❖ ဘုရားေဆးနဲ႔ေဝးတဲ႔ရဟန္း ❖


၁။ ဝက္နဲ႔သေဘၤာသီး
ျမန္မာေတြမေရာက္ခင္က သေဘၤာသီးစားရမွန္း နာဂေတြမသိၾကေသးဘႈး၊
အမ်ားအားျဖင္႔ဝက္ေတြကို ခုတ္ၿပီး ေကၽြးၾကတာ၊
ျမန္မာေတြက သေဘၤာသီးမွည့္သြားေတာင္းရင္
ဝက္ေကၽြးဖို႔လားလို႔ ေမးတတ္ၾကသတဲ႔။
စားလုိ႔ရမွန္းလည္းသိေရာ အလကားသြားေတာင္းလို႔ မရေတာ႔တဲ႔အျပင္
သူတို႔ပါ လိုက္စားလာၾကေတာ့ ဝက္ေတြသေဘၤာသီး သိပ္မစားရေတာ႔ဘူး။  ။

၂။ ပဲငါးပိနဲ႔ ေဆာ္ယာဘီးမစ္(လ္ခ္)
ရြာမွာတုန္းက ႏြားေတြအလုပ္မ်ားၿပီးပင္ပမ္းတဲ႔ရက္ေတြဆိုရင္
ပဲငါးပိတို႕ ပဲစင္းငံုတို႔ကုိ ေရစိမ္ၿပီး ႏြားေတြကုိအား႐ွိေအာင္ တိုက္ၾကတယ္၊
အခုပဲငါးပိစိမ္ရည္ျဖစ္တဲ့ ေဆာ္ယားဘီးႏုိ႔ေတြကို ႏိုင္ငံျခားကလူေတြ
အျမတ္တႏုိးႀကီးေသာက္ေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။
အဲဒီေနာက္ ေစ်းႀကီးလြန္းလို႔ ႐ြာက လူေတြေတာင္
ပဲငါးပိတို႔ ပဲစင္းငံုတို႔ စားဖို႔မလြယ္ေတာ႔ဘူး တဲ့။  ။

၃။ ႏြားက်င္ငယ္ေရနဲ႔ ဖန္းခါးသီး
ဘုရားေပးတဲ႔ေဆးျဖစ္တဲ့ ႏြားက်င္ငယ္ေရနဲ႔စိမ္တဲ႔႔ ဖန္းခါးသီးကုိ
ဒီေန႔အထိဘုန္းေပးဆဲ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး႐ွိတယ္၊
ဘုရားေပးတဲ႔ေဆးမို႔သာ အနံ႔အသက္ကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ကိုျပင္းတယ္။
တစ္ခါက ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ တပည့္တစ္ပါးနဲ႔ တစ္ခန္းထဲ ေနခဲ႔ရဖူးတယ္၊
သူက အဲဒီေဆးကုိ တစ္ခါဘုန္းေပးလိုက္ရင္ ေလႇာင္ေနတဲ႔အခန္းထဲ
အနံ႔ေတြစြဲက်န္ရစ္တာ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေပ်ာက္ေတာ႔ဘူး၊
သူက စမ္းၾကည့္ပါလားဆိုေတာ႔ ဘုရားေဆးနဲ႕ေဝးတဲ႔ရဟန္းမို႔
အနံ႔ကို မခံႏိုင္ဘူး၊ ျဖစ္ပံုက၊ အနံ႔ပဲေသာက္ခဲ႕ရေတာ႔တယ္။
အနံ႔ပဲေသာက္ရတာကကိုမလြယ္ဘူး။

ဒါနဲ႔ပဲ  ဘုရားေဆးနဲ႔ ဒီေခတ္ရဟန္းကလည္း
ဝက္နဲ႔သေဘၤာသီး၊ ႏြားနဲ႔ ပဲငါးပိတို႔ပဲစင္းငံုတိုလိုျဖစ္လို႔။  ။






သီဟနာဒ
 















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အဲနီးမဲလ္၊တိရစၧာန္

 
ကမာၻမႇာ႐ႇိတဲ႔ ဘာသာတရား အမ်ားစုက လူသားအခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္႐ုိင္းပင္းမွဳအေၾကာင္းေျပာေနခ်ိန္မွာ ဗုဒၶဘာသာကေတာ႔ ေမတၲာတရားကုိ စၾကဝဠာ အဆုံးအထိ ခ်ဲ႕ျဖန္႔လုိက္ပါတယ္။

ဗုဒၶါစရိတ ကေတာ႔ တရစာၧန္ေတၸအေပၚ သနားၾကင္နာမွဳဟာ အစစ္မႇန္ဆုံး ဘာသာတရားပါ တဲ့။
တိရစာၧန္ေတၸအေပၚ ညႇာတာေထာက္ထားၾကဖ႔ုိ ပထမဆုံး ဥပေဒ ေရးဆၸဲခဲ႔တာဟာ ဘီစီ သံုးရာစုက ဗုဒၶဘာသာမင္းတစ္ပါး ျဖစ္တဲ႔ အေသာက မင္းျမတ္ပါပဲ။








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ကြန္မင့္မ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕သီျခင္း

မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က သတိရေၾကာင္း၊ ဘာေၾကာင္း ေျပာခိုက္သတိရျခင္းသည္ေကာင္း၏၊ ဘုရားရွင္လည္း ခ်ီးမြမ္း၏၊ သတိကား ပုိသည္မရွိဟုပင္မိန္႔ေတာ္မူ၏ ဟု ခပ္႐ႊန္း႐ႊန္းေဖာက္ေနခိုက္ ရွင္ေႏွာင္း ငယ္က "တင္ေ၀သာ္ လည္း မွတ္ထား ၊ မွတ္ထား...အင္း ဒါပဲေနာ္။

December 27, 2011 at 4:06pm · Like"ဟု ဇင္ေဝေသာ္ကို မပီတပီ ခ်စ္စႏုိး ျဖင္႔ တင္ေဝေသာ္ဟုေခၚကာ သတိေပးသြား၏၊ ဝမ္းနည္းမိ၏၊ ရွင္ေႏွာင္း ငယ္က သတိေပးေသာ္လည္း ရွင္ေႏွာင္းႀကီးက ဘာမွမေျပာခဲ့။

Mg Ogga က" ေရေရလည္လည္မုိက္တဲ့ အေတြးဗ်ာ ဒါနဲ႕ ကမ္းလက္က အခ်ဳိ႕ စာေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႕ ဧ၀ံေမသုတံ ဘေလာ့မွာ အသုံးျပဳခြင့္ ေပးပါခင္ဗ်ာ ၾကိဳက္လုိ႕"လုိ ႔႐ုိးသားစြာ ခြင့္ေတာင္းခိုက္ ဘာျပန္ေျပာရမလဲ စဥ္းစားေနစဥ္ ကိုႀကီး Khant က "ဘာမွမဟုတ္ဘူးရယ္ ..တစ္ကယ္...ႏွစ္ျခိဳက္သူတို႔နမ္းပါေစ။။။:)" ဟူေသာ ကြန္မင္႔ေလးတက္ေရးသည္၊ ဒါနဲ႔ပဲ ေအးေလ နွစ္ျခိဳက္သူတို႔နမ္းပါေစ ေပါ႔ ဟု ေျဖၿပီးသားျဖစ္သြားေလေတာ႔သည္။

အဲဒီေန႔က အိပ္ယာထေနာက္က်ေနခဲ့သည္၊ ဟုိ ဒကာ ဇင္ေဝေသာ္ ရဲ႕ညစာမစားျဖစ္တဲ့ အိပ္မက္မ်ား အေၾကာင္းကို မဆီမဆိုင္ေလ်ႇာက္စဥ္းစားေနခဲ့မိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏၊။ အလြန္ရွဳပ္ေထြးေသာစာျဖစ္ၿပီး ဘာကိုဆိုလုိခ်င္မွန္းလည္းတိတိက်က်မသိ၊ ထို႔ေၾကာင္႔ပင္ အာ႐ုံဆြမ္းစားလက္ခံထားမိသည္ကိုေမ႔ေလ်ာ႔ကာ ေနျမင္႔ေအာင္ပင္ အိပ္လုိက္မိ၏၊ အာ႐ုံဆြမ္းစားလြတ္သြား၏။ ဒါကို မျဖစ္မေနသိလုိက္ေသာ Noble Moe က "ပ်င္းတဲ့သူလြတ္မယ္ထင္တာ ေတာ္ေသးတာေပါ့သူလြတ္သြားလို ့းD" ဟု လွမ္းေနာက္သြားေလေတာ႔၏၊အလြန္ေနာက္ေသာ ဒါယိကာမပင္တည္း။

ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ တစ္ကိုယ္လုံး ေညာင္းကိုက္ေနသည္၊ ဆရာသမားက မုိး႐ြာခ်င္လု႔ိ ဟု မုိးႏႇင့္ အေညာင္းအကိုက္ မဆီမဆိုင္ဆက္စပ္၏၊အတန္ၾကာမွ မ Khin San Yu က "သမိုင္းဟူသည္ ေနာက္လွည့္လွည့္ၾကည့္ရေသာ အလုပ္တစ္ခုျဖစ္သျဖင့္ အလြန္ဇက္ေညာင္းေသာ ပညာရပ္ တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သမိုင္းသင္ရန္ အႏိွပ္ခန္းလို၏။းp:p:p:p" ပီ ပီ ပီ ပီ ဟု ခရာမွဳတ္ရင္း အေၾကာင္းတရား အမွန္ကို လက္ခ်ာေပးသြား၏၊ ပါဠိေတာ္စကားျဖင္႔ဆိုရမူ ေမွာက္ထားအပ္ေသာဝတၳဳကို လႇန္ျပလုိက္ သကဲ႔သု႔ိျဖစ္၏၊ အထဲမွာ ဘာရွိမွန္းေတာ့မသိ။ႀကံဳမွ ေမးရေပေတာ႔အံ႔။( အံ႔ ဟူသည္ ဆရာအံ့ မဟုတ္၊)

မား ဆိုး က"အခ်ိန္တိုင္းမွာ... အခ်ိန္တိုင္းမွာ .. အခ်ိန္တိုင္းမွာ .. ကိုယ္ေခါင္းငံု႔ေနရတယ္ ..........................."ဟု အယ္ဂ်ီးရီယားမွ ေနျပီး လွမ္း၍ေခါင္းငံု႕၏။ အဆံျပည့္ေသာ စပါးႏွံျဖစ္ပံုရပါသည္၊ စပါးႏွံသည္ အဆံျပည့္ေလခါင္းငံု႕ေလတည္း။

ေရျမင္းစပါယ္႐ွယ္လစ္အစစ္ျဖစ္ေလေသာ အန္ဆီး ေဒၚWin Win Yee က" ေရျမင္းေတြမွာေတာ့ အထီး ကကိုယ္ဝန္ေဆာင္တယ္ တဲ႕" ဟု ေရျမင္းအေၾကာင္း ေရခင္းျပစဥ္ ဓာတ္တူ႐ာေပါင္းမိၿပီး ကုန္းေပၚ ကျမင္းကို ျမင္းရာ မသြင္း၊ ေရထဲကျမင္းကိုမွ စိတ္ဝင္စားေသာMoe Khant က ဒီကိစၥ စိတ္ဝင္စားတယ္:) ဟု ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ အငွားရွာေဖြေလေတာ႔၏၊ ေရလူျဖစ္ခ်င္ပံုရ၏၊

မ်က္မွန္တပ္ထားေသာဆရာေတာ္တစ္ပါးက အိႏၵဳျမစ္ဝွမ္းယဥ္ေက်းမႈဘာသာျဖင့္ေရးထားခဲ႔ေလရာ ယေန႔တိုင္မည္သူမ်ွ ဘာသာမျပန္ဆိုႏိုင္ေသးေၾကာင္းသိရ၏၊ ဝမ္းနည္း၏၊ မသိျခင္းေၾကာင္႔၊ ဝမ္းသာ၏မသိျခင္းေၾကာင္႔။ ဖတ္ၾကည္႔ၾကပါေလ။ " အိမ္း၊ အတိတအစညတ။"ဟုျဖစ္၏။ ထိုစဥ္ Aye Thanda Tun က" ဤကား ဘာေရးနည္းမွန္းမသိေသာ စာေရးနည္းတည္း :)) "ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳလိုက္ေလေတာ႔၏။

လူ၌လူ႔ဒုကၡ၊႐ဟန္း၌ရဟန္း ဒုကၡ၊ ဘုရား၌ဘုရား ဒုကၡ ႐ွိ၏၊ဆံပင္႐ိတ္စဥ္က ဒုကၡမ်ားပါမသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ဟန္တူ၏။ ထို ဒုကၡႏွင္႔ပတ္သက္၍ ဒုကၡေရာက္ေနစဥ္ Bobo Koko ဆိုေသာ ထိုထို ထိုထို ပုဂၢဳိလ္က "မွန္ပါတယ္။ လူဆိုတာ ဒုကၡေတြကိုပဲ ေပြ႔ပိုက္ခ်စ္ေနရတာပဲေလ။"ဟု ဂလိုဂလိုဆို၏၊သူ ေပြ႔ပိုက္ခ်စ္ေနရေသာ ဒုကၡ၏ ဆိုက္က S လား၊ M လား၊ L လား XL လား မသိရ၊ ဒါကိုပင္ ဘုမသိဘမသိ Khin Ye Lwinက" ေအာ္ ဒုကၡ...ဒုကၡ"ဟု ေကာက္႐ုိးပုံေဘး ေျပာင္းဖူးဖက္ေဆးလိပ္ ထိုင္ေသာက္ေနေသး၏။

ဤသုိ႕ျဖင္႔ပင္ကမ္းလက္လပတ္လည္သည္ Nay Nwe Aung ေျပာသကဲ႔သု႔ိ "စာေရးသူ၏ အိမ္မက္သည္ အလြန္ခ်ိဳျမ သည္။ အိမ္တစ္လံုးေဆာက္ခ်င္သည္ ။............ ေနရာ ေနရာ ေနရာ၏"ျဖစ္ေနေတာ့၏။အိပ္မက္ခ်ိဳသူတိုိင္း အိမ္ပုိင္မရွိ၊ ေနရာမရွိ နရာ ေနရာ၏။ ခက္သည္က သူမေျပာသည္က အိပ္မက္မဟုတ္၊ အိမ္မက္ျဖစ္ေန၏။ ထုိ့ေၾကာင့္ သူမသည္ အအိပ္ႀကီးျခင္ကိုမမက္ အိမ္ရွိျခင္းကို မက္၏ ဟု သေဘာေပါက္႐ေလေတာ႔သတည္း။

သီဟနာဒသည္ မေလ်ာ္ရာ၌ အလြန္ေတာ္၏ဟု စာေရးရန္စဥ္းစားခိုက္ ေမာေနယ် ဟုအမည္ရေသာ ရဟန္းတစ္ပါးက လက္ေရးကိုၾကည့္ကာမ်ွျဖင္႔ လက္ႏွစ္ေခ်ာင္းေထာင္ၿပီး ေဟာကိန္းထုတ္သြား၏၊ေတာ္၏၊ေခ်ာ္၏ ။ ဟူလုိ၊ထုရဟန္းကိုု ဖူးေတြ႕ရေသာ္ အေဟာ ဝတ ေကာင္းေလစြ၊ ေကာ႑ည ပင္ လူျမင္မွေဟာႏုိင္၏၊ ေမာေနယ် ကိုယ္တိုင္ ေမာေနရေသာေၾကာင္႔ လားေတာ႔ မသိေခ်၊ မေမာေစ ခ်င္ပါ။ Ashin Khemacara မိန္႕သကဲ႔သုိ႕" အမ်ားအတြက္ ေကာင္းမယ္ထင္ရင္ လုပ္၊ အျပစ္ေျပာမယ့္လူက ေျပာမယ္။"

ရွင္ေႏွာင္း ငယ္ ေျပာသကဲ႔သို႕ပင္ "မျငိမ္းေသးေသာ...သာဓု သာဓု သာဓု။"



သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Lion's share. ျခေသၤ့မင္းေဝစု

အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ(ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၇၊၁၉၀၀-ဒီဇင္ဘာ ၂၇၊၁၉၇၇)
ဆရာေတာ္ႀကီး၏ေမြးေန႕သမယ၌ အႀကိဳက္ဆံုး မွတ္စု ဆယ္ခုကို မူးရင္းအတုိင္းပင္ မ်ွေဝလိုက္ပါသည္။

၁။ သက္သတ္လြတ္
"ေအာက္နတ္မ်ားက အသားစားမေ႐ႇာင္ၾကေသာ္လည္းအထက္နတ္မ်ားကမူအသားစားေ႐ႇာင္ၾက၍ သာသနာကိုလည္း ၾကည္ညိုၾက၏ ဟုစာလာေပလာအရသိရသည္။ သို႔ျဖစ္၍ သာသနာျပဳရာတြင္ အထက္နတ္ႀကီးမ်ား၏ အကူအညီရေစရန္ အထက္နတ္ႀကီးမ်ားအႀကိဳက္သက္သတ္လြတ္စားသည္။" တစ္ဘဝသာသနာ၊ႏႇာ၃၈၄။

၂။ သုတၱန္နဲ႔ အဘိဓမၼာ
"နတ္ျပည္မွာျမတ္စြာဘုရားအဘိဓမၼာတရားေတြေဟာတုန္းကအဘိဓမၼာတရားသားခ်ည္းေဟာ ေတာ႔ နာလို႔သာေကာင္း တာ တရားမရၾကပါဘူး တဲ႔၊ ၾကားထဲမွာ သုတၱန္တရားေတြွပ္ညွပ္ၿပီး ေဟာေတာ႔မွ သေဘာေပါက္ကုန္ၿပီးတရားရၾကတာပါ၊အဲဒါကို ဘုန္းႀကီးကအတုယူၿပီး ယခုလည္း အဘိဓမၼာသေဘာကို သုတၱန္နဲ႔ ေႏွာေႏႇာ၍ေဟာေနပါတယ္၊ အဘိဓမၼာ သေဘာ တရားခ်ည္း ေဟာေနပါလ်ွင္ ဒီ ပရိသတ္စိတ္ဝင္စားမႇာ မဟုတ္ဘူး၊ငိုက္ကုန္မယ္။ ၎ ႏွာ ၃၈၆၊၃၈၇။

၃။ ႐ုပ္ေသးျပပြဲ
ဘုန္းႀကီးကိုးကြယ္တဲ့ေနရာမႇာ သိပ္အေဝးႀကီးကလွမ္းၿပီးကိုးကြယ္ေနရင္ တရားဓမၼမနာရလုိ႔ ရသင့္တဲ့အက်ဳိး မဖြံ႕ၿဖိဳးဘူး တဲ့၊ အနားကပ္လြန္းျပန္ေတာ့လည္း ႀကိဳးေတြရွဳပ္ေနတာ ကိုျမင္ရ တတ္လ႔ုိ မေကာင္းျပန္ဘူး တဲ့။ ၎၊ ႏွာ၊၄၀၄။

၄။ အဲသလိုမေျပာနဲ႔
"တပည့္ေတာ္တို႔နယ္မွာ ဟိုႏွစ္ေတြကဆုိရင္ မိုးေခါင္တယ္ဘုရား၊ မႏွစ္တုန္းကေတာ့သီလ႐ွိတဲ့ ဆရာေတာ္တို႔ၾကြလာလို႔ အဲဒီေနာက္ မိုးေတြေလေတြေကာင္းတယ္၊ ဆန္ စပါးေတြရၾကတယ္ ဘုရား၊ ေစာေစာပိုင္းရက္ေတြကလည္းရြာေနတာပဲ ဆရာေတာ္တို႔ၾကြလာခိုက္မုိ႔ မိုးျပတ္ေပးတာပဲ၊" "ဒီလို မေျပာၾကပါနဲ႔၊ ေတာ္ၾကာ မိုးမ႐ြာလို႔ စပါးမရရင္ ဆရာေတာ္သီလပ်က္ သြားၿပီလု႔ိေျပာၾက လိမ္႔မယ္။ ဒါ ဆရာေတာ္နဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး၊ ထန္းသီးေၾကြခိုက္၊က်ီးနားခိုက္ ဆိုသလိုျဖစ္ရတာပါ။ ၎၊ႏႇာ၊၄၂၉၊၄၃၀။

၅။ မက်ဥ္း၊က်ယ္
"ယခုေန ငါ႔ကို ေရႊက်င္သာသနာပုိင္လုပ္မလား လို႕ေမးရင္ မလုပ္ခ်င္ဘူးလို႔ေျဖမွာပဲ၊ ဘာလို႔လဲ ဆိုရင္ နယ္က်ဥ္းလို႔ပါပဲ...။" "အဲ တစ္သာသနာလံုးရဲ သာသနာပိုင္လုပ္မလား၊ၿပီးေတာ့ သာသနာ ႀကီးကို ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့ အာဏာလည္း အျပည္႔အဝ႐ွိတယ္ဆိုရင္ေတာ့ လုပ္ခ်င္တယ္၊ ဘာလို႔လဲ... သာသနာေတာ္ႀကီးစိတ္ႀကိဳက္ စိတ္တိုင္းက် ျပဳျပင္ခ်င္လု႔ိပါပဲ။" ၎၊ႏွာ၊၄၆၂။

၆။ အျမင္ကပ္စရာ
"သူမ်ားနဲ႔ မတူတာေတာ့ မတူတာ အမွန္ပဲကြ၊ၾကည့္ပါလား...ေခါင္းရိ္တ္တာကအစ တစ္ေန႕တည္း တစ္ရက္တည္း တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းေျပာင္လို႔၊ ဦးေရေလးေတြစိမ္းလို႔..." "အင္း...အစစအရာရာ စည္းစနစ္နဲ႔ ျပင္ထားတာေကာင္းပါတယ္၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္လည္းျဖစ္ပါတယ္၊ ညီလည္း ၫီညာ ၾက ေပတယ္၊ဒါေပမဲ့...သိပ္ၿပီးညီလြန္းေတာ့လည္း အျမင္ကပ္စရာျဖစ္ေန တတ္တယ္။" ၎၊ႏွာ၊၄၆။

၇။ မ်က္စိလည္ လႉလိုက္ၾကေရာ
"တို႔ျမန္မာျပည္ သာသနာက ႐ွင္ဘုရင္ အမတ္ေတြက စတညေထာင္ခဲ႔တာ၊ ႐ွင္ဘုရင္ ဆိုသူ ေတြက သူတို႔ကို နတ္႐ုပ္ေပါက္ေအာင္ဆင္ထားၾကတယ္၊ လႉၾက တန္းၾက ေပးၾက ကမ္းၾကဆိုေတာ႔ ႏွစ္ဖက္ရၾကည့္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေတြက ေဟာၾကတာကိုး၊ ဒါနဲ႔ ေဟာတဲ့ ဘုန္းႀကီးကလည္း ေဟာခေလး ရေရာ၊ လႉတဲ့သူကလည္း နတ္ျပည္ေရာက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ မ်က္စိလည္ လႉလိုက္ၾကေရာ။" နံနက္ခင္း ဩဝါဒမ်ား၊ႏွာ၊၂၀၅။

၈။ နတ္ေဒါသ
"နတ္ျပည္မွာ ခၮာပေဒါသိကနတ္ မေနာပေဒါသိကနတ္ဆိုတာ႐ွိတယ္၊ဒီ နတ္ႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေန႔က်ေတာ႔ အၿခံအရံ နတ္သမီးေတြနဲ႔ တကြ ဥယ်ာဥ္ကစားထြကၾကတယ္၊ဒီအခါမွာ နတ္တစ္ေယာက္က နတ္တစ္ေယာက္ ရဲ႕ေ႐ွ႔ကို ျမင္းရထား နဲ႔ ေက်ာ္တက္ လိုက္တယ္၊ ေနာက္ တစ္ေယာက္က သူ႕ေ႐ွ ေက်ာ္တက္ရပါ့မလားဆိုၿပီး တကတည္း ေဒါသျဖစ္လိုက္ တာ ေသပါ ေလေရာ၊ ဒါဟာ ဘာလဲ၊ေဒါသမီး အေလာင္ခံရတာ။" နံနက္ခင္း ဩဝါဒမ်ား၊ႏွာ.၆၂။

၉။ သိပၸဥၥ
ငါ့သား သမီး၊ ငါ့ ဇနီးကုိ၊
ငါႀကီးသည့္ခါ၊ ငါေဖြ႐ွာ၍၊
ငါသာေထာက္ပင့္၊ ငါ ခ်ီးျမင္႔ဖို႔
ငါႏွင့္ေတာ္ရာ၊ ငါ့ပညာကုိ၊
ငါသာႀကိဳးစား၊ ငါမနားသည္၊
ငါ့အား ငါကိုးမည္သာတကား။
အေျချပဳမဂၤလသုတ္၊ႏွာ မမွတ္မိ

၁၀။ ဝီရိယ
"အႏု႒ဟံ အဝါယမံသုခံ ယၾတာဓိဂစၧတိ။
သုဝီရ တတၲ ဂစၧာဟိ၊ မဥၥ တေတၳဝ ပါပယ။
ခ်စ္သား သုဝီရ ထႂကြလံုလမပါဘဲ၊ ဝါယမလည္း စိုက္စရာမလုိဘဲ
ခ်မ္းသာသုခ ရႏုိင္တယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာရွိရင္ အဲဒီေနရာကိုသြားပါ၊ ငါ႔ကိုလည္းပို႔စမ္းပါ။
(သိၾကာမင္းႀကီးက သားျဖစ္သူ သုဝီရ ကုိေျပာ ေသာစကား)...
ဒီေနရာမွာသတိရွိၾကစမ္းပါ၊ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာေတြ အျပည့္နဲ႕ ေနတဲ႔
တာဝတႎသာက သိၾကားမင္းကေတာင္ လံု႕လ၀ီရိယကို တန္ဖိုးထားတာ။ ၎၊ႏႇာ.၅၃၇။



သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

✤ကြန္မြန္းဆင္႔စ္✤

ျမန္မာျပည္ကို ကူညီခ်င္လို႔ပါဆိုမယံုနဲ႔ေတာ့
အင္အားႀကီး အေမ႐ိက နဲ႔တ႐ုတ္
ဘယ္ေတာ႔မွ စစ္မျဖစ္၊ မိတ္ပ်က္မခံ။
စာေရးတစ္ေယာက္ အလုပ္ကိစၥ နဲ႔ပတ္သက္လို႔
ဥကၠ႒နဲ႔ စီအီးအို အတိုက္အခံမျဖစ္။

F18 လက္ထဲမႇာမ႐ွိရင္ အေမရိကန္ေတြက
F16 တုိက္ေလယဥ္ေတြ ေရာင္းမထုတ္ဘူး။
F16နဲ႔ အေမရိကသြားတိုက္ရင္
F18 လက္ခ်က္နဲ႔ ျပဳတ္မွာပဲ။
ေရာ္နယ္ဒို မ႐ွိလည္းျဖစ္တယ္လို႔ မယံုၾကည္ရင္
ဘယ္ေလာက္ေပးေပး ဖာဂူဆန္ကမေရာင္းပါဘူး။

ဒီႏွစ္ ႏြားျပာက ခိုင္းလို႔ရၿပီလို႔ မယံုၾကည္ရင္
အဲဒီ ေက်းေတာသားေတာင္သူႀကီးက
စာဥ ကို မေရာင္းပါဘူး။
ဒါေတြဟာႏုိင္ငံေရး မဟုတ္ပါဘူး၊
ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဆန္တဲ႔ လူမႈေ႐း၊ စီးပြားေရးပါ။
သန္းႂကြယ္သူေ႒းကေန
ေက်းလက္ေတာင္သူအထိ ဒီအတိုင္းပါပဲ။

လူေတြဟာ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ထက္
ထမင္းစားဖို႔လုပ္ေနၾကရတာပါ။
ေခတ္သစ္စီးပြားေရးမွာ လက္ဝါးႀကီးအုပ္တာနဲ႔
လည္ပင္းညွစ္တာ ႏႇစ္မ်ိဳးပဲမ်ားပါေတာ႔တယ္။

သပိတ္တစ္လံုး၊ သုံးထည္ေသာသကၤန္းနဲ႔
အရွင္ျမတ္ေတြကလြဲရင္ေပါ႔ေလ။ ။



ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အာနႏၵေမေတၲယ်

ပထမဆုံး ဥေရာပတုိက္သား ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးပါ။
ဆာ အက္ဒၸင္ အာနုိးရဲ႕ အာ႐ႇတုိက္ အလင္းေရာင္ကုိဖတ္ျပီး ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လာသူပါ။
ဒီေနာက္ သီရိလကၤာ ကိုသၸားတယ္။ 
၁၉၀၁ ခုႏႇစ္မႇာ ျမန္မာျပည္ကုိ ေရာက္႐ႇိျပီး ရဟန္းဘဝကုိ ခံယူခဲ႔ပါတယ္။
ပန္းနာရင္ၾကပ္ ေရာဂါေၾကာင္႔ လူဝတ္ လဲခဲ႔ရျပိံး ၁၉၂၃ ခုမႇာ အနိစၥေရာက္ခဲ႔ရ႐ႇာပါတယ္။
ဥေရာပ ဗုဒၶဘာသာ ရဲ႕ မီး႐ွဴးတစ္ေဆာင္ပါ။










Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☞ အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာ

ႏိုင္င္ငံျခားေမြးတဲ႔ ျမန္မာကေလးေတြ ျမန္မာစာ စကားမေျပာတတ္လု႔ိဆိုၿပီ
က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေအာ္ေနတဲ႔ ပါးစပ္ႀကီးနဲ႔

ကြန္ပ်ဴတာေ႐ွ႕လည္း ထိုင္လုိက္ေရာ
သူ႔နာမည္သူ ျမန္မာလုိ စာလုံးမေပါင္းတတ္ေတာ႔ဘူး၊
ရုိမင္အကၡရာလက္ခ်က္ နဲ အကၡရာေတြကြယ္ကုန္တာ
ကမၻာမွာ မနည္းေတာ့ဘူး၊
ဒါနဲ႔ပဲ.........








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အဝီစိထက္နက္ေသာ အဓိပၸါယ္


 
ဒကာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာ၏။ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းသို႔ ပြဲလမ္းတစ္ခုခုအတြက္ လာသူျဖစ္ဟန္တူ၏။ မေတြ႔ဖူး၊ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္မသိ။

          “ အရွင္ဘုရား၊ ေက်ာင္းက ျမန္မာေက်ာင္းလား”
         “ ျမန္မာေက်ာင္းကားမဟုတ္၊ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမွ်သာ ျဖစ္၏။ လူမ်ိဳး၏ အမည္မရွိသင့္၊ က်ဥ္း၏။”

          ထိုဒကာ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရာခိုင္ႏႈံး (၃၅) ေလ်ာ့က်သြား၏။
          သူက ဆက္ေမး၏။

          “ ၾကားရတယ္။ အရွင္ဘုရားက တိပိဋကဓရဆို”



        “ မဟုတ္။ ဤမွ်မစြမ္း။ ပိဋကတ္သံုးပံု စီဒီကားရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တိပိဋကဓရဟု မေခၚႏိုင္ေသာ္လည္း တိပိဋက စီဒီဓရဟု ေခၚႏိုင္၏” ( လူမ်ားအတြက္၊ ဓရ- ေဆာင္)

            ထိုဒကာ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ေနာက္ထပ္ (၃၅) ရာခိုင္ႏႈံး ေလ်ာ့က်သြားျပန္၏။

      သူ႔ထံ မရွိမဲ့ရွိမဲ့ က်န္ေနေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ (၃၀) ရာခိုင္ႏႈံးျဖင့္ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္း ေမးျပန္၏။ သူႀကိဳးစား၏။ သူႀကိဳးစားမွန္းလည္း သိ၏။

          “ ဒါဆို အရွင္ဘုရားက ေဒါက္တာေပါ႔ေနာ္”
          “ မဟုတ္၊ ဤမွ်မစြမ္း ယေန႔တိုင္ လူူနာသာ ျဖစ္ဆဲ ျဖစ္၏။”

          ထိုဒကာ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအားလံုး ကုန္သြားၿပီ ျဖစ္၏။ ဘာေၾကာင့္ ဤသို႔ ေျပာႏိုင္သနည္း ဟူမူ ေနာက္ ထပ္ေမးခြန္း မေမးႏိုင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ သူစိတ္ညစ္သြား၏။ ရဟန္းလည္း မေပ်ာ္ပါ။ ဤရဟန္းမ်ိဳးႏွင့္ စကားဆက္ေျပာရန္ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဟု ေနာက္က်စြာ၊ ေနာင္တရစြာ သိလိုက္ရေလ ဟန္တူသည္။

      မိမိ၏ အယူအဆသည္ “နက္” ၏။ ေကာင္္းေသာ နက္ျခင္းကားမဟုတ္၊ အဝီစိကဲ့သို႔ နက္ေနျခင္းတည္း။ မတတ္ႏိုင္။ ဘဝကား ေလး၏။ ေလးၿပီးသားဘဝ၌ အက္ဂ်စ္တစ္ မ်ား ေက်ာပိုး အိတ္ထဲထည့္ၿပီး ခရီးမသြားခ်င္။ ဘာမွ မဟုတ္၊ ကိေလသာဆယ္ပါး နဂိုရင္းအတိုင္း ရွိေသး၏။ မထိရေသး။ အက္ဂ်စ္တစ္ကိုကား သိပ္အက္ပီတိုက္ မျဖစ္။ ဤမွ်သာ။

          ခႏၶာငါးပါး၏ဝန္သည္ အေလးဆံုးဟု မိမိအၾကည္ညိဳဆံုး ေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္က ေဟာခဲ့၏။ ဘယ္သုတ္မွာ ေဟာခဲ့မွန္းေတာ့ မေသခ်ာ။ စီဒီတြင္ အလြယ္တကူ ရွာႏိုင္၏။ ယံုခ်င္သူမ်ား ပို၍ ယံုခ်င္ေအာင္ လုပ္ျပႏိုင္၏။ မလိုဟု ထင္သည္။ ခႏၶာဝန္သည္ ေလး၏။ ဝဖီးေသာ ခႏၶာသည္ ပို၍ေလးဟန္ရွိ၏။ ေရာဂါပို၍ ထူေျပာတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ မယံုၾကည္သူမ်ား ကတၱားေပၚတင္၍ မိမိကိုယ္ကို မိမိခ်ိန္ၾကည့္ႏိုင္၏။ ခႏၶာဝန္သည္ ေလး၏။ လံုေလာက္ၿပီ။ ဘယ္ဘြတ္အုပ္၊ ဘယ္သုတ္မွ မလိုေတာ့။ သူမ်ားကို ေျပာလွ်င္ေတာ့လိုမည္။ ကိုယ္သိဖို႔ေတာ့ စကားလံုးမလို။ ေလး၏။ သိ၏။ ပို၍ ေလးေလးလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နံနက္တိုင္း လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္၏။ မဆိုးလွ။ အနည္းငယ္ ေပါ႔၏။ အပ်င္းထူလွ်င္ ေလးလာျပန္၏။

             ခႏၶာေလးျခင္းႏွင့္ ပ်င္းရိျခင္းသည္ အီကြဲျဖစ္၏။ ပို၍ ပ်င္းလွ်င္ ပိုေလးမည္။

          ေနာက္တစ္ေနရာ၌ အၾကည္ညိဳဆံုး ေဂါတမဗုဒၶက ေဟာျပန္၏။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းသည္ အဆိုးရြားဆံုး ေရာဂါဟူ၍ ျဖစ္၏။ မွန္၏။ ဘယ္သုတ္မွာ ေဟာခဲ့မွန္းေတာ့ မသိ။ သိသူမ်ားကလည္း (ေက်းဇူးျပဳ၍) ေထာက္မျပေစခ်င္။ သီဟနာဒ၌ ပိဋကတ္သံုးပံု စီဒီရွိ၏။ မလို၍ မရွာေတာ့။ လိုလွ်င္ ရွာမည္။

       ဤေဒသနာကို ကိုရင္စဝတ္ေသာေန႔ကပင္ က်က်နနသိခဲ႔ျခင္း ျဖစ္၏။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းသည္ အလြန္ဆိုးရြားေသာ ေဝဒနာျဖစ္၏။ စကားလံုး မလို။ ေဂါတမဗုဒၶဟု သံုးခဲ့ရျခင္းကိုလည္း ေျပာခ်င္၏။ ဘုရားအဆူဆူ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးၿပီဟု စာေပ၌လာ၏။ ကိုယ္တိုင္မူ မသိ။ ဤဘုရားကို ကိုယ္တိုင္ေတာ့ မဖူးေတြ႔ခဲ့ရ။ မိုက္လံုးထြား၏။ သို႔ေသာ္ ဤဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမမ်ားကို သင္ရ၏။ ၾကည္ညိဳရ၏။

         ရိုးရိုးသားသား ေျပာအံ့။ ဘုရားရွင္ျခင္း တူပင္တူေသာ္ျငား ဤေဂါတမဗုဒၶဘုရားကို ပို၍ ၾကည္ညိဳ၏။ ပို၍ ေလးစား၏။ မတတ္ႏိုင္။ မိမိသည္ ပုထုဇဥ္ အရိုင္းတံုးမွ်သာရွိဆဲ။ ကိေလသာ (၁၀) ပါး မူရင္း ေအာ္ရီဂ်င္နယ္အတိုင္းရွိဆဲ။ ရိုးသားေတာ့ ရိုးသားခ်င္သည္။ ဤေဂါတမဗုဒၶကို ပို၍ ၾကည္ညိဳသည္။ ဤစကားေၾကာင့္ ငရဲသြားရမည္ဆိုလွ်င္ သြားခ်င္၏။ ရိုးသားသူတို႔၏ ငရဲ။ (ကိုရဲ၊ မရဲတို႔ ဝင္ဝင္္မရႈပ္ေစခ်င္)

          လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကို-
          ၁။ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးဟုပင္ေခၚခ်င္သည္။
          ၂။ ေဒါက္တာ ဉာဏ  ဟု မေခၚခ်င္။
          ဤစကားေၾကာင့္ ငရဲသြားရမည္ဆိုလွ်င္ သြားခ်င္၏။

          ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ ယံုၾကည္မႈတစ္ခ်ိဳ႔သည္ “ နက္” ၏။ ေကာင္းေသာ နက္ျခင္းကား မဟုတ္။ အဝီစီကဲ့သို႔ နက္ျခင္းတည္း။ မတတ္ႏိုင္၊ ခပ္တိမ္တိမ္ေတာ့ မျဖစ္ခ်င္။ ခပ္ေပါေပါ မျဖစ္ခ်င္။

          စာေရးၿပီးအဆံုး၌ ၿပံဳးလိုက္သည္။ ထိုအၿပံဳးကား ဆာကတ္စတစ္ အသံေလးပါ၏။ မတတ္ႏိုုင္ ၿပံဳးလိုက္မိၿပီ။ ေတာင္းပန္ပါ၏၊အစ္ကို ညီတို႔……။




သီဟနာဒ
 
















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အေဘာရွင္း ကုိယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္း

အ႐ွက္ကုိကာကၸယ္ဖုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကေလးယူဖို႔အဆင္သင္႔မျဖစ္ေသးတာပဲျဖစ္ျဖစ္
ဗုဒၶဘာသာအျမင္မွာေတာ႔ က်ိဳးေၾကာင္းမညီညၸတ္လႇပါဘူး။
ကုိယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းဟာ သီရိလကၤာနဲ႔ ျမန္မာနုိင္ငံမႇာ တရားဥပေဒနဲ႔ ၿငိစၸန္းေပမဲ႔
ထုိင္းနုိင္ငံမႇာေတာ႔ တရားဥပေဒနဲ႔ တားျမစ္ထားတာ မ႐ႇိျပန္ပါဘူး။


ဗုဒၶဇင္ အင္ အေဘာရႇင္း၊ဒါမိယမ္ ကၸန္း၊၁၉၉၉။










Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ရဟန္း၊ စကၤာပူ ကက္(စ္)ကက္ႏွင့္ အသုဘဘာဝနာ


စကၤာပူမွာေနထိုင္သည့္သူမ်ားမဟုတ္လွ်င္ စကၤာပူကက္(စ္)ကက္ကို သိၾကမည္မဟုတ္။ ထိုစကၤာပူကက္(စ္)ကက္သည္ ကိုေက်ာ္သူတို႔ နာေရးအသင္းကဲ့သို႔ေသာ အသင္း (သို႔) ကုမၸဏီျဖစ္၏။ အလကားေတာ့ မရေခ်၊ ေစ်းႀကီး၏။ သံုးရက္ထား အသုဘ၊ ငါးရက္ထား အသုဘ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္၏။ သူ႔ေၾကးႏွင့္ သူျဖစ္၏။ အစအဆံုးလည္း တာဝန္ယူ၏။ ဘုန္းႀကီးအထိ ပင့္ေပး၏။

ဤကိစၥရွိေစေတာ့။ ယခုေျပာလိုသည္မွာ ရဟန္းႏွင့္ အသုဘ၊ ကက္(စ္) ကက္ႏွင့္ အသုဘ ျဖစ္၏။
အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ မိမိကုိယ္ကုိ ဆြဲထုတ္အံ့။

ယခု မိမိေနေသာေက်ာင္း၏ အဓိက ေထာက္ပံ့ခဲဲ႔သူမ်ားသည္ အသက္(၇၀) ႏွင့္(၈၀) အတြင္း ေတြမ်ားသည္။ ေျပာရသည္ေတာ့ မေကာင္းလွ။ ထိုအသုဘ ဘာဝနာႏွင့္ ရင္းႏွီးသြားျခင္း ျဖစ္သည္။

တစ္ခ်ိန္က အသုဘရႈတစ္ခုခုကို သြားရသည္ဆိုလွ်င္ အလြန္တုန္လႈပ္မိ၏။ ေသျခင္းတရား အေၾကာင္းကိုလည္း ထိုမွဆက္စပ္ကာ မၾကာမၾကာ ေတြးမိ၏။ ယခု အသုဘရႈသြားရသည့္အခါ စိတ္ထဲမွာ ထံုသြားသလုိလိုရွိ၏။ အလြန္မသင့္ေတာ္ေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။

စကၤာပူ ကက္(စ္)ကက္က လူေတြလိုျဖစ္ေနၿပီလား။

ထုိသူမ်ားအတြက္ အသုဘသည္ စီးပြါးေရးျဖစ္သည္။ ေသသူကိုၾကည့္၍ ေသျခင္းတရား အေၾကာင္း စဥ္းစားရမည္ဟု မေတြးေတာၾက။ အသုဘတစ္ခုလာအပ္သည္။ အလုပ္သေဘာအရ ေဆာင္ရြက္ေပးလိုက္သည္။ ၿပီးၿပီ ျဖစ္၏။ သူတို႔ကို အျပစ္ဆို၍မရ၊ ဤသည္မွာ သူတို႔၏ အလုပ္ျဖစ္သည္။

ရဟန္းကား ဤသို႔ မျဖစ္သင့္။

“ဗုဒၶါႏုႆတိ ေမတၱာစ၊ အသုဘံ မရဏႆတိ” ဟု ဘုရားေဟာရွိသည္။ အသုဘ ဘာဝနာႏွင့္ မရဏႆတိကို ဆင္ျခင္ပြါးမ်ားေနသင့္၏။

ကိုယ္တိုင္ျပင္စရာေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိေသး၏။ 

ဘုရားအဆံုးအမရွိေသာ္လည္း ေတြ႔ၾကံဳဖန္မ်ားလာေသာအခါ ထုိအသုဘ ဘာဝနာႏွင့္ မရဏႆတိတို႔သည္ ထံုသလိုလိုျဖစ္လာ၏။ ဤကိစၥကို မျငင္းရဲ။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ စကၤာပူကက္(စ္)ကက္က လူေတြလိုမျဖစ္ရန္မူကား အေသအလဲ ႀကိဳးစားရမည္။ ထိုမွေနာက္….








သီဟနာဒ
 



















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.