ျမန္မာျပည္က ၁၆ စိတ္ပဲ ကြဲရေတာ႔မွာလား


တိုင္းရင္းသားအေရးကို ေဖ႔စ္ဘုတ္စေတးတပ္ အတိုတင္ေတာ႔ စဥ္းစားစရာ တခ်ိဳ႕ ခ်န္ထားႏိုင္တယ္ဆိုေပမဲ႔ ဘယ္နည္းနဲ႔မွေတာ႔ မျပည့္စုံႏိုင္ပါဘူး။
ဒိေန႔ ဒီကိစၥကို နည္းနည္းထပ္ဆက္ပါမယ္။

ေနာက္ကြယ္က အေၾကာင္းမ်ား......
ျမန္မာျပည္ဟာ ကိုဆိုဗိုမဟုတ္၊ ခရိုင္မီးယား မဟုတ္ပါ။ ကိုဆိုဗိုဟာ စီဗီ လိုက္ေဇးရွင္းႀကီး သုံးခုရဲ႕ျမားဦး (သို႔) စစ္ေျမျပင္ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးႀကဳံတာနဲ႔ အေနာက္တိုင္း ခရစ္ယန္ေတြေနာက္မွာ ဂ်ာမဏီစတဲ႔အုပ္စုႀကီးက ေထာက္ခံ ထားတယ္။ ေအာ္သိုေဒါက္စ္ ေနာက္မွာ ရုရွား၊ မြတ္စလင္ေတြေနာက္မွာ အီရန္စတဲ႔ အစၥလာမ္ကမၻာက ေထာက္ခံထားတယ္။

ခရိုင္မီးယားကလည္း အေနာက္တိုင္း ခရစ္ယန္နဲ႔ ေအာ္သိုေဒါက္စ္တို႔ရဲ႕ျမား ဦး ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။

ဒီေတာ႔ စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းလိုင္းအရၾကည့္ရင္ ျမန္မာျပည္အတြက္ အႏၲရာယ္ ႏွစ္ခု (သို႔) သုံးခု ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ ပညာရွင္ေတြေျပာတဲ႔ အေရွ႕အေနာက္တံခါးပါပဲ။
၁။ ရိုဟိန္ဂ်ာ
၂။ ကိုးကန္႔
၃။ နာဂလြတ္ေျမာက္ေရး ( စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းကြဲ၊ အင္အားသိပ္မေကာင္း။ အႏၲရာယ္ မႀကီးလွ)

ရိုဟိန္ဂ်ာက ဘာလို႔အႏၲရာယ္ရွိေနတာလဲဆိုရင္ သူ႔ေဘးမွာ မြတ္စလင္ႏိုင္ ငံႀကီး ရွိေနလို႔။ အကူအညီေပးခ်င္ရင္ သူကေနတဆင္႔ အျခားႏိုင္ငံေတြက အကူအညီေတြပါ ေရာက္လာႏိုင္လို႔ပါ။ ဒါဆိုရင္ အဲဒီေဒသဟာ ဗုဒၶဘာသာ၊ မြတ္စလင္ စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းျမားဦးျဖစ္ေနမယ္။

ကိုးကန္႔ကေတာ႔ သူ႔ေနာက္မွာ တရုတ္ (ဟန္တင္တန္စကားနဲ႔ ကြန္ဖ်ဴးရွပ္ စီဗီ လိုက္ေဇးရွင္း) ရွိေနလို႔ပါ။ လူရဲ႕သေဘာအတိုင္း အားကိုးရွိရင္ မိုက္တတ္ ပါတယ္။
နာဂလြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔ကေတာ႔ စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းကြဲတယ္လို႔ေျပာရင္ ရ သလို တူတယ္လို႔ေျပာရင္လည္း ရပါတယ္။ သူတို႔ကလည္း နာဂျပည္နယ္ ထူေထာင္ခ်င္ေနပါတယ္။ အိႏိၵယ၊ ကိုဟီးမားတဝိုက္မွာလည္း နာဂေတြရွိေနေ တာ႔ အိႏိၵယ အကူအညီမပါဘဲ ဒါက မလြယ္ပါဘူး။

ဟုတ္ၿပီ။ ဒါဆိုရင္ အျခားတိုင္းရင္းသားေတြကေရာ ဘယ္လိုလဲ။
အျခားတိုင္းရင္းသားေတြက ခရစ္ယန္မ်ားမယ္။ သူတို႔ ခြဲထြက္ေရးကို အားေပး လို႔ရတယ္ဆိုေစဦး စစ္ေရးစတဲ႔ အကူအညီေပးဖို႔က်ေတာ႔ ခရစ္ယန္ႏိုင္ငံေတြ နဲ႔ သူတို႔က အလွမ္းေဝးတယ္။ သူတို႔ေဘးမွာ ခရစ္ယန္ႏိုင္ငံႀကီး မရွိဘူး။
ေျပာမယ္ သာေျပာတာ လက္နက္တကယ္ေလ်ွာ႔ခ်ေနတာက ခရစ္ယန္စူပါ ပါဝါႀကီးေတြ။
စီဗီလိုက္ေဇးရွင္း တူေနတာရယ္၊ သူ႔မွာလည္း မေလးနယ္စပ္ျပသနာေတြ ရွိေနတာရယ္ေၾကာင္႔ ထိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔စပ္ေနတဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြကို ထိုင္းက စစ္ေရးအရ အကူအညီမေပးႏိုင္ဘူး။



လူဦးေရးအမ်ားဆုံးက ရွမ္း။ ရွမ္းအမ်ားစုက ျမန္မာနဲ႔စီဗီလိုက္ေဇးရွင္း တူတယ္၊ ေနာက္ၿပီး အျပန္အလွန္လက္ထပ္မႈေတြရွိတယ္၊ အျပန္အလွန္ လက္ထပ္မႈဟာ ခြဲထြက္ေရးကို ဟန္႔တားႏိုင္တဲ႔ အဓိက လူမႈေရးအေၾကာင္း ရင္းျဖစ္ပါတယ္။
ရခိုင္ကေတာ လတ္တေလာမွာ ခြဲထြက္ပါဆိုရင္ေတာင္ "စဥ္းစားပ်ေဇအုံး" ေျပာရမယ္႔ အေနအထားပါ။ မြန္၊ ရခိုင္ေတြက ဘာသာတူ တယ္။ အစိုးရက မ်ွမ်ွတတရွိရင္ ဘာကိစၥခြဲထြက္ေနမွာလဲ။ လီကြမ္ယုေတာင္ ဒုတိယ စကၤာပူမလုပ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူးလို႔ ေျပာသြားတယ္။ ႏိုင္ငံေပါက္စ အလုပ္ျဖစ္သြားတာက ကံလည္းပါတယ္။ ဒါက သူကိုယ္တိုင္ ဝန္ခံထားတာ။

မေန႔က ဝီကီအရ ျမန္မာျပည္က ၁၆ စိတ္ပဲ ကြဲရေတာ႔မယ္႔သေဘာ။

တရုတ္က တျဖည္းျဖည္း လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ခ်င္လာတာရယ္၊ ကမၻာအရပ္ ရပ္က တရုတ္ေတြကို စစ္ေရးအကူအညီေပးမယ္ဆိုရင္ ကမၻာနဲ႔စစ္ျဖစ္ဖို႔ပဲ ရွိတာရယ္ေၾကာင္႔ ကိုင္တြယ္ပုံ ညင္သာရင္ ကိုးကန္႔ျပသနာလည္း အဆင္ေျပႏိုင္ပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး ျပည္တြင္းထဲက လက္ရွိတရုတ္ေတြဟာ ဒုတိယ၊ တတိယမ်ိဳးဆက္ လည္းေရာက္ေရာ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈကို အပီအျပင္ေမြးစားသြားၾကတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ "More Catholic than Pope" ေတာင္ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။

အဲ ရိုဟိန္ဂ်ာကေတာ႔ ေမြးစားမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဒါက စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းအျမင္တခ်ိဳ႕ပါ။ စိတ္ကူးေပါက္ရင္ လူမႈကြန္ယက္ကို ဆက္ပါဦးမယ္။

ဇင္ေဝေသာ္

တန္ဖိုးရွိတဲ႔ ကြန္မင္႔


ဒီေန႔ တန္ဖိုးရွိတဲ႔ ကြန္မင္႔တစ္ခုရရွိခဲ႔ပါတယ္။ တန္ဖိုးရွိကြန္မင္႔ဆိုတာ ဒီလို ကြန္မင္႔ ေရာက္လာေကာင္းပါရဲ႕လို ေမ်ွာ္လင္႔ထားမိခ်ိန္မွာ တကယ္ေရာက္လာလို႔ပါ။
"မြတ္စလင္နဲ႔မဟုတ္တဲ႔ တိုင္းရင္းသားျပသနာ ကမၻာမွာ မရွိေတာ႔ပါဘူး၊ ၂၀ ရာစုမွာ က်န္ခဲ႔ၿပီ" ဆိုတဲ႔စကားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဝင္းေဇာ္မိုး ဆီကေရာက္လာတဲ႔ ဝီကီ အညႊန္းေပါ႔။

တစ္ကမၻာလုံးက ဝီကီစာရင္းေတြဆိုေတာ႔ လိုက္ရွင္းရင္ က်မ္းစာျဖစ္ေတာ႔ မယ္။ ဒါနဲဲ႔ တရုတ္နဲ႔ဆိုင္တဲ႔ကိစၥကို အရင္ဆြဲၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ခ်ဳပ္ရင္ ေလးမ်ိဳးရွိတယ္။

၁။ မြန္ဂိုလီယား ခြဲထြက္ေရး။
ဒါကိုေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ တရုတ္-ရွရွား၊ တရုတ္-ဂ်ပန္၊ ဂ်ပန္-ရုရွား သုံးပြင္႔ဆိုင္ သမိုင္းကို အရင္ေလ႔လာရမယ္။
တရုတ္ျပည္က မြန္ဂိုလီယားကို တကယ္ပိုင္သလား။ စိတ္ဝင္စားစရာပါ။
၂။ တိဗက္ ခြဲထြက္ေရး။
ဒီကိစၥကို ဝင္းေဇာ္မိုးအမည္နဲ႔ ျမန္မာလို ေဆြးေႏြးလာရင္ နားေထာင္ၾကည္႔ခ်င္ ပါတယ္။ တရုတ္ကေရးတဲ႔သမိုင္းေရာ၊ ကမၻာက ျမင္တဲ႔ သမိုင္းေရာေပါ႔။ အျပဳ သေဘာပါ။

၃။ ရွင္႔က်န္းက ဝီဂါကေတာ႔ မြတ္စလင္မို႔ မေဆြးေႏြးေတာ႔ပါဘူး။
၄။ ေဟာင္ေကာင္၊ ထိုင္ဝမ္၊ မကာအိုက(တရုတ္ သုံးႏိုင္ငံ) အေနာက္တိုင္း ကိုလိုနီ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၊ ရုတ္သိမ္းတဲ႔ေနာက္ ေပၚေပါက္လာတာပါ။ ျမန္မာျပည္က ၿဗိတိသ်ွလက္ထက္ကတည္းက ေလးႏိုင္ငံ၊ ေလးၿမိဳ႕ကြဲေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ႔ လုံးဝမတူဘူး။

ဇင္ေဝေသာ္

မိဘျပည္သူမ်ားခင္မ်ား


က်ေနာ္တို႔အစိုးရေရာ မိဘျပည္သူမ်ားပါ ကာလအကူးအေျပာင္းရဲ႕ စိန္ေခၚမႈေတြကို အခု ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။
အခု က်ေနာ္တို႔ေရာက္ေနတဲ႔ အခ်ိန္အခါဟာ တန္ခူးလထဲမွာပါ။ တန္ခူးဟာ ပထမဆုံးလလို႔ ဆိုလိုမရပါဘူး။ လက္ရွိ စိန္ေခၚမႈေတြကို နားမလည္ရင္ တန္ခူးဟာ ႏွစ္သစ္ရဲ႕ ပထမဆုံးလလို႔ ထင္မွားတတ္ၾကပါတယ္။ မမွန္ပါဘူး။ တစ္ဝက္က ႏွစ္သစ္ထဲမွာပါေနၿပီး က်န္တစ္ဝက္က ႏွစ္ေဟာင္းထဲမွာပါ။ အေဟာင္းရက္စြဲေတြကို ခ်န္ထားခဲ႔ၿပီး ရက္စြဲအသစ္ေတြဆီ က်ေနာ္တို႔ ေလ်ွာက္လွမ္းၾကမွာပါ။

ႏွစ္တစ္ႏွစ္မွာေတာင္ ဖြဲ႔စည္းပုံံ အတည္တက်မျဖစ္ေသးေတာ႔ လေလးတစ္လထဲမွာ ေႏွာင္းတံခူး၊ ဦးတံခူးရယ္လို႔ ျဖစ္ေနရပါတယ္။ ဒီကိစၥဟာ ေသးမႊားတဲ႔ကိစၥတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကို သေဘာေပါက္ၿပီး မိဘျပည္သူမ်ားက နားလည္ စိတ္ရွည္ေပးၾကဖို႔ က်ေနာ္ေတာင္းဆိုပါတယ္။ အာလုံး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖစ္သြားရင္ ဒီျပသနာေတြ မရွိႏိုင္ေတာ႔ပါဘူး။

ကဆုန္လကစလို႔ ေႏွာင္းကဆုန္၊ ဦးကဆုန္ဆိုတာ မရွိဖို႔ မိဘျပည္သူမ်ားကို ကတိေပးရင္း က်ေနာ္ နိဂုံးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္။

မတူတဲ႔ မိတၱဴ


လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၁၂ ႏွစ္က ဒီေန႔ (Good Friday) မွာ မွတ္သားစရာတစ္ခု ရခဲ႔တယ္။
ပတ္ဘလစ္ေဟာလီးေဒးမွာ တစ္ရက္ တရားစခန္း တဲ႔။ တိုပါးရိုးေက်ာင္းႀကီး မွာပါ။
၇ ရက္၊ ၁၀ ရက္၊ တစ္လ စတဲ႔ တရားစခန္းေတြပဲသိလာခဲ႔တဲ႔ ေတာဘုန္း ႀကီးေလးအတြက္ အံ႔ဩစရာတစ္ခုေပါ႔။
အခုေတာ႔လည္း အသားက်ေနၿပီ။

ကိုေက်ာ္သာကေတာ႔ "စကၤာပူမွာ စာပိုေရးျဖစ္တယ္။ ရုံးမွာ တကယ္ အလုပ္ လုပ္ရေပမဲ႔ အိမ္ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ဆိုေတာ႔ စာေရးရ၊ ပန္း ခ်ီဆြဲရတာ ပိုေကာင္းတယ္" လို႔ေျပာဖူးတယ္။
ဟုတ္မွာပါ။ သူဆြဲေပးသြားတဲ႔လက္ရာေတြ ေက်ာင္းမွာကို မနည္းလွဘူး။
ကိုယ္တိုင္ျပန္ၾကည့္ေတာ႔ မူရင္းတာဝန္ေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာေတာင္ ေရးျဖစ္၊ ဘာသာျပန္ျဖစ္တာမနည္းဘူး။

ႏိုင္ငံေတာ္က လူငယ္ေတြ စေန၊ တနဂၤေႏြမဟုတ္ဘဲ လဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ မွာ ျပည့္ေနတာေတြ႔ရေတာ႔ ပထမဆုံးအေခါက္က ဝမ္းနည္းဖူးတယ္။
စကၤာပူရဲ႕ တစ္ရက္ တရားစခန္းလိုမ်ိဳးပဲ ထင္ပါရဲ႕။

ေနာက္အေခါက္ေတြမွာေတာ႔ နားလည္စြာ အသားက်သြားတယ္။
အခ်ိန္ရဲ႕ စီးေျမာပုံ မတူဘူး။ ။

သီဟနာဒ