ေရွးေခတ္ မနသိကာရ


"ဆြမ္းခ်က္တာ ေပ်ာ႔သြားတယ္ဘုရား"
"ေအးကြယ္၊ ဝါးရသက္သာတာေပါ႔"
"ဆြမ္းခ်က္တာ မာသြားတယ္ဘုရား"
"ေအးကြယ္၊ ညေန မဆာတာေပါ႔"

အခုေခတ္ မနသိကာရ

"အင္တာနက္ ပ်က္သြားတယ္ဘုရား"
"ေအးကြယ္၊ မ်က္စိ အနားရတာေပါ႔"
"အင္တာနက္ ျပန္ေကာင္းေနတယ္ဘုရား"
"ေအးကြယ္၊ အြန္လိုင္းတက္ရတာေပါ႔"

အစြန္းေရွာင္ရင္း အစြန္းေရာက္သြားတတ္ျခင္း


(လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၇ ႏွစ္က AGM မွာ ေျပာခဲ႔တာပါ)

ဒီအယူအဆက အဓိကအားျဖင္႔ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ အျခားအဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြနဲ႔လည္း သက္ဆိုင္မႈရွိပါလိမ္႔မယ္။
ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းႀကီးတစ္ခုမွာ စတင္တည္ေထာင္သူက ဆရာေတာ္ ႀကီး တစ္ပါးပါးျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ သူဟာ ဩဇာတိကၠမႀကီးတယ္၊ အေရး ကိစၥအားလုံးအတြက္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်သူကလည္း သူပဲျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

ဖြင္႔ေျပာဖို႔ဝန္ေလးတဲ႔ ဗုဒၶဘာသာတပည့္အမ်ားစုက သူတို႔ သိပ္သေဘာမတူ ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမိန္႔တာပဲေလဆိုၿပီး လိုက္နာၾက၊ လုပ္ေဆာင္ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သာသနာခ်စ္စိတ္လည္းရွိ၊ အေမ်ွာ္အျမင္လည္းရွိတဲ႔ ဗုဒၶ ဘာသာ တပည့္ေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဒီလိုေလးဆိုရင္ပိုေကာင္းမွာပဲလို႔ သူတို႔ခ်င္း တိုင္ပင္တတ္၊ ေဆြးေႏြးတတ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနေသးသေရြ႕ "ဒီလိုေလးဆိုရင္ပိုေကာင္းမွာပဲ" ကို အေကာင္အထည္ မေဖာ္တတ္ၾကဘူး။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာပဲရွိတယ္။

ဆိုပါေတာ႔။ အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၿပီ။ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာတပည့္ေတြ (သို႔) ဥပ႒ာကအဖြဲ႔က အရင္လို ဘုန္းႀကီးမွာ "Too much power" ရွိေနတဲ႔အျဖစ္ဆီ အေရာက္မခံေတာ႔ဘဲ ဝင္ထိန္းပါေတာ႔တယ္။
ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ အရင္လိုျဖစ္မွာစိုးလို႔ ထိန္းရင္းထိန္းရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ဒုတိယတက္လာတဲ႔ဘုန္းႀကီးမွာ ဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင္႔မဲ႔သြားၿပီး အစြန္းတစ္ဖက္ ျပန္ေရာက္သြားပါေတာ႔တယ္။ ၾကည့္ရဲရင္ ျမန္မာျပည္က ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြကို ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္(ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းကို မဆိုလိုပါ)။ ဒီ သေဘာတရား ေတြ႔ရပါတယ္။ အခ်ိန္ေၾကာင္႔ ဒုတိယဘုန္းႀကီး က ဒီအေျခအေနကို တည့္မတ္လို႔ မရတတ္ပါဘူး။ တည့္မတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာ ထက္ ခပ္ထက္ထက္ ဒုတိယဘုန္းႀကီးက ကိုယ္ပိုင္ ေက်ာင္းခြဲ၊ အဖြဲ႔အစည္း ခြဲတတ္ပါတယ္။ စြမ္းမယ္ဆိုရင္ တတိယ၊ စတုတၳတက္လာတဲ႔ ဘုန္းႀကီး ကေတာ႔ ဆရာ၊ ဒကာၾကားက ဒီဟန္ခ်က္ကို ျပန္ညွိေပးလို႔ ရတတ္ပါတယ္။



အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုေအာက္မွာ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ေရရွည္သာသနာျပဳဖို႔ ဆိုရင္ ဆရာ၊ ဒကာဟန္ခ်က္ ညီေနရတတ္ပါတယ္။
"ဥေဘာ အေညာညနိသိတာက" က ပစၥည္းေလးပါး လႉသူနဲ႔ ပစၥည္းေလးပါး ယူသူထက္ အဓိပၸါယ္ပိုက်ျပန္႔တယ္လို႔ ခံယူမိပါတယ္။

သီဟနာဒ

အယ္ဗာတန္ ၃၊ မန္ယူ ၀


မန္ယူလုပ္ပုံက အယ္ဗာတန္ေတာင္ ဘိုင္ယန္ျမဴးနစ္လိုလိုျဖစ္ေရာ။
ပထမပိုင္း ႏွစ္ဂိုးက ကံဆိုးလို႔မွတ္ေနတာ၊ ဒုတိယပိုင္းက ၾကည့္ရတာကို ရီစရာႀကီး၊ ေပါေတာေတာနဲ႔။
ေနာက္တန္းမွားလို႔တဲ႔။ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္တန္းမွားရင္ ၃ ဂိုး ၂ ဂိုး ရႈံးရမွာ။

ဂ်ပန္ေတြက ဂ်လယ္ေတြ


ဒီလိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလမ္းစဥ္ကို ဒီေလာက္ႀကိဳးပမ္းတႀကီးလုပ္ေဆာင္ယူခဲ့တဲ့ ဂ်ပန္ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က အေနာက္တိုင္း အင္အားႀကီးႏိုင္ငံေတြဟာ ဧရာမနယ္ေျမကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနရတဲ့ လက္ရွိပံုစံကေန အေႏွးနဲ႕အျမန္ လက္ေလွ်ာ့ေနာက္ဆုတ္ေပးရလိမ့္မယ္။ သူတို႔ဂ်ပန္ေျမကေန စြန္႔ခြာသြားရင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကို ဂ်ပန္ဥပေဒနဲ႕အညီပဲ အုပ္ခ်ဳပ္သြားရမယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လက္ခံထားၾကလို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကိုမအုပ္ခ်ဳပ္ခင္ ဂ်ပန္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္မယ့္ သူတို႔ ဥပေဒေတြကို အစမ္းသေဘာနဲ႔ တ႐ုတ္ျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ၾကည့္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

စာအုပ္ လက္ေဆာင္


ဇနီး။ ။ အဲဒီသူေတာင္းစားကို က်မၾကည့္လို႔ကို မရဘူး။
ခင္ပြန္း။ ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲကြ၊ မရွိလို႔ ေတာင္းစားေနရရွာပဲ ဥစၥာ။
ဇနီး။ ။ ဟိုတစ္ေန႔က ထမင္းက်န္ ဟင္းက်န္ေလးေတြ ပိုေနလို႔ ေပးလိုက္မိ တယ္ ေနာက္ေန႔က်ေတာ႔ က်မကို စာအုပ္တစ္အုပ္ လက္ေဆာင္လာေပး သြားတယ္။
ခင္ပြန္း။ ။ ဘာစာအုပ္မို႔လို႔လဲ။
ဇနီး။ ။ ဟင္း ခ်က္နည္းစာအုပ္။




(အြန္လိုင္း ဂ်ဳတ္)
1/27/2014

ထုံး (ကြမ္းစား) မေပါက္ေအာင္


ထုံး (ကြမ္းစား) မေပါက္ေအာင္ (အာ၊ လ်ွာ)၊ က်န္းမာေရးနဲ႔လည္း ညီညြတ္ေအာင္ (တခ်ိဳ႕က အာဂ်ီႏိုမိုတိုေတြထည့္) ထုံးေဖာက္တဲ႔အခါ ဘလက္ေလဘယ္ (နာမည္ႀကီး စေကာ႔တ္ ဝီစကီ) တစ္ဇြန္း (လဖက္စားဇြန္း၊ ေယာက္ဂ်ိဳမဟုတ္) ထည့္ရပါတယ္ တဲ႔။ အႀကံေပးသူက အတည့္ေပးလား၊ အရြဲ႕ေပးလား မသိရေသးပါ။ ေျပာတဲ႔အသံကေတာ႔ တကယ္ေစတနာအစစ္နဲ႔ ေျပာတဲ႔အသံပဲ။

"World Order" ဆိုတာ


ပါဠိလို "ပဥၥနိယာမ"
ျမန္မာလို "နိယာမ ငါးမ်ိဳး"
အဂၤလိပ္လို "Five Orders"
ဒီေတာ႔ "World Order" ဆိုတာ "ေလာကနိယာမ"။ ရွင္းကေရာ။

World Order က အယူအဆ (Concept)


သူ႔ကို ေဒသတစ္ခု (သို႔) စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းတစ္ခုက တရားမ်ွတေရး၊ ပါဝါညီမ်ွေရးစတဲ႔အစီအမံေတြအတြက္ ကမၻာကပါ က်င္႔သုံးလာႏိုင္ေအာင္ သတ္မွတ္ေပးတယ္။
International Order က က်င္႔သုံးမႈ (Application)။
အထက္ပါ အယူအဆကို ပဲ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံရာမွာ က်င္႔သုံး၊ တစ္ကမၻာလုံး အတိုင္းအတာ မဟုတ္ ဒါေပမဲ႔ ကမၻာအေပၚသက္ေရာက္မႈရွိ။
Regional Order က အထက္ကမူဝါဒေတြကို သတ္မွတ္တဲ႔ ေဒသတြင္းမွာပဲက်င္႔သုံး။

Order နဲ႔ Freedom
Freedom မရွိတဲ႔ Order က ဘာႀကီးျဖစ္ေနေန တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ျပိဳလဲမယ္။
Order မပါရင္လည္း Freedom က လုံၿခဳံမႈမရွိဘူး။
(ဟိုတေလာက ေဒၚစု ေျပာသြားတဲ႔ သေဘာတရား)

Ref; World Order

မီဒီယာအႀကီးစားႀကီးေတြက နည္းနည္းလွည့္စားတတ္ပါသတဲ႔


မီဒီယာအႀကီးစားႀကီးေတြက နည္းနည္းလွည့္စားတတ္ပါသတဲ႔။
သက္တမ္းတစ္ေလ်ွာက္လုံးလိုလို ဘက္မလိုက္ရပ္တည္ၾကတတ္တယ္၊ တစ္ခါ တစ္ခါ သူ တကယ္ေထာက္ခံတဲ႔ပါတီကိုေတာင္ ဆက္တိုလိုလိုေဆာ္ေနတတ္ တယ္။ ဆိုလိုတာက မီဒီယာသိကၡာနဲ႔စာဖတ္သူရဲ႕ ယုံၾကည္မႈကို ရယူတာ။ ဒီ မီဒီယာက မွန္တာဆိုရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမဆို ေရးတယ္၊ ေဖာ္ျပတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ႔။ ေရြးေကာက္ပြဲနီးၿပီဆိုေတာ႔မွတစ္ေလ်ွာက္လုံး ေျမွာက္လာရာကေန သူမေထာက္ခံတဲ႔ပါတီကို အခ်က္အလက္ေတြစုၿပီး ေထာက္ေတာ႔တာပဲ။ အထူးသျဖင္႔ အဂၤလိပ္မီဒီယာေတြက ဒါမ်ိဳး ပိုလုပ္တတ္သတဲ႔။ လီကြမ္းယုေျပာတာပဲ၊ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ႔ မသိဘူး။ ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ သိထားေတာ႔ ေကာင္းတာေပါ႔။

ရွက္ရယ္


တခ်ိဳ႕အေတြ႔အႀကံဳေတြက ႀကဳံေတြ႔ရခိုက္ေလးမွာ အူတက္မတတ္ ရယ္ရေပ မယ္႔ ျပန္ေျပာရင္ မရယ္ရေတာ႔ဘူး။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေျပာၾကည့္အုံးမယ္။

မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါးနဲ႔ ကိုရီးယားသြားတုန္းကပါ။ ဂိတ္ေတြအားလုံးျဖတ္ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚတက္ဖို႔ေစာင္႔ေနခ်ိန္ ႏွစ္ပါးစလုံးနဲ႔သိတဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသားဘုန္းႀကီးလည္း ေရာက္လာတယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္မွာ သူက အဓိကဆိုေတာ႔ သူနဲ႔ဆက္ဆံေရးကို နည္းနည္းေတာ႔ေျပာမွရလိမ္႔မယ္။ ဆိုလို တာက သူ႔ကိုေတြ႔လိုက္ရလို႔ ဝမ္းသာသြားတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ နည္းနည္းေတာင္ မသက္မသာခံစားလိုက္ရတဲ႔ ဆက္ဆံေရးမ်ိဳးေပါ႔။ ဒါက ႏွစ္ပါးစလုံးမွာ ရွိေနတဲ႔ ခံစားမႈ။ ေတြ႔တာနဲ႔ အလႅာပသလႅာပေလးေျပာၿပီး ေလယာဥ္ေပၚတက္ၾကေရာ။
ေလယာဥ္ထြက္ၿပီးခဏေနေတာ႔ ကိုယ္ကပဲ အိမ္သာအရင္သြားတယ္။ ဘာမွရည္ရြယ္ခ်က္မရွိဘဲ အိမ္္မ္သာကအထြက္ မ်က္ေစ႔ေဝ႔ဝိုက္ၾကည့္လိုက္ေ တာ႔ ခုနက ႏိုင္ငံျခားသားဘုန္းႀကီးကို မေတြ႔မိဘူး။ ဒါနဲ႔ ေဘးကမိတ္ေဆြရဟန္းကို
"ေဟ႔ေကာင္၊ ဟိုကိုယ္ေတာ္ႀကီးကို ရိုရိုးတန္းမွာ မေတြ႔ဘူးဗ်" ေျပာမိတယ္။ သူကလည္း
"ဟာ ဟုတ္လို႔လား၊ ရွိမွာပါဟာ၊ ေသခ်ာျပန္ၾကည့္စမ္းပါအုံး"
ခ်က္ခ်င္းပဲ အဲဒီကိုယ္ေတာ္ကလည္း အိမ္သာသြားမလို႔ထင္ပါရဲ႕ ထလိုက္ေတာ႔ သူကေတြ႔သြြားၿပီး
"ေျပာသားပဲ၊ ဟိုမွာ မေတြ႔ဘူးလား" ဆိုၿပီး သက္ေတာင္႔သက္သာျဖစ္သြား ဟန္နဲ႔ ေျပာတယ္။


picture source

ဒါပါပဲ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ၾကည့္ရင္း ရယ္ လိုက္ရတာ အူေတြကိုနာေနတာပဲ။ ဘာကိုရယ္တာလည္းဆိုရင္ ရွင္းျပလို႔ မရဘူး။ ရွက္ရယ္လို႔ေတာ႔ထင္တာပဲ။ သူ ဘစ္စနစ္ကလပ္က စီးလာမွာကို မဆီမဆိုင္ ညွိႏႈိင္းမထားဘဲ ႏွစ္ေယာက္ၿပိဳင္တူ အတြင္းပူူပူေနၾကတယ္။ အဲဒီ ဣသာ၊ မစၦရိယ အႏုသယကိေလသာကို ႏွစ္ေယာက္္လုံး ရုတ္တရက္ မဖုံးလိုက္ႏိုင္ျဖစ္သြားတာကိုေတြးၿပီး ရယ္ျဖစ္ၾကတာထင္တာပဲ။ ရယ္ရတာေတာ႔ တစ္လမ္းလုံးလိုလို၊ စဥ္းစားမိလိုက္ ရယ္လိုက္ပဲ။

သီဟနာဒ