ဘဝခ်င္းတူလို႔ ပိုယုံတယ္ (၁)


(ယဥ္ေက်းစြာ ကြဲလြဲႏိုင္ၾကပါတယ္)

နိဒါန္း

ဒီေဆာင္းပါးကို မဖတ္ခင္ သီဟနာဒ၊ ဇင္ေဝေသာ္၊ ေစာေနလတ္ ကေလာင္ေတြဟာ စိတၱရဆိုတဲ႔ ရဟန္းတစ္ပါးက ျဖာထြက္လာတယ္ဆိုတာ သိထားရင္ ဖတ္ရတာ ပိုအဆင္ေျပပါလိမ္႔မယ္။ ေနာက္ၿပီး မသိေသးသူ၊ သံသယရွိသူေတြအေနနဲ႔ www.mangalavihara.org.sg ဝက္ဘ္ဆိုက္ကို ဝင္ေရာက္ ၾကည့္ရွဳမယ္ဆိုရင္ ပုိလို႔ေတာင္ အဆင္ေျပပါလိမ္႔မယ္။
********************************************************************

၂၀၁၁ ကတည္းကစလို႔ ဦးသိန္းစိန္ကို လက္ခုပ္တေျဖာင္းေျဖာင္း တီးေန ခဲ႔မိသလို ေဒၚစုအေပၚ ေလးစားခ်စ္ခင္မႈလည္း တစ္ျပားသားမွ ေလ်ာ႔ မသြားခဲ႔ဖူးပါ။ ေဒၚစုရဲ႕ သတၱိကို ေလးစားသလို စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြၾကားမွာ ထင္ထင္ရွားရွား လာဘ္စားမႈမရွိ (သန္႔ျမင္႔ဦးလည္း ဒီလိုပဲ ယုံၾကည္ဟန္ တူပါရဲ႕) ျဖဴစင္ေနတဲ႔ ဦးသိန္းစိန္ကိုလည္း ေလ်ွာ႔မတြက္ခဲ႔ပါ။ ဒါနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ ဇင္ေဝေသာ္က ေဒၚစုဖက္ကို ကပ္ရပ္လိုက္ရတာလဲ။
ယုံၾကည္လို႔၊ ဘဝခ်င္း တူေနလို႔ပါပဲ။

စကၤာပူသက္တန္း ၁၃ ႏွစ္တာ ဘဝတိုေလးကို ျပန္ၾကည့္ေတာ႔ ၂၀၀၂ ခုမွာ အုပ္စုလိုက္ မဟာသႏၲိသုခကေန ႏွင္ခ်ျခင္းခံရ၊ စကၤာပူ ေရာက္။ အဲဒီႏွစ္ထဲ မွာပဲ သီဟိုဆရာေတာ္ႀကီး တည္ေထာင္ခဲ႔တဲ႔ မဂၤလဝိဟာရကိုေရာက္။ တရားျပ၊ အျခားသင္တန္းေတြ ပို႔ခ်၊ ၂၀၀၅ ခုမွာ စကၤာပူ အမ်ိဳးသား တကၠသိုလ္ (National University Of Singapore) ဗုဒၶ ဘာသာအဖြဲ႔ ကို စတင္တရားျပခြင္႔ရ၊ ၂၀၀၇ မွာ အဲဒီအဖြဲ႔ရဲ႕ ဘာသာေရး အႀကံေပးျဖစ္၊ ၂၀၀၈ မွာ မဂၤလဝိဟာရရဲ႕ ေက်ာင္းထိုင္ျဖစ္လာ။ ေနာက္ပိုင္း စကၤာပူ အဘိဓမၼာစာေျဖဌာန ရဖို႔ ဦးေဆာင္။

ဒါျဖင္႔ ဘဝခ်င္းက ဘယ္လို တူေနရတာလဲ?
၁။ အရင္ ကြန္စတီက်ဴးရွင္းအတိုင္းဆို သီဟိုဠ္ဆရာေတာ္မွလြဲၿပီး ေက်ာင္း ထိုင္ျဖစ္ခြင္႔ မရွိ

၂။ စိတၱရဆိုတဲ႔ ျမန္မာရဟန္းငယ္ဟာ ဒီလိုေက်ာင္းႀကီးကို ဦးေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ရွိပါ႔မလား စတဲ႔ သံသယ

၃။ ေထရဝါဒခ်င္းတူေပမဲ႔ သီဟိုဠ္ခံတပ္သဖြယ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ျမန္မာ ရဟန္းတစ္ပါးက ေနရာဝင္ယူလိုက္လို႔ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတြ၊ လူေတြဖက္မွာ ရွိေနတဲ႔အျမင္.....စသည္.....စသည္.....။

(၁) ကို ေရးခဲ႔ၿပီးပါၿပီ။ ထပ္မေရးခ်င္ပါ။ မပါေသးတဲ႔ အခ်က္ေတြကိုေတာ႔ ျဖည့္စြက္ေဆြးေႏြးသြားပါမယ္။

(၂) ေက်ာင္းထိုင္မျဖစ္ခင္ သီဟိုဠ္ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးနဲ႔ အတူေနခဲ႔ရဖူးပါတယ္။ လူေတြက
* ပ်ံေတာ္မူသြားတဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးကို မေမ႔ႏိုင္ျခင္း၊
* ဆရာေတာ္ေတြအခ်င္းခ်င္း ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္မႈမ်ားျခင္း စတာေတြေၾကာင္႔ ႏွစ္ပါးစလုံး ဒီေက်ာင္းမွာ သိပ္မၾကာလိုက္ပါ။
ေရွ႕ႏွစ္ပါးစလုံးဟာ တူတူတန္တန္ ေဒါက္တာေတြခ်ည္းျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ ဆရာေတာ္ဆိုရင္ သီဟိုဠ္ တကၠသိုလ္ႀကီးတစ္ခုရဲ႕ ဗြိဳက္စ္ ခ်န္ဆယ္လာေ တာင္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ႔ ဇင္ေဝေသာ္ဟာ အဟန္႔ေသးေနပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ပါဠိေကာလိပ္၊ ဆန္းေဒး ဓမၼကလပ္ေတြနဲ႔ စကၤာပူရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာပညာေရး ဦးေဆာင္ေနရာကို ယူထားတဲ႔ ဒီေနရာမ်ိဳးမွာ အေကာင္ေသးလြန္းေနပါ တယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သံသယဆန္တဲ႔ အၾကည့္ေတြ၊ သံသယဆန္တဲ႔ ေမး ခြန္းေတြ တနင္႔တပိုးႀကီး ရင္ဆိုင္ခဲ႔ရပါတယ္။
(နားလည္စြာ အခ်ိန္ေပး၊ ေထာက္ခံ၊ ပံ႔ပိုးခဲ႔တဲ႔ ေကာ္မတီကို ေက်းဇူးတင္ရ)

ဒီ အေနအထားဟာ နယ္ပယ္ခ်င္း မတူေပမဲ႔ ေဒၚစုနဲ႔ တူေနပါတယ္။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြနဲ႔ ကိစၥ၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးကိစၥ စတာေတြမွာ သူမ တကယ္ပဲ ဦးေဆာင္ႏိုင္ပါ႔မလားစတဲ႔ သံသယမ်ားစြာ သူမ အေပၚမွာ ရွိေနတယ္။ ႏႈတ္လြယ္တဲ႔ လူေတြကဆိုရင္ ေဒၚစုအေနနဲ႔ လုးဝကိုင္တြယ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ႔အထိ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ ေရွ႕ သံသယစကားက လက္ခံလို႔ရၿပီး ယတိျပတ္ေျပာတဲ႔ ဒုတိယ စကားမ်ိဳးကိုေ တာ႔ လက္မခံႏိုင္ပါ။

(ဆက္ရန္)
ဇင္ေဝေသာ္

Post a Comment