ဘာသာေရးေဘာင္ထဲက ဘဝလား ၊ ဘဝထဲက ဘာသာေရး တန္ဖိုးလား


ပထမဆုံး ေမးမိတဲ႔ ေမးခြန္းပါ။

ဒီေမးခြန္းကိုေျဖဖို႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ရဲ႕ လူမႈေရးရာ(ဆိုရွယ္ ဒိုင္မင္းရွင္းလို႔ေခၚတတ္ ၾက) နာမည္ေက်ာ္ သုတ္ေတာ္ႏွစ္သုတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ဒီသုတ္ေတြက သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္နဲ႔ မဂၤလသုတ္ပါ။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ကို ဦးစားေပးရင္ ဘာသာေရးေဘာင္ထဲက ဘဝျဖစ္မယ္။
မဂၤလသုတ္ကို ဦးစားေပးရင္ ဘဝထဲက ဘာသာေရးတန္ဖိုးျဖစ္မယ္။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ကို အပိတ္ေဒသနာလို႔ အမည္ေပးလိုက္ၿပီး မဂၤလသုတ္ကို အဖြင္႔ ေဒသနာလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ပါတယ္။
အပိတ္ဆိုတာက တာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြ တိတိက်က်သတ္မွတ္းထားလို႔ပါ။

ဘာျဖစ္လို႔ ဒီတာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြကို လိုက္နာဖို႔ ခက္သြားတာလဲ။
သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္ဟာ ပရမတၳသေဘာတရားမဟုတ္ဘဲ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံသေဘာျဖစ္ေနလို႔ပါ။
လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈအေျခခံသေဘာျဖစ္ေနရင္ လူအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ပုံစေျပာင္း သြားတာနဲ႔ တာဝန္နဲ႔ဝတၱရားေတြလည္း ေျပာင္းသြားပါတယ္။
လင္ေရာ မယားပါ အလုပ္ကိုယ္စီ၊ ဝင္ေငၺကိုယ္စီေခတ္ႀကီးထဲမွာ "အိပ္ေသာ္ကားေနာက္၊ ထေသာ္ကား ေရွ႕" ကို ဇနီးေတြ လိုက္နာဖို႔ ခက္သြား ပါၿပီ။

ဒီထက္ရွင္းတာက မဂၤလသုတ္ကို ဥေရာပ၊ အေမရိကဗုဒၶဘာသာေတြ လိုက္ နာႏိုင္ေပမဲ႔ သိဂါၤေလာဝါဒသုတ္လာ ဝတၱရားေတြကို သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ လိုက္ ဖို႔အေတာ္ႀကီး ခက္သြားပါၿပီ။
ဒါဟာ ေဒသနာခ်င္းရန္တိုက္ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶရဲ႕ေဒသနာရည္ရြယ္ခ်က္ေတာ္ကို ခပ္ရဲရဲခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းသာပါ။

Post a Comment