"ကားေတြ ဝယ္ရလြယ္တယ္ အေၾကြးဝယ္စီးလို႔ရတယ္။ ငါတို႔နိုင္ငံနဲ႔ ကြာပါ႔ ႕႕႕႕လို႔ ျမန္မာတခ်ိဳ႕ကေျပာတယ္။
မ်က္ေတာင္ေမြးတဆံုး မၾကည္႔ဘဲ မ်က္ေစ႔တဆံုးၾကည္႔ရင္ ဘယ္ေနရာမွ အလကားရပ္လို႔မရတဲ႔ ပါကင္ခ၊ ၿမိဳ႕ထဲလမ္းေတြအတြက္လမ္းခြန္ အဲ႔ဒါေတြနဲ႔ ျပန္ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာ ေတြ႔ရမယ္။ တခ်ိဳ႕က စစ္စတမ္ကို အစ အဆံုးမၾကည္႔ဘဲ အရစ္က်နဲ႔ ကားဝယ္လို႔ ရတာေလာက္ကိုပဲ ခ်ီးမြမ္းေန ၾကလို႔ ။"
မငွက္သြင္ ေရ
စကၤာပူရဲ႕ ေပၚလစီက ကားဝယ္တာကို အားမေပးပါဘူး။ ေနတတ္ရင္ လို လည္းမလိုလွပါဘူး။ ႏိုင္ငံက ေသးေသး၊ ပတ္ဘလစ္ ထရန္စေပါ႔ ေတြ က ေကာင္းတယ္။
သိရတာက စကၤာပူေျမရဲ႕ သုံးပုံ တစ္ပုံက ကားလမ္းေတြ တဲ႔။ ဒီ႔ ျပင္ႏိုင္ငံေတြေလာက္ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ မရွိေပမယ္႔ စနစ္တက်ေတာ႔ ထိန္း ထားမွ ရမယ္႔ သေဘာပါ။ကား မဝယ္နဲ႔ ေျပာမရေတာ႔ အခြန္ ေတြနဲ႔ တားထားတယ္။ လူထုက ကြန္ပလိန္း တက္တယ္။ ကား တစ္စီးဝယ္ဖို႔ ကား ႏွစ္စီးစာ ပိုက္ဆံ ရွိေနမွ ရ တယ္ တဲ႔။
သူတို႔က ကြန္ပလိန္း တက္ေပမယ္႔ ႏိုင္ငံအလိုက္ၾကည္႔ရင္ ကား ဝယ္ႏႈန္းက တိုးလာေနတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ အစိုးရကလည္း သူတို႔ ကြန္ပလိန္း ကို ဂရုမစိုက္ပါဘူး။
တကၠသိုလ္ ဘြဲ႔ရ မဟုတ္၊ စီးပြားေရး သမားမဟုတ္တဲ႔ ပိုလီျပီး၊ အိုင္တီအီး ျပီး အဆင္႔ေတြကေတာ႔ သူတို႔ဘဏ္ အေကာင္႔မွာ ျမန္မာေတြေလာက္ကို မ႐ိွဘူး။ ကားေတာ႔ ရိွတယ္။
စကၤာပူရဲ႕ အားသာခ်က္က ေရရွၫ္ စီမံကိန္း ရွိတာပဲ။ နယ္ေျမေတြလိုက္ျပီး ကားလမ္းေဘးက အိမ္ေတြဆို သုံးထပ္ပဲ ေဆာက္ရမယ္၊ ေလး ထပ္ ပဲ ေ ဆာက္ရမယ္ ဆိုတာေတြရွိတယ္။ ျပီးေတာ႔ LTA ( Land Transport Authority ) က စနစ္တက် စံမံခ်က္ေတြ ရိွတယ္။ လာမယ္႔ ၁၀ ႏွစ္၊ ႏွစ္ ၂၀၊ ႏွစ္ ၃၀ မွာ ဘယ္လို ပေရာဂ်က္ေတြ ဘယ္ေနရာေတြမွာ ရွိလာမယ္ဆိုတာ တြက္ခ်က္ျပီးသား။
ဒီေတာ႔ ( ဟီလာရီ ကလင္တန္ ေျပာတဲ႔ က်ေနာ္တို႔ " This Country " ႏိုင္ငံမွာလို ) လမ္းမလြတ္လို႔ အိမ္ဖ်က္၊ ဆိုင္ဖ်က္ခံရတယ္ဆိုတာေတြ မရွိေတာ႔ဘူး။ ရွိခ်င္းရွိ ေဆာက္ခြင္႔ မရတာဘဲ ရွိတယ္။
စကၤာပူ က ကားဝယ္စီးၾကဖို႔ အားေပးတဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ႔ မဟုတ္လွပါဘူး မငွက္သြင္ရယ္။
ႏိုင္ငံျခား အေၾကာင္းဆိုတာကလည္း တစ္ခါ တစ္ခါ " ဘႀကီးက ရန္ကုန္ မေရာက္ဖူးေတာ႔ တူမႀကီးေျပာတာပဲ ယုံရမွာေပါ႔ " ဆိုသလိုပါ။
မ်က္ေတာင္ေမြးတဆံုး မၾကည္႔ဘဲ မ်က္ေစ႔တဆံုးၾကည္႔ရင္ ဘယ္ေနရာမွ အလကားရပ္လို႔မရတဲ႔ ပါကင္ခ၊ ၿမိဳ႕ထဲလမ္းေတြအတြက္လမ္းခြန္ အဲ႔ဒါေတြနဲ႔ ျပန္ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာ ေတြ႔ရမယ္။ တခ်ိဳ႕က စစ္စတမ္ကို အစ အဆံုးမၾကည္႔ဘဲ အရစ္က်နဲ႔ ကားဝယ္လို႔ ရတာေလာက္ကိုပဲ ခ်ီးမြမ္းေန ၾကလို႔ ။"
မငွက္သြင္ ေရ
စကၤာပူရဲ႕ ေပၚလစီက ကားဝယ္တာကို အားမေပးပါဘူး။ ေနတတ္ရင္ လို လည္းမလိုလွပါဘူး။ ႏိုင္ငံက ေသးေသး၊ ပတ္ဘလစ္ ထရန္စေပါ႔ ေတြ က ေကာင္းတယ္။
သိရတာက စကၤာပူေျမရဲ႕ သုံးပုံ တစ္ပုံက ကားလမ္းေတြ တဲ႔။ ဒီ႔ ျပင္ႏိုင္ငံေတြေလာက္ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ မရွိေပမယ္႔ စနစ္တက်ေတာ႔ ထိန္း ထားမွ ရမယ္႔ သေဘာပါ။ကား မဝယ္နဲ႔ ေျပာမရေတာ႔ အခြန္ ေတြနဲ႔ တားထားတယ္။ လူထုက ကြန္ပလိန္း တက္တယ္။ ကား တစ္စီးဝယ္ဖို႔ ကား ႏွစ္စီးစာ ပိုက္ဆံ ရွိေနမွ ရ တယ္ တဲ႔။
သူတို႔က ကြန္ပလိန္း တက္ေပမယ္႔ ႏိုင္ငံအလိုက္ၾကည္႔ရင္ ကား ဝယ္ႏႈန္းက တိုးလာေနတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ အစိုးရကလည္း သူတို႔ ကြန္ပလိန္း ကို ဂရုမစိုက္ပါဘူး။
တကၠသိုလ္ ဘြဲ႔ရ မဟုတ္၊ စီးပြားေရး သမားမဟုတ္တဲ႔ ပိုလီျပီး၊ အိုင္တီအီး ျပီး အဆင္႔ေတြကေတာ႔ သူတို႔ဘဏ္ အေကာင္႔မွာ ျမန္မာေတြေလာက္ကို မ႐ိွဘူး။ ကားေတာ႔ ရိွတယ္။
စကၤာပူရဲ႕ အားသာခ်က္က ေရရွၫ္ စီမံကိန္း ရွိတာပဲ။ နယ္ေျမေတြလိုက္ျပီး ကားလမ္းေဘးက အိမ္ေတြဆို သုံးထပ္ပဲ ေဆာက္ရမယ္၊ ေလး ထပ္ ပဲ ေ ဆာက္ရမယ္ ဆိုတာေတြရွိတယ္။ ျပီးေတာ႔ LTA ( Land Transport Authority ) က စနစ္တက် စံမံခ်က္ေတြ ရိွတယ္။ လာမယ္႔ ၁၀ ႏွစ္၊ ႏွစ္ ၂၀၊ ႏွစ္ ၃၀ မွာ ဘယ္လို ပေရာဂ်က္ေတြ ဘယ္ေနရာေတြမွာ ရွိလာမယ္ဆိုတာ တြက္ခ်က္ျပီးသား။
ဒီေတာ႔ ( ဟီလာရီ ကလင္တန္ ေျပာတဲ႔ က်ေနာ္တို႔ " This Country " ႏိုင္ငံမွာလို ) လမ္းမလြတ္လို႔ အိမ္ဖ်က္၊ ဆိုင္ဖ်က္ခံရတယ္ဆိုတာေတြ မရွိေတာ႔ဘူး။ ရွိခ်င္းရွိ ေဆာက္ခြင္႔ မရတာဘဲ ရွိတယ္။
စကၤာပူ က ကားဝယ္စီးၾကဖို႔ အားေပးတဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ႔ မဟုတ္လွပါဘူး မငွက္သြင္ရယ္။
ႏိုင္ငံျခား အေၾကာင္းဆိုတာကလည္း တစ္ခါ တစ္ခါ " ဘႀကီးက ရန္ကုန္ မေရာက္ဖူးေတာ႔ တူမႀကီးေျပာတာပဲ ယုံရမွာေပါ႔ " ဆိုသလိုပါ။
ေလးစားလ်က္
ဇင္ေဝေသာ္
ဇင္ေဝေသာ္
Post a Comment