Home » All posts
ေဒၚစုက ေျပာင္းလဲခ်င္သူပါ၊ တပ္မေတာ္ကို အတိုက္အခံလုပ္သူ မဟုတ္ပါဘူး။
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ေမာနင္း ပို႔စ္
- on 11/20/2015
- No comments
ေဘာလုံးပြဲ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လစ္ဇင္
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ေဘာလံုး
- on 11/20/2015
- No comments
(ရက္စက္ျခင္း၊ လူသားဆန္ျခင္း)
၁။ ရက္စက္ျခင္း၊ ပြဲစတဲ႔အခ်ိန္ကစလို႔ ဂိုးဘယ္ေလာက္ရရ ဆက္သြင္းဖို႔ ႀကိဳးစားေနျခင္း၊ ေလ်ွာ႔ခ်လို႔ မရ။ ဒါဟာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လစ္ဇင္ပါ။
၂။ လူသားဆန္ျခင္း၊ ပြဲသိမ္းခရာမႈတ္တာနဲ႔ တစ္ဖက္အသင္းသားေတြကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ျခင္း၊ တီရွပ္ေတြလဲလွယ္ျခင္း၊ ပခုံးဖက္ ေခၽြးသိပ္ေပးျခင္း၊ အလြန္ရင္းႏွီးသူဆိုရင္ "မင္းတို႔ ညံ့လို႔မဟုတ္ပါဘူး၊ ကံတရားကကို တို႔ဖက္မွာ ရွိေနလို႔ပါ" စတဲ႔ စာနာစိတ္အေျခခံ စကားေလးေတြေျပာေပးျခင္း၊ ဒါဟာ လည္း ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လစ္ဇင္ပါပဲ။
အားကစားသမား အမ်ားစုမွာ (၁) ရွိေနတတ္ၿပီး (၂) ကိုေတာ႔ ရင္႔က်က္တဲ႔ ကစားသမားေတြဆီမွာပဲ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ တခါတခါ မညီမ်ွဘူး ထင္ရတဲ႔ ဒိုင္ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အားနည္းမႈ၊ မွားယြင္းမႈစတာေတြေၾကာင္႔ (၂) ကို လိုက္နာ ဖို႔ ခက္ေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ပါေစ (၂) နဲ႔ ျပည့္စုံတဲ႔ ကစား သမားကို လူတိုင္းက အထင္ႀကီး ေလးစားၾကပါတယ္။ တကယ္႔ မိုးထဲေရထဲ ပြဲေတြမွာ အဆုံးအျဖတ္ေပးသြားတဲ႔ ကစားသမားေတြဟာ အဲသလို စိတ္ဓာတ္ တည္ၿငိမ္ မာေၾကာတဲ႔ ကစားသမားေတြပဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင္႔ "မင္းတို႔ ညံ့လို႔မဟုတ္ပါဘူး၊ ကံတရားကကို တို႔ဖက္မွာ ရွိေန လို႔ပါ" ဆိုတဲ႔စကားေၾကာင္႔ မိမိအသင္းသားေတြရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈနဲ႔ အေကာင္းဆုံး ကစားသြားႏိုင္မႈေတြကို တစ္ျပားသားမွ ေလ်ာ႔က် မသြားေစပါဘူး။ ပိုလို႔ေတာင္ ဂုဏ္တက္ပါေသးတယ္။ ဒီစကားဟာ တစ္ဖက္သားရဲ႕ မ်က္ရည္အခ်ိဳ႕ကို သုတ္ေပးရာေရာက္သလို လူသားဆန္ရာလည္း ေရာက္ပါတယ္။
ေလာကထဲက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လစ္ဇင္ကိုလည္း ေသြးနည္းနည္း ေအးသြား တဲ႔အခါ ေရးၾကည့္ခ်င္ပါေသးတယ္။
ဇင္ေဝေသာ္
"တြား ခုမ လာေခၚေမနက္"
in
ကစ္ဆင္းဂ်ား,
ဇင္ေဝေသာ္
- on 11/19/2015
- No comments
ပစ္ထားမိတာ ၾကာသြားေတာ႔ ကစ္ဆင္းဂ်ားႀကီးက စိတ္ေကာက္။
"တြား ခုမ လာေခၚေမနက္" လုပ္ေနတယ္။
ေပဖတ္ေတာ႔ ထိုင္ခုံေပၚ အိပ္ေပ်ာ္သြားေရာ။ ဟူး။
"စစ္ပြဲေတြ ရပ္"
in
Politics,
ဇင္ေဝေသာ္
- on 11/19/2015
- No comments
"စစ္ပြဲေတြ ရပ္" ဆိုတာနဲ႔
"ခ်စ္သူတိုင္း ညားၾကပါေစ" ဆိုတဲ႔ ဆုေတာင္းဟာ သဘာဝလြန္ဆုေတြပဲ။
ျပည့္ဖို႔မလြယ္။
(Nov 19 ,9:21am)
စစ္ပြဲဆိုတာကေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ ေကာင္းတဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းမွာ ျပသနာေတြတက္ေနလို႔ဆိုၿပီး ဘဏ္ေကာက္သြားမယ့္ စီးပြားေရးသမားက လွည့္ျပန္မသြားတတ္ပါဘူး။
(Nov 18 10:36am)
စကၤာပူမွာ ေနရတာ မၿငီးေငြ႕ေသးဘူးလား
in
ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ,
ဇင္ေဝေသာ္
- on 11/18/2015
- No comments
စကၤာပူမွာ ေနရတာ မၿငီးေငြ႕ေသးဘူးလားလို႔ ရဟန္းငယ္တစ္ပါးကေမးေတာ့
ၿငီးေငြ႕စရာ မရွိဘူးဆိုတာေလာက္ပဲ ေျဖခဲ့မိတယ္။
ကိုယ္တကယ္သိတဲ့ စကၤာပူက နားလည္မႈရွိတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းေလးရယ္၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ခြင့္ရေနျခင္းရယ္ပါ။ ဆင္တိုဆာေတြ စူပါမားကက္ေတြ မပါဘူး။ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေရာက္လည္း မေရာက္ဖူးဘူး။
ေနာက္ၿပီး စကၤာပူက ရဟန္းတစ္ပါးဟာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈက အစ လြတ္လပ္ေနတယ္။ မိ႐ိုးဖလာယဥ္ေက်းမႈအရ အျမင္႐ိုင္းႏိုင္ေပမဲ့ သူ႔စနစ္နဲ႔သူ လစာ ဆိုတာကလည္း စိတ္ကို ပိုလြတ္လပ္ေစတယ္။ ဟင္ ဘုန္းႀကီးေတြကလည္း လစာနဲ႔လားလို႔ေမးရင္ ႏိုင္ငံဥပေဒအရ ဟုတ္ပါတယ္လို႔ပဲ ေျဖရမွာပါ။
တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲယူလာတဲ့ စနစ္ေၾကာင့္ ငါ့မွာ တာ၀န္ေတြရွိပါလားဆိုတဲ့ အသိစိတ္ထက္ပိုၿပီး ငါမရွိရင္ေတာ့ မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳး မရွိဘူး။ ဒီလူမရွိရင္ ဟိုလူလုပ္ေပါ့။ ဒါကလည္း လြတ္လပ္ျခင္း တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ငါမရွိေတာ့ရင္ ျမန္မာဘုန္းႀကီး ရွိႏိုုင္ပါေတာ့မလား ဆိုတဲ့အေတြးမ်ိဳးေတာင္ မရွိခ်င္ေတာ့ဘူး။ စြမ္းတဲ့သူ လူႀကီးျဖစ္ေပါ့။ ဒါက ဒီမိုကရက္တစ္ပဲ။ ဘုရားစကားေတာ္ေတြနဲ႔လည္း ကြက္တိပါပဲ။
စာေရးစာဖတ္ကို ဘ၀ရဲ႕ အဓိက အစိတ္အပိုင္းထဲ ထည့္ထားေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာပဲေနေန ဒါေတြလုပ္ခြင့္ရေနတဲ့ေနရာဟာ ေပ်ာ္စရာပါပဲ။ ဒါေတြ လုပ္ခြင့္မရတဲ့ေန႔မွာ စကၤာပူဟာ ၿငီးေငြ႕စရာ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ အခုေတာ့ မီးမပ်က္၊ ျခင္မရွိ၊ တစ္ကိုယ္ေရ လြတ္လပ္ခြင့္ အျပည့္ရွိတဲ့ေနရာေလးကို သမုဒယပါးပါးနဲ႔ တြယ္ေနဆဲပါပဲ။
ဒီႏွစ္ေတြအတြင္း ေရးမိတဲ့ စာမ်က္ႏွာေတြကို ျပန္ေရတြက္ၾကည့္မိေတာ့ မဆိုးလွဘူး ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ျပေနျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ.....
က်ေနာ္ ေမတၱာဆက္ပို႔မယ္၊ စာဆက္ေရးမယ္။
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ရင္ဖြင့္သံ
- on 11/17/2015
- No comments
ဇင္ေ၀ေသာ္ရဲ႕ အေကာင့္ေပ်ာက္မႈက ဇင္ေ၀ေသာ္ ေရးမယ့္စာေတြကို မတားဆီးႏိုင္ပါဘူး။
ဖိုးစိန္ဆင့္သား အငယ္ေကာင္ကလည္း အတူတူပါပဲ။
ခ်စ္ခင္ ေလးစား ပညာရွင္ဆန္မႈေတြအတြက္...
ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ လူႀကီးမင္းတို႔ေရ။
**ဝိဘဇၨ ေဟဝန္**
in
3D ဘာသာေရး,
သီဟနာဒ
- on 11/05/2015
ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႕အခြင္႔အေရးမ်ားႏွင္႔ ရင္းႏွီးႂကြမ္းဝင္ရာမွ အစျပဳကာ ေကသ မုတၱိရြာ၊ ကာလာမ မ်ိဳးဆက္၊ ဝိဘဇၨဝါဒႏွင္႔ ဘုရားရွင္၏ ေခတ္မီေသာ ရပ္ တည္ခ်က္တို႔ အေနာက္မွာပင္ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ႔သည္။
သို႔ေသာ္
ဝိဘဇၨ=စူးစမ္းေဝဖန္၊ ပိုင္းျခား စီစစ္ဟူသည္
၁။ သူတပါးကို ေဝဖန္ေျပာဆိုျခင္းလား
၂။ မိမိဘာသာ စီစစ္၍ လက္ခံျခင္းလား။
ေကသမုတၱိသုတ္ကေတာ႔ ဒုတိယ အဓိပၸါယ္ကို ပို၍ အားေပးေန သလို ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ပထမလည္း ပါပါသည္။
ဒုတိယ သို႔ေသာ္
ဝိဘဇၨ=စူးစမ္းေဝဖန္၊ ပိုင္းျခား စီစစ္ဆို႐ာ၌
၁။ လံုေလာက္ေသာ ထိုထို ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဗဟုသုတ
၂။ ခိုင္မာေသာ စာေပ၊ အေတြ႔အႀကံဳ
၃။ ပြင္႔လင္းလြတ္လပ္ေသာ အျမင္
၄။ အလယ္အလတ္က်ေသာ သေဘာထားရပ္တည္မႈ
ဒါေတြရွိမွ ထို ဝိဘဇၨလည္း မွန္ေပလိမ္႔မည္။
(၁ ႏွင္႔ ၂ က ယေန႔ေခၚၾကသည္႔ Research သေဘာတရားျဖစ္ၿပီး
၃ ႏွင္႔ ၄ က Open-minded ျဖစ္ေနျခင္းသေဘာ ျဖစ္ေပသည္။)
တစ္ဆင္႔ျခင္း ျမင္႔လာေသာ မဂၤလသုတ္ေတာ္မွာေတာ႔
၁။ ကာေလန ဓမၼသာဝနာ (တရားနာ၊ ေလ႔လာဆည္းပူး) ၿပီးမွ
၂။ ကာေလန ဓမၼသာကစၧာ (တရားေဆြးေႏြး၊ ေဝဖန္ပိုင္းျခား) လုပ္ရန္ လမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြ႔ရသည္။
လုံေလာက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ အေတြ႔အႀကံဳ စသည္မရွိေသးပဲ
ထိုထို ေဝဖန္စိစစ္မႈတို႔ မွန္ရန္မလြယ္ကူဟု ဆိုလိုေတာ္မူဟန္ရွိသည္။
ဘုရားရွင္သည္ ဝိဘဇၨဝါဒကို အားေပးေတာ္မူ၏။ ၅၀ ရာခိုင္းႏႈံး မွန္သည္ (ဟုထင္၏)
ထို႔အတူ ဝိဘဇၨၾကရန္ ဗဟုသုတႏွင္႔ အေတြ႔အႀကံဳရွိဖို႔လည္း လိုေၾကာင္း ေထာက္ျပေတာ္မူ၏။ ရာႏႈံးျပည္႔ မွန္သည္ (ဟုထင္၏)
(05/06/2013)
သို႔ေသာ္
ဝိဘဇၨ=စူးစမ္းေဝဖန္၊ ပိုင္းျခား စီစစ္ဟူသည္
၁။ သူတပါးကို ေဝဖန္ေျပာဆိုျခင္းလား
၂။ မိမိဘာသာ စီစစ္၍ လက္ခံျခင္းလား။
ေကသမုတၱိသုတ္ကေတာ႔ ဒုတိယ အဓိပၸါယ္ကို ပို၍ အားေပးေန သလို ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ပထမလည္း ပါပါသည္။
ဒုတိယ သို႔ေသာ္
ဝိဘဇၨ=စူးစမ္းေဝဖန္၊ ပိုင္းျခား စီစစ္ဆို႐ာ၌
၁။ လံုေလာက္ေသာ ထိုထို ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဗဟုသုတ
၂။ ခိုင္မာေသာ စာေပ၊ အေတြ႔အႀကံဳ
၃။ ပြင္႔လင္းလြတ္လပ္ေသာ အျမင္
၄။ အလယ္အလတ္က်ေသာ သေဘာထားရပ္တည္မႈ
ဒါေတြရွိမွ ထို ဝိဘဇၨလည္း မွန္ေပလိမ္႔မည္။
(၁ ႏွင္႔ ၂ က ယေန႔ေခၚၾကသည္႔ Research သေဘာတရားျဖစ္ၿပီး
၃ ႏွင္႔ ၄ က Open-minded ျဖစ္ေနျခင္းသေဘာ ျဖစ္ေပသည္။)
တစ္ဆင္႔ျခင္း ျမင္႔လာေသာ မဂၤလသုတ္ေတာ္မွာေတာ႔
၁။ ကာေလန ဓမၼသာဝနာ (တရားနာ၊ ေလ႔လာဆည္းပူး) ၿပီးမွ
၂။ ကာေလန ဓမၼသာကစၧာ (တရားေဆြးေႏြး၊ ေဝဖန္ပိုင္းျခား) လုပ္ရန္ လမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြ႔ရသည္။
လုံေလာက္ေသာ ဗဟုသုတ၊ အေတြ႔အႀကံဳ စသည္မရွိေသးပဲ
ထိုထို ေဝဖန္စိစစ္မႈတို႔ မွန္ရန္မလြယ္ကူဟု ဆိုလိုေတာ္မူဟန္ရွိသည္။
ဘုရားရွင္သည္ ဝိဘဇၨဝါဒကို အားေပးေတာ္မူ၏။ ၅၀ ရာခိုင္းႏႈံး မွန္သည္ (ဟုထင္၏)
ထို႔အတူ ဝိဘဇၨၾကရန္ ဗဟုသုတႏွင္႔ အေတြ႔အႀကံဳရွိဖို႔လည္း လိုေၾကာင္း ေထာက္ျပေတာ္မူ၏။ ရာႏႈံးျပည္႔ မွန္သည္ (ဟုထင္၏)
(05/06/2013)