သင္းကြဲလိပ္ျပာမ်ားရဲ႕ ရင္ခုန္သံကို ခံစားျခင္း ( ၇ )


Andy Rooney (၁၉၁၉ ၂၀၁၁)

မေရးျဖစ္တာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ႔ သင္းကြဲလိပ္ျပာမ်ားရဲ႕ ရင္ခုန္သံကို ျပန္စလိုက္ ပါတယ္။ ဒီေန႔ တီဗြီေၾကျငာသူ၊ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာ အေမရိကန္ Andy Rooney ကို ေရြးလိုက္ပါတယ္။
သူ႕ရဲ႕"I've learned...." ဆိုရိုစကားေတြလည္း ကမၻာေက်ာ္ပါတယ္။ အခုေတာ႔..

သူေျပာမွ Vegetarian က ရွင္းသြားတယ္။
Vegetarian - that's an old Indian word meaning lousy hunter.

Vegetarian ဆိုတာ အျဖစ္မရွိတဲ႔ မုဆိုးကိုေခၚေဝၚတဲ႔ အႏၵိယန္း စကား အေဟာင္း တဲ႕။ အခု အသားမစားတာ ျဖစ္သြားၿပီ။

လူ႕သဘာဝကို သူဖြင္႔ျပသြားတာလည္း ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။
People will generally accept facts as truth only if the facts agree with what they already believe.

အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ညီရဲ႕လား အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ညီရဲ႕လား လို႔ မၾကာ မၾကာ ေမးတတ္ၾကေပမဲ႔ တကယ္႔အမွန္အကန္ အခ်က္အလက္ကိုေတာင္ ကိုယ္လက္ခံထားတဲ႔ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ ကိုက္ညီမွ အမွန္လို႔ လက္ခံၾကတာမ်ိဳး မ ဟုတ္လား။ တကယ္ေတာ႔ လူက အခ်က္အလက္ထက္ ကိုယ္႔ အဇၩတၱ ကို ေရွးရွၾကတာ မ်ားေနတာပါ။

ဒါကေတာ႔ ဆင္ခ်င္မိစရာ မွတ္ခ်က္ပါ။ ကြန္ပ်ဴတာက အခ်ိန္ကုန္ သက္ သာေပမဲ႔ စကၠဴေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ကုန္ ဆိုပဲ။
Computers may save time but they sure waste a lot of paper. About 98 percent of everything printed out by a computer is garbage that no one ever reads.

အၿပဳံးစစ္ ကို အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ရာမွာလည္း သူက တစ္မ်ိဳးဆန္းေနတယ္။

If you smile when no one else is around, you really mean it.
ဘယ္သူမွ မရွိဘဲ တစ္ေယာက္ထဲ ၿပဳံးမိရင္ တကယ္ ၿပဳံးခ်င္လို႔ တဲ႔။

ေနာက္ဆုံးစကားကို ပို သေဘာက်တယ္။
ဒီမွာ It's paradoxical ကို "ေရွ႕ေနာက္မညီဘူး" လို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ မူရင္းက ပိုလွေနလို႔ ဘာသာမျပန္ေတာ႔ပါဘူး။
It's paradoxical, that the idea of living a long life appeals to everyone, but the idea of getting old doesn't appeal to anyone.

ဇင္ေဝေသာ္

politician, leader, statesman

politician နဲ႔ statesman ရဲ႕ ျခားနားခ်က္က ဘာလဲ ဆိုတဲ႔ေမးခြန္းအေပၚ လီကြမ္းယု ေျဖခဲ႔ပုံပါ။ ေကာင္းပါတယ္။ သူ႕ဖက္ နည္းနည္းယက္တယ္လို႔ ယူဆသူေတြကိုလည္း အျပစ္ဆိုလို႔ေတာ႔ ရမယ္ မထင္ဘူး။
သူက politician နဲ႔ statesman ၾကားမွာ leader ကိုေတာင္ အခုအခံ ထား သြားေသးတယ္။ ဖတ္ၾကည္႔ပါ။

၁။ politician က သူ႕ကိုယ္သူ လူသိမ်ားေအာင္လုပ္ၿပီး ရာထူးရေအာင္ ယူ တယ္။ အဲဒီ ရာထူးနဲ႔ ဘဝင္ခိုက္ေနတယ္။
၂။ leader က မစ္ရွင္ ရွိတယ္။ လုပ္သင္႔တာေတြ လုပ္လို႔ရေအာင္ အာဏာ ရေအာင္ယူတယ္။
၃။ statesman ကေတာ႔ အာဏာရေအာင္ယူ၊ လုပ္သင္႔တာ လုပ္ေပးရုံတင္ မကဘဲ သူ႕ကိုဆက္ခံမယ္႔ လူေတာ္ကို ရေအာင္ရွာၿပီး အာဏာလႊဲေပးတယ္။

Well, varying between a politician and a statesman. A politician just wants to publicise himself and gets into office, and he enjoys the pride to be there. A leader has a mission. You seek power because you want to do certain things. A statesman is one who has not only sought power and done those things but is able to hand over to a good successor. That is my understanding.

သူ႕ အဆိုအရ statesman က leader ထက္ တဆင္႔ျမင္႔တယ္။

ကဲ ရၿပီ။
ဦးသိန္းစိန္၊ ေဒၚစု၊ ဦးေရႊမန္း။ တစ္လား၊ ႏွစ္လား၊ သုံးလား။

One Man's View of The World. (LKY)
Chap 11, p 318, 319

**အေသ ႏွင္႔ အေန**

အေသ

ေလာဘစိတ္နဲ႔ ေသခဲ႔လ်ွင္ ၿပိတၱာဘုံသို႔ဝင္
ေဒါသႀက္ီးလ်ွင္ ပါယ္ငရဲ ျဖစ္ရအမွန္ပဲ၊
ေမာဟစိတ္နဲ႔ေသခဲ႔ျပန္ ျဖစ္ရတိရစၦာန္
ဆိုးသြမ္းေလဟန္ စိတ္သုံးမ်ိဳး စြန္႔ခြာ ပယ္လို႔ ခ်ဳိး။ ။

(မာဂဓီ သာစည္၏ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ သခၤန္းစာ မွ၊ ျပန္ရြတ္ၾကည္႔ ရင္း ေရးထားျခင္း ျဖစ္သျဖင္႔ အမွားေတြ႔က သူေတာ္စဥ္တို႔ ေထာက္ျပ ၾကပါေလ)

အေန

ေလာဘစိတ္နဲ႔ ေနခဲ႔လ်ွင္ အဆိပ္လာဘ္ တရႊင္ရႊင္
ေဒါသႀက္ီးလ်ွင္ ရွဴးရွဲရွဲ သတ္မယ္ ျဖတ္မယ္ တကဲကဲ
ေမာဟစိတ္နဲ႔ေနတဲ႔သူ ပ်င္းရိ အူ တူတူ
လူစင္မမီေစ စိတ္သုံးမ်ိဳး စြန္႔ခြာ ပယ္လို႔ ခ်ဳိး။ ။

သီဟနာဒ
(ဆရာေတာ္ကို အားက် ၾကည္ညိဳစြာျဖင္႔)

စာဖတ္သူသို႔ ျပန္စာ

မတတ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ တစ္ေယာက္မက ေတာင္းဆိုလာၾကေတာ႔ တင္လိုက္ တာေပါ႔။

လီကြမ္းယု ဆြဲထားတဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေကာက္ခ်က္ (၈) ခ်က္

ေနာက္ဆုံး နံပါတ္ (၈)

The Burmese living abroad are another group that could encourage the country to open up faster. They are the best people from Myanmar who had previously gone to exile. Their children would no longer feel any obligation to the country, but those who left Myanmar in their youth or adults would have retained an emotional connection. With changing political situation, if they can be persuaded to return to start enterprises, it would certainly be a boost to the country.
(Page 199/200)

နံပတ္ တစ္

It was not a volt-face rooted in deep soul-searching or genuine epiphany. Neither was it a desperate act of self-preserving by an authoritarian regime that believed it was on the verge of collapse. A much more prosaic explanation is in order. The generals could see that the country was in a cul-de-sac. There were no options left.
(page 197)

လားရွိဳးသိန္းေအာင္တို႔ သြက္ခ်က္ေတာ႔ (ဦးကိုေမာင္ (ၿပဳံးစိစိ)၊ ဇင္ေဝေသာ္)

လားရွိဳးသိန္းေအာင္တို႔ သြက္ခ်က္ေတာ႔ အေမရိကန္ လူမည္းေတြေရာ ျမန္ မာျပည္တြင္းက အႏုပညာရွင္ေတြပါ ေနာက္ေကာက္က် ကုန္ေရာ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထဲက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ တဲ႔။ သီခ်င္းလုပ္ ဆိုပစ္လိုက္တယ္။
အေမရိကန္ လူမည္းေတြလည္း အိုဘားမားကို ဂုဏ္ျပဳသီခ်င္း စပ္ဆိုသင္႔တာ
"လူမည္းထဲက တို႔ လူမည္း ..ည္း .....ည္း"

"ေပ်ာ္စရာႀကီးကြယ္႔ ဒို႔ ကိုကြယ္
သမၼတႀကီးက ဖိတ္ေခၚတယ္"

သူမွေပ်ာ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕ သီခ်င္းနားေထာင္ရတာကလည္း ေပ်ာ္စရာ ႀကီးပါ။
"ေပ်ာ္စရာႀကီးကြယ္႔ ဒို႔ ကိုကြယ္
သမၼတႀကီးက ဖိတ္ေခၚတယ္" တဲ႔။ ဟဲ ဟဲ။

ဘာသာေရး အေငြ႔အသက္လည္း မကင္းဘူး။

"ေရွးဘဝ ဘဝရဲ႕ ေရစက္၊ အခုတစ္ေခါက္ ထပ္ေတြ႔ရမွာပဲ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထဲက တို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္...ပ္...ပ္" တဲ႔။

ဟိုက္၊ ဒီကိစၥ ဟိုေကာင္ေလး ဆက္ေရးပါေစ။

အမွာစကားလည္းပါးေသးတယ္ (လူငယ္ေတြအတြက္ပဲ ေနာ္၊ ေဆာရီးပဲ။ လူႀကီးေတြအတြက္ မပါဘူး)

"တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္ရင္ ေခတ္လူငယ္မ်ား
မူးယစ္ေဆးဝါး မသုံးၾကပါ နဲဲ႔ (ဟဲ႔)"။

ခ်စ္လို႔ေျပာတယ္မွတ္ၾကပါ။ မူးယစ္ေဆးဝါး မသုံးၾကပါ နဲဲ႔ (ဟဲ႔)။

လူႀကီးေတြအတြက္ သူ မေျပာေတာ႔႔ ကိုယ္ေျပာရတာေပါ႔
"ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုခ်စ္ရင္ ခစ္ လူႀကီးမ်ား
ဘိန္းဘုရင္နဲ႔ ေပါင္းစားၾကကြဲ႔"

ဦးကိုေမာင္ (ၿပဳံးစိစိ)
**********************************************

အင္း ဦးသိန္းစိန္ကို လူထု တကယ္လက္ခံထားတာက သမၼတတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေတြက ျပင္လို႔မရတဲ႔ လူထုရဲ႕ လက္ခံထားမႈပဲ။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို႔ ဆိုလိုက္ရင္ (နံမည္ မပါရင္ေတာင္) ႏိုင္ငံသား လူအမ်ားစုက တျခားဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ေျပးျမင္ၾကတယ္။

ဘာသာေရးမွာလည္း တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ႀကီးလို႔ ဆိုလိုက္ရင္ (ဘြဲ႔ေတာ္မပါရင္ေတာင္) တျခား ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေက်ာ္ၿပီး လူအမ်ား စုကေတာ႔ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးကို ေျပးျမင္ၾကတယ္။

စာေပအသိုင္းအဝိုင္းမွာလည္း အဲသလိုပဲ။ အေမလို႔ ေျပာရင္လူထု ေဒၚအမာ ပဲေလ။
ေဒၚစုကေတာင္မွ အခု ေရာေနၿပီ၊ ေဒၚစု၊ အန္တီစု၊ အေမစု၊ ဟို အဖြားႀကီး၊ စုံလို႔ပဲ။

ဦးသိန္းစိန္ ျဖစ္ႏိုင္တာက (သူ စြမ္းရင္) "သမၼတထဲက တို႔သမၼတ" ပဲ ျဖစ္ ဖို႔မ်ားတယ္။

"ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထဲက တို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္" ကေတာ႔
အင္း...
အမ်ားစုအတြက္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပဲ
ျဖစ္ေနမယ္ထင္တယ္ လာရွိဳးက
(အေမရိက က) ဦးသိန္းေအာင္ ရယ္။

BMW (တနဂၤေႏြ အပ်င္းေျပ)

BMW ကို ဂ်ာမန္လုပ္ ကားတံဆိပ္ဆိုတာသိရုံနဲ႔ မရေတာ႔ဘူး။ ေဟာင္ေ ကာင္မွာဆိုရင္ BMW က Blame My Wife (က်ေနာ္႔ မိန္းမကိုသာ အျပစ္ တင္) အဓိပၸါယ္ရွိတယ္ တဲ႔။
သူတို႔ပိုင္ဆိုင္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သံသယရွိလို႔ ေမးလာရင္ ဇနီးကို လက္ၫွိဳးထိုးတတ္ၾကလို႔ ေခၚတာမ်ိဳးပါ။

တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ မေန႔က Landslide (win) ဘာသာျပန္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားမိတယ္။ ေျမၿပိဳကမ္းၿပိဳ (အႏိုင္ရရွိ) ဆိုလား။
Landslide ကို အေလးေပးလြန္းရာမ်ား ေရာက္ေနသလားလို႔ပါ၊ အျပတ္ အသတ္ အႏိုင္ရသည္၊ အႀကီးအက်ယ္ အႏိုင္ရသည္ စတာမ်ိဳးဆိုရင္ ျမန္မာ႔ မ်က္စိ၊ နားနဲ႔ ေခ်ာေနတာပဲ။ ေျမၿပိဳကမ္းၿပိဳ (အႏိုင္ရရွိ) ဆိုေတာ႔ တစ္မ်ိဳးပဲ။

ဒါဆို Shrink (population) ကို ဘယ္လို ျပန္ၾကမလဲ။ လူဦးေရ ေလ်ာ႔က်တယ္ဆိုတဲ႔စကားေတာ႔ ရွိတာေပါ႔။
ဒါေပမဲ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ကမ်ား Shrink ကိုၾကည္႔ၿပီး လူဦးေရ တြန္႔မႈ၊ လူဦးေရ ရွဳံ႕တြမႈျဖစ္တယ္ဆိုရင္ စာဖတ္သူ မ်က္စိေတြ၊ နားေတြေတာ႔ ဒုကၡ။ ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ေျပာလို႔ရတာမဟုတ္ဘူး။

အဂၤလိပ္ကလည္း
ေအာက္မွာရပ္ေနေတာ႔ နားလည္တယ္ (understand) ။
အျပင္မွာ ရပ္ေနေတာ႔ တစ္မူထူးျခားတယ္ ျဖစ္ကေရာ (outstanding)။

အီးေမးထဲက ရင္ဖြင္႔သံ ျပည္က ကိုသရဝဏ္ႀကီး ေရးထားတာ။ ႀကိဳက္လို႔။ နည္းနည္း ရွည္တယ္။ ဟဲဟဲ။

'မ်က္စိမွိတ္ေထာက္ခံမွတကယ္ခ်စ္တာလား '

တစ္ခါတေလက် စာေရးရသည္မွာ ဝဋ္နာကံနာခံစားရသူတစ္ေယာက္ လိုျဖစ္ေနသည္။ ေငြေၾကး စာမူခမွာ မက္ေမာေလာက္ဖြယ္ မရွိပါပဲ ဝါသနာ အရ အခ်ိန္ကုန္ လူပင္ပန္းခံ၍ ေရးသားရာ၌ လူမုန္းခံရတာ ႏွင့္ တန္ရဲ႕ လား ဟု စဥ္းစားမိသည္။ အာဖဂန္နစၥတန္တြင္ ဗုဒၶသာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားျခင္းအေၾကာင္း ဆိုေသာ ေဆာင္းပါးကို ေရးမိေတာ့ ဘာသာျခားေတြက မုန္းၾကသည္။ မွန္တာကို ေဝဖန္ေထာက္ျပေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္သူ ပါတီ ဝင္အခ်ိဳ႕က ပုတ္ခတ္ေဝဖန္ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ထူးႀကီး မူးႀကီး ေဆြးေႏြး ခန္းဟူေသာေဆာင္းပါး ေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္မွာ ပါလာေတာ့ NLD ပါတီအခ်ိဳ႕ က ကၽြန္ေတာ့ကို အျပစ္တင္ ၾကသည္။ ေဖစ့္ဘြခ္ မွာေရာ၊ လူခ်င္းေတြ ႔ၾကေတာ့ေရာ ေဝဖန္ၾကသည္မွာ ကၽြက္ကၽြက္ညံေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့ကို NLD ဆန္႔က်င္ေရးေတြ ေရးသည္ဟု စြပ္စြဲၾကသည္။ ႀကံ႔ခိုင္ေရးပါတီဝင္ျဖစ္မည္ဟု တစ္ေယာက္က သမုတ္သည္။ စစ္တပ္ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ရမည္ဟု မ်က္ကန္းတေစၦ မေၾကာက္ေျပာသူက ေျပာသည္ ။ ေ ထာက္လွမ္းေရးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္မည္ဟု ထင္မိထင္ရာကို ေျပာသူက ေျပာ သည္။
A.B.C.D ေတာင္တတ္ရဲ႕ လား ဟု ရန္ေတြ႔သူလည္းပါသည္။ ခက္သည္မွာ ကၽြန္ေတာ့ေဆာင္းပါး၏ ဆိုလိုရင္းကို တကယ္ေသေသခ်ာခ်ာ မဖတ္ဘဲ ရမ္းေဝဖန္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေဖစ့္ဘုတ္မေကာင္းကြက္မွာ လူ တစ္ေ ယာက္က မဟုတ္ကဟုတ္က ေခါင္းစဥ္တစ္ခုတပ္ ကာ Post တစ္ခု တင္ လုိက္သည္ႏွင့္ လူတို႔သည္ ထိုေခါင္းစဥ္ မွန္သည္ မွားသည္ကို မဆန္း စစ္ေတာ့ဘဲ ထိုကိစၥကို အမွန္ႀကီးအလား ေရးၾကေျပာၾက ေဝဖန္ ၾကျခင္းေပ တည္း။ ဘယ္ကိစၥမဆို ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္ ဟုတ္မ ဟုတ္ ေတာ္ မေတာ္ ေဝ ဖန္ၾကျခင္းေပတည္း။
ဘယ္ကိစၥမဆို ကိုယ္ ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ္မေတာ္ ေဝဖန္ ပိုင္းျခားခိုင္းေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ကာလာမသုတၱံႏွင့္ေတာ့ အခ်ိဳ႕သူမ်ား မွာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ေနေလသည္။ ေျပာလက္စႏွင့္ ဆံုးခန္း တိုင္ေအာင္ ေျပာပါမည္။ ေရးလက္စႏွင့္ ေရးပါမည္။ သေဘာထားႀကီးႀကီး ထား၍ ဖတ္ေတာ္မူၾကပါကုန္။

ကၽြန္ေတာ့္ဘဝတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲေပးခြင့္ရခဲ့ဖူးေသာ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ NLD ပါတီကို မဲေပးခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ဇာတ္ေမ်ာေနၿပီး ၂၀၁၀ တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ထပ္လုပ္ ရာ NLD ပါဝင္မလာသျဖင့္ မဲတစ္ျပား အလဟသ မျဖစ္ေစလိုေသာေၾကာင့္ NLD ပါတီအား မဲေပးခဲ့ပါသည္။ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္မူ ကၽြန္ေတာ္ ေနထုိင္ေသာ ၿမိဳ႕နယ္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲမရွိသျဖင့္ မဲမေပးခဲ့ရ ပါ။ ေရြးေကာက္ပြဲ ရွိခဲ့ပါမူ NLD ကိုပဲ မဲေပး ပါမည္။ ၂၀၁၅ တြင္ ေရြးေကာက္ ပြဲလုပ္ခဲ့လွ်င္လည္း NLD ကိုပဲ မဲေပးပါမည္။
ဘာေၾကာင့္ NLD ကို မဲေပး သလဲဟု ေမးလာလွ်င္မူ ေလာေလာဆယ္တြင္ NLD ပါတီထက္ေကာင္းေသာ ႏိုင္ငံေရးပါတီမရွိဟု (ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ တည္း အယူအဆျဖစ္ပါသည္) ရိုးသားစြာ ယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ မဲေပးဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ေမးစရာရွိလာသည္မွာ ကၽြန္ေ တာ္သည္ NLD ပါတီဝင္လားဟု ေမးလာခဲ့လွ်င္ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္တစ္ သက္တြင္ ဘယ္ႏိုင္ငံေရးပါတီကိုမွ မဝင္ဖူးပါဟု ေျဖရပါလိမ့္မည္။

ဒါဆိုလွ်င္ NLD ပါတီက ေဆာင္ရြက္ေနေသာလုပ္ငန္းမ်ားအားလံုးကို မ်က္စိ မွိတ္ေထာက္ခံပါသလား၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဘာလုပ္လုပ္ ဘာေျပာေျပာ မ်က္စိမွိတ္၍ ေထာက္ခံပါသလားဟု ေမးလွ်င္ မေထာက္ ခံႏုိင္ပါ၊ သေဘာမတူ ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကိုမူ သေဘာမ တူေ ၾကာင္း ေျပာမည္သာ ျဖစ္သည္ဟု အေျဖထြက္ ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္သို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရာက္ခဲ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းမ်ား စြာထဲမွ အဓိကအေၾကာင္းအခ်က္ တစ္ခုမွာ ပုဂၢိဳလ္ေရး ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္မႈ မ်ားလြန္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လူႏွင့္ မူကိုခြဲ၍ မျမင္ႏုိ င္ၾက။ လူကိုခင္သည္ႏွင့္ မူကို ျပင္ၾကေတာ့သည္။ ပုဂၢိဳလ္ခင္၍ တရားမင္ ၾကေတာ့သည္။
ဂ်ပန္ေခတ္တြင္လည္း ေဒါက္တာဘေမာ္ကို အဓိပတိ အာဏာရွင္ႀကီးဟူ၍ တင္ေျမာက္လိုက္ၾကသည္။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ကလည္း ဦးေနဝင္းဆိုလ်ွင္ ဘုရင္တစ္ဆူပမာ ခ်ီးပ ခဲ့ႀကသူေတြ အနားမွာ ဝိုင္းဝိုင္း လည္ေန သည္။ ကပ္ဖားရပ္ဖားေတြ ေျခခ်င္းလိမ္ေနသည္။ ဦးႏုေခတ္တြင္လည္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုလာလ်ွင္ နင္းေလွ်ာက္သြားရန္ ဆံပင္ကို လမ္းခင္းေပးေသာ အမ်ိဳးသမီးေတြပင္ရွိခဲ့သည္။

စစ္အာဏာရွင္လက္ထက္တြင္လည္း ဟစ္တလာကို နာဇီပါတီဝင္မ်ား က ေႀကာက္ရသလို ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတစ္ဦးကို ေနာက္လိုက္ မ်ားက ဦးထိပ္ တင္ခဲ့ႀကရသည္။ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို ႀကည္ညိဳျခင္း၊ ေလးစားျခင္း၊ ခ်စ္ ခင္ျခင္း၊ ေထာက္ခံျခင္းသည္ ေကာင္းပါ၏။ သို႔ေသာ္ ထုိလူ ဘာလုပ္လုပ္၊ လုပ္သမ်ွအားလံုးေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ားဟု မ်က္စိမွိတ္ေထာက္ခံေနျခင္း သည္ ဥာဏ္ပညာ မပါေသာ အေပၚယံေထာက္ခံျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေပ သည္။ ျမင္း ထိန္း ငတာက သူ၏ ဥတုေဘာဇနက်မ္းကို ပစ္ခတ္ေထာက္ခံေနတာ ကို ေယာမင္းႀကီး ဦးဖုိးလိႈင္က လက္မခံခဲ့ပါ။ ပုဆိုးတစ္ထည္ေပးၿပီး ေနာက္ကို ငါ့က်မ္းအေႀကာင္း ဘာမွမေျပာနဲ႔ဟု စကား ပိတ္ေျပာခဲ့ရသည္ကို သတိမူသင့္လွေပသည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးတြင္ အမိမဲ႔သား ေရနည္းငါး ဆိုသကဲ့ သုိ႔ ျဖစ္ေနေပသည္။ ယခင္ နဝတ၊ နအဖ ေခတ္ တစ္ေလ်ွာက္လံုးက ရွိခဲ့ေ သာ အစုိးရႏွင့္ အတိုက္အခံဟူေသာ အင္အားစုတြင္ အတိုက္အခံဟူေသာ (opposition) ဟူေသာ အင္အားစုမွာ မရွိသေလာက္ျဖစ္သြားၿပီး ႏုိင္ငံေရး အင္အား ခ်ိန္ခြင္လ်ွာပ်က္သြားေပၿပီ၊ NLD သည္ ႀကားျဖတ္ေရြးေကာက္ ပြဲ တြင္ အျပတ္အသတ္အႏိုင္ရၿပီး လႊတ္ေတာ္ထဲသို႔ ေရာက္သြား သည့္အခ်ိန္မွ စ၍ အာေစးထည့္လိုက္သည့္သဖြယ္ ႏုိင္ငံ့အေရးအရာမ်ားတြင္ ႏႈတ္ပိတ္၍ သြားေလၿပီ။
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္လည္း ႏုိင္ငံေရးထက္ လူမႈေရး၊ သာေရး နာေရးနယ္ပယ္မ်ားသို႔ ပို၍ တိမ္းညႊတ္သားေလၿပီ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအဝင္ တခ်ိဳ႕ NLD အမတ္မ်ားက ေကာင္းမြန္ေသာ မိန္႔ခြန္းမ်ား၊ အဆုိ မ်ား တင္သြင္းသည္ကို ၾကားရပါသည္။ (ဥပမာ- ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အစိုးရ အဖြဲ႔ဝင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို ထုတ္ေဖၚေၾကျငာေရး အဆို၊ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ကို ျပန္လည္ဆင့္ျမွင့္တင္ေရးအဆို၊ ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆးရံုႀကီးကို အဆင့္ျမွင့္တင္မည့္အဆို စသျဖင့္။) ဤသို႔ေကာင္းမြန္ေသာ အဆုိျပဳခ်က္မ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ပါတီႀကီးတစ္ခုလံုးအေနႏွင့္မူကား ျပည္သူေရွ႕က မားမား မတ္မတ္ရပ္တည္ ရာတြင္ ယခင္စစ္အစိုးရလက္ထက္ကလို ျပည္သူႏွင့္ တ သား တည္း အင္တိုက္ အားတုိက္မရွိေတာ့သလို ခံစားရသည္။ အထူးသျဖင့္ ရခိုင္အေရးအခင္း၊ ေက်ာက္နီေမာ္ အေရးအခင္း၊ ကခ်င္ျပည္တြင္းစစ္၊ စာ နယ္ဇင္းလြတ္လပ္ခြင့္ ကန္႔သတ္ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနက လႊတ္ေတာ္တြင္ ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းျခင္း၊ လယ္သမားမ်ား မတရားေျမယာ သိမ္းခံရျခင္းမ်ားအား ပါတီအေနျဖင့္ ထိေရာက္ေသာ တံု႕ျပန္မႈမ်ား လုပ္ခဲ့ တာ မေတြ႔ရေပ။ ကခ်င္စစ္ပြဲကို တစ္ႏုိင္ငံလံုးက အုန္းအုန္းကၽြတ္ကၽြတ္ ဆန္႔ က်င္ရာ၌ NLD ပါတီသည္ ပါဝင္မလာေပ။ ရခိုင္အေရးကို ပထမဆံုး သံုးသပ္ရာ၌ လူနည္းစု၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို လူမ်ားစုက ေလးစားရမည္ ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က စတင္ေျပာၾကားခဲ့ရာ မူဝါဒအရ ႏုိင္ငံ တကာ တြင္ လူၾကား၍ ေကာင္းေသာ္ လည္း ေျမျပင္အေနအထားႏွင့္ မူ ေျပာင္းျပ န္ျဖစ္ေနခဲ့ သည္။ ဘူးသီးေတာင္ႏွင့္ ေမာင္ေတာေဒသမ်ားတြင္ လူမ်ားစုမွာ ဧည့္သည္ ဘဂၤါလီမ်ားျဖစ္ၿပီး လူနည္းစုမွာ အိမ္ရွင္ ရခိုင္ႏွင့္ ျမန္မာ တုိင္းရင္း သားမ်ားျဖစ္သည္။ က်ဴးေက်ာ္ရမ္းကားေသာ ဧည့္သည္အမ်ားစုေၾကာင့္ အိမ္ ရွင္ လူနည္းစုမွာ ဒုကၡပင္လယ္ေဝေန ဆဲဝယ္ ဤမွတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ ငံ သားအမ်ားစုမွာ စိတ္ထိခိုက္ခဲ့ၾကပါသည္။
ဒုတိယအေနျဖင့္ ရခိုင္ေဒသတြင္ အခ်ိဳ႕ ဘာသာျခားမ်ားသည္ မယား အမ်ား အျပားယူကာ ကေလးမ်ား အကန္႔အသတ္မရွိ ေပါက္ဖြားၾကေသာေၾကာင့္ လူဦးေရထိန္းခ်ဳပ္ရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ တစ္အိမ္ေထာင္ ကေလးႏွစ္ေယာ က္ ေဒ သႏၱရအမိန္႔ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းအေပၚ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္မညီ၍ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတစ္ခုတြင္ ေျပာခဲ့ျပန္သည္။ ထုိစဥ္က ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္မွပင္ အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးအမည္ျဖင့္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဆာင္းပါးေရး ခဲ့ဖူးပါသည္ ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ကမၻာ့အဆင့္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သည္ႏွင့္ အညီ ႏုိင္ငံတကာက လက္ခံထားေသာ လူ႔အခြင့္အေရး စံႏႈန္းရႈေထာင့္မွ ဤေဝဖန္ခ်က္ကို ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠဌအေနျဖင့္ ျပည္ပသို႔ ခရီးစဥ္မ်ား ထြက္ခြာေသာ အခါ မူဆလင္မ်ား၊ ဘဂၤါလီမ်ား၊ ရိုဟင္ဂ်ာဟု သူတုိ႔ကိုယ္သူတို႔ အမည္ေပးထားေသာ ဘဂၤါလီမ်ားက မၾကာခဏ ဆႏၵျပ ကန္႔ကြက္ေတာင္းဆို ဖိအားေပးသျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရး စာအုပ္ေပၚ တြင္ ေျခ စံုရပ္၍ ဤစကားကို ေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္ဟန္တူပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤကမၻာႀကီး၌ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ တန္းတူ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးက အေလးထားေသာ အရာတစ္ခုမွာ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား (National Interest) ျဖစ္ေပသည္။

တစ္ခါတရံ ႏႈတ္မွ ဖြင့္ဟ မေျပာၾကေသာ္လည္း အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို လူ႔အခြင့္အေရးထက္ ပို၍ အေလးထားၾကသည္ကို လည္း ကမၻာ့ႏုိင္ငံ အသီး သီး၏ အစိုးရမ်ား၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားတြင္ မၾကာခဏ ေတြ႔ရေလသည္။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံအတြက္ အက်ိဳး ရွိမည္ဆိုလွ်င္ လူ႔အခြင့္အေရး စံခ်ိန္စံႏႈန္းမ်ား ကို ေက်ာ္လြန္ဆံုးျဖတ္ ခဲ့တာေတြလဲ သာဓက အလီလီ ရွိခဲ့ၿပီးသားျဖစ္ ပါ သည္။
ဥပမာအားျဖင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ အၾကမ္းဖက္တုိက္ဖ်က္ေရး အ တြက္ လိုအပ္လွ်င္ ႏုိင္ငံသား တို႔၏ တယ္လီဖုန္းကို ၾကားျဖတ္နားေထာင္ႏုိင္ ခြင့္၊ တရုတ္ျပည္တြင္က်င့္သံုးခဲ့ေသာ တစ္အိမ္ေထာင္ ကေလးတစ္ေယာက္ မူဝါဒ၊ ဂြာတာနာမို အက်င္းစခန္းတြင္ မူဆလင္အစြန္းေရာက္ အၾကမ္းဖက္ သမား ဟု မသကၤာသူမ်ားကို တရားမစြဲဘဲ ႏွစ္ရွည္လမ်ား အေမရိကန္ အစိုး ရမွ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားျခင္း၊
စကၤာပူႏုိင္ငံတြင္ အမ်ားျပည္သူပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို မႈတ္ေဆးဘူးျဖင့္ မႈတ္ခဲ့သူ ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိုက္ကယ္ဖိန္းကို စကၤာပူအစိုးရမွ မွတ္ေလာက္ေအာင္ ႀကိမ္ဒဏ္ေပးခဲ့ျခင္း စသည္တုိ႔သည္ လူ႔အခြင့္အေရး ရႈေထာင့္သက္သက္ မွၾကည့္လွ်င္ မွန္ကန္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားမဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ႏုိင္ငံတုိင္း၌ လူ႔ အခြင့္အေရးႏွင့္ တမ္းတူအေရးႀကီးေသာ အခ်က္မွာ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ၏ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္သည္။

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ေထာက္လွမ္းေရးလွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ားကို ဖြင့္ခ် လုိက္သူ အက္ဒ္ဝပ္စနိုးဒန္းကို လက္ခံ၍ ႏိုင္ငံေရး ခို္လႈံခြင့္ေပးခဲ့သူ မည္ သည့္ႏုိင္ငံကို မဆို အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု က ကုန္သြယ္ေရး အထူး အ ခြင့္ အေရးမ်ား ရုပ္သိမ္းမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ေနျခင္းသည္ သူတို႔ႏိုင္ငံ(အေမရိ ကန္ႏုိင္ငံ) ၏အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ အသည္းအသန္ လုပ္ေဆာင္ေ နျခင္း ျဖစ္သည္။ (ယခုအခါ ရုရွားႏိုင္ငံက သူတို႔အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြား အ တြက္ စႏိုးဒန္းကို ခိုလွႈံခြင့္ ျပဳလုိက္ေလၿပီ) ။ ဒါကို အိုဘားမားရယ္ ဒါကသူ႔ရဲ႕ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ လူ႔အခြင့္အေရးပဲ။ အေရးမယူ ပါနဲ႔ဟု လူ႔ အခြင့္ အေရးေခါင္းမ်ားက သြားေျပာလည္း ရမည္မဟုတ္ပါ။ အိုဘားမား သူ႔ႏုိင္ငံ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ပ်က္ပ်က္သားသားရပ္တည္ခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏုိ္င္ငံ အေရး တြင္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား National Interest ေပၚတြင္ ေျခစံုရပ္၍ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာေစခ်င္ပါ သည္။

လူ႔အခြင့္အေရးသည္ ေကာင္းမွန္းကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သိပါသည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ိဳး သား၊ သာသနာႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ လူ႔အခြင့္အေရးသည္ ဒုတိယေနရာမွာ ရွိေစ ခ်င္ပါသည္။ ပ်ဴေခတ္မွစကာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တည္တံ့ ထြန္းကားလာခဲ့ေသာ ဗုဒၶသာသနာသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္ေရာက္မွ လူမ်ိဳးႏွင့္ သာသနာ ေ ပ်ာက္ကြယ္ဖို႔ လမ္းစေပၚလာသည္ဆိုလွ်င္ ရင္နာစရာေကာင္းပါသည္။ ရာဇဝင္ရိုင္းပါလိမ့္မည္။ ဘုန္းႀကီးဆြမ္းခံၾကြ ရာတြင္ ေသနတ္ႏွင့္လိုက္၍ ရဲက ေစာင့္ေရွာက္ရေသာ ထုိင္းႏုိင္ငံေတာင္ပိုင္းလို အျဖစ္မ်ိဳး လည္း ျမန မာႏုိင္ငံကို မျဖစ္ေစလိုပါ။ (ယခုပင္ ဆရာေတာ္မ်ား တရားပြဲမွာ ရဲအေစာင့္ အေရွာက္ ႏွင့္ လုပ္ေန ရေလၿပီ) အစိုးရမွာ တာဝန္ရွိသကဲ့သို႔ အဓိက အ တုိက္ အခံ ပါတီႀကီးမ်ားမွာလည္း အမ်ိဳးသားေရး တာဝန္ရွိပါသည္။

ထုိကိစၥမ်ားသည္ ပါတီအားလံုးႏွင့္ ဆိုင္သျဖင့္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ ခ်ဳပ္ကိုပဲ ေရြး၍ ေျပာေနျခင္းမွာ တရားမွ်တမႈမရွိပါဟု အခ်ိဳ႕ကလည္း ေျပာ ၾကေသးသည္။ အျခားပါတီမ်ားအေပၚ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္တကြ ျပည္သူ လူထု သည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးႀကီးမားမား မထားခဲ့ၾကသျဖင့္ ဘာမွ ေဝဖန္အႀကံျပဳ စရာမရွိပါ။ NLD ပါတီသည္ အာဏာရပါတီတစ္ရပ္ျဖစ္လာရန္ အလြန္နီး စပ္ေနေသာ အေနအထားတြင္ရွိရာ ကိုယ္သံေယာ ဇဥ္ရွိေသာပါတီ လမ္းေခ်ာ္ သြားမွာစိုး၍ ေစတနာျဖင့္ ေရးေန ေျပာေနရျခင္းျဖစ္သည္။

ဥပမာအားျဖင့္ အရပ္ကတာေတလန္ေနေအာင္ ဆိုးသူတစ္ေယာက္ကို ဘယ္ သူကမွ အေမာခံကာ တရားခ်မေနခ်င္ ေတာ့ေသာ္ လည္း လူေကာင္း တစ္ေ ယာက္ သတိလက္လြတ္ကာ အမွတ္တမဲ့လမ္းမွားသြားမည္ကို စိုးရိမ္သျဖင့္ သတိေပးေထာက္ျပ ေနရျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ ဘယ္သူ ေကာင္းသည္ ဘယ္ သူ ဆုိး သည္ ဆိုသည္ကိုမူ လူတုိင္းလူတိုင္း ပါတီတုိင္းသည္ ကိုယ့္သမုိင္း ကိုယ္ ေရးခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ သည္ ျပည္သူလူထုသည္ သမုိင္းတစ္ေလ်ာက္ အျဖဴ အမဲကို သဲကြဲခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးသည္ ဟင္ ဆိုလွ်င္ မည္သူမွ် လွည့္မၾကည့္ခ်င္ၾကေတာ့ေပ။ NLD သည္ ၂၀၁၂ တြင္ အေတာ္ေျပာင္းလဲ သြား၏ ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပါတီအတြက္ ေထာင္က် တန္းက် ဘဝအပ်က္ခံ ၍ ေပးဆပ္ခဲ့ၾကသူမ်ား မထင္ေပၚပဲ ခါေတာ္မီဝင္ေရာက္လာေသာ Celebrity မ်ား ေရွ႕တန္းေရာက္လာတာ တအံ့တၾသ ေတြ႔ရ၏။ (ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရး သုခမိန္ မ်ား ၏ အဆိုအရဆိုလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးတြင္ မယံုၾကည္ရဆံုး ဘက္အေျပာင္း ဆံုး မွာ ရုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ ေမာ္ဒယ္ စေသာ Celebrity မ်ားျဖစ္သည္ဟူ၏)

စစ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ဒီမိုကေရစီမေကာင္းေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရးသမား မ်ား မွာ တုိင္းျပည္တြင္ အဖ်က္သမားမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာခဏ ေပၚလစီ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားတြင္ စိတ္ပါလက္ပါ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ မင္းသားမင္း သမီးအခ်ိဳ႕မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ သြားေတြ႔ၿပီး ဒီမိုကေရစီ အေရးေ တာ္ ပံုႀကီးတြင္ သူတို႔ဘယ္လုိေထာက္ခံခဲ့ေၾကာင္း လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းၾက သည္ကို အညတရ ေထာင္ထြက္ႏုိ္င္ငံေရး သမားေတြ လည္း ေငး ၾကည့္ေနရေလၿပီး အခ်ိဳ႕ကလည္း ကိုယ့္အေမ အရင္းေျပာေသာ စကားကို ပင္ ကၽြန္မက နားမေထာင္၊ အေမစုေျပာေသာစကား ကိုမွ ေျမဝယ္မက် နားေထာင္ပါသည္ဟု ဟစ္ေၾကြးလာၾကေလရာ မ်က္ကန္းတေစၱ မေၾကာက္ ေျပာသူက ေျပာ၍ ယံုၾကည္သူက ယံုၾကည္ၾကေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ျဖင့္ ကိုယ့္မိခင္စကားကိုမွ နားမေထာင္ သူသည္ အနေႏၱာ အနႏၱ ငါးပါးကုို ဂရုစိုက္သူ မဟုတ္၊ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးကို ျပစ္မွား သျဖင့္ ေ ထာက္ လည္း မေထာက္ခံ၊ အယံုအၾကည္ လည္း မရွိေပ၊

လူၾကားေကာင္းေအာင္ ေျပာေသာ စကားမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ အနားတြင္လည္း အႀကံေကာင္း၊ ဥာဏ္ေကာင္းေပးႏုိ္င္ေသာ လူမ်ား အနား မကပ္ႏုိင္ပဲ၊ ခရိုနီမ်ား၊ ကပ္ဖားယပ္ဖားမ်ား၊ ခါေတာ္မီ ႏုိ္င္ငံေရး သမားမ်ား၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ကိုးကြယ္သူမ်ား၊ စိန္နားကပ္အေရာင္ႏွင့္ ပါးေျပာင္ခ်င္ သူမ်ား၊ အခြင့္အေရးသမားမ်ား၊ Celebrity မ်ားသာ ဝုိင္းဝုိင္း လည္ေနသည္။

ကိုယ္တုိင္ကအရည္အခ်င္းရွိသည္ ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ၂၀၁၅ တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ အရွိန္ NLD အရွိန္ျဖင့္ ဝင္တိုးလိုက္ လွ်င္ အ မတ္အေခ်ာင္ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ဝင္ကပ္သူ မ်ားလည္း မရွားေပ။ တိုင္းျပည္ကုိ တကယ္ခ်စ္၍ ေထာက္ခံသူ မ်ား ပင္ မ်က္စိ လည္ႏိုင္ေစေသာ အခင္း အက်င္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ေသာ အေျခအေန တြင္ မ်က္စိရွင္သူမ်ားက ကိုယ္ျမင္သမွ်သိသမ်ွကို ေစတနာျဖင့္ သတိေပး ေ ထာက္ျပေသာအခါ ေျပာဆိုေဝဖန္သူကို အျပစ္မလုပ္အပ္ေပ။ ငါတို႔ အက်ိဳး ကိုလိုလား လို႔ ေျပာတာပါလား ဟုသာ ခံယူအပ္၏။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္း၌ အင္အားအႀကီးမားဆံုးပါတီႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေသာ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီ သည္ သူ႔ပါတီကို ေဝဖန္ေထာက္ျပလာသူတိုင္းကို ေတာတြင္းသို႔ မရမက ဖိတ္ေခၚ၍ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ လမ္းစဥ္ျဖင့္ သားကအေဖကိုသတ္၊ တပည့္က ဆရာကိုသတ္ျဖင့္ ဘီလူးဆိုင္းတီး ၍ ထြက္လိုက္ရာ တစ္ခါမွ အာဏာ မရ လိုက္ဘဲ အကြဲကြဲအျပားျပားျဖစ္ကာ မလွမပဇာတ္သိမ္း သြားေလ သည္။

ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္တြင္လည္း ေဝဖန္ေရးကို တစ္စိုး တစ္စလုပ္မိသည္ႏွင့္ ပါတီ၏ ရန္သူသတ္မွတ္ၿပီး ဒုကၡမ်ိဳးစံုေပးခဲ့ႀကရာ မဆလ ပါတီ ဘယ္လိုနိဂံုးခ်ဳပ္ သြားသည္ကိုလည္း ေျပာျပစရာပင္ လိုမည္ မဟုတ္ေခ်။ ပါတီတစ္ခု၊ ပါတီေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ကို အၿမဲတမ္း ပုဂၢိဳလ္ေရး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနျခင္းသည္ ထုိပါတီကို ခ်စ္ရာမေရာက္၊ ႏွစ္ ရာေရာက္ေနေပသည္။ NLD ပါတီ၌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ကို ကိုးကြယ္ ႀကျခင္းမွာ လိုသည္ထက္ပိုေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ သည္။ ေမာ္စီတုန္းကို ဘုရားတစ္ဆူ ဂူတစ္လံုး ကိုးကြယ္ခဲ့ႀကေသာ တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွ လူ ငယ္ေလးမ်ားကိုသာ သတိရမိေလ သည္။

ဒီလိႈင္းစာေစာင္ကို ထုတ္ေဝရာ၌ပင္ ဂ်ာနယ္မ်က္ႏွာဖံုး၌ တစ္ခါလာ လဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ပံုျဖစ္ေန သည္။ မ်ိဳးဆက္သစ္ ပါတီ၀င္မ်ား၏ ပံုကို မ်က္ႏွာဖံုးတင္တာ တစ္ခါမွ မေတြ႔ဖူးေပ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ကို တကယ္ခ်စ္ႀကပါမူကား မဟုတ္လ်ွင္ မဟုတ္၊ မမွန္လ်ွင္ မမွန္ဟု ေျပာရဲႀကဖို႔ လိုေပမည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ကိုယ္၌ကလည္း လက္ညွိဳးေထာင္ေခါင္း ညိတ္သမား သက္သက္မ်ားကို အလိုရွိမည္ မဟုတ္ေပ။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုႀကည္သည္ ျမန္မာႏို္င္ငံ၏ ရတနာတစ္ပါးျဖစ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းလို၊ တုိင္းျပည္အတြက္ တစ္ဘဝလံုး ေပးဆပ္အနစ္နာခံခဲ့ သည္မ်ားကိုလည္း ခ်ီး က်ဴးေလးစားပါသည္။ ကမၻာကေလးစား ရေသာ ရွားရွားပါးပါး ပညာတတ္ေ ခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ကိုလည္း သေဘာ ေပါက္သည္။ အနာဂတ္ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္လည္း ပညာတတ္အရပ္သား အစိုးရအုပ္ ခ်ဳပ္ မွသာ တိုင္းျပည္ ေကာင္းစား မည္ကိုလည္း အႀကင္းမဲ့ ယံုႀကည္သည္။

သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုသည္မွာ လူတစ္ေယာက္ကို မ်က္စိမွိတ္ေထာက္ ခံေနမွ ခ်စ္ရာက်သည္မဟုတ္၊ ယထာဘူတ က်က်အမွန္အတိုင္း ႀကည့္ျမင္ တတ္ေသာ အဆင့္သို႔ ကိုယ့္ဘာသာျမွင့္ႀကရမည္ျဖစ္သည္။ ယခုျမင္ရ သည္ ကား NLD ပါတီ အျပန္အလွန္ထိန္းညွိမႈစနစ္ ( Check and Balance ) ပ်က္ သုဥ္း ေနသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္ႀကီး သံုး ရပ္မွသာ Check and Balance လိုသည္မဟုတ္။ ပါတီႀကီးတစ္ခု၏ အာဏာ ပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းတြင္လည္း တစ္ဦးတည္းသေဘာျဖင့္ ပံုအပ္ ထားျခင္းမ်ိဳး မရွိ ဘဲ အျပန္အလွန္ ထိန္းညွိေစရန္ Check and Balance ရွိေစခ်င္သည့္ သေဘာ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ရွိလာေစရန္ ပါတီသည္ပို၍ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိဖုိ႔၊ ကိုယ့္ပါတီကို္ယ္ ေဝဖန္ေရးကို ရဲရဲလုပ္ႀကဖို႔၊ လူငယ္ေတြကို ပို၍ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေ ပးဖုိ႔၊ ဗဟိုေကာ္မတီတြင္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ရွိဖုိ႔၊ လူမွန္ေန ရာ မွန္ ေရြးခ်ယ္ႀကေစဖုိ႔၊ လူတစ္ေယာက္ကို မူတည္၍ ပါတီကို ေမာင္းႏွင္ေ နျခင္းမ်ိဳး ထက္ ေရရွည္အစီအမံမ်ားႏွင့္ ပါတီမူဝါဒမ်ားကို အေျခခံကာ လူထု ကို ဦးေဆာင္ကာ စည္းရံုးလႈပ္ရွားႀကဖို႔ ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။

NLD ဖြဲ႔စည္းပံုသည္ တိဘက္လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈကို ေခါင္းေဆာင္ေသာ ဆရာေတာ္ ဒလိုင္းလားမားတို႔ အေဝးေရာက္တိဘက္ အစုိးရႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ တူသည္။ တိဘက္ျပည္ လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈကို ဒလိုင္းလားမား ဆရာေ တာ္ တစ္ပါးတည္းကိုသာ အားထားၿပီး လုပ္ေနႀကရာ ဆရာေတာ္ အိုမင္း မ စြမ္း ရွိလာေသာအခါ သူ႔ေနရာဆက္ဆံၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ အလုပ္လုပ္ မည့္ သူမရွိဘဲ ႏုိင္ငံေရးအရ ဆက္ခံမည့္သူမရွိ၍ ေတာ္လွန္ေရး အညြန္႔ က်ိဳးရေတာ့သည္။ ၂၀၁၅ တြင္ NLD ပါတီႏုိင္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္လိုပါ သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ သမၼတ ျဖစ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ျမင္လိုပါ သည္။ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဆတူ၊ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို ဦးစားေပး စဥ္း စားကာ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္လိုပါသည္။

ထုိနည္းတူပင္ ငါ့လူကိုမထိနဲ႔ဟု မ်က္စိမွိတ္၍ အရာရာကို ေထာက္ ခံေန ႀက ေသာ၊ အစုိးရဘက္၊ အတိုက္အခံဘက္မွ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈမ်ား ပေပ်ာက္သြားကာ လူထက္မူကို ဦးစားေပးအုပ္ခ်ဳပ္ႀကသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္လိုပါသည္။ တိုင္းျပည္ကလည္း ထုိသုိ႔ပင္ ေမ်ွာ္လင့္ေနႀက ပါသည္။

သရဝဏ္(ျပည္)
၁၃-၈-၂၀၁၃ ရက္ထုတ္ ေစာင့္ၾကည့္ ဂ်ာနယ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္

မူရင္း ေပ်ာက္ေနတဲ႔ အဂၤလိပ္ဟာသ တခ်ိဳ႕ (Tommy Cooper one liners. )

ကား အက္ဆီးဒင္႔ အႀကီးအက်ယ္ ႀကံဳခဲ႔ရတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ ေဆးရုံးေရာက္လာၿပီး သတိျပန္ လည္လာေတာ႔ အလန္႔တၾကားနဲ႔ သူကေျပာတယ္
"ေဒါက္တာ က်ေနာ္႔ေျခေထာက္ေတြမွာ ဘာ ခံစားမႈမွ မရွိေတာ႔ဘူး"
ဆရာဝန္က ေျပာတယ္
"ဟုတ္တယ္၊ မရွိႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားလက္ႏွစ္ဖက္လုံးကို ျဖတ္ ပစ္လိုက္ရတယ္"

A man came round in hospital after a serious accident. He shouted,
'Doctor, doctor, I can't feel my legs!'
The doctor replied,
'I know you can't, I've cut your arms off'.

ဒီေန႔ မနက္ေစာေစာမွာ လူႏွစ္ေယာက္ပဲ စီးလု႔ိရတဲ႔ Cessna ေလယာဥ္ သခ်ၤိဳင္းထဲ ပ်က္က်မႈဟာ အိုင္ယာလန္မွာေတာ႔ အဆိုးရြားဆုံး အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုပါပဲ။ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ လူေသအေလာင္းေပါင္း ၂၈၂၆ ေလာင္း အိုင္ရစ္ရွ္ ရွာေဖြေရးနဲ႔ ကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႔ေတြက ေတြ႔ရွိခဲ႔ၾကပါတယ္။ ဒီ ညပိုင္းမွာ ဆက္လက္တူးေဖာ္ေနဆဲဆိုေတာ႔ လူအေသအေပ်ာက္ အေရ အတြက္ အမ်ားႀကီး တက္လာစရာရွိတယ္လို႔ ေမ်ွာ္လင္႔ရပါတယ္။

Ireland 's worst air disaster occurred early this morning when a small two-seater Cessna plane crashed into a cemetery. Irish search and rescue workers have recovered 2826 bodies so far and expect that number to climb as digging continues into the night.

Si Thu Kyaw Come round ကို သတိျပန္ရလာသည္ ဆိုပိုလွမယ္
ကမ္းလက္ ဟုတ္တယ္၊ အဲဒါ ပိုလွတယ္။ သတိျပန္လည္လာၿပီး ....အလန္႔တၾကားနဲ႔

Si Thu Kyaw သူ ့အနက္ကလည္းအဲဒါပဲဆိုေတာ့ေလ
ကမ္းလက္ ဝန္ခံရမွာပါ၊ ေဖ႔စ္ဘုတ္ဆိုေတာ႔ "ကီး" ကို ယူၿပီး ခ်က္ခ်င္း ရိုက္၊ တင္တာေလ။ တစ္ခုရွိတာက အဂၤလိပ္ပါေပးထားေတာ႔ တာဝန္ေပါ႔တဲ႔ အသိပါပါတယ္။ ဒုတိယဂ်ဳတ္မွာလည္း လုံးေစ႔ပတ္ေစ႔ ျပန္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်းဇူးပါ ကိုစည္သူေက်ာ္

 ကဲ ဗ်ာ၊ ျဖစ္ရခ်ည႔္

Zaw Win ဘာသာျပန္မွားေနေတာ့ ပထမ ဟာသက မရယ္ရဘူး။ ေဒါက္တာ၊ ေဒါက္တာ က်ေနာ့္ေျခေထာက္ကို စမ္းၾကည့္တာ မေတြ႔ေတာ့ဘူး။ လို႔ျဖစ္ရမွာ....
Ko Thant သူကေတာ့ အမွားသက္သက္ ပဲ ဟုတ္ တယ္ က်ေနာ္ လဲ အစ ဖတ္ ၿပီး ဟာသ လို႕ လဲ ေျပာတယ္ ေပါ့ ...
 
သူ႕မွာ လက္ႏွစ္ဖက္ပါ အျဖတ္ခံထားရပါတယ္ဆို ဘာနဲ႔ သြား စမ္းၾကည္႔မွာ လဲ။ ၾကည္႔လည္း လုပ္ၾကပါအုံး။
ဒီဟာသရဲ႕ အႏွစ္က လူနာခမ်ာ လက္ပါ မရွိေတာ႔တာကို မသိရွာေသး ဘူး ျဖစ္တယ္။
က်ေနာ္ ေျပာပါေကာ၊ မူရင္း ေပ်ာက္ေနတဲ႔ အဂၤလိပ္ဟာသ တခ်ိဳ႕ လို႔။


ဇင္ေဝေသာ္

စာဖတ္သူသို႔ ျပန္စာ

လီကြမ္းယု ဆြဲထားတဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေကာက္ခ်က္ (၈) ခ်က္

"ေနာက္ဆုံး နံပါတ္ ၈ ကို စာမ်က္ႏွာ scan (သို႕) original စာသား၊ စာမ်က္ႏွာ နံပါတ္ေလး ပါ တင္ေပးလို႕ ရမလား ခင္ဗ်ာ...။ စာတမ္း တခုထဲ ထည့္သုံးခ်င္လို႕ပါ။ ေက်းဇူးပါ"
Anonymous (noreply-comment@blogger.com)

အီးေမးရွင္သို႔

ျပန္လို႔ အဆင္ေျပမယ္႔ အီးေမးလိပ္စာနဲ႔ဆိုရင္ အီးေမး ျပန္ေပးပါမယ္။ ရွစ္ခ်က္က က်ေနာ္ ၿခံဳဆြဲတဲ႔ ေကာက္ခ်က္ပါ။
အဂၤလိပ္လို သိပ္မရေသးသူေတြ မ်က္စိေနာက္မွာ စိုးလို႔ မတတ္ႏိုင္မွပဲ အဂၤလိပ္ လိုတင္ခ်င္လို႔ပါ။
ေနာက္ၿပီး ထြက္စ စာအုပ္မု႔ိ original စာသားေတြ အဂၤလိပ္လို တင္ဖို႔ မသိုး
မသန္႔ ခံစားရပါတယ္။
ပစၥဳပၸန္၊ အတိတ္၊ အနာဂတ္ေတြကလည္း စာဖတ္သူေတြအတြက္ ျမန္ျမန္နဲ႔ ရွင္းရွင္းျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္ပဲ ခြဲေပးလိုက္တာပါ။
ေလးစားစြာျဖင္႔

(ကမ္းလက္)

ႏႈတ္ခမ္းေမႊးခ်စ္သူ (ေမာနင္း ပိုစ္၊ ဟာ ဟ)

သူ႕ကို ဘယ္လိုေျပာၾကမလဲ။
ႏႈတ္ခမ္းေမႊးေၾကာင္႔ ျပန္ေပးအဆြဲ ခံခဲ႔ရၿပီး ဂူထဲမွာ တစ္လ ေလွာင္ပိတ္ခံ ထားရၿပီးၿပီ။
မျဖတ္ရင္ ေခါင္းအျဖတ္ခံရမယ္လို႔ တာလီဘန္ လက္ေအာက္ခံ အဖြဲ႔က ၿခိမ္းေျခာက္ၿပီးၿပီ။
မိသားစုကို စြန္႔မယ္၊ ပါကစၥတန္ကို စြန္႔မယ္၊ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးကိုေတာ႔ မစြန္႔ႏိုင္တဲ႔။

သူက ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံသား စီးပြားေရးသမား Malik Amir Mohammad Khan Afridi တဲ႔။
သူ႕ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးက ၇၆ စင္တီမီတာရွည္တယ္၊ ကၽြဲခ်ိဳနဲ႔ ဆင္ဆင္တူတယ္။ အဲ႔ဒီ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးေၾကာင္႔ သူ႕ကို လူေတြက အေလးထားၾကတယ္လို႔ ယုံၾကည္တယ္။ သူက စတားပဲ။
ဒါကို ၾကည္႔မရတဲ႔႔ တာလီဘန္ လက္ေအာက္ခံ အဖြဲ႔က ျပန္ေပးဆြဲၿပီး မျဖတ္ ရင္ ေခါင္းျဖတ္မယ္ႀကံဳးဝါးလို႔ ျဖတ္ခဲ႔ရတယ္။ အခု ထပ္ရွည္ေနေတာ႔ သတ္ မယ္ ျဖတ္မယ္ ဖုန္းေတြ ဝင္ဝင္လာတယ္။
သူ႕မွာ ကေလးဆယ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူတို႔ကလည္း ဒီႏႈတ္ခမ္းေမႊးကို ၾကည္႔မရလို႔ ျဖတ္ဖို႔ေျပာၾကတယ္။
သူ႕ရပ္တည္ခ်က္ကလည္းရွင္းတယ္။
"မိသားစုကို စြန္႔မယ္၊ ပါကစၥတန္ကို စြန္႔မယ္၊ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးကိုေတာ႔ မစြန္႔" တဲ႔။

ပရီမီးယားလိဂ္ရဲ႕ အံ႔ဖြယ္ႏွစ္ခု

ေပးထားတာကေတာ႔ အံ႔ဖြယ္ႏွစ္ဆယ္႔ႏွစ္ (၂၂ ) ခုပါ။ ရွည္လို႔ အႀကိဳက္ ဆုံး ႏွစ္ခုပဲ ေရြးလိုက္တယ္။

၁။ မေျပာင္းလဲတဲ႔ သေဘာတရား

ေဘာလုံးပြဲေတြမွာ ဒီေန႔သုံးေနတဲ႔ ခရာ (ဝီစီ) ဟာ ၁၈၈၄ ခုႏွစ္ကတည္းက ဘာမင္ဂန္ၿမိဳ႕သား ဂ်ိဳးဇက္ ဟုဒ္ဆင္ တည္ထြင္တဲ႔ ခရာ (ဝီစီ) ပါတဲ႔။ အေျပာင္းအလဲမ်ားစြာနဲ႔ ေဘာလုံးေလာကမွာ ခရာ (ဝီစီ) ကေတာ႔ အရင္ အတိုင္းပါပဲ။ ေျပာင္းဖို႔ေကာင္းၿပီ။ ၾကားရၾကာေတာ႔ ၿငီးေငြ႔တယ္။ ဘာနဲ႔ ေျပာင္းရင္ ေကာင္မလဲ။ လုပ္ၾကပါအုံး။ စစ္အစိုးရထက္ သက္တန္း ရွည္ေနၿပီ။

၂။ အဂၤလိပ္မန္ေနဂ်ာ ခ်န္ပီယံ မရွိ

ဒါက အဂၤလိပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာ္သလဲဆိုတာရဲ႕ သက္ေသပဲ။ ပရီမီးယားလိဂ္ဖလား ရဖူးတဲ႔ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး မန္ေနဂ်ာ မရွိေသး။ မယုံရင္ ၾကည္႔။
အဲလက္စ္ ဖာဂူဆန္ (မန္ယူ) နဲ႔ ကင္နီ ဒပ္ဂလစ္ရွ္ (လစ္ဗာပူးလ္)၊ စေကာ႔တ္လူမ်ိဳး။
ကာလို႔ အန္ဆယ္ေလာ႔တီ (ခ်ယ္လ္ဆီး) နဲ႔ ေရာဘာတို မန္ခ်ိနီ (မန္ စီးတီး)၊ အီတလီလူမ်ိဳး။
အာဆင္ ဝင္းဂါး၊(အာဆင္နယ္) ျပင္သစ္။
စပယ္ရွယ္ ဝမ္း ေမာ္ရင္ၿငိဳ (ၫို)၊ (ခ်ယ္လ္ဆီး) ေပၚတူဂီ။
ကဲ... ဘယ္မလဲ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး???