ကဆုန္လျပည္႔ (Wesak Day) ေရာက္တိုင္း ေမးတတ္ၾက သည္႔ ေမးခြန္း က ျမန္မာျပည္မွာလည္း ဒီလိုပဲ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ က်င္းပၾကသလား ဆို သည္႔ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။
"Yes." ဟုဆိုက အလြယ္တကူ ၿပီးႏိုင္ေသာ္လည္း အေျဖက အနည္းငယ္ လိုေနသလိုပင္။ ကမၻာ႔ဗုဒၶဘာသာမ်ားၾကား၌ ဤေန႔ (ကဆုန္လျပည္႔) က အထူးျခားဆုံး အႀကီးက်ယ္ဆုံးျဖစ္ၿပီး ဝါဆိုလျပည္႔က တကယ္႔ကို သာမန္ သာျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္မွာ ကဆုန္လျပည္႔ႏွင္႔ ဝါဆိုလျပည္႔က သူမသာ ကိုယ္မသာျဖစ္သည္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး ဩဝါဒ မေခၽြခင္က ဝါဆို လျပည္႔ကပင္ ပို၍စည္ကားသေယာင္ ထင္မိသည္။
(ေညာင္ေရ သြန္းရင္း ေယဓမၼာ ေဟတုပၸဘာဝါ စေသာ ဥဒါန္း ဂါထာေတာ္ မ်ား၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏု၊ ပဋိလုံမ်ား ရြတ္ဖတ္ၾကလ်ွင္ ပုိ၍ အက်ိဳးမ်ားဖြယ္ ရွိသည္၊ ေညာင္ေရ သြန္းျခင္းက ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ သက္သက္သာျဖစ္၍ အဖ်ားက်ၿပီး ဥဒါန္းဂါထာေတာ္မ်ားက ဗုဒၶႏွင္႔ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္သျဖင္႔ အရင္းက်သည္)
ထိုအခါ ကဆုန္လျပည္႔ႏွင္႔ ဝါဆိုလျပည္႔ကို ဘာေၾကာင္႔ တန္းတူထားရတာ လဲ (စည္ကားစြာ က်င္းပတာခ်င္း တူရတာလဲ) ဟူေသာ ေမးခြန္းလည္း တက္လာတတ္သည္။
ကိုယ္႔ ဉာဏ္မီသေလာက္ၾကည္႔မိေတာ႔ ယဥ္ေက်းမႈကို အဓိက ေတြ႔ရသည္။ ရဟန္းေတာ္အေရအတြက္ အျခားႏိုင္ငံေတြထက္ ပိုမ်ားေနျခင္းေၾကာင္႔ အရွင္တို႔ ဝါဆိုရာေန႔၌ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စဥ္ပါ ဝါဆိုလျပည္မွာ ေက်ာင္းကန္ ဘုရားေတြမွာ စည္ကားတာ ျဖစ္တန္ရာ၏ ယူဆမိသည္။
ထိုအခါ ဓမၼစၾကာတရားေဟာတာ၊ ဝါဆိုဝါကပ္တာလည္း အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒါေပသည္႔ ဘုရားအေလာင္း ဖြားျမင္တာ၊ ပရိနိဗၼာန္စံဝင္တာ၊ အထူးသျဖင္႔ ဘုရားအျဖစ္ေရာက္ရွိတာေလာက္ေတာ႔ အေရးမႀကီး ဆိုသည္႔ ေမးခြန္းလည္း ရွိလာတတ္ျပန္သည္။
ဤေမးခြန္းကိုေတာ႔ ေခတ္စကားနဲ႔ပဲ ရယ္စရာလို ေျဖမိသည္။ ကဆုန္လျပည္႔မွာ ဘုရားျဖစ္တာပဲ ရွိေသးသည္၊ သတၱေလာက အတြက္ ဘာမွ မလုပ္ရေသး၊ ရာထူး ခန္႔အပ္၊ လက္ခံ သည္႔သေဘာသာရွိသည္ ။ ေအာ္ဖစ္ ရွယ္လီ တကယ္ အလုပ္စတာကေတာ႔ ဝါဆိုလျပည္႔ေန႔မွသာျဖစ္ သည္။ ဒါေၾကာင္႔ ျမန္မာ႔ ယဥ္ေက်းမႈမွာေတာ႔ ဒီႏွစ္ရက္ဟာ တန္းတူ အေရး ႀကီးၾကသည္ဟု ရယ္စရာလိုလို ဆိုမိသည္။
ေနာင္ႏွစ္ ကဆုန္လေတြ ေရာက္လ်င္လည္း အျခား အျခား ပုဂၢိဳလ္ေတြ က ေမးၾကဦးမွာ ေသခ်ာပါသည္။ သင္ေကာ ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
အႀကံဉာဏ္ေကာင္းမ်ား ရလ်ွင္ လိုခ်င္ပါသည္။ ေက်းဇူးလည္း တင္ပါသည္။
"Yes." ဟုဆိုက အလြယ္တကူ ၿပီးႏိုင္ေသာ္လည္း အေျဖက အနည္းငယ္ လိုေနသလိုပင္။ ကမၻာ႔ဗုဒၶဘာသာမ်ားၾကား၌ ဤေန႔ (ကဆုန္လျပည္႔) က အထူးျခားဆုံး အႀကီးက်ယ္ဆုံးျဖစ္ၿပီး ဝါဆိုလျပည္႔က တကယ္႔ကို သာမန္ သာျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္မွာ ကဆုန္လျပည္႔ႏွင္႔ ဝါဆိုလျပည္႔က သူမသာ ကိုယ္မသာျဖစ္သည္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး ဩဝါဒ မေခၽြခင္က ဝါဆို လျပည္႔ကပင္ ပို၍စည္ကားသေယာင္ ထင္မိသည္။
(ေညာင္ေရ သြန္းရင္း ေယဓမၼာ ေဟတုပၸဘာဝါ စေသာ ဥဒါန္း ဂါထာေတာ္ မ်ား၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏု၊ ပဋိလုံမ်ား ရြတ္ဖတ္ၾကလ်ွင္ ပုိ၍ အက်ိဳးမ်ားဖြယ္ ရွိသည္၊ ေညာင္ေရ သြန္းျခင္းက ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ သက္သက္သာျဖစ္၍ အဖ်ားက်ၿပီး ဥဒါန္းဂါထာေတာ္မ်ားက ဗုဒၶႏွင္႔ တိုက္ရိုက္ဆက္စပ္သျဖင္႔ အရင္းက်သည္)
ထိုအခါ ကဆုန္လျပည္႔ႏွင္႔ ဝါဆိုလျပည္႔ကို ဘာေၾကာင္႔ တန္းတူထားရတာ လဲ (စည္ကားစြာ က်င္းပတာခ်င္း တူရတာလဲ) ဟူေသာ ေမးခြန္းလည္း တက္လာတတ္သည္။
ကိုယ္႔ ဉာဏ္မီသေလာက္ၾကည္႔မိေတာ႔ ယဥ္ေက်းမႈကို အဓိက ေတြ႔ရသည္။ ရဟန္းေတာ္အေရအတြက္ အျခားႏိုင္ငံေတြထက္ ပိုမ်ားေနျခင္းေၾကာင္႔ အရွင္တို႔ ဝါဆိုရာေန႔၌ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စဥ္ပါ ဝါဆိုလျပည္မွာ ေက်ာင္းကန္ ဘုရားေတြမွာ စည္ကားတာ ျဖစ္တန္ရာ၏ ယူဆမိသည္။
ထိုအခါ ဓမၼစၾကာတရားေဟာတာ၊ ဝါဆိုဝါကပ္တာလည္း အေရးႀကီးပါတယ္၊ ဒါေပသည္႔ ဘုရားအေလာင္း ဖြားျမင္တာ၊ ပရိနိဗၼာန္စံဝင္တာ၊ အထူးသျဖင္႔ ဘုရားအျဖစ္ေရာက္ရွိတာေလာက္ေတာ႔ အေရးမႀကီး ဆိုသည္႔ ေမးခြန္းလည္း ရွိလာတတ္ျပန္သည္။
ဤေမးခြန္းကိုေတာ႔ ေခတ္စကားနဲ႔ပဲ ရယ္စရာလို ေျဖမိသည္။ ကဆုန္လျပည္႔မွာ ဘုရားျဖစ္တာပဲ ရွိေသးသည္၊ သတၱေလာက အတြက္ ဘာမွ မလုပ္ရေသး၊ ရာထူး ခန္႔အပ္၊ လက္ခံ သည္႔သေဘာသာရွိသည္ ။ ေအာ္ဖစ္ ရွယ္လီ တကယ္ အလုပ္စတာကေတာ႔ ဝါဆိုလျပည္႔ေန႔မွသာျဖစ္ သည္။ ဒါေၾကာင္႔ ျမန္မာ႔ ယဥ္ေက်းမႈမွာေတာ႔ ဒီႏွစ္ရက္ဟာ တန္းတူ အေရး ႀကီးၾကသည္ဟု ရယ္စရာလိုလို ဆိုမိသည္။
ေနာင္ႏွစ္ ကဆုန္လေတြ ေရာက္လ်င္လည္း အျခား အျခား ပုဂၢိဳလ္ေတြ က ေမးၾကဦးမွာ ေသခ်ာပါသည္။ သင္ေကာ ဘယ္လိုထင္ပါသလဲ။
အႀကံဉာဏ္ေကာင္းမ်ား ရလ်ွင္ လိုခ်င္ပါသည္။ ေက်းဇူးလည္း တင္ပါသည္။
Post a Comment