“ငါ့” ပံုတူ

ခႏၶာကိုယ္ ဘယ္ေလာက္ထြားထြား
သူ႔အတၱ အနားလာလာရပ္တိုင္း
ေသးမႊား-မႊားသြားတဲ့လူ ။


လက္ကို ဓားရွမိတာမ်ား
ဒီလက္ေၾကာင့္ ဒီဓားရွလို႔ရသြားတာဆိုၿပီး
သူ႔လက္သူ ႀကိမ္ဆဲေနတဲ့လူ။

စာေျခာက္ရုပ္ေတြကို ၾကည့္ရင္း
လူေတြကို ေၾကာက္ေၾကာက္လာလို႔တဲ့
သူကိုယ္တုိင္ လူေျခာက္ရုပ္ဖန္ဆင္းထားတဲ့လူ။

အႏိုင္မရွိ အရွဳံးမရွိ
ညိွကစားတဲ့ ပြဲေတြကို စိတ္ပ်က္လို႔တဲ့
သူ႔အသားတစ္ တစ္ခုခ်ိန္ခြင္ေပၚပစ္တင္လုိက္တဲ့လူ ။

ယဥ္ေက်းတဲ့ လွ်ာေတြကိုၾကည့္ရင္း
လည္ရမွာပ်င္းလို႔ဆိုၿပီး
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္ထဲ ေအးေအးဝင္လွဲေနတဲ့လူ ။

 

မသိရင္ခက္မယ္
တိမ္တစ္အုပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္လို႔
ငါေမွာက္လ်က္ လဲခဲ့ရတာဆိုၿပီး
အရိုးကြဲေအာင္ခ်မ္းတဲ့ေဆာင္းကိုမွ
အသည္းကြဲေအာင္လြမ္းျပ ေနတဲ့လူ။


အဲဒီလူေလ
ဇင္ေဝေသာ္ဆိုတဲ့ လူကလြဲလို႔
ဘယ္သူရွိဦးမွာလဲ ။


ဇင္ေ၀ေသာ္









Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ကမ္းလက္မွ ကမ္းလက္သို႔ (ႏွစ္လျပည့္ေမြးေန႔)

ဒီဇင္ဘာ(၂၈) ရက္သည္ ကမ္းလက္၏ ႏွစ္လျပည့္ေမြးေန႔ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမ္းလက္၏သေႏၶႏွင့္ ကမ္းလက္၏ လားရာကို စာဖတ္သူထံ ရင္ဖြင့္ခ်င္ပါသည္။

သီဟနာဒကိုယ္တိုင္ စာေရးခ်င္စိတ္ဗိုင္းရပ္(စ္) ကူးစက္ရာမွ စတင္ၿပီးကမ္းလက္ျဖစ္လာရသည္ဟု ဆိုရေသာ္မွားမည္မထင္။ လြန္ခဲ့ေသာငါးႏွစ္ခန္႔ကလည္း ထိုပိုးအကိုက္ခံခဲ့ရဖူး၏။

“ မိုးမခ” ၌ “ အနီရင့္ရင့္ ျမစ္တစ္စီး” ဟူေသာေဆာင္းပါး အဘယဂိရိဟူေသာ ကေလာင္္ျဖင့္ ေရးမိရာမွ ထိုပိုး ကိုက္သည္ ကုိ ခံခဲ႔ရ၏။ ထို႔ေနာက္ ကေလာင္သံုးမ်ိဳးျဖင့္ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ၊ ျမတ္ႏိုးရာတို႔ကို ေရးခဲ႔၏။ အခ်ိန္အတန္ၾကာေသာ အခါ ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ့(ဂ္) ကေလးရွိလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟု စဥ္းစားမိကာ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ဘေလာ့(ဂ္) ေလးတစ္ခု လုပ္ျဖစ္ၾက၏။

ဝမ္းနည္း၏။ ထိုဘေလာ့(ဂ္) ေလး ေသသြားခဲ့၏။ အဓိကတရားခံက မိမိျဖစ္၏။ လိုအပ္ေသာ စာမူမ်ားပံုမွန္မေပးႏိုင္ေတာ့။ အေၾကာင္းကားထိုပိုးေသသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထိုပိုးေသလွ်င္(၆) လခန္႔ ၾကာတတ္၏။ ပိုးမရွိလွ်င္လည္း စာမေရးတတ္။

ယခုလည္း ဤနည္းအတိုင္းပင္ျဖစ္၏။ ဒကာမငယ္ေရး၍ ဒကာမငယ္ပို႔လိုက္ေသာ စာေလး တစ္ပုဒ္ကိုခံစားၿပီး စာတစ္ပုဒ္ေရးမိရာမွ ထိုဗိုင္းရပ္(စ္) ဝင္္လာေတာ့၏။ ဘေလာ့(ဂ္)ေလး တစ္ခုလုပ္ခ်င္၏။ မည္သူႏွင့္ ပူးေပါင္းရမည္နည္း။ စဥ္းစားရ၏။ မိမိက ဂ်ိဳင္းရင့္ တက္(ခ) ႏိုဖုတ္(ဘ္) ျဖစ္၏။ ေမာက္(စ္)ကိုင္လွ်င္ လက္တြန္႔၏။ သံုးဖြဲ႔ စဥ္းစားမိ၏။ ေနာက္ဆံုး ယေန႔ တီး(မ္) ကမ္းလက္ႏွင့္ လက္တြဲျဖစ္၏။

ပထမဘေလာ့(ဂ္) ကေပးခဲ့ေသာ သင္ခန္းစာကို ယူခဲ့၏။

ကမ္းလက္ကို မေသေစလို။ ထို႔ေၾကာင့္ သီဟနာဒႏွင့္ ဇင္ေဝေသာ္တို႔၏ ေဆာင္းပါး၊ ဝတၱဳ၊ ကဗ်ာ ပုဒ္ေရ (၇၀) ခန္႔ ရွိေနရမည္။ ထိုပိုး(၆) လခန္႔ ေသမည္ဆိုလွ်င္ပင္ ကမ္းမိေသာလက္ကို ဆက္လက္ကမ္းထားႏိုင္ရမည္။ ဤသည္မွာ ကမ္းလက္၏လားရာ ျဖစ္၏။ ထိုအခါ ေခါင္းသိပ္စားရန္၊ ရင္ဘတ္ျဖင့္ ခံစားေရးရန္ အလြန္အမင္းမလိုေသာ ဘာသာျပန္ကို ဆုထားမ်က္ခ်ယ္က ၾကားဝင္ ေပးထားႏိုင္၏။ ၾကားကန္ထားႏုိင္၏။ ထိုဒကာမကို ဖတ္သင့္ေသာစာအုပ္မ်ား ညႊန္ၾကားထားရံုသာ။

မအားမလပ္သည့္ၾကားမွ စာရိုက္ျခင္းကအစ လုပ္ေပးေနရသည့္ ကမ္းလက္အဖြဲ႔သည္ ေမချဖစ္၏။ စာေပေရးသားသူမ်ားသည္ ေမလိခတို႔ျဖစ္ၾက၏။ ကမ္းလက္သည္ ကြင္းဆက္ျဖစ္၏။ ကြင္းဆက္တိုင္းသည္ အေရးႀကီး၏။ စာဖတ္သူမ်ားကားကမ္းလက္၏ အဓိကလားရာ ျဖစ္၏။ အစစ အဆင္ေျပၾကပါေစ….။



သီဟနာဒ (3D - ဘာသာေရး)
(ကမ္းလက္၏ ကိုယ္စား)


သီဟနာဒ၏ လက္ေရးမူကို ကမ္းလက္ ႏွစ္လျပည့္ အမွတ္တရအျဖစ္ …








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အသံတိတ္ရုပ္ရွင္


ညီမေလးေရ -

ဟိုးေရွးေရွး ဘုရားရွင္တစ္ပါးပါးရဲ႕ လက္ထက္ေတာ္ အခါတုန္းကတ့ဲကြယ္ (ေဆာရီးပဲ၊ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဘြဲ႔ေတာ္ ေမ့သြားလို႔၊ ဘုရားရွင္တစ္ပါးရဲ႕ လက္ထက္တုန္းက ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။)


 

ကေလးေလးေတြကို စာသင္ေပးတဲ့ ဆရာမေလးတစ္ေယာက္ ရွိသတဲ့။ သူမယုံၾကည္တာက “The most profound statements are often said in silent.” တဲ့။ အနက္နဲဆံုး ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြဟာ အသံတိတ္ပဲမ်ားတယ္လို႕ ဖြင့္ဆိုရမလားပဲ။ ဆရာမေလးက ဒါကိုယံုၾကည္သလို သူမစာသင္ေပးတဲ့ ကေလးေတြကိုလည္း ပံုတိုပတ္စေလးေတြ သံုးသံုးၿပီး ဒီအဓိပၸါယ္ေလးကို ေျပာျပေလ့ရွိသတဲ့။




          တစ္ေန႔ ၊ ဆရာမေလးက
          “ကေလးတို႔ေရ၊ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဆက္ဆံေရးမွာ နားလည္မွဳနဲ႔ ေမတၱာတရားက ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးသလဲ” လို႔ေမးသတဲ့။ ဒီေတာ့ ကေလးေတြက -
“ ----------------------------------”
“ ----------------------------------”
    “ ---------------------------------” တဲ့။

       
 
          ဒီေတာ့မွ ဆရာမေလးက သူေျပာမိတာကို သတိရၿပီး ၿပံဳးသတဲ့။
ဒါနဲ႔စကားမစပ္ ကေလးေလးေတြက သူတို႔ဆရာမေလးကို သိပ္ခ်စ္ၾကတာတဲ့။ ဘာေၾကာင့္လဲ သိလား။ နက္နဲတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ဆရာမေလးကေမးရင္ ေျဖစရာမလို လို႔တဲ့။

ဒါပဲေနာ္၊ ခ်စ္လို႔ေျပာတာ၊ ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္၊ မွတ္ထား။
မွတ္ထား၊ ဒါပဲေနာ္၊ ခ်စ္လို႔ေျပာတာ၊ ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္။
ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္၊ မွတ္ထား၊ ခ်စ္လို႔ေျပာတာ၊ ဒါပဲေနာ္။
ဇင္ေဝေသာ္






 


Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

စည္ႏွင့္ ဖိုင္းယားအလမ္း


ညီမေလးေရ -
          အမတ္ႀကီးတစ္ေယာက္ဟာ စည္ႀကီးတစ္လံုးကိုထမ္းၿပီး စာသင္ခန္းထဲကို ဝင္လာသတဲ့။ ဝင္လာၿပီး သူ႔စည္ႀကီးကိုခ်ကာ တီးျပသတဲ့။ တီးလိုက္ေတာ့ စည္ႀကီးကျမည္တာေပါ့ကြယ္။ ၿပီးေတာ့ သူက ေျပာတယ္။

          “ ပညာရွိဆိုတာ စည္လိုပဲ။ တီးမွသာ ျမည္တယ္။ မတီးရင္ မျမည္ဘူး။” ဆိုၿပီး ပညာရွိ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကို ေျပာျပတာေပါ႔။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္က-

          “ သူက ပညာရွိျဖစ္ၿပီး တီးေပးမယ့္သူရွိမွ ျမည္တာလား၊ တီးေပးမယ့္သူမရွိရင္ သူ႔ပညာေတြက ႏွေျမာစရာႀကီး။ သုသာန္ထဲ ပါသြားမွာေပါ႔” လို႔ ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္နဲ႔ ေျပာသတဲ့။ ၿပီးေတာ့-

          “ ပညာရွိရိုးမွန္ရင္ တီးသူရွိရွိ၊ မရွိရွိ ျမည္သင့္တဲ့အခ်ိန္ ျမည္ေနသင့္တာေပါ႔” လို႔ ဆိုလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အမတ္ႀကီးဟာ-

          “ မင္းတို႔ေခတ္လူငယ္ေတြ တယ္ေျပာရခက္တာပဲ” ဆိုၿပီး စာသင္ခန္းထဲက ထြက္သြား ေတာ့သတဲ့။

                                              
          အဲဒီအမတ္ႀကီးၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ စာသင္ခန္းထဲ ဝင္လာတာက (၂၁) ရာစု ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးတဲ့ကြယ္။ သူ႔လက္ထဲမွာ ဘာေလးမွန္းမသိတဲ့ ပစၥည္းေလးကိုလည္း ကိုင္ထားသတဲ့။ ၿပီးေတာ့ သူက သူကိုင္ထားတ ဲ့ပစၥည္းေလးကို ေရွ႕မွာခ်ၿပီး မီးခိုးေငြ႔ေတြထြက္လာေအာင္ ထင္းေတြကို မီးရွိႈ႕လိုက္သတဲ့။ ထင္းေတြက သိပ္မေျခာက္ ေသးေတာ့ မီးမေတာက္ေသးပဲ မီးခိုးေတြအူၿပီး ထြက္လာ ေတာ့တာေပါ့။

          မီးခိုးေတြလည္းထြက္လာေရာ သူ႔ပစၥည္းေလးက တဂင္ဂင္နဲ႔ ထျမည္ေတာ့တာပဲတဲ့။ ဒီေတာ့မွ- အဲဒီ (၂၁) ရာစုရဟန္းက-

 “ ကေလးတို႔ေရ၊ ဒါဟာ ဖိုင္းယားအလမ္္းလို႔ေခၚတယ္။ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ စိုးရိမ္ေလာက္တဲ့ အပူဓာတ္ရွိေနရင္ျဖစ္ေစ၊ မီးခိုးေတြ သိပ္အူေနရင္ျဖစ္ေစ ထျမည္ေတာ့တာပဲကြဲ႔။ ဒီဖိုင္းယား အလမ္္း ေလးက ပညာေတာ့သိပ္မရွိရွာဘူးတဲ့ကြဲ႔။ ဒါေပမယ့္ သူျမည္ရမယ့္ အခ်ိန္ ကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္း  ႀကီး သိတယ္တဲ့ ကြယ္” လို႔ ရွင္းျပသတဲ့။

          ေက်ာင္းသားေလးေတြြက လက္ခုပ္ေတြဝိုင္းတီးၿပီး-

          “ ဒီလိုမွေပါ႔၊ ပညာရွိဆိုမွေတာ့ ျမည္သင့္တဲ့အခ်ိန္ကို သိေနရမွာေပါ႔။ တီးေပးမယ့္သူကို ေစာင့္ ေနလို႔ ဘယ္ရမလဲ” လို႔ ေျပာၾကသတဲ့။
          ဒါနဲ႔ (၂၁) ရာစု ရဟန္းက-

          “ ေမးစရာရွိရင္ ေမးၾကပါ” လို႔ က်ဴ အင္(န္) ေအ ဆက္ရွင္ကို စိန္ေခၚသတဲ့။
          ဘယ္သူမွ မေမးၾကေတာ့ပါဘူး။


          (၁၉) ရာစု ပညာရွိဟာ (၂၁) ရာစုမွာေတာ့ အထာကိုင္ေနတဲ့လူႀကီးဆိုတာ သူတို႔သေဘာ ေပါက္သြား ၾကၿပီေလ။


          ဒါပါပဲကြယ္။ ဒီပံုျပင္ရဲ႔ ေမာ္ရယ္(လ္)က ဘာညာဆိုၿပီး ဆရာႀကီးေလသံနဲ႔ လုပ္မေန ေတာ့ပါဘူး။


          ပညာရွိျဖစ္ဖို႔ထက္ အသံုးဝင္ေနဖို႔ပဲလိုတာပါ။
                                                                                          ဇင္ေဝေသာ္











Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

CHECK UP မလုပ္လိုက္ရသည့္ ( ၃၂) သိန္းတန္တဏွာ

ေျပာခ်င္ေနခဲ့သည္မွာၾကာၿပီ။ ၾကြားသည္ထင္မည္စိုး၍ မေျပာမိ။ ယခုေတာ့ ေျပာေတာ့မည္။ ထင္လိုက ထင္ေစေတာ့။ တကယ္ေတာ့ ဘာဆိုဘာမွ မဟုတ္။

ဆယ္စုႏွစ္ပင္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီထင္၏။ သီဟနာဒတြင္ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းရွိခဲ့ဖူး၏။ သိပ္ေတာ့ မၾကာ “ လူမိုက္ႏွင့္ေငြ အတူမေန” ဟုေတာ့မေျပာခ်င္။ “ရဟန္းႏွင့္ေငြ အတူမေန” ဟုေတာ့ ေျပာလိုက ေျပာလို႔ရသည္။ မရွင္းေသး။ ခ်ဲ႕ဆိုဦးအံ့။

တစ္ခါက အမ်ိဳးသမီး မိတ္ေဆြႏိုင္ငံျခားသူတစ္ေယာက္က သီရိလကၤာသြား၍ စာသင္လိုက သူမ စပြန္ဆာေပးမည္ဟုဆို၏။ ထိုအမ်ိဳးသမီးကား ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္။ ဘာေၾကာင့္ စပြန္ဆာေပး သည္လဲမသိ။ သိသလိုလိုကားရွိ၏။ သို႔ေသာ္ သလိုလိုျဖစ္ေနသျဖင့္ မသိစာရင္းတြင္သာထားလိုက္၏။ ထိုအမ်ိဳးသမီးကား အေမရိကန္ အျဖဴမတည္း။ ကဲရင္ဟု ေခၚ၏။ သူမစပြန္ဆာကို မာနႀကီးႀကီးျဖင့္ မယူသည့္အတြက္ သူမကေျပာ၏။ သူမ ထီလက္မွတ္တစ္ခ်ိဳ႕ဝယ္မည္။ ေပါက္လွ်င္ သီဟနာဒ၏ ေငြျဖစ္သည္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

မိမိ၏ကံကို ရာႏႈန္းျပည့္ယံုၾကည္သျဖင့္ ဝယ္လိုကဝယ္ေစ။ ေပါက္က ယူမည္ဟ ေျပာလိုက္မိသည္။

တစ္ေန႔ မႏၱေလးမွ မိတ္ေဆြ ရဟန္းတစ္ပါးက ဖုန္းဆက္၏။ သီဟနာဒ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းထီေပါက္သျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားစာ ေနရာေဟာင္းသို႔ေရာက္လာသည္ဟု ဆို၏။ စဥ္းစားမိ၏။ ျမန္မာထီပင္မထိုးခဲ့ဖူး။ သံဃိကဆြမ္းေလာင္းပြဲမွာပင္ မဲေကာင္းေကာင္းေပါက္ေလ့မရွိ။ ေျမသပိတ္ႏွင့္ ေငြအစိတ္သာ ေပါက္တာမ်ား၏။ ကံတရားက ယခုမွ အဘယ္ေၾကာင့္ စိတ္ေျပာင္း ရေလသနည္း။



ကဲရင့္ကို သတိရ၏။ သူမက ထီလက္မွတ္ႀကံဳသလိုဝယ္ထားတတ္သည္။ ေပါက္လွ်င္ သီဟနာဒကိုေပးမည္။ ဆင္းရဲသျဖင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈျဖစ္ဟန္တူသည္။ ယခုေပါက္ေလၿပီ။ ေဒၚလာ (၃၂)သိန္း၊ ျမန္မာက်ပ္ေငြျဖင့္ ပြားလွ်င္ နည္းနည္းေနာေနာမဟုတ္။ ခ်က္ခ်င္း မီလ်ံနာျဖစ္သြားသည္။

ထိုစာကို မိတ္ေဆြ ရဟန္းတစ္ပါးက အေရးႀကီးသျဖင့္ ကိုယ္တိုင္လာပို႔သည္။ စာရေလၿပီ။ မွန္၏။ (၃၂)သိန္းေပါက္သည္ဟုဆို၏။ ဤေငြကို တရားဥပေဒႏွင့္အညီထုတ္ယူရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ပရိုစီဂ်ာ၊ ဆက္သြယ္ရမည့္ ဘဏ္ ၊ေရွ႕ေနလိပ္စာတို႔ပင္ပါ၏။ ေပါက္ေလၿပီ။ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္း။

ပထမဆံုး ဆရာဘုန္းဘုန္းကို မီလွ်ံနာသီဟနာဒက ကုတ္ကုတ္ေလးေလွ်ာက္သည္။ ေလွ်ာက္ၿပီေပါ့။ ေပါက္ၿပီကိုး။ ထို႕ေနာက္မိတ္ေဆြရဟန္းမ်ား တစ္ပါးခ်င္းစီသိသြားၾက၏။ ဤသတင္းကားဖံုးဖိ၍မရ။ သီဟနာဒ မီလွ်ံနာ။

ထို႔ေနာက္ အဂၤလန္ႏွင့္ ေအာစေတးလ်၌ပညာသင္ယူလာခဲ့ေသာ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးတို႔က စာကို ယူၾကည့္၏။  ေပါက္သည္။ ေပါက္ၿပီ။ မွန္၏။ သီဟနာဒ မီလွ်ံနာ။ ေငြသြားထုတ္ရန္သာရွိေတာ့၏။

ထိုအခါ ( ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ားကပါ အတည္ျပဳေလေသာအခါ) ဆရာသမားက ေမး၏။ သင္ဘာလုပ္ မည္နည္း။ ေငြပမာဏကားမ်ား၏။

ေငြကလက္ထဲမေရာက္ေသး သီဟနာဒ လက္ဖြာ၏။

ေဒၚလာဆယ့္ေျခာက္သိန္းကား “ သီဟနာဒ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္း” အတြက္ ျဖစ္ရေစအ့ံ။ ထိုေဖာင္ေဒးရွင္းသည္ မိဘမဲ့ ကေလးမ်ား ၊ မိဘမစံုကေလးမ်ား၊ မိဘစံုေသာ္လည္း ႏြမ္းပါးသည့္ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ျဖစ္ေစအံ့။ ထိုေဖာင္ေဒးရွင္း၏ ဖုိင္နင္ရွယ္ ကိစၥကို အလြန္ယံုၾကည္ရေသာ ထားဝယ္မွ မိတ္ေဆြ ရဟန္းက တာဝန္ယူေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားရ၏။ ဓာတုေဗဒျဖင့္ ေက်ာင္းၿပီးေသာ ထိုရဟန္းက ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ တာဝန္ယူ၏။



ဆရာသမားက သာဓုေခၚ၏။ (ေဒၚလာကဘယ္မွန္းမသိေသး)

ဟုတ္ေခ်ၿပီ။ က်န္ (၁၆)သိန္း ကား အဘယ္သို႔နည္း။

သီဟနာဒ အတြက္ (၆)သိန္းခ်န္ထားအံ့။ က်န္ဆယ္သိန္းကိုမူကား မိဘ၊ မိသားစု၊ ဆရာသမားမ်ား အတြက္ သံုးအံ့။

ထိုအခါ ထားဝယ္သားရဟန္းက စိတ္ေျပာင္းသြား၏။ အေမာင္ ေနာင္ေတာ္လည္း သီရိလကၤာ ပညာသင္သြားခ်င္ေသး၏။ စပြန္ဆာေပးေလာ့။ ေပါပါ၏။ ယူေလာ့(ေဒၚလာကား ဘယ္မွန္းမသိေသး)။ သို႔ေသာ္ သီဟနာဒ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းႀကီး၏ ဖိုင္နင္ရွယ္ကို မည္သူတာဝန္ယူမည္နည္း။ ထိုအခါ ထားဝယ္သားရဟန္းက စိတ္ေျပာင္းသြားျပန္၏။ ဟုတ္ပါ၏ အေမာင္။ ထိုထိုကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ငါ၏ ပညာသင္ၾကားလိုစိတ္ကို ခ်ိဳးႏွိမ္ပါအံ့။ ညီေမာင္သည္ပင္ ေဒၚလာ ( ၁၆)သိန္းလႉခဲ့ၿပီးၿပီ။ ငါေလာဘမႀကီးသင့္ ။ သာဓုေခၚမိ၏။ မိတ္ေဆြေကာင္းတည္း။ ( ေဒၚလာက ဘယ္မွန္းမသိေသး)

ဤသို႔ျဖင့္ ျပန္သြားေသာ သတင္းသည္ လူနည္းစုေလးထဲ၌ ဖြဲမီးကဲ့သို႔ေလာင္ေနေတာ့၏။ မိတ္ေဆြ တပ္ကုန္းသားရဟန္း ကလည္း “ ညီေမာင္၊ ညညတစ္ေယာက္တည္းမ်ား အျပင္မသြားေလႏွင့္ ၊ ညီေမာင္ကား အႏုညာတ သီဟနာဒ မဟုတ္ေတာ့။ မီလွ်ံနာ သီဟနာဒ ျဖစ္ေခ်သည္။ သြားရန္အခြင္႔႔ရွိက ငါ့ကို အေဖာ္ေခၚေလာ့” ဟု ေစတနာစကားဆို၏။ သာဓုေခၚရ၏။ မိတ္ေဆြေကာင္းေပကိုး။ ( ေဒၚလာကား  ဘယ္မွန္းမသိေသး။)

အားလံုးက ဝိုင္း၍ ကဲရင္ႏွင့္ သီဟနာဒကို ေမတၱာပို႔ၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ဘာမွလုပ္မေနနဲ႔ေတာ့ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ၿပီး အျဖဴမကဲ ရင့္ကိုသာ ယူလိုက္ေတာ့ဟု ရယ္စရာလည္းဆိုၾက၏။

သာဓုေခၚမိ၏။ မိတ္ေဆြေကာင္းေတြကိုး။ ခက္သည္က မိမိမွာ ေဒၚလာ (၆)သိန္းသာ က်န္ေတာ့၏။ ထို (၆)သိန္းကလည္း ေတာင္းမည့္သူေတြ ဝိုင္းေနသည္။

မေလာက္ငွ။ အလြန္ေခါင္းရွဳပ္စရာေကာင္းသည္။ အခန္းအျပင္ထြက္လွ်င္ လူေတြက သီဟနာဒကို ၾကည့္ၾကသည္။ မီလွ်ံနာ ရဟန္း ဖိနပ္အေဟာင္းေလးစီးတုန္းပဲ။ ( စီးရေပလိမ့္မည္။ေဒၚလာက ဘယ္မွန္းမသိေသး) သိတာ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ ေငြသည္ မည္မွ် ရွိရွိမေလာက္။ ယခု ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းမေလာက္ေတာ့။

(၁၆)သိန္းကား ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းအတြက္။
(၁၀)သိန္းကား မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳး၊ ဆရာသမားမ်ားအတြက္။

(၆)သိန္းကား မိမိအတြက္ ။ ထိုမိမိအတြက္ထဲမွ ေပးသင့္သူေပး ၊ လႉသင့္သူတစ္ခ်ိဳ႕ကို လႉရဦးမည္။ ေဒၚလာ(၃၂) သိန္းႀကီး ေပါက္ထားပါလွ်က္ ငါတို႔အားေပးလႉေသာ ေငြ/ဝတၱဳက နည္းလြန္းသည္ဟု ထင္မည္ကိုလည္း စိုးရိမ္၍ ေဖာေဖာသီသီ လႉမိ၏။ မေလာက္ေတာ့။ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းသည္ အလြန္နည္းေသာ ေငြျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းသံဃာမ်ား စီးဖို႔ ပါဂ်ဲရိုးတစ္စီးလည္း ဝယ္ခ်င္ေသးသည္။ ကားဒရိုင္ဘာရွာရဦးမည္။ မည္သူက ယံုၾကည္ရသနည္း။ ခိုင္းစရာေပါသည္ကမွန္၏။ ယံုရသူက ရွား၏။ စာကို သိမ္းထားေပးေသာ ၊ စာကိုလာပို႔ေပးေသာ မိတ္ေဆြမ်ားကိုလည္း ေက်းဇူးဆပ္ရဦးမည္။ မေလာက္ေတာ့၊ လံုးဝမေလာက္ေတာ့၊ အေၾကြးပင္တင္ ေနေတာ့၏။

ယခုမွ ဇာတ္လမ္းစ၏။

ထိုစာကို ယူ၍ ဆိုင္ရာသံရံုးသို႔သြားၾက၏။

သံရံုးအရာရွိကဆို၏။ ဤစာကား အစစ္မဟုတ္။ ေၾကာ္ျငာသာတည္း။

အားလံုးစိတ္ပ်က္သြားၾက၏။ ရိုးသားေသာ ထားဝယ္သားရဟန္းက ေတာက္တစ္ေခါက္ေခါက္ပင္ ရွိေခ်ေသး၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔လုပ္ရသနည္း။

ညေရာက္မွ သီဟနာဒ စဥ္းစားမိသည္။ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းရွိစဥ္က အေၾကြးပင္ တင္ေနေသးသည္။ ယခု ေဒၚလာ(၃၂)သိန္း မရွိေတာ့ ေဖာင္ေဒးရွင္းမေထာင္ႏိုင္သည္မွ လြဲ၍ အေၾကြးေတာ့မတင္ေတာ့ေခ်။ ၿပံဳး မိ၏။  ေငြ…. ေငြ……။

သို႔ေသာ္ ထိုေငြသည္ စိတ္ကူးထဲမွာသာရွိၿပီး အျပင္မွာ မဟုတ္။ တကယ္တမ္း လက္ျဖင့္ ကိုင္လိုက္ရလွ်င္ သီဟနာဒ ေဖာင္ေဒးရွင္းႀကီးေရာ တကယ္ျဖစ္လာေလမလား မသိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထို (၃၂)သိန္းသည္ စိတ္ကူးထဲတြင္သာ CHECK UP လုပ္လိုက္ရၿပီး အမွန္လက္ေတြ႔ေတာ့ မလုပ္လိုက္ရ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတဏွာသည္ (၃၂)သိန္းဒဏ္ခံ၊ မခံတကယ္မသိ။

(မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဦးေသာ၊ ဦးေကာဏ္ႏွင့္ အားလံုးသို႔ အမွတ္တရ။)



သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.