ဖီးလင္း အျမဳဇင္း


ေခတ္ေဟာင္းထဲမွာ ဆရာႀကီး ဦးေသာ္ဇင္ဆိုတာ ရွိခဲ႔တယ္၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္ပဲ။
ေခတ္သစ္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ေတးေရးဆရာ ေသာ္ဒီေဝ ရွိတယ္။ ေယာက်္ားရင္႔မာ ႀကီးေတြပါ။
အခု ဇင္ေဝေသာ္(အထက္က နာမည္ႏွစ္ခုအျပင္ မေရာက္ဘူး) လုပ္လိုက္ေတာ႔ နာမည္က မိန္းကေလးဆန္လိုက္တာလို႔ ေျပာၾကတယ္(တခ်ိဳ႕ပါ)။
"သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလုံး မဂၤလာပါရွင္" လို႔ ေျပာလိုက္ရရင္ ဘယ္လိုေနမလဲ မသိ။
ပန္းသီး စီအီးအိုလိုေလ။
ဖီးလင္း အျမဳဇင္း။

ပန္းသီးစီအီးအိုနဲ႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္


ၾကာပါၿပီ၊ ဖတ္ဖူးတဲ႔ေဆာင္းပါးပါ။ ဂ်ပန္ဆရာဝန္တစ္ေယာက္က ေဆးပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ ႏိုဘယ္ဆုရေတာ႔ ငါတို႔ လည္း ပညာရပ္ဆိုင္ရာ ႏိုဘယ္ဆု ဆြတ္ခူးႏိုင္ၿပီဆိုၿပီး ဂ်ပန္တစ္ႏိုင္ငံလုံး ဂုဏ္ယူ ဝင္႔ႂကြားလို႔မဆုံး ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ဆရာဝန္ေျပာလိုက္တဲ႔စကားေၾကာင္႔ ငိုရမလို ရယ္ ရမလို ျဖစ္သြားခဲ႔ရတယ္။ သူေျပာတာက
"အေမရိကတကၠသိုလ္မွာ ပညာ သင္ခြင္႔၊ သုေတသနျပဳခြင္႔မရရွိခဲ႔ရင္ ဒီဆုကို ရႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး" တဲ႔။

သူအမႊမ္းတင္သြားတာက အေမရိကလူ႔အဖႊဲ႔အစည္းရဲ႕ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ ဇင္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အိမ္မက္ေနာက္လိုက္မႈကို ေလးစားျခင္း၊ နား လည္ျခင္း၊ စိတ္ရွည္ျခင္းစတာေတြပါ။ အာရွက အျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ေရး ကိုယ္တာကို တန္ဖိုးထား ေလးစားမႈနည္းသလို တစ္ခုခု ႀကိဳးစားလုပ္ေန ရင္း ေတာ္ေတာ္နဲ႔ျဖစ္မလာရင္ စိတ္မရွည္၊ အျပစ္တင္၊ ေဝဖန္ကဲ႔ရဲ႕မႈေတြေတာင္ ရွိတတ္တယ္။ အေမရိကမွာ ဒါမ်ိဳးေတြ မရွိဘူးလို႔ ဆိုလိုတာပါ။



အခု ပန္းသီးစီအီးအိုက သူဟာ ေဂးတစ္ေယာက္ျဖစ္ရတဲ႔အတြက္ ဂုဏ္ယူတယ္ လို႔ ေျပာသြားခဲ႔ပါတယ္။ အာရွမွာဆို အႀကီးအက်ယ္ဂယက္ရိုက္သြားႏိုင္ေပမဲ႔ အေမရိကမွာေတာ႔ သတင္းထူးတစ္ပုဒ္ျဖစ္သြားတာကလြဲလို႔ ဘာမွ ထူးျခားမယ္႔ သေဘာမရွိပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ရည္က်မသြားရင္ ကုမၸဏီနဲ႔သူ႔ရဲ႕အေန အထားကလည္း အရင္လိုပဲေနမွာပါ။ ဒါက အေနာက္ရဲ႕ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ အက်ိဳးဆက္ပါ။ သူ႔ရဲ႕ ပုဂၢလိကေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဘဝကို သီးသန္႔ ထား၊ ေလးစားေပးႏိုင္မႈပါ။

လက္ခံခ်င္ရင္ခံ မခံခ်င္ရင္ေန သူတို႔က ဒီအတိုင္းပဲရွိေနမွာျဖစ္သလို အိုင္းစတိုင္း က အစ ဘီးလ္ဂိတ္တို႔ မာ႔က္တိုအဆုံး တကယ္႔လူေတြကို ေမြးထုတ္လိုက္တာ ကလည္း ဒီ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ကပါပဲ။

အာရွမွာ လီကြမ္းယုကအစ ေကာ္လက္တစ္ဗစ္ဇင္ (သမဂၢဝါဒ) ကို ေႂကြးေၾကာ္တယ္။ ဒီေတာ႔ အုပ္စုအားျပဳၾကတယ္။ အုပ္စုဖြဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဟို တစ္ေယာက္ကလုပ္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ဖြဲ႔လုံး ဒုကၡေရာက္သြားတာေတြရွိသလို ဟို တစ္ေယာက္ရဲ႕ တီထြင္မွဳကို အုပ္စုလိုက္ အေသအလဲ လိုက္ယူေနရတာေတြ လည္း ရွိေနျပန္တယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ႔ ဒီေန႔အထိ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ က ေရွ႕ကေျပးေနဆဲဆိုတာပါပဲ။ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အႏၲရာယ္လို႔ ေျပာေနၾကတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုယ္တိုင္ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ရဲ႕ အသီးအပြင္႔ကို စားသုံးေနၾကရဆဲသာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါဆို အေနာက္ခံယူထားတဲ႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ဘာျဖစ္ေန မလဲ။
အေရွ႕ရဲ႕ ေကာ္လက္တစ္ဗစ္ဇင္ (သမဂၢဝါဒ) အဓိပၸါယ္က ဘာျဖစ္ေနမလဲ။
ေရာေထြးယွက္တင္ေကာ ရွိမေနႏိုင္ဘူးလား။
ေမးခြန္းေတြအမ်ားႀကီး ထြက္လာပါတယ္။

ဆက္ရန္

ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၲိသာသနာ႔တကၠသိုလ္၊ မႏၲေလး အတြက္ စာအုပ္အလႉရွင္မ်ား


အလႉရွင္မ်ားဆိုေပမဲ႔ နာမည္မထည့္ပါနဲ႔ဆိုသူရယ္၊ ဒီနာမည္ေလးနဲ႔သာ ထည့္ေပး ပါဆိုသူရယ္ေတြေၾကာင္႔ ေဖာ္ျပေပးစရာလည္း သိပ္မရွိေတာ႔ပါ။ ထည့္လည္း ဘာ မွ မျဖစ္ပါဆိုသူေတြကေတာ႔....

၁။ ဦးခင္ေမာင္ထြန္း၊ ေဒၚျမင္႔ျမင္႔စန္း မိသားစု
၂။ မစုလင္းေပ (စလုံး)
၃။ ေဒၚေမာ္ရင္းနဲ႔ မိုးမိုး (စလုံး၊ ျမန္မာ)
၄။ မိုး
၅။ samyou5005
၆။ ကိုေအာင္မင္းေဇာ္
၇။ မျဖဴျဖဴထန႔္
၈။ ေဝလင္းေအး
တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ စာေရးသူဖက္က လႉဖို႔ အနည္းငယ္ပဲ က်န္းၿပီး အားလုံးနီးပါး လႉဒါန္းသြားၾကပါတယ္။
အံ႔ဩစရာက ျပည္တြင္းကေနၿပီး စကၤာပူရွိ သူငယ္ခ်င္းကေနတဆင္႔ လႉပါ႔မယ္ ဆိုသူေတြ ပါဝင္ေနျခင္းပါ။ အုပ္ေရကလည္း ဆယ္ခ်ီရာခ်ီေတြပါ။
အားလုံးတစ္သားတည္းျဖစ္ေစဖို႔ လႉဒါန္းတဲ႔ အုပ္ေရ အေရအတြက္ကိုေတာ႔ ေဖာ္ျပမေနေတာ႔ပါ။ သံဃာေတာ္ေတြကို ကပ္လႉမွပဲ အလႉရွင္အမည္ေတြကိုအုပ္ေရနဲ႔တကြ ေမတၱာပို႔ႏိုင္ဖို႔ ထည့္သြင္းေပးသြားပါမယ္။
ျပည္တြင္းက အလႉရွင္ေတြ၊ ျပည္ပက ခရီးႀကဳံသူေတြလည္း ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သာဟတၳိကေျမာက္ခ်င္ရင္ ဇႏၷဝါရီလ၊ ရွစ္ရက္ေန႔ ဆြမ္းကပ္ပြဲကို ႂကြေရာက္ၿပီး အတူတကြ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ စာအုပ္ဆက္ကပ္ရင္း ေန႔လည္စာ လာေရာက္ သုံးေဆာင္ၾကပါေစလိုၾကာင္း ဖိတ္ၾကားအပ္ပါတယ္။
******************************************************************
ဘဏ္မွတဆင္႔လႉမည့္သူမ်ားအေနနဲ႔
ကိုမင္းထြဋ္ေအာင္၊ ဖုန္း ၉၂၃၉၃၅၇၄။
အီေမး minhtutaung.phyu@gmail.com
058-69562-9 (POSB Saving) က တဆင္႔ အလႉေငြ ေပးလႊဲႏိုင္ၾကပါၿပီ။
************************************************************************
သာသနာ႔တကၠသိုလ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေက်ာင္းဒကာ၊ ဒကာမေတြဟာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး ဗုဒၶဘာသာေတြအားလုံးျဖစ္ေနရမယ္ ဆိုခဲ႔တဲ႔ မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕.....

"ျမင္းမိုရ္ထက္ၾကဴ း
ထိုေက်းဇူးမွ
စုန္းၾကဴ းပမာ
ေက်းဇူးလႊာကို
ဆပ္ပါသည္ဟု
ဆႏၵျပဳရင္း......"

တပည့္
သီဟနာဒ(ဇင္ေဝေသာ္)

ဝိုင္ရွိေနရင္ ေပါင္မုန္႔မလိုဘူး


"ေပ်ာ္ရႊင္စရာအိမ္ေထာင္သက္ ၃၅ႏွစ္ရဲ႕ လ်ွိဳ႕ဝွက္ခ်က္က ဘာပါလဲ" လို႔ ၿဗိတိန္ရဲ႕ Bargain Hunt တီဗြီရွဳိး တင္ဆက္သူကေမးေတာ႔ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ တိုတိုတုတ္တုတ္ အေျဖက "ေမ်ွာ္လင္႔ခ်က္ သိပ္မထားနဲ႔ (Low expectation)" တဲ႔။ ၾကားေနက် စကားတစ္ခြန္းေပါ႔။ စိတ္ဝင္စားစရာက ဒီစကားကို ေထာက္ခံေပးေနတဲ႔ သိပၸံဆိုင္ ရာ ေတြ႔ရွိမႈေတြပါ။
ၿဗိတိန္သိပၸံပညာရွင္ေတြေတြ႕ရွိမႈအရ ဒါဟာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာအိမ္ေထာင္သည္ အ တြက္ရယ္မဟုတ္၊ လူတိုင္းဘဝေပ်ာ္ရႊင္မႈမွာ အေရးပါတဲ႔အခ်က္ျဖစ္ေနပါတယ္။

သူတို႔ သုေတသန


ပထမအဆင္႔မွာ ေငြေရးေၾကးေရးအရ အေရးႀကီးတဲ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြခ်ဖို႔ လူ ၂၆ ေယာက္ကိုေရြးၿပီး အရွဳံးအျမတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးထြက္ေပၚလာမယ္႔ သူတို႔ ဦးေႏွာက္ေတြရဲ႕တုန္ျပန္လာပုံေတြကိုလည္း ဓာတ္မွန္ရိုက္ကူးထားပါသတဲ႔။
ဒုတိယအဆင္႔မွာေတာ႔ ေလာင္းကစားဝါသနာပါသူ တစ္ေသာင္းရွစ္ေထာင္ရဲ႕ အရွဳံးအႏိုင္နဲ႔ဆက္သြယ္ေနတဲ႔ စိတ္ခံစားခ်က္ကို စစ္ေဆးတာပါ။
သူတို႔ေတြ႔ရွိမႈအရ ေပ်ာ္ရႊင္မႉဆိုတာ ဘယ္ေလာက္အမ်ားႀကီးႏိုင္တယ္၊ ျမတ္တယ္ ဆိုတာထက္ ေမ်ွာ္လင္႔ထားတဲ႔အေျဖအေပၚမွာ မူတည္ေနပါသတဲ႔႔။ ေမ်ွာ္လင္႔ထား တဲ႔အေျဖထက္သာေနရင္ ေပ်ာ္သြားၾကတာပဲ။ မွန္းထားတာမ်ားရင္ စိတ္ညစ္ရဖို႔ လည္း မ်ားသြားတယ္။ ဒီေတာ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရဲ႕ ကိန္းေသ ညီမ်ွျခင္းလည္း ထြက္ လာတယ္။
ဒါက အမွန္တကယ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခ၊ အႏႈတ္၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈတဲ႔။
ဒါကို "The fundamental equation of happiness" လို႔ ေခၚပါတယ္။

အေတာမသတ္ႏိုင္တဲ႔ ေလာဘသံသရာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သိပ္ၿပီးေပ်ာ္ရႊင္စရာ မေကာင္းလွဘူးဆိုတဲ႔အခ်က္ကို အေမရိကန္ သိပၸံပညာရွင္ေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ Sarin နဲ႔ Baucells တို႔ရဲ႕ ေတြ႔ရွိမႈေတြက ေထာက္ခံေပးထားျပန္တယ္။
သူတို႔ကေတာ႔ ဇိမ္ခံအိမ္ႀကီးေတြထဲက အေမရိကန္ ဘီလ်ံနာေတြဟာ တဲပုတ္ ထဲက ဆိုမာလီယာေတာ္လွန္ေရးသမားေတြထက္ ပိုမေပ်ာ္ပါဘူးလို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ဆိုခဲ႔ၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ႔ ဒီေန႔ Gary Hayden ရဲ႕ want to be happy? lower your expectation ေဆာင္းပါးထဲကပါ။



ဝိုင္ရွိေနရင္ ေပါင္မုန္႔မလို


ခရီးထြက္စဥ္က ၾကည့္ခဲ႔ရတဲ႔ စပါတာတပ္ဇာတ္ကားထဲက ဒိုင္ယာေလာ႔ေလး ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။
စပါတာတပ္က သူ႔ေနာက္လိုက္ေတြကို အနည္းဆုံး ေပါင္မုန္႔နဲ႔ဝိုင္ရေစရပါမယ္လို႔ဆိုေတာ႔ စစ္သားတစ္ေယာက္က
"ဝိုင္ရွိေနမွေတာ႔ ေပါင္မုန္႔ကို မလိုေတာ႔ဘူး" တဲ႔။
စစ္သားေတြအားလုံးက "ေဟး" ဆို လက္ခုပ္ေတြ ၿပိဳင္တူတီးၾကလို႔ေလ။ သဘာဝက်ၿပီး ၾကည္ႏူးစရာ ျပကြက္နဲ႔ ဒိုင္ယာေလာ႔ေလးပါ။

သႏၲဳ႒ီ ပရမံ သုခံ
ဘုရားစကား သိပၸံျဖစ္လာေတာ႔.......

telenor နဲ႔ internet


(Kyaw Min Kyaw Min) "အခု(မွ) telenor နဲ႔ internet ကိုင္နွိုင္ပါျပီဘုရား"

တူရင္ေတာ႔ ဒါကိုအားေပးသင္႔တယ္။
ဥေရာပထဲမွာကို ဒီလူေတြက ဘာသာေရးစြဲ အနည္းဆုံး၊ သူခိုးအနည္းဆုံးေတြ။
သူတို႔ေကၽြးေမြး၊ ပညာသင္ေပးထားတဲ႔ျမန္မာေတြလည္း အမ်ားႀကီး။
အမ်ားစုက ကိုယ္က်င္႔တရားကို ဗဟိုျပဳ ထားႏိုင္ၾကၿပီမို႔ ဘာသာေရးအႏၲရာယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈအႏၲရာယ္လည္း အနည္းဆုံးပဲ။

ေတာင္ေရာက္ ေျမာက္ေရာက္


ေတာင္။ ။ "ဂ်ပန္မွာေနတဲ႔ က်မတို႔အသိမိတ္ေဆြေတြ ျမန္မာျပည္ျပန္ၿပီး စီးပြားေရး လုပ္ၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕လက္ရွိအလုပ္ကလည္း စားေသာက္ဆိုင္ေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနေတာ႔ သူတို႔ျပန္လုပ္တဲ႔စီးပြားေရးကလည္း စားေသာက္ဆိုင္ေတြ ပဲေပါ႔။ သူတို႔အုပ္စုဖြဲ႔ၿပီး ဂ်ပန္အေတြ႔အႀကဳံကိုအေျခခံၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကည့္ၾကတာ ပါ။ ဆိုင္ေတြမွာ သန္႔ရွင္းေအာင္ထား၊ ေလေအးစက္ေတြ တပ္ဆင္ စတာေတြေပါ႔။ ေဈးကိုလည္း သာမန္လူထု လက္လွမ္းမွီေအာင္ အမ်ားႀကီး တင္မထားဘူး ေပါ႔။ အလုပ္ျဖစ္တယ္သိရလို႔ ဝမ္းသာစရာပဲ။ လူထုအမ်ားစုက လိုက္ႏိုင္ပါတယ္"
ထိုင္ဝမ္က အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စကားပါ။

ေျမာက္။ ။ အုပ္စုဖြဲ႔ၿပီးကိုယ္ႏိုင္တဲ႔နယ္ပယ္ေတြမွာ ျပန္ၿပီးအလုပ္လုပ္ၾကရင္ေတာ႔ တစ္ဦးခ်င္းစီနဲ႔ စာရင္ ပိုအားေကာင္းမယ္ဆိုတာကေတာ႔ အမွန္ပဲ။ ဒါဆို သည္းခံ ဖို႔၊ အနစ္နာခံဖို႔လည္းလိုမယ္။ သည္းခံ၊ အနစ္နာခံဆိုျပန္ေတာ႔ ဘယ္အတိုင္း အတာအထိ သည္းခံ၊ အနစ္နာခံရမွာလဲဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းတက္လာမွာလည္း အမွန္ပဲ။ ဘယ္လိုပဲဆိုဆို သေဘာတူရာအုပ္စုေတြဖြဲ႔ၿပီး ေကာ္ပိုေရးရွင္းပုံစံနဲ႔ ဆိုရင္ စီးပြားေရးအျမတ္အစြန္းမရရင္ေတာင္ လမ္းျပသလိုေတာ႔ ျဖစ္သြားႏိုင္ တယ္။ ျဖစ္ႏိုင္မွန္းသိရင္ စြမ္းႏိုင္သူေတြပါ လိုက္လာႏိုင္တယ္။

ေတာင္။ ။ ၾကာပါၿပီ၊ ရြာကေရရဖို႔ မိုးထိုင္ေစာင္႔ရတဲ႔အခ်ိန္။ ေရတြင္းတူးဖို႔က လည္း ေပ ၃၀၀ ကေန ၆၀၀ ေလာက္တူးမွရမယ္ဆိုေတာ႔ အစိုးရတူးေပးတဲ႔ တြင္းႀကီးတစ္တြင္းပဲရွိတယ္။ ဒါက သုံးဖို႔ေသာက္ဖို႔ပဲ။ စိုက္ပ်ိဳးဖို႔ မရဘူး။ ဒီ ေရတြင္းမ်ိဳးကလည္း အစိုးရနဲ႔ကုလသမဂၢလူသားခ်င္စာနာမႈအဖြဲ႔ေတြတူးမွ ရႏိုင္ တယ္လို႔ လက္ခံထားၾကတာ။ ဘယ္သူမွ စမ္းမတူးဘူး၊ အရင္းအႏွီးနဲ႔႔ အထူးသျဖင္႔ အရဲစြန္႔မႈလိုတယ္မဟုတ္လား။ တူျဖစ္သူက က်ိဳးစားၿပီး ေရတြင္း တူးၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုေတာ႔ အားေပးလိုက္တယ္၊ ဒါကိုပဲ ဥစၥာေစာင္႔က သေဘာ မတူလို႔ တူးသူေတြေရာ၊ တြင္းပိုင္ရွင္ကိုပါေသေအာင္လုပ္မွာဆိုတဲ႔ နာမည္ ႀကီး(တကယ္ အႀကီးစားႀကီး၊ ႏိုင္ငံသိ) ဂိုဏ္းဘုန္းႀကီးစကားေၾကာင္႔ ကပ်က္ ယပ်က္ေတြရွိေသးတယ္။ ဒီၾကားထဲ တြင္းပိုင္ရွင္က အႀကီးအက်ယ္ေန မေကာင္းျဖစ္ေတာ႔ နာမည္ႀကီး ဂိုဏ္းဘုန္းႀကီးကိုပဲ ပသရေတာ႔မလို၊ ဥစၥာေစာင္႔ကိုပဲ ပသရေတာ႔မလို။
တူျဖစ္သူက အမာစားမို႔ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးနဲ႔လူက ဖ်ားမွာ နာမွာ ပဲ၊ ေသေတာင္ေသဦးမွာ။ ေရမထြက္ ထြက္ေအာင္တူးမယ္ဆိုေတာ႔ ေနာက္ ဆုံး ေရထြက္လာေရာ။ သူ႔တြင္းလည္း ေရေအာင္သြားေရာ သူ႔ေစာင္ ႔ၾကည့္ေန တဲ႔ရြာသားေတြ ေသြးရဲသြားၿပီးလိုက္တူးၾကတာ အခု ေရတြင္းေတြ ရြာမွာ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဆီရွိရင္ ေရရွိၿပီ။


photo from internet


ေျမာက္။ ။ ျမန္မာျပည္မွာ နာမည္ႀကီး ဂိုဏ္းဘုန္းႀကီးလို ကပ်က္ယပ်က္ သမားေတြကလည္း ေပါမွေပါ႔။
ျမန္မာျပည္ဟာ ျပည္ပအေတြ႔အႀကဳံလိုေနတာေတာ႔ အမွန္ပဲ။ အဲဒီ အေတြ႔ အႀကဳံ က လူမ်ိဳးျခားဆီက(လိုပါတယ္) ထက္ ျမန္မာေတြဆီကရရင္ ပိုျမန္ႏိုင္မယ္။

ေတာင္။ ။ဥပမာ အနည္းဆုံး ကိုယ္႔ေၾကာင္႔ လူဆယ္ဦးအလုပ္ရသြားမယ္ဆိုရင္ပဲ ဝမ္းသာစရာ မဟုတ္လား။
လက္ရွိအစိုးက Job creation လုပ္ေပးႏိုင္ဖို႔ အေဝးႀကီး။ အေနအထားမရွိေသးသလို တာဝန္အဲသေလာက္ႀကီးတယ္ဆိုတာေတာင္ မသိေသးတဲ႔ လူႀကီးေတြအမ်ားႀကီး။
(မယုံ မရွိနဲ႔၊ ငမႈံတို႔ကိုယ္ေတြ႔)

ဘုရား ဘုရား ဘုရား


  ေမြးေန႔ (ေအာက္တိုဘာ ၂၈) က ဘီးလ္ဂိတ္နဲ႔ သြားတူေနပါေပါ႔လား။ သူကေတာ႔ ဟုတ္လို႔။
ကိုယ္ကေတာ႔ စေကာ္ပီယံ၊ ကင္းမလက္မည္း၊ ေခါင္းမာ၊ ထင္ရာလုပ္၊ ထင္ရာစိုင္း။ တေဇာက္ကန္း။

ကမ္းလက္ သုံးႏွစ္ပတ္လည္


အခ်ိန္ပိုေလးေတြကို စွစည္းၿပီး ေလ်ွာက္ခဲ႔ရတဲ႔ အဆင္းအတက္ခရီးစဥ္တခ်ိဳ႕နဲ႔ သုံးႏွစ္ကာလကိုျပန္ၾကည့္ေတာ႔ "ထိိပ္ဆုံးထိမေရာက္ခဲ႔ရေတာင္ အလယ္ အလတ္ေတာ႔" "ရွိမယ္" လို႔ ထင္မိပါတယ္။ ေလးအုပ္ ျဖန္႔ခ်ီၿပီး၊ ႏွစ္အုပ္က အဆင္သင္႔၊ စာမ်က္ႏွာ ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္။ ဘဝျဖစ္စဥ္အတိုင္း လက္ျပက်န္ရစ္ခဲ႔ တဲ႔ ရာသီဦးကမ္းစပ္တခ်ိဳ႕ရွိခဲသလို႔ နားလည္မႈအရင္းတည္၊ ပိုၿပီး ၿမဲၿမံလႈိက္လွဲတဲ႔ ကမ္းသစ္ေတြကလည္း တေဝ႔တဝဲမို႔ ေက်နပ္ရပါတယ္။ ေလာကတံထြာ။


၁။ မ်ွေဝျခင္း တစ္

ေရသည္ေယာက်္ားရဲ႕ ဒုတိယေရဖိုးအလႉအျဖစ္ ေက်းဇူးရွင္မိခင္တကၠသိုလ္ (သာသနာ႔တကၠသိုလ္၊ မန္း)ကို ဆြမ္း၊ သကၤန္းနဲ႔ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ (နားဝင္မခ်ိဳနဲ႔ ပဋိ ပကၡ) လႉဒါန္းဖို႔ အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ ရင္းႏွီးတဲ႔ စကၤာပူရီးယန္း ဒကာ၊ ဒကာ မေတြကလည္း သူတို႔ပါလိုက္ၿပီး အားေပးမယ္ဆိုလို႔ ဆစ္လ္ အဲယား(Silk air) မႏၲေလးကိုပ်ံသန္းမယ္႔ရက္ကို ေျပာင္းလဲယူဖို႔ေတာ႔ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ႔ပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဒီဇင္ဘာ ၃၀ ရက္ကေန ဇန္နဝါရီ ၈ ရက္ ကို မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါး ကတဆင္႔ ေျပာင္းလဲယူခဲ႔ရပါတယ္။

၂။ မ်ွေဝျခင္း ႏွစ္

ဒီအိုင္ဒီယာေလးရခဲ႔တာကေတာ႔ အျပင္ဒကာ၊ ဒကာမအခ်ိဳ႕နဲ႔ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚက ကိုေအာင္မင္းေဇာ္(မေလးရွား)ဆီက ျဖစ္ပါတယ္။ "စာအုပ္ေတြလႉမယ္ဆိုရင္ တပည့္ေတာ္တို႔လည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ပါဝင္္လႉဒါန္းခ်င္ပါတယ္" လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဒါဆို က်န္တဲ႔သူေတြေရာ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမ်ိဳးေရးစာအုပ္ေတြမို႔ ဘာသာေရးေလာက္ မမ်ားရင္ေတာင္ ရွိႏိုင္တယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဒီစာအုပ္ေတြ သံဃာအပါး(စာသင္သား၊ ဆရာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆရာေတာ္မ်ား) ၄၀၀ ေက်ာ္ကို လႉဒါန္းလိုသူေတြအေနနဲ႔လႉဒါန္းႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္လိုက္မိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္က ကိုယ္တိုင္ အားလုံးစီစဥ္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

(က) တစ္အုပ္ကို ၂၅၀၀ က်ပ္၊ နွစ္အုပ္ကို ၅၀၀၀ က်ပ္။ ဆင္း ၇ ေဒၚလာနဲ႔ ညီမ်ွပါတယ္။ (စာမူခ တင္မထားတာကလြဲရင္ သယ္ယူခ အပါအဝင္ အားလုံး ကာမိပါတယ္။ )
(ခ) တစ္စုံ (ႏွစ္အုပ္)မွစၿပီး လႉလိုက လႉႏိုင္ပါတယ္။
(ဂ) အလႉရွင္ရဲ႕အမည္ စာအုပ္တိုင္းမွာ ထည့္ေပးပါမယ္။
(ဃ) လႉဒါန္းလိုသူေတြအေနနဲ႔ အမည္၊ လႉမယ္႔စာအုပ္အရအတြက္ကို ကမ္းလက္ အီးေမးထဲ(lek.camm@gmail.com) အီးေမးပို႔ေပးေစလိုပါတယ္။ ဘယ္လိုလႉရ မယ္၊ ဘယ္ ဘဏ္အေကာင္႔ထဲ ထည့္ေပးရမယ္ဆိုတာ အလႉရွင္ေတြဆီကို သီး သန္႔အေၾကာင္းျပန္ေပးပါမယ္။
(င) အုပ္ေရ ၂၅၀ ကုန္ၿပီး ၆၅၀ က်န္ပါေသးတယ္။ အစုံ ၄၅၀ ျပည့္ရင္ စာရင္း ပိတ္၊ အလႉရွင္စာရင္းကို တင္ေပးသြားပါမယ္။
(ကူညီမယ္႔သူ ရွာမထားမိျခင္း၊ ဘဏ္စနစ္ စနစ္မက်လွေသးျခင္းေၾကာင္႔ ျပည္ တြင္းက လႉလိုသူေတြကိုေတာ႔ ေတာင္းပန္ရပါလိမ္႔အုံးမယ္။)

၃။ ေက်းဇူးတင္ျခင္း

ကိုေအာင္မင္းေဇာ္၊ ဒီကိစၥ (ေငြေရးေၾကးေရး) အတြက္ လိုလိုခ်င္ခ်င္ အကူ အညီေပးၾကတဲ႔ ကိုမင္းထြဋ္ေအာင္၊ မႏွင္းေဝေအာင္တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ၊ အထူးသျဖင္႔ မႏၲေလးကေန စီစဥ္ကူညီမယ္႔ ဆရာေတာ္ ဦးစႏၵာသီရိတို႔ရဲ႕ ေက်းဇူးကို ဒီကေန မွတ္တမ္းတင္ပါတယ္။

၄။ ခဏျဖစ္ျဖစ္

အလြန္အမင္း မျဖစ္ႏိုင္တဲ႔ကိစၥကလြဲရင္ ဆရာသစၥာနီ၊ ေမာင္ေက်ာ္သာ (ပဲခူး) ကိုသရဝဏ္(ျပည္) စသူတို႔ပါ ဆြမ္းကပ္ပြဲကို လိုက္ပါကုသိုလ္ယူၾကမွာမို႔ သူတို႔ မိတ္ေဆြ၊ သူတို႔စာဖတ္ပရိသတ္ေတြလည္း ခဏျဖစ္ျဖစ္ ဆရာေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံႏိုင္ ၾကမယ္လို႔ ေမ်ွာ္လင္႔မိပါတယ္။

ေမတၱာျဖင္႔
(ဇင္ေဝေသာ္၊ သီဟနာဒ)

ဝမ္းလို႔ေခၚတဲ႔ သူေဌးလူငယ္ တစ္ေယာက္ ေတာင္ေပၚတက္ေဆာက္ထားတဲ႔ အိမ္ႀကီး


ဘယ္ၿမိဳ႕မွာလည္းေတာ႔ မမွတ္မိဘူး။ ဝမ္းလို႔ေခၚတဲ႔ သူေဌးလူငယ္ တစ္ေယာက္ ေတာင္ေပၚတက္ေဆာက္ထားတဲ႔ အိမ္ႀကီး တဲ႔။ နည္းတာႀကီးမဟုတ္ဘူး၊ ဟယ္ရီေပၚတာထဲကလိုလုိပဲ။ ခရစ္ယန္ဘုရားေက်ာင္း လည္း မဟုတ္ဘူး။ ခရစ္ယန္ဘာသာဝင္ေတာ႔ဟုတ္ဟန္တူပါတယ္။ လူေနအိမ္ လည္း မဟုတ္ဘူးဆိုလား။ အခုေတာ႔ အထဲမွာ ရက္စေတာရင္႔ဖြင္႔ၿပီး စီးပြားရွာ လို႔ေကာင္းေနၾကတယ္။
အင္း ျမန္မာေတြဆိုရင္ေတာ႔ ဘုရားတက္တည္မယ္႔ေနရာမ်ိဳးပဲလို႔ ကြမ္းစားရင္း စဥ္းစားေနတံုး ဒကာမတစ္ေယာက္က ဘယ္အခ်ိန္ ဓာတ္ပုံဝင္ရိုက္သြားမွန္း မသိ လိုက္ဘူး။ အီးေမးပို႔လာမွ သိရတယ္။


သစ္သီးေရြးသူမ်ား


"သစ္သီးသည္၊ ဖ်ာသည္ေတြဆိုတာ အလွဆုံး၊ အျပစ္အနာအဆာ အကင္းဆုံး အသီး၊ ဖ်ာ ေတြကို အေပၚဆုံးမွာတင္ထားတတ္ၾကတယ္၊ ဒါမွလည္း ေဈး ဝယ္ေတြရဲ႕ မ်က္ေစ႔ကို ဖမ္းစားထားႏိုင္မယ္မဟုတ္လား။ ေဈးဝယ္သူေတြက လည္း ဒါေတြကိုၾကည့္ၿပီး ဝယ္ဖို႔စိတ္ကူးရသြားတတ္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ႔ တကယ္ လည္းဝယ္မလို႔ေရြးေရာ ေအာက္မွာ ပိုေကာင္းတာ၊ ပိုလွတာရွိႏိုးႏိုးနဲ႔ ေမႊေႏွာက္ ၿပီး ရွာတတ္ၾကျပန္တယ္။ ဒါကလည္း လူ႔သဘာဝပဲမဟုတ္လား။ အေရြးမ်ားသြားရင္ အာရုံေတြျပားသြားၿပီး ဘယ္ဟာက အေကာင္းဆုံးလဲ ဆို တာေတာင္ ဆုံးျဖတ္လို႔ မရျဖစ္သြားတတ္ၾကတယ္။ အရွင္းဆုံးသီအိုရီကေတာ႔ သစ္သီးဝယ္၊ ဖ်ာဝယ္မယ္ဆို အေပၚဆုံးကဟာသာယူလိုက္၊ အဲဒါက ေဈးေရာင္း သူကိုယ္တိုင္ေရြးေပးထားတဲ႔ ကိုယ္ဝယ္သင္႔တဲ႔ ပစၥည္းပဲ"

ဥယ်ာဥ္စိုက္ဝါသနာပါတဲ႔ဆရာက အဲသလိုေတြးေတြးဆဆေျပာဖူးပါတယ္။ သူ႔ အယူအဆကလည္း ေတာ္ေတာ္သေဘာက်စရာေကာင္းပါတယ္။ အခု ဆရာေျပာခဲ႔တာကိုျပန္စဥ္းစားမိရင္း
"ဘဝမွာ အေမာေျဖခ်ိန္မရွိေလာက္ေအာင္ ေျပးလႊားေနၾကရတာဟာ သစ္သီး မရွိလို႔လား၊ သစ္သီးမရွာတတ္ၾကလို႔လား" လို႔လည္း ေတြးမိပါတယ္။

ဆရာနဲ႔ ဒီတစ္ခါထပ္ေတြ႔ရင္ ဒီကိစၥကို ျပန္ၿပီးေမးျမန္းေဆြးေႏြးၾကည့္ခ်င္ပါေသး တယ္။