ငယ္စဥ္က ဆရာ႔ ဆရာမ်ားစကားကို ၾကားရစဥ္ ရယ္စရာသေဘာမ်ိ်းျဖင္႔ မိန္ ႔ၾကသည္ဟု ထင္မိသည္။ ေပးဘုန္း၊ ေကၽြးဘုန္း၊ ေမးဘုန္း၊ စာဘုန္း စသည္ တို႔ျဖစ္သည္။ ေပးဘုန္း၊ ေကၽြးဘုန္း ဟူသည္ အေပးအကမ္းရက္ေရာေသာ ဆရာေတာ္မ်ား ဘုန္းႀကီးတတ္သည္၊ ေမးဘုန္းက သတင္းစကားေမးျခင္း၊ သာေၾကာင္းမာေၾကာင္း စသည္ေမးျမန္းေလ႔ ရွိျခင္းပင္။ ဤသည္ကလည္း ဘုန္းႀကီးျခင္းအေၾကာင္းတြင္ပါဝင္သည္၊ သာေၾကာင္းမာေၾကာင္း စ သည္ေျပာၾကားျခင္းျဖင္႔ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔စိတ္ကို ၫြတ္ႏူးေစ၏။ "ကစၥိ ဘိကၡေဝ ခမနီယံ၊ ကစၥိ ယာပနီယံ" စေသာ ဘုရားရွင္၏ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ စကားတို႔သည္ ဤသေဘာအတိုင္းပဲ ျဖစ္ေပမည္။
သို႔ေသာ္ "စားဘုန္း" ဆိုသည္႔စကားကိုေတာ႔ မၾကာမီအခ်ိန္ အထိ ေကာင္းေ ကာင္း သေဘာမေပါက္ခဲ႔ပါ။ လူႀကီး ျဖစ္စမွာေတာ႔ ေရးေတးေတး သေဘာေပါက္သလို ရွိခဲ႔သည္။ ယခင္က စားရေသာကိစၥက လြယ္သည္ဟု ထင္သည္။ "စားဘုန္း" ႏွင္႔ စာေပကိုလည္း ဆက္စပ္ မၾကည္႔ႏိုင္ခဲ႔။
စာသင္သား ဘဝ၊ ရဟန္းငယ္ဘဝ မွာ လူေတြက ဘာပဲကပ္ကပ္ ကိုယ္ ႀကိဳက္ရာကို စားလိုက္သည္၊ မႀကိဳက္ဘူးဆိုလ်င္ တို႔လို႔ပင္ မၾကည္႔မိ။ အရြယ္ရလာေတာ႔ သူတို႔ခမ်ာ ခ်က္ထားရရွာတာဆိုသည္႔ အေတြး ဝင္ လာေတာ႔သည္။ အထူးသျဖင္႔ ကိုယ္တိုင္က လူႀကီးအေနနွင္႔ အိမ္မ်ားကို ဆြမ္းစားသြား႐သည္႔အခါ ရဟန္းမ်ား ဘုန္းေပးေလေလ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔က ၾကည္ႏူးေလေလျဖစ္သည္ကို ကိုယ္ေတြ႔ ခံစားတတ္လာသည္။ အျပန္ အ လွန္ အားျဖင္႔ၾကည္႔လ်ွင္ ရဟန္းမ်ားက အားရပါးရ မဘုန္းေပးလ်င္ ၾကားထဲ က မ်က္ႏွာ ပူသလိုလိုျဖစ္လာသည္။
မႏၱေလးမွာ ေနစဥ္ ဆရာဘုန္းႀကီးက ဆြမ္းစားႏိုင္သည္႔ ရဟန္းတို႔ ကို ေရြး ၿပီးဆြမ္းစားေခၚသြားတတ္သည္႔ သေဘာကို ယခုမွ သေဘာေပါက္ မိသည္။ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔စိတ္ကို ၫြတ္ႏူးေစလိုျခင္း သာ ျဖစ္ေပသည္။ ေမတၱာ ကရု ဏာ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာဒကာ၊ ဒကာမ၊ ျမန္မာဆရာေတာ္မ်ားၾကား၌ကား ျမန္မာ အစား အစာ မ်ားသာကပ္ၾကသျဖင္႔ အခက္အခဲက ထင္သေလာက္ မႀကီးလွဟုထင္သည္။ လူမ်ိဳးျခားမ်ား ကပ္ေသာဆြမ္းျဖစ္ေနလ်ွင္ ပို၍အခက္ႀကဳံရသည္။ ကိုယ္႔လ်ွာႏွင္႔ မကိုက္ေသာ္လည္း ခဲဖြယ္မ်ားျဖစ္သျဖင္႔ ႀကိတ္ကာ မွိတ္ကာ "ခဲ" ရသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ စလုံး ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ကို "You do your best for cooking. Then, we will try our best for eating." ဟုသာ ေျပာရေလေ တာ႔သည္။
စားရေသာကိစၥက လြယ္သည္ဟု ယခု မထင္မိေတာ႔။ သူတို႔ စိတ္ၾကည္ႏူး မႈရေစရန္ သင္႔ရုံေတာ႔ မႀကိဳက္လည္း စားရေတာ႔သည္။ သူတပါးကို စိတ္ ၾကည္ႏူးမႈရေစလိုသျဖင္႔ ကုသိုလ္ေတာ႔ ျဖစ္တန္ရာ၏။ ဤအခ်က္ကို နား လည္ၾကသည္႔ နီးစပ္ေသာ ျမန္မာ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔က ျမန္မာ အစားအစာ မ်ား ဘုန္းေပးရေအာင္ဆိုၿပီး အိမ္ပင္႔၍ မၾကာမၾကာ ကပ္ၾကသည္။ ထို ဆြမ္း မ်ိဳးကို သဒၶါဆြမ္း (သို႔) သနားဆြမ္းဟု ခပ္ေသာေသာ အမည္ေပးလိုက္သည္။
ထိုမွဆက္စပ္ၿပီး "စားဘုန္း" ႏွင္႔ စာေပကို ေလ႔လာၾကည္႔မိေတာ႔ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ က်င္႔သုံးခဲ႔သည္ကို ေတြ႔ရပါေတာ႔သည္။ ဤကား ပရိနိဗၺာန္ မစံဝင္ မီ ဘုန္းေပးခဲသည္႔ စုႏၷ၏ ဝက္ပ်ိဳသားဟင္းလ်ာပင္ ျဖစ္ေပသည္။ စာေပက စုႏၷကို ခ်ီးေျမွာက္လိုေသာေၾကာင္႔ဟုဆို၏။ ေခတ္စကားျဖင္႔ဆိုလ်င္ စုႏၷကို ဝမ္းသာေစလိုေသာေၾကာင္႔ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ မဟာကရုဏာ၏ ျပယုဂ္ တစ္ခု ပင္။
ယခု စားရေသာကိစၥက လြယ္သည္ဟု မထင္မိေတာ႔သလို "စားဘုန္း" အေၾကာင္းကိုလည္း သေဘာေပါက္မိသည္။ စာေပနဲ႔လည္း ညီ၏။ မႀကိဳက္ လွေသာ အစားအစာတို႔ကို သင႔္သလုိ လႉသူေက်နပ္ဖို႔ ဘုန္းေပးရာမွာ စာနာ မႈ၊ ခ်ီးေျမွာက္လိုမႈ၊ ငါႀကိဳက္မွ ငါစားမွာေပါ႔ ဆိုသည္႔ အတၱဗဟိုျပဳ အယူ အဆ ကို ေက်ာ္လြန္မႈ စသည္တို႔ ပါဝင္ေနသည္။
အထူးသျဖင္႔ ဘုန္းႀကီးလို၍ ဘုန္းေပးေနၾကျခင္း မဟုတ္ဆိုသည္ကို နား လည္လိုက္မိ၏။
သို႔ေသာ္ "စားဘုန္း" ဆိုသည္႔စကားကိုေတာ႔ မၾကာမီအခ်ိန္ အထိ ေကာင္းေ ကာင္း သေဘာမေပါက္ခဲ႔ပါ။ လူႀကီး ျဖစ္စမွာေတာ႔ ေရးေတးေတး သေဘာေပါက္သလို ရွိခဲ႔သည္။ ယခင္က စားရေသာကိစၥက လြယ္သည္ဟု ထင္သည္။ "စားဘုန္း" ႏွင္႔ စာေပကိုလည္း ဆက္စပ္ မၾကည္႔ႏိုင္ခဲ႔။
စာသင္သား ဘဝ၊ ရဟန္းငယ္ဘဝ မွာ လူေတြက ဘာပဲကပ္ကပ္ ကိုယ္ ႀကိဳက္ရာကို စားလိုက္သည္၊ မႀကိဳက္ဘူးဆိုလ်င္ တို႔လို႔ပင္ မၾကည္႔မိ။ အရြယ္ရလာေတာ႔ သူတို႔ခမ်ာ ခ်က္ထားရရွာတာဆိုသည္႔ အေတြး ဝင္ လာေတာ႔သည္။ အထူးသျဖင္႔ ကိုယ္တိုင္က လူႀကီးအေနနွင္႔ အိမ္မ်ားကို ဆြမ္းစားသြား႐သည္႔အခါ ရဟန္းမ်ား ဘုန္းေပးေလေလ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔က ၾကည္ႏူးေလေလျဖစ္သည္ကို ကိုယ္ေတြ႔ ခံစားတတ္လာသည္။ အျပန္ အ လွန္ အားျဖင္႔ၾကည္႔လ်ွင္ ရဟန္းမ်ားက အားရပါးရ မဘုန္းေပးလ်င္ ၾကားထဲ က မ်က္ႏွာ ပူသလိုလိုျဖစ္လာသည္။
မႏၱေလးမွာ ေနစဥ္ ဆရာဘုန္းႀကီးက ဆြမ္းစားႏိုင္သည္႔ ရဟန္းတို႔ ကို ေရြး ၿပီးဆြမ္းစားေခၚသြားတတ္သည္႔ သေဘာကို ယခုမွ သေဘာေပါက္ မိသည္။ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔စိတ္ကို ၫြတ္ႏူးေစလိုျခင္း သာ ျဖစ္ေပသည္။ ေမတၱာ ကရု ဏာ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာဒကာ၊ ဒကာမ၊ ျမန္မာဆရာေတာ္မ်ားၾကား၌ကား ျမန္မာ အစား အစာ မ်ားသာကပ္ၾကသျဖင္႔ အခက္အခဲက ထင္သေလာက္ မႀကီးလွဟုထင္သည္။ လူမ်ိဳးျခားမ်ား ကပ္ေသာဆြမ္းျဖစ္ေနလ်ွင္ ပို၍အခက္ႀကဳံရသည္။ ကိုယ္႔လ်ွာႏွင္႔ မကိုက္ေသာ္လည္း ခဲဖြယ္မ်ားျဖစ္သျဖင္႔ ႀကိတ္ကာ မွိတ္ကာ "ခဲ" ရသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ စလုံး ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ကို "You do your best for cooking. Then, we will try our best for eating." ဟုသာ ေျပာရေလေ တာ႔သည္။
Image source : ေသာတုဇနပအို၀္းေပးblog |
ထိုမွဆက္စပ္ၿပီး "စားဘုန္း" ႏွင္႔ စာေပကို ေလ႔လာၾကည္႔မိေတာ႔ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ က်င္႔သုံးခဲ႔သည္ကို ေတြ႔ရပါေတာ႔သည္။ ဤကား ပရိနိဗၺာန္ မစံဝင္ မီ ဘုန္းေပးခဲသည္႔ စုႏၷ၏ ဝက္ပ်ိဳသားဟင္းလ်ာပင္ ျဖစ္ေပသည္။ စာေပက စုႏၷကို ခ်ီးေျမွာက္လိုေသာေၾကာင္႔ဟုဆို၏။ ေခတ္စကားျဖင္႔ဆိုလ်င္ စုႏၷကို ဝမ္းသာေစလိုေသာေၾကာင္႔ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ မဟာကရုဏာ၏ ျပယုဂ္ တစ္ခု ပင္။
ယခု စားရေသာကိစၥက လြယ္သည္ဟု မထင္မိေတာ႔သလို "စားဘုန္း" အေၾကာင္းကိုလည္း သေဘာေပါက္မိသည္။ စာေပနဲ႔လည္း ညီ၏။ မႀကိဳက္ လွေသာ အစားအစာတို႔ကို သင႔္သလုိ လႉသူေက်နပ္ဖို႔ ဘုန္းေပးရာမွာ စာနာ မႈ၊ ခ်ီးေျမွာက္လိုမႈ၊ ငါႀကိဳက္မွ ငါစားမွာေပါ႔ ဆိုသည္႔ အတၱဗဟိုျပဳ အယူ အဆ ကို ေက်ာ္လြန္မႈ စသည္တို႔ ပါဝင္ေနသည္။
အထူးသျဖင္႔ ဘုန္းႀကီးလို၍ ဘုန္းေပးေနၾကျခင္း မဟုတ္ဆိုသည္ကို နား လည္လိုက္မိ၏။
Post a Comment