ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦး (က်ဴရွင္)


၁၉ ရက္ေန႔က ထူးထူးျခားျခား တက္ေရာက္လာသူမ်ားတြင္ ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦး က်ဴရွင္လည္းပါ၀င္သည္။ ဆရာႀကီးကေတာ့ အရြယ္လည္းရွိ၊ မ်က္စိလည္းေကာင္း အခုလို စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ရံုမက ဘာသာျပန္ဖို႔အထိပါ စိတ္၀င္စားလို႔ ၀မ္သာေၾကာင္း၊ သူ႔အေနနဲ႔ မ်က္စိကို ေတာ္ေတာ္ ၫွာေနရေၾကာင္း ေျပာသြားသည္။ စကား ဒီထက္ၾကာၾကာ ေျပာလိုေသးေသာ္လည္း ႏွစ္ဖက္စလုံးက ရႈပ္ေနသျဖင့္ ခဏသာေျပာခြင့္ရခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုက္သင့္သေလာက္ ျပည့္စုံသည္။ ေလးစားရသည့္ ဘာသာျပန္ ကၽြမ္းက်င္လွေသာ ဆရာႀကီးေတြထဲမွ တစ္ေယာက္ လို႔ေတာ့ အနည္းဆုံး ေျပာႏိုင္ပါသည္။
ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဆရာႀကီးႏွင့္ ေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ အလြန္၀မ္းသာမိပါသည္။


စုဋီကာရွိၿပီးျဖစ္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦး က်ဴရွင္၏ ေဆာင္းပါးကို ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္မိၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါသည္။ အတိတ္၊ ပစၥၥဳပၸန္မွတဆင့္ အနာဂတ္ကို ေမ်ွာ္ေခၚေရးထားသျဖင့္ သုံးသပ္စရာေတြ မ်ားစြာပါ၀င္ပါသည္။







ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာစရာပဲ


ဟန္တင္တင္ ဒုတြဲထြက္လာေတာ့ ပတြဲပါ ေအာ္ဒါလိုက္လာတယ္။
ရဟန္းနဲ႔ႏိုင္ငံေရးက ေျပာစရာ ရွိေပမဲ့ ရဟန္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးစာေပကေတာ့ မကင္းပါဘူး။ ရာေဇာဝါဒသုတ္က နိင္ငံေရးပုံစံျဖစ္ၿပီး အဂ္ဂညသုတ္က စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းအေၾကာင္း ေဟာထားတာပါ။
စပ္မိလို႔ မႏွစ္က ထြက္တဲ့ ကစ္ဆင္းဂ်ားရဲ႕ world order နဲ႔ ဖူကူယားမားရဲ႕ political Order and Political Decay ျမန္မာျပန္ ရွိေနၿပီလားဆိုေတာ့ မရွိေသး၊ တခ်ိဳ႕က ၾကားကို မၾကားဖူးေသးတာ။
ေနာက္ၿပီး ဟန္တင္တန္လို စာမ်က္ႏွာ ၈၀၀ ၀န္းက်င္ကို ၀ယ္မ၀ယ္မသိဘဲ ႐ိုက္ထုတ္ဖို႔က အရဲစြန္႔စရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဘာကိုမွ ဂ႐ုမစိုက္မွ ဒါမ်ိဳးေတြ စာအုပ္ျဖစ္လာမွာထင္တယ္။ ေငြအေၾကာင္း စဥ္းစားရင္ သို႔ ျမတ္ဖို႔၊ မရႈံးဖို႔ဆိုရင္ ဒါမ်ိဳးေတြ စဥ္းစားစရာကို မလိုေတာ့ဘူး။

ဒီက ေစာင့္ေနသူ


တစ္

ေလယာဥ္ေပၚမွ အဆင္း ခပ္ေ၀းေ၀းမွ လက္ျပေနသည့္ရဟန္းတစ္ပါးကိုေတြ႕ေနရသည္။ မည္သူမွန္း အတိအက် မသိရေသး။ သို႔ေသာ္ လက္ျပျခင္း၊ ျပံဳးျပျခင္း၊ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ျခင္း၊ ပို႔စ္တင္ျခင္း ေလးမ်ိဳးစလုံး တၿပိဳင္နက္လိုလို လုပ္ေနႏိုင္သျဖင့္ ဓမဂဂၤါသာျဖစ္ရမည္ဆိုၿပီး ျပန္လည္လက္ျပလိုက္၏။ မွားႏိုင္ေျခ နည္းသည္။



ႏွစ္

ပါဠိေကာလိပ္ေရာက္ၿပီး ကိုယ္လက္သန္႔စင္ရန္ ေရခ်ိဳးခန္းထဲ ၀င္လိုက္သည္။
ထိုစဥ္ အျမင့္ ငါးေပ ေျခာက္လက္မအထက္မွာရွိသည့္ ပိုးမ်ွင္ေလးတစ္ခုက နဖူးကို လာႏႈတ္ဆက္သည္။ တကယ္ေတာ့ ေရခ်ိဳးခန္းက သန္႔ရွင္းေနပါသည္။

သုံး

ထို႔ေနာက္ ကိုယ္တိုင္က ေစာင့္ေနသူ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ဘိက္ခု ဥာဏိန္
ဘစံ
ႏွစ္းပါးစလုံး ေနာက္က်သည္။ ႏွစ္ပါးစလုံးကလည္း ကားၾကပ္ေနလို႔ဟု ေျပာၾကသည္။

"အေတာ္ အဆင္ေျပပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာက ဘာေၾကာင့္ပဲ ေနာက္က်ေနာက္က်၊ ကားၾကပ္ေနလို႔ဆိုရင္ အိုေကသြားတာပဲ" ဓမဂဂၤါက ဆိုသည္။

သူစကားကိုေတာ့ ဟိုႏွစ္ပါးကို ျပန္မေျပာျဖစ္ခဲ့ပါ။

ဆက္ရန္
(ဆက္ရန္ဆိုေသာ္လည္း ဆက္ဖို႔က မေသခ်ာလွပါ)

Ready!


*****

ကၽြႏ္ုပ္သိခဲ့သည့္ ေမာ္ဒန္က ယေန႔ ဓမၼဂဂၤါ ျဖစ္ေနပါၿပ


တစ္
၁၉၉၄ ၁၉၉၅ ၀န္းက်င္က ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ထိုကာလေတြတုန္းက ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ရဟန္းငယ္ အုပ္စုေလးထဲမွာ တာရာမင္းေ၀ႏွင့္ ေလးျဖဴတို႔ကလည္း သင္ခန္းစာမ်ားလို ထူထူထဲထဲ လြမ္းမိုးမႈ ရွိခဲ့သည္။ တစ္ညေနမွာေတာ့ (ညေနဟုထင္သည္) စိတ္ထဲမွာပဲ ညည္းလိုက္မိသည္ထင္သည့္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ပါးစပ္းထဲမွ ထြက္က်သြားခဲ့သည္။

"ဘ၀အသစ္တစ္ခု ရွိေနတယ္. လ်ွိဳ႕၀ွက္ခ်က္တို႔ ဆန္းၾကယ္တယ္
အတိအက် မသိႏိုင္လည္း ရည္ရြယ္ရာသို႔ ေရာက္ႏိုင္တယ္"

ထို႔ေနာက္ ရွက္ႏိုးစြာ ေဘးဘီလွည့္ၾကည့္
မည္သူမွေတာ့ မရွိ။ ေတာ္ေသးသည္။ ဘယ္သူမွ မၾကားလိုက္မိဘူး ထင္ေသာ္လည္း အနည္းဆုံး ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ၾကားသြားခဲ့သည္။
သူတို႔က ေမာ္ဒန္ႏွင့္ သက်။

ႏွစ္
အၿမဲလိုလို ဘုရားရွိခိုးေနာက္က်သူအတြက္ ထိုေန႔ကလည္း ေစာမေရာက္ခဲ့ပါ။ ေနာက္က်ေနသျဖင့္ ခပ္သုတ္သုတ္ ခန္းမထဲအ၀င္ ေရွ႕တည့္တည့္မွာထိုင္ၿပီး ေဒသနာၾကားေနသည့္ ရဟန္းႏွစ္ပါးကို ေတြ႕ရသျဖင့္ အံ့ၾသတႀကီး လွည့္ၾကည့္ ရပ္ၾကည့္ခဲ့ရေသးသည္။
သူတို႔ ေဒသနာၾကားေနသည့္ ဘာသာစကားက အဂၤလိပ္လို။
သူတို႔ႏွစ္ပါးကလည္း သက်ႏွင့္ ေမာ္ဒန္

သုံး
ထို႔ေနာက္ သူနဲ႔ မဟာသႏၱိသုခမွာ
အိန္ဒိယမွာ
စကၤာပူမွာ
ယေန႔ သူ႔ပါဠိေကာလိပ္မွာ
ကၽြႏ္ုပ္သိခဲ့သည့္ ေမာ္ဒန္က ယေန႔ ဓမၼဂဂၤါ ျဖစ္ေနပါၿပီ။




သီဟနာဒ

အရပ္မတူလည္း ေပါင္းလို႔ရတယ္


ဆီးယူ တူေမာရိုး အင္ ျမန္မာ ဂိုင္းစ္။



ေငြတံဆိပ္ ဆုရ ယူ ၂၃ နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒီလို ျမင္ပါတယ္


၁။ ဆီမီးတက္လာတဲ႔ ေလးသင္းမွာ လူေကာင္ အေသးဆုံး၊ ( ႏိုင္င႔ံ စီးပြားေရး က အဓိကအေၾကာင္း)

၂။ လူေကာင္ေသးေပမဲ႔ စိတ္ဓာတ္ အမာဆုံး၊ (လူမ်ိဳးေရးစိတ္က အဓိက အေၾကာင္း)

၃။ ယူ ၂၃ ကို ဝန္းရံထားတဲ႔ ျပည္တြင္းျပည္အားေပးမႈက ဘယ္ႏိုင္ငံနဲ႔မဆို ယွဥ္ႏိုင္တယ္ (လူထု၊ စစ္တပ္၊ ခရိုနီ မကြဲေတာ႔ဘူး၊ အားလုံးတစ္သားထဲ။ ဒီအတိုင္း ျဖစ္ေနရမယ္)

၄။ ရွက္စရာအေကာင္းဆုံးက လက္မွတ္ဦးေအာင္ဝယ္၊ ေမွာင္ခိုေဈးနဲ႔ ျပန္ေရာင္းတဲ႔ လူတစ္စု (တကယ္မွန္ရင္ ေကာက္က်စ္၊ ယုတ္မာလြန္းတယ္၊ ျမန္မာ လူလတ္တန္စား အမ်ားဆုံးရွိတဲ႔ စကၤာပူေရာက္ ျမန္မာေတြက ဒါကို စံျပ ေတာ္လွန္ျပမွရမယ္။ ၿပီးၿပီးေရာ မထားသင္႔ဘူး၊ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ မိရင္ ရဲလက္ အပ္သင္႔တယ္။ အဲဒီစိတ္ဓာတ္က လူမႈေရး ကင္ဆာပဲ)

၅။ ဦးသိန္းစိန္ တီဗြီကေန အားေပးစကားေျပာတာမ်ိဳးက အျပဳသေဘာေဆာင္တယ္။ (ဒါေပမဲ႔ မ်က္ႏွာ၊ ကိုယ္အမူအယာ၊ ေလသံက မိုႏိုတုန္းျဖစ္ေနၿပီး အသက္မဝင္ဘူး။ ထိုင္ေျပာေနေတာ႔ အားမပါဘူး။ အားေပးစကားေျပာတာနဲ႔ မဟာဗ်ဴဟာရွင္းျပတာက ေလသံ၊ မ်က္ႏွာထား တူေနလို႔ကို မရဘူး။ အသက္ ႀကီးၿပီဆိုေပမဲ႔ ရသေလာက္ ျပင္ယူသင္႔တယ္)

မွတ္ခ်က္။ ဒီေန႔ သတင္းစာကို ေကာက္မကိုင္တာ၊ ရွင္းတယ္။

ညီေလးတို႔ေရ


ညီေလးတို႔ေရ
ရင္ဘတ္နဲ႔ကန္တဲ႔ ငါတို႔လည္း
ေျခကုန္လက္ပန္း က်သကြဲ႔
လူေတြက ေသြးနဲ႔သားနဲ႔ကိုး။

ကြင္းထဲက ပရိသတ္ေရ
လက္ခုပ္မတီးရလို႔
ငါတို႔လည္း ရင္နာသကဲြ႔ "ျမန္မာ ျမန္မာ"
လူေတြက ေသြးနဲ႔သားနဲ႔ကိုး။

လီကြမ္းယုကို စိန္ေခၚဖူးရဲ႕
၁၀ ႏွစ္ အခ်ိန္ေပးပါ
"မဂၤလာပါ" ခ်တ္တင္းရုန္းမ္က ႏႈတ္ဆက္ခြင္႔ျပဳပါ
ခင္ဗ်ား ေမြးေန႔မွာ အိုင္ပက္ လက္ေဆာင္ေပးခြင္႔ျပဳပါ။

ဟုတ္ကဲ႔
အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔
ရာႏႈန္းျပည့္ ႏိုးထေနေစရမယ္
လူႀကီးမင္း ခန္႔မွန္းခ်က္ေတြ ရာႏႈန္းျပည့္ လြဲေနေစရမယ္။


ဇင္ေဝေသာ္

ႏွလုံးသားနဲ႔ ကန္ရတဲ႔အခါ


ႏွလုံးသားနဲ႔ ကန္ရတဲ႔အခါ
ဗိုက္ရႊဲရႊဲေတြက သေရာ္ၿမဲ။
ဒီပလိုမက္တစ္ ေျပာတဲ႔အခါ
အူတူတူ စေတးတပ္ သေရာ္ၿမဲ။

ကိုယ္႔ႏိုင္ငံကို ကိုယ္တကယ္ ခ်စ္ရင္ ဒါေတြ ျပင္ရမယ္။
ေလခ်ိဳ မေသြးေၾကး၊ ဒီမွာ ေျပာမယ္ (မင္း သေဘာမတူရင္ ျငင္းေလ၊ မဆဲနဲ႔)
၁။ ကိုယ္က်င္႔တရားအရ သာတူညီမ်ွရွိမႈ (ဘယ္အေကာင္ ဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္ေဖာက္၊ ေဖာက္တဲ႔ေကာင္ ဥပေဒနဲ႔ အေရးယူ)
၂။ အခြင္႔အေရးအရ သာတူညီမ်ွရွိမႈ (ခင္ဗ်ား သားသမီး ဒီပညာသင္ႏိုင္ရင္ သူမ်ားသားသမီးလည္း ဒီပညာ သင္ခြင္႔ရေနရမယ္။
၃။ ပိုင္ဆိုင္ျခင္း သာတူညီမ်ွ ရိုမႈ (ျမန္မာျပည္သူတိုင္း အမိုး၊ အိပ္ယာနဲ႔ ယုံၾကည္ရာ အိပ္မက္ မက္ခြင္႔ ရွိေနရမယ္)

အဲဒီလူဟာ သမၼတ ျဖစ္ထိုက္တယ္။
ဒီမွာ ကုန္ကုန္ေျပာမယ္။ အဲဒီေန႔ ထိုင္းဆိုတာ ပါမႊားေလးပါ။
ေနးရွင္းကို တကယ္ခ်စ္ပါ။ ပညာပါပါ ေျပာင္းလဲပါ။

ဘာျဖစ္ျဖစ္ အကုန္ညွစ္သြားတဲ႔ ယူ ၂၃ ကို အေလးျပဳတယ္။

အိပ္မက္မ်ား ရွင္သန္ဆဲ


မိတ္ေဆြအျဖစ္ ဆက္လက္ရွိေနခ်င္လ်င္ ယူ ၂၃ ၏ ကစားဟန္၊ တစ္ဦးခ်င္းကစားဟန္၊ သေရာ္ေတာ္ေတာ္ကြန္မင္႔ မျပဳလုပ္ၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။ ေငြတံဆိပ္ကို ေက်နပ္စြာ ခံယူပါသည္။ ဂိုးျပတ္သေလာက္ ေျခမျပတ္ပါ။ အိပ္မက္မ်ား ရွင္သန္ဆဲ။