ေအာင္ျမင္တဲ့ဘ၀ရဲ႕ ဥပေဒသေလးခ်က္


(Four blueprints of a successful life)

ဒုတိယဂါထာမွာလာတဲ့ မဂၤလာ(၃) ပါးကေတာ့ ပထမဂါထာနဲ႔ တြဲၿပီးၾကည့္ မွ ႏွစ္ၿခိဳက္လက္ခံစရာ ပိုေကာင္းသလို ေဒသနာေတာ္နဲ႔လည္း ညီညြတ္ ပါ တယ္။ စတုတၳစကၠသမၸတၱိသုတ္တို႔ကို ေထာက္ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ ဒီမဂၤလာ သံုးပါးရဲ႕ သာမညအမည္ကလည္း ေမြးကင္းစမဂၤလာ (Tender-aged) ပဲျဖစ္ပါတယ္။

သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ရာမွာေန၊ ေရွးအတိတ္ကံေကာင္းရွိ၊ မိမိကိုယ္ကို ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ဆိုတဲ့ အထဲက "ပဋိ႐ူပကို=သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ ရာမွာေ န" ၾကည့္ရင္ ေမြးကင္းစေတြ လူငယ္ေလးေတြ အတြက္ ပိုအေရးပါတယ္ ဆို တာကို ေတြ႕ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ပဋိ႐ူပကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေျပာထားတာက ကုသိုလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာရွာေဖြလို႔ ေကာင္းတဲ့ေနရာ ဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ပညာရွာေတာ့မယ္၊ ပညာေရး ေလာကထဲ၀င္ေတာ့မယ့္ ကေလးငယ္အတြက္ ပညာေရးေကာင္းမြန္တဲ့ေနရာမွာ ရွိေနဖို႔ အလြန္အေရးႀကီး ေနပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ သူ႔ရဲ႕ ပြဲဦးထြက္အားသာခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။





၀န္းက်င္နဲ႔ ဗီဇ (Nature and Narture)

ပဋိ႐ူပဟာ ကေလးရဲ႕ပညာေရးအတြက္ ဘယ္ေလာက္အေရးပါသလဲ ဆိုတာ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကမာၻနဲ႔ခ်ီၿပီးၾကည့္ရင္ ပိုသိသာပါတယ္။ စကၤာပူနဲ႔ ကိုရီးယား မွာရွိတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ ဉာဏ္ရည္ ဉာဏ္ေသြး ဟာ ျမန္မာျပည္က ကေလးေ တြရဲ႕ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးထက္ အမ်ားႀကီးပိုသာေနပါသလား။

အေနာက္က ကေလးေတြရဲ႕ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးက အာရွတိုက္က ကေလးေတြရဲ႕ ဉာဏ္ရည္ ဉာဏ္ေသြးထက္ ဘာေတြပိုသာေနပါသလဲ။ အေျဖက မကြာလွဘူး ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေယဘုယ်ကို ၿခံဳၾကည့္ရင္ သာ တယ္ဆိုတာ လံုး၀မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေနထိုင္ရတဲ့ ေနရာ၊ ၀န္းက်င္ကို အမွီျပဳၿပီး ကေလးရဲ႕ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ပံုေတာ့ ကြာသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ “Nature and nurture” သီအိုရီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တိုက္ဆိုင္လို႔ သာဓကေလးတစ္ခု ဆြဲျပခ်င္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ကပါလာတဲ့ သေျပခက္ ကေလးတစ္ခက္ကုိ စကၤာပူမွာစိုက္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ျမန္ မာျပည္ကပါလာတဲ့ “ဗီဇ-Nature” မကုန္ခင္ အထိ အဲဒီသေျပပင္က သေျပ ရြက္ေလးဟာ ျမန္မာျပည္ကအတုိင္း ရွိေနေပမယ့္ ေနာက္ထြက္လာတဲ့ သေျပရြက္ေတြကေတာ့ သေျပရြက္မွန္းမသိရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ႀကီးမား လာခဲ့လို႔ သေျပပင္ဟာ သေျပ ပင္နဲ႔တူတာထက္ သရက္ပင္နဲ႔ ပိုတူလာခဲ့ပါ တယ္။ ဒါဟာ သူရဲ႕ဗီဇကို ၀န္းက်င္ကတဖန္ပံုေဖာ္ေပး လိုက္ျခင္း သာဓက ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး (၁၆) ႏွစ္ (၁၉) ႏွစ္ေအာက္ လူငယ္ ကမာၻ႕ဖလားေဘာလံုးၿပိဳင္ ပြဲေတြကိုလည္း ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘရာဇီးဟာ အိုလံပစ္ ခ်န္ပီယံ ဘယ္ႏွႀကိမ္ ျဖစ္ဖူးပါသလဲ။ တစ္ႀကိမ္ပဲ ရဖူးပါေသးတယ္။ ဒီေကာက္ခ်က္က ေျပာျပေနတာက လူငယ္ဘ၀မွာ ကေလးေတြရဲ႕ အရည္ အေသြးဟာ သိသာလွတဲ့ ကြာဟ မႈ မရွိလွဘူးဆိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ေနးခ်ား(ဗီဇ)ကို နားခ်ား(၀န္းက်င္)က ပံုေဖာ္ ေပးလိုက္ မႈေၾကာင့္ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းအတန္ၾကာတဲ့ အခါမွာ သူဟာ အစြမ္းကုန္ ဖူးပြင့္ လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူႀကီးကမာၻ႕ဖလားမွာေတာ့ ဘရာဇီးကို ဘယ္သူမွ ယွဥ္လို႔မရေသးဘူး ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ ေက်းညီ ေနာင္ ပံုျပင္ကမွ (ေမြးကင္းစကေလးရဲ႕ ေနရာနဲ႔ ဆက္ဆံရတဲ့ ၀န္းက်င္ကိစၥကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္) ဒ႑ာရီ ဆန္ေနပါေသးတယ္။ လက္ရွိကမာၻမွာ ၾကည့္စရာ သာဓကေ တြ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ ရွိေနပါတယ္။

ကမာၻတစ္၀ွမ္းလံုးက ကေလးေတြရဲ႕ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးေတြဟာ မကြာပါ ဘူး။ သူ႕ကို ဘယ္ေျမ မွာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးမလဲ၊ ဘယ္ေနရာမွာ ပညာသင္ေစ မလဲ၊ ဘယ္လို၀န္းက်င္မွာ သူ႔ကို ေနေစမလဲ ဆိုတာဟာ ဒီကေလးရဲ႕ အနာ ဂတ္လားရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

နံပါတ္ႏွစ္က “ပုေဗၺစ ကတပုညတာ” ပါ။ ဒါကုိ ဗုဒၶဘာသာက “ကံ” လို႔ေျပာပါ တယ္။ “ကံ” ကိုမယံုၾကည္တဲ့ ဘာသာဝင္ေတြနဲ႔ ဘာသာမရွိသူ၊ သိပၸံဖက္ ယိုင္သူေတြက “ဗီဇ” လို႔ ေျပာပါတယ္။ ထာ၀ရ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ယံုၾကည္တဲ့ သူေတြက “ထာ၀ရဖန္ဆင္းရွင္ရဲ႕ အလိုေတာ္က်” လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ဘယ္ လိုပဲ ေခၚေခၚ ဒီအခ်က္ဟာလည္း အေရးႀကီးလွတဲ့ အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶေဒသနာေတာ္ရဲ႕ ထူးျခားမႈက ၀န္းက်င္ (ပဋိ႐ူပ) က ေရွ႕မွ လာၿပီး ဗီဇ (ပုေဗၺစကတပုညတာ) က ေနာက္က လိုက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

"ဗီဇ"ဆိုတာ အတိတ္ရဲ႕အက်ိဳးဆက္ျဖစ္ၿပီး "၀န္းက်င္"က ပစၥဳပၸန္ရဲ႕လုပ္ရပ္ျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါကို ေထာက္ၾကည့္ရင္ သိပၸံက ေျပာတဲ့ “Nature and Nurture” ကို ဘုရားစကားေတာ္က “Nurture and Nature” လို႔ ေရွ႕ေနာက္ေျပာင္းလိုက္ သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီထက္ရဲရဲၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ Nature ထက္ Nurture က ပိုအေရးႀကီးတယ္လို႔ေတာင္ ယူဆလိုက္ႏိုင္စရာ ရွိပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ၀န္းက်င္နဲ႔ ဗီဇဟာ အတူတူပဲ အေရးႀကီးတယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆလို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။

ဗီဇရဲ႕အေရးပါမႈကို မညွာမတာ အမုန္းခံၿပီး ေထာက္ခံေျပာဆိုသူေတြထဲမွာ လီကြမ္းယုက ေရွ႕ဆံုး ထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဆရာ၀န္မိဘႏွစ္ေယာက္ ေရွ႕ေနမိဘႏွစ္ေယာက္က ေမြးတဲ့ကေလးေတြဟာ လူေတာ္ ေလးေတြ ျဖစ္ဖို႔မ်ားတယ္။ ဆရာ၀န္နဲ႔ သူနာျပဳ မိဘႏွစ္ပါးက ေမြးတဲ့ ကေလးေတြထဲမွာ တခ်ိဳ႕ကေတာ္ၿပီး တခ်ိဳ႕က ခပ္ညံ႕ညံ႕ေလးေတြ ျဖစ္မယ္။ မြဲေျခာက္ေျခာက္အေရာင္ ျမင္းႏွစ္ေကာင္က ေဖြးဆြတ္ေနတဲ႕ ျမင္းေလးေမြးဖို႔ ခက္ခဲေၾကာင္း မၾကာမၾကာ ေျပာဆိုေနတတ္ပါတယ္။
ဗီဇဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုရင္ ကိုယ္မတတ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥမို႔၊ ၿပီးခဲ့ တဲ့ ကိစၥမို႔၊ ဗုဒၶ ဘာသာစကားနဲ႔ဆိုရင္ အတိတ္ကံက ကိုယ့္အတြက္ ေ၀စု ခ် လိုက္ၿပီမို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

၀န္းက်င္နဲ႔ဆက္ဆံေရးကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုရင္ ကိုယ့္ ၾကမၼာကို ကိုယ္ဖန္တီး ခြင့္ ရေနလို႔ပါ။ ဗီဇရဲ႕အားနည္းခ်က္၊ အတိတ္ကံရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို ပစၥဳပၸန္အလုပ္နဲ႔ အားျဖည့္ အႏိုင္ ယူႏိုင္ခြင့္ ရွိေနလို႔ပါ။

ရန္ကုန္မွာေနစဥ္ ရန္ကုန္က ေက်ာင္းသားေလးေတြကို မၾကာမၾကာ ေျပာမိတဲ့ စကားတစ္ခြန္း ရွိပါတယ္။ “မင္းတို႔က “ကံ” သိပ္ေကာင္းေတာ့ ေမြးကတည္းက ရန္ကုန္မွာ ေမြးတယ္။ ငါတို႔က “ကံ” မေကာင္းေတာ့ ေက်းလက္မွာ ေမြးတယ္။ ရန္ကုန္ကို ေရာက္ဖို႔ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးရင္းႏွီးခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ငါတို႔ကိုယ္တုိင္ ရန္ကုန္ေရာက္ေနၿပီ။ အတိတ္ကံရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို ျဖည့္ ဆည္း ေပးလိုက္ႏိုင္ၿပီ။ အခုခ်ိန္ကစလို႔ ငါတို႔တာထြက္တဲ့ေနရာတူေနၿပီ။ ပစၥဳပၸန္ကံသာတဲ့သူက ေရွ႕ေရာက္ ေတာ့မယ္။ ေယဘုယ်ကို ၿခံဳေျပာရရင္ ငါတို႔ကေတာင္ သာဖို႔ရွိေနတယ္။ အေၾကာင္းက သက္လံုပဲ။ အေ၀းႀကီးက လာခဲ့ရေတာ့ ငါတို႔သက္လံုက မင္းတို႔ထက္ ေကာင္းေနႏိုင္တယ္။ ငါတို႔ကိုစိန္ေခၚၿပီး ၿပိဳင္ၾကပါ။” ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးပါ။ တကယ္လည္း ဒီအတိုင္းပဲ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါဟာ ပုေဗၺစကတပုညတာ ကို သပၸဳရိသူပနိႆယ (မိတ္ေဆြေကာင္းရွိမႈ၊ အမွီေကာင္းမႈ)၊ ပဋိ႐ူပ (ေနရာရ၊ ေနရာယူမွန္မႈ)နဲ႔ လွမ္းၿပီး စိန္ေခၚလိုက္မႈမ်ိဳးပါ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ဗီဇကို ၀န္းက်င္မွီၿပီး အမီ လိုက္ျခင္းပါပဲ။ သူတို႔ဟာ ေခတ္စကားနဲ႔ ၅၀/၅၀ စီပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ ဗီဇပါေကာင္းၿပီး ၀န္းက်င္လည္း ပထမတန္းစားမွာ ရွိေနတဲ့ ကေလး မ်ိဳး ကို ဗီဇညံ႕ ၀န္းက်င္ေကာင္းတဲ့ ကေလးက အမီလိုက္ဖို႔ မလြယ္ကူလွပါဘူး။ ဒီအခ်က္ကိုလည္း လက္ခံထားရပါမယ္။

ဒါကို ဘယ္ေနရာေတြမွာ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ရသလဲ ဆိုရင္ လစာ၊ အလုပ္ အကိုင္၊ ရာထူး စတာ ေတြမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။ လူႏွစ္ေယာက္ဟာ ႀကိဳးစားမႈ တူ၊ အခ်ိန္ေပးမႈတူ(ပစၥဳပၸန္ကံ)လို႔ ဘြဲ႔အတူတူ ရသြား ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔လစာေတြ၊ သူတို႔ရာထူးေတြ၊ သူတို႔ လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ေတြေတာ့ သြား မတူႏိုင္ ေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာပစၥဳပၸန္ကံေၾကာင့္လို႔ ဆိုမယ္ဆိုရင္ေတာင္ အတိတ္ ကံ ရဲ႕ အေရးပါမႈကို လံုး၀ ေမ့ထားလို႔ မရပါဘူး။ ဒီလိုေနရာမွာ အတိတ္ကံက ပိုအေရးပါေနပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာက “ကံ” လို႔ေခၚၿပီး ကံကို မယံု ၾကည္သူေတြက “Luck” လို႔ေခၚၾကပါတယ္။
ကံလို႔ပဲ ေခၚေခၚ “Luck” လို႔ပဲေခၚေခၚ ဘ၀မွာ ဒါလည္း အေရးႀကီးတယ္ ဆုိတာကိုေတာ့ တညီတညြတ္တည္း လက္ခံထားၾကရပါတယ္။

ဆက္ရန္
ဇင္ေဝေသာ္

ပဥၥမအႀကိမ္ေျမာက္ ေလာကခ်မ္းသာ သဲပံုေစတီတည္ထားကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပြဲဖိတ္ၾကားလႊာ


ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔...
ပဥၥမအၾကိမ္ေျမာက္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ သဲပံုေစတီပြဲေတာ္ကို ဆင္ႏြဲၾကရန္ စကၤာပူနုိင္ငံ အေရွ႕ဘက္ ပင္လယ္ကမ္းေျခတြင္ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး (စကၤာပူ) ၊ စကၤာပူေရာက္ ျမန္မာပရဟိတအသင္းမ်ားႏွင့္တကြ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ား စုေပါင္း၍ မဟာေလးဆူဓါတ္ပံု ေရႊတိဂံုပံုတူ "ေလာကခ်မ္းသာ" သဲပုံေစတီတည္ပြဲၾကီးကို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းကဲ့သို႔ပင္ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပသြားမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မည္သူမဆို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲႏိုင္ၾကပါေၾကာင္း ခင္မင္ရင္းႏွီးစြာ ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။

Join Event on Facebook
စတင္မည့္ေန႔ရက္ ၁-၅-၂၀၁၅ ေသာၾကာေန႔ ညေန (၆း၀၀) နာရီ။
ပူေဇာ္ပြဲေန႔ရက္္ ၂-၅-၂၀၁၅ စေနေန႔ညေန (၇း၀၀) နာရီ။
ပူေဇာ္ပြဲပိတ္သိမ္းမည့္ေန႔ရက္္ ၃-၅-၂၀၁၅ တနဂၤေႏြေန႔ မနက္ (၈း၀၀) နာရီ။
က်င္းပမည့္ေနရာ East Coast Park - Sand Castle, Car Park E2, Rock no - 14, near PIT 52E, Singapore. (Near PIT 52E & Lagoon Food Village)
အက်ိဳဳးေတာ္ေဆာင္မ်ား ဦးအံံ့ထူးႏိုင္-90254909 ၊ ျမတ္ေက်ာ္လြင္-92770279 ၊ မမူယာႏြဲ႔-81800620 ၊
မႏွင္းယုလြင္-94231787 ၊ မသီရိလိႈင္-93624272 ။
သဲပံုေစတီ တည္ထားကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပြဲအတြက္ ပန္း ၊ဆီမီး ႏွင့္ အာဟာရဒါန လႉဒါန္းလိုသူမ်ား ႀကိဳတင္စာရင္းေပးသြင္းျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ေတာ္ယူပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

က်င္းပမည့္ အစီအစဥ္
သဲပံုေစတီ တည္ထား ကုိးကြယ္လုိေသာ သူေတာ္ေကာင္း မ်ားသည္ ကဆုန္လဆန္း (၁၄) ရက္္ ၊ ၂၀၁၅ ခု ေမလ (၁) ရက္ ေသာၾကာေန႔ မဂၤလာညေန (၆း၀၀) နာရီမွ စ၍ စကၤာပူနုိင္ငံ ပင္လယ္ကမ္းေျခ East Coast Park - Sand Castle, Carpark E2, Singapore (Near PIT 52E & Lagoon Food Village) တြင္ လာေရာက္စုရံုးၾကၿပီး Rock 14 မ်က္ႏွာစာ ကၽြန္းဦး ေသာင္ဦး ေျမျပန္႔ ေနရာတြင္ တာ၀န္ရွိအက်ိဳးေတာ္ေဆာင္မ်ား၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ ပင္လယ္သဲသန္႔မ်ားကုိ စုပံုသြန္းေလာင္း ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူမဆို မိမိတို႔႔ႏိုင္ရာ သဲတစ္ဆုပ္ ေရတစ္ပံုး ပါ၀င္သြန္းေလာင္း လုပ္အားေပးႏိုင္ၾကျပီး ေစတီေတာ္ တည္ၿပီးေသာ ေမလ(၂) ရက္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ စေနေန႔ညေန (၇း၀၀) နာရီခန္႔တြင္ သဲပံုေစတီကုိ ပန္းဆီမီး ေရခ်မ္း အေမႊးနံသာတို႔ျဖင့္ စိတ္တုိင္းက် ပူေဇာ္ႏိုင္ၾကရန္ နိဗၺာန္အက်ိဳးေမွ်ာ္ ႏိုးေဆာ္တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။ "ေလာကခ်မ္းသာ" သဲပုံေစတီ ၾကီးပတ္လည္၌ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း သဲပုံေစတီငယ္မ်ားကို တည္ထားႏိုင္ၾကပါသည္။ ေမလ(၃) ရက္ေန႔ နံနက္ (၈း၀၀) နာရီတြင္ သဲပံုေစတီ ပူေဇာ္ပြဲကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းမည္ ျဖစ္ပါသည္။
လမ္းညႊန္
Nearest MRT: Bedok MRT
Bus no: 401 (Sat - 2pm to 10pm, Sun - 10am to 8pm) from Bedok Bus Int.
To alight at Bus stop no: B93151 (Opp Cable Ski Pk)
To walk thru Lagoon Food Village

Source: www.abhidhammafoundation.org

ဦးေအာင္ေဇယ်စစ္တပ္နဲ႔မင္းေအာင္လိႈင္စစ္တပ္


ေမး။ ။ ဦးေအာင္ေဇယ်စစ္တပ္နဲ႔မင္းေအာင္လိႈင္စစ္တပ္ နည္းပညာအားျဖင္႔ ဘာကြာပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဟာ နည္းပညာအရ အမ်ားႀကီးကြာပါတယ္၊ ဦးေအာေဇယ်စစ္တပ္က စစ္ထြက္တဲ႔အခါ ဝါးကို အလုံးလိုက္ယူသြားၾကတာပါ။ အခု မင္းေအာင္လိႈင္လက္ထက္မွာေတာ႔ နည္းပညာတိုးတက္လာလို႔ ဝါးကို စိတ္၊ ႏွီးဖ်ာ၊ ျခင္းေတာင္းလုပ္ၿပီး ေက်ာပိုးသြားႏိုင္ၾကပါၿပီ။ အံ႔မခန္းတိုးတက္မႈပါ။

ဘက္ထားနဲ႔လိတ္ထားက ၿဗိတိသ်ွအသံ။ Water ေတာ႔ မသိဘူး


အင္း ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။ အေမရိကန္ေတြကေတာ႔ တီေပၚမႇွာ စထရက္မရွိရင္ "ထ" သံ အသာထား "တ" သံေအာက္ တစ္ဆင္႔ပိုေပ်ာ႔တဲ႔ "ဒ" သံနဲ႔ေတာင္ေျပာတယ္။ much "better", See you "later" တို႔ နားေထာင္ၾကည့္၊ ဘက္ဒါး၊ လိတ္ဒါ တဲ႔။ ဘက္ထားနဲ႔လိတ္ထားက ၿဗိတိသ်ွအသံ။ Water ေတာ႔ မသိဘူး။

http://www.bbcamerica.com/anglophenia/2012/09/10-words-pronounced-differently-in-britain/

ဖ်ားနာျခင္း ေလးမ်ိဳး

၁။ Homesick ကိုေတာ႔ လူတိုင္းသိၾကၿပီး ျဖစ္သည္။
၂။ Seasick ကိုလည္း သိၾကသည္။

၃။ Meditation-sick ကို သိပ္မသိၾကဟုထင္သည္။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြထဲမွာ အျဖစ္မ်ားေသာ ေရာဂါျဖစ္ၿပီး အထူးသျဖင္႔ မဟာစည္ သတိပ႒ာန္ ရွဳမွတ္ နည္းႏွင္႔ ပို၍ဆက္စပ္သည္ထင္၏။ တရားစခန္းမ်ားမွာ တရား တယ္ထိုင္ရာ တြင္ ပထမ ႏွစ္ရက္ သုံးရက္က ရုပ္အားျဖင္႔ အသားမက်၊ နာမ္အားျဖင္႔ လည္း မရွဳမွတ္ႏိုင္ အေတာ္ခံၾကရေလသည္။ သုံး ေလး ရက္ေက်ာ္မွ အဆင္ေျပတတ္၏။
တရားရွဳမွတ္ျခင္း အေတြ႔အႀကဳံ မရွိေသာ လူတစ္ေယာက္က ႏွစ္ရက္ သုံး ရက္ တရားစခန္းမ်ားကို ဝင္ၿပီးအျပန္ ဘာမွ မရဘဲ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကိုသာ ရခဲ႔ေလရကား Meditation-sick ျဖစ္ေလေတာ႔သည္။ တခါတည္းႏွင္႔ တရား ထိုင္ဖို႔ ေၾကာက္သြားေလေတာ႔၏။ တစ္ရက္က မဆိုးလွ၊ အမ်ားႀကီး မရေသာ္ လည္း လူက ခံႏိုင္ရည္အျပည္႔ရွိေသး၏။
ထို႔ေၾကာင္႔ ႏွစ္ရက္ သုံးရက္ တရားစခန္းမ်ားကို မဝင္ၾကႏွင္႔ Meditation- sick ျဖစ္တတ္သည္ဟု သတိိေပးရ၏။
ငါး ရက္လည္း မဆိုး ေဝဒနာ ေက်ာ္ဖို႔ အခ်ိန္ရွိသည္။ ၇ ရက္မွ ၁၀ ရက္ ပိုေကာင္း၏။ (ၾကာေလ ေကာင္းေလျဖစ္၏)

၄။ Singapore-sick ကလည္း ေရႊျမန္မာတို႔ၾကားမွာ ျဖစ္တတ္၏။ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္႔ ေရာက္လာၾကၿပီး မေမ်ွာ္လင္႔သည္႔ နည္းျဖင္႔ (ႏွလုံးသြင္းလည္း တိ္န္းပါးမည္ဆိုပါက) အိမ္ျပန္ၾကရရာ စကၤာပူကို စိတ္ အနာႀကီးနာၿပီး Singapore-sick ျဖစ္ေလေတာ႔သည္။ အထူး စာနာဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ မိဘမ်ား၏ မရွိမဲ႔ ရွိမဲ႔ေလးမ်ားကို ထုခြဲရင္းႏွီးၿပီး ေရာက္လာတတ္ၾကသည္႔ လူငယ္ေလးမ်ားပင္။ အလုပ္ရွာမရ၊ ပတ္စ္မက် စသည္ျဖစ္ေသာအခါ အရွဳံး သက္သက္ျဖင္႔ အိမ္ျပန္ၾကရတတ္သည္။ စိတ္ခိုင္သူတို႔အတြက္ ခြန္အား အ သစ္ျဖစ္ေစေသာ္လည္း အနည္းနဲ႔အမ်ား Singapore-sick ေတာ႔ ျဖစ္ၾကရ သည္။
ဒီ စကၤာပူကို ဘယ္ေတာ႔မွ ေျခဦးမလွည္႔ ဟူသတတ္။

ဖ်ားနာျခင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ကင္းေဝးၾကပါေစသတည္း။
ေမတၱာျဖင္႔
သီဟနာဒ

16/08/201

သူတို႔ဆီကေလ႔လာလိုသူေတြသာ တရုတ္ျပည္ထဲလာ


အေမရိကန္ေတြရဲ႕ ၁၉ ရာစုေနာက္ပိုင္းယုံၾကည္မႈက "Real world is external" တဲ႔။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ အျပင္ကမၻာကိုေလ႔လာ၊ အျပင္ကမၻာနဲ႔ဆက္ဆံ၊ အျပင္ကမၻာရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို သုေတသနလုပ္။
တရုတ္စတဲ႔ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ယုံၾကည္မႈက "Real world is internal" တဲ႔။ သူတို႔ သမိုင္း၊ သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈသာ အေကာင္းဆုံး၊ အျပင္ထြက္ၿပီး သုေတသနျပဳ စရာ မလို။ သူတို႔ဆီကေလ႔လာလိုသူေတြသာ တရုတ္ျပည္ထဲလာ။

အေမရိကန္က သူ႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ကမၻာ႔ယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစပ္၊ ေမာ္ဒယ္အသစ္ ထပ္ရွာ။
တရုတ္က သူ႔သမိုင္းထဲက အေမြအႏွစ္ကိုပဲ ျပန္လည္မြမ္းမံ၊ ဒီထက္ေကာင္း တာ ကမၻာမွာမရွိ။
(ဒါေပမဲ႔ လက္ရွိမွာေတာ႔ အေနာက္နည္းပညာနဲ႔ပဲ အလုပ္ျဖစ္ေနရ)
အဲဒီ ကြဲလြဲမႈက ႏိုင္ငံခ်င္းဆက္ဆံရာမွာလည္းရွိေန။ သူ႔မူကိုျပင္ဖို႔ တရုတ္က စိတ္လိုလက္ရမရွိတတ္။

Ref: World Order

သက္တမ္းကုန္ခါနီးေလ

ရဲထြဋ္တိုု႔ရဲ့ ေၾကးမံုု


ကမ္းလက္ shared M Zaw Moe's photo.
 ရဲထြဋ္တိုု႔ရဲ့ ေၾကးမံုုပဲ
ဒီေလာက္ေတာ့ ရွိမွာေပါ့ ..
 

ေနာက္ဆုံးဆႏၵ


စိတ္ဓာတ္ျမွင့္တင္ေရး ဆင္မိနာတစ္ခုမွာ လူသုံးေယာက္ကုိ စတိတ္ခုံေပၚ ဖိတ္ၾကားၿပီး ေမးခြန္းတစ္ခုကုိ ပုံစံတူ ေမးတယ္။

“ခင္ဗ်ားက ေသသြားၿပီး အေခါင္းထဲမွာ ဆုိပါေတာ့။ မိသားစုေတြ၊ မိတ္ေဆြေ တြက ခင္ဗ်ားအတြက္ ငုိေၾကြးၾက၊ ပူေဆြးေနၾကတယ္။ အဲ့သလုိ အခ်ိန္မွာ ဘယ္လုိ စကားမ်ိဳးေတြကုိ နားေထာင္ခ်င္ပါသလဲ”

ပထမလူက..
“က်ေနာ္ဟာ တစ္ေခတ္မွာတစ္ေယာက္ အလြန္ေတာ္တဲ့ ဆရာဝန္ေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္။ မိသားစုအေပၚမွာလည္း လုံးဝတာ ဝန္ေက်တဲ့ လူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳး ၾကားခ်င္ပါတယ္” တဲ့။

ဒုတိယလူက
“က်ေနာ္ဟာ လင္သားေကာင္းတစ္ေယာက္၊ ဖခင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ ၿပီး ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ကုိ ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္း ဆရာေ ကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ ဆုိတာမ်ိဳးကုိ နားေထာင္ခ်င္ပါတယ္” တဲ့။

ေနာက္ဆုံးလူကေတာ့
“ က်ေနာ္ကေတာ႔ 'Look!! He’s moving' ” ဆုိတာကုိပဲ ၾကားခ်င္ပါသတဲ့။

(Wisdom from laughter စာအုပ္မွ )
3/19/2013

ဇင္ေဝေသာ္ 

ေဘာ႔စ္တြက္တဲ႔ သခ်ၤာ

ဘာကြ၊ ခြင္႔ တစ္ရက္ေလာက္ လုိခ်င္လို႔ ဟုတ္လား။ ဒီမွာ ၾကည္႔ပါအုံး။
တစ္ႏွစ္မွာ ၃၆၅ ရက္။ ရက္ပတ္အေနနဲ႔ ၅၂ ပတ္ ရွိတယ္။ တစ္ပတ္ကို ၂ ရက္ အလုပ္မလုပ္ဘူးဆိုေတာ႔ ၁၀၄ ရက္ ေလ်ာ႔သြားၿပီ။ ၂၆၁ ရက္ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။ (365-104=261)

ေန႔တိုင္း အလုပ္ခြင္ထဲမွာ ၈ နာရီ၊ အလုပ္ထဲမွာ မရိွတာက ၁၆ နာရီ။ တစ္ေန႔ကို ၁၆ နာရီ၊ တစ္ႏွစ္ဆိုေတာ႔ ၁၇၀ ရက္။ ကဲ ၉၁ရက္ ပဲ အလုပ္လုပ္ ခ်ိန္ က်န္ေတာ႔တယ္။(261-170=91)

ေန႔တိုင္း တီး ဘရိတ္၊ ေကာ္ဖီဘရိတ္က နာရီဝက္၊ တစ္ႏွစ္ဆိုေတာ႔ ၂၃ ရက္။ ၂၃ ရက္ ႏႈတ္ေတာ႔ ၆၈ ရက္ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။(91-23=68)

ေန႔ခင္း ထမင္းစားေတာ႔ တစ္နာရီ။ တစ္ႏွစ္ဆိုေတာ႔ စုစုေပါင္း ၄၆ ရက္။ ဒီေတာ႔ ၂၂ ရက္ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။ (68-46=22)

တစ္ႏွစ္ကို ၂ ရက္ ပုံမွန္ ေဆးခြင္႔ ေပးေနရေတာ႔ ရက္ ၂၀ ပဲ အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ က်န္ေတာ႔တယ္။ (22-2=20)

မၿပီးေသးဘူး။ ပုံမွန္ အစိုးရ ရုံးပိတ္ရက္က တစ္ႏွစ္မွာ ၅ ရက္။ ဒီေတာ႔ ၁၅ ရက္ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။ (20-5=15)

ႏွစ္တိုင္း ငါတို႔က ခြင္႔ရက္ရွည္ ႏွစ္ပတ္ (၁၄ ရက္) ေပးရျပန္ေရာ၊ ကဲ မင္း တကယ္အလုပ္လုပ္ရမယ္႔ရက္က ၁ ရက္ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။ (15-14=1)

အခု မင္းက ဒီ တစ္ရက္ထဲက တစ္ရက္ ခြင္႔ထပ္ယူဦးမယ္ တဲ႔။ ေသ သာ ေသလိုက္ခ်င္ပါေတာ႔တယ္္ကြာ။ (1-1????)

(365-104=261)
(261-170=91)
(91-23=68)
(68-46=22)
(22-2=20)
(20-5=15)
(15-14=1)
(1-1????)

Ref; The World Joke Book
17/06/2013