ဒုိင္မင္း႐ႇင္း

 ၁။ ေဘာလံုးဒုိင္မင္း႐ႇင္း
အသက္ ၄၀ ဝန္းၾကင္နဲ႔ အထက္က ေဘာလုံးစိတ္ဝင္စားတဲ႔လူေတြဆုိရင္ အီတလီေဘာလုံးသမား
ဒီကာနီယို ဆိုတဲ႔  ေဘာလုံးသမားကိုသိၾကပါတယ္။ ဝက္စ္ ဟမ္း အသင္းမွာကစားခဲ႔တယ္။
ေနာက္တန္းသမားအားလုံးကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ဂိုးသြင္းမယ္လည္းလုပ္ေရာ ဂိုးသမားက ဒဏ္ရာရၿပီး လဲေနတယ္။
သူ႕ဘာသာသူ ဒဏ္ရရာရတာပါ။ ဒီကာနီယိုနဲ႔မဆိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ဒီကာနီယိုက ဂိုးမ႐ွဳးေတာ႔ပဲ ေဘာလုံးကို ေဘးကန္ထုတ္လိုက္တယ္။
အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စကားသံ ႏွစ္သံထြက္တယ္၊
    (က) သူေတာ္ေကာင္း၊
    (ခ)  အ႐ူး တဲ႔။

ေနာက္တစ္ေယာက္က မန္ယူ က လူးဝစ္ နာနီ။ တစ္ဖက္ဂိုးသမားေနာက္မႇာ သူကလဲေနတာ၊
ဒိုင္က ဂိုးသမားကို ကန္ဖို႔ ခရာမႈတ္ၿပီးၿပီ။ဂိုးသမားက ေဘာလံုးကုိတည္ၿပီး ကန္ဖို႔ေနာက္ဆုတ္အားယူတယ္။
ဒါကိုသိတဲ႔ လူးဝစ္ နာနီက ဂိုးသမားအရင္ဦးေအာင္ယူၿပီး ဂိုးသမားတည္ေပးတဲ႔  ေဘာလံုးနဲ႔ အလြယ္တကူ ဂိုး႐ွဳးသြားတယ္။ ဒီကိစၥမွာလည္း စကားသံ ႏွစ္သံထြက္တယ္။
    (က) အေခ်ာင္သမား
    (ခ) ဥပေဒေဘာင္ထဲကေန အခြင္႔အေရး ရေအာင္ယူတတ္သူ တဲ႔။

၂။ စီးပြားေရး ဒုိင္မင္း႐ႇင္း
၁၉ ရာစုက မက္ေကာလစ္စတာ စတဲ႔ အေမ႐ိကန္သူေဌးႀကီးေတြကို မသန္႔ရွင္းတဲေငြ၊
လူမည္းေတြအေပၚ ေခါင္းပံုျဖတ္ၿပီးရတ႔ဲေငြေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာသူ စသျဖင္႔ေျပာၾကတယ္။
သူတို႔က တကၠသိုလ္ေတြ၊ေဆး႐ုံေတြေထာင္ေတာ႔လည္း ဒီအျပစ္ေတြေက်ေအာင္ လုပ္ေနတာလို႔ ဆိုၾကျပန္တယ္။ သူ႕တု႔ိကို
    (က)တစ္ခ်ိဳ႕ကအက္သစ္ကယ္ မျဖစ္တဲ႔နည္း သူေဌးျဖစ္လာသူ လို႔ဆိုၾကတယ္၊
    (ခ)တစ္ခ်ိဳ႕က စီးပြားေရး လာဘ္ျမင္သူ တဲ႔။

၂၀၊၂၁ ရာစုေရာက္ျပန္ေတာ႔ ဘီးလ္ဂိတ္တို႔လို လူေတြကိုပဲ
    (က)အက္သစ္ကယ္ မျဖစ္တဲ႔နည္း သူေဌးျဖစ္လာၾကသူေတြ လို႔ဆိုၾကျပန္တယ္၊
    (ခ )တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ႔ စီးပြားေရး လာဘ္ျမင္သူ တဲ႔။

၃။ ႏိုင္ငံေရး ဒုိင္မင္း႐ႇင္း
ျမန္မာျပည္မွာ ဦးႏုအစိုးရတက္လာတယ္၊မဆိုးဘူး  ဦးႏုအစိုးရအစြမ္းလား၊ျဗိတိ႐ွလက္က်န္လား
အာရွမႇာေတာ႔ အေကာင္ႀကီးႀကီး ျခေသၤ႔ပဲ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာၾကတယ္။
    (က)ဘာသာေရးက ၾကည္႔ေတာ႔ ဆ႒သဂၤါယနာပါ တင္သြားႏုိင္တယ္။
    (ခ )တစ္ခ်ိဳ႕အျမင္က ျမန္မာျပည္ ဖ်က္ဆီးသြားတာ   ဦးႏုအစိုးရတဲ႔။

စင္ကာပူက လီကြမ္းယု။ တံငါ႐ြာကေန ထိပ္တန္းၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ၿမိဳ႕ၿဖစ္ေအာင္ လုပ္ခဲ႔တယ္၊
သူက တကယ္႔ကို Perfectionist။ ဝန္ႀကီးတိုင္း အိမ္ေထာင္႐ွိရမယ္ ၊အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္မႈ ကင္းရမယ္၊
အေသးအမႊားက အစ ပါဖကျ္ဖစ္ေနရမယ္။
    (က)သူ႕ကိုေတာ႔ ဒီမိုေရစီ အာဏာရွင္ တဲ႔။
    (ခ )တစ္ခ်ိဳ႔ကေတာဘုရားသခင္လႊတ္လုိက္တဲ႔ ေဂါ႔ဒ္ တဲ႔။

၄။ ဘာသာေရး ဒုိင္မင္း႐ႇင္း
ဆြာမိ ဝိေဝကာနႏၵက ေျပာတယ္၊ ဂ်ီးဇက္ ခ႐ုိက္က ဂ်ဴး၊ သူ႕ကိုသေဘာမတူတဲ႔ သူ႕လူမ်ိဳး ဂ်ဴးေတြက သူ႕ကုိ ကားစင္တင္ခဲ႔တယ္။

ဗုဒၶ ဟာ ဟိႏၵဴတဲ႔၊ ဒါေပမယ္႔ ဟိႏၵီေတြက ကားစင္မတင္တဲ႔အျပင္ ဗုဒၶ ကို အထြတ္အျမတ္ထားၿပီး
ကိုးကြယ္ခဲ႔တယ္ တဲ႔။

(ကြဲလြဲခြင္႔႐ွိလို႔ ကြဲလြဲရရင္ ဗုဒၶ က ခတၱိယ အႏြယ္ျဖစ္တဲ႔အတြက္ သူ႕ေနာက္မွာ စစ္တပ္ႀကီးေတြရွိတယ္။အထူးသျဖင္႔ ခတၱိယ ေတြနဲ႔ အဲဒီေခတ္က စူပါပါဝါ မဂဓအရွင္ ဗိမၺိသာရတို႔ကဗုဒၶ ကိုထိရင္လက္ပိုက္ေတာ့ၾကည္႔မေနေလာက္ဘူး။ ဗုဒၶ ကို အထြတ္အျမတ္ထားၿပီး ကိုးကြယ္တာကိုေတာ႔ ကိုယ္႕ ႏိုိင္ငံသားမဟုတ္ေပမယ္႔ ဂဳဏ္ယူမိပါတယ္။)
ေနာက္ဆံုးဝါက်သာ က်ေနာ့္စကားပါ။    ။


ဇင္ေဝေသာ္









Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေခ်ာ္ေနေသာ ေခြးသြားစိတ္တစ္ခုအေၾကာင္း

 
လမ္း” အေၾကာင္းကို စဥ္းစားေနမိ၏။ လူသည္ လမ္းေလွ်ာက္္၏။ တိရိစၦာန္တို႔ လမ္းေလွ်ာက္၏။ ကဗ်ာဆရာတို႔ကမူ အေတြးမ်ားပင္ လမ္းေလွ်ာက္သည္ဟု ဖြဲ႔ညႊန္းၾက၏။ ထိုလမ္းက အဘယ္နည္း။ လမ္းအေၾကာင္းကို ျဖစ္ကတတ္ဆန္းေမး၍ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေျဖၾက၏။ အမွန္မူ လမ္းသည္ အေရးႀကီး၏

          လူစြမ္းေကာင္းမ်ားႏွင့္ ေရသည္ သူ႔လမ္းသူေဖာက္သည္ဟု ဆိုၾက၏။ ထိုလမ္းသည္ မည္သို႔ေသာလမ္းနည္း။ ေရသည္လမ္းကို ေဖာက္၏။ ကမ္းကို ထြင္၏။ သို႔ေသာ္ ထိုေရေဖာက္ေသာ လမ္းသည္ ပို၍ပို၍နိမ့္ေသာ ရပ္ဝန္းတစ္ခုခုဆီသို႔ ဦးတည္ေနတတ္၏။ လူစြမ္းေကာင္းတို႔လည္း လမ္းေဖာက္ၾက၏။ ထိုလမ္းကား နိမ့္ရာရပ္ဝန္းသို႔ တသမတ္တည္း ဦးတည္ေနျခင္းမဟုတ္။ လမ္းေဖာက္တာခ်င္းတူေသာ္လည္း လူေဖာက္ေသာလမ္းႏွင့္ ေရေဖာက္ေသာလမ္း တူ၍မရ။

          အခ်ိဳ႕ကလမး္ေဖာက္၍ အခ်ဳိ႕က လမ္းေလွ်ာက္၏။ ဆင္သြားရာလမ္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကျပန္၏။ သို႔ေသာ္ ထိုဆင္သည္ ေတာင္သူတစ္ေယာက္၏ စိုက္ခင္းထဲလမ္းေလွ်ာက္မည္ဆိုေသာ္ ေၾကကြဲဖြယ္ေကာင္း၏။ ထိုလမ္းကား အရင္းအႏွီးမ်ား၏။ အမွန္ဆိုေသာ္ သြားရန္အခြင္႔ရွိက လမ္းမရွိေသာ္လည္း ေလွ်ာက္ရတတ္ျပန္၏။ စိုက္ခင္းထဲက ဆင္တစ္ေကာင္မျဖစ္ဖို႔ေတာ့ အေရးႀကီးသည္။


          ေနပူပူ၌ လမ္းေလွ်ာက္ဖူး၏။ ထိုအခါ အာနႏၵဟု အမည္ရသည့္ လူတစ္ေယာက္ကလာ၍ ထီးမိုးေပး၏။ ထိုထီးကို သူက ကိုင္၏။ ကိုယ္က သူကိုင္ထားေသာ ထီးအရိပ္ကို ခိုလံႈ၍ လမ္းေလွ်ာက္မိ၏။ မတရားဘူးထင္သျဖင့္ သူကိုင္ထားေသာထီးကို ကိုင္လိုက္၏။ သူကကိစၥမရွိဟု ဆိုသည္။ ထိုကိစၥမရွိဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကို တိတိက်က်နားမလည္။ ႏွစ္ေယာက္ေဆာင္းေသာထီးကို ႏွစ္ေယာက္ကိုင္ခြင္႔ရွိသလားဟု ေမးမိ၏။ ရွိေတာ့ ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ ကိစၥမရွိ။ မလိုအပ္ဟု ဆိုလိုဟန္တူသည္။

          ပန္းခင္းလမ္း၊ ခေရာင္းလမ္းစသျဖင့္ ျမန္မာစကားရွိျပန္၏။ ပန္းခင္းေသာလမ္းကို ၾကည္႔ရတာ အဆင္ေျပေသာ္လည္း တကယ္တမ္းေလွ်ာက္ေသာအခါ ကသိကေအာက္ႏိုင္၏။ ပန္းသည္ လမ္းျဖစ္သင့္ေသာအရာမဟုတ္။ အေကာင္းဆံုးလမ္းကေတာ့ အေတြ႔အၾကံဳကိုခင္း၍ ေလွ်ာက္ရေသာ လမ္းသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္လိမ့္မည္။ ခေရာင္းလမ္းကလည္း ေခ်ာ္လဲဖို႔ရာခိုင္နွဳန္းမ်ား၏။ (၄၂) မိုင္ေဝးေသာလမ္းတစ္ခု ေလွ်ာက္ဖူးသည္။ ထိုလမ္းမ်ိဳးကိုေလွ်ာက္မွ ခႏၶာ၏ေလးလံမႈက ပို၍ ထင္ရွားေစသည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ ထိုခႏၶာႏွင့္လူသည္ ခႏၶာကုိ ထားခဲ့၍မရ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ ေလးလံစြာပင္ ဆက္ေလွ်ာက္ေနရဦးမည္။
          “လမ္း” ႏွင့္ “ခရီး” အတူတူပဲလားဟု ေတြးရန္ရွိလာျပန္၏။ ထပ္တူမက်ေသာ္လည္း ဆင္တူရိုးမွားေတာ႔ရွိသည္။ စာေပအရဆိုလွ်င္မူ တျခားစီသာျဖစ္၏။ လမ္းက မဂၢ ျဖစ္ၿပီး ခရီးက သံသရာျဖစ္၏။ ရွိေစေတာ့။ အလြန္အမင္း ေလးနက္သြားမွာ စိုးရိမ္၏။

          ထိုလမ္းကိုအခ်ိဳ႕က တစ္ေယာက္တည္းေလွ်ာက္ၿပီး အခ်ဳိ႕ကအေဖာ္ (အနည္းဆံုးေနာက္ တစ္ေယာက္) ျဖင့္ ေလွ်ာက္သည္။ လူသည္ မၾကာမၾကာ တစ္ေယာက္တည္း ရန္ျဖစ္ေနတတ္၏။ ႏွစ္ေယာက္ (သို႔) သံုးေယာက္ဆိုလွ်င္ ရန္ျဖစ္ဖို႔ ႀကိမ္ဖန္ပိုမ်ားႏိုင္၏။ ဤအယူအဆသည္ တဖက္သတ္ ဆန္သြား၏။ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းတည္း ရပ္တည္ရခက္ေသာအခါ အျခားတုတ္တစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ေထာက္ကန္ ေပးရ၏။ ထိုအခါဟန္ခ်က္ညီသြား၏။ စာေပအရ အညမညႏွင့္ သဟဇာတ သေဘာတို႔ျဖစ္သည္။ ရွိေစေတာ့။ အလြန္ေလးလံသြားမွာ စိုးရိမ္သည္။

          ဘုရားရွင္၏ ေလးသေခ်ၤၾကာခရီးကို ငဲ႔ေစာင္းၾကည့္မိ၏။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ အေဖာ္ႏွင့္ ေလွ်ာက္ခဲ့တာမ်ားသည္။ တစ္ေယာက္တည္းေလွ်ာက္ေသာဘဝက အေရအတြက္နည္းလြန္း၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ တစ္ေယာက္တည္းေလွ်ာက္ျခင္း၊ အေဖာ္ ( အနည္းဆံုးေနာက္တစ္ေယာက္) ႏွင့္ ေလွ်ာက္ျခင္းတို႔၌ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္တို႔ ကိုယ္စီရွိႏိုင္၏။ ျပႆနာကို အႏႈတ္၊ အစားလကၡဏာတို႔ျဖင့္ ခ်ဳ႕ံလိုက္ႏိုင္လွ်င္ အရာခပ္သိမ္းသည္ အဆင္ေျပႏိုင္ေလာက္၏။ ျပႆနာကို အေပါင္း၊ အေျမွာက္လကၡဏာ တပ္မည္ဆိုလွ်င္ အဆင္မေျပႏိုင္။ ဘဝသည္ စက္ဆုတ္ဖြယ္ျဖစ္၏။ ဘဝသည္ ေၾကကြဲဖြယ္လည္း ျဖစ္၏။

          အာနႏၵာ၏ ထီးအရိပ္ကို သတိရသည္။ထီးအရိပ္ေပးဖူးေသာ အာနႏၵာသည္ ဘုရားရွင္၏ ကိုယ္ေရးအရာရွိ အရွင္အာနႏၵာ မဟုတ္။ တရုတ္္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္


          ဖုန္ထူေသာ၊ လူလိုက္မ်ားေသာလမ္းကို ဘုရားရွင္က ကာမသုခလႅိကလမ္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ခပ္ညံ့ညံ့လမ္းတည္း။ သို႔ေသာ္ ထိုလမ္းက ေက်ာ္ခြ၍မရ။ ဟန္ေဆာင္ၿပီး ေရွာင္ေန၍မရ။ ဟန္ေဆာင္၍ ရ၏၊ ေရွာင္၍ မရ။ ထိုလမ္းမွတဆင့္ ပို၍ျမင့္ျမတ္ရာကို သြားလို႔ေတာ့ရ၏။ ဟန္ေဆာင္သူသည္ မိေအးႏွစ္ခါနာ ျဖစ္၏။

          ၾကမ္းရွေသာ၊ လူအလိုက္နည္းေသာလမ္းကို အတၱကိလာမထမလမ္းဟု ဘုရားရွင္က မိန္႔၏။ အစြန္းေရာက္သူတစ္ခ်ိဳ႕ ေလွ်ာက္၏။ သိပ္မညံ့လွ။ ဟီနဟု ဘုရားရွင္က မမိန္႔၊ ဒုကၡ ၊ အနရိယ ၊ အနတၱသံဟိတဟုသာ မိန္႔သည္။ ခက္ထန္၏။ အထီးက်န္၏။

          ( ဒုကၡ- ဆင္းရဲ၊ အနရိယ- မမြန္ျမတ္၊ အနတၱသံဟိတ- အက်ိဳးမဲ့)
          ( ဟီန- ယုတ္နိမ့္သည္)
          ေလွ်ာက္သည္ မေလွ်ာက္သည္အပထား၊ လမ္းကား ဧကန္ရွိ၏။ ထိုကား မဂၢဆိုသည့္ မဂၢင္ရွစ္ပါးတည္း။ ဤလမ္းက စိတ္ခ်ရ၏။ သို႔ေသာ္ စိတ္ခ်ရသည့္လမ္းတို႔ကို လူကေရွာင္ခြါခြါလုပ္၏။ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ဟုဆိုေသာ္လည္း ေလွ်ာက္သူအေရအတြက္က အလယ္အလတ္မွ်ပင္ ရွိမည္မထင္။ ရွိေသာ္ ေကာင္းပါ၏။ ဤကိစၥကို အျငင္းမပြြါးလို။

          သီဟနာဒကား ထိုလမ္း၏ ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ရပ္ကာ လမ္းအေၾကာင္းကို ေတြးေတာေန၏။ အမွန္မူ လမ္းဟူသည္ ေတြးေတာျခင္းထက္ ေလွ်ာက္လိုက္ျခင္းက ပိုေကာင္း၏။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္္မွာေတာ့ ေလွ်ာက္ကိုေလွ်ာက္လိုက္ဦးမည္ဟု ၾကံဳးဝါးေန၏။ ထိုစဥ္ ေန႔၊ လ၊ ရက္တို႔ကလည္း ျပန္၍ၾကံဳးဝါးၾကျပန္၏။ လူူက ၾကံဳးဝါးလိုက္၊ အခ်ိန္က လူကို ၾကံဳးဝါးလိုက္ျဖင့္ ၾကံဳးဝါးသံတို႔ကား ပြက္ေလာညံေန၏။

         ထိုလမ္းကား အလယ္အလတ္လမ္းတည္း



          အလယ္အလတ္ျဖစ္သျဖင့္ တစ္ေယာက္တည္းလည္း ေလွ်ာက္လို႔ရ၏။ အေဖာ္ႏွင့္လည္း   လွ်ာက္လို႔ရ၏။ ေတာမွာလည္း ေလွ်ာက္လို႔ရ၏။ ၿမိဳ႕မွာလည္း ေလွ်ာက္လို႔ရ၏။ ေရေသာက္ရင္း ေလွ်ာက္လို႔ရ၏။ အရက္ေသာက္ရင္းေတာ့ ေလွ်ာက္လို႔ရမည္မထင္။ အရက္ေသာက္ရင္းလည္း ေလွ်ာက္လို႔ရသည္ဟု လူတစ္ခ်ိဳ႕ေျပာသံ ၾကားဖူး၏။ မထင္လွ။ သို႔ေသာ္ အျငင္းမပြါးလို၊ ရေသာ္ ခ်ီက်ဴးပါ၏။ ေသခ်ာသည္က မူးေနလွ်င္ေတာ့ ေျခလွမ္းမွန္မည္မထင္။

                ထိုလမ္းကား အလယ္အလတ္လမ္းတည္း။

          ထို႔ေၾကာင့္ အေဖာ္ႏွင့္ေလွ်ာက္မည့္သူမ်ားအတြက္ အေဖာ္ေကာင္းရရန္ ဆုေတာင္းေပးပါ၏။ တစ္ဦးတည္း ေလွ်ာက္လိုသူမ်ားအတြက္ တဲအိမ္၊ တဲေက်ာင္းကေလးမ်ား ေတြ႔ပါေစဟု ဆုေတာင္းခ်င္၏။ အေဖာ္ႏွင့္ေလွ်ာက္ၿပီးျဖစ္ေနသူမ်ား အဆင္ေျပေစရန္ ဆုေတာင္းမိ၏။ တစ္ဦးတည္းေလွ်ာက္ေနသူမ်ား အထီးက်န္မႈ မခံစားရပါေစနဲ႔ဟု ဆုေတာင္းခ်င္၏

          ထိုစကားမ်ားဆိုစဥ္-

          အခ်ိန္၏ ၾကံဳးဝါးသံကို ပီပီျပင္ျပင္ႀကီး ၾကားလုိက္္ရ၏။
          ထိုစဥ္ စိုက္ခင္းထဲကဆင္ မျဖစ္ရန္ ေျခလွမ္းျပင္မိ၏။






သီဟနာဒ


















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အျမင္

"ယေန႔ ေရာင္းရေသာေငြသည္ မနက္ျဖန္အတြက္ အရင္းျဖစ္သည္"
ဒါေလးၾကည့္ၿပီး မဆုိးဘူး ထင္မိတုန္း
"ယေန႔ ေရာင္းရေသာေငြသည္ မေန႔ကအေႂကြး ဆပ္ရန္ျဖစ္သည္" တဲ႔။ ။

သူေထာင္တာကေၾကာင္ပါ၊ ေၾကာင္မွ ေတာေၾကာင္၊
လက္ခေမာင္းခတ္မွာ စိုးလို႔ ၊
မိတာကလည္း သူေထာင္တဲ႔ေၾကာင္ပဲ ၊
ဒါကို မသိဘဲေျပာၾကေသးတယ္
"ယုန္ေထာင္ ေၾကာင္မိ" တဲ့ ။ ။

သူက 'အ' လို႔ လိုက္ေလ်ာတာမိတာကို
လူတစ္ခ်ိဳ႕က အားနာလို႔ လို႔ထင္တတ္ၾကေသးတယ္၊ ခက္ပံုက။ ။



ဇင္ေ၀ေသာ္










Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☺ တူႏိုင္ေပါင္ ☺

 
ညီမေလး…. ေရ
ေရွးတုန္းက (တကယ့္ကိုေရွးတုန္းက) သမၼတႀကီးက ပေရာဖက္ဆာႀကီးကို ဆုခ်မယ္၊ ဘာဆုယူမလည္းလို႔ေမးသတဲ့။ ဒါနဲ႔ မယားေၾကာက္ရတဲ့ ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးက အိမ္ျပန္ တိုင္ပင္ပါရေစဦးခင္ဗ်ာလို႔ ေျပာသတဲ့။

အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔ သူ႔မိန္းမကို ဘာလိုခ်င္သလဲ လို႔ေမးေတာ့ ရွင္ကေရာ ဘာလိုခ်င္ေနလို႔လဲလို႔ သူ႔ကိုျပန္ေမးသတဲ့။

ဒါနဲ႔ ပုဏၰားႀကီးက
" ငါကေတာ့ စူပါမားကတ္ႀကီး တစ္ခုလိုခ်င္တယ္" တဲ့။

ဒါနဲ႔သားကိုေမးေတာ့
" ဘရန္းနယူး ပိုေရွးတစ္စီး" လို႔ေျဖသတဲ့။

ေခၽြးမကိုေမးျပန္ေတာ့
" ကၽြန္မကေတာ့ ျပင္သစ္ထုတ္ပဲ တင္တဲ့ဖက္ရွင္စတိုး " ကိုေတာင္းဆိုသတဲ့။


ေနာက္ဆံုး အိမ္က ေမ့(ဒ္)ကိုေမးေတာ့
" ကၽြန္မျဖင့္ ေဝါရွင္း မက္ရွင္း ရရင္ေတာ္ပါၿပီ " လို႔ဆိုသတဲ့။

အဲသလို မတူတဲ့ အလိုေတြကို သမၼတႀကီးထံတင္ျပေတာ့ သမၼတႀကီးကၿပံဳးသတဲ့။ ၿပံဳးစရာေကာင္းတဲ့အထဲမွာ ေဝါရွင္းမက္ရွင္းက ၿပံဳးစရာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေနသတဲ့။
 လူဆိုတာ ကိုယ္လိုရာကို ေတာင္းၾကတာပဲေပါ့ကြယ္။

ဒါေပမယ့္ တကယ္ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာေတာ့ (ဘုရားေဟာထဲမွာေတာ့)
ပုဏၰားပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးက ရြာစားဆု
ပုဏၰားကေတာ္က ႏို႔စားႏြားမတစ္ရာ
သားကေတာ့ အာဇာနည္ျမင္း ကတဲ့ရထားႀကီး
ေခၽြးမကေတာ့ ပတၱျမားနားေတာင္း
ခုဇၨာဆိုတဲ့ ကၽြန္မကေတာ့ ငရုတ္ဆံု တဲ့ကြဲ႔။

ညီမေလး နားရွဳပ္မွာစိုးလို႔ နည္းနည္း  အက္ဒစ္လုပ္လိုက္တာ။
တကယ္လည္း ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္ႀကိဳက္ဖို႔၊ ကိုယ္လိုတာကိုပဲ သိဖို႔က အေရးႀကီးတာပဲ မဟုတ္လား။

ဒါနဲ႔ ညီမေလးကို ေမးလာရင္ေကာ ဘယ္လိုေျဖမွာလဲ။ 


ဆယ္လူလာဖုန္းယူ၊ ပါဂ်ဲရိုးကားကို ကိုယ္တိုင္ေမာင္း၊ အဲကြန္းတပ္ထားတဲ့ ေတာအုပ္ထဲက ေက်ာင္းဆီ စားစရာေတြအျပည့္ထည့္ၿပီး ေတာထြက္ၿပီလို႔ တီဗြီကေတာ့ မေၾကညာလိုက္ပါနဲ႔ကြယ္။ 


ဇင္ေ၀ေသာ္












Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

သူသာ သူဆိုရင္


 အေမရိကန္သမၼတ အိုဗားမား ၁၉၆၀ ဝန္းက်င္ အင္ဒိုနီး႐ွားမွာေနစဥ္က
ကေလးထိန္းလုပ္ခဲ႕တဲ႔ မစၥတာ Turdi ဆိုသူက မိန္းမလ်ာတစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး
သူက အိုဗားမားနဲ႔ေတြ႔ဆုံဖို႔ဆႏၵရွိပါသတဲ့။
    "ဒီအခန္းက်ဥ္းေလးထဲသူလာဖို႔ လည္းမျဖစ္ႏုိင္၊
    အေမရိကကိုသြားလည္ဖို႔ကလည္း အိပ္မက္ထဲမုာပဲျဖစ္ႏိုင္တယ္"

လို႔သူက(သူမက)ဆုိပါတယ္။
အိုဗားမား ၆ ႏွစ္သားဘဝက ၂ ႏႇစ္ၾကာေအာင္ မိသားစုနဲ႔မျခားထိန္းေပးခဲ႔တယ္လုိ႔ဆိုတယ္။
အိုဗားမားကိုေတာ႔ သူမိန္းမလ်ာတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာအသိမေပးခဲ႔ပါဘူး၊
သူက မိန္းကေလးလို ဝတ္စားထားရရင္ ေထာင္ကလြတ္လာတဲ႔လူလိုခံစားရသတဲ႔။
သူက ထိန္းေပးေနေတာ႔ သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အိုဗားမားေလးကိုလည္း
အျခားကေလးေတြက စၾကတယ္လို႔ဆုိတယ္။
ဒါေပမဲ႔အိုဗားမားေလးက ငယ္စဥ္ကထဲက ရင္႔က်က္တဲ႔အေၾကာင္း သူက ေျပာတယ္။ အိုဗားမားေနခဲ႔တဲ႔ေက်ာင္းထဲကိုအိုဗားမားနဲ႔ အတူတူ ျဖတ္ေလ်ွာက္လိုတဲ႔ဆႏၵ႐ွိပါသတဲ႔။
    "အေမ႐ိကန္ရဲ႕နံပတ္တစ္ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္တဲ႔ Barry (အိုဗားမားကိုေခၚတာ) ဟာ
    က်ေနာ္(က်မ)သိတဲ႔ Barry ဆိုရင္  မိန္းမလ်ာျဖစ္ျဖစ္ ဘာ ျဖစ္ျဖစ္သူေတြ႔မွာပါ"

လို႔ရင္ဖြင္႔ရွာသတဲ့။

AGENCE FRANCE-PRESS.
The Strait Times. Mar 12,2012
Original Story >> Obama's transgender nanny remembers 'little Barry'






ဆုထားမ်က္ခ်ယ္













Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

_/\_ သဲပံုေစတီ၊ (Stupa or Pagoda) _/\_


Stupa  သည္ သကၠဋဘာသာမွဆင္းသက္လာေသာစကားျဖစ္သည္၊
ပါဠိဘာသာ၌ ထူပ( Htupa)ဟုလာ႐ွိသည္။ အစုအပံုဟုအဓိပၸာယ္ရေလသည္။
အႀကီးမာဆံုး Stupa ကား ေအဒီေလးရာစုက သီ႐ိလကၤာႏိုင္ငံ မဟာေသနဘုရင္
တည္တားကိုးကြယ္ခဲ႔ေသာ ေဇတဝန စတူးပ(JetavanaStupa ) ျဖစ္သၫ္။
ထို Stupa တည္ရာ၌အုတ္ခ်ပ္ေရေပါင္း ၆၂၀ မီလ်ံ၊အေလးခ်ိန္ ၆၅၇,၀၀၀ တန္႐ွိသည္ဟုဆိုၾကသည္။

Pagoda    ဗုဒၶဘာသာႏွင႔္ ဟိႏၵဴဘာသာ Templeမ်ားကို Pagoda ဟုေဖာ္ျပၾကသည္။
အမွန္မူ Stupa ႏွင္႔ Pagoda တို႔ၾကား အဓိပၸာယ္ ျခားနားမႈသိပ္မရွိေပ။
အံဩဖြယ္ေကာင္သည္မွာ Pagoda ဟူေသာအမည္သည္ ဗုဒၶဘာသာက်င္႔သုံးေသာႏုိင္ငံမ်ား၏ ဘာသာစကားႏွင္႔လုံးဝေဝးကြာေနျခင္းျဖစ္သည္။ Pagoda ဟူေသာအမည္သည္
ပါရွန္းဘာသာမွဆင္းသက္ေသာ ေပၚတူဂီစကား Butkadahျဖစ္ၿပီး အဓိပၸာယ္မွာ
"Idol house" ႐ုပ္တုထားရာအရပ္ ဟုျဖစ္ေလသည္။

The Stupa,A.H.Longhurst,1997. 






Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဘုရားရွင္ေတာင္မွ ကေလာင္ခဲြရွိ၏

ယခုတေလာ ဘာျဖစ္ေနသည္မသိ၊ အဘိဓမၼာႏွင့္ပတ္သက္သည့္ကိစၥမ်ား စာေရးခ်င္စိတ္ ေပါက္ေနသည္။ “ ကိေလသာမ်ားႏွင့္ ေဘာလံုးကန္ျခင္း” ၊ “ ေဟးလားဝါးလား ေစတသိက္မ်ား”၊ “ဒါဘယ္ စတန္းဒတ္ (Double Standard) ေစတသိက္မ်ား”၊ “မည္းရင္ မည္း၊ ျဖဴရင္ ျဖဴ ေစတသိက္္မ်ား (Black or White) ” စသည္တို႔ ေခါင္းထဲမွာ တန္းစီေန၏။

          ထိုေခါင္းစဥ္မ်ားကို မတို႔မထိရမီွ “ဘုရားရွင္ေတာင္မွ ကေလာင္ခြဲရွိ၏” ဆိုသည့္ စာေၾကာင္းကေလးက သူ႔အေၾကာင္းေရးရန္ မၾကာခဏ ေစ့ေဆာ္ေနျပန္၏။ စာစကားျဖင့္ ဆိုေသာ္ ေစတနာပင္တည္း။

          သိပ္ေတာ့ မဆိုင္လွ။ ေျပာေတာ့ ေျပာခ်င္သည္။ “ အဘိဓမၼာ” ဟူသည္ နာမည္ေလးကပင္ လွပ၏။ ေနာက္ေပါက္ေရႊၾကာပင္က လူလည္ဝင္လုပ္သလိုေလးလည္း ခံစားရပါ၏။ နားရႈပ္သြားမွာ စိုးရိမ္သည္။ မဆီမဆိုင္ အကုသိုလ္ စိတ္၊ ေစတသိက္္၊ စိတၱဇရုပ္ ( စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာရုပ္) မ်ားျဖစ္မွာလည္း စိုးရိမ္သည္။ ဤသို႔ ျဖစ္၏။

          ေရွးဦး ဗုဒၶဘာသာ (Early Buddhism) ၌ ဓမၼႏွင့္ ဝိနယ သာရွိ၏။ အဘိဓမၼဟု မေခၚေဝၚရေသး။ ရာစုႏွစ္အနည္းငယ္္ၾကာေသာအခါ ဓမၼမွတဆင့္ အဘိဓမၼဟူေသာ ေဝါဟာရႏွင့္ ေဒသနာ ကြဲထြက္လာခဲ့သည္။ ၾကည့္ပါ။ ဓမၼ။ အက္ဂ်စ္တစ္မပါေသာ ေဝါဟာရတည္း။

          အဘိဓမၼဟူသည့္ ေရႊၾကာပင္က “အဘိ” ဟူေသာ အက္ဂ်စ္တစ္ကိုယူကာ “အဘိဓမၼ” ဟု တည္ရွိလာ၏။ “ အဘိ” ကို More Profound ဟု ဘိုစကားက ဘာသာျပန္၏။ ပို၍ နက္နဲေသာဟု အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္၏။ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ားစြာ ရွိ၏။

          ယခု ေျပာလိုေသာကိစၥက ထို “အဘိဓမၼ” ကိုထပ္၍ အက္ဂ်စ္တစ္သံုးတတ္ၾကျခင္းတည္း။ မလိုအပ္ေတာ့ဟု ထင္၏။ ဓမၼသည္ ေလးနက္၏။ အဘိဓမၼသည္ ပို၍ေလးနက္သိမ္ေမြ႔၏။ လိုအပ္ေသာ အဓိပၸါယ္ျခံဳငံုမိၿပီဟု ထင္ပါသည္။

          အဂၤလိပ္ဘာသာ၌ “Huge” ဟူေသာ စကားလံုးရွိ၏။ ဘာမွထပ္လုပ္စရာမလိုေသာ စကားလံုးျဖစ္၏။ ဥပမာ- Big ။ Big ကို အမ်ားႀကီးႀကီးသည္ဟု ဆိုခ်င္လွ်င္ Very Big ဟုေျပာႏိုင္၏။ Bigger ဟု ေျပာႏိုင္၏။ Biggest ဟုလည္း ေျပာႏိုင္၏။ Huge ကား ထိုသို႔မဟုတ္။

          Very Huge ဆိုလွ်င္ ၿပံဳးဖြယ္ျဖစ္၏။ Huge သည္ Very ျဖစ္ၿပီးသားတည္း။ Huger ဟုလည္းေကာင္း၊ More Huge ဟုလည္းေကာင္း၊ Hugest ဟုလည္းေကာင္း၊ the most huge ဟုလည္းေကာင္း မည္သို႔မွ် ျပင္၍၊ သံုး၍၊ ေျပာဆို၍ မသင့္ေတာ့။ Huge သည္ အလြန္ထူူးဆန္းေသာ အက္ဂ်စ္တစ္ျဖစ္၏။

          အဘိဓမၼသည္လည္း ဤသို႔ျဖစ္၏။ ဗုဒၶကို ဗုဒၶဟုေခၚျခင္းသည္ မရိုင္း၊ ဓမၼကို ဓမၼဟုေခၚျခင္းသည္ မရိုင္း၊ အဘိဓမၼကို အဘိဓမၼဟုေခၚျခင္းသည္ မရိုင္း။ ဆိုလိုသည္မွာ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္မ်ား၌ Buddha ဟုသာ ေတြ႔ရ၏။ သုတၱန္၌ တထာဂတဟု ေတြ႔ရ၏။ အပိုမပါ။ အက္ဂ်စ္တစ္မပါ။ ထိုအခါ အက္ဂ်စ္တစ္လွလွမ်ားသံုးတတ္သည့္ ျမန္မာစကားကို အကြ်မ္းဝင္ ေနသူတို႔အတြက္ အက္ဂ်စ္တစ္မ်ား မပါေသာအခါ တစ္မ်ိဳးေလးျဖစ္သြားတတ္၏။ ကိုယ္တိုင္လည္း တစ္မ်ိဳးေလးျဖစ္ခဲ့ဖူး၏။ ဤသည္မွာ မဆီမဆိုင္ ေျပာလိုေသာ ကိစၥပင္တည္း။

          ထိုအဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က တာဝတႎသာ၌ သႏၲဳႆိတ နတ္သား အမွဴးျပဳသည့္ နတ္ေဒဝါမ်ားႏွင့္တကြ သံုးေလာကသားတို႔အား ေဟာၾကားေတာ္ မူသည္ဟု စာေပမွာေတြ႔ရ၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္မွာ တခ်ိန္တည္း အလုပ္ႏွစ္ခုျဖစ္ေန၏။

          ၁။ တာဝတႎသာ၌ အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားျခင္း၊
          ၂။ လူ႔ျပည္၌ ဘုရားရွင္တို႔ ျပဳက်င့္ရမည့္ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥမ်ား ျပဳက်င့္ျခင္း။

          အလုပ္က ႏွစ္ခု၊ ဘုရားရွင္က တစ္ပါး၊ မေလာက္ငွေတာ့။ ထိုအခါ နိမၼိတရုပ္ပြါးေတာ္ကို ဖန္ဆင္းရေတာ့၏။ ဘုရားရွင္ျဖစ္၍ နိမၼိတရုပ္ပြါးဟု ဆိုရ၏။ ယေန႔ သီဟနာဒတို႔ ေခတ္စကားႏွင့္ ေျပာလွ်င္ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းပြါး၍ မက္ေဆ့ေပးျခင္းတည္း။ ဤသို႔ ယံုၾကည္မိပါ၏။

          အမွန္ဆိုရေသာ္ ထိုအဘိဓမၼဆိုသည့္ ေဒသနာေတာ္သည္ ဘုရားရွင္ကေလာင္ခြဲသံုးဖို႔ တြန္းအားေပးလိုက္ေသာ ေဒသနာဟုဆိုရေသာ္ မရိုင္းဟုထင္၏။

          အဘိဓမၼာ၊ အဘိဓမၼာ။
          ဘုရားပင္ ကေလာင္ခြဲေတာ္မူခဲ့ရ၏။




 

သီဟနာဒ





















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

◎ အစမထင္သံသရာ ◎

ဒီကမၻာႀကီးရဲ႕အစ  ရွိကိုရွိရမယ္လို႔
စဥ္းစာစရာကို အေၾကာင္းမ႐ွိဘူး၊

အရာခပ္သိမ္းတိုင္း
အစ ႐ွိေနမယ္ဆိုတဲ႔ အယူအဆဟာ
ဆင္ျခင္မႈခ်ဳိ႕တဲ႔ရာကေန ျဖစ္လာတာပဲ။  ။

"There is no reason to suppose that the world had a beginning at all.
The idea that things must have a beginning is due to the poverty of our imagination."
~ Bertrand Russell (Why I'm not a Christian) ~








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

တိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီး နစ္ျမဳပ္ရတာ ...

တိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီး နစ္ျမဳပ္ၿပီး ႏွစ္တစ္ရာခန႔္ ၾကာေသာအခါ
ထိုတိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီးနစ္ျမဳပ္ရျခင္း၏ တရားခံကို သိပၸံပညာရွင္တို႔ ႐ွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ႔ၾကသည္။
ထိုအရာက လ ျဖစ္သည္။

တိုင္တန္းနစ္သြားေနေသာ ေရလမ္းေပၚသို႔ ႀကီးမားလွေသာ ေရခဲေတာင္ႀကီးမ်ား ေလွ်ာဆင္းလာရျခင္းမွာ
လ ႏွင္႔ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း တက္(က္)ဆက္ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ ရူပေဘဒပညာရွင္ ေဒၚနယ္ အိုလ္ ဆင္က ရွင္းျပခဲ႔သည္။
သူႏွင္႔သူ႕အဖြဲ႔က လႏွင္႔ပတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကုိသုေတသနျပဳလ်ႇက္ရွိၾကသည္။

၁၉၁၂ခု၊ ဧၿပီလ ၁၅ ရက္ေန႔ ၌ တိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီးနစ္ျမဳပ္ခဲ႔ၿပီး လူေပါင္း ၁၅၁၇ ေယာက္ ေသဆုံးခဲ႔သည္။
ထိုစဥ္ကထဲက ကပၸတိန္ အက္(ဒ္)ဝါ(ဒ္ ) စမစ္၏ ေရခဲေတာင္ႀကီးမ်ား သေဘၤာခုတ္ေမာင္းရာ လမ္းေပၚသို႔ ေရာက္႐ွိေနေၾကာင္း သတိေပးစကားႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး သုေတသနပၫာရွင္မ်ား စဥ္းစားမရျဖစ္ေနခဲ႔ၾကသည္။

စမစ္သည္ အေတြ႔အႀကံဳအမ်ားဆုံး ကပၸတိန္ ျဖစ္သျဖင္႔ ထိုခရီးကုိ ဦးေဆာင္ရြက္လႊင္႔ရန္ အထူးေ႐ြးခ်ယ္ခံရသူလည္းျဖစ္သည္။အလြန္ဗဟုသုတႂကြယ္ဝၿပီး ေစ႔စပ္ေသခ်ာလွသူျဖစ္သည္။

ဤမ်ႇမ်ားျပားေသာေရခဲေတာင္ႀကီးမ်ား ထိုညက အဘယ႔္ေၾကာင့္ သေဘာၤခုတ္ေမာင္းရာလမ္းေပၚ ေရာက္ရွိေနရသနည္း။ 1912 ခု ဇန္နဝါရီလ က ကမာၻႏွင္႔ လ အလြန္နီးကပ္ေနျခင္းေၾကာင္႔
ဒီေရ အဆမတန္တက္လာၿပီး ထိုေၾကာင္႔ပင္ Greenland မွာရွိေနေသာေရခဲေတာင္ႀကီးမ်ား
ပင္လယ္ေရျပင္သို႔ ထိုးဆင္းလာခဲ႔ၿခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း အဏၰဝါေဗဒပညာရွင္  Fergus Woodက အႀကံျပဳခဲ႔သည္။

၁၉၁၂ခု၊  ဇန္နဝါရီလ ေလးရက္က အေနအထားသည္ အလြန္ႀကံဳႀကိဳက္ခဲေၾကာင္း(Once-in-many-lives)၊
ေနႏွင္႔လ အျပန္အလွန္ ဆြဲငင္ေနၾကေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင္႔ပင္ လ သည္ လျပည္႔ဖို႔  ၆ မိနစ္အလိုတြင္
ကမၻာေျမႏွင္႔ ႏွစ္ ၁၄၀၀ အတြင္း  အနီးဆုံး၌ရွိေနခဲ႔သၫ္။

ပို၍အေရးႀကီးေသာအခ်က္မွာ  ဇန္နဝါရီလ သုံးရက္ေန႔က ေနသည္လည္းကမၻာေျမႏွင္႔အနီးဆုံး၌ရွိေနခဲ႔သၫ္။

"ဒီလို ေန နဲ႔ လ တို႔ အျပန္အလွန္ ဆြဲငင္ေနၾကျခင္းေၾကာင႔္            
လ ဟာ ကမၻာေျမနဲ႔ အနီးကပ္ဆုံးမွာရွိေနၿပီး
ဒီေရဟာလည္း အျမင္႔ဆုံးမွာ ရွိေနပါတယ္၊
ေနာက္ၿပီးေတာ႔ေနနဲ႔ ကမၻာေျမ အလြန္နီးျခင္းေၾကာင့္
ေရခဲေတာင္ေတြ ပဲ႔ထြက္လာၿပီး အဲဒီ ပ႔ဲ႔ထြက္လာတဲ႔ေရခဲေတာင္ေတြက
သေဘာၤခုတ္ေမာင္းရာလမ္းေပၚ ေရာက္ရွိေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္"

လို႔ ပေရာ္ဖက္ဆာ အိုလ္ဆင္ ကရွင္းျပခဲ႔သည္။

ထို Greenland  မွပ႔ဲထြက္လာ ေရခဲေတာင္မ်ားကပင္ ဧၿပီ လလယ္၌ရြက္လႊင့္ခဲ႔ေသာ တိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီးကို နစ္ျမဳပ္ေစခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။

REUTERS.
The Strait Times. March 8, 2012.



ဆုထားမ်က္ခ်ယ္














Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လူ႕အခြင္႔အေရး သို႔ေသာ္....သို႔ေသာ္

 လူ႕ အခြင္႔အေရး
လူ႕ အခြင္႔အေရးႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ အယူအဆ
၁၈ ရာစုကထဲက ဥေရာပ၌ စတင္အေျခပ်ိဳးၿပီး တစစတိုးတက္ခဲ႔သည္။
၁၉၄၅ ခု ေရာက္မွ ကမာၻ႕ကုလသမဂၢေၾကညာခ်က္စာတမ္း၌ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ခ႔ဲသည္။
လူ႕ အခြင္႔အေရး ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းမႇာ အဓိကအေျခခံ
အေၾကာင္းတရား သုံးခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

၁။ လူ႕ဖြဲ႔စည္းပံုတရားဥပေဒသည္ လူကျပ႒ာန္းေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုတရားဥပေဒျဖစ္သည္၊
    တစ္ေယာက္ေသာတန္ခုိး႐ွင္ ဖန္ဆင္း႐ွင္ႏွင္႔မဆုိင္။
၂။ လူသားတိုင္း၌ တန္းတူ အခြင္႔အေရး႐ွိသည္ ။
၃။ လူသားတိုင္း ကုိယ့္ၾကမၼာကို ကိုယ္တိုင္ဖန္တည္းခြင္႔ ရွိသည္။
    လူ႕ အခြင္႔အေရးက အေနာက္မွာ အစပ်ိဳးခဲ႔သည္ကားမွန္၏...

သို႔ေသာ္......
ဗုဒၶစာေပကို ေစာင္းငဲ႔ၾကည္႕ေသာအခါ........
၁။ နံပါတ္တစ္ အခ်က္ကို အဂၢညသုတ္ႏွင္႔ ဇာတ္ေတာ္အခ်ိဳ႕တြင္ေတြ႔ရ၏၊
    လူတန္းစား သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းျခင္းသည္ မဟာျဗဟၼာႏွင္႔ မဆိုင္
    လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အဆင္႔ဆင္႔ေျပာင္းလဲမႈ၊တိုးတက္လာမႈတို႔ႏွင္႔သာဆိုင္သည္။( D.III.92)

၂။ နံပါတ္ႏွစ္  အခ်က္ကို ဝါေသ႒သုတ္၌ေတြ႔ရသည္၊
    လူအခ်င္းခ်င္း အဆင္႔အတန္း ခြဲျခားမူကို ယင္းသုတ္၌
    ဘုရား႐ွင္က ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ႔သည္။     (Sn.594-611)

၃။ နံပါတ္သုံး အခ်က္ကိုမူ တို္က္႐ုိက္မေတြ႔ရ၊ သို႔ေသာ္ ေဒသနာအားျဖင္႔ထင္႐ွား၏။
    လူတိုင္း၊သတၱဝါတိုင္း မိမိအသက္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိး၏၊ ေဟာညႊန္သည႔္အတိုင္းလိုက္နာလွ်င္
    လူတိုင္း သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ႏုိင္၏။(ဤအခ်က္ကို မဟာသတိပ႒ာန သုတ္၌ ေတြ႔ရ၏။)

သို႔ေသာ္......
ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမ်ား၌ လူ႕အခြင္႔အေရးသမိုင္းႏွင္႔ပတ္သက္၍
သိပ္မစြံလွေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရ၏။
ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္လွသည္။    ။








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.