ေအဒီ ၂၁ ရာစု


လူ လႊတ္ေတာ္၌ တင္သြင္း ေဆြးေႏြးရသည့္ အေရးတႀကီး ကိစၥႏွစ္ရပ္
၁။ စစ္အေၾကာင္း နားလည္ရမည္ (သို႔) ကာကြယ္ေရးအေၾကာင္း နားလည္ရမည္။
၂။ ေခၽြးမ၊ သားမက္ ဖယ္ေရး၊ မဖယ္ေရး။
********************************************************************************
ဘီစီ ၆ ရာစု

လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ရွင္ေဒဝဒတ္။
လႊတ္ေတာ္အမတ္။ လင္းႏို႔သား ငါးရာျဖစ္ဖူးေသာ ရဟန္း ၅၀၀။

ဗုဒၶဇင္လႊတ္ေတာ္၌ တင္သြင္း ေဆြးေႏြးမည့္ အေရးတႀကီး ကိစၥႏွစ္ရပ္
၁။ ဗုဒၶဇင္ကို ႏွံ႔စပ္ရမည္ (သို႔) ပိဋကတ္ေတာ္ကို ကၽြမ္းက်င္လိမၼာရမည္။
၂။ အဖိတ္ေန႔ညေနမွာ ေခါင္းရိတ္ရမည္ (သို႔) ဥပုသ္ေန႔ မနက္မွာ ေခါင္းရိတ္ရမည္။

ေထာက္ခံမဲ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင္႔အထက္မွာရွိမွ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အတည္ျပဳႏိုင္ သည္။

မွတ္ခ်က္။ ဘုရားလည္း "ဒုအဂၤုလံ၊ ေဒြမာသံ" ျဖင္႔ ေရာမခ်ရ။ ဆႏၵရွိလ်ွင္ ဘုရားလည္း ေထာက္ခံ (သို႔) ကန္႔ကြက္ တစ္မဲထည့္ခြင္႔ရွိသည္။ မဲခြဲဆုံးျဖတ္ျခင္းမၿပီးမွီ အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင္႔ အရွင္မဟာ ေမာဂၢလာန္တို႔ကို ရဟန္းငယ္ ၅၀၀ ထံ စည္းရုံးေရး မလႊတ္ရ။

ပရမတၳနီးပါးမွန္တဲ႔ အမွန္တရား


ကုလသမဂၢမွာ မဲခြဲဆုံးျဖတ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္
အိုလံပစ္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြက္ မဲခြဲဆုံးျဖတ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္
(အျပင္မွာ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ)
ေနာက္ဆုံးအေျဖက စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းအတိုင္းပဲ ရွိတယ္။
ဒါက ပရမတၳနီးပါးမွန္တဲ႔ အမွန္တရား။
တျဖည္းျဖည္း ကိုယ္အားေကာင္းေအာင္ လုပ္ယူဖို႔ပဲ ရွိတယ္။

Ref: The Clash of Civilizations

အရမ္းရီရလို႕



ကမ္းလက္ shared Kathy Nyunt's video.

သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ဆီ ကရတာပါ အရမ္းရီရလို႕ မ်ေဝလိုက္တာပါ မူလဖန္တီးရွင္ေရ ေက်းဇူးပါေနာ္
Posted by Kathy Nyunt on Wednesday, May 27, 2015

ဓမၼဂဂၤါစာ ေပါက္ေနတာၾကာပါၿပီ


သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ေက်ာ္၊ သီဟနာဒက မဟာသႏၱိသုခမွာ၊ သူက ေထရဝါဒတကၠသိုလ္မွာပဲ ရွိေသးသည္။ မဟာသႏၱိသုခကို သူ အ လည္ေရာက္ေရာက္လာတတ္သလို ထိုႏွစ္မွာ ယူနီဆက္ကလည္း မဟာ သႏၱိသုခ သင္တန္းသား ရဟန္း၊ သီလရွင္၊ အျခား ေက်ာင္း သူေက်ာင္း သားေလးေတြအတြက္ က်န္းမာေရး အလုပ္ရုံပြဲ က်င္းပေပးသည္။ ထိုပြဲထဲကို ခရီးႀကဳံ ဓမၼဂဂၤါလည္းပါသြားသည္။

ကိုယ္တိုင္ အခန္းရပ္ ျပဇာတ္ေတြ ေရးၾက၊ ကိုယ္တိုင္ သရုပ္ေဆာင္ၾက၊ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြ စာစီၾက၊ ဇာတ္ဝင္ခန္း သီခ်င္းေတြေရးၾက၊ ပေဟဠိေတြ ဖြက္ၾက၊ ေျဖၾက၊ ဒီဘိတ္ေတြ လုပ္ၾက၊ ျငင္းၾက ခုံၾက။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသလို သခၤန္းစာယူစရာလည္း ေကာင္သည္။

တစ္ေန႔မွာေတာ႔ အိမ္သာအေရးႀကီးပုံကို အခန္းရပ္ျပဇာတ္ေရးၿပီး ကိုယ္တိုင္ တင္ျပၾကရသည္။ ျပဇာတ္ေရးစရာ ရွိလ်င္ေတာ႔ သူနဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ ပဲ ေရးမိသည္။ ယင္းျပဇာတ္ ေရွ႕ထြက္ စကားေျပာခန္းကို ဓမၼဂဂၤါက တာဝန္ ယူေရးသည္။ ေက်းလက္အိမ္သာ သခၤန္းစာထဲကို ဘယ္လို ညွပ္ထည့္လိုက္ သည္ မသိ၊ ဒါဝင္ေတြေရာ အီဗိုလူးရွင္းေတြပါ ပါကုန္သည္။ ယူနီဆက္ဆရာေတြလည္း မ်က္လုံျပဴး၊ လက္ခုပ္တီး၊ ေတာ္ေတာ္ႀကီး ၿမိဳင္သြား သည္။
အထူးသျဖင္႔ စာဖတ္နာ၊ စာလည္းေရြးလြန္းေသာ ယခု နယူး ဇီလန္ေရာက္ ဦးသီရိဓမၼက "ေမာဒန္ႀကီး၊ နင္႔စာေလး ငါ႔ကို မိတၱဴဆြဲေပးခဲ႔စမ္း ပါ၊ ႀကိဳက္လြန္းလို႔" ဟု ဆိုသည္။
ထိုမွေနာက္ သႏၲိသုခေက်ာင္းသားမဟုတ္ေသာ္လည္း ဦးသီရိသာမက အားလုံးက သူ႔ကို႔ ေမာ္ဒန္လို႔ သိသြားၾကသည္။ (အသိအမွတ္ ျပဳလိုက္ၾကရသည္)

ဓမၼဂဂၤါသည္ ေက်းလက္အိမ္သာႏွင္႔ ဒါဝင္၊ အီဗိုလူးရွင္းကိုပင္ မရ ရေအာင္ ဆြဲေစ႔ ကြန္႔စပ္ႏုိင္သူပင္။ ယေန႔ ဓမၼဂဂၤါေရာက္ေနသည့္ေနရာကို ကၽြႏ္ုပ္ေတာ႔ အံ႔ဩတႀကီး မျဖစ္မိ။

ထိုစဥ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၿပိဳင္တူဆိုခဲ႔ရသည့္ "ဒီေန႔" ဆိုသည့္ သီခ်င္းေလးကိုလည္း အမွတ္ရသည္။

မင္းတို႔ႀကီးလာရင္ ဘယ္လိုမိန္းမမ်ိဳးကို ယူမွာလဲ


မန္ခ်က္စတာ ရႈံးတဲ႔ေန႔၊ ေနအလြန္ပူတဲ႔ေန႔ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ဆရာသမား အိပ္ မေပ်ာ္တတ္ဘူး။ အဲသလိုေန႔ေတြမွာ လူပ်ိဳႀကီးဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကို ဟိုေမး ဒီေမး ေမးတတ္တယ္။
"မင္းတို႔ႀကီးလာရင္ ဘယ္လိုမိန္းမမ်ိဳးကို ယူမွာလဲ"
အမ်ားစုက ေလ်ာက္ေျပာၾကတာ၊ အရပ္ရွည္ရမယ္၊ အသားျဖဴရမယ္၊ ပညာ တတ္ရမယ္၊ စုံလို႔ စုံလို႔ပဲ။
အဲ......တစ္ေယာက္က လြဲရင္ေပါ႔။
"က်ေနာ္ႀကိဳက္တ္တဲ႔မိန္းမ က်ေနာ္ယူမွာ"
"ေဟ"
************************************************************************
စကားတစ္ခြန္းထဲနဲ႔ က်ေနာ္ဆရာ႔ျဖစ္သြားတဲ႔ သူငယ္ခ်င္း
ရြာျပန္ေရာက္လို႔ သူဘယ္မွာရွိေနသလဲလို႔ေမးေတာ႔ အမေတြက.....
"သူ....ဘုန္းႀကီးဝတ္သြားၿပီ" တဲ႔။
ကဲ ၾကည့္၊ ဒီေကာင္က လုပ္ခ်သြားျပန္ၿပီ။ သူ႔စကားနဲ႔သူကေတာ႔ ဟုတ္လို႔။
"က်ေနာ္ႀကိဳက္တ္တဲ႔မိန္းမ က်ေနာ္ယူမွာ" တဲ႔ေလ။

(ေစာေနလတ္၊ လူလားမေျမာက္ေသးေသာ အေတြးမ်ား)