ကခ်င္ျပည္နယ္က အေမေခၚသံႀကီး


တစ္လိမ္႔ခ်င္း လွိမ္႔တက္လာတဲ႔
ကခ်င္ျပည္နယ္က အနီေရာင္ လႈိင္းႀကီးေတြေလ
လႊတ္ေတာ္ထဲက အစိတ္သားကို
တဝုန္းဝုန္း ရိုက္ေနၾကေပါ႔
မဲစာရင္းသာစစ္ၾက။

အေမေခၚသံႀကီးက ညံလြန္းေတာ႔
စထရိတ္တိုင္းမ္က သတင္းေထာက္ေတာင္
ေၾကာခ်မ္းေနသလိုလိုပဲ
မဲစာရင္းသာစစ္ၾက။

"အေမစုရဲ႕ ပူတူတူးေလးေတြ
မင္းတို႔အေမစု အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ႔ေရာ ႏိုင္ငံက
ရုတ္တရက္ႀကီး ခ်မ္းသာလာမွာတဲ႔လား
"
ဟဲ ဟဲ ဟဲ
အဲသလိုေတာ႔ မေနာက္ေၾကးေလဗ်ာ
ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးမွာ နတ္ေရကန္မွ မရွိတာပဲ
မဲစာရင္းသာစစ္ၾက။ ။


ဇင္ေဝေသာ္





ဝန္ခံတာ၊ မခံတာကလြဲရင္


မဘသကို ရာႏႈန္းျပည့္လည္း မေထာက္ခံခဲ႔ဘူး၊ ရာႏႈန္းျပည့္လည္း မကန္႔ကြက္ခဲ႔ဘူး။ သမိုင္းကို သမိုင္းအေနနဲ႔ပဲ ၾကည့္တယ္။
တရုတ္ျပည္၊ ေမာ္စီတုံးနဲ႔ တိန္ေရွာက္ဖိန္ၾကားက သမိုင္းအကူးအေျပာင္းကို မဘသထဲက ညီေတာ္ေတြ (ေနာင္ေတာ္ေတြ မပါ) ဖတ္ေစခ်င္တယ္ (အႀကံျပဳတာပါ)။
ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရး ကူးေျပာင္းေနပုံဟာ ဒီမိုကေရစီ ဝန္ခံတာ၊ မခံတာကလြဲရင္ တရုတ္နဲ႔ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္တူတယ္။

မခ်စ္လို႔ကေတာ႔ မန္ယူရွဳံးလည္း ေမာင္ရဲထြဋ္ေၾကာင္႔ပဲ။ ဟဲဟဲ။


ေစာေစာက မသိခဲ႔ဘူး၊ ခ်ယ္လ္ဆီးေတြက ေနာက္ေနၾကတယ္ပဲ ထင္ေနတာ။ တကယ္ ဦးရဲထြဋ္ကလည္း မန္ယူတဲ႔ဗ်ာ။ သိတဲ႔ေန႔ အာဆင္နယ္ကို ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ရွဳံးေတာ႔တာပဲ။ ကံမေကာင္းလိုက္ပုံေတာ႔။
လူခ်စ္ေအာင္ေနဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ မခ်စ္လို႔ကေတာ႔ မန္ယူရွဳံးလည္း ေမာင္ရဲထြဋ္ေၾကာင္႔ပဲ။ ဟဲဟဲ။ လာမတားၾကနဲ႔။

ဘဝခ်င္းတူလို႔ ပိုယုံတယ္ (၂)


(ယဥ္ေက်းစြာ ကြဲလြဲႏိုင္ၾကပါတယ္)

သီရိလကၤာေက်ာင္းမွာ ျမန္မာရဟန္း ေက်ာင္းထိုင္ျဖစ္လာေတာ႔......
သီဟိုဠ္ဖက္ကလည္း ဒီေက်ာင္းမွာ သီရိလကၤာရဟန္း ရွိမွာမဟုတ္ေတာ႔ဘူး။
စလုံးဒကာ၊ ဒကာမေတြကလည္း ျမန္မာႏိုက္ဇ္ (ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈအသြင္ လုံးလုံးလ်ားလ်ား) ျဖစ္သြားၿပီး ျမန္မာေတြနဲ႔ ျပည့္သြားေလမလား။
ျမန္မာေတြဖက္ကလည္း ျမန္မာအက္တီဗီတီေတြ ပိုၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္လို႔ရေတာ႔မယ္၊ (ျမန္မာကိုယ္ေတာ္ေတြ ေခၚထားကြာ) စတဲ႔ သံသယ ဆန္တဲ႔ အေတြးေတြ၊ စကားေတြ ရွိေနခဲ႔တယ္။

ေဒၚစု အာဏာရသြားရင္ သူမလက္ခံ ယုံၾကည္တဲ႔ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီ စတာေတြေၾကာင္႔ ျမန္မာရဲ႕ ရွိရင္းစြဲ လက္ခံယဥ္ေက်းမႈ စတာေတြ ေပးဆပ္ ရလိမ္႔မယ္၊ ႏိုင္ငံ ကေမာက္ကမျဖစ္သြားလိမ္႔မယ္ဆိုတဲ႔ သံသယေတြနဲ႔ ဆင္တူမေနဘူးလာ။
******************************************************************
ဒါနဲ႔ သီဟိုဠ္ရဟန္းတစ္ပါး ဒီေက်ာင္းမွာ ရွိကို ရွိေနရမယ္၊ ဒါေပမဲ႔ အဲဒီ ရဟန္းဟာ မိမိထက္ ဝါ ငယ္ေနရမယ္ လို႔ ေကာ္မတီကိုေျပာၿပီး သီဟိုဠ္ ရဟန္းငယ္ရွာၾကေတာ႔ လက္ရွိ ဘေႏၲ သီလာနႏၵကို ရခဲ႔ၾကပါတယ္။ ကံေကာင္းေတာ႔ သီလာနႏၵက ရာမညဂိုင္းကျဖစ္ေနၿပီး သူ႔ဆရာဆိုရင္ ျမန္ မာျပည္မွာ အၾကာႀကီးေနၿပီး ပဌာန္း သင္ယူခဲ႔သူမို႔ ျမန္မာစကားေတာင္ ေ တာ္ေတာ္ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ သီဟိုဠ္သားေပမဲ႔ သူက ျမန္မာေသြးနဲ႔ စပ္ေနေတာ႔ ပြဲဦးထြက္ ကံေကာင္းခဲ႔ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ေစ သီဟိုဠ္ဖက္က သံသယေတြကိုေတာ႔ ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ခဲ႔တယ္။

သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ ျမန္မာျပည္မွာ ရဟန္းျဖစ္လာတဲ႔ စကၤာပူရီးယန္းရဟန္း ဘေႏၲရာဇ က သူ ဒီေက်ာင္းကို ျပန္လာခ်င္တယ္လို႔ ဆိုလာျပန္ပါတယ္။ သီဟိုဠ္ဆရာေတာ္ေတြလက္ထက္မွာ ျပန္လာဖို႔ သူ႔အတြက္ အခက္အခဲ ရွိေပမဲ႔ မိမိကေတာ႔ သူ႔ကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႀကိဳဆိုခဲ႔ပါတယ္။ သူ႔လုပ္ပိုင္ခြင္႔ နယ္ပယ္ကိုလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖြင္႔ေပးလိုက္တယ္။ Express yourself ပါပဲ။ ဒီေတာ႔ စလုံးေတြကလည္း ဒီျမန္မာရဟန္းက အျမင္ မက်ဥ္းဘူးဆိုတာကို လက္ခံလာၾကတယ္။

"မင္းေက်ာင္းထိုင္ျဖစ္ေနၿပီပဲဲ ျမန္မာကိုယ္ေတာ္ေတြ အမ်ားႀကီး လက္ခံ ကြာ၊ ျမန္မာပြဲေတြလုပ္ကြာ" စတဲ႔ အားေပးစကားေတြကေတာ႔ ေက်းဇူးတင္ဖို႔ကလြဲၿပီး လက္ေတြ႔ လုံးဝ အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔ မရတဲ႔ စကားေတြပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ေက်ာင္းရဲ႕ လက္ရွိတန္ဖိုးေတြနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ၿပီး လူဦးေရ ရာဂဏန္းသာရွိ၊ သာသနာ အတြက္လည္း ေရရွည္ ပိုခိုင္ေစတဲ႔ အဘိဓမၼာသင္တန္း၊ အဘိဓမၼာစာေမးပြဲ၊ ကေလးယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္းေတြကိုသာ လက္ခံထားလိုက္ၿပီး လူဦးေရ ေထာင္ဂဏန္းအထိရွိိတဲ႔ ႏိုင္ငံေက်ာ္၊ မေက်ာ္ ဓမၼကထိကေတြရဲ႕ တရားပြဲေတြကို (ေျပာခ်င္ရာေျပာ ၾက၊ မ်က္ေစ႔မွိတ္ၿပီး) လုံးဝ ရပ္ဆိုင္း လိုက္ပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈ ဟန္ခ်က္၊ လူဦးေရဟန္ခ်က္ကို မ်က္ေစ႔မွိတ္ၿပီး ညွိယူလိုက္ပါတယ္။

ေဒၚစုမွာေကာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ မူလယဥ္ေက်းမႈ အဓိက အေမြအႏွစ္ေတြကို မထိခိုက္ေစဘဲေျပာင္း လဲယူႏိုင္တဲ႔ မဟာဗ်ဴဟာေတြ ရွိမေနႏိုင္ဘူးတဲ႔ လား။
ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာ႔ ပညာပါတဲ႔ အေပးအယူ၊ အေလ်ာ႔အတင္း လုပ္ယူျခင္း ပါ။
အဓိက တန္ဖိုးႀကီးေတြ ျဖစ္မေနရင္ ၿပီးတာပါပဲ၊ ေပးေတာ႔ေပးရပါတယ္။

သံသယေလာက္နဲ႔လည္း ေဒၚစုကို မစြပ္စြဲခ်င္ပါ။
တီးေတတူးလိုလည္း ေျခေထာက္ေထာင္ မအိပ္ခ်င္ပါ။

ဆက္ရန္
ဇင္ေဝေသာ္

မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်းဇူးဂုဏ္မ်ားကို ပို၍ပို၍ ေအာက္ေမ႔ေနမိပါသည္


ယခုရက္ေတြအတြင္း မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်းဇူးဂုဏ္မ်ားကို ပို၍ပို၍ ေအာက္ေမ႔ေနမိပါသည္။ အမွန္မူ မိမိသည္ ဂႏၶာရုံမွာ မေနဖူး၊ က်မ္းစာအုပ္မ်ားျဖင္႔သာ ဆရာေတာ္ႀကီးကို သိခြင္႔၊ ၾကည္ညိဳခြင္႔ရခဲ႔ပါသည္။ ဘုရားရွင္ကို လူကိုယ္တိုင္ မဖူးေမ်ွာ္ရဘဲ ဆရာတစ္ဆူအျဖစ္ တင္ထားရသလို ဆရာေတာ္ႀကီးကိုလည္း ဆရာတင္ခ်င္ရင္ ရတာပဲေလဆိုၿပီး တစ္ဖက္သတ္ ဆရာတင္ထားလိုက္မိျခင္းမ်ွသာ။ အကယ္၍ ဆရာေတာ္ႀကီးသာ သက္ေတာ္ ထင္ရွား ရွိေနဦးမည္ဆိုလ်င္................
တိက် ျပတ္သားေသာ ဩဝါဒတစ္ခြန္း .............

ပစၥည္းတူ၊ ေဈးတူ၊ရင္ ျပန္လာအားေပးပါ


ဟိုတေန႔က ညီအကို ႏွစ္ေယာက္ ဆြမ္းစားလာပင္႔တယ္။
"....ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔၊ ေန႔ဆြမ္းပင္႔ခ်င္လို႔ပါဘုရား"
"ဒီမွာ သင္တန္းေတြနဲ႔ မအားလို႔ တနဂၤေႏြ ေန႔ဆြမ္းေတာ႔ ငါတို႔ လိုက္လို႔ မရဘူး၊ စေနနဲ႔ တနဂၤေႏြ အာရုံဆိုရင္ေတာ႔ ႂကြတယ္"
ခဏ တိတ္ဆိတ္သြားတယ္။



"တပည့္ေတာ္တို႔ အေဒၚက အေဝးႀကီးက လာရမွာဆိုေတာ႔ အာရုံဆြမ္းက သိပ္အဆင္မေျပဘူးဘုရား"
"ေအးေပါ႔၊ ဟုတ္ႏိုင္တာေပါ႔"
"တပည့္ေတာ္တို႔ တိုပါးရိုးေက်ာင္းႀကီးကို ဆက္သြယ္ၾကည့္ပါအုံးမယ္ဘုရား"
"ဆက္သြယ္ၾကည့္ေပါ႔ကြ၊ သူတို႔က သံဃာမ်ားေတာ႔ ရႏိုင္ပါတယ္"
"တင္ပါ႔ဘရား၊ ဒါနဲ႔ တျခားေက်ာင္းေတြက မရရင္ေတာ႔ ျပန္လာခြင္႔ ျပဳပါ ဘုရား၊ ရက္ကေလး မွတ္ေပးထားပါအုံး"

ေနာက္ခ်င္တဲ႔စိတ္က အလိုလိုေပၚလာတာနဲ႔
"ရပါတယ္၊ ေဈးတူ၊ ပစၥည္းတူရင္ ဒီကို ျပန္လာအားေပးေနာ္႔"
ဝါး ဟား ဟားဟား ဟား။ (အေတာ္ၾကာတယ္၊ အရွိန္သတ္လို႔ မရၾကဘူး။)

"ဒါနဲ႔ အာရုံဆြမ္းက ဘယ္အခ်ိန္လဲဘုရား"
"ငါတို႔ အာရုံဆြမ္းက ၇ နာရီခြဲ အေစာဆုံးပါ"
"ဟာ ဒါဆို အဆင္ေျပပါတယ္ ဘုရာ႔၊ တပည့္ေတာ္တို႔က ၅ နာရီ ၆ နာရီ ထင္ေနလို႔ပါ ဘုရာ႔"
အတိုခ်ဳပ္ေတာ႔ ကုသိုလ္ အေရာင္းအဝယ္ တည့္သြားၾကတယ္ေပါ႔ေလ။

အမွာ တစ္။ ဓါတ္ပုံနဲ႔ စေတးတပ္ လုံးဝမဆိုင္ပါ။ ဖဘမွာ မဆိုင္လည္း တင္လို႔ရပါတယ္။
အမွာ ႏွစ္။ စီးပြားေရးနဲ႔ အားကစားသတင္းေတြပါတဲ႔ စထရိတ္တိုင္းမ္၊ အပိုင္း စီ ကို လုံးဝေကာက္မကိုင္ပါ။

သီဟနာဒ

ဦးတည္ရာ ညီညြတ္ရင္ သာဓုလက္ခုပ္တီးရေအာင္


ေလာကုတၱရာ တရားပြဲမွာ
သာဓုေခၚသံေတြ ရပ္ဝန္းတစ္ခုဆီ ညီတူ
ဦးတည္ ပ်ံ႔လြင္႔သြားရဲ႕။

ေလာကီ တရားပြဲမွာ
လက္ခုပ္သံေတြ ရပ္ဝန္းတစ္ကြဲစီဆီ ကြဲျပားစြာ
ဦးတည္ ပ်ံ႔လြင္႔သြားရဲ႕။

မွားသူမရွိ မွန္သူမရွိ
ဘယ္ဆီကိုပဲ ျပန္႔ျပန္႔
ဦးတည္ရာ ညီညြတ္ရင္ သာဓုလက္ခုပ္တီးရေအာင္
ေနရာသာ မမွားေၾကး။ ။

သီတဂူဆရာေတာ္


သီတဂူဆရာေတာ္ သုတၱန္၊ အဘိဓမၼာတရားေဟာရင္ (ဘုရားေဟာကို ရွင္းလင္းေအာင္ ေဟာျပတတ္လို႔) နာတတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးတရားေတြကိုေတာ႔ ပုထုဇဥ္ဟာ (ဆရာေတာ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဟားဘတ္ ပါေမာကၡျဖစ္ျဖစ္) နယ္ပယ္ႏွစ္ခုကို ပညာရွင္ဆန္စြာ မႏိုင္နင္းဘူး ယုံၾကည္လို႔ တခုတ္တရ မနာျဖစ္ပါ။ တရားနာမယ္႔အစား ဟန္တင္တန္၊ ကစ္ဆင္းဂ်ား၊ ဖူကူယားမားတို႔ စာအုပ္ ေတြကိုပဲ ဖတ္ပါတယ္။ ၾကည္ညိုပါတယ္။ မဆဲေၾကး။

ခက္ေတာ႔လည္း အခက္သား


ခက္ေတာ႔လည္း အခက္သား။ ကိုယ္ကလည္း မန္ယူကို ခ်စ္၊ ဦးသိန္းစိန္ကို ခ်စ္၊ ေဒၚစုကို ခ်စ္ (ေဒၚစုကိုေတာ႔ ေလးစား၊ ျမတ္ႏိုး၊ နားလည္၊ အထင္ႀကီး၊ အားကိုး စသည္ စသည္ ေပါ႔ေလ၊ စုံလို႔) တာကလြဲရင္ ဦးဘူးလက္ႀကီးကို လည္း မမုန္း၊ ဦးရဲထြဋ္ကိုလည္း မမုန္း၊ (တကယ္လို႔ စစ္တပ္ထဲ ေစာေစာ စီး စီးေရာက္မသြားရင္ ဦးလွေဆြနဲ႔ ဦးရဲထြဋ္က သူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြေ တာင္ ျဖစ္ခြင္႔ရမွာလို႔ စေတးတပ္ ေရးဖူးတယ္။)
ဦးေဌးဦးကိုေတာ႔ မမုန္းေပမဲ႔ လက္ရွိေနရာနဲ႔ မတန္လွဘူး၊ ဦးသိန္းစိန္ လူေရြးမွားတာလို႔ ထင္တယ္။ (သူ႔ကိုေဆာ္ထားတဲ႔ ေဆာင္းပါးလည္း ႏွစ္ခါ ဆို ေထာင္ဂဏန္း ရွယ္ထားၾက) ျဖစ္ေနတာ။
ဦးေအာင္မင္းဆို သူ စကၤာပူကို မလာခင္ေလးတင္ ကပ္ၿပီး "ေနေၾကာ္တဲ႔ ပဲႀကီးေလွာ္" ေဆာင္းပါး ခ်စ္စႏိုးေရးတင္လိုက္လို႔ (အဲ႔ ေဆာင္းပါး ကလည္း ေပါက္တယ္) "ဇင္ေဝေသာ္ ေရးထားသလို က်ေနာ္က တရုတ္ေၾကာက္တဲ႔လူ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ေတာင္ (မလုံမလဲ တရုတ္ျပည္ဖက္ မ်က္ႏွာလွည့္ၾကည့္ရင္း) ေျပာခဲ႔ေသးတယ္။

ကဲ ဘယ္သူ႔ကို ဘာအတြက္ မုန္းေနရမွာတုန္း။
ဓမၼဂဂၤါစကားနဲ႔ေျပာေတာ႔ ဘဝက တိုတိုေလး၊ အလြမ္းက အရွည္ႀကီး။

ဒါက တို႔ အနာဂတ္ေလ


မဘသကို ေထာက္ခံေပမဲ႔ စာလည္းဖတ္၊ အစြန္းလည္းမေရာက္၊ သိမ္ေမြ႔စြာ ကြဲလြဲတတ္တဲ႔ ညီငယ္ရဟန္းေတြနဲ႔ ဖရင္႔ျဖစ္ခြင္႔ရတာ.....
ရိုးသား၊ ႀကိဳးစား၊ မသိတာရွိရင္ ရဲရဲဝန္႔ဝန္႔ေမး၊ အႀကံေတာင္း၊ သူတို႔ သေဘာ မတူတဲ႔ စေတးတပ္တင္ရင္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ေရွာင္သြားတတ္တဲ႔ စစ္ဖက္ဆိုင္ရာ အရာရွိေတြရဲ႕ သားသမီးေတြနဲ႔ ဖရင္႔ျဖစ္ခြင္႔ရတာ.....ကို ဝမ္းသာမိတယ္။
အထူးသျဖင္႔ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ပိုဝမ္းသာတယ္။ ဒါက တို႔ အနာဂတ္ေလ။