"သုံးပုဒ္ကဗ်ာထဲ"က ဆရာသစၥာနီ အပ်င္းေျပေရးလိုက္တယ္ဆိုတဲ႔ "လူသိရွင္ၾကား ဖုံးကြယ္ျခင္း"


"သုံးပုဒ္ကဗ်ာထဲ"က ဆရာသစၥာနီ အပ်င္းေျပေရးလိုက္တယ္ဆိုတဲ႔ "လူသိရွင္ၾကား ဖုံးကြယ္ျခင္း" ကဗ်ာရွည္ထဲက အပိုဒ္အခ်ိဳ႕ပါ။

အႏုပညာမွာ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္နစ္
ဘာသာေရးမွာ ဗုဒၶစ္
ႏိုင္ငံေရးမွာ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကရက္တစ္။

..............................................
..............................................

ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က
အိမ္ေနာက္ေဖးက ေတာအုပ္မွာ
ေရာ္ဘင္ဟုဒ္ လုပ္ဖူးတယ္။

...................................................

အဲဒါ
ကၽြန္ေတာ္ ကံဆိုးတာလား
ျမန္မာစာေပေလာက ကံဆိုးတာလား
အခုအခ်ိန္အထိ
ေဝခြဲလို႔မရ။

.............................................
................................................

ကၽြန္ေတာ္ဟာ
မ်က္မွန္နဲ႔အဝတ္အစားပါ
ေပါင္ကိုးဆယ္သာသာေလးတယ္၊
မတ္တတ္ရပ္ေနတဲ႔အခါ
မိုးေကာင္းကင္နဲ႔ ငါးေပပိုနီးတယ္၊

...............................................
...................................................

သူ႔အတြက္
စာေပဆုမလို
ဒစ္ပလိုေမစီမလို
ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈမလို
အိမ္ေမြးတိရစၦာန္မလို

.......................................
.............................

ဘဏ္ေငြစာရင္းမရွိ
ေနာက္လိုက္မရွိလည္း
ေနလို႔ရတာပါပဲ
စီးပြားပ်က္တာ ႀကဳံရေပမဲ႔
တမလြန္မွာ ျဗဟၼာျဖစ္ခ်င္သူဟာ
ဒုကၡေတြကို
ၾကက္ေမႊးနဲ႔ သပ္ခ်လို႔။

သီဟနာဒ သံရုံးေရွ႕ ေရာက္သြားျခင္း


"အာစီယံဆီက ဘာေတြ ေမ်ွာ္လင္႔သလဲ"
"ေရကူးနည္းစာအုပ္ေတြ ေမ်ွာ္လင္႔ပါတယ္"

(သံရုံးဟူသည္ ရန္ကုန္က တရုတ္သံရုံးမဟုတ္၊ စကၤာပူက ျမန္မာသံရုံးကို ဆိုလို သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ တရုတ္သံရုံးကို ကာကြယ္ရန္မဟုတ္၊ ျမန္မာ လူငယ္ ထုကို ေသြးေအးသြားေစရန္ျဖစ္သည္။ ဒီေခတ္ႀကီးမွာ ေရာေထြးစရာေတြက လည္း မ်ားလိုက္တာ၊ အမွာေတြ ထည့္ထည့္ေနရ)
၂၀၀၇၊ ေရႊဝါေရာင္အၿပီး ျမန္မာ အစိုးရက လူထုဆႏၵခံယူပြဲလုပ္သည္။ သံရုံးေရွ႕ မွာ ျမန္မာလူငယ္ထုက ေထာင္ခ်ီ၊ လူတစ္ေယာက္ မဲထည့္ခ်ိန္ ၁၅ မိနစ္ခန့္ၾကာ၊ ဆႏၵခံယူပြဲက တနဂၤေႏြတစ္ရက္ထဲ။ အဲသလို။ ကဲ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ မဲေပးခြင္႔ရၾကမလဲ(စစ္အစိုးရက အဲသလို ပညာရွိသည္)။ လူငယ္ထုက မေက် မနပ္ေတြျဖစ္၊ ဆူမလို၊ ပူမလိုေတြျဖစ္။ အဲသလိုနဲ႔ မိတ္ေဆြေတြက လွမ္းေခၚလို႔ ေရာက္သြားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

***********************************************************************
တခ်ိဳ႕ မီဒီယာေတြရဲ႕ အီးလိုေမးခြန္းေတြကို (ကိုယ္႔ဖက္တြန္းပို႔ၾကသျဖင္႔) ေျဖ လိုက္ရသည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ စကၤာပူမွာေတာ႔ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း စတားျဖစ္သြားသည္။ ဘရိုက္စတားေတာ႔ မဟုတ္၊ ဘလက္စတား။
မၾကာပါ။ M.O.M က ေခၚပါေတာ႔သည္။ ေမးပါေတာ႔သည္။
"ဘာ႔ေၾကာင္႔ ဒီလိုလုပ္ရသလဲ"
ဒီကလည္း ေျဖပါေတာ႔သည္
"စကၤာပူရဲလည္း ေခါင္းမကြဲေစလို၊ ငါ႔လူမ်ိဳးလည္း ေထာင္မက်ေစလို"
(အရင္တစ္ရက္က ဂ်ပန္သံရုံးေရွ႕မွာ ျမန္မာလူငယ္ထုနဲ႔ဂ်ပန္ရဲေတြၾကား ျပသ နာျဖစ္၊ ဂ်ပန္ရဲေတြေခါင္းကြဲ၊ ျမန္မာတခ်ိဳ႕ ေထာင္က်)

*******************************************************************

"ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ႀကိဳက္သလား"
"ႀကိဳက္တယ္"
"သူ႔ပါတီကို မဲေပးမွာလား"
"အရူးနဲ႔ဘုန္းႀကီး မဲေပးခြင္႔ မရွိ"
(M.O.M အရာရွိေတြ ရယ္ၾကသည္)

*******************************************************************

"အာစီယံဆီက ဘာေတြ ေမ်ွာ္လင္႔သလဲ"
"ေရကူးနည္းစာအုပ္ေတြ ေမ်ွာ္လင္႔ပါတယ္"
( M.O.M အရာရွိေတြမရယ္ၾက၊ မရယ္ဟူသည္ အဓိပၸါယ္ကို နားမလည္ျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္သည္၊ ဒါနဲ႔ ဆက္ေျပာရသည္)
စလိုေဗးနီးယားႏိုင္ငံ ေရနစ္ေတာ႔ ဝါေစာေခါင္းေဆာင္ ဆိုဗီယက္ဆီက အကူ အညီေတြ ေမ်ွာ္ၾကသည္။ အကူအညီေတြလည္း ေလယာဥ္နဲ႔ ေရာက္လာပါ သည္။ စားစရာဝတ္စ႐ာေတြေတာ႔ မဟုတ္၊ ေရကူးနည္း စာအုပ္မ်ားသာ)
( M.O.M အရာရွိမ်ား ခြက္ထိုးခြက္လွန္ ရယ္ၾကသည္။ အင္တာဗ်ဴးက သုံးနာရီခြဲ ၾကာသည္။ အေျဖေကာင္းသျဖင္႔ သီဟနာဒလည္း အေထာင္း မခံရေတာ႔ေပ။ အခုေတာ႔ ဆရာႀကီးလီ၏ နားဝင္မခ်ိဳ ပါင္ကူးတံတားေၾကာင္႔ ေရႊရည္ေငြရည္ တန္းပါလို႔။)

ဘာမွမဟုတ္ပါ။ ရဟန္းနဲ႔သံရုံး အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္သြားသျဖင္႔ "တို႔လည္း သံရုံးေရွ႕ ေရာက္ဖူးပါဗ်ာ" လို႔ ဓမၼဂဂၤါဆရာေတာ္လို ကိုယ္တိုင္ႂကြား မင္မြားေလး ေရးမိေၾကာင္းပါ။

ဇင္ေဝေသာ္အေကာင္႔


ကမ္းလက္ေပ႔ဂ်္ကေနထြက္သြားရင္ ဇင္ေဝေသာ္အေကာင္႔နဲ႔ပါ။ အဲဒါ အေကာင္႔ အတု မဟုတ္ေၾကာင္းပါ(ဖရင္႔တစ္ေယာက္ေဝါေပၚမွာ ကြန္မင္႔တစ္ခု ေတြ႔လိုက္ရ လို႔) အရင္က ဖရင္႔ ငါးေယာက္ပဲ ရွိခဲ႔ပါတယ္။ ၂၀၁၄ ႏွစ္အကုန္မွာေတာ႔ ေပၚလ စီေျပာင္းလိုက္ပါတယ္။ ေပ႔ဂ်္ကို လိုက္ခ္ထားသူ၊ ပုံမွန္စာဖတ္သူေတြကို ကိုယ္က ဖိတ္တာရွိသလို လာအပ္တာကိုလည္းအမ်ားစုလက္ခံမိပါတယ္။ ေပ႔ဂ်္ကိုလိုက္ၿပီး တဲ႔ေနာက္ ကိုယ္႔ပို႔စ္ေၾကာင္႔ သူတို႔ စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္စရာ ထူးမရွိေတာ႔ဘူး လို႔လည္း ထင္လို႔ပါ။
"စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္စရာ"ဆိုတာ ေရးဟန္က ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္။ဘာသာေရးကေန ေဘာလုံးပြဲေရာက္၊ ေဘာလုံးပြဲကေန ႏိုင္ငံေရးေရာက္၊ ႏိုင္ငံေရးကေန သေရာ္စာ၊ ကဗ်ာ၊ အစုံေရာက္မို႔ပါ။
ဇင္ေဝေသာ္ကအတုေပၚေလာက္ေအာင္(သို႔)ေႏွာက္ယွက္မႈခံရေလာက္ေအာင္
ေပၚျပဴလာျဖစ္တဲ႔(သို႔)အႏၱရာယ္ေပးႏိုင္ေျခရွိတဲ႔ ေပ႔ဂ်္မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။

ေမတၱာျဖင္႔

"Will Buddhism settle in this land of beef and beer?"


အေနာက္ေတြမ်ားလို႔ ၾကည္ေပးရအုံးမယ္၊ ခပ္တည္တည္မ်က္ႏွာထားနဲ႔ ဖတ္ေပးၾကပါ။
ယူေကထုတ္ ဒီဂ်ာနယ္ရဲ႕အယ္ဒီတာ႔အာေဘာ္မွာ "Will Buddhism settle in this land of beef and beer?" (အမဲသားနဲ႔ဘီယာေပါတဲ႔ကၽြန္းေပၚမွာ ဗုဒၶ ဘာသာအတြက္ ေနရာေကာ ရွိလို႔လား) လို႔ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြရဲ႕အေမးနဲ႔ မိတ္ဆက္ထားပါတယ္။
သူတို႔အဖြဲ႔သက္တန္းက ႏွစ္ ၉၀ ေျမာက္ခဲ႔ၿပီ။ တာထြက္လည္း ေကာင္းပါသတဲ႔။
ဗုဒၶဘာသာဟာ လူျဖဴအသိုင္းအဝိုင္းထဲမွာ
၁။ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ သေဘာတူလက္ခံႏိုင္မႈ၊ လက္ေတြ႔က်မႈ
၂။ က်င္႔သုံးမႈမွာ အေနာက္တန္ဖိုးေတြနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိမႈ ေတြေၾကာင္႔ အက်ိဳးရွိပါတယ္ တဲ႔။
သူကေတာ႔ ပညာနဲ႔မုဒိတာတန္ဖိုးႏွစ္ခုကိုပဲ သီးျခားထုတ္ျပၿပီး ဒီလမ္းစဥ္အတြက္ ဗုဒၶဘာသာက လမ္းညႊန္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း ေရးထားပါတယ္။

ဆိုပါစို႔...................


"အီရန္ႏိုင္ငံကို ႂကြေတာ္မူသြားသည့္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ မြတ္စ လင္ႏိုင္ငံမွာ ဗုဒၶသာသနာျပဳရန္ရည္မွန္းထားေတာ္မူပါသျဖင္႔ ၁၀ ႏွစ္ၾကာေအာင္ (ငါးႏွစ္ မဟုတ္ဘူးေနာ္) အီရန္ႏိုင္ငံမွာ ဆက္လက္သီတင္းသုံးမည္ျဖစ္သည္ဟု သိရပါသည္။ ထို႔ၾကာင္႔ အီရန္ႏိုင္ငံမွာ သီတဂူေက်ာင္းေတာ္ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ရန္ သီတဂူဌာနခြဲ(အီရန္)က ဦးေဆာင္၍ အလႉေငြမ်ား ေကာက္ခံေနပါသည္။ သဒၶါၾကည္လင္ ပါရမီရွင္မ်ားအေနနဲ႔ တတ္အားသေရြ႕ကုသိုလ္ပါဝင္ႏိုင္ၾကေစရန္ နိဗၺာန္အက်ိဳးေမ်ွာ္၍ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။
ပုံ
ဥကၠ႒၊ သီတဂူဌာနခြဲ(အီရန္)"
ဆိုၿပီးအလႉခံရရင္ စကၤာပူကတင္ ေတာ္ေတာ္ရမွာ။