ယုတၱိေဗဒေသဆုံးျခင္း


ျမန္မာျပည္က ေဖ႔စ္ဘုတ္ကို ဟန္းဖုန္းနဲပဲသုံးၾကတာမ်ားတယ္၊ ဒီေတာ႔ေရးထုံး လည္း ကြဲလာတယ္။
ဥပမာ (အရင္) ေတ်ာက္၊ (လုပ္) ပ်ဇီ။ တစ္ဆက္တည္းရိုက္လို႔ရတာကို အသံေနာက္လိုက္ၿပီး အလြယ္ရိုက္လိုက္ၾကတာ။ ယုတၱိရွိတယ္။
ဒါေပမဲ႔ "ထွာ" ကို စဥ္းစားလို႔မရဘူး။ "ထ" နဲ႔ "ဟထိုး" က တစ္ေနရာစီႀကီး။ မပါလည္းရသားနဲ႔ သီးသန္႔ "ဟထိုး" ဆီကို တမင္သြားယူတာ။
ဆရာသစၥာနီစကားနဲ႔ဆိုရင္ "ထွာ" မွာ ယုတၱိေဗဒေသဆုံးသြားတယ္။

 ျပန္ခ်င္တဲ႔ကြန္မင္႔

Ven Vilasaggalankara ဘုန္းၾကီး ယုတၱိေဗဒေတာ့ မေသဆုံးဘူးထင္တယ္ဘုရား
တပည့္ေတာ္တို႔ အာေမဋိတ္သံ
"ေဟ"
"ဟာ ၾကံႀကီးစည္ရာ"တို႔က "ဟ"သံအႀကီးႀကီးကို ျမန္မာစာအဖြဲ႔က တီထြင္ေပးထားတာက
"ဟွ"ဘုရာ့။
သ-သေလး
ႆ သႀကီး
ဟ ဟေလး
ဟွ ဟႀကီး
ထ ထေလး
ထွ ထႀကီး
တပည့္ေတာ္ ထင္တာေျပာတာဘုရား။
ဟွႀကီးအေၾကာင္းက ျမန္မာစာသတ္ၫႊန္းမွာ ပါတယ္ဘုရား
အမွားပါရင္ ခြင့္လႊတ္ပါဘုရား။


ေက်းဇူးပါဘုရား။ ဒါဆိုသူတို႔ေရးတဲ႔ "ထွာ" က " Maung Maung Khin ရဲ႕ "ညည္းညဴသံကို ေပၚလြင္ေစခ်င္တာလားးမသိ" နဲ႔ကိုက္မယ္ ဘုရား။ အေလးအနက္ခံစားမႈ။

ေနာက္ပိုင္းမွာ
"နင္႔ေကာ္ဖွီကလည္း ခွားထွာ"
" ငါ႔လာ မဖွားနဲ႔"
တို႔ ရွိလာႏိုင္တယ္ ဘုရား။

ထပ္ျပန္ရတဲ႔ ကြန္မင္႔မ်ား

M Zaw Moe "လိုက္တာ ကို အတို ေရးတာ ဘုရား။ ေမာလိုက္တာ ပ်င္းလိုက္တာ ကို အျမန္ေျပာေတာ့ ေမာ႐ိုက္တာ ေမာရထာ အဲ့ကေန ေမာထွာ ပ်င္းထွာ ျဖစ္လာတာပါ။"

Zin Mar Maung "ထွာ ဆုိတာက လုိက္တာ ကုိ အတုိေကာက္ေရးတာလုိ႔ ထင္တယ္. . ဥပမာ စားခ်င္လုိက္တာ ဆုိ စားခ်င္ထွာ ေခ်ာလုိက္တာဆုိရင္ ေခ်ာထွာ. . အဲလုိေပါ့"
**********************************************************************
ဟဲဟဲ။ သူတို႔က ပါတီတူတယ္။
ေဒသသုံးစကား တြင္က်ယ္သြားတာျဖစ္ဖို႔မ်ားမယ္(ထင္တယ္)။ တခ်ိဳ႕ေဒသက အသံေလးတာႀကိဳက္တယ္။(စစ္ကိုင္တိုင္း ျမင္းမူနယ္က တခ်ိဳ႕ရြာေတြ ထွာ နဲ႔ေျပာတယ္၊ ေခ်ာထွာ၊ လွထွာ စသည္၊ ငါတို႔ရြာေတြက ရီၾကတယ္၊ အခုသူတို႔စကားက ေပၚပ်ဴလာျဖစ္လို႔။ ဟုတ္တယ္မိႈ႕လား ဦးကဝိသရ၊ ကိုယ္ေတာ္ရွင္းမွ ရမွာ)

တကယ္က အေျခခံဥပေဒေတာင္ စာလုံးေပါင္းခ်င္သလိုေပါင္းတဲ႔ေခတ္ပါ။ လူငယ္ေတြ စာလုံးေပါင္းခ်င္သလိုေပါင္းတာက အပ်င္းေတာင္ေျပေသးတယ္။

ဘာ ေလ႔က်င္႔ခန္းလဲ


၁။ လမ္းေလ်ွာက္ျခင္းသာ က်န္းမာေရးအတြက္ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ စာပို႔သမား ဆို ေသမွာေတာင္မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။

၂။ ေဝလငါးဆို တစ္ေနကုန္ေရကူး၊ ငါးပဲစား၊ ေရပဲေသာက္တယ္။ ဝလိုက္တာ လြန္ေရာ။

၃။ ယုန္ဆိုရင္လည္း သစ္သီးသစ္ရြက္ပဲစား၊ တစ္ေနကုန္ ခုန္ေပါက္ေျပးလႊားေနတာ၊ ဒါသာျဖစ္တယ္ သူ႔အသက္က ငါးႏွစ္ပဲရွည္တယ္။

၄။ လိပ္ကဘာမွ ဟုတ္တိပတ္တိမလုပ္ဘူး၊ ပ်င္းတိပ်င္းေလ်ာ႔ပဲေနတာ၊ သူ ေနရတဲ႔ သက္တန္းက ၄၅၀။




^^^^^^^^^^^^^^
တိုက္ဆိုင္ပုံက ဒီလို။ မစၥတာ အယ္လင္ခၽြာ၊ ၆၅ ႏွစ္ရဲ႕ ဈာပနကိုသြားခဲ႔ရတယ္။ ခုမွ ျပန္ေရာက္။ မဝမပိန္၊ က်န္းမာေရးေကာင္း၊ အသက္ ၄၀ ကတည္းက သက္ သတ္လြတ္စားတာ၊ စက္ဘီးပုံမွန္စီး၊ ေရပုံမွန္ကူး။ ဒီေန႔ ေရးကူးကန္ထဲမွာ ေရနစ္သြားတာ။ ဆယ္တဲ႔အခ်ိန္ အသက္မရွိေတာ႔ ဘူး။ ေဆးစစ္ခ်က္အရသိရတာက ႏွလုံးေရာဂါတဲ႔။
လမ္းေပၚမွာ ရိုင္ယံ (သူ႔ေယာက္ဖ) က မနက္ကတင္ထားတဲ႔ ပို႔စ္ "ဘာ ေလ႔က်င္႔ခန္းလဲ" အတိုင္း ျပန္ေျပာတယ္။

(Dec 3, 9:30pm)

❂လယ္ဂ်င္ဒရီ ❂

ကမာၻက လုံးတယ္
သံသရာက လုံးတယ္
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က လုံးတယ္
ေဘာလုံးက လုံးတယ္
ဝလုံးက လုံးတယ္

ဘိုးဘိုးေအာင္က ဝ လုံးအေရးေကာင္းတယ္
ဝ လုံးေတြနဲ႔ လုံးျခာလုိ္က္။
ကြယ္တို႔ေရ...
ေယာင္လုိ႔မ်ား မဖ်က္မိၾကပါေစနဲ႔။

ပတ္ဝန္းက်င္ ထိမ္းသိမ္းေရးက
သဘာဝ ဝါး႐ုံေတြ ျပဳန္းလို႔ဆ႔ုိျပီး
မုဆိုးဖိုသားၾကီးကုိ
ေဝဖန္ ေျပာဆုိၾက ဖူးသလား မသိ
ခုတ္ရန္ ႐ႇိကခုတ္ရေပမည္။

အ႐ွင္ အဇၨေဂါဏ ကသာ
ေတာေတာင္ ေတြလည္းျပဳန္းတီး
သကၤန္း ေတြလည္း မီးေလာင္ေပါက္
ေတာ္ေတာ္ေနာက္တာပဲ
ဆိတ္ ႏြား မ်က္လုံးေလး ႏွစ္လုံးနဲ႔
အေနာ္ရထာရဲ႕ စြမ္းရည္
က်န္စစ္သားတို႔ ႏႇလုံးရည္ေတြကုိ လုယူလု႔ိ။

ေရာင္းရင္းတို႔ေရ ...
ပ်ိဳလက္တဲ႔ ေရာင္နီဆီ
အဲသလုိ လယ္ဂ်င္ဒရီေတြ
မယူခဲ့ၾကေၾကးေနာ္။ ။


ဇင္ေ၀ေသာ္




19/01/2012




Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

၂၀၀၆ ခု၊ ေအာက္တိုဘာ


၁။ အမေျခာက္ေယာက္
၂။ စလုံးေတြနဲ႔အေမ႔အိမ္ေရွ႕
၃။ ေက်းလက္ညေနခ်မ္း။



ဘာသာေရးေဘာင္ထဲက ဘဝလား ၊ ဘဝထဲက ဘာသာေရး တန္ဖိုးလား


ပထမဆုံး ေမးမိတဲ႔ ေမးခြန္းပါ။

ဒီေမးခြန္းကိုေျဖဖို႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ရဲ႕ လူမႈေရးရာ(ဆိုရွယ္ ဒိုင္မင္းရွင္းလို႔ေခၚတတ္ ၾက) နာမည္ေက်ာ္ သုတ္ေတာ္ႏွစ္သုတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ဒီသုတ္ေတြက သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္နဲ႔ မဂၤလသုတ္ပါ။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ကို ဦးစားေပးရင္ ဘာသာေရးေဘာင္ထဲက ဘဝျဖစ္မယ္။
မဂၤလသုတ္ကို ဦးစားေပးရင္ ဘဝထဲက ဘာသာေရးတန္ဖိုးျဖစ္မယ္။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ကို အပိတ္ေဒသနာလို႔ အမည္ေပးလိုက္ၿပီး မဂၤလသုတ္ကို အဖြင္႔ ေဒသနာလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ပါတယ္။
အပိတ္ဆိုတာက တာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြ တိတိက်က်သတ္မွတ္းထားလို႔ပါ။

ဘာျဖစ္လို႔ ဒီတာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြကို လိုက္နာဖို႔ ခက္သြားတာလဲ။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ဟာ ပရမတၳသေဘာတရားမဟုတ္ဘဲ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံသေဘာျဖစ္ေနလို႔ပါ။
လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈအေျခခံသေဘာျဖစ္ေနရင္ လူအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ပုံစေျပာင္း သြားတာနဲ႔ တာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြလည္း ေျပာင္းသြားပါတယ္။
လင္ေရာ မယားပါ အလုပ္ကိုယ္စီ၊ ဝင္ေငၺကိုယ္စီေခတ္ႀကီးထဲမွာ "အိပ္ေသာ္ကားေနာက္၊ ထေသာ္ကား ေရွ႕" ကို ဇနီးေတြ လိုက္နာဖို႔ ခက္သြား ပါၿပီ။

ဒီထက္ရွင္းတာက မဂၤလသုတ္ကို ဥေရာပ၊ အေမရိကဗုဒၶဘာသာေတြ လိုက္ နာႏိုင္ေပမဲ႔ သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္လာ ဝတၱရားေတြကို သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ လိုက္ ဖို႔အေတာ္ႀကီး ခက္သြားပါၿပီ။
ဒါဟာ ေဒသနာခ်င္းရန္တိုက္ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶရဲ႕ေဒသနာရည္ရြယ္ခ်က္ေတာ္ကို ခပ္ရဲရဲခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းသာပါ။