အသံထြက္ ေရာေႏွာမႈ


ေလာကဓမၼ ကို ျမန္မာလို ေလာကဓံ ဟု သိထားၾကသည္။
အမွန္ေတာ့ ေလာကဓမၼက ေလာကျဖစ္စဥ္ သေဘာတရား သာျဖစ္ပါသည္။
ေလာကဓံ ဟု ေခၚဆိုနားလည္ရာမွ တဆင့္ ေလာကဒဏ္ ႏွင့္ ေရာေထြးမႈလည္း ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုးေလာကဓံၾကံဳရတိုင္း ဒါက ေလာကဓံပဲဟု သတ္မွတ္လာၾကသည္။ မယုံ မရွိပါနဲ႔၊ ထီေပါက္လို႔ ေပ်ာ္ေနသူကို ဒါက ေလာကဓံလို႔ မေျပာၾကပါ။

အမွန္မူ ေလာကဓမၼေခၚေသာ ေလာကဓံသည္ အေကာင္းေရာ အဆိုးပါ ပါ၀င္ပါသည္။
ဆန္႔က်င္ဖက္ ေလာကဓံမ်ားစြာ အခု ရန္ကုန္ျပန္တဲ့အေခါက္မွာ ၾကံဳေတြ႕ရသည္။ မီးပ်က္သည္၊ ဥပေဒထဲမွ ခပ္တည္တည္ ဥပေဒမရွိသလို ေတာင္းသည္။ ဒါသည္ ေလာကဓံ။
မိတ္ေဆြေကာင္းတစ္ေယာက္ အရွင္လတ္လတ္ရလိုက္ျခင္းသည္လည္း ေလာကဓံသာ ျဖစ္ပါသည္။

ေဘာ လံုး ပြဲ လက္မွတ္


ကမ္းလက္ shared Tin Maung Win's post.
သည္ေန႔ညေန ေစာင္း မွာ The Straight Times က ဖံုး ေခၚ လာ တယ္
ေဘာ လံုး ပြဲ လက္မွတ္ ကိစၥ ေမး တာ
ဒို႔ဗမာ ဆိုင္ ကေန semi final ပြဲ ကို ၂၅$ နဲ႔ ၅ ေစာင္ ဝယ္ ရ တယ္ လို႔ ေျဖ လိုက္ တယ္ ၊ သူ တို႔သိတာ က Final မွာ ေရာင္းတာ ဘဲ သိ တာ....ဆက္ ေျဖ လိုက္ တယ္. လက္ မွတ္ မွာ တန္ ဘိုး က ၁၃ က်ပ္ ေရး ထား တာ လို႔. နံ မည္ ရယ္ IC အလုပ္ အ ကိုင္ ပါ ေျပာ လိုက္ တယ္. သတင္းထဲ ထည့္်ရးရင္ ရ တယ္ လို႔
အမွန္ လက္ မွတ္ က ရ ၿပီး သား၊ ေန ရာ မ ေကာင္း လို႔ (section420) လိုခ်င္ တဲ့ မိတ္ေဆြ ကို ေပး ၿပီး ထပ္ ဝယ္တာ
လက္မွတ္ သြားယူသူ ကို သူ တို႔ ေျပာ တာ က ၅ $ အျမတ္ က ေဘာ အသင္း အတြက္ပါ တဲ့. လက္မွတ္ ရေတာ့ၾကည့္လိုက္ ေတာ့ တန္ ဘိူး က ၁၃ က်ပ္. သြားယူသူ ကို ဆူ ျပစ္ လိုက္ တယ္ နင္တယ္ၿပီး အ ပါ လား လို႔.. ေျပာလိုက္ေသး တယ္ လက္မွတ္ရတာ သူ တို႔ က္ု ဘဲ ေက်း ဇူး တင္ ရမဲ့ အေပါက္....အဲ့ဒီ ထဲ က တင္း ေန တာ ေနာက္ ပိုင္: FB မွာ ဖတ္ ရေတာ့ ပို ခ်ဥ္ လာ တယ္ E အေရးေကာင္းလို႔ဘဲ လက္ မွတ္ေတြရတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ကို႔လူမ်ိဳး ေတြ က ဒုကၡ ခံၿပီး လက္မွတ္မ ဝယ္ ခ်င္ တာ မ်ိဳး
စီးပြားေရး လုပ္ တာ ကို နားလည္ တယ္ အမွန္အကန္ ေျပာ ၿပီး လုပ္..
SEA game or police က တရား စြဲ ရင္ ကို႔စားစရိတ္ က္ုစား ၿပီး သက္ ေသ လိုက္ ဘို႔ အ ဆင္ သင့္ ဘဲ

 

တကယ္က ကိုယ္လုပ္သည့္အလုပ္ကို ပိုင္နိင္ဖို႔၊ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အဆင့္အထိ ရွိေနဖို႔သာ


အနာဂါမ္ ဆရာသက္ႀကီး တရားျပလာခဲ့ဖူးသည္။
ထိုမွေနာက္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ာ ဆက္တိုက္လိုလို တရားျပလာခဲ့ၾကသည္။
ကမ႓ာအထိတရားေျခဆန္႔သြားသူက ဆရာႀကီး ဦးဂိုအင္ကာ
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ကအစ မ်ားစြာ တရားျပသူျပ၊ အဘိဓမၼာ ပို႔ခ်သူ ပို႔ခ်။

မေန႔က သူမ်ားတက္သျဖင့္ ဖတ္လိုက္ရသည့္ စေတးတပ္တစ္ခုမွာ လူအလုပ္ကို ဘုန္းႀကီးလုပ္လို႔ရေပမဲ့ ဘုန္းႀကီးအလုပ္ လူလုပ္လို႔ မရဟန္ ေရးထားတာကို ဖတ္လိုက္ရသည္။
တကယ္က ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ေရာေထြးယွက္တင္ျဖစ္မႈ ရွိပါသည္။
တကယ္က ကိုယ္လုပ္သည့္အလုပ္ကို ပိုင္နိင္ဖို႔၊ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အဆင့္အထိ ရွိေနဖို႔သာ အေရးႀကီးသည္။

ဒါက ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေအာက္မွာပဲ ရွိေသးသည္။

ၾကက္သား ကာလသားခ်က္နဲ႔ ပုံမပ်က္ ကိတ္မုန္႔ တစ္ပြဲ


ရြာကိုမေရာက္ျဖစ္ခဲ့ေပမဲ့ တစ္အိမ္လုံုးစာ ၾကက္သားကာလသားဟင္း ခ်က္ထားဖို႔ မွာခဲ့သည္။
ရြာမေရာက္ဘဲ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။

ေနာက္ေန႔မနက္ အသိတစ္ေယာက္က ဘာစားခ်င္သလဲ ေမးလို႔ အလြမ္းေျပ ဒါပဲစားမယ္ ေျဖခဲ့မိ၏။ သူမက ကိုယ္တိုင္မလာ၊ ကေလးေတြကို အပို႔ခိုင္းလိုက္သည္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ထိုဟင္း ေရာက္လာသည္ေပါ့။ စားေကာင္းပါသည္။ ထိုဟင္းကိုစားၿပီး ဘာမွ မစားျဖစ္ေတာ့။

တစ္ေယာက္ကလည္း ကိတ္မုန္႔ စီစဥ္ထားသည္၊ လက္ရွိ က်န္းမာေရးနဲ႔အညီ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ မစားျဖစ္။
မိတ္ေဆြေတြ ေရာက္လာတိုင္း ထိုကိတ္မုန္႔ကို ခ်ေကၽြးမိသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ မစားၾက။လူမမာစာဟု ထင္ေသာေၾကာင့္လား၊ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ မႀကိဳက္ေသာေၾကာင့္လားေတာ့ မသိပါ။

မေန႔က ပထမဆုံး ဆရာ သစၥၥာနီနဲ႔ ကိုေက်ာ္သာလာသည္၊ ထို႔ေနာက္ ဆရာ ေမာင္စိမ္းနီလာသည္။ ျပသနာက ေမာင္စိမ္းနီႏွင့္ ႐ိုက္လိုက္ေသာပံုမွာ ထိုကိတ္မုန္႔ပြဲပါသြားသည္။

ထိုစဥ္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က တို႔ကို ခ်ေကၽြးတဲ့ ကိတ္မုန္႔က ပန္းကန္းကအစ အတူတူပဲ ေျပာရင္း ဖုန္းဆက္သည့္အခါ စဥ္းစားရင္း ရယ္ေမာလိုက္ရသည့္အျဖစ္က ဗိုက္ေၾကာေတြ နာသည္အထိပင္။ ဒီေန႔ လာခ်င္လို႔ လိပ္စာေတာင္းသူမ်ား ထိုကိတ္မုန္႔ကို အရင္ သတိရေစခ်င္ပါသည္။ ထိုကိတ္မုန္႔ မကုန္ေသးပါ။ ေရခဲေသတၱာထဲမွာ ရွိေသးသည္။

ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦး (က်ဴရွင္)


၁၉ ရက္ေန႔က ထူးထူးျခားျခား တက္ေရာက္လာသူမ်ားတြင္ ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦး က်ဴရွင္လည္းပါ၀င္သည္။ ဆရာႀကီးကေတာ့ အရြယ္လည္းရွိ၊ မ်က္စိလည္းေကာင္း အခုလို စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ရံုမက ဘာသာျပန္ဖို႔အထိပါ စိတ္၀င္စားလို႔ ၀မ္သာေၾကာင္း၊ သူ႔အေနနဲ႔ မ်က္စိကို ေတာ္ေတာ္ ၫွာေနရေၾကာင္း ေျပာသြားသည္။ စကား ဒီထက္ၾကာၾကာ ေျပာလိုေသးေသာ္လည္း ႏွစ္ဖက္စလုံးက ရႈပ္ေနသျဖင့္ ခဏသာေျပာခြင့္ရခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုက္သင့္သေလာက္ ျပည့္စုံသည္။ ေလးစားရသည့္ ဘာသာျပန္ ကၽြမ္းက်င္လွေသာ ဆရာႀကီးေတြထဲမွ တစ္ေယာက္ လို႔ေတာ့ အနည္းဆုံး ေျပာႏိုင္ပါသည္။
ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဆရာႀကီးႏွင့္ ေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ အလြန္၀မ္းသာမိပါသည္။


စုဋီကာရွိၿပီးျဖစ္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦး က်ဴရွင္၏ ေဆာင္းပါးကို ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္မိၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါသည္။ အတိတ္၊ ပစၥၥဳပၸန္မွတဆင့္ အနာဂတ္ကို ေမ်ွာ္ေခၚေရးထားသျဖင့္ သုံးသပ္စရာေတြ မ်ားစြာပါ၀င္ပါသည္။