အီးက်ဴေပတံထဲ မဝင္သူမ်ား

(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ေဖသန္း(ဦးသာဓု)၊ ေဂ်ာ့ဂ်္ဘားနတ္ေရွာ၊ ကိုလတ္-အင္းဝ)

EQ ဆိုတဲ့ စိတ္ပညာဆိုင္ရာေဝါဟာရ ေပၚလာတာ သိပ္မၾကာလွေသးပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြါးေရးက႑ေတြမွာ အီးက်ဴဟာအေရးပါလာလို႔ ဒီေန႔အစိုးရ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လူငယ္ေတြကို အိုင္က်ဴသာမက အီးက်ဴပါအဆင့္ျမင့္လာဖို႔ ႀကိဳးစားေပးေနၾကပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္း စဥ္းစားမိေနခ်ိန္မွာ ေမာင္ေသြးခြ်န္္ရဲ့ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္စစ္တမ္း” စာေပေဝဖန္ေရးေဆာင္းပါးကို ဖတ္လိုက္မိတယ္။ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ အႏွစ္ (၂၀) ေျမာက္ မဂၢဇင္းထဲမွာပါ။ ေမာင္ေသြးခြ်န္ ခပ္စပ္စပ္ (အျမဲတမ္းလိုလို) ေဝဖန္လိုက္တာက ေဇယ်သူရဲ့ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မႈရွာပံုေတာ္” ္ပါ။

“ဗိုလ္ခ်ဳပ္အသက္ရွင္စဥ္က EQ အယူအဆ မေပၚေသးေသာ္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ EQ အယူအဆျမင့္မား သူျဖစ္ေၾကာင္း အကဲခတ္ႏိုင္သည္-” (ေဇယ်သူ၊ စာ ၂၁)

“EQ ေပတံေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ့ အင္မတန္ေပၚလြင္ထင္းရွားလွတဲ့ မဟုတ္မခံစရိုက္ဟာ ေမွးမွိန္ငုပ္လွ်ိဳးသြားခဲ့ပါတယ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရဲ့ ေဟာေဟာဒိုင္းဒိုင္းနဲ႔ စိတ္ျမန္ကိုယ္ျမန္ စရိုက္လကၡဏာေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ စာအုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဖတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ေရးၿပီး ေမာင္ျမတ္မိုးဘာသာျပန္တဲ့ “ျမန္မာ့ ေအာင္ဆန္း” စာအုပ္မွာ ဗိုလ္လက်္ာာမွတ္တမ္းတင္ထားတာကိုၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ (ေမာင္ေသြးခြ်န္၊ စာ ၁၄၁ ပိေတာက္ပြင့္သစ္)

“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ့ ဒီလိုရဲရဲေတာက္ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြကို EQ ပံုစံခြက္ထဲ ဘယ္လိုဇြတ္ရိုက္သြင္းမွာလဲ။ EQ သီအိုရီနဲ႔ ဘယ္လုိတိုင္းတာမွာလဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို “သံတမန္ေခါင္းေဆာင္” ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ သံတမန္ေပတံနဲ႔ တိုင္းတာေနပံုဟာလည္း ဘယ္လိုမွ မအပ္စပ္ပါဘူး။ ဗိုလ္မိုးႀကိဳးကို ဓား- ဓားျခင္း၊ ေမာင့္ဘက္တန္ကို စကား- စကားျခင္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း တံု႔ျပန္ခဲ့ပံုေတြဟာ ဘယ္မွာသံတမန္ဆန္ေနပါသလဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ့မ်က္ႏွာေပၚမွာ ဘယ္တုန္းကမွ သံျပံဳးတမန္ျပံဳး မရွိခဲ့ပါ။ (ဟန္ေဆာင္ၿပံဳးမရွိခဲ့ပါလို႔ ဆိုလိုပါတယ္) ။ (ေမာင္ေသြးခြ်န္၊ ႏွာ -၁၄၁၊ ပိေတာက္ပြင့္သစ္)

ေတာ္ေတာ္ထိမိတဲ့ တုန္႔ျပန္ခ်က္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ အီးက်ဴေပတံနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ညွိလို႔မရပါဘူး။ သူ႔ကိုခ်စ္သူေတြကလည္း သူ႔ရဲ့ဘြင္းဘြင္းႀကီးကို ခ်စ္ၾကတာပါ။ သူ႔ကြန္မစ္(တ္) မန္႔ ကို ခ်စ္ၾကတာပါ။

တုိက္ဆိုင္မႈပါပဲ။ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ အမွတ္-၃၅ မွာ အီးက်ဴေပတံထဲ လံုးဝမဝင္တဲ့ လူတစ္ေယာက ္ထပ္ေတြ႔လာျပန္ ပါတယ္။ သူကေတာ့ သခင္ေဖသန္းဆိုတဲ့ စာေရးဆရာ၊ ဒါရိုက္တာ (ဦး) သာဓုပါပဲ။

“မဟုတ္မခံစိတ္ရွိသူဟာ
ရန္သူေပါတယ္…….
မွန္ရာကို တဲ့တိုးေျပာလို႔
အမုန္းခံရတယ္ဆိုရင္
ဒါဟာ
သာဓုအဖို႔ အရသာပဲ” တဲ့။

၁၈-၆-၈၉ သာဓုလက္ေရးမူ လက္မွတ္တို႔နဲ႔ ေတြ႔ရတယ္။ “သာဓု လူဝါးဝတယ္” “ ဝန္ႀကီးတစ္မတ္” စတာေတြကို ဖတ္ၾကည့္ရင္ (ဦး) သာဓုလည္း ဘယ္နည္းနဲ႔မွ အီးက်ဴေပတံထဲ မဝင္ႏိုင္ပါဘူး။

“သို႔ေသာ္ သူ႔အိမ္ေရာက္လာေသာ သူမ်ားကေတာ့ ျဖံဳသြားရေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဧည့္ခန္း၌ရွိေနေသာ စာတို႔က “အလိုက္သိပါ” “ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ မကိုင္ႏွင့္” “အလုပ္လုပ္မွ ထမင္းစားရမည္” “ညဥ့္အိပ္ဧည့္သည္ လက္မခံ” “ေသာက္စားမူးယစ္သူမ်ား မလာရ” စေသာ သူ၏မူဝါဒမ်ားျဖစ္ေလရာ ေနာက္ဆံုးစာကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္တင့္တယ္က သူ႔အိမ္ပေဒသာေျပာင္းသည့္ေန႔မွာပင္ “ေဟ့- ဒါကိုေတာ့ ျဖဳတ္ပစ္လိုက္ပါ၊ တို႔မူဝါဒႏွင့္မကိုက္ညီဘူး” ဆိုသျဖင့္ ေနရာတကာ ေခါင္းမာတတ္ေသာ သာဓုသည္ “ေသာက္စားမူးယစ္သူမ်ား မလာရ” ဆိုေသာစာကို ျဖဳတ္ပစ္လိုက္ရေတာ့၏။ (ကြ်န္ေတာ့္ဘဝဇာတ္ေၾကာင္း၊ ေသာ္တာေဆြ(ျပန္လည္ေဖာ္ျပ)၊ ပိေတာက္ပြင့္သစ္၊ ႏွာ-၃၄ )

သူတို႔ရယ္မွလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကမာၻေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီး ေဂ်ာ့ခ်္ ဘားနတ္ေရွာဆိုရင္လည္း စိတ္ထဲမွာရွိတဲ့ အတုိင္း ေျပာတတ္လြန္းလို႔ အီးက်ဴေပတံက သူ႔အနားေတာင္ ကပ္လို႔ရမယ္မထင္ပါဘူး။

“ေမြးလာတဲ့ကေလးက ငါလိုအရုပ္ဆိုးၿပီး၊ နင္လို အူတူတူေလး ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာလည္း တြက္ထားအံုး” ဆိုတဲ့စကားေတြ။

“လူကို စက္နဲ႔အစားထိုးလို႔ရတယ္။ ႏြားမကိုေတာ့ အစားထိုးလို႔မရဘူး။ ဒါဆို လူက ႏြားမေလာက္ အသံုးမက်လို႔ေပါ့” လို႔ ေျပာတတ္တာမ်ိဳးေတြကိုၾကည့္ရင္ သိသာႏိုင္ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ သူ႔ကို မတ္တိြန္းက မွတ္ခ်က္ခ်တာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ “ေဂ်ာ့ဘားနတ္ေရွာဟာ လူေကာင္းႀကီးပါ။ သူ႔မိတ္ေဆြေတြကေတာ့ သူ႔ကိုတစ္ေယာက္မွ မခ်စ္ၾကဘူး” တဲ့။

ကြ်န္ေတာ္ ပုဂိၢဳလ္ေရးအရသိတဲ့ ေရႊျမန္မာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ေဒါက္တာခင္ေမာင္လတ္(ကိုလတ္၊ အင္းဝ) ဆိုရင္လည္း အီးက်ဴထိုင္ငိုရမယ့္လူပါပဲ။ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ မဂၢဇင္းရပ္သြားလို႔သာပါ။ ႏို႔မို႔ေတာ့ သူ႔ရဲ႕့ “ေတာ္ေတာ္ခြက်တဲ့လူ” က ဆက္ၿပီးခြက်ေနမယ့္ သေဘာရွိပါတယ္။ မဟုတ္မခံစိတ္န႔ဲ ခြက်က်အမူအယာဟာ တြဲပါလာသလားလို႔ စဥ္းစားစရာပါ။

တစ္ေန႔က ျမန္မာမီဒီယာတစ္ခုက အင္တာဗ်ဴးဖို႔ (၅) နာရီခ်ိန္းတယ္။ ဗ်ဴးမယ့္ေကာင္ေလးက သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ ေနာက္က်ၿပီး ၆-နာရီခြဲေလာက္မွ ေရာက္လာတယ္။ ေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း ကတ္ကုန္ေနရတာနဲ႔၊ ဘာနဲ႔။ ဒါနဲ႔ ကိုလတ္္(အင္းဝ) နဲ႔ မဗ်ဴးလိုက္ရဘူး။ မဗ်ဴးရယံုတင္မကဘူး၊ အခ်ိန္ကိုေလးစားဖို႔ ေဆာက္နဲ႔ထြင္းလိုက္ေသးတယ္။

တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ရုိးသားမႈကို ေလ်ာ္ေၾကးအေနနဲ႔ မေပးလိုက္ရဘူးဆိုရင္ အီးက်ဴရွိေနတာ ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ထုတ္ၾကည့္မိတဲ့ လူေလးေယာက္စလံုးကေတာ့ “အီးက်ဴေတြ ဘာေတြ လာမလုပ္နဲ႔၊ မဟုတ္တာ မဟုတ္တာဘဲ” လို႔ ေျပာၾကမယ့္သူေတြခ်ည္းပါပဲ။

သူတို႔အားလံုးဟာလည္း သူတို႔အတိုင္းအတာနဲ႔ သူတို႔ အရည္အခ်င္းရွိၾကသူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒါနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ့္အီးက်ဴ ေဆာင္းပါးလည္း အဆံုးသတ္လို႔မရေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ထားလိုက္မိပါတယ္။

“ထားတယ္၊ ဘာျဖစ္လဲ။ အီးက်ဴေတြ ဘာေတြ လာမလုပ္နဲ႔”


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အရက္ေၾကာင့္ ျဖစ္မယ္ ^_^

လူနာတစ္ေယာက္ကုိ စစ္ေဆးၿပီး ဘာမွ အေျဖမရတဲ့ေနာက္ ဆရာဝန္က လူနာကုိ ေျပာတယ္။

“ခင္ဗ်ား ဘာျဖစ္သလဲဆုိတာ တိတိက်က် မေျပာႏုိင္ေသးဘူးဗ်ာ။
အရက္ေၾကာင့္လုိ႔ က်ေနာ္ေတာ့ ထင္တာပဲ”

ဒါနဲ႔ လူနာက ခ်က္ခ်င္း ဆရာဝန္ကုိ အားတုံ႔အားနာနဲ႔ ေျပာတယ္။

“ေကာင္းပါၿပီ ေဒါက္တာ။ ေဒါက္တာ အမူးေျပမွ က်ေနာ္ ထပ္လာျပပါဦးမယ္”


Ref: Wisdom from laughter


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အို... ႏိုး...... ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကိုမွ ကြယ္.......!


ျပင္သစ္ ႏိုင္ငံသား သုံးေယာက္  ဘုရားဆင္းတုေတာ္ရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းေတာ္ကို နမ္းမႈေၾကာင္႔ သိရိလကၤာႏိုင္ငံ ကႏၵီၿမိဳ႕မွာ အဖမ္းခံခဲ႔ရပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ေယာက္၊ အမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ၿပီး အဲသလို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္တာက အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဓာတ္ပုံကို ကူးရာမွာ ဖလင္ေဆးသူက ေတြ႔ရိွၿပီး ရဲကို အေၾကာင္းၾကားရာမွ တဆင္႔ အဖမ္းခံခဲ႔ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျပစ္ဒဏ္ အေနနဲ႔ ငါးႏွစ္အတြင္း ေထာင္ဒဏ္ ေျခာက္လ က်ခံရမွာျဖစ္ၿပီး  ေထာင္ဒဏ္ကို ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္တဲ႔ အတြက္ သူတို႔သြားလိုရာကိုေတာ႔ သြားႏိုင္တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။

အရင္လကပဲ ဗုဒၶဘာသာ က်မ္းစာမ်ားကို အသေရ ဖ်က္မႈေၾကာင္႔ အာရပ္ တိုးရစ္  ငါးေယာက္လည္း အဖမ္းခံခဲ႔ရေၾကာင္း ဘီဘီစီ သတင္းဌာနက ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ထို႔အျပင္ အေမရိကန္ ရပ္ပ္ ( Rap star ) အဆိုေက်ာ္ အကြန္ ( Akon )ကိုလည္း ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေရွ႕ မေတာ္တေရာ္ အမ်ိဳးသမီးပုံနဲ႔ တြဲၿပီး ျမဴးဇစ္ ဗြီဒီယိုထုတ္ခဲ႔မႈေၾကာင္႔ ၂၀၁၀ ခု မတ္လကပိတ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္။

လြန္ခဲ႔တဲ႔ ရွစ္ႏွစ္က ဗုဒၶ ဘား ျမဴးဇစ္ ( Buddha bar music ) န႔ဲ ဘီကိီနီဝတ္းထားတဲ႔ ဘုရားပုံေတာ္ကို ေတြ႔ရၿပီး ရဟန္းေတာ္ေတြက ဘာသာေရး ေစာ္ကားမႈျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလာလို႔ အားလုံးကို ရွာေဖြ ဖမ္းဆီးဖို႔ တရား႐ုံးခ်ဳပ္က ရဲ နဲ႔ ကာစတန္ ဌာန ကို အမိန္႔ ထုတ္ခဲ႔ရပါေသးတယ္။

သီရိလကၤာ ႏိုင္ငံဟာ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဥပေဒ တင္းၾကပ္ေၾကာင္း ၊ မေတာ္တေရာ္ အဝတ္အစားမ်ားနဲ႔ ဘုရား ေက်ာင္း ကန္ေတြထဲ ဝင္ခြင္႔ပင္ မရိွေၾကာင္း သိရပါတယ္။

Ref: S.T. 23,8.2012.


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ပုိေကာင္းေအာင္ လုပ္တတ္သြားၿပီ

ေျမးမေလးက အဖြားရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲဝင္ၿပီး သူမအဖြားရဲ႕ ျဖဴေနတဲ့ ဆံပင္တစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ ေျပာင္ေနတဲ့ ေခါင္းတစ္ျခမ္းကုိ စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္ရင္း အေရေတြ တြန္႔ေနတဲ့ အဖြားရဲ႕ပါးကုိလည္း သူ႔လက္ေခ်ာင္းေလးေတြနဲ႔ လုိက္စမ္းေနတယ္။

“အဖြားကုိ ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းေပးလုိက္တာေနာ္”

“ဟုတ္တာေပါ့ ကေလးရဲ႕”

“သမီးကုိလည္း ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းတာပဲလား”

“မွန္တာေပါ့ ကေလးရဲ႕”
“ဒါဆုိ - ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းတဲ့အလုပ္ကုိ အခု ပုိၿပီး ကြ်မ္းက်င္လာတယ္လုိ႔ အဖြား မထင္ဘူးလား” လုိ႔ ေခ်ာေမြ႔ေနတဲ့ သူမပါးကုိ စမ္းရင္း ေျပာလုိက္တယ္။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

စကားထစ္လည္း ရွင္ဘုရင္ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္တယ္

ဒီေဆာင္းပါးေလး ဖတ္ရင္းနဲ႔ စကားထစ္တတ္တဲ့ ကုိရင္ႀကီးကုိ ဆရာေတာ္က ဆားအငံ၊ အေပါ့ ေမးတယ္ဆုိတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးကုိ သတိရမိတယ္။ ဆရာေတာ္က ပါးစပ္ထဲမွာ ကြမ္းေတြနဲ႔ဆုိေတာ့ ကုိယ္တုိင္ျမည္းၾကည့္လုိ႔ မရဘူး။ ဒါနဲ႔ ကုိရင္ႀကီးကုိ ေမးရတာပါ။

ကုိရင္ႀကီးက စကားထစ္ေတာ့ “ခပ္… ခပ္… ခပ္”။
ဆရာေတာ္က ဆားေတြ ထပ္ခပ္တာေပါ့။
ကုိရင္ႀကီး ထပ္ေျပာတာက “ခပ္ငန္ငန္ပါဘုရား” တဲ့။
စားလုိ႔ မရေလာက္ေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။

ကေလးေတြ စကားထစ္တဲ့ေနရာမွာ စကားလုံး ထစ္ေနတာ၊ ေျပာမယ့္စကား တစ္ဝက္မွာ ထစ္ေနတာ၊ ဘာစကားသံမွ ထြက္မလာတာ ရွိတတ္ပါတယ္။ စကားကုိ ႀကိဳးစားပမ္းစား ေျပာရာမွာ မ်က္ႏွာစတဲ့ အမူအယာေတြလည္း ေျပာင္းလဲေနတတ္ပါသတဲ့။ စကားေျပာတတ္စ ကေလးေတြ ထစ္တာမ်ိဳးကေတာ့ ကေလးအမ်ားစုမွာ ျဖစ္တတ္ၿပီး ၾကာရင္ ေပ်ာက္သြားတတ္တဲ့ သေဘာ ရွိပါတယ္။

စကားထစ္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ေလးခု ရွိႏုိင္ပါတယ္။
၁။ မ်ိဳး႐ုိးဗီဇ
၂။ အာ႐ုံေၾကာဆုိင္ရာ အလုပ္လုပ္မႈ ပုံမမွန္ျခင္း
၃။ ကေလးႀကီးထြားစအခ်ိန္
၄။ မိသားစုဖိအားေပးျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

စကားထစ္တတ္တဲ့ ကေလးေတြထဲမွာ (၆၀) ရာခုိင္ႏႈန္းကေတာ့ မ်ိဳး႐ုိးနဲ႔ ပတ္သက္ပါတယ္။ အ႐ုံေၾကာဆုိင္ရာ ပညာရွင္ေတြ ေတြ႔ရွိခ်က္အရ စကားထစ္တတ္သူေတြရဲ႕ အာ႐ုံေၾကာ အလုပ္လုပ္မႈေတြဟာ တစ္ျခားသူေတြနဲ႔ မတူကြဲျပားေနတတ္ပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕စကား၊ ဘာသာကြဲစကားေတြကုိ ေျပာဖုိ႔ ႀကိဳးစားခုိက္မွာလည္း ဒီလုိ ထစ္တာမ်ိဳးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။

ေတြ႔ဖူးတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဆုိရင္ သုံးႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္အထိ ဘာစကားမွ မေျပာႏုိင္ေသးဘူး။ မိဘေတြက ႏွစ္ေယာက္စလုံး ျမန္မာေတြပါ။ အဘုိးအဘြားေတြက ထုိင္းမွာဆုိေတာ့ အဲ့ဒီကေလးက ထုိင္းမွာေနစဥ္ ထုိင္းစကားေတြလည္း ၾကားေနရ၊ အိမ္မွာ ျမန္မာစကားေတြလည္း ၾကားေနရ၊ မူႀကိဳကုိ သြားျပန္ေတာ့ တ႐ုတ္၊ အဂၤလိပ္စာေတြလည္း ၾကားရ၊ ဘာသာစကားေလးမ်ိဳးၾကားမွာ ဘာေျပာရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနရွာတာေပါ့။ ေျပာမယ္ေျပာေတာ့လည္း သုံးဘာသာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းေအာင္ ေျပာႏုိင္သြားတယ္။

မိသားစုက အေလာတႀကီးနဲ႔ ကေလးကုိ အတင္း သင္ေပးေနရင္လည္း စကားထစ္တတ္ ျပန္ပါသတဲ့။ ကေလးငါးရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ကေတာ့ အသက္ငါးႏွစ္မွာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ဒီအေတြ႔အႀကံဳမ်ိဳး ရွိလာႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ စကားထစ္တာ ေျခာက္လထက္ေက်ာ္ၿပီးဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္း စုိးရိမ္စရာပါ။ ဒီကေလးေတြထဲက ေလးပုံတစ္ပုံဟာ လူႀကီးျဖစ္သည္အထိ ထစ္သြားတတ္ပါတယ္။ စကားထစ္ေနတဲ့ ကေလးေတြကုိ ကူညီႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရွင္က နည္းလမ္း (၇) ခ်က္ ထုတ္ေပးပါတယ္။

၁။ ကေလးနဲ႔ စကားေျပာတဲ့အခါ ေျဖးေျဖးပဲ ေျပာရမယ္၊ ရပ္နားၿပီး ေျပာရမယ္။ သူေျပာၿပီးတဲ့ေနာက္ မိမိက ျပန္မေျပာမီ စကၠန္႔ အနည္းငယ္ ရပ္ထားေပးရမယ္။ ကုိယ္က ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာေပးျခင္းဟာ “ေျဖးေျဖးေျပာ၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေလာေနတာလဲ” ဆုိတဲ့ စကားေတြထက္ အမ်ားႀကီး ထိေရာက္ပါတယ္။

၂။ ကေလးကို ေမးခြန္းေတြ အမ်ားႀကီး မေမးသင့္ပါဘူး။ ေမးခြန္းေတြ ေမးမယ့္အစား သူေျပာတာေတြကုိပဲ အသိအမွတ္ ျပဳေပးသင့္ပါတယ္။

၃။ သူ စကားေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔စကားကုိ စိတ္ပါလက္ပါ နားေထာင္ေနတယ္ဆုိတာ ကုိယ္အမူအရာအားျဖင့္ သူသိေအာင္ ျပပါ။ သူ ဘယ္လုိေျပာတယ္ဆုိတာကုိ စိတ္ဝင္စားဟန္ မျပပါနဲ႔။

၄။ ကေလးငယ္ေနစဥ္မွာ သူနဲ႔စကားေျပာၿပီး သူ႔ကုိ မိနစ္အေတာ္ၾကာ အနားယူထားခြင့္ ျပဳပါ။ အဲ့သလုိ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ခုိက္မွာ သူဟာ ယုံၾကည္မႈကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါတယ္။

၅။ မိသားစုအဖြဲ႔ေတြအားလုံး သူနဲ႔ စကားေျပာဖုိ႔၊ သူေျပာတာ နားေထာင္ဖုိ႔ အလွည့္က် တာဝန္ယူပါ။ ၿပိဳင္တူ မေျပာပါနဲ႔။ စကားထစ္တတ္တဲ့ ကေလးေတြဟာ သူတုိ႔ စကားေျပာေနစဥ္ အေႏွာက္အယွက္ ကင္းေလေလ အဆင္ေျပေလေလပါပဲ။

၆။ ကုိယ္ဘယ္လုိ ဆက္ဆံသလုိဆုိတာ အၿမဲတမ္း သတိရွိပါ။ သူ႔စကားကုိ ကုိယ္က နားေထာင္ေနတယ္၊ ေအးေအးေဆးေဆး စကားေျပာလုိ႔ရတယ္ဆုိတာ သူသိေနပါေစ။

၇။ ဒါေတြ အားလုံးထက္ အေရးႀကီးတာက သူဟာ ဘယ္လုိကေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ကေလးကုိ အရွိအတုိင္း လက္ခံႏုိင္ဖုိ႔ပါ။ သင့္ထံက အေရးအႀကီးဆုံး အကူအညီကေတာ့ သူစကားထစ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သင့္ဆီက ေထာက္ပံ့အားေပးမႈ သူရရွိေနဖုိ႔ပါပဲ။

ကေလးစကားေျပာတဲ့အခါ (၁၀) ရာခုိင္ႏႈန္းထက္ ပုိထစ္ေနတယ္၊ စကားေျပာဖုိ႔ အဆမတန္ အားထုတ္ယူေနရတယ္၊စကားေျပာရင္း မထစ္ဖို႔ စကားလုံးေတြ ေ႐ြးျခယ္ေနရတယ္၊ အသံအပုိေတြ ပါဝင္ေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ အထူးကြ်မ္းက်င္သူေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးၿပီး အကူအညီ ေတာင္းသင့္ပါတယ္။

“The King’s Speech” ဆုိတဲ့ သမုိင္း႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲမွာ နံပါတ္ေျခာက္ ေဂ်ာ့(ဂ်္)ဘုရင္ရဲ႕ ေနရာမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတဲ့ မင္းသား Colin Firth ဟာ စကားေျပာ အထူးကြ်မ္းက်င္သူေတြရဲ႕ အကူအညီ ယူခဲ့ရပါသတဲ့။ ေဂ်ာ့(ဂ်္)ဘုရင္က စကားထစ္လုိ႔ပါတဲ့။

ေနာက္ဆုံးေတာ့ စကားထစ္ရင္ေတာင္ ရွင္ဘုရင္ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေသးတာပဲ မဟုတ္လား။

Ref: Coping with a stammer
By Dr Chu Chi Ping,
Paediatric medicine consultant
Raffles Hospital


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

"ေရႀကီးေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္သလဲ"

ေရွ႕ေနနဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာတို႔ ကာရစ္ဘီယံမွာ ေဟာလီးေဒးထြက္ရင္း ဆုံမိၾကတယ္။

ေရွ႕ေနက " က်ေနာ္႔တစ္အိမ္လုံး မီးေလာင္ျပာက် သြားတယ္ဗ်ာ၊ အဲဒါ အာမခံ ကုမၸဏီက ေပးတဲ႔ ေလ်ာ္ေၾကးေငြနဲ႔ က်ေနာ္လည္း  ေဟာလီးေဒးထြက္လာခဲ႔တာ " လို႔ ေျပာတယ္။

အင္ဂ်င္နီယာက " တိုက္ဆိုင္လိုက္တာဗ်ာ၊က်ေနာ္႔တို႕အိမ္ကိုလည္း ေရေတြႀကီး အကုန္ ပ်က္စီးသြားလို႔ အာမခံ ကုမၸဏီက ေပးတဲ႔ ေလ်ာ္ေၾကးေငြနဲ႔ က်ေနာ္လည္း  ေဟာလီးေဒးထြက္လာခဲ႔တာပဲ "

ဒီေတာ႔ ေရွ႕ေနက " ဒါနဲ႔ ေရႀကီးေအာင္ ခင္ဗ်ား ဘယ္လို စ လုပ္တာလဲ " တဲ႔။

( ရယ္တတ္သူ မ်ားၿပီး ရယ္စရာေရးတတ္ ေျပာတတ္သူက နည္းေတာ႔ ဂ်ဳတ္ေတြက ထပ္ေနတတ္ပါတယ္၊ ဒီ ဂ်ဳတ္ေတြက       စာအုပ္ထဲက ေ႐ြးထုတ္ထားတာပါ။ မၾကားဖူးေသးရင္ ရယ္ရ ၿပဳံးရတာေပါ႔။)


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အေဖ ေျပာျပတဲ႔ အဘိုး ဦးဘခင္ ( ဦးဘိုးခင္ ) အေၾကာင္း

လူရွင္းရတဲ႔ နတ္ အျငင္းပြားမႈ အၿပီး  အဘိုး ဦးဘခင္ နဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ၿပဳံးစရာေလးေတြကို ေဖာက္သည္ခ် ခ်င္လာပါတယ္။ အေဖ ကကို တတိယ ဂ်င္နေရးရွင္း ျဖစ္ေနေတာ႔ ေဝးေတာ႔ ေဝးလွပါၿပီ။ ရြာမွာေတာင္ ဒီအေၾကာင္း သိသူ မီသူက သိပ္ မ႐ွိေတာ႔ မွတ္မိသမွ် ေလးေတြကိုပဲ ျပန္ေရးလိုက္မိပါတယ္။
" အဘိုး ေ႐ႊတိဂုံ ဥကၠ႒ ျဖစ္တာ လက္ေဝွ႔ ေၾကာင္႔လို႔ ေျပာရင္ ရတယ္ကြ....................."

"မာစတာက သက္လုံ ပိုေကာင္းတယ္"
ေမာင္ဘခင္က ငယ္ငယ္ကတည္းက ျမန္႔မာ႐ိုး႐ာ လက္ေဝွ႔ကို ေကာင္းေကာင္း တတ္တယ္။ လူကလည္း တုတ္တုတ္ ခိုင္ခိုင္ပဲ။ ဂ်ပန္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေတြ႐ြာထဲ ဝင္လာခ်ိန္ ဘခင္တို႔ ကာလသားေတြက ေကာက္႐ိုးပုံေပၚမွာ နပမ္းလုံးေနၾကတယ္။ ဂ်ပန္ေတြကို ျမင္ေတာ႔ တစ္ခ်ိဳ႕ကထြက္ေျပးတာေပါ႔။ ဂ်ပန္က မေျပးနဲ႔ သူလည္း အသန္ဆုံးရြာသားနဲ႔ နပမ္းလုံးခ်င္တယ္ လို႔ ေျပာသတဲ႔။ ဒီေတာ႔ လက္ၫွိဳးေတြက ကာလသား ေခါင္း ဘခင္ ဆီကိုေပါ႔။
ဒီလိုနဲ႔  နပမ္းၿပိဳင္ၾကေရာ။ ေမာင္ဘခင္ ကပဲ ၿပိဳင္တိုင္း ႏိုင္ေနတယ္။ သေဘာေကာင္းတဲ႔ ဂ်ပန္က စိတ္မတိုဘူး။ တစ္ခု႐ိွတာက သူ႐ွံဳးတိုင္းထပ္ထပ္ စိန္ေခၚတာ။ အိမ္ျပန္လို႔ မရဘူး။
ဒါကိုသိတဲ႔ ေမာင္ဘခင္က မသိမသာေလး အ႐ွံဳးေပးလိုက္တယ္။ သူတို႔ေခတ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ႔မွ ဂ်ပန္ဗိုလ္က
" ဘူး႐မား က သန္တယ္။ မာစတာေလာက္ သက္လုံ မေကာင္းဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ ေနာက္ဆုံး အခ်ီမွာ ႐ွံဳးရတာ၊ သက္လုံေကာင္းေအာင္ မာစတာ သင္ေပးဦးမယ္ " တဲ႔။
ဘာပဲေျပာေျပာ ေမာင္ဘခင္ အိမ္ျပန္ခြင္႔ ရသြားတယ္။

"လက္ေဝွ႔ ခ်န္ပီယံ ( သို႔ ) ပဲေလွာ္စားေနတဲ႔ အညာသား"
ေခတ္အျမင္ရိွတဲ႔ ေမာင္ဘခင္ ဟာ တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္း မျဖစ္ကို ယုံတယ္။ ေဆြမ႐ွိ၊မ်ိဳးမ႐ွိ ရန္ကုန္ကုိ တက္သြားတယ္။ ျဖစ္႐ိုး ျဖစ္စဥ္ အတိုင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ကပ္ေနတာေပါ႔။
သူ႕ ဘဝ အခ်ိဳးအေကြ႔ ကေတာ႔ လက္ေဝွ႔ပြဲ ဝင္ၾကည့္မိရာက စခဲ႔တာပါ။ စိန္ေခၚ အလြတ္ထိုးပြဲမွာ စဥ္ေပၚက ခ်န္ပီယံကို ယွဥ္ရဲသူ မထြက္လာဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ခ်န္ပီယံ ကလည္း လက္႐ုံး လက္ေမာင္းေတြ ျပလို႔ေပါ႔။ ပဲေလွာ္ဝါးရင္း တစ္ေယာက္တည္း
" ဒီေကာင္ကြာ ငါတက္ ထိုးလိုက္ရ " လိ႔ု ညည္းမိရာက  ေဘးလူက ၾကားသြားၿပီး
" ညီေလး တကယ္ ခ်မလား၊ အကိုတို႔လည္း ဒီေကာင္႔ကို ၾကည့္မရဘူး။ မယွဥ္ႏိုင္လို႕သာ၊ ဒီေကာင္က ဗမာ မစစ္ဘူး၊ အျဖဴစပ္ "
" သူနဲ႔ တကယ္ တက္ထိုးလို႕ရသလား "
" ရတာေပါ႔၊ လာ၊ ႀကဳိးဝိုင္း ဒိုင္ဆီ သြားမယ္ " ဆိုၿပီး လူငယ္ တစ္စုက ဝိုင္းတင္ေပးလိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ သူ႕ခါးပိုက္ထဲက ပဲေလွာ္ေတြ မကုန္ေသးဘူး။
ဒါနဲ႔ပဲ ခ်န္ပီယံ ကို စိန္ေခၚတဲ႔ ပဲေလွာ္စားေနတဲ႔ အညာသား တို႔ ပြဲ ျဖစ္သြားေတာ႔တယ္။ သူ ထိုးျဖစ္တဲ႔ အဓိက အေၾကာင္းကေတာ႔ ေငြ ျပတ္ေနတာရယ္၊ ဒီေကာင္က ဗမာ မစစ္ဘူး၊ အျဖဴစပ္ ဆိုတာ ရယ္ပါ တဲ႔။
ခ်န္ပီယံ  ကလည္း ခ်န္ပီယံ  ပဲ မဟုတ္လား။ ပြဲအေျဖက သေရ လို ျဖစ္ေနတယ္။ အေျဖကို ႐ူး႐ူး မိုက္မိုက္ ရွာတာကေတာ႔ အညာသားပဲ။ အရပ္ အေမာင္း နဲ႔ ပညာမွာ ခ်န္ပီယံက သာတယ္။ လက္သီး ပိုျပင္းတာက အညာသား။
အနာခံ ဝင္တိုးၿပီး အညာသားက လက္သီး ႏွစ္လုံးခ်င္း လဲ ပစ္လိုက္တယ္။ " ငါလည္း မူးေနာက္သြားတာ ပဲ " အဘိုးခင္က ျပန္ေျပာ တယ္။ ခ်န္ပီယံ ကေတာ႔ ဒုတိယ လက္သီးခ်က္ အၿပီး ထကို မထ ႏိုင္ေတာ႔တာ တဲ႔။
ဒီလိုနဲ႔ ပဲေလွာ္စားေနတဲ႔ အညာသား ဟာ ခ်န္ပီယံ ျဖစ္သြားေတာ႔တယ္။

"ေ႐ႊတိဂုံ ေဂါပက ဥကၠ႒"
အဲဒီေနာက္ လူလည္း အထိုက္အေလ်ာက္သိ၊ ဩဇာ႐ိွတဲ႔ ဆရာေတာ္ေတြကလည္း သေဘာက်၊ ဆက္ဆံေရလည္း ေျပျပစ္၊ အရည္ အခ်င္းလည္း႐ွိေတာ႔ ေ႐ႊတိဂုံ ေဂါပက ဥကၠ႒ အျဖစ္ တင္ေျမွာက္တာ ခံရတယ္။
ဦးသန္႔အတြက္ ျမန္မာက ဂုဏ္ယူသလို ႐ြာကလည္း အဘိုးခင္ အတြက္  ဂုဏ္ယူမဆုံးၾကဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ပဲေလွာ္စားေနတဲ႔ အညာသား ဟာေ႐ႊတိဂုံ ေဂါပက ဥကၠ႒ ျဖစ္ခဲ႔ရျပန္တယ္။

"သူ႕ အေဖ ပစၥည္း သူ႕ သားက ယူတာပဲ"
တစ္ေန႔ေတာ႔ ေ႐ႊတိဂုံ ဩဝါဒါစရိယ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးက ဘုရား ေျခေတာ္ရင္းက ပန္းအိုး ႀကီး တစ္လုံးေလာက္ သူ႕ ေက်ာင္းအတြက္ လိုခ်င္တယ္လို႔ မိန္႔ပါ သတဲ႔။  ေဂါပက ဥကၠ႒ ဒုကၡ ေရာက္တာေပါ႔။  ဆရာေတာ္ ကိုလည္း မျငင္းခ်င္၊ ဘုရား ပစၥည္း လက္လႊဲေပးလို႔ကလည္း တာဝန္ မကင္း၊ ဒါနဲ႔
" တပည္႔ေတာ္ တာဝန္က်တဲ႔ အခ်ိန္မွာ ျမင္းလွည္းနဲ႔ လာသာ တင္ယူသြားပါ၊ ဘယ္သူ႕ကိုမွလည္း ဘာမွ အမိန္႔မ႐ွိပါနဲ႔။ အရွင္ ဘုရား ကိုယ္တိုင္  ျမင္းလွည္းေပၚမွာေတာ႔ ပါမွ ျဖစ္မယ္ ဘုရား " တဲ႔။
ညေန ေစာင္းေတာ႔ ျမင္းလွည္းနဲ႔ လာတင္တယ္။ ဦးဘိုးခင္ကလည္း ၾကည့္ေနတယ္။
 ေဂါပက အစည္းအေဝးမွာ ဒီကိစၥ ေျပာၾကေတာ႔တာေပါ႔။ ဦးဘိုးခင္ တာဝန္။ သူ႕ မ်က္ေစ႔ေအာက္မွာ ျဖစ္သြားတာ  စသည္ေပါ႔။ ဒီေတာ႔ စကားတတ္တဲ႔ အညာသားက
" ကိုရင္တို႔၊ က်ဳပ္တို႔ ေဂါပက ဆိုတာ မပ်က္စီးဖို႔ပဲ ေစာင္႔ေရွာက္ရတာပါ။ သူ႕ အေဖ ပစၥည္း သူ႕ သားက လာယူတာကို တားပိုင္ခြင္႔ မ႐ိွလို႔ ဘာမွ မေျပာသာ၊ ၾကည့္လို႔သာ ေနလိုက္ရပါတယ္ " ေျဖသတဲ႔။
ဘုရားနဲ႔ ရဟန္းက သား အဖ ။ ေဂါပက က လူ၊ တစိမ္းတရံ သက္သက္ မဟုတ္လား။
ဒါေတြ အထဲမွာ နမ္းစား နမ္းေစ ကေတာ႔ ေရပမ္း အစားဆုံး အဘိုးခင္ ရဲ႕ ျဖတ္ထုံးပါ တဲ႔။


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ႏုပ်ိဳ ဆည္းဆာ ( သို႔ ) သိေပ်ာ္ ရိွေပ်ာ္

" အဘိုး၊' ႀကီးမွ ဝက္သက္ေပါက္ ' ဆိုတဲ႔ စကားကို ဘယ္သူေျပာခဲ႔တာလဲ "
" ဒါေတာ႔ မသိဘူး ေျမး႐ဲ႕၊ ဒါေပမယ္႔ ဆိုကေရးတီး မေျပာခဲ႔ဘူး ဆိုတာေတာ႔ ေသျခာတယ္ "
" ဘာျဖစ္လို႔လဲ အဘိုး "
" ဆိုကေရးတီး ႀကီးက အသက္ ေတာ္ေတာ္ႀကီးမွ ျမဴးဇစ္ေတြ သင္ယူ၊ အကေတြ သင္ယူခဲ႔ေသးတယ္ "
" ႀကီးေကာင္း ႀကီးမွ အဘုိးရယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ သင္တာ တဲ႔ တုန္း "
" တစ္ခုခုကို သင္ၾကားတတ္ေျမာက္လို႔ ေက်နပ္ ေပ်ာ္႐ႊင္ရတာက တစ္ခုခုကို ပိုင္ဆိုင္ရလို႔ ေက်နပ္ ေပ်ာ္႐ႊင္ရတာတက္ ပိုၿပီး အဓိပၸါယ္ ရိွ လို႔ တဲ႔ "


ဇင္ေဝေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

စိတ္ေရာဂါ နဲ႔ စတက္တစ္စတစ္

အင္တာျဗဴး တစ္
" ပရီးမီးယားလိဂ္ ပြဲစဥ္ေတြ ဒီေန႔ စၿပီ၊ ၂၀၁၂၊၂၀၁၃ ရာသီမွာ ဘယ္ အသင္း ခ်န္ပီယံ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလဲ '
" မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္၊ မဟုတ္ရင္ အျခား တစ္သင္းသင္း ခ်န္ပီယံ ျဖစ္မယ္ "
" ေတာ္လွပါလား၊ ဘာေၾကာင္႔မ်ားပါလဲ "
" ဘာေၾကာင္႔မွ မဟုတ္ဘူး၊ ေဗဒင္ဆရာေတြလို မလြဲေအာင္ ေျဖတာ။ တူနယ္ တယ္နယ္ "

အင္တာျဗဴး ႏွစ္
" ပရီးမီးယားလိဂ္ ပြဲစဥ္ေတြ ဒီေန႔ စၿပီ၊ ၂၀၁၂၊၂၀၁၃ ရာသီမွာ ဘယ္ အသင္း ခ်န္ပီယံ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလဲ '
" မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္၊ မဟုတ္ရင္ အျခား တစ္သင္းသင္း ခ်န္ပီယံ ျဖစ္မယ္ "
" ေသျခာလွပါလား၊ ဘာေၾကာင္႔မ်ားပါလဲ "
" ဒီမွာၾကည္႔
ခ်န္ပီယံမ်ား ဇယား ခုႏွစ္ အလိုက္
၁၉၉၂၊၁၉၉၃ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၁၉၉၃၊၁၉၉၄ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၁၉၉၄၊၁၉၉၅ ဘလက္ဘန္း ႐ိုဗာ
၁၉၉၅၊၁၉၉၆ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၁၉၉၆၊၁၉၉၇ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၁၉၉၇၊၁၉၉၈ အာဆင္နယ္
၁၉၉၈၊၁၉၉၉ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၁၉၉၉၊၂၀၀၀ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၂၀၀၀၊၂၀၀၁ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၂၀၀၁၊၂၀၀၂ အာဆင္နယ္
၂၀၀၂၊၂၀၀၃ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၂၀၀၃၊၂၀၀၄ အာဆင္နယ္
၂၀၀၄၊၂၀၀၅ ခ်ယ္လ္ဆီး
၂၀၀၅၊၂၀၀၆ ခ်ယ္လ္ဆီး
၂၀၀၆၊၂၀၀၇ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၂၀၀၇၊၂၀၀၈ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၂၀၀၈၊၂၀၀၉ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၂၀၀၉၊၂၀၁၀ ခ်ယ္လ္ဆီး
၂၀၁၀၊၂၀၁၁ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္
၂၀၁၁၊၂၀၁၂ မန္ခ်က္စတာ စီးတီး
သိပၸံ နည္းက် စတက္တစ္စတစ္ နည္းနဲ႔ တြက္မွ တိက်တဲ႔ အေျဖရမယ္။ သမိုင္း ဟစ္စထရီ ကို ျပန္ၾကည္႔၊ မန္ယူက သူမ်ားဆီက ခ်န္ပီယံဘြဲ႔ကို တစ္ ႏွစ္အတြင္း ျပန္ ခလိန္းတတ္တဲ႔ အေထာက္ အထား ရက္ေကာ႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ေတြ႔ရတယ္။ဥပမာ ဘလက္ဘန္း ႐ိုဗာ။ အားဆနယ္။ ခ်ယ္လ္ဆီး။ သုံးႏွစ္လုံး လုံး ခ်န္းပယံ ဘြဲ႔နဲ႔ ေဝးေနတာက အားဆနယ္ နဲ႔ ခ်ယ္လ္ဆီး ကြန္ဗိုင္း ျဖစ္သြားလို႔။ ခ်ယ္လ္ဆီး ထရင္႔ကို ၾကည္႔ရင္ မန္ခ်က္စတာ စီးတီးလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ႏွစ္ ႏွစ္ ဆက္တိုက္။ ဒါေပမယ္႔ အားလုံးကို ထေရ႕ဘက္ လုပ္ရင္ မန္ခ်က္စတာ ယူႏိုက္တက္က ေပၚေစဘယ္လတီး ပိုမ်ားေနတယ္ "
စသျဖင္႔ စသျဖင္႔၊ စသည္ စသည္။အီးတီစီ၊အီးတီစီ။

ကြန္ကလူးရွင္း
" ေခါင္းေနာက္တယ္ကြာ၊ ေနာက္ဆုံးေတာ႔လည္း အေျဖက ငါနဲ႔ အတူတူပဲ၊ ဘာ စတက္တစ္စတစ္ လဲ။ တူနယ္ တယ္နယ္ "
စိတ္ျငစ္သြားတဲ႔ စိတ္ေရာဂါသည္ ထြက္သြားေတာ႔တယ္။ သူလည္း ဒါေတြကုိ မခံစားႏိုင္ဘူး ထင္ရဲ႕။ ။


ဇင္ေဝေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဓမၼ ခမည္း ခမက္မ်ား ဥေပကၡာ အသင္းေတာ္ႀကီး


က်ေနာ္႔ မိတ္ေဆြ ေ႐ြးခဲ႔တဲ႔ ပရဟိတ အဖြဲ႔ နာမည္ပါ။ သူတို႔ အသင္းကို မွတ္ပုံတင္ဖို႔ သြားတုန္းကေတာ႔ ဒီထက္လွတဲ႔ နာမည္ေလး တစ္ခုခု ကို စိတ္ကူးခဲ႔ပါ သတဲ႔။ ဥပမာ ပုညသဟာယ။ မ႐ိွေတာ႔ပါဘူး။ နာမည္တူ ႐ိွၿပီးသားပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား။ ဓမၼ ညီအကို ေမာင္ႏွမမ်ား။ တစ္ခုမွ မ႐ိွေတာ႔ပါ။ ဒါနဲ႔ အဂၤလိပ္လို စဥ္းစားၾကည္႔တယ္။ Buddhist Fellowship. Dhamma Fellowship စသည္။ ဒါေတြလည္း မရေတာ႔ ပါဘူး။
ရီေလး႐ွင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ နာမည္ေတာ႔ မရႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ဒါနဲ႔ ျဗဟၼစိုရ္ ဆန္ဆန္ နာမည္ေလးေတြ ေ႐ြးၾကျပန္တယ္။ ေမတၱာ႐ွင္။  ေမတၱာပန္းတို႔ ဘာညာ ဘာညာ။ မက်န္ေတာ႔ပါဘူး။ ကရုဏာ နာမည္ နဲ႔လည္းမရ၊ မုဒိတာန႔ဲလည္း ေနာက္က်။

သူမ်ား မယူေသးလု႔ိ က်န္တာက ရီေလး႐ွင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ခမည္း ခမက္၊  ျဗဟၼစိုရ္ နဲ႔ ပတ္သက္လု႔ိ ဥေပကၡာ။ ဒါေတာင္ ေနာက္တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာရင္ မေသခ်ာဘူး ဆိုလို႔ က်ေနာ္႔ မိတ္ေဆြက ဒီနာမည္နဲ႔ပဲ မွတ္ပုံ တင္ခဲ႔ပါသတဲ႔။

" ဓမၼ ခမည္း ခမက္မ်ား ဥေပကၡာ အသင္းေတာ္ႀကီး "

က်ေနာ္တို႔ စင္ကာပူမွာ ပရဟိတအဖြဲ႔ နာမည္ မထပ္ေအာင္ ေ႐ြးရတာေတာင္ ဘစ္ဂ္ ခ်ဲလင္႔ ရယ္။



ဦးကိုေမာင္ (ၿပံဳးစိစိဖတ္စာ)







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.