ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္


မႏွစ္က ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္နဲ႔ ေတြ႔ခဲ႔ရတယ္။
ဒါေတာင္ ဗိုက္ခြဲထားစမို႔ တုတ္ေကာက္နဲ႔။
ဒီႏွစ္ ေတြ႔ေတာင္မေတြ႔ခဲ႔ရဘူး။

သမၼတႀကီး ဖတ္မိေစခ်င္သည္


ဂ်ပန္ ေမဂ်ိျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကာလ အမ်ိဳးသား အဓိ႒ာန္ ၆ ခ်က္

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ တစ္မ်ိဳးသားလုံး သစၥာအဓိ႒ာန္ျပဳၾကပါသည္...
၁။ က်ယ္ျပန္႔ေသာ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္၊ အေျခခံဥပေဒႏွင္႔အညီ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာမႈကိုရရွိေအာင္ တည္ေဆာက္သြားၾကပါမည္။

၂။ အေမ်ွာ္အျမင္ရွိ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျပဳ လုပ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚ လာသမ်ွ အေရးကိစၥတိုင္းကို ပြင္႔လင္းျမင္သာစြာေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္သြားၾကပါမည္။

၃။ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ လူတန္းစားအားလုံး ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္၌ တညီတညြတ္တည္း ရွိေနၾကပါမည္။

၄။ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္း၊ စစ္မႈထမ္းမ်ားပါမက်န္ သာမန္လူတန္းစားအားလုံး မိမိတို႔ ယုံၾကည္ရာအိပ္မက္အမွန္တကယ္ျဖစ္လာရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခြင္႔ ရွိေနရမည္။

၅။ အတိတ္က အက်င္႔ဆိုးမ်ားကို ခဝါခ်ၿပီး အရာခပ္သိမ္း ေလာကနိယာမႏွင္႔အညီ က်င္႔သုံးသြားၾကပါမည္။

၆။ အင္ပါယာ၏ အေျခခံဥပေဒေတာ္မ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔အားေကာင္းလာေစေရးအတြက္ ကမၻာအရပ္ရပ္က ပညာရပ္မ်ားကို အပတ္တကုတ္ ေလ႔လာဆည္းပူးသြားၾက ပါမည္။

(Henry Kissinger. World Order. P 186-187)

နံပါတ္ ၅ နဲ႔ ၆ ဟာ ျမန္မာျပည္အတြက္ သိပ္အေရးႀကီးေနတယ္။
စာအုပ္အသစ္ထြက္ရင္ ဂ်ပန္က ဘာသာျပန္ၿပီးသား။ အဂၤလိပ္ေဝါဟာရအသစ္ထြက္ရင္ ဂ်ပန္လို ေမြးစားၿပီးသား။
ကဲ နံပါတ္ ၅ ကေရာ ဘယ္လိုလဲ။ အားမရလွဘူး။

သီလနဲ႔အက္သစ္ (၂)


ဒုတိယေမးခြန္းက ကိုေနလင္းအေတြ႔အႀကဳံနဲ႔ တိုက္ရိုက္တူေနပါတယ္။
"ျခင္သတ္မႈ၊ အျခား ဗိုင္းရပ္ပိုးေတြကိုသတ္မႈလည္း ပါဏာတိပါတလို႔ သိရပါ တယ္၊ ဒီသတၱဝါေတြကိုသာမသတ္ရင္ ကမၻာဟာ ကပ္ေရာဂါေတြနဲ႔ ျပည့္ေန ပါလိမ္႔မယ္။ ဒီအတြက္ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အေျဖက ဘာပါလဲ" ဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုေနရာေတြမွာ အလြယ္တကူေျဖလို႔မရ၊ လြဲသြား၊ က်ဥ္းသြားရင္ ဘာသာျခားေတြကပါ ေဖ႔စ္ဘုတ္၊ ယူက်ဳ၊ သတင္းစာကေနေဆာ္လာမွာကို သတိထားရပါတယ္။ အစိုးရရုံးမွာ သြားရွင္းရတဲ႔အထိ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ႔ သုံးသပ္မႈ က်ယ္ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ခိုင္မာတဲ႔ရပ္္တည္ခ်က္ကိုေတာ႔ တစ္ျပားမွ ေလ်ွာ႔စရာမလိုပါဘူး။

ရွင္းခဲ႔တာက......
၁။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ သီလ၊ သမာဓိနဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ ဖြင္႔ဆိုမႈ။ သမာဓိက မေနာကံ (စိတ္) ကို ထိန္းတာ၊ သီလက ကာယကံနဲ႔ဝစီကံ (ကိုယ္နဲ႔ႏႈတ္) ကို ထိန္းတာျဖစ္တယ္။
မေနာကံက ပုဂၢလိကနဲ႔သာဆိုင္တယ္၊ ကာယကံနဲ႔ဝစီကံက လုပ္ၿပီ ေျပာၿပီမို႔ အေကာင္း အဆိုး ပတ္ဝန္းက်င္ဆီကို ရိုက္ခတ္မႈရွိသြားတယ္။ ဆိုလိုတာက စိတ္နဲ႔သတ္တယ္၊ သီလမက်ိဳးဘူး၊ သမာဓိ က်ိဳးတယ္။ စိတ္ပါလက္ပါသတ္တယ္၊ သီလ၊ သမာဓိႏွစ္ပါးလုံး က်ိဳးတယ္ ေပါ႔။ ဒီေတာ႔ ကမၻာ႔စံ(ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ စံ လည္းျဖစ္ပါတယ္)ကို ဆြဲထုတ္ၾကည့္ႏိုင္တယ္။

သီလကို
၁။ တစ္ကိုယ္ေရ သီလ(Individual)
၂။ ဝန္းက်င္နဲ႔ဆက္စပ္တဲ႔သီလ (Societal) လို႔ ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။

ငါးပါးသီလကို တစ္ကိုယ္ေရအေနနဲ႔က်င္႔သုံးရင္ ဘာမွ ျပသနာ မရွိဘူး။ ဥပမာ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၊ သီဟိုဠ္က နာရဒမေထရ္တိုဟာ သူတို႔ေရာဂါေပ်ာက္ဖို႔ ပဋိဇီဝေဆးေတြ သုံးစြဲခြင္႔ မျပဳခဲ႔ၾကဘူး။ ေရာဂါေပ်ာက္ဖို႔ ဗိုင္းရပ္ပိုးေတြ ေသရမွာ ကို မလိုလားၾကဘူး။ သီလက်ိဳးတယ္လို႔ ခံယူတယ္။ ဒါက အရွင္ျမတ္ေတြကိုယ္ တိုင္ ရဟန္းေတာ္ေတြျဖစ္ေနလို႔ ေနာက္ၿပီး ဗိုင္းရပ္ပိုးက သူတို႔ကိုသာ ဒုကၡေပးၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဒုကၡမေပးလို႔ ရာႏႈန္းျပည္႔မွန္တယ္။

ဒါေပမဲ႔ သူတို႔က အရွင္ျမတ္ေတြမဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ျဖစ္ေနမယ္၊ ဗိုင္းရပ္ ပိုးကလည္း ျခင္လို၊ ႂကြက္လို၊ အီဘိုလာလို ပိုးေတြျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ အေျဖက တစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားတယ္။ (ဘာျဖစ္ျဖစ္ ျခင္၊ ႂကြက္၊ အီဘိုလာကို မသတ္နဲ႔လို႔ ေျပာ မိရင္ေတာ႔ ေသေပေတာ႔ပဲ၊ စကၤာပူလိုႏိုင္ငံမွာ တရားေဟာခြင္႔၊ ေနထိုင္ခြင္႔ေတြ ပိတ္သြားလိမ္႔မယ္။ ဒီေလာက္မွ မပါးရင္ စကၤာပူတကၠသိုလ္မွာ တရားေဟာဖို႔ လည္း မစဥ္းစားနဲ႔ ပဲ)
ဒါက ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ကိုက္ညီသလား။ ကိုက္ညီတယ္။ ဘုရားေလာင္း ရေသ႔နဲ႔ ဘုရားေလာင္းဘုရင္ သီလအေပၚရွဳျမင္ပုံ မတူဘူး။ တူလို႔လည္း မရဘူး။ ဘုရင္ လုပ္ရင္ စစ္တိုက္ရမွာပဲ၊ မတိုက္ခ်င္ရင္ မလုပ္နဲ႔၊ မလုပ္ဘူး။ (ဥပမာ ေတမိ မင္းသား)
အေျဖက ...
ငါးပါးသီလကို တစ္ကိုယ္ေရ သီလ(Individual)အေနနဲ႔က်င္႔ရင္ ခၽြင္းခ်က္ မရွိ ရႏိုင္ေပမဲ႔ ဝန္းက်င္နဲ႔ဆက္စပ္တဲ႔သီလ (Societal) အေနနဲ႔က်င္႔ရင္ လိမ္မာဖို႔ လိုလာတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဘုရင္က သူ႔အတြက္ ဘယ္သူ႔မွ မသတ္ဘူး၊ ဒါေပမဲ႔ တိုင္းျပည္ကို ကာကြယ္ဖို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမဆို အညွာေပးမယ္မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ေစတနာက ရန္သူကိုသတ္တာ မဟုတ္၊ သူ႔သားသမီးကို ကာကြယ္တာပဲျဖစ္ တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကုသိုလ္က ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္က အကုသိုလ္၊ ပါဏာတိပါတ က ပါဏာတိပါတအေနနဲ႔ပဲရွိမယ္။ ဒါကိုလည္း ဗုဒၶဘာသာဘုရင္က သေဘာေပါက္တယ္။ ဒါကို မဟာယာနစာေပမွာ ဥပါယ ေကာသလႅ (နည္းပရိယာယ္လိမ္မာမႈ) လို႔ ေခၚပါတယ္။
(ဦးဇင္းမၾကာမၾကာေျပာပါတယ္၊ ဘာသာျခားေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရရင္ မဟာယာနဟာ မိသားစုဝင္၊ စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းတူ ညီအကို၊ ရန္ျဖစ္ေနစရာ အေၾကာင္း တစ္စက္မွ မရွိဘူး)

အဆုံးသတ္ ရပ္တည္ခ်က္....
ျခင္ေၾကာင္႔ ငွက္ဖ်ားျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဒန္ကီျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ရာႏႈန္းျပည့္ ေသခ်ာသလား။ ျခင္ကိုက္တိုင္း ဒီေရာဂါေတြ ျဖစ္သလား။ ရာႏႈန္း မျပည္႔ဘူး။ မင္းတို႔က ရိုက္သတ္လိိုက္ရင္ေတာ႔ အဲဒါ ရာႏႈန္းျပည့္ ေသခ်ာသြားၿပီ။
သူက ကိုယ္႔ေသြးတစ္စက္ကို စုပ္ရုံနဲ႔ သူ႔အသက္တစ္ေခ်ာင္းလုံး ျပန္ယူလိုက္တာ တရားနည္းလမ္း က်၊ မက်။ ဘုရားကေတာ႔ မက်ဘူးလို႔ ေျဖပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ မင္းတို႔က ဆရာဝန္၊ စစ္သား၊ အစိုးရ ဗုဒၶဘာသာေတြဆိုရင္ေတာ႔ ပါဏာတိပါတကို ဥပါယ ေကာသလႅနဲ႔တြဲၿပီး က်င္႔သုံးမွ ရလိမ္႔မယ္။

ဗုဒၶဘာသာေတြေရာ၊ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ႔ ကေလးေတြပါ သာဓုမေခၚဘဲ လက္ခုပ္တီးၾကပါတယ္။ သူတို႔ ေက်နပ္လို႔ျဖစ္မယ္လို႔ေတာ႔ ယူဆရတာပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခါဆိုရင္ ၿငိမ္းေက်ာ္ေမာင္စကားနဲ႔ အဆုံးသတ္ရမယ္။ ဒါေပမဲ႔ Spiritual Advisor ဆိုေတာ႔ "ဟီးးးး" ဆိုတာေတာ႔ ျဖဳတ္ထားမွ သင္႔မယ္ ထင္တယ္။
ကိုအံ႔ထူးႏိုင္ေျပာတဲ႔ ပဥၥမေျမာက္ပုဂၢိဳလ္ကိုယ္တိုင္ႀကိဳးျဖတ္က ရာႏႈန္းျပည္႔ မွန္ေနေတာ႔ ေမးခြန္းတက္စရာ မရွိေတာ႔ဘူး။ ကိုေနလင္းက တစ္ကိုယ္ေရ သီလ(Individual) ကေနၾကည့္တာ။ ကိုဝန္းသိုက ဝန္းက်င္နဲ႔ဆက္စပ္တဲ႔သီလ (Societal) ကေနၾကည့္တာပဲ ထူးပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဟာ တရားေသႀကီး မဟုတ္ပါဘူး။ ကမၻာ႔စံထဲ မေျပာင္းဘဲ ဝင္လို႔ရပါတယ္။

အမွာ။ ။ ဒီအေျဖဟာ မဆိုးဘူးဆိုတာကလြဲလို႔ အေကာင္းဆုံး လုံးဝ မဟုတ္ႏိုင္ပါ။

တည္ေဆာက္ဆဲ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ကိုယ္႔နယ္ပယ္နဲ႔ကိုယ္ ေရးသင္႔တယ္ (ဦးေအးၿငိမ္း)


ဦးေအးၿငိမ္းက သူ႔သူငယ္ခ်င္း အသက္ ၅၀ တန္း အင္ဂ်င္နီယာေတြကို နည္းပညာ ရပ္ဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတြ ေရးၾကဖို႔ တိုက္တြန္းထားတယ္။ မွန္တာေပါ႔။ တည္ေဆာက္ဆဲ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ကိုယ္႔နယ္ပယ္နဲ႔ကိုယ္ ေရးသင္႔တယ္။
ဥပမာ ဆရာဝန္ေတြက ေဆးပညာနဲ႔ဆိုင္တဲ႔ စာအုပ္ေတြ ေရး၊
အင္ဂ်င္နီယာေတြက နည္းပညာရပ္ဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတြ ေရး၊
အဲ ဘုန္းႀကီးေတြက ကမၻာ႔ႏိုင္ငံေရး စာအုပ္ေတြ ေရး၊ (ဒါေတာ႔ ဆင္ဆာ လြတ္ေအာင္ နည္းနည္း ျပင္လိုက္ရတယ္)

သီလနဲ႔အက္သစ္


၁။ ေတာင္တက္သမား အက္သစ္ (ပါဏာတိပါတ)။
ဥပမာ။ ေတာင္တက္သမား ငါးေယာက္ဟာ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ျဖစ္ၿပီး ႀကိဳးတန္း လန္းနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတယ္။ အဲဒီႀကိဳးရဲ႕ တာရွည္ခံႏိုင္မႈက ေလးေယာက္ပဲ။ ဒီေတာ႔ တစ္ခုတည္းေသာ ေျဖးရွင္းနည္းက ေအာက္ဆုံးမွာရွိေနတဲ႔လူကို သူ႔ အထက္မွာရွိေနတဲ႔ စတုတၳေျမာက္ ေတာင္တက္သမားက ႀကိဳး ျဖတ္ခ်ျခင္းပဲျဖစ္ ပါတယ္။ ျဖတ္မခ်ဘူးဆိုရင္ ငါးေယာက္စလုံး ႀကိဳးျပတ္က်ၿပီး ေသေတာ႔မယ္။ ဒီမွာ ေတာင္တက္သမား အက္သစ္က "စတုတၳေျမာက္ ေတာင္တက္သမားဟာ အက္သစ္အရ မွန္တယ္" လို႔ဆိုတယ္။

ကဲဒါဆို ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ငါးပါးသီလက ဘာေျပာမလဲ။
ဒါဟာ ပါဏာတိပါတလား။
ေစတနာမပါလို႔ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ျဖတ္ခ်လိုက္လို႔ေသမယ္ဆိုတာ သူ မသိဘူး လား။
ဒါကို ဗုဒၶဘာသာက ခ်ီးမြမ္းသလား၊ ကဲ႔ရဲ႕မလား။

တစ္ေန႔က (NUS) ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုပါ။ စနစ္တက် စဥ္းစားျခင္း (Critical thinking) ဆီက ထြက္လာတဲ႔ေမးခြန္းေပါ႔။ တစ္ခုသိထားရမွာက အဲဒီေက်ာင္သားဟာ ပါဏာတိပါတေျမာက္ဖို႔ အဂၤါေတြကို သိထားသူပါ။
သူ႔ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖေတြက ကြဲေနမွာျဖစ္သလို အမွား၊ အမွန္လည္း မရွိပါဘူး(ယူနီဗာဆယ္ စတန္းဒတ္နဲ႔ ဆုံးျဖတ္လို႔ မရဘူး)။
ဒီေမးခြန္းက ဘယ္္က်မ္းက ဘာဆိုတယ္ဆိုတာထက္ လက္ေတြ႔ ယုတၱိေဗဒကို ပို ေတာင္းဆိုပါတယ္။

စိတ္ဝင္စားရင္ (ကြန္မင္႔မေရးရင္ေတာင္) ကိုယ္တိုင္ ေျဖၾကည့္ၾကပါလား။ ဗုဒၶဘာသာက ငါးပါးသီလဟာ လူတိုင္းက်င္႔သုံးလို႔ရတယ္လို႔ ဆိုတတ္ၾကေတာ႔ ကမၻာထဲဝင္မယ္႔ ဗုဒၶဘာသာလည္း ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးေတြကို ေသခ်ာေပါက္ ရင္ဆိုင္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

==============================
"ေတာင္တက္တဲ႔အားကစားကိုေဝါင္ေဝါင္ေရွးပါ့မယ္ ဟီးးး"

ဘယ္လိုပဲေျဖေျဖ အမွားအမွန္ တိတိက်က် မရွိလွပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ အေျဖအားလုံးရဲ႕ အၿပီးမွာ အဆုံးသတ္သင္႔တာက Nyein KyawMaung ရဲ႕ အေျဖလို႔ထင္ပါတယ္။ "ေတာင္တက္တဲ႔အားကစားကိုေဝါင္ေဝါင္ေရွးပါ့မယ္ ဟီးးး"
သူ႔ဥပမာနဲ႔ သူ႔ျပန္ခ်ည္ၿပီး "ဗုဒၶဘာသာအဆုံးအမကေတာ႔ ႀကိဳးျဖတ္ရမယ္႔ေန ရာေရာ၊ အျဖတ္ခံရမယ္႔ေနရာကိုပါမေရာက္ရေအာင္ဆင္ျခင္ေနပါ"
ေျပာပါတယ္လို႔ေျဖရင္ ပရိသတ္ပါ ပြဲက်ၿပီး တေသာေသာ ျဖစ္သြားမွာပါ။ (မနက္ျဖန္ပို႔စ္ၿပီးရင္ သုံးသပ္မႈတခ်ိဳ႕ တင္ေပးပါမယ္)

Alphabet taught to kids nowadays


*****

ပဋိပကၡကို ခ်ဥ္းကပ္နည္း (ျပန္ခ်င္သည့္ ကြန္မင္႔မ်ား)


"လီကြမ္းယုလိုမဟုတ္ဘူး၊ မင္းစာအုပ္အသစ္ ႀကီး ကို ငါေတာ႔ သိပ္နားမလည္ ဘူးဗ်" ဆိုတဲ႔ ဆရာသမားကို
"ဦးဇင္း၊ လီကြမ္းယုက ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္တရားလိုပဲ၊ ဟန္တင္တန္ကေတာ႔ မင္းကြန္းဆရာႀကီးတရားနဲ႔တူမယ္" လို႔ သူသိတဲ႔ ဥပမာေပးလိုက္ေတာ႔
"ေအာ္ အဲလိုလား" တဲ႔။
မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ မႏႈိင္းအပ္ေပမဲ႔ ႏႈိင္းျပလိုက္ေတာ႔ ရွင္းသြားတေပါ႔။
"ကစ္ဆင္းဂ်ားက သူတို႔အလယ္မွာရွိေနၿပီး သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးတရားနဲ႔ တူမယ္" လို႔ ေျပာခ်င္တာ၊ သူထပ္ရွဳပ္သြားမွာစိုးလို႔ မေလ်ွာက္ျဖစ္ေတာ႔ပါဘူး။
(October 13 at 5:24pm )




ပဋိပကၡကို ခ်ဥ္းကပ္နည္း (ျပန္ခ်င္သည့္ ကြန္မင္႔မ်ား)

Ko Wun Tho "ဟုတ္တယ္ ဦးဇင္း (ပဋိပကၡကို) နားမလည္လို ့ ရပ္ထားရတယ္။
ခ်ည္းကပ္နည္းေလးေျပာပါဦး။
ေခါင္းကလည္း ျမန္မာျပည္းတုန္းကလို သိပ္ၾကည္တာမဟုတ္ေတာ့"

**************************************************************************
ေျပာမလို႔ပဲ။ မလိုဘူး ထင္လို႔။ ေက်းဇူးပဲ ကိုဝန္းသို။ အႀကံျပဳရရင္............
အခန္း ၁၊ ၂၊ ၃ ကို အမွာပဲ ဖတ္ပါ။ ဒါေတြက သူ႔ကို ေဝဖန္ၾကလို႔ မခံခ်င္လို႔ေရး တာမ်ိဳးမို႔ သူပညာျပထားတာေတြ မ်ားတယ္။
အခန္း ၄ ကေန စဖတ္ပါ။ က်န္တာ မခက္ေတာေတာ႔ဘူး။ ေကာက္ခ်က္ကို ဂရုစိုက္ဖို႔ပဲ၊ သီအိုရီေတြ မရွဳပ္ေတာ႔ဘူး။
(ဆရာႀကီးဂိုက္ ဖမ္းခ်င္ရင္ေတာ႔ အခန္း ၇ ၿပီးမွ ၁၊ ၂၊ ၃ ကို ျပန္ဖတ္ေပါ႔။ ဟန္တင္တန္က ေျပာတယ္ ဘာညာ ေပါ႔ဗ်ာ။
အခန္း ၁၊ ၂၊ ၃ မရွင္းရင္ေတာင္ ဒီစာအုပ္ရဲ႕ မက္ေဆ႔ဂ်္ မပ်က္ပါဘူး)

ေမာနင္း ပို႔စ္


မေလး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ အၾကမ္းဖက္သမားနဲ႔ လက္ထပ္ဖို႔ ဆီးရီးယားကို ထြက္ခြာတယ္ဆိုတဲ႔ သတင္းပါလာသလို မေလးတစ္ေယာက္ေရး ထားတဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈ ႏွိမ္ႏွင္းေရးေဆာင္းပါးကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးဝါက်ကလြဲရင္ အမ်ားစုသေဘာက်မယ္႔ ေဆာင္းပါးေကာင္းပါပဲ။
သူ႔ဦးတည္ခ်က္က....
အၾကမ္းဖက္မႈ ႏွိမ္ႏွင္းေရးမွာ အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ အေရးပါ။
အၾကမ္းဖက္မႈေတြနဲ႔ ရွာရီးယားဥပေဒဆီသြားလို႔မရေၾကာင္း ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ သိသင္႔။
မြတ္စလင္အၾကမ္းဖက္မႈက ေျဖရွင္းခ်က္မဟုတ္သလို အေနာက္ရဲ႕ စစ္ေရးအရ တုန္႔ျပန္မႈကလည္း ေျဖရွင္းခ်က္မဟုတ္။
ေဂါ႔ဒ္၊ အလႅာတို႔ အဆုံးအမအတိုင္းမွ ရမယ္၊
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑မပါဘဲ အၾကမ္းဖက္မႈကို ႏွိမ္ႏွင္းလို႔ မရႏိုင္(မဟာသီယာရဲ႕ စကားကို ကိုးကား)
ဒါေပမဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈက မဟာသီယာလက္ထက္ကတည္းက အစပ်ိဳးေနခဲ႔။ အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕မွာ တိုက္ရိုက္ တာဝန္ရွိ။
ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးအတြက္ အသုံးခ်မႈက မွားယြင္း။
အၾကမ္းဖက္မႈဆိုတာ အျပစ္မဲ႔သူကို သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ အေနာက္တိုင္းသား ကို ေခါင္းျဖတ္ျခင္းသာ မဟုတ္၊ သူတစ္ပါးရဲ႕ အခြင္႔ေရးကို တားျမစ္တာလည္း အၾကမ္းဖက္မႈ.......စသည္ သုံးသပ္ခဲ႔ၿပီး.....
ေနာက္ဆုံးမွာ ရွာရီးယားဥပေဒ တရားဝင္ျဖစ္ေစဖို႔ စစ္မွန္တဲ႔ ကရုဏာ၊ ေမတၱာ တရားကသာ ေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိုင္မယ္လို႔ အဆုံးသတ္ထားပါတယ္။



ဒီမွာ ေမးစရာရွိလာတာက.....
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ရွာရီးယား ဥပေဒက မရွိမျဖစ္လား၊
ရွာရီးယားဥပေဒကို ကမၻာထဲ မိတ္ဆက္ေနခ်င္သေရြ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ရေကာရႏိုင္ဦးမွာလား ဆိုတာပါပဲ။
ဒီလို မ်ွမ်ွတတေဆာင္းပါးေရးႏိုင္သူတစ္ေယာက္က ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ ေမးမသြား ခဲ႔ဘူး။

အေျမွာက္မခံတဲ႔ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ


အရင္လကပဲ အိမ္ေဖာ္ေတြရပ္ထားတယ္၊ ရသင္႔တဲ႔ အခြင္႔ေရးေတြ ရမွသေဘာ တူမယ္ ဆိုလို႔ တို႔အစိုးရ လူရည္လည္လာၿပီဆိုၿပီး အားရဝမ္းသာ ေဆာင္းပါးေကာက္ေရးမိပါတယ္၊ သူတို႔ယုံမိလို႔ ကိုယ္႔ေဖ႔စ္ ဘုတ္ေတာင္ နာမည္ပ်က္ေသးတယ္။ အဲဒီကတည္းက ေတြးေတြးဆဆကြန္မင္႔တခ်ိဳ႕က "ဟုတ္ၾကပါ႔မလား ကြယ္တို႔၊ ကေလးေတြ ပိုၿပီး ဒုကၡေရာက္ကုန္ပါ႔မယ္" လို႔ ဆိုခဲ႔ၾကတယ္။ သူတို႔သံသယက အမွန္ပဲ။ ေနာက္ပိုင္း သတင္းေတြအရ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျမန္မာအစိုးရ ဘာဥပေဒေတြထုတ္ထုတ္ အိမ္ေဖာ္ေတြက စကၤာပူထဲ ဝင္လာမစဲ ပဲလို႔ သိရျပန္တယ္။ ဒါက သတင္း၊ ကိုယ္ေတြ႔မဟုတ္ေသးဘူး။

ဒီေန႔မနက္ ဖုန္းဝင္လာတယ္။ ျမန္မာနဲ႔ဆိုင္တယ္ဆိုၿပီး အတြင္းေရးမႉးကေပး လို႔ ေျဖလိုက္ရတယ္။ စလုံးအမ်ိဳးသမီးကဆက္တာ။ သူမအိမ္ေဖာ္ အသစ္က ျမန္မာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဒီေန႔ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မို႔ (သတင္းကၽြတ္အၿပီး ပထမဆုံး တနဂၤေႏြေပါ႔) ပေရးယားလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ သူမအေနနဲ႔ ဘာ လုပ္ေပးသင္႔သလဲ လွမ္းေမးတာ။

သူမဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းေပးလိုရင္ (If you are kind enough) ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းေက်ာင္းကို လိုက္ပို႔ေပးလိုက္ပါ လို႔ အႀကံျပဳလိုက္ရတယ္။
ဥပေဒေလ်ွာက္ထုတ္ၿပီး တည္ေအာင္မကိုင္တြယ္ႏိုင္တဲ႔အစိုးရကို ဘယ္သူက ေလးစားမွာလဲ။
တကယ္႔ကို ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ပဲ။ လူရယ္စရာႀကီး။ အေတာ္အသုံးမက်တဲ႔ အစိုးရ။
ကုိဝန္းသိုေရ က်ဳပ္မွားပါတယ္ လို႔ပဲ ေျပာရေတာ႔မွာပဲ။

ေက်ာင္းတြင္းမွတ္စု


ဒီေန႔ ေက်ာင္းကထိန္ၿပီးသြားၿပီ။ မႏွစ္က ကထိန္အရံသကၤန္း ၉၀၀ က ဒီႏွစ္ ၁၀၀၀ ျပည့္သြားတယ္ဆိုေတာ႔ တက္လာတယ္။ စကၤာပူ အေနအထားအရ မေသးလွဘူးေပါ႔။
တစ္ႏိုင္လုံးရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာအေျခအေန ဘယ္လိုရွိသလဲဆိုတာ မသိေပမဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔အစည္းေတြမွာေတာ႔ တက္ရိပ္ျပေနတာ ေတြ႔ ရပါတယ္။
စကၤာပူ အမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္ ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔ဆိုရင္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က ဥကၠ႒ တစ္ေယာက္ပဲ စလုံးေက်ာင္းသားပါၿပီး က်န္တဲ႔အပိုင္းကို မေလး၊ အင္ဒို တရုတ္ေတြနဲ႔ က်ားကန္ထားရတာ။
ဒီႏွစ္ဆိုရင္ အားလုံးနီးပါးက စလုံးေက်ာင္းသားေတြပဲဆိုေတာ႔ ျပည္တြင္းအား တက္လာတယ္လို႔ဆိုရမယ္။
မေလး၊ အင္ဒို၊ ထိုင္း၊ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ အဖြဲ႔ထဲမ်ားေနရင္ ျပည္တြင္း ဗုဒၶဘာသာ အားနည္းတဲ႔သေဘာကိုျပတာပဲ။ သူတို႔ႏိုင္ငံထဲ သူတို႔ကိုယ္တိုင္တိုးမွ ပိုေပါက္တယ္။
စကၤာပူထဲ ထိုင္း၊ ျမန္မာေတြအလာမ်ားလို႔ ဗုဒၶဘာသာ အားေကာင္းလာတယ္ ဆိုတာက ဝမ္းသာစရာ မဟုတ္လွဘူး။ သူတို႔က ရွိၿပီးသားအရင္းေတြ၊ အသား တင္ အျမတ္မဟုတ္ဘူး။
ဒီ ႏွစ္ခုကိုၾကည့္ရင္ စလုံးထဲ ဗုဒၶဘာသာ အားေကာင္းလာေနတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ ရတယ္။ ဒါက ယုံၾကည္မႈမဟုတ္ဘူး။ အခ်က္အလက္။