ဖႆကိုသင္တာ ေဝဒနာကို ေက်ာ္ေတြ႔


ရန္ကုန္ေရာက္ခုိက္ ေနာင္ေတာ္ရဟန္းတစ္ပါး၏ ေက်ာင္း၌ ခဏမွ်သီတင္းသံုးစဥ္ကျဖစ္၏။ တရားစခန္းႏွင့္ တည့္တည့္ဝင္တိုးေန၏။ တရားဝင္ထိုင္ရန္ သူကဆို၏။ စာေမးပြဲၿပီးစျဖစ္၍ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ကေလး ေနလိုက္ခ်င္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ မျငင္းခ်င္။ အျခားေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား လည္း တရားစခန္းဝင္သျဖင့္ ဝင္လိုက္ရေတာ့၏။


တရားနည္းကား အနာဂါမ္ ဆရာသက္ႀကီး၏ နည္းတည္း။
ထိုင္ခ်ိန္ပိုၾကာ၏။ လမ္းေလွ်ာက္ခ်ိန္နည္း၏။ ကမၼ႒ာန္းဆရာကားေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီး ေက်းရြာမွ ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္တည္း။

အေမရိကန္ ဘိကၡဴနီ တစ္ပါးေျပာဖူးသည္ကို အမွတ္ရ၏။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဟူသည္ ဆံပင္ ရိတ္ျဖတ္ကာမွ်ျဖင့္မရ။ ဖန္ရည္စြန္းသကၤန္း ေကာက္ဝတ္ယံုျဖင့္မရ။ ဤမွ်ျဖင့္ရပါက လူတိုင္း ကတံုးေလးေတြႏွင့္ ျဖစ္ေနႏိုင္သည္ဟုပင္ “ေသာ” သြားေသး၏။ မွန္၏။ လူ႔စိတ္၊ ရဟန္းစိတ္ အားလံုးသည္ မထိန္းေက်ာင္းရေသးလွ်င္ အတူတူပင္ျဖစ္၏ ။

(၄)ရက္သာ ကုန္သြားသည္ သမာဓိက မရ။ ထိုနည္းက သမာဓိၿပီးမွ ဝိပႆနာကို ကူးသည္။ သမာဓိ ထူေထာင္စဥ္ စကားေျပာျခင္းကို တားျမစ္၏။ ဝိပႆနာကူးသြားလွ်င္ အေရးႀကီးေသာ အဓိပၸါယ္ရွိေသာ စကားေျပာႏိုင္၏။ ငါးရက္ေျမာက္ေန႔၌ ေယာဂီမ်ားကို ေခၚ၍ တရားစစ္ေတာ့၏။

က်န္သည့္ေယာဂီမ်ားမွာေတာ့ မည္သို႔ ရွိမည္မသိ။ မိမိမွာေတာ့ တရားရွဳမွတ္ျခင္းႏွင့္ ပက္သက္၍ ေျပာေလာက္စရာဘာဆိုဘာမွ မရွိ။ သို႔ေသာ္ ေမးက တစ္ခုခုေတာ့ ေျပာရေပလိမ့္မည္။

သီဟနာဒသည္ မေလ်ာ္ရာ၌ အလြန္ေတာ္၏

ေတာ္ပံုကိုဆိုအ့ံ။

ဆရာကေခၚေမးေတာ့မည္။ ဘာေျပာရမည္နည္း။ စဥ္းစား၏။မရ။ ထိုစဥ္ ေရအိုးစင္မွ ေရေအး တစ္ခြက္ကို ေမာ့ေသာက္လိုက္မိ၏။ အျမင္မွာ ေအးခ်မ္းေနေသာ ထိုေရက ခံတြင္းထဲေရာက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ခ်က္ခ်င္းေႏြးသြား၏။ မေသခ်ာလွေသး။ ဒုတိယ ေရေအးတစ္ခြက္ ထပ္စမ္းၾကည္၏။ မွန္၏။ ခံတြင္းမွ အပူရွိန္ေၾကာင့္ေရေအးသည္ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္းေႏြးသြား၏။

ထိုစဥ္ မစြံေသာ ဉာဏ္အလင္းလက္သြားေတာ့၏

သို႔ျဖစ္လွ်င္ ရွဴလိုက္မိေသာ “ေလ” ကေရာ။ ဤသို႔ပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အျပင္မွ ေလသည္ ေအးေနရမည္။ ႏွာေခါင္းထဲဝင္၊ အဆုတ္ဆီေရာက္ေအာင္သြား၊ ျပန္ထြက္လာေသာ ထိုေလသည္ ေသခ်ာေပါက္ ေႏြးေနရမည္။ မိမိသမာဓိမရွိ၍ မသိျခင္းသာျဖစ္ႏိုင္သည္။

ဤေဖာ္ျမဴလာကို ရသြားေတာ့၏
ဆရာႀကီးက တရားအေတြ႔ကိုေမး၏။



ဝင္သြားေသာေလက ေအး၍ ျပန္ထြက္လာေသာ ေလကေႏြး၏” ဟုေျဖခ်လိုက္သည္။

ထိုစဥ္လံုးဝေမွ်ာ္လင့္မထားေသာ အရာျဖစ္သြားေတာ့၏။ တရားအေတြ႔မေမးမီက ဦးခ်ထားၿပီးေသာ ထိုဒကာႀကီးက ႀကံဳ႕ႀကံဳ႕ေလးထိုင္ခါ ဦးခ်ျပန္ေတာ့သည္။ ဘာမွန္းမသိ။ မိမိလည္း ျပဴးတူးျပာတာျဖစ္သြား၏။ ဆရာႀကီးကေလွ်ာက္၏။

ထူးလွတဲ့ ပါရမီရွင္ အရွင္ျမတ္ပါဘုရား။ ဆက္လက္ႀကိဳးစားအားထုတ္ေတာ္မူပါဘု၇ား။ ဒီေန႔အထိ တပည့္ေတာ္ ပို႔ခ်ေနတာက အေတြ႔(ဖႆ) ပဲရွိပါေသးတယ္ဘုရားအရွင္ဘုရားက ဖႆကိုေက်ာ္ၿပီး ေဝဒနာကိုေတာင္ ေတြ႔ေနပါၿပီဘုရား။ အရွင္ဘုရားလည္း စာကိုသိပါတယ္။ ဖႆ ပစၥယာ ေဝဒနာ ပါဘုရား။ တကယ္တမ္းက်င့္ရင္ ဖႆကို ေတြ႔ၿပီး တဲ့ေနာက္ ေဝဒနာကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ဖို႔ အခ်ိန္လိုပါတယ္ဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ေလေတာ့၏။

မေလ်ာ္ရာေတာ္မိေသာ သီဟနာဒသည္ ဆရာႀကီးကို လိမ္လိုက္မိ၏။
အင္တာဗ်ဴးအၿပီး အျပင္ထြက္လာေတာ့ မိတ္ေဆြရဟန္းမ်ားကဆို၏။

“အေမာင္သီဟနာဒ၊ သင့္ထံ၌ သမာဓိျခဴးတစ္ျပားမွ မရွိသည္ကို ငါတို႔သိ၏။ သင္ႏွင့္စာလွ်င္ ငါတို႔ကမွ အနည္းငယ္ရွိေသး၏။ သို႔ေသာ္ ငါတို႔ေျဖေသာ အေျဖသည္ ဆရာႀကီး သေဘာႏွင့္ ညီဖို႔ေဝလာေဝး၊ ပို၍ႀကိဳးစားရန္သာ ဆိုလိုက္၏။ သင့္ကိုမူ ဆရာႀကီးက ဦးသံုးႀကိမ္ပင္ ပိုခ်လိုက္၏။ သင္၏ အေျဖကား အဘယ္နည္း” ဟုေမးၾက၏။

မတတ္ႏိုင္ေျဖလိုက္၏။ အားလံုးရယ္ၾက၏။

ထို႔ေနာက္ မိမိကို “ ေဝဒနာ” ကိုယ္ေတာ္ဟု ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ ဥတၱရက  စ၍ ေခၚေတာ့၏။
တရားစခန္းၿပီးမွ ထိုကိစၥကို ဆရာႀကီးကို ရွင္းျပမိ၏။

“လိမ္သည္ဟု မထင္ပါႏွင့္ဘုရား။ အရွင္ဘုရား ေတြ႔လိုက္ရသည္ကလည္း တကယ္သဘာဝ ဓမၼပါပဲဘုရား” ဟုေျဖသိမ့္ရွာ၏။ မွန္၏။ ေျဖသိမ့္ျခင္းမွ်သာ။

သီဟနာဒ
 









Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အရည္အေသြးမီ အခ်ိန္ ~ ကြာလတီ တိုင္း(မ္)

ခြင့္ရက္ေလးလည္း ရွည္ရွည္ရ။ ကေလးေတြလည္း တခ်ိဳ႕ အလုပ္ကခြင့္ယူ၊ တခ်ိဳ႕လည္း စာေမးပြဲေျဖၿပီး ေဟာလီးေဒးမို႔ မေရာက္တာၾကာတဲ့ ရြာကို တစ္ေပ်ာ္တစ္ပါးႀကီး ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ရန္ကုန္ျပန္တယ္ဆိုေပမယ့္ ကိုယ့္မိသားစုေလးနဲ႔တင္ပဲ (အ၇ည္အေသးမီအခ်ိန္) Quality Time ျဖစ္ရေအာင္ဘယ္ ေဆြမ်ိဳးကိုမွ အသိေပးမေနေတာ့ဘဲ ဟိုတယ္မွာပဲတည္းလိုက္ေတာ့တယ္။ ဦးကိုေမာင္ ေရးမယ့္အထဲမွာ နည္းနည္း သိကၡာက်စရာေလးပါလို႔ ေဟာ္တည္နာမည္ေတာ့ ထည့္မေရးေတာ့ပါဘူး။ 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း တကယ္ေတာ့ အင္တာေနရွင္နယ္ မဆန္လွပါဘူး။ ကေလး ငါးေယာက္ရယ္၊ ဦးကိုေမာင္ရယ္ စုစုေပါင္း ေျခာက္ေယာက္အတြက္ Double Room တစ္ခန္းကိုပဲ ငွားၿပီး ျဖစ္သလိုအိပ္ၾကတာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္မိသားစုနဲ႔ကိုယ္ဆိုေတာ့ အရည္အေသြးမီ အခ်ိန္ေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ျဖစ္ပံုက ဒီလို။ ေရာက္တဲ့ေန႔မွာဘယ္ကိုမွ မသြားေတာ့ပဲ အခန္းထဲမွာပဲ ႏွပ္ေနလိုက္ၾကတယ္။

ခ်မ္းခ်မ္းက သူ႔ဘာသာသူ ကုန္က်စားရိတ္ေတြ ျပန္စစ္ေနတယ္။ ဘယ္သူမွ သူ႔ကို မခိုင္းဘူး။ သူ႔ဝါသနာနဲ႔သူ။ ပိုက္ဆံေရတြက္ေနရရင္ ေပ်ာ္ေနတဲ့ေကာင္မေလး။ 

အိုက္အိုက္ကေတာ့ ပ်င္းတယ္။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးေတြ ဖတ္ေနတာေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး စာၾကည့္စားပြဲမွာ စာဖတ္ေနတယ္။ စာအုပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၃-လက္မေလာက္ရွိတဲ့ ဒီပနီေပါင္းခ်ဳပ္။ ဒီေကာင္မေလး ကလည္း ဒီပနီေပါင္းခ်ဳပ္လိုစာအုပ္ေတာင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး စာေပထဲ ထည့္ထားတာ။ 

စပ္စပ္ကေတာ့ တစ္ခုခု စားရရင္ေကာင္းမယ္။ ဟိုတယ္ကလည္း လက္ဖက္သုပ္မရဘူး။ ေတာ္ေတာ္ အဆင္႔မမီတဲ႔ေဟာ္တယ္လို႔ ႀကိမ္းေမာင္းၿပီး လက္ဖက္သုပ္အဝယ္ထြက္သြားေလရဲ႕။ သူသြားတာက အေရးမႀကီးဘူး။ လက္ဖက္သုပ္ဆိုင္သြားၿပီး ေရခဲမုန္႔ မရရပါ့မလားဆိုၿပီး ရန္ျဖစ္လာမွာကို စိုးရိမ္ရတဲ့ အေဖက ရင္တမမ။ 

ဟိုေကာင္ ရွိတ္စပီးယား ငတူးကလည္း အိုက္အိုက္နဲ႔ တစ္ပါတီထဲပဲ။ စာအုပ္ထူထူနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ သိကၡာဟာ ခြဲျခားလို႔ မရဘူးဆိုတဲ့ေကာင္။ ဒီပနီေပါင္းခ်ဳပ္လိုစာအုပ္ေတာင္ အင္တာေနရွင္နယ္ လစ္ထေရခ်ားမွာ ေနရာမရွိ ရွိတ္စပီးယား ကိုျပန္တဲ့ ျမန္မာစာေရးဆရာေတြအားလံုး ခ်ာ၏။ မားသားလင္ေကြ႕နဲ႔မွ ရင္ကိုထိ ဆိုတဲ့ေကာင္။ 

ပြတ္သီးပြတ္သပ္ ခက္ခက္က သူ႔အေဖႀကီးနဲ႔ပဲ ခ်က္(စ္)ကစားခ်င္သတဲ့။ ခ်က္(စ္) ကစားခ်င္တာလည္း ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မွာ။ သူက သူမ်ားနဲ႔ မတူေၾကးဝါဒ

ခ်မ္းခ်မ္းက “အဲကြန္းတင္လိုက္ရင္ ဟုိတယ္ေဘလ္က ပိုက်သြားမလား“ တဲ့။ မက်ဘူးလည္းဆိုေရာ “ ကဲဟယ္၊ ကဲဟယ္“ ဆိုၿပီး (အလကားရလို႔တဲ့) ေကာက္တင္လိုက္တာ နာရီဝက္ေလာက္လည္း ၾကာေရာ တစ္ခန္းလံုး ေအးစိမ့္သြားတာပဲ။ ဒါကို မေက်နပ္တာက အိုက္အိုက္။ 

“ အဲကြန္းျပန္ခ်“ တဲ့ ခပ္ျပတ္ျပတ္ပဲ။ (ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာင္းလဲတဲ့ သေဘာတရား)
“ မခ်ပါရေစနဲ႔ ရွင္ ေပးရတာခ်င္းအတူတူမို႔ပါ “(ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာင္းလဲတဲ့ သေဘာတရား) 

သူတို႔ေလသံေတြ နည္းနည္း မာလာလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဆိုေနက် သီခ်င္းေလးကို တိုင္ေပးၿပီး အားလံုးလိုက္ဆိုၾကတယ္။ 

ခ်မ္း… ခ်မ္း. ခ်မ္း… ခ်မ္းလွခ်ည္ရဲ႕ ခ်မ္းခ်မ္းရယ္ “ ( သံၿပိဳင္)



မၾကာပါဘူး။ မီးက ဖ်က္ကနဲ႔ ပ်က္သြားပါေလေရာ။ ခက္ခက္က “ ကဲ  ေဖႀကီး၊ ဘယ္လိုလဲ ေဖႀကီး ရထား တစ္လံုးရွဳံးေနၿပီ          “ ဖေယာင္းတိုင္နဲ႔ ဆက္ကစားမယ္။ 

“ မလုပ္ပါနဲ႔ သမီးရယ္၊ ေဖႀကီး အရွဳံးေပးပါတယ္“
“ ေဖႀကီးက လူလည္က်တာပဲ။ မီးမပ်က္ရင္  (၁၀)မိနစ္အတြင္း ေဖႀကီးတကယ္ရွဳံးၿပီ “
“ သမီးကလည္း မီးပ်က္ေတာ့ ၁၀-မိနစ္ေတာင္ မၾကာဘူး။ ခု သမီးႏိုင္ၿပီေလ “
“ ရွံဳးတာကို လိုခ်င္တာ၊ အရွဳံးေပးတာကို လိုခ်င္ဘူး “ တဲ့။
ေဟာ့ဗ်ာ… ဒါနဲ႔ သီခ်င္းေနာက္တစ္ပုဒ္ ထပ္တိုင္ေပးလိုက္တယ္။
ခက္… ခက္.ခက္..ခက္ရခ်ည္ရဲ႕ ခက္ခက္ရယ္ “( သံၿပိဳင္)

ခ်မ္းခ်မ္းတင္ထားတဲ့ အဲကြန္းအရွိန္က ၁၅-မိနစ္ေလာက္အထိ အဆင္ေျပတယ္။ ၁၅မိနစ္ ေက်ာ္ေလာက္ေတာ့မွ
“ အိုက္တယ္ ၊ အိုက္တယ္ “ ဆိုၿပီး အိုက္အိုက္က ဆိုဖာႀကီးကို လက္သီးနဲ႔ တဘုန္းဘုန္း ထုပါေလေရာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးလည္း သံၿပိဳင္

အိုက္… အိုက္. အိုက္… အိုက္ ရတဲ့အထဲ အိုက္အိုက္ရယ္
 “ ဒီေတာ့မွ “ ဟီး… ကိုယ္လြန္သြားတယ္ “ တဲ့။ 

မၾကာပါဘူး။ ပူညံ ပူညံ စပ္စပ္ လၻက္သုပ္ေတြနဲ႔ အတူျပန္ေရာက္လာပါေလေရာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ၾကမ္းျပင္ေပၚထိုင္ၿပီး (အင္တာေနရွင္နယ္ စတန္းဒတ္မဟုတ္ေတာ့ ဘာအေၾကာင္းလဲ မီးေတာင္ ပ်က္ေသးတာ) လၻက္သုပ္စားပစ္လိုက္ၾကတယ္။ ဒီတစ္ခါ ကံဆိုးသူဦးကိုေမာင္ ..

“ အို …  ေယာ္… ေဂါဒ႔္… ငရုပ္သီးေတာင့္ႀကီး ဝါးမိၿပီ .. ရွဴး ..ရွဴး “
“သမီးေဘးမွာ ကပ္ထားတာ ေဖႀကီးက ေဘးကေန အရင္စားလို႔ ေဆာရီးေဖႀကီး “ ဆိုၿပီး စပ္စပ္က ေရသြားခပ္တယ္။ ( သူမ်ားနဲ႔ ရန္ျဖစ္သေလာက္ သူ႔အေဖႀကီးက်ေတာ့ ခ်စ္တယ္) 

ဒီတစ္ခါ ကေလးေတြက သူတို႔ကိုယ္တိုင္ပဲ
စပ္… စပ္. စပ္…စပ္လွခ်ည္ရဲ႕ စပ္စပ္ရယ္ “ တဲ့။ ဟြန္း.. စပ္ရတဲ့အထဲ။ 

ခဏေနေတာ့မွ ေပ်ာက္ေနတဲ့ ရွိတ္စပီးယားငတူးကို သတိရတယ္။
“သမီးတို႔ ငတူးဘယ္ေရာက္သြားသလဲ “
“မီး ပ်က္ ပ်က္ခ်င္း ထြက္သြားၿပီ။ အႏွိပ္ခန္းသြားၿပီး ရွိတ္စပီးယားေလးနဲ႔ ဇိမ္ခံလိုက္ရရင္ ေကာင္းမယ္ “ ဆိုၿပီးထြက္သြားတာ တဲ့။ 

“ ေဟာ ဗ်ာ….“
ခက္ခက္က “ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ေဖႀကီး“

“ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူးကြာ။ ေညာင္းတတ္တဲ့ ေဖႀကီးက အႏွိပ္မခံရဘဲ မေညာင္းတတ္တဲ့ ငတူးက သြားၿပီး အႏွိပ္ခံေနလို႔။ တကယ္ဆို ပါပါ့ကို လက္တို႔သင့္တာေပါ့ “  ဆိုေတာ့ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ ခက္ခက္က

တူး… တူး.တူး… ဝမ္းရက္ေလျခင္း တူးတူးရယ္“ တဲ့။ 

တကယ္ပါဗ်ာ.. ေမွာင္မည္းမည္း ေဟာ္တယ္ခန္းေလးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရယ္သံေတြနဲ႔ တကယ့္ကို လင္းလက္သြားခဲ့ပါတယ္။ 

တူး… တူး. တူး… ဝမ္းရက္ေလျခင္း တူးတူးရယ္ ။ ( အစုတ္မေလး ဒါမ်ိဳးက် တတ္)

တကယ္ တကယ္ အရည္အေသြးမီ အခ်ိန္ - ကြာလတီ တိုင္း(မ္) ပါပဲ



ဦးကိုေမာင္




















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္း ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲဖိတ္ၾကားလႊာ

 
သာသနာေတာ္ႏွစ္- ၂၅၅၅ ခုႏွစ္                                                         ေကာဇာသကၠရာဇ္- ၁၃၇၃ ခုႏွစ္
နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ


အဘိဓမၼာအသင္းၾကီးႏွင့္မဂၤလဝိဟာရေက်ာင္းတိုက္တို႕မွၾကီးမႉးျပဳလုပ္သည့္
ပထမအၾကိမ္ စုေပါင္းရဟန္းခံပြဲ ႏွင့္ ဒုတိယအၾကိမ္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္း ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲဖိတ္ၾကားလႊာ

သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လႊတ္ေျမာက္ရာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကို ရည္သန္သမႈအာရုံျပဳ၍ ပထမအၾကိမ္ စုေပါင္းရဟန္းခံပြဲႏွင့္ ဒုတိယအၾကိမ္ အသံမစဲ မဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲေတာ္ႀကီးကို ေအာက္ပါ အစီအစဥ္အတိုင္း စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။
စုေပါင္းရဟန္းခံပြဲအစီအစဥ္

၂၁.၀၁.၂၀၁၂ - ခုႏွစ္၊ စေနေန႔ နံနက္ (၁၀) နာရီတြင္ ပဗၺဇၨမဂၤလာ( ရွင္ျပဳမဂၤလာ ) ၊ ညေန (၃) နာရီတြင္ ဥပသမၸဒမဂၤလာ (ရဟန္းခံမဂၤလာ) ၊ညေန (၆) နာရီတြင္ စုေပါင္းသိမ္ဆင္းေလာင္းကုသုိလ္ပြဲ ကိုက်င္းပ ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
* သိမ္ဆင္း ရဟန္း ၃၂ ပါးခန္႕  ရွိပါသည္။ 

အသံမစဲမဟာပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲအစီအစဥ္
ေန႔ရက္      ။         ။ ၂၂. ၀၁.၂၀၁၂ - ခုႏွစ္၊ တနဂၤေႏြေန႔ မွ ၂၆. ၀၁.၂၀၁၂ - ခုႏွစ္၊ ၾကာသပေတးေန႔ အထိ
ဖြင့္ပြဲအခ်ိန္  ။         ။ ၂၂. ၀၁.၂၀၁၂ - ခုႏွစ္၊ တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ ၉ း ၀၀ နာရီ
ေနရာ        ။         ။ မဂၤလဝိဟာရေက်ာင္းတိုက္

မဟာပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ၾကီးကို ငါးရက္ငါးညတိုင္တိုင္ အသံမစဲ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ အတူတကြ စုေပါင္းရဟန္းခံပြဲ ႏွင့္ အသံမစဲမဟာပ႒ာန္းပြဲဖြင့္ပြဲ တြင္ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္တို႔အား ဆြမ္းအစရွိေသာ ဒါတဗၺဝတၳဳအစုစုတို႔ျဖင့္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းကာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳတို႔ကုိ သာဓုအႏုေမာဒနာ ေခၚယူမည္ျဖစ္ပါသျဖင့္ အထက္ပါအစီအစဥ္အတိုင္းၾကြေရာက္ခ်ီးျမင့္ပါရန္ ခင္မင္ေလးစားစြာ ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။

 ေလးစားစြာျဖင့္
လူတိုင္းအတြက္ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး(စကၤာပူ)
















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

တက္ေခါက္ျခင္း အႏုပညာ


 
ဒီလူကေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းတဲ့လူ။ သူနဲ႔ေတြ႔မွတက္ေခါက္ျခင္းအႏုပညာဆိုတာ  ၾကားဖူးတယ္။ ေလခြ်န္တာတို႔ ဘာတို႔ဆိုရင္ေတာ့ ထားပါေတာ႔။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ဟာနဲ႔ သူက်ေတာ့ အဟုတ္ပဲ။

          “ ဒီလိုဗ်၊ တက္ေခါက္သံကို ျခံဳၿပီးၾကည့္လုိက္ရင္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲရိွတာ။ ခပ္မာမာေခါက္လိုက္တဲ့ “ တက္” ေခါက္သံနဲ႔ ခပ္ညွင္းညွင္းေလး ဆြဲေခါက္လိုက္တဲ့ “ တက္” ေခါက္သံဆိုတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအသံႏွစ္သံရဲ႕ အဓိပၸါယ္က အမ်ားႀကီးကြဲသြားတယ္”

          ဒီလူဘာစိတ္ကူးနဲ႔ တက္ေခါက္သံေတြအေၾကာင္း လာရွုင္းျပေနတာလည္း မသိဘူး။ မဆိုးဘူး၊ စိတ္ဝင္စားစရာေတာ့ေကာင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႔ကို ေထာက္ေပးလိုက္တယ္။

          “ ဟုတ္ၿပီ၊ လုပ္ပါဦးဗ်။ နည္းနည္းေလး ထပ္ရွင္းပါဦး”


           “ ဆိုၾကပါစို႔ဗ်ာ၊  ႏြားေမာင္းေနတုန္း “တက္” ေခါက္သံ ခပ္ျပင္းျပင္းေခါက္လိုက္၊ အဲဒီ “ တက္” ေခါက္သံရဲ့ အဓိပၸါယ္က “ႀကိမ္နဲ႔ ေဆာ္မိေတာ့မယ္” ဆိုတာဗ်။ ႏြားကလည္း သိတယ္။ ခပ္သြက္သြက္ သြားေတာ့တယ္။ အဲသလို မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားက ႏြားေမာင္းေနရင္း “တက္” ေခါက္သံ ညွင္းညွင္းေလးကိုဆြဲၿပီး ေခါက္မယ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါေပမယ့္ “ ညွင္းေတာက္” က တစ္ခ်က္ထဲေတာ့ ေခါက္လို႔မရဘူး။ “ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္” လို႔ စီးရီးေလးလိုက္ရတယ္။ အဲဒီ “ ညွင္းေတာက္” ရဲ့ အဓိပၸါယ္က “ေဖ့သားႀကီးရဲ့၊ ရုန္းထားစမ္းပါကြာ၊ ၿပီးေတာ့မွာပါ၊ ေရာက္ေတာ့မွာပါ”  ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးထြက္တယ္ဗ် ။ ဆိုလိုတာက ႀကိမ္နဲ႔ေဆာ္တာထက္ ႀကိမ္နဲ႔ေက်ာေပၚကို ပြတ္ေပးလိုက္တဲ့ အဓိပၸါယ္္မ်ိဴးပဲ။ ႏြားကလည္း ဒါကိုသေဘာေပါက္တယ္ဟု ရွည္ရွည္ေမ်ာေမ်ာႀကီး ရွင္းျပ၏။


           ၿပီးေတာ့ သူ႔က ေကာ္ဖီတစ္ႀကိဳက္ကုိ ေအးေအးေဆးေဆး ႀကိဳက္ေနျပန္ေရာ။ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားမႈရွိမရွိကို အကဲခတ္ေနတာလည္း ျဖစ္မွာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္လည္း စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း မ်က္ရိပ္ျပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကခပ္တည္တည္ပဲ၊ စီးကရက္တစ္လိပ္ကိုေတာင္ မီးညွိလိုက္ေသးတယ္။ မေမးရင္ မေျပာေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အခ်ိဳးနဲ႔တူပါတယ္။

          ဒါနဲ႔ သူကဆက္ၿပီး “ တက္” ေခါက္လို႔ရေအာင္ ေထာက္ေပးလိုက္တယ္။

          “ခင္ဗ်ား “တက္” ေခါက္ျခင္း အႏုပညာက ႏြားေတြနဲ႔ပဲ ဆိုင္သလိုျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္က ထူတယ္ဗ်။ စပ္စပ္လိုပဲ။ ဒီေကာင္မေလးကို သိတယ္မဟုတ္လား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထပ္လင္းပါဦးဗ်”

          ဒီေတာ့ သူက-
          “ခင္ဗ်ားက တကယ္ထူတဲ့သူဗ်ာ။ ဒီတက္ေခါက္သံႏွစ္ခုနဲ႔ ေခြးတစ္ေကာင္ကိုလည္း စမ္းသပ္ႏိုင္တယ္။ ဟိုမွာ ေခြးႀကီးတစ္ေကာင္ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လက္ေတြ႔ျပမယ္ဆိုၿပီး သူ႔ “တက္” ေခါက္ျခင္းအႏုပညာကို ဆက္ျပေတာ့တာပဲ။ သူက “ ညွင္းညွင္းတက္” ေခါက္သံကို သူ႔ဖီး(လ္)နဲ႔သူ ေခါက္လိုက္တယ္။

          “ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္”
          ဟုတ္တယ္၊ ေခြးႀကီး သူ႔အနား ေျပးလာတယ္။ သူေခါက္လိုက္တဲ့ တက္ေခါက္သံက ျမန္မာလို “ အို႔၊ အို႔၊ အို႔၊ အို႔၊” ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးထြက္တယ္။ ေမတၱာ၊ ကရုဏာဓာတ္ပါတယ္ေပါ့။ ဒါကို ေခြးက ခံစားလို႔ရတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ေျပးလာတာ။

          ေခြးႀကီးလည္း အနားေရာက္ေရာ သူက-
          “ေတာက္!” ဆိုၿပီး အျပင္းစား “တက္” ေခါက္သံႀကီး ေခါက္ခ်လိုက္တယ္။ ေခြးႀကီးလည္း တစ္ခ်ိဳးတည္းလစ္ေျပးေတာ့တာပဲ။ ဒီေတာ့မွ သူက-

          “ ခင္ဗ်ား ေတြ႔ၿပီ မဟုတ္လား” လို႔ ေမးတယ္။ “တကယ္ေတာ့လည္း ဘာမွေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ေဒါသနဲ႔ ေခါက္လိုက္ေတာ့ ဒီေခြးႀကီးကလည္း အႏၱရာယ္ေတာ့ရွိၿပီဆိုၿပီး ထြက္ေျပးေတာ့တာပဲ”

          ဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္က-
          “ ဆရာ သစၥာနီရဲ့ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္ ေရႊျမန္မာထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ဖရုသဝါစာ ဝတၱဳတဲ့ဗ်။ အဲဒီလူရဲ့အလုပ္က လူေတြဆဲတာကို ခံေပးတဲ့အလုပ္တဲ့။ အလကားေတာ့ သူက အဆဲမခံဘူးဗ်။ ပိုက္ဆံေပးၿပီး ဆဲရတာ။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို မဆဲတတ္လို႔ သူကေတာင္ ဆဲနည္းသင္ေပးရတယ္ တဲ့။ ဆဲနည္းလည္းသင္ေပး၊ အဆဲလည္းခံဆိုရင္ေတာ့ ေၾကးကေတာ့ တမ်ိဳးျဖစ္သြားတာေပါ႔။ ခင္ဗ်ားလည္း အဲသလို လုပ္ၾကည့္ပါလား။ “တက္” ေခါက္နည္း သင္တန္းေလးဘာေလးေပါ႔ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ ထင္တယ္ေနာ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ “ တက္” မေခါက္တတ္ဘူး။”

          “ ဆရာ သစၥာနီရဲ့ဝတၱဳကို ကြ်န္ေတာ္လည္း ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္ကိစၥက မလြယ္ဘူးဗ်။ “တက္ေခါက္တာက နည္းပညာထက္ ခံစာမႈက ပိုအေရးႀကီးတာဗ်ဆဲတယ္ဆိုတာက စကားလံုးေတြနဲ႔ ဆဲတာဗ်။ “တက္” ေခါက္တာက စကားလံံုးေတြ မပါဘူး၊ ပါလို႔လည္း မရဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ပိုခက္တာဗ်။ ခံစားမႈနဲ႔မွ ရတာ။

          အမွန္အတိုင္း ဝန္ခံရရင္ အဲဒီလူကို ကြ်န္ေတာ္အရမ္းစိတ္ဝင္စားသြားၿပီ။
          “ ရွင္းပါဦးဗ်၊ ခင္ဗ်ား ခံစားမႈကိစၥကို-”

          “လြယ္လြယ္ေလးပါဗ်ာ။ လူတစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ အရာဝတၱဳတစ္ခုကို ခါးခါးသီးသီးႀကီး မုန္းမေနဘူးရင္ ခင္ဗ်ားရဲ့ ပထမ “တက္” ေခါက္သံက အႏုပညာမပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ အရာဝတၱဳတစ္ခုခုကို ႏွစ္ႏွစ္ခါခါ မခ်စ္ဘူးဆိုရင္ ဒုတိယ “တက္” ေခါက္သံက အႏုပညာ မေျမာက္ျပန္ဘူးဗ်။ ဒါပါပဲ-”

          “ ခင္ဗ်ားက ဒါေတြ ဘယ္လိုသိတာလဲ“
          “ကြ်န္ေတာ့္ ေခြးမေလးက အသည္းငယ္တယ္ဗ်တက္ေခါက္သံျပင္းျပင္းေတြၾကားရင္ တအားဝမ္းနည္းတတ္တာ ။ ဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္က ဒုတိယ တက္ေခါက္သံကို စၿပီးေလ႔က်င့္ခဲ့တာ။ ေခြးမေလးကို ကြ်န္ေတာ္က ႏွစ္ႏွစ္ကာကာခ်စ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ တက္ေခါက္သံကလည္း အႏုပညာေျမာက္ၿပီး ထိေရာက္မႈလည္း ရွိသြားတာ။ နဂိုကကြ်န္ေတာ္ ဒီတက္ေခါက္သံမ်ိဳး မေခါက္တတ္ဘူး။ ေခါက္လည္း အသက္မဝင္လွဘူး။”

          “ ခင္ဗ်ားဟာက ဟုတ္ေရာဟုတ္ရဲ့လားဗ်ာ”
          “ ခင္ဗ်ားမယံုရင္ အိမ္ကိုသြားရေအာင္။ ကြ်န္ေတာ့ေခြးမေလးကို ခင္ဗ်ားတက္ေခါက္ၾကည့္။ အႏုပညာေျမာက္မေျမာက္ တိရိစၦာန္ေတြက ခံစားႏိုင္တယ္”

          ဒါနဲ႔ သူ႔အိမ္္ကိုလိုုက္သြားတယ္။ သူေျပာတဲ့ ေခြးမေလးကိုလည္း ေတြ႔တယ္။
          “ ဖမ္းေတာ့ေလ၊ ခင္ဗ်ားတက္ေခါက္ၾကည့္ေလ” သူကေျပာတယ္။

          “ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္” ညွင္းညွင္းသြဲ႔သြဲ႔ တက္ေခါက္သံကို ေခါက္လိုက္တယ္။ ေခြးမေလးက ကြ်န္ေတာ့ဆီ ေျပးမလာဘူး၊ ခပ္တည္တည္နဲ႔ရပ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို စိုက္ၾကည့္ေနတယ္။ သူေျပာတာကို နည္းနည္းသေဘာေပါက္သလိုလို ရွိလာတယ္။

          “ ကဲ၊ ခင္ဗ်ား ေတြ႔ၿပီမဟုတ္လား။ ခဏနားဦးဗ်ာ။ ၿပီးေတာ့မွ ခပ္ျပင္းျပင္းတက္ေခါက္သံကို ဆက္ၿပီး စမ္းသပ္ေပါ႔”


          “ ကဲ ခင္ဗ်ား ခပ္ျပင္းျပင္းတက္ေခါက္သံကို စမ္းၾကည့္ေတာ့”
          “ေတာက္” အက်ယ္ေလာင္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ေခါက္လိုက္တယ္။ အသံက က်ယ္ေပမယ့္ ေခြးမေလးက ထြက္မေျပးဘူးဗ်ဒီေတာ့မွ သေဘာေပါက္တာက်ယ္တိုင္းလည္း ေၾကာက္တာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာကိုေလ

          ကြ်န္ေတာ့္ တက္ေခါက္သံႏွစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ ေခြးမေလးက ေရွ႕တိုးမလာသလို၊ ေနာက္ဆုတ္လည္း ထြက္ေျပးမသြားဘူး။ ဒီေတာ့မွ သူကေျပာျပတယ္ -

          “ တကယ္ေတာ့ ဒါက ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ခင္ဗ်ားအခု တက္ေခါက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားက ဘာကိုမွ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာခ်စ္မေနသလို၊ ဘာကိုမွလည္း ခါးခါးသီးသီးမုန္းမေနလို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတက္ေခါက္သံက အသံသာကြဲသြားတာ၊ ဟိုတစ္ဖက္မွာက်ေတာ့ ခံစားမႈကြဲမသြားဘူး ျဖစ္ေနတာ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အႏုပညာမေျမာက္ဘူးလို႔ သံုးပါတယ္။ ခင္ဗ်ား သေဘာမတူလည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး” ဆိုၿပီး-

          “ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္” လို႔ ေခါက္လိုက္ေတာ့ ေခြးမေလးက သူ႔အနားေျပးလာခဲ့ၿပီး သူ႔လက္ကိုေတာင္ လွ်ာနဲ႔လွ်က္ေနလိုက္ေသး။


          ေတာ္ေတာ္ဟုတ္တဲ႔လူ
          တက္ေခါက္ျခင္း အႏုပညာတဲ့။                                      


ဇင္ေဝေသာ္















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အဘိဓမၼာသည္ အယ္ဒီတာႏွင့္လည္းတူ၏


အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကား နက္ရွဳိင္း၏။ ေျပာဖြယ္မရွိေတာ့။ ဗုဒၶဝိသယ (ဘုရားရွင္၏အရာ)၊ သဗၺညဳတဥာဏဝိသယ (သဗၺညဳတ ဥာဏ္ေတာ္၏အရာ) သာ ျဖစ္ေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ပညာေရးေဒါက္ထရိတ္ဘြဲ႔ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူရေသာ သာရီဟူသည့္ ဒါယိကာမႀကီး၏ သားႀကီးျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္သာရိပုတၱ (ပီအိတ္ခ်္ဒီ အတုမရွိ) သည္ပင္ ကုန္စင္ေအာင္ သေဘာေပါက္ေတာ္မူလိမ့္မည္မထင္။ ဗုဒၶဝိသယဟု ဆိုတံုသည္မဟုတ္ေလာ။



          အဘိဓမၼာသည္ သုတၱာန္ေဒသနာေတာ္လာ စကားေတာ္ကို အဆံုးမရွိ ဆြဲဆန္႔၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ာနယ္လစ္(စ္) ႏွင့္တူ၏ဟု ဆိုခဲ့ၿပီ။ အဆံုးမရွိ ဆြဲဆန္႔လိုက္ၿပီး အားလံုးကို တစ္စုတစ္ေဝးတည္း ျဖစ္ေအာင္လည္း ျပန္လည္ေပါင္းစည္း၏။

          အနည္းငယ္ ခ်ဲ႕ဆိုခ်င္၏။

          ဘုရားရွင္သည္ မဂၤလသုတ္၌ “ အေသဝနာစ ဗာလာနံ” ဟု ေဟာေတာ္မူ၏။
          သုတၱာန္ေဒသနာက “ေဟာ” ဆိုသည့္ စကားတစ္လံုးကိုသာ ဆို၏။
          အဘိဓမၼာက ထို “ေဟာ” ဟူသည့္ စကားလံုးကို ဤသို႔ ဖြင့္ဆို၏။ “ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သ႑ာန္၌ျဖစ္ေသာ၊ ေဒသနာဥာဏ္ေတာ္ ျပဌာန္းေသာ (အခ်ိဳ႕ဌာနမ်ား၌ မဟာကရုဏာဥာဏ္ ျပဌာန္းေသာ) ေသာမနႆသဟဂုတ္၊ မဟာႀကိယာ ဥာဏသမၸယုတ္ အသခၤါရိကစိတ္ျဖစ္၏” ဟု ဆို၏။ အခ်ိဳ႕ကား ရႈပ္သြားသည္ဟု ဆို၏။ ဥာဏ္မွီေသာ္ရွင္း၍ ဥာဏ္မမွီေသာ္ ရႈပ္သြားသည္ဟုထင္သည္။

          ထိုမွ်မက ထိုစိတ္ႏွင့္ယွဥ္ဖက္ ေစတသိတ္တို႔ကို ဆက္ဖြင့္ျပ၏။
          ထိုစိတ္၊ ေစတသိတ္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေနေသာ (ထိုေဟာေတာ္မူခိုက္၌) စိတၱဇရုပ္ေတာ္တို႔ကို ဆက္ဖြင့္ျပန္၏။

          ထိုတရားတို႔ကိုေပါင္း၍ ခႏၶာဖြဲ႔လိုက ဖြဲ႔လို႔ရ၏။ အာယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာတို႔ ဖြဲ႔လိုက ဖြဲ႔လို႔ရ၏။
          ဤသည္မွာ “ေဟာ” ဆိုသည့္ စကားေလးတစ္လံုးကို အစယူကာ အဘိဓမၼာက ျဖန္႔ထုတ္လိုက္ေသာ ပရမတၱတို႔တည္း။ နက္နဲလွေပစြ။

          “အဘိဓမၼာသည္ အယ္ဒီတာႏွင့္လည္းတူ၏” ဟူေသာ စကားကိုဆိုအံ့။ အဘိဓမၼာ ေဒသနာသည္ အဓိပၸါယ္၊ သရုပ္သကန္ ျဖန္႔ထြက္ျခင္းကို လိုလိုလားလား လက္ခံေသာ္လည္း စကားလံုး ေဖာင္းပြျခင္း ကိုေတာ့ လက္မခံ။ အားလံုးကို အက္ဒစ္လုပ္ပစ္၏

          ဥပမာေဆာင္၍ ရွင္းအံ့။

          ေန႔စဥ္ဘဝ၌ ေရရွိ၏။ ေရေအးရွိ၏။ ေရပူရွိ၏။ ေရခဲရွိ၏။ အမည္နာမမ်ား ရႈပ္ေထြး၏။ ဓာတုေဗဒသိပၸံစမ္းသပ္ခန္းက ဤမွ်ရႈပ္ေထြးေဖာင္းပြေနေသာ အမည္နာမတို႔ကို လက္မခံ။ အတိုခ်ဳပ္၍ အက္(ခ်္) တူးအို ဟုဆို၏။ ရွင္းသြား၏။ (သို႔) ရႈပ္သြား၏။ ဥာဏ္မွီေသာ္ရွင္း၍ ဥာဏ္မမွွီေသာ္ ရႈပ္၏။



          သို႔ေသာ္ သီဟနာဒတို႔က ေရေသာက္သည္၊ ေရခ်ိဳးသည္ဟုသာ ေျပာၾက၏။ အက္(ခ်္) တူးအို ေသာက္သည္၊ အက္(ခ်္) တူးအို ခ်ိဳးသည္ဟု မေျပာၾက။ ေျပာလွ်င္ ေၾကာင္၏။

          ဤသည္မွာ သမၼဳတၱိသစၥာႏွင့္ ပရမတၳသစၥာတို႔ သေဘာတည္း။
          အဘိဓမၼာသည္ ပရမတၳစစ္စစ္ကို လက္ခံ၏။ ( အာရမၼဏပစၥည္းမွာေတာ့ ပညတ္ပါရ၏။)

          သုတၱာန္ေဒသနာမွာ ရွင္ဘုရင္ရွိ၏။ တိုင္းသူျပည္သားရွိ၏။ ေပးကမ္းသူရွိ၏။ ေတာင္းစားသူ ရွိ၏။ ရဟန္းရွိ၏။ ဒကာ၊ ဒကာမရွိ၏။ ႏုိင္ငံရွိ၏။ ၿမိဳ႕ရွိ၏။ တရားေဟာသည္ရွိ၏။ အတင္းေျပာသည္ရွိ၏။….ရွိ၏။…ရွိ၏။

          အဘိဓမၼာဟုေခၚသည့္ အယ္ဒီတာ့စားပြဲသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ထိုမွ်ေဖာင္းပြလွေသာ စကားလံုးတို႔ တည္းျဖတ္ျခင္းကို ခံရေတာ့၏။

          ထိုအရာတို႔ကို အဘိဓမၼာက စကားႏွစ္လံုးထဲက်န္ေအာင္ တည္းျဖတ္လိုက္၏။ နာမ၊ ရူပ (နာမ္ႏွင့္ ရုပ္) ဟုျဖစ္၏။ အဆင့္အျမင့္ဆံုး ပရိသတ္အတြက္ျဖစ္၏။ အရာခပ္သိမ္းသည္ နာမ္ (သို႔) ရုပ္ တစ္ခုခုျဖစ္ေနရမည္။ နာမ္ႏွင့္ ရုပ္တြဲစပ္လည္းျဖစ္မည္။ ရွင္းသြား၏။ နာမည္ေတြ မလိုေတာ့။

          အခ်ိဳ႕ေသာ ပရိသတ္မ်ားအတြက္ အနည္းငယ္ခ်ဲ႔၍ ပတ္ဗလစ္(ရွ္) လုပ္လိုက္၏။ ပဥၥကၡႏၶာ၊ ခႏၶာငါးပါးဟု ျဖစ္၏။

          အခ်ိဳ႕အတြက္ အာယတန (၁၂) ပါး။ အခ်ိဳ႔အတြက္ ဓာတ္ (၁၈) ပါး။ အခ်ိဳ႔အတြက္ သစၥာ (၄) ပါး။ မိမိအသိႏွင့္ကိုက္ေသာ အယ္ဒီးရွင္းကို ယူဖတ္ရန္သာ အေရးႀကီး၏။

          အက္ဒစ္လုပ္ရာ၌ အဘိဓမၼာက ရက္စက္၏။ ဘုရားမရွိ၊ စၾကၤာဝေတးမင္းမရွိ၊ ဗိမၺိသာရမရိွ၊  အဇာတသတ္မရွိ။ ထိုအရာတို႔ကို စုစည္း၍ နာမႏွင့္ ရူပဟုဆိုလိုက္၏။ ပဥၥကၡႏၶဟု ဆိုလိုက္၏။ အႏွစ္မပါေသာ ပညတ္တို႔ကို အားလံုးမင္နီျဖင့္ ျဖတ္ပစ္လိုက္၏။

          ရွင္းသြား၏။ (သို႔) ရႈပ္သြား၏။ သိေသာ္ ရွင္း၍၊ မသိေသာ္ ရႈပ္၏

          အဘိဓမၼာသည္ လူကိုလြတ္ေျမာက္ေစ၏။ (သို႔) လူကိုလည္း ခ်ည္ေႏွာင္သြားႏိုင္၏လြတ္ေျမာက္ဟူသည္ အဘိဓမၼာသေဘာက်က် ေနတတ္သြားျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ခ်ည္ေႏွာင္သြားႏိုင္၏ ဟူသည္ ထိုအဘိဓမၼာအသိကို အေျခခံ၍ မာနတက္သြားျခင္းတည္း။ ဤသည္မွာ အဘိဓမၼာႏွင့္မဆိုင္၊ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ဆိုင္၏

          မည္သို႔ဆိုေစ အဘိဓမၼာသည္ အယ္ဒီတာႏွင့္တူ၏။ မလိုသည္မ်ားကို တည္းျဖတ္၏။ မလိုေသာအရာတို႔သည္ ေလာကသစၥာ၊ သမုတိသစၥာတို႔တည္း။ ထိုသစၥာတို႔က စကၤာပူမွာမွန္၍ ရန္ကုန္တြင္မွားေနတတ္၏။ အာရွမွာမွန္ၿပီး အေမရိကမွာ မွားေနတတ္၏။ မေန႔ကမွန္၍ ယေန႔ မွားေနတတ္၏။ ယေန႔ မွားေနေသာ္လည္း မနက္ျဖန္၌ မွန္လွ်င္ မွန္ေနတတ္ျပန္၏။ ဒါကို အဘိဓမၼာေဒသနာက တစ္စက္ကေလးမွ ၾကည့္လို႔မရ။ အက္ဒစ္ခ်လိုက္သည္။

          မွန္၏။ အဘိဓမၼာသည္ အယ္ဒီတာႏွင့္လည္းတူ၏။

          အားလံုးကို ခ်ဳပ္ၾကပါစို႔။
          “ေဟာ” ဆိုသည္႔ သုတၱာန္ေဒသနာကို အဘိဓမၼာက တစ္စခ်င္းဆြဲထုတ္ကာ ဂ်ာနယ္လစ္၏။ အင္ေဖာ္ေမးရွင္းမွန္သမွ် အကုန္ရေအာင္ ဆြဲထုတ္၏။( ဂ်ာနယ္လစ္)

          “ပညတ္မ်ားျဖစ္သည့္ အကာသဘာဝ၊ စကားအသံုးအႏႈံးတို႔ကို အဘိဓမၼာက ရက္ရက္စက္စက္ တည္းျဖတ္၏။ ( အယ္ဒီတာ)

          ဤေဆာင္းပါးကိုဖတ္ၿပီး လူတစ္ေယာက္မွ် အဘိဓမၼာသင္လိုစိတ္ေပါက္သြားမည္ဆိုလွ်င္ အျငင္းပြါးဖြယ္စကားႏွစ္လံုးကို(လူ႔နားသို႔ေရာက္ေစလိုေသာေစတနာျဖင့္)သံုးမိျခင္းအတြက္ေနာင္တမရလို။ နာမည္ႀကီးေအာင္ အဆန္းထြင္ျခင္းမဟုတ္

          ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳခ်င္၏။
          အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ႀကီး စည္္ပင္ျပန္႔ပြါးပါေစသတည္း။
          အဘိဓမၼာပို႔ခ်သူ၊ သင္ၾကားသူ၊ သေဘာေပါက္သူမ်ား တိုးပြါးလာပါေစသတည္း။
          ထိုသူမ်ားကလည္းအဘိဓမၼာေဒသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။


                                                                                                                          သီဟနာဒ  
                                                                              







    ( ၂-၁-၂၀၁၂   ညေန-၄:၄၅)











Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.