚတိုင္း ဝယ္ဝတ္၊ ကားေတြ တစ္စီးၿပီးတစ္စီး ေျပာင္းစီးနဲ႔ လူအထင္ႀကီးေအာင္ ဘာလုိ႔မ်ား လုပ္ေနရမွာလဲကြာ။ အေၾကာင္းရွာလို႔ကုိ မရဘူး။

ျပႆနာက ငါ့အဝတ္ဗီ႐ုိက အခု အဝတ္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနၿပီ။ ငါ့မွာ ရွပ္အကၤ်ီေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ တစ္ခါတစ္ခါမွ ဝတ္ေတာ့ အားလုံးက အသစ္အတုိင္းပဲ ရွိေသးတယ္။ ႐ုံးမွာ အခမ္းအနားရွိတာ၊ ႏုိင္ငံျခားကို သြားတာ မဟုတ္ရင္ ဝတ္စုံျပည့္ ဝတ္ခဲတယ္။ တကယ္ေတာ့ အသက္အရြယ္ ရလာေလေလ၊ ဝတ္စုံေတြ လဲေနရ၊ နက္တုိင္ေတြ စည္းေနရတဲ့အခ်ိန္ေတြကုိ ႏွေျမာေလေလပဲကြ။ ေဘာင္ဘီးနဲ႔ တ႐ုတ္အကၤ်ီနဲ႔ဆုိရင္ အဆင္ေျပေနပါၿပီ။ ငါက ဒါမ်ိဳးေတြကုိပဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဝတ္လာခဲ့ေတာ့ ဒါေလးေတြနဲ႔ပဲ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိတယ္။

ေမး ။   ။ ဒါက ကုိယ္က်င့္တရားနဲ႔ ဆုိင္တယ္ မဟုတ္လား။
ေျဖ ။    ။ မဆုိင္ပါဘူး။ မင္းဆႏၵရွိရင္ေတာ့ ၿခိဳးၿခံေခြ်တာ တတ္တယ္လုိ႔ ေျပာေပါ့။ တျခားတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒီလူႀကီး ၾကည့္လုိက္ရင္ အၿမဲတမ္း စုတ္တီးစုတ္ျပတ္နဲ႔လုိ႔ ေျပာမွာပဲ။ ဒီျပင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြကုိမ်ား ၾကည့္။ သူတုိ႔ကုိ တီဗြီမွာ ေတြ႔လုိက္ရင္ ဝတ္စုံအသစ္၊ နက္တုိင္အသစ္ေတြနဲ႔ စမက္ကုိ က်ေနတာပဲ။ ငါဆုိလုိတာက … ၾကည့္လုိက္စမ္းကြာ၊ ငါတုိ႔ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကုိ၊ ႏွစ္တုိင္း အမ်ိဳးသားေန႔ အခမ္းအနားတုိင္းမွာ ဝတ္စုံအသစ္တစ္စုံ လဲတယ္ဆုိတာမ်ိဳးကြာ။ ငါက အဲသလုိေနဖုိ႔ ဆႏၵ မရွိဘူး။

ေမး ။   ။ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ေမးခြင့္ျပဳပါ။ အခု မစၥတာလီ ဝတ္ထားတဲ့ ဂ်က္ကက္က သက္တမ္း ဘယ္ေလာက္ ရွိၿပီလဲ။
ေျဖ ။    ။ ဒီဂ်က္ကက္လား။ ေတာ္ေတာ္ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိတဲ့ ဂ်က္ကက္ကြ။ ဒီဂ်က္ကက္ကုိ ခ်ဳပ္ေပးတဲ့ စက္ခ်ဳပ္ဆရာေတာင္ မရွိရွာေတာ့ဘူး။

ေမး ။   ။ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ရွိၿပီလဲ။
ေျဖ ။    ။ ေသေသခ်ာခ်ာ မမွတ္မိဘူး။ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္နဲ႔ ဆယ့္ငါးႏွစ္ၾကားမွာ ျဖစ္မယ္။ ေတာ္ေတာ္ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိတယ္ကြ။

ေမး ။   ။ မစၥတာလီရဲ႕ အိမ္ကလည္း ဒီအတုိင္းပဲလုိ႔ သိရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ မစၥတာလီရဲ႕အိမ္ကုိ မေရာက္ဖူးပါဘူး။ ေရာက္ဖူးသူေတြ ေျပာစကားအရကေတာ့ အိမ္ကုိ ျပင္ဆင္မြမ္းမံတာေတြ ဘာမွ မရွိဘူးတဲ့။
ေျဖ ။    ။ ကက္ဘိနိတ္အဖြဲ႔ကုိ မွာထားတယ္။ ငါေသရင္ ဒီအိမ္ကုိ ဖ်က္လုိက္ေတာ့လုိ႔။

ေမး ။   ။ ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ ခင္ဗ်ာ။

ေျဖ ။    ။ အိမ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ငါ ေတြ႔ဖူးတယ္။ ေန႐ူးရဲ႕အိမ္၊ ရွိတ္စပီးယား ေနခဲ့တဲ့အိမ္။ ခဏၾကာေတာ့ အိမ္ေတြလည္း ပ်က္စီးယုိယြင္းၿပီး လူေတြ ဝင္ၾကထြက္ၾကပဲ။ ဒီမွာ ငါ့အိမ္ ရွိေနေတာ့ က်န္တဲ့အိမ္ေတြက အျမင့္ႀကီး ေဆာက္လုိ႔ မရၾကဘူး။ ငါေနတဲ့အိမ္ကုိ ဖ်က္လုိက္ၿပီဆုိရင္ အစီအစဥ္ေတြ အားလုံး ေျပာင္းသြားမွာ။ တုိက္ျမင့္ျမင့္ေတြေဆာက္၊ ေျမေစ်းေတြလည္း အမ်ားႀကီး တက္သြားမွာ။

ေမး ။   ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအိမ္က စကၤာပူရဲ႕ သမုိင္းအစိတ္အပုိင္းပဲ။
ေျဖ ။    ။ မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ဒီအိမ္ကို ထိန္းသိမ္းထားရမယ့္ စရိတ္က နည္းမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအိမ္ရဲ႕ သက္တမ္းက ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ၿပီ။ ေဖာင္ေဒးရွင္းလည္း မရွိဘူး။ ေဖာင္ေဒးရွင္း မရွိေတာ့ နံရံေတြကလည္း ေရညွိေတြနဲ႔။ တံတုိင္းေတြကလည္း အက္ကြဲေနၿပီ။ တုိင္ေတြက မာေနလုိ႔ ေတာ္ေသးတာ။

ေမး ။ မစၥတာလီရဲ႕ အမွာအရ အဲ့ဒီအိမ္ကုိ ထိန္းသိမ္းၿပီး မထားၾကေတာ့ဘူး။ တကယ္ဆုိ ဒီအိမ္က အမ်ိဳးသားျပတုိက္ တစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနတာ။ ေဆာက္လုပ္ေရးပညာအရေတာ့ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား မရွိလွဘူးဆုိတာ မွန္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီအိမ္ကုိသာ ၿဖိဳခ်လုိက္ရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဆုံး႐ႈံးမႈႀကီးတစ္ရပ္လုိ႔ ဝမ္းနည္းမဆုံး ရွိေနၾကလိမ့္မယ္။
ေျဖ ။    ။ မထင္ပါဘူးကြာ။ ငါ့သမီး၊ ငါ့ဇနီး၊ ငါကုိယ္တုိင္ ဒီအိမ္မွာ ေနခဲ့တဲ့ လူေတြကေတာ့ ဒီလုိ ခံစားမႈမ်ိဳး မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဒီအိမ္မွာ ႀကီးခဲ့တဲ့ ငါ့သားႏွစ္ေယာက္လည္း ဒီလုိ မခံစားရပါဘူး။ သတိရရင္ ၾကည့္ဖုိ႔ ဓာတ္ပုံအေဟာင္းေတြထဲမွာ ရွိသားပဲ။


 ဇင္ေ၀ေသာ္

Ghost Town လိုေနတဲ႔ စာနာမႈမ်ား


လိုေနသူေတြကို ကူညီဖို႔ ေငြဘယ္ေလာက္ကုန္မလဲ တြက္ေတာ႔ လိုတဲ႔ေငြက ဂဏန္းေပါင္းစက္နဲ႔ မဆန္႔ဘူး တဲ႔။
Ghost Town ဆိုတာ ရတနာရွာသူေတြ ရတနာေတြရလိ႔ု (သို႔)ရတနာေတြ မရိွေတာ႔ဘူး ဆိုတာ သိလို႔ စြန္႔ခြာရာ အရပ္၊ၿမိဳ႕ပ်က္ တဲ႔။
ဒါဆို မႏၱေလးတိုင္းက မိုးကုတ္ဆိုတာ ၂၁ ရာစု သရဲ ၿမိဳ႕ေပါ႔။
အထည္ႀကီးပ်က္ၿမိဳ႕က ေဖာရိန္းနား အဝင္မခံေလေတာ႔ ေဖာရိန္းအကူအညီလည္း မရဘူး။သူ႕ ရတနာေတြ ခိုးမွာ စိုးလို႔ေပါ႔ေလ။
အဲဒီၿမိ႕က ပရဟိတေက်ာင္းကို အရမ္း စိတ္ဝင္စားလို႔ ျမန္မာလို ဝတ္ၿပီး သြားေလ႔လာတဲ႔ ဂ်ပန္တစ္ေယာက္ရိွဖူးသတဲ႔၊ဒါကို အထက္က သိေတာ႔ ပို တင္းက်ပ္လာသတဲ႔။
အဲဒီ ဂ်ပန္က သူ႕အဖြဲ႔ကို ေခၚလာၿပီး အလႉေငြေတြ မႏၱေလးမွာ ပင္႔ၿပီးလႉသြားရသတဲ႔။

ဇင္ေ၀ေသာ္
(5/31/12)


 ကမ္းလက္