ေမာင္သစ္ေဝ (ျမင္းျခံ) သို႕ ေဆးျပင္းလိပ္ လက္ေဆာင္

       ရင္ခ်င္းအပ္ၿပီး ေပါင္းခဲ့ရတဲ့မိတ္ေဆြ နည္းလြန္းတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔ညံ့ဖ်င္းမႈလို႔ေျပာရင္ ဝန္ခံတယ္။ ဟန္မေဆာင္ခ်င္ဘူး။ ဘဝေတြဟာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ေအာင္ မခမ္းနားခဲ့ၾကဘူး။ (တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ ေျပာသလို) စာေပနယ္ထဲကမိတ္ေဆြ ေတြကိုျပန္ၾကည့္ေတာ့ ကဗ်ာတစ္ခုတည္းကိုပဲ ရူးရူးမိုက္မိုက္ ေရးရဲတဲ့ မိတ္ေဆြႏွစ္ေယာက္ ရွိခဲ့တယ္။ (ကိုယ္မပါခဲ့ဘူး)။


          အဲဒီအထဲမွာ ေမာင္သစ္ေဝ(ျမင္းျခံ) ဆိုတဲ့ ခပ္ညံ့ညံံ့ သတၱဝါပါတယ္။ ခပ္ညံ့ညံ့လို႔ သာေျပာရတာပါ၊ ဇင္ေဝေသာ္ဆိုတဲ့ သတၱဝါထက္ေတာ့ အမ်ားႀကီးသာပါတယ္။

          ၿပီးေတာ့ အခုရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရက္စြဲေတြကို  ျဖတ္သန္းရင္း တိတ္တခိုး ေလးစားမိတဲ့ မိတ္ေဆြစာေရးဆရာတစ္ေယာက္ တိုးခဲ့တယ္။ သူဟာ သိုသိပ္တယ္။ မယုတ္မာဘူး။ လူတစ္ေယာက္အတြက္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အျပန္အလွန္မွားခဲ့ၾကတဲ့ အမွား တစ္ခုစီကို (ဒါကက်ေနာ့္ အျမင္ပါ။) သိုသိပ္စြာ သိမ္းဆည္းဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း သိုသိပ္စြာ ေလးစားခဲ့ရတယ္။

          ဆိုင္ေတာ့ မဆိုင္လွဘူး။ “ ကမ္းလက္” မတင္ခင္ကတည္းက အဲဒီမိတ္ေဆြကို ရင္ထဲက သတိရေနခဲ့လို႔ “ အက္ဂ်စ္တစ္မ်ားနဲ႔ ေကာင္းကင္” နဲ႔ “ ေရာမ မေရာက္ေသာ လမ္းမ်ား” ဆိုတဲ့ ဝတၱဳတိုေလးႏွစ္ပုဒ္ ေရးမိတယ္။ မိတ္ေဆြၿပံဳးလာမယ့္ အၿပံဳးကို ဘေလာ့(ဂ္) ကေန ျပန္ၿပံဳးျပဖို႔ ေရးခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ “ အက္ဂ်စ္တစ္မ်ားနဲ႔ ေကာင္းကင္” ကိုသာ တင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး “ ေရာမ မေရာက္ေသာလမ္းမ်ား” ကိုေတာ့ တင္ဖို႔ အခြင့္မသာခဲ့ဘူး။ အေစာႀကီးကတည္းက ႀကိဳေရးထားတာမို႔ လိပ္ျပာေတာ့သန္႔တယ္။ ဒါေပမယ့္ မလုပ္သင့္ဘူး။ မီဒီယာဆိုတာ sensitive  ျဖစ္တယ္။ ေမာင္စူးရဲ (တန္႔ဆည္) ေျပာတဲ့ ပိုင္နက္ လက္တစ္သစ္ဆိုတာ အဲဒီမီဒီယာပါပဲ။

          “အခ်စ္မ်ားစြာနဲ႔……က်ည္ဆန္သံုးေတာင့္” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးလည္း မတင္ျဖစ္ဘူး။ မတင္ျဖစ္ေတာ့ဘူး လို႔လည္း ထင္တယ္။ ဘာမွေတာ့ မဆိုင္ဘူး။ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္တဲ့ တစ္ညညမွာ တဟားဟားရယ္ေမာရင္း စကားေျပာၾကဖို႔ ေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးပါ။ အဲဒီမိတ္ေဆြကို ဂုဏ္ျပဳဖို႔ ေနာက္ထပ္စာတစ္ပုဒ္ ေရးမိေသးတယ္။ ဟုတ္တယ္။ သူဟာ စကားလံုးေတြကို ေထြးထုတ္ေပမယ့္ စကားလံုးေတြနဲ႔ ရစ္ပတ္ေနသူမဟုတ္ဘူး။ မင္းမွားတယ္။ ငါမွားတယ္။ တို႔မွားတယ္။ တိတ္ဆိတ္။ ၿငိမ္သက္။ ၿငိမ္းခ်မ္း။ သို႔ေသာ္…….( ဒါက ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ပါ၊ လူတိုင္းမွာ ကြဲလြဲခြင့္ရွိတယ္)။


          ဇင္ေဝေသာ္ဆိုတဲ့ေကာင္ဟာ အျမဲတမ္းလမ္းခြဲေလွ်ာက္တတ္သူပါ။

          မိတ္ေဆြကဗ်ာဆရာေတြက ကဗ်ာေတြကိုေရးၿပီး တစ္လတစ္ခါ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာကို ေစာင့္ဖတ္ေနရခ်ိန္မွာ ဇင္ေဝေသာ္ဆိုတဲ့ေကာင္က ဘယ္သူ႔ကိုမွ အသိမခံဘဲ တစ္ပတ္တစ္ခါ စာမူခရတဲ့ ေဘာလံုးေဆာင္းပါးေတြ ေရးၿပီးလမ္းခြဲေလွ်ာက္ခဲ့တယ္။ ေျခာက္လၾကာမွပါတဲ့ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွ စာမူခ အလြန္ဆံုး (၅၀၀)။
(တို႔ဝမ္းစာကို တို႔သိမွရမယ္။)

          ဒီလက္နဲ႔ အားကစားဂ်ာနယ္မွာေရးရင္ တစ္လကိုစာမူခ (၃၀၀၀) ရႏိုင္တယ္။ ဒါဟာ ဇင္ေဝေသာ္ေရြးခဲ့တဲ့ လမ္းပါပဲ။ ခြင့္လႊတ္ၾကပါကြာ။

          ဘာပဲေျပာေျပာ ရင္ထဲမွာရွိၿပီး စာေရးဆရာလို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ မိတ္ေဆြေတြကိုေတာ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဂုဏ္ျပဳခ်င္တယ္။ အဲဒါ ေမာင္သစ္ေဝ(ျမင္းျခံ) ဆိုတဲ့ ကဗ်ာဆရာပါပဲ။

          အထူးသျဖင့္ေတာ့-
           ေလေအးတစ္ေပါက္ေသာက္ရဖို႔
          ပိတ္ထားတဲ့ တံခါးေအာက္
          ဝမ္းလ်ားထိုး ထိုးေမွာက္ခဲ့ရ…”
 ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ေလးပါ။

          သူငယ္ခ်င္းေရ၊ ဇင္ေဝေသာ္ဆိုတဲ့သတၱဝါဟာ ရင္ထဲကခ်စ္တဲ့ မိတ္ေဆြေတြကို အလြယ္တကူ မေမ့တတ္ဘူးဆိုတာ မင္းသိရင္  ငါမဆက္သြယ္ျဖစ္တာကို ျဖည့္စြက္နားလည္ေပးပါ။

          ေဟာဒီမွာ မင္းရဲ့ အျမတ္ႏိုးဆံုးကဗ်ာတစ္ပုဒ္။

          ေငြေၾကးနဲ႔တိုင္းရင္ ဘာမွမဟုတ္ေပမယ့္ ငါ့အတြက္ေတာ့ သရဏဂံုတစ္ပုဒ္ ရြတ္ရသလိုပါပဲ။ ငါ့ဘေလာ႔(ဂ္) ေပၚက မင္းရဲ့ေဆးျပင္းလိပ္။ တစ္လိပ္ၿပီးတစ္လိပ္ ညွိၿပီးဖြာလိုက္စမ္းပါ။ ရႊံ႕ဗြက္ထူထူ သာေကတလမ္းေတြေပၚက နားလည္မွဳေတြဟာ ဘဏ္အေကာင့္ထဲက အစိမ္းေရာင္ ေဒၚလာ ေတြထက္ ပိုၿပီးထူထပ္ပါတယ္။ ငါကမင္းေလာက္ အငတ္မခံႏိုင္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက္ေတာ့ မျဖစ္ခဲ့ဘူးေပါ့ ။ဒါေပမယ့္ေနာင္တေတာ့မရမိပါဘူး ။ ေနာင္တမရေပမယ့္ မင္းေဆးျပင္းလိပ္ကေလး ကိုေတာ့ မီးညွိလိုက္မိတယ္။


 
ေဆးျပင္းလိပ္
ေမာင္သစ္ေဝ (ျမင္းျခံ)

မေန႔ကလို
ဒီေန႔ကို ေတြ႔ရေတာ့
ဒီေန႔လို မနက္ျဖန္ေတြမွာ

လူ႔ဘဝရဖို႔
ဘယ္ႏွစ္ခါ ပဋိသေႏၶေနယူရမလဲ
ေမးခြန္းေတြ တစ္လိပ္ၿပီးတစ္လိပ္
မီးညွိေသာက္ခဲ့ေပါ႔။

တစ္ကိုယ္ရည္စာ
အခန္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးမွာေတာင္
ျခင္ေကာင္ေတြလို
ေဝဒနာေတြ ေအာ္ျမည္ပ်ံသန္း
အိပ္စက္ျခင္းနဲ႔ စိတ္ဝမ္းကြဲခဲ႔ရ။

သတင္းစာထဲမပါတဲ့
နာေရးေတြနဲ႔
ေၾကကြဲနာက်င္ခဲ့ရ။

အစာအိမ္နဲ႔တြဲၿပီး
ပိုက္ဆံနဲ႔တြဲၿပီး
အႏုုပညာနဲ႔တြဲၿပီး
အဲဒီသံုးခု ညီညီညာညာနဲ႔တြဲၿပီး
လူျဖစ္ခြင့္ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရ။

အလိုတစ္ခုရဖို႔
အလုပ္ႏွစ္ခုထည့္ခ်ိန္တာေတာင္
လွ်ာထြက္မလာတဲ့ ခ်ိန္ခြင္ပ်က္ႀကီးကို
အလိုမက်ျဖစ္ခဲ့ရ။

မေလာက္မငွ
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို
ဒုကၡမ်ားမ်ားနဲ႔ စားခဲ့ရ။
ေလေအးတစ္ေပါက္ ေသာက္ရဖို႔
ပိတ္ထားတဲ့ တံခါးေအာက္
ဝမ္းလ်ားထိုးထိုးေမွာက္ခဲ့ရ။

အရိပ္ကို စုပ္ယူအံုဖြဲ႔
ပ်ားေကာင္ေတြေၾကာင့္
ဖူးေယာင္ ဒဏ္ရာရခဲ့ရ။

ဘဝကို
ဖဲခ်ပ္လို ကုလားဖန္အထိုးခံခဲ႔ရ
ေဝဖဲထဲမပါ
ဆြဲဖဲထဲမပါ
ေအာက္ဆံုးဖဲ ျဖစ္ခဲ့ရ။

အဲဒါေတြ ရခဲ့တဲ့ေန႔ကလို
ဒီေန႔ကို ေတြ႔ရေတာ့
ဒီေန႔လို မနက္ျဖန္ကို
ေတြ႔ေနရဦးမလား
ေမးခြန္းေတြ တစ္လိပ္ၿပီးတစ္လိပ္
မီးညွိေသာက္ေနရေပါ႔

(ဟန္သစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ- ၉၆)


ဇင္ေဝေသာ္








ေမာင္သစ္ေဝ(ျမင္းၿခံ) ၏ ေဆးျပင္းလိပ္ကို ညွိလိုကညွိ ဖြာလိုကဖြာ လႊင့္ပစ္လိုက လႊင့္ပစ္ ၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ေဆးျပင္းလိပ္ႏွင့္ မီးျခစ္တစ္လံုး စာဖတ္ပရိတ္သတ္လက္ထဲ ထည့္ေပး လိုက္ပါၿပီ။






Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အဘိဓမၼာသည္ ဂ်ာနယ္လစ္ႏွင့္တူ၏

          သာမေဏဝတ္ေတာ့ ဘႀကီးဘုန္းႀကီးက မိန္႔သည္။ ေမာင္ရင့္အဖိုးက အဘိဓမၼာမွာ နာမည္ႀကီး။ သူ႔နာမည္ ဦးဘိုးေအးဆိုတာပင္ လူမ်ားကမေခၚ “အဘိဓမၼာ ေအး” ဟု ေခၚသည္ဟု ျဖစ္သည္။ ၾကားဖူးသည္ေတာ့ ထင္၏။ ငယ္လြန္း၍့ မမွတ္မိ။ တန္းစီျခင္း အတတ္ပညာ၌ မထူးခြ်န္ေသာ သီဟနာဒသည္ မိသားစုထဲတြင္ပင္ ေနာက္ဆံုးသား ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အဖြားႏွစ္ေယာက္စလံုးႏွင့္ အဖိုးတစ္ေယာက္ကို မျမင္ဖူးလိုက္။ ဤဦးဘိုးေအး (သို႔) အဘိဓမၼာေအးကိုေတာ့ ျမင္ဖူးလိုက္သည္။ အဖိုးကား (၉၄) မွ ဆံုးသည္ ။
         
          ထိုအဖုိးကို အားနာ၏။ သီဟနာဒသည္ အဘိဓမၼာ၌ ညံ့၏။ သူမ်ားေတြ ျမင္သလို မျမင္။ ၾကည့္ပါ။ အဘိဓမၼာသည္ ဂ်ာနယ္လစ္ႏွင့္ တူ၏။ မရွင္းေသးဟု ထင္၏။ ရွင္းဦးအံ့။ ရွင္းလိုက္မွ ပိုရႈပ္ေသာ္ မတတ္ႏိုင္။ ရွင္းေတာ့ ရွင္းခ်င္သည္။ ရွင္းမည္။

          ဘုရားရွင္သည္ ဝက္ႀကီးတစ္ေကာင္ကို ၾကည့္ေတာ္မူၿပီး ၿပံဳးေတာ္မူ၏။ ထိုအၿပံဳးကား သိုသိပ္၏။ အရွင္ အာနႏၵတစ္ပါးသာ သိသည္ဟု ဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္က ေမးေလွ်ာက္၏။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကား ရယ္ခ်င္၍ ၿပံဳးသည္ဟု မေျဖ ။ ထိုဝက္ႀကီး ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္း အကုသိုလ္ကို ျမင္၍ၿပံဳးသည္ဟု ေျဖေတာ္မူ၏။ ထိုအကုသိုလ္သည္ ဘယ္လိုအကုသိုလ္ျဖစ္သည္ဟု သီဟနာဒ မမွတ္မိ။ အေရးမႀကီး၊ မမွတ္မိလည္း ေဆာင္းပါးဆက္ေရးလို႔ရသည္ ။
          


          ဘုရားရွင္ ၿပံဳးေတာ္မူ၏။

          အဘိဓမၼာက ဤ၌မရပ္။ အဘယ္စိတ္ျဖင့္ ၿပံဳးေတာ္မူသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္၏။ ေျဖ၏။ ဟသိတုပၸါဒ္ စိတ္ျဖင့္ (သို႔) ေသာမနႆသဟဂုတ္၊ ဥာဏသမၸယုတ္ အသခၤါရိကစိတ္ျဖင့္ ၿပံဳးသည္ဟု ေျဖသည္ထင္၏။ (မွားက ျပင္ေတာ္မူၾကပါ ေနာင္ေတာ္ ညီေတာ္တို႔)။ သီဟနာဒသည္ အဘိဓမၼာ၌ ညံ့၏။

          သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကေတာ့ “ ငါ ဝက္ႀကီးကို ေတြ႔၏။ ၿပံဳးရမည္။ မည္သည့္စိတ္ျဖင့္ ၿပံဳးလိုက္ရမည္နည္း” ဟု စဥ္းစားေတာ္မူခဲ့ဟန္ မတူေခ်။

          လူတိုင္း ၿပံဳး၏။ သီဟနာဒလည္း ၿပံဳး၏။ ေဒါသျဖစ္ခိုက္ေတာ့ ၿပံဳး၍မရ။ ထားေတာ့။ ထိုအၿပံဳးသည္ ေက်နပ္ၿပံဳး ျဖစ္ႏိုင္၏။ သေရာ္ၿပံဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။ မထီတရီအၿပံဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။ ဆိတ္ကလီစာကို ျမင္ေသာအၿပံဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္၏။ ဟန္လုပ္အၿပံဳးကေတာ့ျဖင့္ အဘိဓမၼာႏွင့္ မညီ။ မည္သို႔ဆိုေစ ၿပံဳးၾက၏။ သို႔ေသာ္ မၿပံဳးမီ ငါဘယ္စိတ္ျဖင့္ ၿပံဳးလိုက္မည္ဟုကား မစဥ္းစားမိ။ ဤကိစၥ အဘိဓမၼာက ဝင္၍ေမႊ၏။ ဘာစိတ္ျဖင့္ ၿပံဳးသည္၊ ညာစိတ္ျဖင့္ ၿပံဳးသည္စသျဖင့္ ျဖစ္၏။

          “ ရွစ္ပုထုဇန္ ၊ ေျခာက္သကၡန္
          ငါးတန္ ရဟႏၱာ
          ဟာသအေၾကာင္း ထူးၿပားေရွာင္း
          စိတ္ေပါင္း ေတရသာ” 
ဟု ဆို၏။

          ကေလးေလးတစ္ေယာက္ ဘုန္ေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကို ဆြမ္းေလာင္း၏။
     
          အဘိဓမၼာကား ဤ၌မရပ္၊ အဘယ္စိတ္ျဖင့္ ဆြမ္းေလာင္းသည္ဟု ဂ်ာနယ္ဝင္ လစ္(စ္)၏။ သူ႔ဘာသာသူ စိတ္ကူးေပါက္၍ လွဴလွ်င္ ေသာမနႆသဟဂုတ္၊ ဥာဏဝိပၸယုတ္ အသခၤါရိက ကုသုိလ္ဟု ဆို၏။ မိဘ စသူတို႔က တိုက္တြန္း၍ ေက်ေက်နပ္နပ္လုပ္လွ်င္ ေသာမနႆသဟဂုတ္ ဥာဏဝိပၸယုတ္ သသခၤါရိက မဟာကုသိုလ္ဟု ဆို၏။

          ကေလးကမူ ငါသည္ ဤစိတ္ျဖင့္ ေလာင္းလွဴမည္ဟု စဥ္းစားမိမည္မဟုတ္၊ ေလာင္းလွဴမည္။ ဆြမ္း၊ ဟင္း မဖိတ္မစင္ရေအာင္ ေလာင္းလွဴမည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ သကၤန္းေတြ ေပမည္။ ဤမွ်သာ ျဖစ္၏။

          ဤသို႔၊ ဤသို႔ ။ စသျဖင့္၊ စသျဖင္႔ အဘိဓမၼာက သရုပ္ခြဲေလေတာ့၏။
          ဥပမာေဆာင္အံ့။

          ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္း ကတံုးရိတ္၏။ ဘရစ္တနီစပီးယား ကတံုးရိတ္၏။ ထိုကတံုး ႏွစ္လံုးကို ဂ်ာနယ္လစ္က ဘာေၾကာင့္ ကတံုးရိတ္သည္။ အဘယ္သို႔ ကတံုးရိတ္သည္ စသျဖင့္ သရုပ္ခြဲေတာ့၏။ သတင္းပိုႀကီးသြား၏။ လူပို စိတ္ဝင္စားသြား၏။

          ထို႔ေၾကာင့္ စဥ္းစားမိ၏။

          သုတၱန္ ေဒသနာတည္းဟူေသာ Action မ်ားကို အဘိဓမၼာက အဘယ့္ေၾကာင့္၊ အဘယ္သို႔ စသျဖင့္ ဂ်ာနယ္ဝင္လစ္ေတာ့၏

          မွန္၏ ။ အဘိဓမၼာကား ဂ်ာနယ္လစ္ႏွင့္ တူလွေပေတာ့၏ ။


                                     

သီဟနာဒ













မွတ္ခ်က္ ။    ။"အဘိဓမၼာသည္ အယ္ဒီတာႏွင့္လည္းတူ၏ " ဟူေသာဆက္လက္ေဖာ္ျပမည့္ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၿပီးမွသာ အဘိဓမၼာႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာလိုသည့္စကား၏ အဓိပၸါယ္ကို ၿခံဳငုံမိလိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စာဖတ္သူမ်ားအား ေမတၱာျဖင့္ အသိေပးအပ္ပါသည္။ 

ေလးစားစြာျဖင့္ 
ကမ္းလက္      











Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

“ငါ့” ပံုတူ

ခႏၶာကိုယ္ ဘယ္ေလာက္ထြားထြား
သူ႔အတၱ အနားလာလာရပ္တိုင္း
ေသးမႊား-မႊားသြားတဲ့လူ ။


လက္ကို ဓားရွမိတာမ်ား
ဒီလက္ေၾကာင့္ ဒီဓားရွလို႔ရသြားတာဆိုၿပီး
သူ႔လက္သူ ႀကိမ္ဆဲေနတဲ့လူ။

စာေျခာက္ရုပ္ေတြကို ၾကည့္ရင္း
လူေတြကို ေၾကာက္ေၾကာက္လာလို႔တဲ့
သူကိုယ္တုိင္ လူေျခာက္ရုပ္ဖန္ဆင္းထားတဲ့လူ။

အႏိုင္မရွိ အရွဳံးမရွိ
ညိွကစားတဲ့ ပြဲေတြကို စိတ္ပ်က္လို႔တဲ့
သူ႔အသားတစ္ တစ္ခုခ်ိန္ခြင္ေပၚပစ္တင္လုိက္တဲ့လူ ။

ယဥ္ေက်းတဲ့ လွ်ာေတြကိုၾကည့္ရင္း
လည္ရမွာပ်င္းလို႔ဆိုၿပီး
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္ထဲ ေအးေအးဝင္လွဲေနတဲ့လူ ။

 

မသိရင္ခက္မယ္
တိမ္တစ္အုပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္လို႔
ငါေမွာက္လ်က္ လဲခဲ့ရတာဆိုၿပီး
အရိုးကြဲေအာင္ခ်မ္းတဲ့ေဆာင္းကိုမွ
အသည္းကြဲေအာင္လြမ္းျပ ေနတဲ့လူ။


အဲဒီလူေလ
ဇင္ေဝေသာ္ဆိုတဲ့ လူကလြဲလို႔
ဘယ္သူရွိဦးမွာလဲ ။


ဇင္ေ၀ေသာ္









Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ကမ္းလက္မွ ကမ္းလက္သို႔ (ႏွစ္လျပည့္ေမြးေန႔)

ဒီဇင္ဘာ(၂၈) ရက္သည္ ကမ္းလက္၏ ႏွစ္လျပည့္ေမြးေန႔ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမ္းလက္၏သေႏၶႏွင့္ ကမ္းလက္၏ လားရာကို စာဖတ္သူထံ ရင္ဖြင့္ခ်င္ပါသည္။

သီဟနာဒကိုယ္တိုင္ စာေရးခ်င္စိတ္ဗိုင္းရပ္(စ္) ကူးစက္ရာမွ စတင္ၿပီးကမ္းလက္ျဖစ္လာရသည္ဟု ဆိုရေသာ္မွားမည္မထင္။ လြန္ခဲ့ေသာငါးႏွစ္ခန္႔ကလည္း ထိုပိုးအကိုက္ခံခဲ့ရဖူး၏။

“ မိုးမခ” ၌ “ အနီရင့္ရင့္ ျမစ္တစ္စီး” ဟူေသာေဆာင္းပါး အဘယဂိရိဟူေသာ ကေလာင္္ျဖင့္ ေရးမိရာမွ ထိုပိုး ကိုက္သည္ ကုိ ခံခဲ႔ရ၏။ ထို႔ေနာက္ ကေလာင္သံုးမ်ိဳးျဖင့္ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ၊ ျမတ္ႏိုးရာတို႔ကို ေရးခဲ႔၏။ အခ်ိန္အတန္ၾကာေသာ အခါ ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ့(ဂ္) ကေလးရွိလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟု စဥ္းစားမိကာ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ဘေလာ့(ဂ္) ေလးတစ္ခု လုပ္ျဖစ္ၾက၏။

ဝမ္းနည္း၏။ ထိုဘေလာ့(ဂ္) ေလး ေသသြားခဲ့၏။ အဓိကတရားခံက မိမိျဖစ္၏။ လိုအပ္ေသာ စာမူမ်ားပံုမွန္မေပးႏိုင္ေတာ့။ အေၾကာင္းကားထိုပိုးေသသြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထိုပိုးေသလွ်င္(၆) လခန္႔ ၾကာတတ္၏။ ပိုးမရွိလွ်င္လည္း စာမေရးတတ္။

ယခုလည္း ဤနည္းအတိုင္းပင္ျဖစ္၏။ ဒကာမငယ္ေရး၍ ဒကာမငယ္ပို႔လိုက္ေသာ စာေလး တစ္ပုဒ္ကိုခံစားၿပီး စာတစ္ပုဒ္ေရးမိရာမွ ထိုဗိုင္းရပ္(စ္) ဝင္္လာေတာ့၏။ ဘေလာ့(ဂ္)ေလး တစ္ခုလုပ္ခ်င္၏။ မည္သူႏွင့္ ပူးေပါင္းရမည္နည္း။ စဥ္းစားရ၏။ မိမိက ဂ်ိဳင္းရင့္ တက္(ခ) ႏိုဖုတ္(ဘ္) ျဖစ္၏။ ေမာက္(စ္)ကိုင္လွ်င္ လက္တြန္႔၏။ သံုးဖြဲ႔ စဥ္းစားမိ၏။ ေနာက္ဆံုး ယေန႔ တီး(မ္) ကမ္းလက္ႏွင့္ လက္တြဲျဖစ္၏။

ပထမဘေလာ့(ဂ္) ကေပးခဲ့ေသာ သင္ခန္းစာကို ယူခဲ့၏။

ကမ္းလက္ကို မေသေစလို။ ထို႔ေၾကာင့္ သီဟနာဒႏွင့္ ဇင္ေဝေသာ္တို႔၏ ေဆာင္းပါး၊ ဝတၱဳ၊ ကဗ်ာ ပုဒ္ေရ (၇၀) ခန္႔ ရွိေနရမည္။ ထိုပိုး(၆) လခန္႔ ေသမည္ဆိုလွ်င္ပင္ ကမ္းမိေသာလက္ကို ဆက္လက္ကမ္းထားႏိုင္ရမည္။ ဤသည္မွာ ကမ္းလက္၏လားရာ ျဖစ္၏။ ထိုအခါ ေခါင္းသိပ္စားရန္၊ ရင္ဘတ္ျဖင့္ ခံစားေရးရန္ အလြန္အမင္းမလိုေသာ ဘာသာျပန္ကို ဆုထားမ်က္ခ်ယ္က ၾကားဝင္ ေပးထားႏိုင္၏။ ၾကားကန္ထားႏုိင္၏။ ထိုဒကာမကို ဖတ္သင့္ေသာစာအုပ္မ်ား ညႊန္ၾကားထားရံုသာ။

မအားမလပ္သည့္ၾကားမွ စာရိုက္ျခင္းကအစ လုပ္ေပးေနရသည့္ ကမ္းလက္အဖြဲ႔သည္ ေမချဖစ္၏။ စာေပေရးသားသူမ်ားသည္ ေမလိခတို႔ျဖစ္ၾက၏။ ကမ္းလက္သည္ ကြင္းဆက္ျဖစ္၏။ ကြင္းဆက္တိုင္းသည္ အေရးႀကီး၏။ စာဖတ္သူမ်ားကားကမ္းလက္၏ အဓိကလားရာ ျဖစ္၏။ အစစ အဆင္ေျပၾကပါေစ….။



သီဟနာဒ (3D - ဘာသာေရး)
(ကမ္းလက္၏ ကိုယ္စား)


သီဟနာဒ၏ လက္ေရးမူကို ကမ္းလက္ ႏွစ္လျပည့္ အမွတ္တရအျဖစ္ …








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အသံတိတ္ရုပ္ရွင္


ညီမေလးေရ -

ဟိုးေရွးေရွး ဘုရားရွင္တစ္ပါးပါးရဲ႕ လက္ထက္ေတာ္ အခါတုန္းကတ့ဲကြယ္ (ေဆာရီးပဲ၊ ဘုရားရွင္ရဲ့ ဘြဲ႔ေတာ္ ေမ့သြားလို႔၊ ဘုရားရွင္တစ္ပါးရဲ႕ လက္ထက္တုန္းက ဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။)


 

ကေလးေလးေတြကို စာသင္ေပးတဲ့ ဆရာမေလးတစ္ေယာက္ ရွိသတဲ့။ သူမယုံၾကည္တာက “The most profound statements are often said in silent.” တဲ့။ အနက္နဲဆံုး ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြဟာ အသံတိတ္ပဲမ်ားတယ္လို႕ ဖြင့္ဆိုရမလားပဲ။ ဆရာမေလးက ဒါကိုယံုၾကည္သလို သူမစာသင္ေပးတဲ့ ကေလးေတြကိုလည္း ပံုတိုပတ္စေလးေတြ သံုးသံုးၿပီး ဒီအဓိပၸါယ္ေလးကို ေျပာျပေလ့ရွိသတဲ့။




          တစ္ေန႔ ၊ ဆရာမေလးက
          “ကေလးတို႔ေရ၊ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဆက္ဆံေရးမွာ နားလည္မွဳနဲ႔ ေမတၱာတရားက ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးသလဲ” လို႔ေမးသတဲ့။ ဒီေတာ့ ကေလးေတြက -
“ ----------------------------------”
“ ----------------------------------”
    “ ---------------------------------” တဲ့။

       
 
          ဒီေတာ့မွ ဆရာမေလးက သူေျပာမိတာကို သတိရၿပီး ၿပံဳးသတဲ့။
ဒါနဲ႔စကားမစပ္ ကေလးေလးေတြက သူတို႔ဆရာမေလးကို သိပ္ခ်စ္ၾကတာတဲ့။ ဘာေၾကာင့္လဲ သိလား။ နက္နဲတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ဆရာမေလးကေမးရင္ ေျဖစရာမလို လို႔တဲ့။

ဒါပဲေနာ္၊ ခ်စ္လို႔ေျပာတာ၊ ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္၊ မွတ္ထား။
မွတ္ထား၊ ဒါပဲေနာ္၊ ခ်စ္လို႔ေျပာတာ၊ ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္။
ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္၊ မွတ္ထား၊ ခ်စ္လို႔ေျပာတာ၊ ဒါပဲေနာ္။
ဇင္ေဝေသာ္






 


Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

စည္ႏွင့္ ဖိုင္းယားအလမ္း


ညီမေလးေရ -
          အမတ္ႀကီးတစ္ေယာက္ဟာ စည္ႀကီးတစ္လံုးကိုထမ္းၿပီး စာသင္ခန္းထဲကို ဝင္လာသတဲ့။ ဝင္လာၿပီး သူ႔စည္ႀကီးကိုခ်ကာ တီးျပသတဲ့။ တီးလိုက္ေတာ့ စည္ႀကီးကျမည္တာေပါ့ကြယ္။ ၿပီးေတာ့ သူက ေျပာတယ္။

          “ ပညာရွိဆိုတာ စည္လိုပဲ။ တီးမွသာ ျမည္တယ္။ မတီးရင္ မျမည္ဘူး။” ဆိုၿပီး ပညာရွိ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကို ေျပာျပတာေပါ႔။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္က-

          “ သူက ပညာရွိျဖစ္ၿပီး တီးေပးမယ့္သူရွိမွ ျမည္တာလား၊ တီးေပးမယ့္သူမရွိရင္ သူ႔ပညာေတြက ႏွေျမာစရာႀကီး။ သုသာန္ထဲ ပါသြားမွာေပါ႔” လို႔ ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္နဲ႔ ေျပာသတဲ့။ ၿပီးေတာ့-

          “ ပညာရွိရိုးမွန္ရင္ တီးသူရွိရွိ၊ မရွိရွိ ျမည္သင့္တဲ့အခ်ိန္ ျမည္ေနသင့္တာေပါ႔” လို႔ ဆိုလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အမတ္ႀကီးဟာ-

          “ မင္းတို႔ေခတ္လူငယ္ေတြ တယ္ေျပာရခက္တာပဲ” ဆိုၿပီး စာသင္ခန္းထဲက ထြက္သြား ေတာ့သတဲ့။

                                              
          အဲဒီအမတ္ႀကီးၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ စာသင္ခန္းထဲ ဝင္လာတာက (၂၁) ရာစု ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးတဲ့ကြယ္။ သူ႔လက္ထဲမွာ ဘာေလးမွန္းမသိတဲ့ ပစၥည္းေလးကိုလည္း ကိုင္ထားသတဲ့။ ၿပီးေတာ့ သူက သူကိုင္ထားတ ဲ့ပစၥည္းေလးကို ေရွ႕မွာခ်ၿပီး မီးခိုးေငြ႔ေတြထြက္လာေအာင္ ထင္းေတြကို မီးရွိႈ႕လိုက္သတဲ့။ ထင္းေတြက သိပ္မေျခာက္ ေသးေတာ့ မီးမေတာက္ေသးပဲ မီးခိုးေတြအူၿပီး ထြက္လာ ေတာ့တာေပါ့။

          မီးခိုးေတြလည္းထြက္လာေရာ သူ႔ပစၥည္းေလးက တဂင္ဂင္နဲ႔ ထျမည္ေတာ့တာပဲတဲ့။ ဒီေတာ့မွ- အဲဒီ (၂၁) ရာစုရဟန္းက-

 “ ကေလးတို႔ေရ၊ ဒါဟာ ဖိုင္းယားအလမ္္းလို႔ေခၚတယ္။ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ စိုးရိမ္ေလာက္တဲ့ အပူဓာတ္ရွိေနရင္ျဖစ္ေစ၊ မီးခိုးေတြ သိပ္အူေနရင္ျဖစ္ေစ ထျမည္ေတာ့တာပဲကြဲ႔။ ဒီဖိုင္းယား အလမ္္း ေလးက ပညာေတာ့သိပ္မရွိရွာဘူးတဲ့ကြဲ႔။ ဒါေပမယ့္ သူျမည္ရမယ့္ အခ်ိန္ ကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္း  ႀကီး သိတယ္တဲ့ ကြယ္” လို႔ ရွင္းျပသတဲ့။

          ေက်ာင္းသားေလးေတြြက လက္ခုပ္ေတြဝိုင္းတီးၿပီး-

          “ ဒီလိုမွေပါ႔၊ ပညာရွိဆိုမွေတာ့ ျမည္သင့္တဲ့အခ်ိန္ကို သိေနရမွာေပါ႔။ တီးေပးမယ့္သူကို ေစာင့္ ေနလို႔ ဘယ္ရမလဲ” လို႔ ေျပာၾကသတဲ့။
          ဒါနဲ႔ (၂၁) ရာစု ရဟန္းက-

          “ ေမးစရာရွိရင္ ေမးၾကပါ” လို႔ က်ဴ အင္(န္) ေအ ဆက္ရွင္ကို စိန္ေခၚသတဲ့။
          ဘယ္သူမွ မေမးၾကေတာ့ပါဘူး။


          (၁၉) ရာစု ပညာရွိဟာ (၂၁) ရာစုမွာေတာ့ အထာကိုင္ေနတဲ့လူႀကီးဆိုတာ သူတို႔သေဘာ ေပါက္သြား ၾကၿပီေလ။


          ဒါပါပဲကြယ္။ ဒီပံုျပင္ရဲ႔ ေမာ္ရယ္(လ္)က ဘာညာဆိုၿပီး ဆရာႀကီးေလသံနဲ႔ လုပ္မေန ေတာ့ပါဘူး။


          ပညာရွိျဖစ္ဖို႔ထက္ အသံုးဝင္ေနဖို႔ပဲလိုတာပါ။
                                                                                          ဇင္ေဝေသာ္











Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

CHECK UP မလုပ္လိုက္ရသည့္ ( ၃၂) သိန္းတန္တဏွာ

ေျပာခ်င္ေနခဲ့သည္မွာၾကာၿပီ။ ၾကြားသည္ထင္မည္စိုး၍ မေျပာမိ။ ယခုေတာ့ ေျပာေတာ့မည္။ ထင္လိုက ထင္ေစေတာ့။ တကယ္ေတာ့ ဘာဆိုဘာမွ မဟုတ္။

ဆယ္စုႏွစ္ပင္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီထင္၏။ သီဟနာဒတြင္ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းရွိခဲ့ဖူး၏။ သိပ္ေတာ့ မၾကာ “ လူမိုက္ႏွင့္ေငြ အတူမေန” ဟုေတာ့မေျပာခ်င္။ “ရဟန္းႏွင့္ေငြ အတူမေန” ဟုေတာ့ ေျပာလိုက ေျပာလို႔ရသည္။ မရွင္းေသး။ ခ်ဲ႕ဆိုဦးအံ့။

တစ္ခါက အမ်ိဳးသမီး မိတ္ေဆြႏိုင္ငံျခားသူတစ္ေယာက္က သီရိလကၤာသြား၍ စာသင္လိုက သူမ စပြန္ဆာေပးမည္ဟုဆို၏။ ထိုအမ်ိဳးသမီးကား ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္။ ဘာေၾကာင့္ စပြန္ဆာေပး သည္လဲမသိ။ သိသလိုလိုကားရွိ၏။ သို႔ေသာ္ သလိုလိုျဖစ္ေနသျဖင့္ မသိစာရင္းတြင္သာထားလိုက္၏။ ထိုအမ်ိဳးသမီးကား အေမရိကန္ အျဖဴမတည္း။ ကဲရင္ဟု ေခၚ၏။ သူမစပြန္ဆာကို မာနႀကီးႀကီးျဖင့္ မယူသည့္အတြက္ သူမကေျပာ၏။ သူမ ထီလက္မွတ္တစ္ခ်ိဳ႕ဝယ္မည္။ ေပါက္လွ်င္ သီဟနာဒ၏ ေငြျဖစ္သည္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

မိမိ၏ကံကို ရာႏႈန္းျပည့္ယံုၾကည္သျဖင့္ ဝယ္လိုကဝယ္ေစ။ ေပါက္က ယူမည္ဟ ေျပာလိုက္မိသည္။

တစ္ေန႔ မႏၱေလးမွ မိတ္ေဆြ ရဟန္းတစ္ပါးက ဖုန္းဆက္၏။ သီဟနာဒ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းထီေပါက္သျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားစာ ေနရာေဟာင္းသို႔ေရာက္လာသည္ဟု ဆို၏။ စဥ္းစားမိ၏။ ျမန္မာထီပင္မထိုးခဲ့ဖူး။ သံဃိကဆြမ္းေလာင္းပြဲမွာပင္ မဲေကာင္းေကာင္းေပါက္ေလ့မရွိ။ ေျမသပိတ္ႏွင့္ ေငြအစိတ္သာ ေပါက္တာမ်ား၏။ ကံတရားက ယခုမွ အဘယ္ေၾကာင့္ စိတ္ေျပာင္း ရေလသနည္း။



ကဲရင့္ကို သတိရ၏။ သူမက ထီလက္မွတ္ႀကံဳသလိုဝယ္ထားတတ္သည္။ ေပါက္လွ်င္ သီဟနာဒကိုေပးမည္။ ဆင္းရဲသျဖင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈျဖစ္ဟန္တူသည္။ ယခုေပါက္ေလၿပီ။ ေဒၚလာ (၃၂)သိန္း၊ ျမန္မာက်ပ္ေငြျဖင့္ ပြားလွ်င္ နည္းနည္းေနာေနာမဟုတ္။ ခ်က္ခ်င္း မီလ်ံနာျဖစ္သြားသည္။

ထိုစာကို မိတ္ေဆြ ရဟန္းတစ္ပါးက အေရးႀကီးသျဖင့္ ကိုယ္တိုင္လာပို႔သည္။ စာရေလၿပီ။ မွန္၏။ (၃၂)သိန္းေပါက္သည္ဟုဆို၏။ ဤေငြကို တရားဥပေဒႏွင့္အညီထုတ္ယူရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ပရိုစီဂ်ာ၊ ဆက္သြယ္ရမည့္ ဘဏ္ ၊ေရွ႕ေနလိပ္စာတို႔ပင္ပါ၏။ ေပါက္ေလၿပီ။ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္း။

ပထမဆံုး ဆရာဘုန္းဘုန္းကို မီလွ်ံနာသီဟနာဒက ကုတ္ကုတ္ေလးေလွ်ာက္သည္။ ေလွ်ာက္ၿပီေပါ့။ ေပါက္ၿပီကိုး။ ထို႕ေနာက္မိတ္ေဆြရဟန္းမ်ား တစ္ပါးခ်င္းစီသိသြားၾက၏။ ဤသတင္းကားဖံုးဖိ၍မရ။ သီဟနာဒ မီလွ်ံနာ။

ထို႔ေနာက္ အဂၤလန္ႏွင့္ ေအာစေတးလ်၌ပညာသင္ယူလာခဲ့ေသာ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးတို႔က စာကို ယူၾကည့္၏။  ေပါက္သည္။ ေပါက္ၿပီ။ မွန္၏။ သီဟနာဒ မီလွ်ံနာ။ ေငြသြားထုတ္ရန္သာရွိေတာ့၏။

ထိုအခါ ( ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ားကပါ အတည္ျပဳေလေသာအခါ) ဆရာသမားက ေမး၏။ သင္ဘာလုပ္ မည္နည္း။ ေငြပမာဏကားမ်ား၏။

ေငြကလက္ထဲမေရာက္ေသး သီဟနာဒ လက္ဖြာ၏။

ေဒၚလာဆယ့္ေျခာက္သိန္းကား “ သီဟနာဒ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္း” အတြက္ ျဖစ္ရေစအ့ံ။ ထိုေဖာင္ေဒးရွင္းသည္ မိဘမဲ့ ကေလးမ်ား ၊ မိဘမစံုကေလးမ်ား၊ မိဘစံုေသာ္လည္း ႏြမ္းပါးသည့္ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ျဖစ္ေစအံ့။ ထိုေဖာင္ေဒးရွင္း၏ ဖုိင္နင္ရွယ္ ကိစၥကို အလြန္ယံုၾကည္ရေသာ ထားဝယ္မွ မိတ္ေဆြ ရဟန္းက တာဝန္ယူေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားရ၏။ ဓာတုေဗဒျဖင့္ ေက်ာင္းၿပီးေသာ ထိုရဟန္းက ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ တာဝန္ယူ၏။



ဆရာသမားက သာဓုေခၚ၏။ (ေဒၚလာကဘယ္မွန္းမသိေသး)

ဟုတ္ေခ်ၿပီ။ က်န္ (၁၆)သိန္း ကား အဘယ္သို႔နည္း။

သီဟနာဒ အတြက္ (၆)သိန္းခ်န္ထားအံ့။ က်န္ဆယ္သိန္းကိုမူကား မိဘ၊ မိသားစု၊ ဆရာသမားမ်ား အတြက္ သံုးအံ့။

ထိုအခါ ထားဝယ္သားရဟန္းက စိတ္ေျပာင္းသြား၏။ အေမာင္ ေနာင္ေတာ္လည္း သီရိလကၤာ ပညာသင္သြားခ်င္ေသး၏။ စပြန္ဆာေပးေလာ့။ ေပါပါ၏။ ယူေလာ့(ေဒၚလာကား ဘယ္မွန္းမသိေသး)။ သို႔ေသာ္ သီဟနာဒ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းႀကီး၏ ဖိုင္နင္ရွယ္ကို မည္သူတာဝန္ယူမည္နည္း။ ထိုအခါ ထားဝယ္သားရဟန္းက စိတ္ေျပာင္းသြားျပန္၏။ ဟုတ္ပါ၏ အေမာင္။ ထိုထိုကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ငါ၏ ပညာသင္ၾကားလိုစိတ္ကို ခ်ိဳးႏွိမ္ပါအံ့။ ညီေမာင္သည္ပင္ ေဒၚလာ ( ၁၆)သိန္းလႉခဲ့ၿပီးၿပီ။ ငါေလာဘမႀကီးသင့္ ။ သာဓုေခၚမိ၏။ မိတ္ေဆြေကာင္းတည္း။ ( ေဒၚလာက ဘယ္မွန္းမသိေသး)

ဤသို႔ျဖင့္ ျပန္သြားေသာ သတင္းသည္ လူနည္းစုေလးထဲ၌ ဖြဲမီးကဲ့သို႔ေလာင္ေနေတာ့၏။ မိတ္ေဆြ တပ္ကုန္းသားရဟန္း ကလည္း “ ညီေမာင္၊ ညညတစ္ေယာက္တည္းမ်ား အျပင္မသြားေလႏွင့္ ၊ ညီေမာင္ကား အႏုညာတ သီဟနာဒ မဟုတ္ေတာ့။ မီလွ်ံနာ သီဟနာဒ ျဖစ္ေခ်သည္။ သြားရန္အခြင္႔႔ရွိက ငါ့ကို အေဖာ္ေခၚေလာ့” ဟု ေစတနာစကားဆို၏။ သာဓုေခၚရ၏။ မိတ္ေဆြေကာင္းေပကိုး။ ( ေဒၚလာကား  ဘယ္မွန္းမသိေသး။)

အားလံုးက ဝိုင္း၍ ကဲရင္ႏွင့္ သီဟနာဒကို ေမတၱာပို႔ၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ဘာမွလုပ္မေနနဲ႔ေတာ့ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ၿပီး အျဖဴမကဲ ရင့္ကိုသာ ယူလိုက္ေတာ့ဟု ရယ္စရာလည္းဆိုၾက၏။

သာဓုေခၚမိ၏။ မိတ္ေဆြေကာင္းေတြကိုး။ ခက္သည္က မိမိမွာ ေဒၚလာ (၆)သိန္းသာ က်န္ေတာ့၏။ ထို (၆)သိန္းကလည္း ေတာင္းမည့္သူေတြ ဝိုင္းေနသည္။

မေလာက္ငွ။ အလြန္ေခါင္းရွဳပ္စရာေကာင္းသည္။ အခန္းအျပင္ထြက္လွ်င္ လူေတြက သီဟနာဒကို ၾကည့္ၾကသည္။ မီလွ်ံနာ ရဟန္း ဖိနပ္အေဟာင္းေလးစီးတုန္းပဲ။ ( စီးရေပလိမ့္မည္။ေဒၚလာက ဘယ္မွန္းမသိေသး) သိတာ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ ေငြသည္ မည္မွ် ရွိရွိမေလာက္။ ယခု ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းမေလာက္ေတာ့။

(၁၆)သိန္းကား ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းအတြက္။
(၁၀)သိန္းကား မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳး၊ ဆရာသမားမ်ားအတြက္။

(၆)သိန္းကား မိမိအတြက္ ။ ထိုမိမိအတြက္ထဲမွ ေပးသင့္သူေပး ၊ လႉသင့္သူတစ္ခ်ိဳ႕ကို လႉရဦးမည္။ ေဒၚလာ(၃၂) သိန္းႀကီး ေပါက္ထားပါလွ်က္ ငါတို႔အားေပးလႉေသာ ေငြ/ဝတၱဳက နည္းလြန္းသည္ဟု ထင္မည္ကိုလည္း စိုးရိမ္၍ ေဖာေဖာသီသီ လႉမိ၏။ မေလာက္ေတာ့။ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းသည္ အလြန္နည္းေသာ ေငြျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းသံဃာမ်ား စီးဖို႔ ပါဂ်ဲရိုးတစ္စီးလည္း ဝယ္ခ်င္ေသးသည္။ ကားဒရိုင္ဘာရွာရဦးမည္။ မည္သူက ယံုၾကည္ရသနည္း။ ခိုင္းစရာေပါသည္ကမွန္၏။ ယံုရသူက ရွား၏။ စာကို သိမ္းထားေပးေသာ ၊ စာကိုလာပို႔ေပးေသာ မိတ္ေဆြမ်ားကိုလည္း ေက်းဇူးဆပ္ရဦးမည္။ မေလာက္ေတာ့၊ လံုးဝမေလာက္ေတာ့၊ အေၾကြးပင္တင္ ေနေတာ့၏။

ယခုမွ ဇာတ္လမ္းစ၏။

ထိုစာကို ယူ၍ ဆိုင္ရာသံရံုးသို႔သြားၾက၏။

သံရံုးအရာရွိကဆို၏။ ဤစာကား အစစ္မဟုတ္။ ေၾကာ္ျငာသာတည္း။

အားလံုးစိတ္ပ်က္သြားၾက၏။ ရိုးသားေသာ ထားဝယ္သားရဟန္းက ေတာက္တစ္ေခါက္ေခါက္ပင္ ရွိေခ်ေသး၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔လုပ္ရသနည္း။

ညေရာက္မွ သီဟနာဒ စဥ္းစားမိသည္။ ေဒၚလာ(၃၂)သိန္းရွိစဥ္က အေၾကြးပင္ တင္ေနေသးသည္။ ယခု ေဒၚလာ(၃၂)သိန္း မရွိေတာ့ ေဖာင္ေဒးရွင္းမေထာင္ႏိုင္သည္မွ လြဲ၍ အေၾကြးေတာ့မတင္ေတာ့ေခ်။ ၿပံဳး မိ၏။  ေငြ…. ေငြ……။

သို႔ေသာ္ ထိုေငြသည္ စိတ္ကူးထဲမွာသာရွိၿပီး အျပင္မွာ မဟုတ္။ တကယ္တမ္း လက္ျဖင့္ ကိုင္လိုက္ရလွ်င္ သီဟနာဒ ေဖာင္ေဒးရွင္းႀကီးေရာ တကယ္ျဖစ္လာေလမလား မသိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထို (၃၂)သိန္းသည္ စိတ္ကူးထဲတြင္သာ CHECK UP လုပ္လိုက္ရၿပီး အမွန္လက္ေတြ႔ေတာ့ မလုပ္လိုက္ရ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတဏွာသည္ (၃၂)သိန္းဒဏ္ခံ၊ မခံတကယ္မသိ။

(မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဦးေသာ၊ ဦးေကာဏ္ႏွင့္ အားလံုးသို႔ အမွတ္တရ။)



သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဘုရားရွင္သည္ ဒီဇိုင္နာလည္းျဖစ္၏

ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ပုဒ္တို႔ကား မ်ားလွ၏။ အရွင္သာရိပုတၱရာဆိုသည့္ အင္တဲေလးဂ်င့္ အျဖစ္ဆံုး သာဝကႀကီးပင္ လက္ေလွ်ာ့ေတာ္မူရ၏။ မတတ္ႏိုင္။ မတတ္ႏိုင္ေတာ့သည့္အတြက္ တတ္ႏိုင္သည့္ မိုးေရမိုးေပါက္တို႔ကိုသာ ထိုင္၍ ေရတြက္ေတာ္မူလိုက္ဟန္တူ၏ဟု အ႒ကထာကခ်ဲ႕ဖြင့္၏။ (ဥပမာျဖင့္) စာေမးပြဲေမးခြန္းကို မေျဖဆိုႏိုင္သည့္အတြက္ ဆင္ရုပ္ႀကီး တစ္ရုပ္ ေရးလိုက္သည္ဆိုသည္ႏွင့္ ဆင္ဆင္တူ၏။ Right-hand သာဝကႀကီး သနားဖြယ္ျဖစ္၏။

လူသိသိပ္မမ်ားေသာ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ေျပာခ်င္၏။

ဘုရားရွင္သည္ အေတာ္ဆံုး ဒီဇိုင္နာႀကီး ျဖစ္၏။

ခ်ဲ႕အံ့။ သာသနာ့ေဘာင္ဝင္လာေသာ ရဟန္းသာမေဏတိုင္း ဆံပင္ရိတ္ျဖတ္ရ၏။ စာေပက ဆံပင္အေပၚ တြယ္ကပ္မႈတဏွာ၊ ဆံပင္ေၾကာင့္ ရွဳပ္လာမည့္ အလုပ္မ်ားကို ပယ္သတ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆို၏။ ရဟန္းသည္ ဆံပင္နီတာတြတ္ အေရာင္ဆိုးရန္မလို။ ေရာင္ထံုးထံုးရန္မလို။ ပန္႔ေကမလို။ ဘာဆို ဘာမွမလို။ နားေအး၏။ ေခါင္းေအး၏။ ေဆာင္းတြင္း၌ကား သိပ္မေကာင္း။

ဆံပယ္ျခင္းသည္ တစ္ခ်ိန္က ဘာသာေရးဆန္၏။

ယေန႔ ဆံပယ္ျခင္းသည္ ေဟာလီးဝုဒ္္ဆန္၏။ စလယ္ဘတီဆန္၏။ ဘရက္ပစ္(တ) ကတံုး တံုး၏။ ေရာ္နယ္ဒို (ဘရာဇီး) ကတံုး တံုး၏။ ဇီဒိန္း ကတံုး တံုးစရာမလို၊ နဂိုက ေျပာင္၏။ ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္း ကတံုး တံုး၏။ ထို႔ေနာက္ ကတံုး တံုးျခင္းသည္ ေပၚျပဴလာ အေတာ္ျဖစ္လာ၏။ ဘရစ္တနီစပီးယား ကတံုး တံုး၏။ သီဟနာဒ ကတံုး တံုး၏။

ဂလိုဘယ္သည္ ဝမ္းသထက္ ဝမ္းမားလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လာမည့္ ႏွစ္-၅၀ ႏွင့္ တစ္ရာၾကားတြင္ ကတံုး တံုးမည့္သူမ်ား ကမ္းလက္စာဖတ္သူဦးေရထက္ ပိုမည္။ ဘုရားရွင္ တည္ထြင္ခဲ့ေသာ ဟဲယားဒူးသည္ ဘယ္ေတာ့မွ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္မည္ မဟုတ္။ တိုး၍၊ တိုး၍သာ ေပၚျပဴလာ ျဖစ္ေခ်မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆို၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဒီဇုိင္နာျဖစ္၏။



ထပ္၍ ခ်ဲ႕ဦးအံ့။ ရဟန္းသံဃာမ်ား အင္ေဖာ္မယ္ဝတ္ရံုေသာအခါ ယာဘက္လက္ေမာင္းကိုု ေဖာ္၏။ ရဟန္းမ်ားသည္ ယာဘက္လက္ေမာင္းအတြက္ ဒဲယားတူ ဘဲယား ျဖစ္ၾက၏။ ထိုသို႔ေဖာ္ျခင္းသည္ တခ်ိန္က ဘာသာေရးဆန္၏။

ယေန႔ ေဟာလီးဝုဒ္ ဆန္၏။

အနီေရာင္ ေကာေဇာနီပြဲမ်ား၌ ယာဘက္ပခံုးမေဖာ္သည့္ မင္းသမီးရွား၏။ နာမည္ပင္ မေဖာ္ျပႏိုင္ေတာ့။ မ်ား၏။ သူမတို႔ နာမည္ကို သိလည္းမသိ။ သိစရာလည္း မလို။ ေဖာ္ၾက၏။ သိလိုက္၏။ ေျခသလံုးအထက္ပိုင္း ေပၚတာႏွင့္စာလွ်င္ ညာပခံုးေပၚတာက ပိုေကာင္းး၏။

သို႔ေသာ္ ပခံုးတဖက္ေဖာ္ ဖက္ရွင္သည္ ေယာက်ၤားမ်ားအထံ ေရာက္မလာေသး။ ေယာက်ၤားမ်ား (ရဟန္းမ်ားမွလြဲ၍) မေဖာ္ေသး။ ဤကားလည္း ဆြန္းနား ေအာ္ လိတ္တား ျဖစ္၏။ (သို႔) မက္တားေအာ့(ဖ) တိုင္း (မ) ျဖစ္၏။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္လွ်င္ ေဖာ္ၾကအံ့။ ခန္႔မွန္းခ်က္လြဲေသာ္ သီဟနာဒ၏လက္ကို ကုိင္ခြင့္ေပးမည္။ လူတိုင္းေတာ့ မဟုတ္။ ကံထူးရွင္တစ္ေယာက္သာ။ လူေယာက်ၤားတို႔ ဘုရားရွင္၏ ဒီဇိုင္းပညာကို လိုက္မမွီၾကေသးျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ ဤကိစၥ၌ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက သာ၏။

ေနာက္ဆံုးစကားဆိုအံ့။ အေနာက္တိုင္းသားတို႔က အဝတ္ႀကိဳးျဖင့္ လည္ပင္းကို ခ်ည္တုပ္ၾက၏။ ဤဝတ္စံုကို ေဖာ္မယ္ ဟုလည္း ေျပာၾက၏။ လည္ပင္းခ်ည္ဟု ဆို၏။



ဤဒီဇိုင္းကား ဘီစီ စစ္(ခ)ရာစု ကတည္းက ဘုရားရွင္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သည့္ ဒီဇိုင္းတည္း။ မယံုၾကည္ပါက ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ေဖာ္မယ္ဝတ္စံု သကၤန္းရုံထားပံုကို ရႈၾကေလာ့။ ရဟန္းတို႔သည္ လည္ပင္းကို ရစ္ပတ္၏။ ရစ္ပတ္ရံုမွ်မက လည္ပင္းတစ္ခုလံုးကို ေကာ္လံသဖြယ္ သကၤန္းျဖင့္ ဖံုး၏။ ဖံုးတာျခင္းအတူတူ အေနာက္တိုင္း အဝတ္ႀကိဳးက မလံုျခံဳလွ။

ေဖာ္မယ္ဝတ္ရာတြင္ လက္ေကာက္ဝတ္ အက်ႌၾကယ္သီးတပ္ရ၏။ မတပ္၍ မရ။ ထိုကိစၥလည္း ဘုရားက ေရွးက်၏။ လည္၊ လက္ေကာက္ဝတ္တို႔ကို ေကာင္းစြာဖံုးလႊမ္းၿပီးမွ ဂလိုဘယ္ထဲသို႔ ၾကြရမည္ဟု မိန္႔၏။ ဤကိစၥကို ျငင္း၍မရ။ ဘုရားရွင္သည္ အေတာ္ဆံုး၊ အေအာင္ျမင္ဆံုး ဒီဇိုင္းနားျဖစ္၏။ ေစာေစာကေျပာခဲ့ေသာ “ ေနာက္ဆံုးစကားဆိုအံ့” ကို ပယ္ရဦးအံ့။ အမွန္တကယ္ ေနာက္ဆံုးစကား ေျပာရန္ရွိေသး၏။

ယင္းကား ဘူေဖးတည္း။ ဘူေဖးသည္ ဘာမွမဟုတ္၊ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ ဟင္းလွ်ာမ်ားတည္း။ ဆြမ္းခံရာမွ ျပန္လာေသာ ရဟန္းတစ္ပါး၏ သပိတ္ကို ခြင့္ေတာင္းၿပီး လွန္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဘူေဖးဆြမ္းဟင္းမ်ား (ဟိုစပ္စပ္၊ ဒီစပ္စပ္) ေတြ႔ရအံ့။ (စပ္စပ္ဟူသည္ စပ္စပ္ေဝရည္၏ အမည္တုိ မဟုတ္)။ သို႔- ဆိုေသာ္ ဘုရားရွင္သည္ ဒီဇိုင္းနားျဖစ္သည္သာမက လိုက္(ဖ) စတိုင္ပါ နားလည္ေတာ္မူေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး၊ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးဟုပင္ ဆိုရေခ်ေတာ့အံ့။



ျငင္းဆိုရဲသူ ျငင္းဆိုေလာ့။ သီဟနာဒသည္ သီဟနာဒ ဥာဏ္မွီသေလာက္သာ ဘုရားရွင္ကို ပူေဇာ္ႏိုင္၏။



သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.